ده خودرو با بیشترین تغییرات قیمت در تریمهای مختلف
۱۷ مهر ۱۳۹۳
۳۵ خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد
در دنیای متنوع خودروسازی امروز، پیشوند و پسوند عنوان یک مدل میتواند تفاوت زیادی ایجاد کند؛ به عنوان مثال، مواردی را مانند SRT، EV و AMG را درنظر بگیرید. این حروف ساده میتوانند خودروهای اقتصادی برای استفادههای روزمره یا شاسیبلندهای پرفروش را تبدیل به یک مدل متفاوت کنند.
برای بررسی بیشتر این تنوع، در ادامه از ۱۰ مدل خودرویی نام برده میشود که بیشترین تغییرات را در قیمت دارند. به این منظور گرانترین مدل در هر سری انتخاب شده و قیمت آن بر پایینترین قیمت موجود تقسیم شده تا فاکتور تغییرات قیمت بهدست آید.
۱. شورولت کامارو: ۳.۰۳
V-6 LS1: $24,700
Z/28: $75,000
شورولت کامارو یک شورولت کامارو با قیمت ۷۵ هزار دلار نسبتاً دیوانهکننده است و مدل ویژه پیست، Z/28 نیز همین شرایط را دارد. به سختی میتوان گفت که Z/28 از نوع همان برادر کاماروی V-6 اش است؛ زیرا کابین آن به طور کلی متفاوت شده و ترمز و سیستم تعلیق نیز کاملاً تغییر کردهاند. همچنین یک موتور حجیم ۷ لیتری V-8 قدرتی به میزان ۵۰۵ اسببخار برای آن تولید میکند. البته کامارو V-6 با قدرت ۳۲۳ اسببخار آنقدرها هم خودروی ضعیفی نیست و قدرت بیشتری نسبت به رقیبان ششسیلندرش، یعنی چلنجر و موستانگ دارد. ولی Z/28 وضعیت متفاوتی دارد و محل رقابتش در جاهای دیگری مانند پیست نوربرگرینگ است؛ جایی که سوپرماشینهایی را مانند لکسس LFA و لامبورگینی مورسیهلاگو را پشت سر میگذارد.
۲. پورشه پانامرا: ۲.۵۴
Base: $79,095 Turbo S Executive: $201,495
پورشه پانامرا عمده شهرت پورشه پانامرا به خاطر یک سوپرسدان با پیشرانه V-8 است؛ ولی کمتر کسی میداند که یک مدل پانامرا با موتور V-6 و دیفرانسیل عقب وجود دارد. در همین حال پیدا کردن پانامرایی که قیمتی نزدیک ۷۸۰۹۵ دلار داشته باشد، کار مشکلی است. البته با توجه به قیمتهای دیوانهوار پورشه برای آپشنهای پانامرا، هر پیشرانهای که انتخاب کنیم، باز هم قیمت نهایی به مدل پانامرا توربو S اکزکوتیو ۵۷۰ اسببخاری نزدیک خواهد شد؛ به خصوص وقتی تجهیزاتی مانند چرم کامل داخل کابین، گرمکن صندلیها و دوربین نمای عقب را انتخاب میکنید.
۳. مرسدسبنز SL: 2.53
SL400: $84,925 SL65 AMG: $215,425
مرسدس بنز SL اضافه شدن مدل جدید پایه SL400 به خط تولید مرسدسبنز SL باعث شد تا این مدل در قسمت بالای لیست کنونی جای بگیرد. بالاترین مدلهای این خودروی مرسدسمنز، با تیونینگ AMG همراه بودهاند. SL65 AMG از یک موتور V-12، ۶۲۱ اسببخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. تمام ورژنهای این خودرو دارای یک سقف سخت جمعشونده و نشانههایی از طراحی کلاسیک مرسدس SL رودستر در گذشته دارند.
۴. پورشه ۹۱۱: ۲.۲۹
۹۱۱ کاررا: $۸۵,۲۹۵ ۹۱۱ Turbo S Cabriolet: $195,595
پورشه ۹۱۱ اینکه یک پورشه دیگر در قسمت بالای این لیست قرار میگیرد، چندان جای تعجب نیست؛ چرا مدل افسانهای پورشه ۹۱۱ دارای ۱۶ سطح مختلف در خط تولید خود است که طیف گستردهای شامل اسپرت تا بسیار قدرتمند را شامل میشوند. مدل پایهای که در اینجا به آن اشاره شده، به صورت با یک موتور تخت با تنفس طبیعی ۶ سیلندر عرضه میشود که ۳۵۰ اسببخار قدرت دارد. در همین حال، گرانترین مدل، توربو S کابریولت است که دارای دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و پیشرانه ۵۶۰ اسببخار است که میتواند سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۳ ثانیه پُر کند.
۵. دوج چلنجر: ۲.۲۲
V-6: $26,995 Hellcat: $59,995
داج چلنجر مدل ۲۰۱۵ از دوج چلنجر SRT هلکت با موتور ۶/۲ لیتری V-8 و ۷۰۷ اسببخارش، سطح خودروهای قدرتمند را به شکل قابلتوجهی ارتقا داده است. در واقع نسبت بین اسببخار مدل هلکت و V-6 بیشتر از نسبت اختلاف قیمت بین این دو مدل چلنجر است. موتور بزرگ همی V-8 به میزان ۲/۳ برابر قدرتمندتر از موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۳۰۵ اسببخار است.
۶. شورولت اسپارک: ۲.۱۹
Base: $12,170 EV: $26,685
شورولت اسپارک ساخت یک خودروی الکتریکی هزینه بسیاری در بر دارد و شورولت اسپارک EV با اختلاف قیمتش نسبت اسپارک پایه هاچبک، این موضوع را به روشنی نشان میدهد. البته علاوه بر این هزینه، تجربه متفاوتی از رانندگی را نیز تجربه خواهید کرد؛ چرا که مدل EV دارای قدرتی برابر ۱۴۰ اسببخار و ۵۴۲ نیوتنمتر کنترل بسیار بهتری برای این سابکامپکت کوچک نسبت به موتور اولیه چهار سیلندر ۸۴ اسببخاری ایجاد خواهد کرد. در همین حال، خبر بد اینکه شورولت اسپارک EV در حال حاضر تنها در ایالتهای کالیفرنیا و اورگن فروخته میشود.
۷. کیا سول EV: 2.16
Base: $15,900 EV: $34,500
کیا سول کیا اخیراً قیمت اولین خودروی الکتریکیاش، کیا سول EV مدل ۲۰۱۵ را اعلام کرده که قیمت اولیهاش بیش از دو برابر قیمت پایه کیا سول با موتور بنزینی ۱/۶ لیتری و گیربکس ۶ دنده دستی است. نسخه الکتریکی که ظاهری شبیه به مدل استاندارد کیا سول دارد، در همین حال، از چرخهای متفاوتی استفاده میکند، جلوپنجرهای بسته دارد و از دو طیف رنگی بهره میبرد. این خودرو به لطف پکیج باتری لیتیوم-پلیمریاش، دارای بازه مسافتی نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر است. البته این خودرو نیز در حال حاضر منحصراً در کالیفرنیای امریکا حضور دارد و نباید همانند کیا سول معمولی انتظار آن را داشت. ارائه این مدل از طرف کیا، گامی مهم از طرف این کمپانی پس از ورودش به بازار امریکا در سال ۲۰۱۰ محسوب میشود.
۸. جیپ گراند چروکی: ۲.۱۴
Laredo 4×۲ V-6: $30,490 SRT: $65,375
جیپ گرند چروکی جیپ گرند چروکی همیشه در رقابت با برندهای پرمیوم بوده است. گرند چروکی SRT نیز با موتور همی V-8 عملکرد بالایی برای این شاسیبلند فراهم میکند که در آن در حدّ رقابت با آلمانیهایی مانند بامو X5M و مرسدسبنز ML63 AMG قرار میدهد. قیمت مدل پایه نصف قیمت مدل SRT است؛ ولی این دلیل نمیشود که مدل پایه را خودرویی ضعیف بدانیم. چرا که تمام نسخههای این شاسیبلند جیپ قابلیتهای زیادی دارند و با هر تجهیزاتی، راحتی خود را دارند.
۹. اسمارت فورتو: ۲.۰۵
Pure Coupe: $14,020 Electric Drive Cabrio: $28,750
اسمارت فورتو اسمارت فورتو به عنوان خودروی کوچک شهری، دیگر در بازاری مانند امریکا حاضر نیست؛ ولی در همین حال ورژنهای مختلفی از این خودروی کوچک دو سرنشینه عرضه میشوند. در حالی که مدل پایه کوپه شرایطی مقرون به صرفه و اقتصادی دارد، ولی تجهیزاتی مانند شیشههای خودکار و کروز کنترل در آن یافت نمیشود. در مقابل، اسمارت EV از یک پیشرانه الکتریکی پیشرفته بهره میبرد که حتی با کمی هزینه بیشتر، در مدل کانورتیبل نیز در دسترس خواهد بود.
۱۰. فورد فوکوس: ۲.۰۴
S: $17,635 Electric: $35,995
فورد فوکوس فورد فوکوس نمونهای دیگر از شرایطی است که یک مدل الکتریکیشده چگونه میتوانید سطح قیمت یک خودروی کامپکت را جابجا کند. شروع قیمت بالای فورد فوکوس الکتریک یکی از عوامل اصلی فروش پایین این مدل شده است. علیرغم کاهش قیمت ۴ هزار دلاری برای مدل ۲۰۱۴، هنوز هم این نسخه الکتریکی از خودروی کامپکت فورد بیش از ۲ برابر مدل پایه فوکوس S سدان با گیربکس دستی قیمت دارد.
اکترا قیمت هاشون دوبرابر یا بیشتر میشه که بسیار نا عادلانه است چون شما وقتی دوبرابر قیمت معمولی رو میدی باید دوبرابر زیبایی بیشتر،دوبرابر قدرت بیشتر،دوبرابر راحتی بیشتر و دوبرابر هندلینگ بهتر رو بهت تحویل بدن که اینجوری نیست و خیلی هم کمتر از این حرفاست این نظر منه البته
درمورد دوتاشون که خیلی خوب ازشون سر در میارم مثال میزنم تو همه ی چیزایی که گفتین Z28 از RS و JEEP SRT از مدل پایه ش بهتره : طراحی ، تعلیق ، هندلینگ ( ایرودینامیک و وزن و تعلیق و … ) و امکانات !
اینجور ک شما میگی؛قیمتش باید 2 به توان n باشه اون n هم تعداد مواردی هست ک لحاظ کردید مثلا قدرت و زیبایی ک امکاناتش هرکدوم 2 برابر بشه قیمتش باید 8 برابر بشه
پدال منظورت از “آرگون” ، اورگن بود دیگه؟ آرگون گازه اورگن ایالته! ———– پانامرا رو تازه اگه همه آپشن ها و پکیج هاشو سفارش بدی قیمت خیلی خیلی بیشتر هم میشه.
این نشان دهنده ی اینه که چقدر برا اسمو رسم کارخانشون احترام قائلن که بعد 20 سال از بقاشون هر روز محصولاتشون آشغالتر،گرون تر،بی اپشن تر،نمیشه من موندم ایران که ادعای […] کس دیگه ای رو آدم حساب نمیکنه چرا یه ذره به شعور مردمش هم حاضر نیست احترام بزاره البته این نکته رو از قلم نمیندازم که همین شرکت ها هم دلشون به حال کسی نسوخته و تو فکر پر کردن جیبهای خودشونن .. مخصوصا پورشه که اشرف حقه باز هاست ولی با این حال ویران خودرو رو ترجیح میدیم یا کمپانیهای خارجی رو ایران بزرگترین اشتباهش سرمایه گذاری روی خودروسازی بود!
یه سوال چرابنز s500 2014باوجود اینکه در بازار جهانی زیر 100000دلار قیمت داره تو ایران 1/8میلیارده ولی پانامرای توربو با135000دلاری دربازار جهانی درایران1/3میلیارد وارزونتر ازبنزه
البته جدا از شوخی S350 قیمتش 99000$ هست که فکر کنم 2014 ـش وارد ایران نشده که ازش حرف بزنیم . فکر کنم S500 قیمتش 130000$ تا باشـه که با توجه به همون قانون ” اینجا ایران است ” میشه 1.850.000.000 تومن معادل 545000$ دلار باشد که رستگار شویــم :-|
سلام دوستان.من یه سوالی ازتون دارم که شرمنده اصلا ربطی به موضوع نداره فقط راهنمایی میخوام. من میخوام یه ماشین دست دوم بخرم برای 1سال دستم باشه الان با توجه به پولی که دارم بین ماشین ها هم که گشتم بین GOlو 206 موندم میشه راهنمایی کنین؟؟
اگر دست دو میخوای برداری 206. چون قطعات گل ب سختی گیر میاد و گرونم هس نسبت ب 206. دقت کن 206 دست دو فقط خوبه 0 اشغاله از روز اول عاجزت میکنه. 206 هم بهتره مدل 90 ب پایین برداری.البته بزرگان سایت بهتر از من میدونن. امیدوارم کمکی کرده باشم.
Ahmad
۱۷ مهر ۱۳۹۳معلومه چنین برندهایی تفاوت قیمت مدلهاشونم زیاده.
saeed.shariati
۱۷ مهر ۱۳۹۳اکترا قیمت هاشون دوبرابر یا بیشتر میشه که بسیار نا عادلانه است
چون شما وقتی دوبرابر قیمت معمولی رو میدی باید دوبرابر زیبایی بیشتر،دوبرابر قدرت بیشتر،دوبرابر راحتی بیشتر و دوبرابر هندلینگ بهتر رو بهت تحویل بدن که اینجوری نیست و خیلی هم کمتر از این حرفاست
این نظر منه البته
فریا
۱۷ مهر ۱۳۹۳درمورد دوتاشون که خیلی خوب ازشون سر در میارم مثال میزنم
تو همه ی چیزایی که گفتین Z28 از RS و JEEP SRT از مدل پایه ش بهتره : طراحی ، تعلیق ، هندلینگ ( ایرودینامیک و وزن و تعلیق و … ) و امکانات !
احمدرضا ب ام و
۱۱ بهمن ۱۳۹۳طراحی؟
امید
۱۸ مهر ۱۳۹۳اگه اینجوریه تو باید با ۱۰ برابر پول پراید بوگاتی بگیری!
F
۱۹ مهر ۱۳۹۳وای پسر عجب چیزی گفتی..
VENENO
۱۹ مهر ۱۳۹۳اینجور ک شما میگی؛قیمتش باید 2 به توان n باشه
اون n هم تعداد مواردی هست ک لحاظ کردید
مثلا قدرت و زیبایی ک امکاناتش هرکدوم 2 برابر بشه
قیمتش باید 8 برابر بشه
z28
۲۰ مهر ۱۳۹۳عشق زندگی و همه چیز zl1 و z28
زیگما
۱۷ مهر ۱۳۹۳پدال منظورت از “آرگون” ، اورگن بود دیگه؟
آرگون گازه
اورگن ایالته!
———–
پانامرا رو تازه اگه همه آپشن ها و پکیج هاشو سفارش بدی قیمت خیلی خیلی بیشتر هم میشه.
Ahmad..F12
۱۹ مهر ۱۳۹۳پانامرا و SL واقعاً اختلاف قیمت زیادی دارن!!!!
Farzin
۱۷ مهر ۱۳۹۳درووود به همه
باید همچین تفاوته قیمتی داشته باشه.چون قدرتشون خیلی بیشتر شده.
با تشکر
بدروووود.
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳امکانات جانبی پورشه خیلی زیاده
امیرحسین
۱۸ مهر ۱۳۹۳تو آپشناش گزینه ی تغییر چهره هم داره ؟
Mojtaba_Deutschland
۱۷ مهر ۱۳۹۳بنز خیلی جالبه ، مدل ساده اش هم از خیلی مدل های تقویت شده دیگه گرون تر هستش ! :))
البته کلاسشون و ویژگی هاشون با همدیگه فرق می کنه !
ASTON MARTin
۱۷ مهر ۱۳۹۳این نشان دهنده ی اینه که چقدر برا اسمو رسم کارخانشون احترام قائلن که
بعد 20 سال از بقاشون هر روز محصولاتشون آشغالتر،گرون تر،بی اپشن تر،نمیشه
من موندم ایران که ادعای […] کس دیگه ای رو آدم حساب نمیکنه چرا یه ذره به شعور مردمش هم حاضر نیست احترام بزاره
البته این نکته رو از قلم نمیندازم که همین شرکت ها هم دلشون به حال کسی نسوخته و تو فکر پر کردن جیبهای خودشونن .. مخصوصا پورشه که اشرف حقه باز هاست
ولی با این حال ویران خودرو رو ترجیح میدیم یا کمپانیهای خارجی رو
ایران بزرگترین اشتباهش سرمایه گذاری روی خودروسازی بود!
P.G
۱۸ مهر ۱۳۹۳داداش شما یه بار دیگه کامنت خودتو با دقت بخون،اگه فهمیدى حرف حسابت چیه،به ما هم بگو تا از نگرانى دربیایم!!!!
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳کامارو 8 ساله که قیافش تغییر پیدا نکرده!!!
ASTON MARTin
۱۷ مهر ۱۳۹۳کامارو بی تغییر نبوده!
اون چلنجره که خیال نداره تغییر کنه!
hrf
۱۹ مهر ۱۳۹۳چون چلنجر با این قیافه از اون دوتا اصیل تر هس
زیگما
۱۷ مهر ۱۳۹۳عزیزم چرا حرف اشتباه میزنی؟
کاماروی نسل فعلی سال 2010 معرفی شد و تا نهایت آخر 2015 روی خط تولیده
نسل قبلی کامارو هم تا سال 2002 تولید شد و تا 2010 اصلا کامارویی نداشتیم!
این نسل یکی مونده به اخر کامارو هست
این خیلی شبیه نسل کنونی از نظر تو؟
اصلا شباهتی هست؟
یه کم فکر…..
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1993ChevroletCamaroZ28-001.png
و
http://en.wikipedia.org/wiki/File:2010ChevroletCamaro-05-1.jpg
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳پورشه خوب خودرو اصیلیه
ASTON MARTin
۱۷ مهر ۱۳۹۳چلنجر یکی دیگسا …!
بازم ایول اواتار :) حقا که باعثو بانیش رو روش نوشتن :)
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳بچه ها دنبال چی هستین کلا خودروسازهای دخلی رو ول کنید
شما که میگین ایران خودرو و سایپا اینجوری پورشه اونجوری یعنی محصولات سایپا و ایران خودرو رو قاطی ماشینها کردین.بی خیال شین
راجع به خارجی ها نظر بدین و راجع به محصولات داخلی ارزش سگ رو هم قائل نشین.
وحید
۱۷ مهر ۱۳۹۳دیس لایک… بنظرم تا میتونیم باید از این حرفا بزنیم تا شاید آروم آروم همه بدونن سایپا و ایران خودرو چه کلاه گشادی سرشون میکنن
مهدی 911
۱۷ مهر ۱۳۹۳یه سوال چرابنز s500 2014باوجود اینکه در بازار جهانی زیر 100000دلار قیمت داره تو ایران 1/8میلیارده ولی پانامرای توربو با135000دلاری دربازار جهانی درایران1/3میلیارد وارزونتر ازبنزه
فریا
۱۷ مهر ۱۳۹۳منطقی ترین دلیل : ایــنجا ایران است .
البته جدا از شوخی S350 قیمتش 99000$ هست که فکر کنم 2014 ـش وارد ایران نشده که ازش حرف بزنیم . فکر کنم S500 قیمتش 130000$ تا باشـه که با توجه به همون قانون ” اینجا ایران است ” میشه 1.850.000.000 تومن معادل 545000$ دلار
باشد که رستگار شویــم :-|
Ehsan
۱۷ مهر ۱۳۹۳در هر مطلبی که کلمه ده می آید نام مسعود انیس حسینی میدرخشد !
ممنون از آقای حسینی به خاطر این مجموعه های 10 تایی
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳بنز تو این گروه بهترینه
وحید
۱۷ مهر ۱۳۹۳لایک واسه عکس آواتارت
یه پسر
۱۸ مهر ۱۳۹۳این خیلی خوبه که حق انتخاب واسه مشتری گسترده باشه
نه مث ایران که حتی واسه رنگ هم مشتری رو هواست
البته ناگفته نباشه که خرید پراید هم در حد یه کارشناسی ارشد فرمول داره
از بس تیپ مدل کوفت… داره
حالا خوبه مدل فولش که اس ای هس
حداقلی ترین امکانات ماشینای دیگه روش نصبه که ایربگ و فرمون هیدرولیک باشه
ali
۱۸ مهر ۱۳۹۳جمع کنید بابا…! اختلاف قیمت فقط و فقط ایرانخودرو و سایپا یه ایربگ و تبدیل یورو 2 به 4 پنج میلیون اختلاف قیمت!…این است ویران خودرو و سایبان…
armin
۱۸ مهر ۱۳۹۳مهم ترین ماشین رو یادت رفته هاااااااا
ford mustang 3.7 V6 RWD baseاز 29000$ شروع میشه تا ford mustang shelby Gt500 5.8SC V8 RWD 83000$
یکم دقت کن
Shahmir
۱۸ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان.من یه سوالی ازتون دارم که شرمنده اصلا ربطی به موضوع نداره فقط راهنمایی میخوام.
من میخوام یه ماشین دست دوم بخرم برای 1سال دستم باشه الان با توجه به پولی که دارم بین ماشین ها هم که گشتم بین GOlو 206 موندم میشه راهنمایی کنین؟؟
hrf
۱۹ مهر ۱۳۹۳اگر دست دو میخوای برداری 206. چون قطعات گل ب سختی گیر میاد و گرونم هس نسبت ب 206. دقت کن 206 دست دو فقط خوبه 0 اشغاله از روز اول عاجزت میکنه. 206 هم بهتره مدل 90 ب پایین برداری.البته بزرگان سایت بهتر از من میدونن. امیدوارم کمکی کرده باشم.
امید
۲۰ مهر ۱۳۹۳ای کاش ما هم میتونستیم یکیشو داشته باشیم