کارانددرایور تعدادی از جذابترین خودروهای اسپرت را برای آزمایش شتاب صفر تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت و سپس توقف کامل گرد هم جمع کرده است.
نشریات و وبسایتهای مختلف رقابتهای زیادی بین خودروهای اسپرت در پیستهای گوناگون برگزار کرده و اقدام به ثبت لپ تایم میکنند اما این بار کارانددرایور سراغ رقابت متفاوت و منحصربهفردی رفته است. این رقابتی در خط مستقیم برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت و دوباره به توقف کامل است. این آزمایش میتواند بهخوبی قدرت، شتاب و توان ترمز گیری خودروها را نشان دهد. برای برگزاری این رقابت، فرودگاه اوسکودا در شمال دیترویت انتخاب شده است. اینجا در زمان جنگ سرد پایگاه بمبافکنهای B-52 بوده اما در حال حاضر مکانی برای تعمیر و نگهداری است و یک باند ۳.۵ کیلومتری تازه آسفالت شده دارد.
در لیست شرکتکنندگان این رقابت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعتی حتی خودروهای کامپکتی مثل هوندا سیویک تایپ R و هیوندای النترا N هم دیده میشوند اما تویوتا GR کرولا با حداکثر سرعت ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت امکان حضور نداشت. کیا EV6 GT تنها خودروی الکتریکی این جمع است زیرا تسلا و لوسید نتوانستند بهموقع به رقابت برسند اما بعداً مدل S پلد و ایر سافایر در محل همیشگی آزمایشهای کارانددرایور این تست را انجام دادند چون مسیر مستقیم آنجا برای خودروهایی به این سریعی کافی بود. البته تایم این دو خودرو رسمی بهحساب نمیآید.
برای این آزمایش بزرگ، رولاوت ۳۰ سانتیمتری که در تستهای معمولی کارانددرایور اعمال میشود حذف شده و آسفالت تازهٔ اوسکودا نیز بهاندازهٔ محل آزمایش معمول این نشریه چسبندگی ندارد؛ بنابراین، اعدادی که اینجا ثبت شدهاند به شرایط واقعی بسیار نزدیکتر هستند. همچنین رانندگان هم کمی پیش از آنکه عدد ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را روی نمایشگر سرعتسنج Vbox ببینند پدال ترمز را فشار میدهند چون کسری از ثانیه طول میکشد تا پدال به پایین حرکت کند، روغن ترمز در لولهها جریان پیدا کند و کالیپرها به دیسکها بچسبند. درواقع، در آزمایشی بهظاهر ساده، خیلی چیزها میتواند خطا ایجاد کند و در اینجا سعی شده تمام این عوامل برطرف شود.
هوندا سیویک تایپ R
قدرت: ۳۲۰ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۵۲.۷ ثانیه
سیویک تایپ R برای رسیدن به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت به مسافت بسیار زیادی نیاز دارد (۲۵۵۷ متر) و در زمانی که پورشه GT3 RS میتوانست دو بار آزمایش صفر-۲۴۰-صفر را انجام دهد، هوندا برای یک بار تلاش میکرد و آنقدر دور شد که در افق محو شد.
هیوندای النترا N
قدرت: ۲۸۰ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۴۷.۰ ثانیه
غلبه بر درگ آیرودینامیکی در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ۳ برابر قدرت بیشتری نسبت به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد و به همین دلیل، النترا N با وجود ۴۰ اسب بخار قدرت کمتر، با بدنه سادهتر خود آزمایش را بیش از پنج ثانیه سریعتر از سیویک با آن بال بزرگ انجام داد.
فولکسواگن گلف R
قدرت: ۳۲۰ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۴۰.۲ ثانیه
پس از انجام آزمایش با النترا و سیویک دیفرانسیل جلوی گیربکس دستی، آزمایش گلف R اتوماتیک و چهارچرخ محرک بسیار آسانتر بود. برای لانچ کردن، فقط کافی است خودرو را در حالت اسپشیال قرار دهید، گاز را فشار دهید، ترمز را فشار دهید، دور موتور را بالا ببرید و حرکت را شروع کنید.
بنتلی بنتایگا S
قدرت: ۵۵۰ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۳۲.۸ ثانیه
رسیدن به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت با بنتایگا اصلاً سخت نیست. هیچ لانچ کنترلی وجود ندارد و صرفاً با استفاده از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی باید حرکت را آغاز کرد اما پیشرانهٔ V8 توئین توربو آنقدر قوی هست که این شاسیبلند بزرگ را ظرف ۲۵.۷ ثانیه به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
کیا EV6 GT
قدرت: ۵۸۵ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۳۱.۲ ثانیه
EV6 GT در آزمایشی بدون مجموعهٔ کامل تجهیزات تست، زمان ۳۰.۸ ثانیه را ثبت کرد و بالاتر از سوپرا قرار گرفت اما بدون اطلاعات دقیق، این زمان قابلقبول نبود و به همین دلیل کراساوور الکتریکی کیا نهایتاً با اختلاف ۰.۱ ثانیه در پس سوپرا قرار گرفت.
تویوتا GR سوپرا
قدرت: ۳۸۲ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۳۱.۱ ثانیه
در این آزمایش، برخی خودروها زمان کافی را در سرعتهای بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت صرف میکنند تا نقاط ضعف خود را نشان دهند و در سوپرا، چابکی سرعت پایینی که آن را در جادههای پرپیچوخم بسیار لذتبخش میکند، در سرعتهای بالا به لرزشهای ناراحتکننده تبدیل میشود.
فورد موستانگ دارک هورس
قدرت: ۵۰۰ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۲۹.۷ ثانیه
ما با موستانگهای ۵ لیتری زیادی رانندگی کردهایم و بنابراین، لانچ با دارک هورس برایمان آشنا بود. با پدال گاز با ملایمت رفتار کنید و پس از آغاز حرکت پدال را تخته کنید تا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۴.۳ ثانیه انجام شود. همهچیز مطابق انتظار پیش میرود تا زمانی که ترمز کنید زیرا دارک هورس ترمزهای فوقالعادهای دارد.
بنتلی کانتیننتال GT اسپید
قدرت: ۶۶۰ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۲۴.۸ ثانیه
کانتیننتال GT اسپید ذهن شما را به هم خواهد ریخت زیرا هرچند انتظار میرود سریع باشد اما درک اینکه خودرویی ۲.۳ تنی چطور اینگونه شلیک میشود دشوار خواهد بود. چنین پرفورمنسی را پیشرانهٔ W12 توئین توربو و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه با لانچ کنترل فراهم میکند.
کادیلاک CT5-V بلکوینگ
قدرت: ۶۶۷ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۲۴.۷ ثانیه
با نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ زیر کاپوت، هرزگردی چرخها مانع اصلی برای لانچ سریع با کادیلاک بود و آسفالت تازهٔ اوسکودا با کشش پایین هم چالشی را برای رانندگان ایجاد کرد. بااینحال، بلکوینگ با ۶۶۸ اسب بخار قدرت، چهارمین خودرو سریع گروه در رسیدن به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت لقب گرفت و ترمزهای قدرتمند آن نیز ظرف ۲۰۲ متر خودرو را متوقف کردند.
پورشه ۹۱۱ GT3 RS
قدرت: ۵۲۵ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۲۴.۴ ثانیه
GT3 RS علیرغم آیرودینامیک فعالی که در هنگام شتاب گیری در حالت داونفورس پایین قرار میگیرد، تا سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت از بلکوینگ و بنتلی کندتر است زیرا از پیشرانهٔ تنفس طبیعی استفاده میکند اما هنگام ترمز گیری، آنقدر سریع در ۵.۲ ثانیه و ۱۵۶ متر متوقف میشود که باعث سردرگمی خواهد شد.
شورلت کوروت Z06
قدرت: ۶۷۰ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۲۲.۵ ثانیه
Z06 یک خودروی جادهای است نه خودروی مسابقهٔ درگ اما در اینجا با پیمودن ۴۰۰ متر در ۱۱.۳ ثانیه نشان داد که میتواند در درگ هم روی خیلی از خودروها را کم کند. کوروت همچنین در اینجا اصلیترین رقیب خود یعنی GT3 RS را هم با اختلاف حدود دو ثانیه مغلوب کرد.
پورشه ۹۱۱ توربو S
قدرت: ۶۵۰ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۱۹.۳ ثانیه
سریعترین پورشهٔ حال حاضر جهان برای آزمایش صفر-۲۴۰-صفر به کمتر از ۸۰۰ متر مسافت نیاز داشت. لانچ با توربو S هم آسان است. حالت اسپرت را انتخاب کنید که اسپویلرهای جلو و عقب را در حالت درگ پایین قرار میدهد تا با سامانهٔ چهارچرخ محرک، خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵ ثانیه طی کند و پس از ۱۳.۵ ثانیه به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
تسلا مدل S پلد
قدرت: ۱۰۲۰ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۱۶.۲ ثانیه
در طول مسیر فرودگاه، میخی در لاستیک تسلا پلد اجارهای ما فرورفت و ازآنجاییکه یافتن لاستیک مناسب این خودرو دشوار است، مدل S نتوانست بهموقع به اوسکودا برسد. بااینحال، هفتهٔ بعد در محل معمول آزمایشهای خود این تست را با تسلا انجام دادیم اما به دلیل تفاوت سطح آسفالت دو مسیر، این تایم را جزء نتایج رسمی حساب نمیکنیم. همچنین متأسفانه نتوانستیم یک پلد با پکیج پیست پیدا کنیم که به دیسکهای ترمز کربن سرامیکی و لاستیکهای بهتر مجهز است. با همهٔ اینها، مدل S پلد در آزمایش صفر-۲۴۰-صفر بیش از سه ثانیه از ۹۱۱ توربو S سریعتر بود.
لوسید ایر سافایر
قدرت: ۱۲۳۴ اسب بخار
صفر-۲۴۰-صفر: ۱۵.۵ ثانیه
لوسید ایر سافایر هم در رقابت اصلی حاضر نبود اما زمانی که در پیست ویرجینیا با یک نمونه از آن ملاقات کردیم، متوجه شدیم که میتوانیم تست صفر-۲۴۰-صفر را در اینجا انجام دهیم. البته سطح آسفالت اینجا و همینطور مسیر مستقیمی آنهم با محل آزمایش اصلی متفاوت است و به همین دلیل، تایم لوسید هم رسمی نخواهد بود. درهرحال، سافایر ظرف تنها ۸.۷ ثانیه به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت رسید که بسیار سریعتر از توربو S است و با وجودی که مسافت توقف به دلیل وزن سنگین آن حدود ۳۰ متر طولانیتر بود اما این کمتر از یک ثانیه به زمان کلی اضافه کرد.
Alireza
۳ آذر ۱۴۰۲جای بنز و بی ام وه خالیه
Dan
۳ آذر ۱۴۰۲ام۵ کامپتیشن قطعا میتونست در جایگاه خوبی تو این لیست قرار بگیره
(Ali(chevynova
۳ آذر ۱۴۰۲فقط فورد و کادیلاک و شورولت
Tesla
۳ آذر ۱۴۰۲تسلا s پلد کبیر به پکیچ track مجهز نبود و گرنه مثل همیشه اول میشد ولی باز هم یه شکست و تحقیر سنگین دیگه برای فسیل فنا بدست تسلا کبیر چون واقعا اختلاف پلد کبیر با اون قورباغه بدشکل زیاد هست 🤣🤣🤣⚡️⚡️⚡️💪💪🇺🇸
پیام
۳ آذر ۱۴۰۲آره واقعا تسلا یه جواب دندان شکن به امثال امیر داد. امیر تو میگفتی که من یه تنه بار تنفر تسلا رو به دوش میکشم دیگه، درسته؟ 😂😂😂😂😂 هنوز جملت تموم نشده یه خبر دیگه میزنه تو پرت
amir
۳ آذر ۱۴۰۲فقط اونجاش که سوپرای بزک شده تویوتا که در حد نسل قبلش نیست از ev6 با نزدیک ۲۰۰ اسب بیشتر سریع تر بود
پیام
۳ آذر ۱۴۰۲فقط اونجاش که اگه راننده کیا یه عطسه میزد جلو می افتاد اینقدر این اختلاف کم بود! اگه آیونیک بود که دیگه هیچی. و فقط اونجاش که هوندا آخر شد و از الانترا ضعیف عقبتر هست! دیگه آکورا و سوبلرو و اون همه ادعا به کنار. بعد امیر یه چیز! تا چند ماه دیگه جنسیس یه کوپه کت و کلفت میزنه و مقایسش با لکسوس خیلی جالب میشه! مخصوصا وقتی سر N اش بیاد!!!
amir
۳ آذر ۱۴۰۲بله بله به تحلیلای گران بهاتون ادامه بدید جناب کاملا با واقعا متناسبه مخصوصا اونجاش که اخبار خودروسازان کره ای میاد
noir
۴ آذر ۱۴۰۲امیر موتور و شاسی سوپرا رو کلا bmw ساخته کلا bmw هست
فقط تویوتا فیس لیفت کرده z4 رو
amir
۴ آذر ۱۴۰۲کاربر noir منم دارم میگم تویوتای بزک شده پس یعنی از حضور انجین بیمر باخبرم
AMANTE
۳ آذر ۱۴۰۲میدونی دیشب سر همین داستان با دوستان بحثی بود و یک سوال جالب مطرح شد و کسی جوابی براش نداشت.
تسلا مدل S Plaid سریع هست چون برقیه ولی اگه تسلا قرار باشه یک ماشین بنزینی درست کنه چقدر میتونه سریع و رقیب جدی برای بقیه بنزینی ها باشه؟
دوست دارم جواب ات رو بدونم آقای طرفدار دو آتیشه Tesla.
Elmiraj
۳ آذر ۱۴۰۲بیشتر از کاری که زینگر 21c با رقباش کرده و میکنه….
(JONATHAN (TESLA
۳ آذر ۱۴۰۲سوالتون بی معنیه
چون یه شرکت که پایه و بنیانش مخالف سوخت فسیلی هست باید ماشین بنزینی بسازه
ولی فرض بگیریم برای کنجکاوی تسلا چنین کاری بکنه
در صنعتی که ( صنعت خودرو های درون سوز ) شرکت های تامین کننده خودشون انجین توسعه میدن
تونل های باد خصوصی تاسیس میکنن و بازار افتر مارکت به این بزرگی وجود داره
ساخت یه خودروی پرفورمنس درون سوز ( مثلا سوپر اسپورت ) راحت تر از توسعه باتری تکنولوژی های نو و رهبری صنعت EV هستش .
شرکت های کوچکی ( از نظر مالی و توان توسعه ) مثل مکلارن لامبورگینی فراری کوئنگ زگ SSC هنسی و یه دنیا مارک دیگه
وقتی میتونن چنین خودروی هایی توسعه بدن
برای یه شرکت بزرگی مثل تسلا کاری نداره حتی لازم نیست هزینه هنگفتی بکنه عملا شرکت های کوچیک تامین کننده از هر چیزی امادش رو دارن برای فروش
در رده خودرو های هایپر کار و سوپر اسپورت نه بحث توسعه فنی بلکه بحث مارکتینگ اهمیت داره
کسانی که اطلاع نداره فکر میکنن مثلا استفاده از فیبر کربن در بدنه و شاسی خودرو ها یه تکنولوژی خیلی بالایی میخواد
در حالی که یه گروه تیونینگ داخل یه گاراژ هم این کار هارو میکنن
دانیال_Surrey،England
۳ آذر ۱۴۰۲بله اصلا کاری نداره سوپر اسپرت و هایپر ساختن؛اون چیزی که سخته عالی ساختن تو این رده هستش،که از عهده ی تقریبا هر خودروساز غیر اسپرت سازی خارجه.
فقط پورشه و فراری و مکلارن میتونن سوپر کاری بسازن که سالها از زمان خودش جلوتر باشه.
اگه راحت بود فورد gt به راحتی مغلوب 720 و gt2rs نمیشد،اگه راحت بود کوروت فراری رو بنچمارک قرار نمیداد.
اگه هر تیونری میتونست بسازه که الان لقب بهترین هایپرکار دنیا هنسی f5 بود نه بوگاتی شیرون!
همین الان پورشه تصمیم بگیره به طور کامل از فولکس بره به طور جدی فولکس به مشکل خواهد خورد.
اسپرت سازی و سازنده های اصلیش نقطه اوج این صنعتن،فقط کافیه fia حدود 30 درصد محدودیت های اف1 رو برداره اونوقت میبینی که تکنولوژی های به اصطلاح پیشروی تسلا بیشتر شبیه یک شوخی میمونه تو این صنعت.
تسلا زور بزنه حتی نمیتونه ماشینی برای پیست توسعه بده در حد ماشینای 40 سال پیش اف1!!
دلیل عقب افتادگی برقی اکثر خودروسازان هم در مقابل تسلا دلایلی زیادی داره که قطعا هیچ ربطی به پیشرو بودن تسلا نداره.
(JONATHAN (TESLA
۳ آذر ۱۴۰۲من در مورد موتور اسپورت حرف نزدم
با اینکه حتی دنبالش هم میکنم ولی یادم نمیاد مکلارن در مسابقات استقامتی حضور داشته باشه
همون فورد قهرمان لمانز شد 720 تو این مسابقات ندیدم البته فکر کنم تو کلاس های پایین تر بوده
تک و توک سوپر اسپورت دیدم که از زمان خودش جلو تر بوده باشه منظور این حرف نمیفهمم
و دقیقا هنسی به همون دلیلی از بوگاتی موفق تر نبوده که گفتم یعنی مارکتینگ وگرنه f5 از نظر مهندسی و دقت بسیار بهتر از شیرون هستش
همون جور که استون مارتین والکری بسیار بهتر از مرسدس وان هستش ولی موفقیت تجاری مرسدس وان بهتره و بهتر دیده میشه
هیچ تکنولوژی در سوپر اسپورت های جاده ای وجود نداره که در بازار موجود نباشه برای توسعه موتور هم به شرکت های غیر خودرو سازی که در موتور اسپورت هستند نگاه بکنیم خیلی خوب میفهمیم توسعه یک انجنین برای یک خودرویی که سالانه چند ده دستگاه ازش ساخته میشه برای یک استارت اپ هم زیاد چالش بر انگیز نیست
البته طبیعی هم برخلاف ev ها خودرو های درون سوز به خاطر سابقه طولانی که دارن همه گیری که داشتن کلی شرکت های کوچیک به وجود اومدن که تقریبا هر کاری که یه برند معروف میکنه رو انجام میدن حتی بهتر
JaMsHiD
۳ آذر ۱۴۰۲آلمیچر و باتری قلمی که تکنولوژی نیست برادر من😂
از دوازده سیلندر شش صد اسب بیرون کشیدن هنره
noir
۴ آذر ۱۴۰۲نه داداش تو نمیدونی آرمیچرن همه همین کاربرای پدال هر کدوم میتونن با شلوارک زیر پوش و دوتا سیم موتور ev تولید کنن تازه بهتر از دظلا آشغال
مگه نمیدونی ما چقدر مهندس داریم؟
اگه شرکتای درونسوز به تسلا نمیرسن بخاطر اینه که خودشون نمیخوان تا ریا نشه میدونه که چی میگم
ALI.S
۴ آذر ۱۴۰۲همین الانش تسلا (Track Pack)S Plaid نمیتونه بوگاتی شیرون سوپر اسپرت رو ببره، اون وقت بیاد هایپر کار بنزینی بسازه؟
https://www.pedal.ir/bugatti/tesla-model-s-plaid-bugatti-chiron-super-sport-drag/comment-page-1/?unapproved=1186430&moderation-hash=79b6ce9f558ec3cabfc312506590347e#comment-1186430
امیرسالار
۱۹ آذر ۱۴۰۲تسلا این کارو نمیکنه ولی صبر کن تا برقی لامبو بیاد تصفیه حساب میکنن😉😉
احمدرضا
۳ آذر ۱۴۰۲مشقات دیر نشه ؟
هفت صبح شنبه از آنچه فکر میکنی به تو نزدیکتره
amir
۳ آذر ۱۴۰۲لوسید دظلا کبیرتو تحقیر کرد🤣🤣🤣🤣
ab0lf4zl
۳ آذر ۱۴۰۲لکنت زبون داری کامل تلفظ کنی؟ یا اینکه متوجه نمیشی قیمت 150000دلار بیشتر چی هست؟
Puriya
۴ آذر ۱۴۰۲بی ارزش ترین کامنت هایی که میخونم متعلق به شماست
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۵ آذر ۱۴۰۲کاری ندارم که فن که خودروسازی هستی!ولی خجالت نمیکشی به پورشه میگی قورباغه بدشکل!؟!
Amir Ali Aventador
۲۷ آذر ۱۴۰۲اول تو برو اون سایبرتراک که رفته بود تو قوطی با کمک فورد کشوندنش بیرون رو جمع کن 😂🤣
Ahmad
۳ آذر ۱۴۰۲چرا یه آلمانی(بنز یا بیمر)توی این لیست نزاشتین؟واقعا که دیگه با پدال قهرم بازشم نمیکنم
محمد حسین
۳ آذر ۱۴۰۲داداش مگه پدال تستو انجام داده
amir
۳ آذر ۱۴۰۲پورشه آفریقاییه؟ نمیدونستیم چه جالب
(Ali(chevynova
۳ آذر ۱۴۰۲چون وسط مسابقه یاتاقان میزدن
Amir911
۴ آذر ۱۴۰۲***بهترین ماشین این لیستو خفن ترین ماشین درگ آلمان تویه این لیسته اونم با دوتا ماشین gt3و توربو اس
R@min
۳ آذر ۱۴۰۲رقابت بی معنی و پر باگی هست مخصوصا مسیری که چسبندگی هم نداره، خب اصولا محصولاتی که چهارچرخ و توربو یا سوپرشارژ باشن زودتر به 250 کیلومتر می رسن. یکی دو ماه دیگه لایتنینگ لپ منتشر می کنن اونجا تفاوت ها مشخص میشه، خیلی دوست دارم تایم GT3RS ببینم.
تنها نکته جالب این کار زمان ترمزگیری بود که تایم GT3RS و دارک هورس یکسان بود و از همه محصولات عملکرد بهتری داشتن.
پیام
۳ آذر ۱۴۰۲جای آیونیک N خالی
amir
۳ آذر ۱۴۰۲در اصل جای rn22e خالی
احمدرضا
۳ آذر ۱۴۰۲انتخابم بنتلی کانتیننتال
بعد کادیلاک
بعد توربو s
فرشاد
۳ آذر ۱۴۰۲جای M5CSخالی نیس؟
پیام
۳ آذر ۱۴۰۲اونم هست
𝐀𝐥𝐢
۳ آذر ۱۴۰۲انتخاب من فلکس واگن گلفr ،کانتیننتال gt، پورش توربو s، کوروت Z06
OM.01
۳ آذر ۱۴۰۲این مقاله از وبسایت کار اند درایور ترجمه شده و خود تست هم برای این مجله هست ولی یه بخشی از مقاله ترجمه نشده که به نظرم حیفه
https://www.caranddriver.com/reviews/a45765297/0-150-0-mph-speed-test-2023/
بخش تاریخچه این تست یعنی0_160_0 کیلومتر و اینکه چرا 80 کیلومتر سرعت بیشتر به این تست اضافه کردن در سال 1990
Before gasoline lost its lead, the 0-to-100-to-0 test was the benchmark of measuring a vehicle’s ability to accelerate and decelerate in one swift pass. In 1960, Aston Martin claimed the DB4GT did the deed in 24 seconds. Today it would likely be trampled by the average three-row SUV.
In 1965, Carroll Shelby boasted that his 485-hp Cobra 427 could do it in 14.5 seconds. Engineer, Shelby test driver, and racer Ken Miles was said to have done it in 13.8. For its time, the accomplishment seemed unfathomable; however, analyzing our test numbers gives it some legs.
When we tested the 2529-pound Cobra 427, it got to 60 mph in 4.3 seconds and arrived at 100 in 8.8. It covered the quarter-mile in 12.2 seconds at 118 mph—that’s quicker than a Mustang Dark Horse. But without anti-lock brakes, stopping the Cobra 427 would require a master’s in threshold braking.
To compare the ’60s metal with modern machines, we ran the Porsche 911 Turbo S through the 0-to-100-to-0 wringer. It needed just 9.7 seconds to complete the task.
The Cobra paved the way for a more strenuous test, which is why we added 50 mph in the 1990s. At 150 mph, overcoming aerodynamic drag requires 3.38 times as much horsepower as it does at 100, and the brakes must dissipate 2.25 times the energy. With today’s active aero, huge brakes, and massive horsepower numbers—and the fact that a Honda Civic can reach 150 mph—perhaps it’s time to add another 50 mph
پ.ن= عشق فقط شلبی کبرا…سبب شد تست شتاب و ترمز رو تغییر بده😂
فکر نکنم با بودجه 90k الی 120kدلار خودرویی به غیر از shelby cobra backdraft به عنوان ماشین اسپرت انتخاب کنم. البته یه غیر از شرکت backdraft شرکت superformance هم هست
@R@MIN
خوشحال میشم نظر شما رو بدونم😁
https://www.naplesmotorsports.com/used-vehicle-1965-roadster-shelby-cobra-replica-classic-c-3166
https://classiccars.com/listings/view/1728343/1965-superformance-cobra-for-sale-in-westfield-indiana-46074
شرمنده کامنتم کمی بی ربط بود
R@min
۳ آذر ۱۴۰۲رپلیکای کبرا همشون زیبان واقعا هر کسی می تونه سلیقه خودشو پیاده کنه و ظاهر همچنان زیبا می مونه.
من اینو از همه رپلیکاها بیشتر دوست دارم البته موتورش تویین توربو هست :
https://www.motortrend.com/features/1407-1965-shelby-cobra-replica-snail-fed-serpent/
Elmiraj
۳ آذر ۱۴۰۲حیف که نسخه track package حضور نداشت تا رنده کنه همه رو…
OM.01
۳ آذر ۱۴۰۲بنتلی کانتیننتال GT اسپید دقیقا 4.9ثانیه از موستانگ دارک هورس در تست 0_240_0سریعتره و به ترتیب فقط 0.1 ثانیه و 0.4 ثانیه از CT5V بلک وینگ و 911GT3 RS کندتره!!
پ.ن=
زمانی که لوسید ایر سافایر از 0 به 240 میرسه سلاطین پوشالی جاده های ایران(با دستگاه درگی) تازه رسیدن به 70 تا سرعت. و وقتی لوسید از 240 به 0 کیلومتر میرسه تازه اینا رسیدن به100 کیلومتر سرعت… واقعا نمیتونم این پرفورمنس رو درک کنم سدان لوکس خانوادگی تازه…
MasouD
۳ آذر ۱۴۰۲بنظرم ستاره این تست کادیلاک بود
از ماشین های اسپرت (شاید سوپراسپرت) انتظار میره که تایم خوب بزنن
ولی کادیلاک سدان دف عقب و بزرگ و سنگین فوق العاده بود
البته دارک هورس هم خوبه
دیگه باید گفت تنها پرچمدار ماسل کارهای اصیل
Jeferson
۳ آذر ۱۴۰۲جای.M5 cs و دیمون بدجور خالیه . ولی درکل بسیار جالب بود
فورد باید یه نسخه shelby برای این نسل هم می زد
Siyavash
۳ آذر ۱۴۰۲دوست داشتم تویه این آزمایش.. ۳ خودرو.. مکلارن ۷۶۵..فراری sd90..لامبورگینی اونتادور svj هم بودن…خیلی تایم هایه این سه ماشین برام جذابیت دارن تا بقیه….
Siyavash
۳ آذر ۱۴۰۲دوست داشتم تویه این آزمایش.. ۳ خودرو.. مکلارن ۷۶۵..فراری sd90..لامبورگینی اونتادور svj هم بودن…خیلی تایم هایه این سه ماشین برام جذابیت بیشتری دارن تا بقیه….
phonix
۳ آذر ۱۴۰۲جالب با شوق خاصی میگن هوندا اخر شده .
من نمیدونم تو سایت خودرویی چیکار میکنی تویی که اصلا نمیدونی مشینارو با اون بال بزرگ عقب چرا میسازن .
بهترین عملکرد هم مال کادیلاک بود واقعا جایگاهش خوب وکافیه
Siyavash
۳ آذر ۱۴۰۲کاشکی تویه این مقایسه مکلارن ۷۶۵..فراری sf90 و لامبورگینی اونتادور svjهم بودن واقعا خیلی جذاب میشد…فکرشو بکن تویه این مقایسه پورشه ۹۱۸ هم باشه…❤️🔥❤️🔥💯💯
german cars
۳ آذر ۱۴۰۲اگه Amg one بود حل همشونو می گرفت
زنده باد مرسدس
ab0lf4zl
۴ آذر ۱۴۰۲صفر 240 صفر
بعد هنوز این مفت خور های ایرانخودرو و سایپا هنوز نتونستن بعد 30_40سال حمایت همه جانبه ی ماشین درست کنن 200 تا بره 😂😂😂😂
ab0lf4zl
۴ آذر ۱۴۰۲رده ی موستانگ رو دیدی؟ یه دو سه پله پایینتر از موستانگ
MP
۴ آذر ۱۴۰۲همینکه ماشینهای که من دوسشون دارم و به قول امروزیا فنشون هستم،
تو این مسابقهی بشدت مسخره،
حضور ندارن جای شکر داره!
Armin
۴ آذر ۱۴۰۲خبری از گودزیلا نیست
AROL KASRA
۴ آذر ۱۴۰۲سوپرا موتورش موتور بی ام وه بود اگه 2jz بو دوم میشد
تسلا ماشین سریع ولی پر درد سریه چو باتریش تو سپر عقبش هست و با یه تصادف به فنا میره
جای پراید خالی بود
Amir911
۴ آذر ۱۴۰۲چون اون ماشینا فابریک جزو اخری هایه لیستن
Amir911
۴ آذر ۱۴۰۲چی میگی *** با کدوم علمی حرف میزنی این مقایسه فابریکاس نه یه ماشین ک میان رذه هم حساب نمیشه چ برسه به یه پرچمدار فابریک همون ماشینی ک میگی جزو ۵ تایه اخرم نمیشه به زور
AROL KASRA
۴ آذر ۱۴۰۲سوپرا موتور بی ام وه بود اگه 2jz بو دوم میشد
تسلا ماشین سرعتی ولی پر درد سریه چو باتریش تو سپر عقبش هست و با یه تصادف به فنا میره
جای پراید خالی بود
BMW
۵ آذر ۱۴۰۲عظمت هیوندا و کیا ستودنی هست🤲👋🔥