جیپ رنگلر همیشه به عنوان گزینه اول خرید یک وسیله نقلیه آفرود جدید برای خریداران مطرح است؛ چرا که با این سطح بودجه، تنها تعداد کمی تراک با این قابلیتها وجود دارند. امّا اگر کسی یک رنگلر نخواهد، چه گزینههای پیش رو خواهد داشت؟ شاید به یک خودروی لوکستر و یا به یک کف بارگیر احتیاج داشته باشید. شاید انتظار برای نسل بعدی رنگلر، اندکی برایتان سخت است. در ادامه، ۱۱ نمونه از بهترین گزینهها اشاره میکنیم.
شورولت کلرادو ZR2
به لطف دیفرانسیلهای قفلشونده در جلو و عقب، و همینطور مجموعهای از دامپرهای فوقالعاده سوپاپ قرقرهای مولتیماتیک، کلرادو ZR2 قابلیتهای بسیار بالایی در خارج از جاده دارد. البته باید از مهارت کافی برای آزاد کردن تمام پتانسیلهای آن برخوردار باشید.
لندروور دیسکاوری
جدیدترین نسخه لندروور دیسکاوری، فریم پلهای در مدل قبلی را کنار گذاشته و به جای آن، از یک ساختار یکپارچه استفاده کرده است. امّا در عین حال، خشونت و سرسختی خود را حفظ کرده است. دیسکاوری جدید با استفاده از سیستمهای الکترونیکی هوشمند آفرود لندروورها، عملکردی بالاتر از سطح انتظار در خارج از جاده به نمایش میگذارد.
مرسدسبنز G550
درست است که قیمت یک مرسدسبنز G550 از حدود ۲ برابر گرانترین نسخه رنگلر آغاز می شود، امّا این دلیلی برای فراموش کردن قابلیتهای آفرود در این خودرو نیست. با وجود سه دیفرانسیل قفلشونده، تنها تعداد اندکی مکان در دنیا وجود دارد که یک «جی-واگن» نمیتواند برود. بهعلاوه، جی-واگن نیز همانند رنگلر، یک مدل نمادین است.
لندروور رنجروور
ترکیب ویژگیهای لوکس و قابلیتهای آفرود مناسب در رنجروور به مانند هیچکدام از خودروهای دیگر دنیا نیست. البته باید اذعان کرد که تعداد اندکی از مالکان این خودرو، آن را به خارج از جاده میبرند، امّا باید گفت که آنها این لذت را از دست میدهند. رنجروور در زمینهای سست و لغزنده، اگر وضعیتی بهتر از مسیرهای شهری نداشته باشد، از عملکرد مناسبی برخوردار است.
جیپ گرند چروکی تریلهاوک
بالاترین قابلیتهای آفرود جیپ در مدل «رنگلر» خلاصه شده، امّا این مدل در زمینه ویژگیهای لوکس، حرف چندانی برای گفتن ندارد. جیپ با اضافه کردن پکیج تریلهاوک به مدل «مجللتر» گرند چروکی، برخی قابلیتهای حضور در مسیرهای مختلف را به آن افزوده و تعادل مناسبی بین یک شاسیبلند جادهای و آفرود برقرار کرده است.
تویوتا فور رانر TRD پرو
بیش از ۳۰ سال از ورود فور رانر به خط تولید تویوتا میگذرد و این خودرو در حالی که همگام با زمان، پیشرفت کرده، امّا همچنان کانسپت اولیه را حفظ کرده است. فور رانر یکی از آخرین بازماندههای شاسیبلند در دورهای است که در آن بیشتر رقبایش از بین خودروهای معمولی بودند. این در حالی است که با انتخاب نسخه «TRD پرو»، امکان استفاده از یک دیفرانسیل قفلشونده، شوکهای Bilstein و برخی تجهیزات ظاهری فراهم میشود.
تویوتا لندکروزر
رقیب واقعی برای رنجروور، همین تویوتا لندکروز و همتای لکسسیاش، LX است. لندکروزر یک خودروی بزرگ، راحت، باشکوه و با قابلیتهای بالا با مجموعهای از تجهیزات الکترونیک ویژه آفرود است. البته این سطح از تجهیزات و راحتی، مستلزم پرداخت هزینه مناسب خواهد بود؛ چرا که مدل تویوتا از ۸۳ هزار و ۸۲۵ دلار آغاز میشود و این رقم برای مدل لکسس ۸۸۸۸۰ دلار است.
فورد F-150 رپتور
فورد در مدل رپتور، دقیقاً نسخهای از F-150 را ارائه میدهد که به شکلی دیوانهوار برای رانندگی آفرود تنظیم شده است. در این مدل، حتی یک حالت راننگی «باجا» نیز پیشبینی شده و تمام ویژگیهای این تراک را به شما یادآوری میکند.
رام پاور واگن
وقتی پاور واگن اولین بار در سال ۲۰۱۴ ارائه شد، خیلیها بر این باور بودند که این همان نسخه پیکاپ جیپ رنگلر است که منتظرش بودهاند. البته در حال حاضر میدانیم که رنگلر پیکاپ بهزودی از راه خواهد رسید، امّا با وجود چهره خشونتبار و عملکرد فوقالعاده، نمیتوان از کنار نام «پاور واگن» به سادگی گذشت.
نیسان تیتان XD PRO-4X دیزل
نیسان هنوز مدل تیتان واریِر را که قرار است رقیب «رپتور» باشد، به خط تولید نفرستاده و بنابراین، در حال حاضر بهترین نسخه آفرود از بین سری تیتان، مدل XD PRO-4X است؛ خودرویی که با شوکهای Bilstein و یک دیفرانسیل قفلشونده در عقب همراه است. امّا چیزی که آن را از سایر گزینهها در این لیست متمایز میکند، آپشن پیشرانه کامینز V8 دیزل است.
سوبارو اوتبک
حضور سوبارو اوتبک در این لیست، شاید تعجب خیلیها را به دنبال داشته باشد؛ چرا که نه فاصله زیادی نسبت به سطح زمین دارد و خبری از تایرهای با آجهای بزرگ یا دیفرانسیل قفلشونده در آن نیست. امّا عملکردی فراتر از انتظار، در خارج از جاده نشان میدهد. مطمئناً کسی نمیخواهد اوتبک را به مسیرهای بسیار سخت ببرد، امّا برای یک آفرود سبک مناسب خواهد بود.
منبع: roadandtrack
سامان اذری
۲۹ تیر ۱۳۹۶نمیدونم چرا همیشه تو سایت ها به نیسان پاترول کم توجهی میشه
دفه قبل تو همین پدال فکنم 30 تا از بهترین افرودر های دنیا رو نام برده بودند بجز پاتی ???
بخدا پاترول سافاری یکی از خدایان افروده
الان دوتا از فیلمهاشو زیر این کامنتم میزارم ببینید
فرشاد
۲۹ تیر ۱۳۹۶لندکروز در مقابل پاترول حرفی برای گفتن نداره، پاترول خداست.
Saied
۳۰ تیر ۱۳۹۶تشکر. خنده دار بود
#ali.m#
۲۹ تیر ۱۳۹۶از دیدن سوبارو تو لیست تعجب کردم و نمیتونم به عنوان یه افرودر قبولش داشته باشم .
اون تویوتا فور رانر عجب چیزیه لامصب .
از تویوتا ماشین های قابل احترام دیگه ای هم هستن که میتونست تو لیست باشه .
سلطان افرود ?تویوتا?
Amir Schumacher
۲۹ تیر ۱۳۹۶هر وقت تویوتا تونست مثل یونیماگ و جی۶۳ بسازه بعد میشه سلطان آفرود.
قبول دارم تویوتا سلطان دوام و ماندگاریه. اما بنز وحشی ترین افرودر ها رو تولید میکنه.
Sina
۳۰ تیر ۱۳۹۶مهندس خودتم بکشی بری بالا بیای پایین سلطان افرود فقط ژاپنیا هستن
با المانیا اگه رفتی افرود سنگین ،برگشتی تو کار نیس دیگه
محمد علی
۳۰ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز لازم بنظرم بجای پاسخ عجولانه یک جستجوی کوتاه کنید
یونیماگ
چه بپذیرید یا نه محصول در دسترس خودرویی به قدرتمندی این خودرو وجود ندارد من نمی دانم که چرا یهو کل آلمان رو با ژاپن مقایسه کردید فقط اشاره کنم در جهان اصولا آلمان و آمریکا و روسیه سازنده ابر همه جا رو ها یا سوپر افرودر هستند که البته روس ها و آمریکایی ها اصولا گران قیمت تر از یونیماگ هستند با توانایی برابر لذا این محصول بنز شهرت جهانی پیدا کرده است
Amir
۳۰ تیر ۱۳۹۶بله اگه منظورت از المانی bmw x6 هست خب هیچ ادمی با اون افرود نمیره
همه جهان میدونند که سلطان افرود مرسدس جی کلاس هست. اصن اون شیش چرخ رو نمیخوایم. همون نسخه معمولیش قورت میده لندکروز. فیلم مقایسشم هست. تو کشور ما چون فقط لندکروز منطقیه(از نظر قیمت و اینا) فکر میکنین شاخ جهان. توروسیه هم لادا شاخ افرود
والا به خدا
#ali.m#
۳۰ تیر ۱۳۹۶والا نشنیده بودیم کسی به بنز بگه افرودر وحشی .
داشتن یکی دوتا افرودر خوب اونم با قیمت بالا دلیل خوبی نیست .تازه به قول شما این قیمت پایه بنزه
با چنتا اپشن خیلی بیشتر هم میشه .
شما تعداد افرودر هایی که تویوتا داره رو بشمار اون موقع میفهمی کی سلطان افروده .
لندروور هم یکی از بهتریناست ولی بیشتر ماهیت لوکس داره تا افروود .
ولی تویوتا فرق میکنه .
تو افروود اول ژاپن بعد امریکا بعدش بقیه.
Amir Schumacher
۳۰ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز این که یک شرکت ارزون ترین ها یا بیشترین تیراژ در یک کلاس رو تولید کنه سلطان اون کلاس نمیشه.
بیشترین ماشین های سوپراسپرت جهان رو فراری تولید نمیکنه ، ارزون ترین ها رو هم تولید نمیکنه اما یقینا به نظر خیلی ها فراری سلطان ماشین های سوپراسپرت هست.
چون بهترین ماشین های سوپراسپرت محصول فراری هستند
در مورد بنز ، امروز لندکروزر و ۴رانر مزیت قیمت رو دارند وگرنه در برابر جیکلاس مخصوصا جی۶۳ ۶×۶ هیچ حرفی برای زدن ندارند. محصولی مثل یونیماگ هم که اصلا مشابهش در دنیا پیدا نمیشه.
اصولاً از تعیین « سلطان» برای هر کلاس خودروی اصلا خوشم نمیاد اما در زمینه ی آفرود بنز بدونشک در سطحی بسیار بالاتر از تویوتا کار میکنه و اتومبیل های تویوتا مزیت سادگی و قیمت ارزون رو دارن.
قیمت ارزون هم به خاطر همون سادگی هست.
AK_007
۳۰ تیر ۱۳۹۶به نظر من لندکروزر سری ۲۰۰ و پاترول و در کل اکثر ژاپنیها ها بیشتر مخصوص سافاری و شن نوردی و صحرا نوردی هستن
ولی ماشینایی مثل یونیماگ, لندرور و لندکروز سری 70 به نظرم متحصص افرود خشنن
کوروش
۳۰ تیر ۱۳۹۶راستش فکر کنم بدلیل اینکه در ایران بیشتر توان خرید تویوتا هستش اینقدر برای افرودر محبوب هستش وگرنه شخصاً در اروپا بیشتر دیفندر چیپ و بنز جی و نیسان پتفایندر و تویوتا هایلوکس دیدم و فقط فکر کنم در دبی با لندکروز می روند سافاری البته لندکروز قیمت بالایی دارد و خیلی در اروپا بصرفه نیست
#ali.m#
۳۰ تیر ۱۳۹۶مجید عزیز شما چرا همه چیزو قاطی میکنی؟
مگه ما سوپر اسپرت ارزون هم داریم؟
خب یه دفه جت شخصی هم مثال میزدی .
در ضمن کی گفته افرود g550بهتر از لندکروزره؟
برو مطالعه کن بنز تو خیلی چیزا ضعف داره .مثلا تو جاده های یخی عملکرد ضعیفی داره .
اونم با این قیمت!!
در ضمن تو سایت motor trend
از بین g550،جیپ رنگلر و لندکروزر .این تویوتا بود که رتبه اول رو اورد
جیپ دوم
و بنز سوم!!شد
قرار نیست هر چیزی که گرون تره بهتر باشه که .
لندکروزر مخصوصا در جاده های شنی و باتلاقی و صخره ای بهتر از همه عمل میکنه .
Amir schumacher
۳۰ تیر ۱۳۹۶علی جانم در رتبه بندی سایت کار آمد درایور هم جیکلاس سوم شده و لنکروزر فکر کنم هشتم !!! +-)))))
#ali.m#
۳۱ تیر ۱۳۹۶امیر جوون
این رتبه بندی ها رو قبول ندارم چون بالا تر هم گفتم .یه جا لندکروزر اول و بنز اخر شد
شما هم که میگی یه جا لندکروزر هشتم شد پس خیلی نمیشه روش حساب کرد
اما همون سایت ماشین سال 1973تویوتا رو به اندازه g63 تو افرود قوی دونسته .
به هر حالا هر دو غول افرود هستن و فکر نمیکنم تویوتایی ک من دیدم سزاوار این باشه که بگی در مقابل جی کلاس هیچ حرفی نداره واسه گفتن
.
من بیشتر به فیلم ها ومقایسه هایی ک دیدم استناد میکنم.
و فیلم گیر کردن جی کلاس رو هم خیلی دیدم .همونطور که فیلم گیر کردن تویوتا رو هم دیدم .
بهتر و بدتر بودنشو کسایی که هردو رو تو افرود سنگین تست کردن باید بگن نه من و تویی که چنتا امار و رتبه بندی دیدیم و افتادیم به جون هم .
پدرام
۳۱ تیر ۱۳۹۶متاسفانه همیشه افراد متعصب به خودرو های المانی زیاده که معمولا بدون اطلاعات هستن.
پیشنهاد میکنم این لینک رو باز کنید که مقالش توسط موتور ترند انجام شده.
https://www.pedal.ir/بنز/جیپ-رانلگر-مرسدس-g550-تویوتا-لندکروزر/
و سعی کنید همیشه با مدرک حرف بزنید با تشکر
DYBALA
۲۹ تیر ۱۳۹۶وای
ادم خوف میکنه به فورد نگاه میکنه
افرودر فقط این فورد و رام…
راس میگه،چرا پاترول نیس
Kamran
۲۹ تیر ۱۳۹۶انتخاب من
Mercedes G Wagon
Jeeg Wrangler
Nissan Patrol
محمد حسین
۲۹ تیر ۱۳۹۶پس G واگن 6×6 کو؟!
محمد حسین
۳۰ تیر ۱۳۹۶البته به قول دوستان، یونیماگ هم از قلم افتاده!
امیر
۲۹ تیر ۱۳۹۶قطعا اینا سلاطین آفرود هستند ولی ما تو ایران فقط افرود را با جیب ولندرور وپاترول وپاژن تجربه کردیم البته تک وتوکی هم پاجیرو ولندکروز….هزینه خرید این اتومبیلها اونفدر بالاست که آفرود دوستان باید فقط حسرت بخورن
شاهین پسر
۱ مرداد ۱۳۹۶نه داداشم الان ی فورد رپتور تو ایران هستش ولی کو کسی که باهاش آفرود بره؟؟؟
طرف اصلا بلد نیست با ماشین چجور برخوردی داشته باشه.لاستیکاشو میبینی کلا سیاه و نو هستش یعنی اصلا آفرود نرفته با ماشینش و فقط بلده تو شهر و جلوی چشم دور دور کنه.
بعضیام دارن و بلد نیستن استفاده کنن.
http://uupload.ir/files/1ni8_11401293_381801135364493_8740958149016099074_n.jpg
محمد رضا
۲۹ تیر ۱۳۹۶جدیدترین نسخه لندروور دیسکاوری، فریم پلهای در مدل قبلی را کنار گذاشته و به جای آن، از یک ساختار یکپارچه استفاده کرده است.
به نظر شما این نظریه درسته که اگر خودرو شاسی پله ای(شاسی جدا از بدنه) داشته باشه قابلیت آفرود بهتری داره؟
Amir Schumacher
۲۹ تیر ۱۳۹۶سلطان SUV ها ، جی۵۵۰
فرشاد
۳۰ تیر ۱۳۹۶برای من این سه تا بهترین شاسیبلندهای دنیا هستن:
Range Rover SV Autobiography LWB Holland & Holland Edition
Mercedes Benz G500 4×4² Brabus
Nissan Patrol Nismo
Amir Schumacher
۳۰ تیر ۱۳۹۶بله کاملا به سلیقه ی شما واقف هستم و باید بگم خیلی خوشسلیقه هستی.
الف.ی
۳۰ تیر ۱۳۹۶سلطان هرچی آفرودر و وانته فقط آریسان و وانتپراید و تندر!!!!
Kamran
۲۹ تیر ۱۳۹۶Amir Schumacher
–
با نظرت شدیدا موافقم
,ـ
King Of Off-Road G550
mohammad
۲۹ تیر ۱۳۹۶F-150 رپتور
رام پاور واگن
نیسان تیتان
ahmad m
۳۰ تیر ۱۳۹۶G class سلطان افروده , توصیه میکنم فیلم درگ بیابانی بین مرسدس G class , تویوتا لندکرویزر و نیسان پاترول رو تو آپارات ببینین
Saied
۳۰ تیر ۱۳۹۶سلطان افرود فقط لند کروز.
علته این مثله هم اینه که هم توانایى خیلی زیادی تو افرود داره و هم سگ جونه. یعنی دوام این ماشین می ارزه به کلی از برندایه سوسول که فقط لاکچری کردن بلدن.
امید
۳۰ تیر ۱۳۹۶مدهووش طراحی و زیبایی مرسدس شدم البته اگر فکر کنم که الان سال ۱۹۷۰ میلادی هست.خخخخخ
امید
۳۰ تیر ۱۳۹۶این طراحی ظاهری جی کلاس ،همه رو کشته.خخخ
SPEED
۳۰ تیر ۱۳۹۶اگر قرار بر سطان بودن باشد که بنز بهترین بوده و هست
بهزاد
۳۰ تیر ۱۳۹۶برای افرادی که ماجراجویی در طبیعت را دوست دارند مدل های پایه این خودروها شاید نتونه به تمامی نیازهاشون پاسخ بده و بیشتر آنها مجبورا تغییراتی را در خودروها اعمال کنند که برخی شرکت ها از پس این تغییرات به خوبی بر میان و نمونه ی اون TRD تویوتا هست که به بهترین شکل ممکن خودروها را برای این کار تدارک میبینند.
اگر هم ظاهر اهمیت نداشته باشه و کلا جای زندگی افراد در همان طبیعت باشه خودرویی چون یونیماگ براشون خوبه ولی سبد محصولات تویوتا به قدری کامل هست که کمتر سراغ نمونه هایی چون یونیماگ بروند.
sevlan
۳۰ تیر ۱۳۹۶سلطان آفرود. مرسدس G6*6 و بعد اونم G4*4 (به توان دو)هستش ، یه کلیپ دیدم از این دومیه از یه مسیر پر از سنگ های بزرگ و بی ثبات مثل آب خوردن گذشت ،ساب فریم دروازه ای تو زیر بندی این لامصب کار هر شرکتی نیست .???
شاهین پسر
۱ مرداد ۱۳۹۶فورد رپتور F150 و دیگر هیچ
6حالت رانندگی با تغیر صدای اگزوز در کابین و دامپر های مخصوص که جامپ زدنو واسش مثل آب خوردن راحت میکنه و شاسی آلمینیومی و موتور اکوبوست و …
خو حالا خودتون قضاوت کنید با حداکثر 70هزار دلار اینجور آفرودی گیرتون میاد با این هیکل گولاخش
من که آفرود رو با سرعت بالا و جامپ زدن و خلاصه رالی وار دوست دارم انتخابم رپتور هستش
حمیدرضا
۱ مرداد ۱۳۹۶با دیدن این لیست بیشتر به این اعتقاد پیدا کردم که تراک ها جای SUV های بزرگ رو گرفتن الان نصف این لیست رو وانت ها تشکیل میدن که نشان از تغییر نوع استفاده از این سبک خودرو رو میده
mohammad_fm480
۳ مرداد ۱۳۹۶قطعا سلطان افرود بنز هست و تو این لیست هم جی کلاس حرف اول رو میزنه