ما گیربکس دستی را دوست داریم اما وقتی صحبت از برخی مدلهای معین میشود نمیتوانیم همهچیز را قبول کنیم. برخی استثناها وجود دارند که ثابت میکنند همیشه نمیتوان گیربکس دستی را بهتر دانست.
اکثر ماشین بازها گیربکسهای دستی را ترجیح میدهند اما برخی مدلهای معین وجود دارند که نمونههای اتوماتیک آنها عملکرد بهتری را از خود نشان میدهند. با ما همراه باشید تا از این خودروها آگاه شوید.
- ب ام و 340i
این روزها ب ام و سری ۳ کاملاً خودرویی بزرگ است. سری ۳ پهنتر، طویلتر و بلندتر از آن چیزی است که فکر میکنید. اگرچه که هندلینگ آن همان تیزی و دقت نسخههای پیشین را ندارد اما هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
در قدرتمندترین نسخهی غیر M این خودرو هنوز میتوان گزینهی گیربکس دستی را داشت اما با توسعهی اندکی که در سالهای گذشته روی آن صورت گرفته با اغماض میتوان آن را یک گیربکس کلاسیک برای تمامی دورهها دانست. با دینامیک سواری کاهش یافته و تعویض دندهی دستی متوسط، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک این سری ۳ را خودرویی بهتر میکند.
- فولکسواگن پولو GTI
ما به خوبی پولو را از نسخهی پایه تا مدل GTI میشناسیم و بیشک مدل مجهز به گیربکس DSG بهتر از نسخهی دستی است. در حقیقت روشی که شاسی تنظیم شده چندان با هدف خودرو همخوانی ندارد.
ما حقیقتاً سئات ایبیزا کوپرا را دوست داریم و تفاوتهای بیشتری بین این دو خودرو وجود دارد. درهرحال طبیعت سست و تنبل پولو به این معنی است که گیربکس دوکلاچه میتواند بهبودی را ایجاد کند.
- جگوار اف تایپ
وجود آپشن گیربکس دستی برای خودرویی که در هنگام عرضه غوغای زیادی به پا کرد کمی عجیبوغریب است. اگرچه سیستم چهار چرخ محرک شخصیت جدیدی به اف تایپ اعطا کرده اما گیربکس دستی متأسفانه تنبل و غیردقیق بوده و هیجان زیادی ایجاد نمیکند.
به همین خاطر ما همچنان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با گزینهی مبدل گشتاور را انتخاب میکنیم که با پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندر همخوانی داشته و بهتر با احساس جی تی خودرو سازگاری نشان میدهد.
- فراری ۴۸۸
خب میدانیم که ۴۸۸ در حقیقت با گزینه گیربکس دستی عرضه نمیشود؛ اما منصفانه بگوییم علاقهای هم به وجود آن نداریم. پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توربو یک هیولا است و خودرو نیز بسیار توانا بوده و در این میان اگر بخواهید تمرکز داشته باشید گیربکس دستی یک مختل کننده خواهد بود. به علاوه سرعت تعویض دندهی گیربکس فراری بسیار بهتر از نمونهی دستی بوده و این همانی است که برای خریداران فراری مهم است.
488 خودرویی است که میخواهید پیش از رسیدن به محدودیتهایش بسیار با آن رانندگی کنید اما اکثر مالکان این خودرو در حقیقت بیش از یک یا دو بار در ماه با آن رانندگی نمیکنند.
- فولکسواگن گلف R استیت
دومین فولکسی که در لیست ما حضور یافته به خاطر دلایل بسیار متفاوتی اینجاست. مدل استیت این خودروی مورد علاقهی ما بوده و استعدادهای زیادی دارد. یکی از این استعدادها انجام وظایف عالی در شهر و اتوبان است.
در جادههای بین شهری گیربکس DSG گلف عملکرد بسیاری خوبی داشته و به گونهای دندهها را تعویض میکند که هیچ نیازی به پدال سوم احساس نمیکنید.
- پورشه ۹۱۱ توربو S
گاهی اوقات به حدی سرعت زیادی وجود دارد که فقط باید دستها را روی فرمان قرار داد. پورشه ۹۱۱ توربو S از چنین خودروهایی است. این یک نیروگاه تکنولوژیک بوده که از جدیدترین و بهترین تکنولوژیهای مورد نیاز برای بسیار سریع رفتن سود میبرد بنابراین گیربکس دوکلاچه آن احساس بسیار زیبایی دارد.
اشتباه فکر نکنید، ما ایدهی خودروهایی پرقدرت با گیربکس دستی را دوست داریم اما نباید همیشه ژست ماشین بازی به خود گرفت. گاهی اوقات باید تنها دستها روی فرمان گذاشت. گیربکس دستی هنوز هم در مدلهای کم قدرتتر ۹۱۱ ایدهی خوبی است اما در این مورد قضیه فرق میکند.
منبع: carthrottle
AK_007
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من برای ما با این شرایط اقتصادی و غیره که یه ماشین برای همه شرایط میخوایم گیربکس نوع تیپ ترونیک خیلی خوبه
همیشه میشه بین دو حالت یکسو انتخاب کرد
amir
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
با جملاتی که در مورد 911 افسانه ای گفته بود حال کردم ??????
چقدر خوبه این ماشین … !
((( گاهی اوقات به حدی سرعت زیادی وجود دارد که فقط باید دستها را روی فرمان قرار داد. پورشه 911 توربو S از چنین خودروهایی است. این یک نیروگاه تکنولوژیک بوده که از جدیدترین و بهترین تکنولوژیهای مورد نیاز برای بسیار سریع رفتن سود میبرد بنابراین گیربکس دوکلاچه آن احساس بسیار زیبایی دارد. )))
911 توربو اس یه حدی کاربردیه که هم میشه باهاش رفت سر کوچه و دو تا نون از نونوایی خرید و هم میشه از شتاب 2.6 ثانیه ای و سقف سرعت330 کیلومتریش لذت برد !!!! با همون ماشینی که باهاش رفتی نونوایی میتونی بری پیست و رکورد بزنی.
برای همینه که محصولات پورشه رو بیشتر از فراری دوست دارم ( عاشق فراری هم هستم)
((( 488 خودرویی است که میخواهید پیش از رسیدن به محدودیتهایش بسیار با آن رانندگی کنید اما اکثر مالکان این خودرو در حقیقت بیش از یک یا دو بار در ماه با آن رانندگی نمیکنند. )))
هر عشق ماشینی که 911 رو نشناخت نصف عمرش بر فناست … ???.
Archi KHAN
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ایوول …
آرین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶گیربکس اتوماتیک برای track چیز خوبیه
ولی شخصا در هر موقعیتی دستی رو انتخاب میکنم
ASTON MARTIN
۱ خرداد ۱۳۹۶من دیگه ب قدری متنفرم از دستی که اصا حاضر نیستم ببینمش حتی این کابوس رو
تو قرن بیست یک فک کن دستی باشه دندت هنوز
Ari
۱ خرداد ۱۳۹۶اتوماتیک هم امن تر هست هم راحت تر مخصوصا برای داخل شهر و ترافیک
مک میسل
۵ خرداد ۱۳۹۶پدال جمله اخرو اشتباه نوشتی
نوشتی:اما در این مورد قضیه فکر می کند
که باید مینوشتی:اما در این مورد قضیه فرق می کند
USA & JAPAN
۷ خرداد ۱۳۹۶دلم راه نمیده به اتومات نمیدونم چرا
فقط دستی