چشم اندازهفته نامه

۱۱ خودرو با آفرود فوق‌العاده به استثنای جیپ رنگلر

جیپ رنگلر همیشه به عنوان گزینه اول خرید یک وسیله نقلیه آفرود جدید برای خریداران مطرح است؛ چرا که با این سطح بودجه، تنها تعداد کمی تراک با این قابلیت‌ها وجود دارند. امّا اگر کسی یک رنگلر نخواهد، چه گزینه‌های پیش رو خواهد داشت؟ شاید  به یک خودروی لوکس‌تر و یا به یک کف بارگیر احتیاج داشته باشید. شاید انتظار برای نسل بعدی رنگلر، اندکی برایتان سخت است. در ادامه، ۱۱ نمونه از بهترین گزینه‌ها اشاره می‌کنیم.

شورولت کلرادو ZR2

به لطف دیفرانسیل‌های قفل‌شونده در جلو و عقب، و همین‌طور مجموعه‌ای از دامپرهای فوق‌العاده سوپاپ قرقره‌ای مولتی‌ماتیک، کلرادو ZR2 قابلیت‌های بسیار بالایی در خارج از جاده دارد. البته باید از مهارت کافی برای آزاد کردن تمام پتانسیل‌های آن برخوردار باشید.

لندروور دیسکاوری

جدیدترین نسخه لندروور دیسکاوری، فریم پله‌ای در مدل قبلی را کنار گذاشته و به جای آن، از یک ساختار یکپارچه استفاده کرده است. امّا در عین حال، خشونت و سرسختی خود را حفظ کرده است. دیسکاوری جدید با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی هوشمند آفرود لندروورها، عملکردی بالاتر از سطح انتظار در خارج از جاده به نمایش می‌گذارد.

مرسدس‌بنز G550

درست است که قیمت یک مرسدس‌بنز G550 از حدود ۲ برابر گران‌ترین نسخه رنگلر آغاز می شود، امّا این دلیلی برای فراموش کردن قابلیت‌های آفرود در این خودرو نیست. با وجود سه دیفرانسیل قفل‌شونده، تنها تعداد اندکی مکان در دنیا وجود دارد که یک «جی‌-واگن» نمی‌تواند برود. به‌علاوه، جی-واگن نیز همانند رنگلر، یک مدل نمادین است.

لندروور رنج‌روور

ترکیب ویژگی‌های لوکس و قابلیت‌های آفرود مناسب در رنج‌روور به مانند هیچ‌کدام از خودروهای دیگر دنیا نیست. البته باید اذعان کرد که تعداد اندکی از مالکان این خودرو،‌ آن را به خارج از جاده می‌برند، امّا باید گفت که آنها این لذت را از دست می‌دهند. رنج‌روور در زمین‌های سست و لغزنده، اگر وضعیتی بهتر از مسیرهای شهری نداشته باشد، از عملکرد مناسبی برخوردار است.

جیپ گرند چروکی تریل‌هاوک

بالاترین قابلیت‌های آفرود جیپ در مدل «رنگلر» خلاصه شده، امّا این مدل در زمینه ویژگی‌های لوکس، حرف چندانی برای گفتن ندارد. جیپ با اضافه کردن پکیج تریل‌هاوک به مدل «مجلل‌تر» گرند چروکی، برخی قابلیت‌های حضور در مسیرهای مختلف را به آن افزوده و تعادل مناسبی بین یک شاسی‌بلند جاده‌ای و آفرود برقرار کرده است.

تویوتا فور رانر TRD پرو

بیش از ۳۰ سال از ورود فور رانر به خط تولید تویوتا می‌گذرد و این خودرو در حالی که همگام با زمان، پیشرفت کرده، امّا همچنان کانسپت اولیه را حفظ کرده است. فور رانر یکی از آخرین بازمانده‌های شاسی‌بلند در دوره‌ای است که در آن بیشتر رقبایش از بین خودروهای معمولی بودند. این در حالی است که با انتخاب نسخه «TRD  پرو»، امکان استفاده از یک دیفرانسیل قفل‌شونده، شوک‌های Bilstein و برخی تجهیزات ظاهری فراهم می‌شود.

تویوتا لندکروزر

رقیب واقعی برای رنج‌روور، همین‌ تویوتا لندکروز و همتای لکسسی‌اش، LX است. لندکروزر یک خودروی بزرگ، راحت، باشکوه و با قابلیت‌های بالا با مجموعه‌ای از تجهیزات الکترونیک ویژه آفرود است. البته این سطح از تجهیزات و راحتی، مستلزم پرداخت هزینه مناسب خواهد بود؛ چرا که مدل تویوتا از ۸۳ هزار و ۸۲۵ دلار آغاز می‌شود و این رقم برای مدل لکسس ۸۸۸۸۰ دلار است.

فورد F-150 رپتور

فورد در مدل رپتور، دقیقاً نسخه‌ای از F-150 را ارائه می‌دهد که به شکلی‌ دیوانه‌وار برای رانندگی آفرود تنظیم شده است. در این مدل، حتی یک حالت راننگی «باجا» نیز پیش‌بینی شده و تمام ویژگی‌های این تراک را به شما یادآوری می‌کند.

رام پاور واگن

وقتی پاور واگن اولین بار در سال ۲۰۱۴ ارائه شد، خیلی‌ها بر این باور بودند که این همان نسخه پیکاپ جیپ رنگلر است که منتظرش بوده‌اند. البته در حال حاضر می‌دانیم که رنگلر پیکاپ به‌زودی از راه خواهد رسید، امّا با وجود چهره خشونت‌بار و عملکرد فوق‌العاده، نمی‌توان از کنار نام «پاور واگن» به سادگی گذشت.

نیسان تیتان XD PRO-4X دیزل

نیسان هنوز مدل تیتان واریِر را که قرار است رقیب «رپتور» باشد، به خط تولید نفرستاده و بنابراین، در حال حاضر بهترین نسخه آفرود از بین سری تیتان، مدل XD PRO-4X است؛ خودرویی که با شوک‌های Bilstein و یک دیفرانسیل قفل‌شونده در عقب همراه است. امّا چیزی که آن را از سایر گزینه‌ها در این لیست متمایز می‌کند، آپشن پیشرانه کامینز V8 دیزل است.

سوبارو اوت‌بک

حضور سوبارو اوت‌بک در این لیست، شاید تعجب خیلی‌ها را به دنبال داشته باشد؛ چرا که نه فاصله زیادی نسبت به سطح زمین دارد و خبری از تایرهای با آج‌های بزرگ یا دیفرانسیل قفل‌شونده در آن نیست. امّا عملکردی فراتر از انتظار، در خارج از جاده نشان می‌دهد. مطمئناً کسی نمی‌خواهد اوت‌بک‌ را به مسیرهای بسیار سخت ببرد، امّا برای یک آفرود سبک مناسب خواهد بود.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    نمیدونم چرا همیشه تو سایت ها به نیسان پاترول کم توجهی میشه
    دفه قبل تو همین پدال فکنم 30 تا از بهترین افرودر های دنیا رو نام برده بودند بجز پاتی ???
    بخدا پاترول سافاری یکی از خدایان افروده
    الان دوتا از فیلمهاشو زیر این کامنتم میزارم ببینید

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. فرشاد

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      لندکروز در مقابل پاترول حرفی برای گفتن نداره، پاترول خداست.

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Saied

        ۳۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        تشکر. خنده دار بود

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. #ali.m#

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    از دیدن سوبارو تو لیست تعجب کردم و نمیتونم به عنوان یه افرودر قبولش داشته باشم .
    اون تویوتا فور رانر عجب چیزیه لامصب .
    از تویوتا ماشین های قابل احترام دیگه ای هم هستن که میتونست تو لیست باشه .
    سلطان افرود ?تویوتا?

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Amir Schumacher

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      هر وقت تویوتا تونست مثل یونیماگ و جی۶۳ بسازه بعد میشه سلطان آفرود.
      قبول دارم تویوتا سلطان دوام و ماندگاریه‌. اما بنز وحشی ترین افرودر ها رو تولید می‌کنه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Sina

        ۳۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (234 ديدگاه)

        مهندس خودتم بکشی بری بالا بیای پایین سلطان افرود فقط ژاپنیا هستن
        با المانیا اگه رفتی افرود سنگین ،برگشتی تو کار نیس دیگه

        1. محمد علی

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (71 ديدگاه)

          دوست عزیز لازم بنظرم بجای پاسخ عجولانه یک جستجوی کوتاه کنید
          یونیماگ
          چه بپذیرید یا نه محصول در دسترس خودرویی به قدرتمندی این خودرو وجود ندارد من نمی دانم که چرا یهو کل آلمان رو با ژاپن مقایسه کردید فقط اشاره کنم در جهان اصولا آلمان و آمریکا و روسیه سازنده ابر همه جا رو ها یا سوپر افرودر هستند که البته روس ها و آمریکایی ها اصولا گران قیمت تر از یونیماگ هستند با توانایی برابر لذا این محصول بنز شهرت جهانی پیدا کرده است

        2. Amir

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (175 ديدگاه)

          بله اگه منظورت از المانی bmw x6 هست خب هیچ ادمی با اون افرود نمیره
          همه جهان میدونند که سلطان افرود مرسدس جی کلاس هست. اصن اون شیش چرخ رو نمیخوایم. همون نسخه معمولیش قورت میده لندکروز. فیلم مقایسشم هست. تو کشور ما چون فقط لندکروز منطقیه(از نظر قیمت و اینا) فکر میکنین شاخ جهان. توروسیه هم لادا شاخ افرود
          والا به خدا

      2. #ali.m#

        ۳۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1834 ديدگاه)

        والا نشنیده بودیم کسی به بنز بگه افرودر وحشی .
        داشتن یکی دوتا افرودر خوب اونم با قیمت بالا دلیل خوبی نیست .تازه به قول شما این قیمت پایه بنزه
        با چنتا اپشن خیلی بیشتر هم میشه .
        شما تعداد افرودر هایی که تویوتا داره رو بشمار اون موقع میفهمی کی سلطان افروده .
        لندروور هم یکی از بهتریناست ولی بیشتر ماهیت لوکس داره تا افروود .
        ولی تویوتا فرق میکنه .
        تو افروود اول ژاپن بعد امریکا بعدش بقیه.

        1. Amir Schumacher

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          دوست عزیز این که یک شرکت ارزون ترین ها یا بیشترین تیراژ در یک کلاس رو تولید کنه سلطان اون کلاس نمیشه.
          بیشترین ماشین های سوپراسپرت جهان رو فراری تولید نمی‌کنه ، ارزون ترین ها رو هم تولید نمی‌کنه اما یقینا به نظر خیلی ها فراری سلطان ماشین های سوپراسپرت هست.
          چون بهترین ماشین های سوپراسپرت محصول فراری هستند ‌
          در مورد بنز ، امروز لندکروزر و ۴رانر مزیت قیمت رو دارند وگرنه در برابر جی‌کلاس مخصوصا جی۶۳ ۶×۶ هیچ حرفی برای زدن ندارند. محصولی مثل یونیماگ هم که اصلا مشابهش در دنیا پیدا نمیشه.
          اصولاً از تعیین « سلطان» برای هر کلاس خودروی اصلا خوشم نمیاد اما در زمینه ی آفرود بنز بدون‌شک در سطحی بسیار بالاتر از تویوتا کار می‌کنه و اتومبیل های تویوتا مزیت سادگی و قیمت ارزون رو دارن.
          قیمت ارزون هم به خاطر همون سادگی هست.

        2. AK_007

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (562 ديدگاه)

          به نظر من لندکروزر سری ۲۰۰ و پاترول و در کل اکثر ژاپنی‌ها ها بیشتر مخصوص سافاری و شن نوردی و صحرا نوردی هستن
          ولی ماشینایی مثل یونیماگ, لندرور و لندکروز سری 70 به نظرم متحصص افرود خشنن

        3. کوروش

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (71 ديدگاه)

          راستش فکر کنم بدلیل اینکه در ایران بیشتر توان خرید تویوتا هستش اینقدر برای افرودر محبوب هستش وگرنه شخصاً در اروپا بیشتر دیفندر چیپ و بنز جی و نیسان پتفایندر و تویوتا هایلوکس دیدم و فقط فکر کنم در دبی با لندکروز می روند سافاری البته لندکروز قیمت بالایی دارد و خیلی در اروپا بصرفه نیست

        4. #ali.m#

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1834 ديدگاه)

          مجید عزیز شما چرا همه چیزو قاطی میکنی؟
          مگه ما سوپر اسپرت ارزون هم داریم؟
          خب یه دفه جت شخصی هم مثال میزدی .
          در ضمن کی گفته افرود g550بهتر از لندکروزره؟
          برو مطالعه کن بنز تو خیلی چیزا ضعف داره .مثلا تو جاده های یخی عملکرد ضعیفی داره .

          اونم با این قیمت!!
          در ضمن تو سایت motor trend
          از بین g550،جیپ رنگلر و لندکروزر .این تویوتا بود که رتبه اول رو اورد
          جیپ دوم
          و بنز سوم!!شد
          قرار نیست هر چیزی که گرون تره بهتر باشه که .
          لندکروزر مخصوصا در جاده های شنی و باتلاقی و صخره ای بهتر از همه عمل میکنه .

        5. Amir schumacher

          ۳۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          علی جانم در رتبه بندی سایت کار آمد درایور هم جی‌کلاس سوم شده و لنکروزر فکر کنم هشتم !!! +-)))))

        6. #ali.m#

          ۳۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1834 ديدگاه)

          امیر جوون
          این رتبه بندی ها رو قبول ندارم چون بالا تر هم گفتم .یه جا لندکروزر اول و بنز اخر شد
          شما هم که میگی یه جا لندکروزر هشتم شد پس خیلی نمیشه روش حساب کرد
          اما همون سایت ماشین سال 1973تویوتا رو به اندازه g63 تو افرود قوی دونسته .

          به هر حالا هر دو غول افرود هستن و فکر نمیکنم تویوتایی ک من دیدم سزاوار این باشه که بگی در مقابل جی کلاس هیچ حرفی نداره واسه گفتن
          .
          من بیشتر به فیلم ها ومقایسه هایی ک دیدم استناد میکنم.
          و فیلم گیر کردن جی کلاس رو هم خیلی دیدم .همونطور که فیلم گیر کردن تویوتا رو هم دیدم .
          بهتر و بدتر بودنشو کسایی که هردو رو تو افرود سنگین تست کردن باید بگن نه من و تویی که چنتا امار و رتبه بندی دیدیم و افتادیم به جون هم .

      3. پدرام

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (36 ديدگاه)

        متاسفانه همیشه افراد متعصب به خودرو های المانی زیاده که معمولا بدون اطلاعات هستن.
        پیشنهاد میکنم این لینک رو باز کنید که مقالش توسط موتور ترند انجام شده.
        https://www.pedal.ir/بنز/جیپ-رانلگر-مرسدس-g550-تویوتا-لندکروزر/
        و سعی کنید همیشه با مدرک حرف بزنید با تشکر

  3. DYBALA

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    وای
    ادم خوف میکنه به فورد نگاه میکنه
    افرودر فقط این فورد و رام…
    راس میگه،چرا پاترول نیس

  4. Kamran

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    انتخاب من
    Mercedes G Wagon
    Jeeg Wrangler
    Nissan Patrol

  5. محمد حسین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (204 ديدگاه)

    پس G واگن 6×6 کو؟!

    1. محمد حسین

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (204 ديدگاه)

      البته به قول دوستان، یونیماگ هم از قلم افتاده!

  6. امیر

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    قطعا اینا سلاطین آفرود هستند ولی ما تو ایران فقط افرود را با جیب ولندرور وپاترول وپاژن تجربه کردیم البته تک وتوکی هم پاجیرو ولندکروز….هزینه خرید این اتومبیلها اونفدر بالاست که آفرود دوستان باید فقط حسرت بخورن

    1. شاهین پسر

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      نه داداشم الان ی فورد رپتور تو ایران هستش ولی کو کسی که باهاش آفرود بره؟؟؟
      طرف اصلا بلد نیست با ماشین چجور برخوردی داشته باشه.لاستیکاشو میبینی کلا سیاه و نو هستش یعنی اصلا آفرود نرفته با ماشینش و فقط بلده تو شهر و جلوی چشم دور دور کنه.
      بعضیام دارن و بلد نیستن استفاده کنن.
      http://uupload.ir/files/1ni8_11401293_381801135364493_8740958149016099074_n.jpg

  7. محمد رضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (803 ديدگاه)

    جدیدترین نسخه لندروور دیسکاوری، فریم پله‌ای در مدل قبلی را کنار گذاشته و به جای آن، از یک ساختار یکپارچه استفاده کرده است.
    به نظر شما این نظریه درسته که اگر خودرو شاسی پله ای(شاسی جدا از بدنه) داشته باشه قابلیت آفرود بهتری داره؟

  8. Amir Schumacher

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    سلطان SUV ها ، جی۵۵۰

    1. فرشاد

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      برای من این سه تا بهترین شاسی‌بلندهای دنیا هستن:
      Range Rover SV Autobiography LWB Holland & Holland Edition
      Mercedes Benz G500 4×4² Brabus
      Nissan Patrol Nismo

      1. Amir Schumacher

        ۳۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        بله کاملا به سلیقه ی شما واقف هستم و باید بگم خیلی خوش‌سلیقه هستی.

    2. الف.ی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1776 ديدگاه)

      سلطان هرچی آفرودر و وانته فقط آریسان و وانتپراید و تندر!!!!

  9. Kamran

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    Amir Schumacher

    با نظرت شدیدا موافقم

    King Of Off-Road G550

  10. mohammad

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    F-150 رپتور
    رام پاور واگن
    نیسان تیتان

  11. ahmad m

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    G class سلطان افروده , توصیه میکنم فیلم درگ بیابانی بین مرسدس G class , تویوتا لندکرویزر و نیسان پاترول رو تو آپارات ببینین

  12. Saied

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    سلطان افرود فقط لند کروز.
    علته این مثله هم اینه که هم توانایى خیلی زیادی تو افرود داره و هم سگ جونه. یعنی دوام این ماشین می ارزه به کلی از برندایه سوسول که فقط لاکچری کردن بلدن.

  13. امید

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    مدهووش طراحی و زیبایی مرسدس شدم البته اگر فکر کنم که الان سال ۱۹۷۰ میلادی هست.خخخخخ

  14. امید

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    این طراحی ظاهری جی کلاس ،همه رو کشته.خخخ

  15. SPEED

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    اگر قرار بر سطان بودن باشد که بنز بهترین بوده و هست

  16. بهزاد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2549 ديدگاه)

    برای افرادی که ماجراجویی در طبیعت را دوست دارند مدل های پایه این خودروها شاید نتونه به تمامی نیازهاشون پاسخ بده و بیشتر آنها مجبورا تغییراتی را در خودروها اعمال کنند که برخی شرکت ها از پس این تغییرات به خوبی بر میان و نمونه ی اون TRD تویوتا هست که به بهترین شکل ممکن خودروها را برای این کار تدارک میبینند.
    اگر هم ظاهر اهمیت نداشته باشه و کلا جای زندگی افراد در همان طبیعت باشه خودرویی چون یونیماگ براشون خوبه ولی سبد محصولات تویوتا به قدری کامل هست که کمتر سراغ نمونه هایی چون یونیماگ بروند.

  17. sevlan

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    سلطان آفرود. مرسدس G6*6 و بعد اونم G4*4 (به توان دو)هستش ، یه کلیپ دیدم از این دومیه از یه مسیر پر از سنگ های بزرگ و بی ثبات مثل آب خوردن گذشت ،ساب فریم دروازه ای تو زیر بندی این لامصب کار هر شرکتی نیست .???

  18. شاهین پسر

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    فورد رپتور F150 و دیگر هیچ
    6حالت رانندگی با تغیر صدای اگزوز در کابین و دامپر های مخصوص که جامپ زدنو واسش مثل آب خوردن راحت میکنه و شاسی آلمینیومی و موتور اکوبوست و …
    خو حالا خودتون قضاوت کنید با حداکثر 70هزار دلار اینجور آفرودی گیرتون میاد با این هیکل گولاخش
    من که آفرود رو با سرعت بالا و جامپ زدن و خلاصه رالی وار دوست دارم انتخابم رپتور هستش

  19. حمیدرضا

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    با دیدن این لیست بیشتر به این اعتقاد پیدا کردم که تراک ها جای SUV های بزرگ رو گرفتن الان نصف این لیست رو وانت ها تشکیل میدن که نشان از تغییر نوع استفاده از این سبک خودرو رو میده

  20. mohammad_fm480

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قطعا سلطان افرود بنز هست و تو این لیست هم جی کلاس حرف اول رو میزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا