Sleeper خودرویی است که سریع بوده اما ضرورتاً ظاهری سریع ندارد. درواقع این خودروها گرگهایی در لباس میش به حساب میآیند.
با این وصف نگاهی میاندازیم به ۱۰ نسخه از این نوع خودروها که قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار دارند. با ما همراه باشید.
شورلت کوبالت SS
توصیف شورلت کوبالت در واژهها نمیگنجد مگر تا زمانی که شما واژهی “بازنده” را در ذهن داشته باشید! اما یک نقطهی روشن در بین مدلهای تولیدی کوبالت وجود دارد و آن مدل SS کوپه است. این خودرو در ابتدا پیشرانهی ۲۰۵ اسب بخاری سوپرشارژر داشت که بعدها با نسخهی ۲۶۰ اسبی توربو جایگزین گردید.SS سریع بود و در پیست برای خودرویی دیفرانسیل جلو حسی استثنایی ایجاد میکرد. شما میتوانید نسخههای مناسب این خودرو را با بهایی کمتر از ۷ هزار دلار بیابید.
شاید اشتباه باشد که کرایسلر 300C را یک Sleeper بنامیم زیرا در واقع این خودرو ظاهری کاملاً گیرا دارد. بااینوجود، شاید حضور تعداد زیادی از ۳۰۰ های ۶ سیلندر در خیابانها، رانندگان دیگر ندانند که 300C با پیشرانهی ۸ سیلندر چقدر سریع است. این یک سدان عضلانی خوشتیپ است و با وجود تعداد زیادی از آن، پیدا کردن نمونهای سالم و مناسب بودجهتان سخت نخواهد بود.
این خودرو شاید شبیه هاچبک جمعوجور و معمولی باشد اما نسخهی اسپید مزدا ۳ دارای پیشرانهی ۲۶۳ اسب بخاری است که برای شکست دادن فولکسواگن GTI کافی است. این خودروها بهصورت قابلتوجهی سریع هستند هرچند که از بدفرمانی در هنگام شتاب گیری سنگین رنج میبرند. بهتر از همه اینکه شما میتوانید یکی از مدلهای مناسب مزدا اسپید ۳ را با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار به دست آورید.
در نگاه اول،SRT4 شبیه یک دوج نئون عادی با بالهای بزرگ است. اما حقیقت این است که نئون SRT4 یک بستهی کامل ارائه میدهد و پیشرانهی ۴ سیلندر توربوی ۲۳۰ اسب بخاری جای گرفته زیر کاپوت نکتهی مهم این خودرو است. صدای ایجادشده توسط این خودرو بهترین قسمت داستان است. همانند ۵۰۰ آبارث کنونی،SRT4 صدا خفه کن ندارد. قیمت خودرو نیز عالی است و بدون دردسر خاصی میتوانید یکی از این خودروها را قیمت کمتر از ۷ هزار دلار خریداری نمایید.
هیچکسی کاملاً مطمئن نیست که بیوک، کمپانیای که در دههی ۸۰ به خاطر سیستم تعلیق نرم شناخته شده بود، خودرویی همانند Grand National بسازد. خودرویی که پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توربو با تزریق سوخت چند ورودی داشت. این بیوک قدیمی سریع و جذاب است هرچند که به پای مدل GNX نمیرسد. قیمت این خودرو اغلب بالای ۲۰ هزار دلار است اما اگر با دقت خرید کنید، میتوانید نمونههای ارزانتر را نیز بیابید.
ما تنها یک نسخه از SHO را انتخاب میکنیم اما نمیتوانستیم تصمیم بگیریم که کدامیک بهترین است. از نسخههایی با پیشرانهی یاماها گرفته تا نسخههای ۸ سیلندر، همهی SHO ها خوب هستند و بسیار جذاب جلوه میکنند و بسیاری از آنها تفاوت چندانی با نسخههای خانوادگی معمولی ندارند. شما میتوانید آخرین و بهترین نسخهی فورد تاروس SHO را با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار بیابید درحالیکه نسخههای قدیمیتر حتی قیمتی در حدود ۲ هزار دلار دارند.
مردم عموماً زمانی که باید در برف رانندگی کنند سوبارو را میخرند اما تعداد کمی هستند که میدانند سوبارو نسخهی اسپورتی از سدان میدسایز خود یعنی لگاسی را با پسوند GT ساخته است. چهارمین نسل این خودرو (۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹) از پیشرانهی توربوی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری سوبارو با قدرت ۲۶۵ اسب بخار بهره برده است. سیستم چهارچرخ محرک سوبارو چسبندگی زیادی را در زمینهای خیس و مرطوب به این خودرو اعطا نموده است. شما میتوانید یکی از این مدلها را با بهایی کمتر از ۸ هزار دلار بیابید. اگر واقعاً خواهان بهترین هستید، دنبال نسخهی تولید محدود B باشید که گرانتر است اما بهتر عمل میکند.
شاید ولوو به عنوان سازندهی واگنهای اسپورت شناخته شده باشد و در اواسط دههی ۹۰ میلادی ولوو به همین علت شهرت یافته بود. پیشرانهی ۵ سیلندر توربوی مدل 850R دارای قدرت ۲۴۰ اسب بخاری بوده که دارای صدایی ماورا این دنیا است. در سال ۲۰۰۳ این خودرو نام جدیدی پیدا کرد (V70R) و ۵۶ اسب بخار دیگر نیز به قدرت آن افزوده شد و همچنین سیستم چهارچرخ محرک نیز بکار گرفته شد. این واگن امروزه نادر است اما معمولاً با قیمتهای معقولی دستبهدست میشود.
شاید افراد با دیدن این پیکاپ خیلی ذوقزده نشوند اما تعداد کمی میفهمند که این خودرو چقدر سریع است. با اضافه کردن توربو، اینترکولر و برخی جزئیات دیگر، قدرت پیشرانهی ۶ سیلندر ۴.۳ لیتری این خودرو به ۲۸۰ اسب بخار رسیده که برای ثبت رکورد صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۵ ثانیهای کافی است. شاید قیمت خودرو کمی بالاتر باشد و یکی از نمونهها قیمت ۲۵ هزار دلاری داشت اما با کمی دقت و جستوجو میتوانید گزینههای مناسب با کیف پولتان را پیدا کنید.
به روزهای خوش قبلی و خودروهای عضلانی شورولت برگردیم، زمانی که پیشرانهی ۸ سیلندر بلوک بزرگ این شرکت پادشاهی میکرد. خودروهای عضلانی رفتهاند اما مدل ۴۵۴ (که عموماً با حجم متریک ۷.۴ لیتری شناخته میشد) زنده است. دربارهی رنگ و تریم خودرو خیلی سختگیری نکنید و دنیا در نظر شما بزرگ خواهد شد و میتوانید هیجان بسیار زیادی را با این تراک قدیمی تجربه کنید. با تیراژ تولید میلیونی، این خودرو را همهجا مییابید. قیمت آن نیز بسته به خودرو بین یک تا ۱۰ هزار دلار متغیر است.
سهیل
۲۸ تیر ۱۳۹۵من از همه بیشتر توی این لیست مزدا3و کرایسلر رو دوس دارم
"فقط انگلستان"
۲۸ تیر ۱۳۹۵چند سال پیش با ماشین تو خارج از شهر در حال رانندگی بودم که یهو هوا طوفانی شد وقتی خوب نگاه کردم در فاصله دویست متری یه گردباد رو دیدم که در حال چرخش بود و قطعات شکسته شده ی چند تا خودرو هم توش دیده می شد وقتی نزدیک تر شدم یه کادیلاک کلاسیک در شانه خاکی طرف مقابل رو دیدم که زده بود به چهارتا ماشین که کنار جاده پارک شده بودن وبه کلی نابودشون کرده بود یعنی هیچی ازشون باقی نذاشته بود فقط چندتا لاستیک ازشون باقی مونده بود که توی جاده افتاده شده بودن بقیه قطعات هم که اوله تصادف نابود شده بودن یا گرد بادی که کادیلاکه به پا کرده بود برده بودشون خوده کادیلاک رو که نگاه کردم فقط حدودا پانزده سانتیمتر جلوش فرو رفته بود
قضیه از این قرار بود که یه کادیلاک رفته بود برای سبقت که یه ماشین از روبه رو اومده بود و لاین خودشم ماشین بوده و نتونسته بود برگرده به لاین خودش رفته بود شانه خاکی سمت مخالف که از بد شانسی هم اونجا چهارتا ماشین پارک شده بوده و صاحباشون رفته بودن پایین جاده برای استراحت که زد بهشون و هر چهارتاشونو به درک فرستاده بود قبل از اون حادثه شنیده بودم که از ماشین های امریکایی برای تخریب معدن یا شکستن درخت های جنگل ها و … ازش استفاده می شه ولی دیگه نمی دونستم می تونه طوفان و گردباد و از این جور چیزا پر پا کنه.
ali
۲۸ تیر ۱۳۹۵به “فقط انگلستان”
سلام به شما دوست عزیز
ماشینهای امریکایی خیییلی لات هستن خیلی بیشتر از اونی که فکرش رو بکنید
از صدقه سر استحکام مثال زدنی شون خیلی ها جون سالم به در بردن از سرنشیناشون اما بیچاره اون کسایی که با ماشین امریکایی تصادف بکنه
حالا الان نگید محکم بودن بدنه چیز خوبی نیست که اون بحثش جداست که اگه حوصله داشتم بحث میکنیم
ماشینهای امریکایی تو ایمنی هم بسیار پیشگام بودند
در 1927 کادیلاک اولین شرکتی بود که شیشه ی نشکن در جلو استفاده میکردش
در دهه ی 50 60 70 که استانداردهای امریکا بسیار سخت تر از اروپا بود ماشینهای امریکایی همه ی استانداردها رو پاس میکردند اما اروپاییها نمیتونستن اون استانداردها رو پاس کنن برا همین هم ماشینهاشون رو بهینه تر میکردند که بتونن در امریکا فروش داشته باشن
نمونه بارزشم بی ام و 518 سفارش امریکا بود با سپرهای بسیار بزرگتر از نمونه های خود اروپا یا پزو504 سفارش امریکا که چراغ هاش کلا فرق داشت
و……… که حالشو ندارم بگم
ali
۲۸ تیر ۱۳۹۵اینم بگم در 1974 اولین شرکتی که از ایربگ استفاده کرد الدزمبیل فرزند برومند جنرال موتورز بودش
در 1975 کادیلاک سویل هر 4 چرخش ترمز دیسکی داشت اندازه رینگ پراید
و……الی اخر
حالا به موقش بیشتر از افتخارات امریکایی ها در اتومبیل سازی میگم براتون
یو اس اس اینترپرایز
۲۸ تیر ۱۳۹۵خودروهای امریکایی به نظرم خیلی شاخ
امیر
۲۹ تیر ۱۳۹۵طراحی خودرو باید جوری انجام بشه که کمترین تنش به راننده انتقال داده بشه
یعنی خودرو با داشتن خاصیت الاستیک بتونه نیرو رو دفع کنه
بله خودرو های قدیمی امریکایی از لحاظ فلز خیلی قوی بودن ولی توانایی اینکا رو نداشتن
حتی طراحی پشت سری هم تو زنده موندن موثره از لحاظ ایمنی
کافیه یه سرچی تو یوتیوب بزنید راجب تست تصادف خودرو های قدیمی آمریکایی
viper
۱۵ تیر ۱۴۰۰آقا علی دست شما دردنکنه بابت مطالبتون
فقط یه سوال
ماشینای عضلانی مثل چارجر یا gtx یا barracuda اینا هم محکمن؟
یا فقط این کادیلاک و لینکلن ها محکمن؟
ممنون
"فقط انگلستان"
۲۸ تیر ۱۳۹۵علی عزیز و آمریکایی سوار کاملا درست می گی.
ali
۲۹ تیر ۱۳۹۵چاکر شما هستم دوست عشقه ماشین انگلیسی
ali
۲۹ تیر ۱۳۹۵به جناب امیر
منم گفتم همین حرفو یه بار دیگه متن اول من رو بخونید
گفتم بخوام در مورد افتخارات امریکایی ها در اتومبیل سازی بگم میشه داستان حسین کرد شبستری
ولی بزارید چندتاش رو که یادم هست بگم
اولین شیشه نشکن در 1927 توسط کادیلاک
اولین ایربگ در 1974 توسط الدزموبیل
استفاده از سقف فلزی به جای سقف چوبی در دهه ی 20 توسط کادیلاک
استفاده از ترمز های abs در دهه ی 70 توسط کادیلاک و دیگر لوکس سازان امریکایی
اولین استفاده کننده از کمر بند ایمنی در دهه ی 50 توسط شرکتهای امریکایی
و……………. که یادم اومد میگم
یاسین
۲۹ تیر ۱۳۹۵خخخخ.جالب بود.خوشمان آمد!
حميد
۲۸ تیر ۱۳۹۵سلام
من تو اینها اون پیکاپ رو ترجیح میدم
ولی در کل طراحی همه خیلی ساده و قدیمی به نظر میاد که میتونه از یک نظر کلاسیک باشه از نظر دیگه خسته کننده
Evo
۲۸ تیر ۱۳۹۵درود
کسی خبر نداره گرند تور پخش،شده یا نه؟
چون ن تو سایتای ایرانی ن خارجی خبری نیس ازش
کسی لینک دانلود داشت لطفا قرار بده
ممنون
—————————
این ماشینا واقعا میارزن خوش بحالشون با این قیمتا چی سوار میشن اون وقت ما باید 20 تومن بدیم پرایت!!!!!
جوکر
۲۸ تیر ۱۳۹۵والا تو سایت زومیت گفته که تو مهر اولین قسمت پخش میشه …
تو همین چند روزه هم شروع به فیلم برداری کردن.
دروغو راستش رو نمیدونم!
Evo
۲۹ تیر ۱۳۹۵اگه یادتون باشه چن وقت پدال مطلب گذاشته بود زده بود 27 تیر پخش اولین قسمت گرند تور
ali
۲۸ تیر ۱۳۹۵بابا دم امریکاییها بازهم گرم
یاشاسین ماشین امریکایی
ای جونم اون شوی پیکاپ 454 هیولا
اون سایکلون و تایفون از شورولت و جی ام سی هم 260 اسب قدرت نداره بلکه 450 اسب به صورت استانداراز موتور 6 سیلندرش قدرت میداده و ماشین سال اون دوره از نظر مجله کار اند درایور یا موتور ترند شده بخاطر همین موضوع درست مجله رو یادم نیست
کرایسلر300 که تو معرکه بودنش شکی نیست
کبالت ss و نئون SRT4 لیاقت اسم با ارزش شوی و دوج رو ندارن و همون بهتر که تولیدشون تموم شد
بیوک گرند نشنال هم که عشقه و قوی ترین ماسل دهه ی نفرت انگیز 80 هستش
حمیدرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۵من به شخصه ماشینای بیوک رو خیلی دوست دارم هم شکیلن هم قیمتشون مناسبه نسبت به کادیلاک که واقعا ماشینای خوبی داره
ali
۲۸ تیر ۱۳۹۵به جناب حمیدرضا
معلومه خوش سلیقه اید دوست عزیز
بیوک همیشه معرکه بوده ویه لوکس ساز با اصل و نسب هستش با گذشته ای درخشان
ای جونم بیوک
امیر
۲۸ تیر ۱۳۹۵جونم ماشینای آمریکایی!!!!!!!!!!!
از قبل سریع و قوی بودن
ali
۲۸ تیر ۱۳۹۵به داش امیر عزیز
دمت گرم
زنده باد هیولاهای امریکایی
AMERICAN CARS FOR EVER
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۸ تیر ۱۳۹۵سوبارو لگاسی
موكا
۲۸ تیر ۱۳۹۵سوبارو
continental
۲۸ تیر ۱۳۹۵جی ام سی سایکلون و شورلت کوبالت تو ماست وانتد خیلی باهاش حال کردم.
مجید
۲۸ تیر ۱۳۹۵قیمتاشون باورنکردنیه تو ایران که هیچ وقت نمیشه با این پول ماشینی با نصف کارایی اونا گرفت!!!!!!!!
نوید جهرمی
۲۸ تیر ۱۳۹۵از بین گزینه های این لیست کرایسلر 300 سی و بیوک رگال رو بیشتر می پسندم.
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۸ تیر ۱۳۹۵بدون شک مزدا اسپید ۳
محمد۲۰
۲۹ تیر ۱۳۹۵شورلت کوبالت SS رو اونایی که NFS Pro Street بازی کردن یادشونه!
محمد زمانلو
۱ مرداد ۱۳۹۵این آخریه شورولت 454 پیکاپ خیلی قلدر و لاته .
mohammad-fm480
۴ مرداد ۱۳۹۵ولوو V70R و جمس سایکلون تو طراحی از همه ردیف تره بنظرم.خیلی باحالن