شما هرگز نمیدانید که کدام خودرو در آینده یک مدل کلاسیک خواهد بود. خودروهایی که معمولاً در نمایشگاه میدرخشند ترکیبی از احساس و کمیاب بودن را دارند.
اینجا ۱۰ خودروی کلکسیونی آینده را گردآوری کردهایم که به عقیده ما پتانسیل ستاره شدن در آینده را دارند. بهترین بخش آن است که خودروهای ذکرشده هماکنون بسیار گرانقیمت نیستند.
آکورا NSX (اولین نسل)
نام این خودرو که به عنوان فراری ژاپنی شناخته میشود هنوز هم در دهانهای بسیاری جریان دارد اما حقیقت این است که این خودروها واقعاً میتوانند شانهبهشانه با رقبای اروپایی رقابت کنند و قابلیت اطمینان هوندا مزیتی عالی برای آکورا محسوب میشود. با اولین نسل آکورا NSX رانندگی کنید و واقعاً از طراحی و لذت این خودرو شگفت زده خواهید شد. ورود نسل جدید NSX باعث کم رنگ شدن نسل اول شده اما این نسل هنوز هم معقول است: بسیاری از نمونهها قیمت ارزانی دارد که نسبت به عملکرد خودرو واقعاً میارزد.
کادیلاک CTS-V
این خودرو به عنوان خودرویی که اصطلاح کادیلاک پرفورمنس را سر زبانها انداخت شناخته میشود. اولین نسل CTS (2007-2004) پیشرانهی ۸ سیلندر تنفس طبیعی کوروت Z06 را قرض گرفته بود (دو پیشرانهی ۵.۷ و ۶ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار قدرت) و منحصراً با گیربکسی ۶ سرعته عرضه میشد. این نسخههای قوی معاملهی بسیار خوبی محسوب میشوند و برخی نمونههای خوب زیر ۱۵ هزار دلار و شاید زیر ۱۰ هزار دلار پیدا میشوند. مدلهای ۲۰۱۵-۲۰۰۹ از پیشرانهی سوپرشارژ دار ۵۵۶ اسب بخاری استفاده میکنند. این مدلها کاملاً گرانقیمت هستند اما شما هنوز هم میتوانید یک سدان ناب را با قیمتی حولوحوش ۳۰ هزار دلار خریداری نمایید. قیمتی که در مقایسه با ۸۳۹۹۵ دلار نسخهی صفرکیلومتر خوب است.
کرایسلر TC ساخت مزراتی
همهی خودروها به خاطر بزرگیشان کلکسیونی نیستند، نگاهی به اِدسل بیندازید. بسیاری از افراد احتمالاً TC 1991-1989 ساخت مزراتی را خواهند گفت، کانورتیبل ساخت ایتالیا که پرستیژی خاص به نمایشگاههای کرایسلر بخشید. متأسفانه TC تقریباً با کانورتیبل LeBaron یکسان بود و این خودرو با کمتر از نصف قیمت TC فروخته میشد که باعث شد تا کرایسلر تنها ۷۳۰۰ دستگاه TC را به فروش برساند. این خودروها کمیاب اما بسیار ارزان هستند. ما نمونههایی را دیدهایم که بین ۳ تا ۵ هزار دلار فروخته میشوند و حتی نمونههای کم کارکرد آن بیش از ۸ هزار دلار قیمت ندارند. علیرغم ریشههای خارجی این خودرو، بخشهای مکانیکی همه متعلق به کرایسلر هستند و قطعات نیز به وفور یافت میشوند.
دوج مگنوم
دوج مجذوب چه چیزی شد تا در اوایل سال ۲۰۰۰ یک واگن را تولید کند؟ ما ایدهای نداریم اما از دیدنش خوشحالیم. با خط سقف خاص خود، مگنوم زیاد کاربردی نیست اما نمایی شرور دارد. مگنوم خاطرهانگیز است و تنها با ۴ سال حضور در خط تولید، دیدنش در نمایشگاهها عادی خواهد بود. هماکنون این یک خرید بزرگ است: ما مگنوم هایی با کارکرد بالا را دیدهایم که زیر ۲ هزار دلار قیمت دارند و حتی نسخههای هیجانانگیز SRT8 425 اسب بخاری نیز کمتر از ۲۰ هزار دلار میارزند.
فورد موستانگ SVT کبرا
SVT کبرا همیشه یکی از مدلهای برجستهی موستانگ بوده است. نسخههای ۲۰۰۴-۱۹۹۹ این خودرو که پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری با ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارند از سیستم تعلیق مستقل در عقب استفاده میکنند و هندلینگ بسیار بهتری را دارا هستند. با دیدن قیمتهای این خودرو شگفتزده شدیم. هنوز هم نمونههای سالم این خودرو زیر ۱۰ هزار دلار معامله میشوند و برخی نمونههای کانورتیبل کبرا کمتر از ۲۵ هزار دلار قیمت میخورند.
هوندا S2000
S2000 رقیب میاتا است اما آنهایی که یکی از این خودروها را راندهاند میدانند که لذت رانندگی این مدلها بسیار بالاست و برخی مدلهای اولیه محدودهی دور موتور ۹۰۰۰ را داشتهاند! این کانورتیبل های کوچک لذتی خالص برای رانندگی هستند و در سالهای آینده نیز ارزش خود را حفظ میکنند. نسخههای سالم S2000 حدود ۱۵ هزار دلار قیمت دارند اما اگر نگاهی به حراجیها بیندازید، تعداد زیادی از این مدلها را با قیمتهای زیر ۱۲ هزار دلار خواهید یافت.
مزدا اسپید MX-5
میاتاهای تعمیر شده بهدردنخور هستند اما اگر دنبال MX-5 قابلاعتمادی برای لذت میگردید، مشکلی با خرید یکی از اینها با قیمت کمتر از ۵ هزار دلار نخواهید داشت؛ اما مزدا اسپید MX-5 نسخهی شاخص میاتا بوده که توسط کارخانه به توربو مجهز شده است.
با ۱۸۰ اسب بخار قدرت، این مزدای کوچک ثابت میکند که شاسی دوستداشتنی خودرو میتواند قدرت بیشتری را تحمل کند؛ اما مزدا این مدل را تنها برای دو سال ساخت. اسپید MX-5 به فراوانی دیگر مدلهای این لیست نیست اما وقتی پیدایش کنید، قیمت خودرو بهطور شگفتانگیزی معقول است. آخرین نسخهای که فروخته شد بین ۸۸۰۰ تا ۹۵۰۰ دلار قیمتگذاری شده بود.
پونتیاک G8
G8 آخرین مدل جدیدی بود که توسط برند پونتیاک معرفی شد. سدان بزرگ دیفرانسیل عقب که یادآور میراث این برند خاطرهانگیز بود. کلکسیونیترین مدل G8 نسخهی ۴۱۵ اسب بخاری GXP است اما قیمت بالایی دارد. آخرین نسخهای که فروخته شد قیمت ۲۹۵۰۰ دلاری داشت. میتوانید نیمنگاهی به G8 GT داشته باشید که پیشرانهی ۸ سیلندر ۶ لیتری ۳۶۱ اسب بخاری دارد. بسته به کارکرد و سال ساخت، این مدل قیمتی بین ۷۵۰۰ تا ۲۰ هزار دلار دارد.
تویوتا سلیکا GT-S
سلیکا GT-S 2005-2000 یکی از جذابترین ساختههای تویوتا بوده است. زوایای تیز و مستقیم این خودرو کنتراستی جالب ایجاد کردهاند. پیشرانهی ۱۸۰ اسبی سلیکا به همراه قطعات TRD باعث بهبود عملکرد خودرو شده و جای خود را در این لیست باز کرده است. این خودرو بین ۴ تا ۵ هزار دلار فروخته میشود. البته میتوانید نگاهی هم به سلیکاهای دههی ۷۰ و ۸۰ میلادی بیندازید.
ولوو ۸۵۰ R/T5-R و V70 R
واگنها باحال هستند و یکی از این مدلها ولوو ۸۵۰ و مخصوصاً مدلهای R است. این واگنها از پیشرانههای ۵ سیلندر ۲۵۰ اسب بخاری استفاده میکنند و اکثر آنها در حوالی ۶ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند که زمانی کاملاً سریع در آن موقع محسوب میشده است. قیمتهای این نسخهها نیز بین ۱۵۰۰ تا ۱۱ هزار دلار متغیر است اما باید فکر هزینههای نگهداری آن را نیز بکنید.
منبع: autoguide
سعید
۶ مرداد ۱۳۹۵بعضیاشونو که مث اون موستانگ کبرا و دوج مگنوم اگه بخری صاحب اول و آخرشی کلکسیونی شدن پیشکش…
Ashkan
۷ مرداد ۱۳۹۵چقدر مگنوم اون موقع قشنگ بود
یکی از ماشینای مورد علاقم بود
فورد
۶ مرداد ۱۳۹۵کادیلاک یه چیز دیگه است
uss zumwalt DDG-1000
۶ مرداد ۱۳۹۵همه امریکایی و ژاپنی
Soroosh
۶ مرداد ۱۳۹۵این چرا المانی ها رو ادم حساب نکرد؟!!??
uss zumwalt DDG-1000
۶ مرداد ۱۳۹۵منم تعجب کردم چرا المانی ها نیستن.
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۵به نظرم مقاله قابل اعتنایی نیست و بعضی از گزینه هاش باید با ماشین های دیگه ای جایگزین بشن، ولی نکته جالب این مقاله قیمت ماشین هاست که در خارج از کشور با قیمت زیر 10 هزار دلار هم میشه ماشین های جذاب و با دوامی خریداری کرد
Nima
۶ مرداد ۱۳۹۵یه تحقیق همین طورى ولى خیلى پیگیرانه کردم که بهترین ماشینى که میشه خرید با قیمت زیر 10000 دلار چى هست. بعد از ۲ هفته تحقیق به ایمپالا SS 2006 و از اون بهتر ایمپالا 2010-11 رسیدم. واقعا ماشینایى کاربردى تر و سریعتر نسبت به قیمت پیدا نکردم جز ایمپالا.
و کم هزینه.
کاوه آهنگر
۶ مرداد ۱۳۹۵بنظرم خاص ترین ماشین در این لیست آکورا nsx است. سلیکا چراغ مخفی برای اوایل دهه نود مدل های st183 و St 185 رو بیشتر از سلیکا سال 2000 به بعد دوست دارم. لذت رانندگی هوندا s2000 و مزدا میاتا حتی در عکس هم نمایان است
PORSCHE:The God of Cars
۶ مرداد ۱۳۹۵دقیقا. آکیورا nsx خاص ترین در این لیست هست. از دیدن اسمش همیشه هیجان زده میشم.
mojtaba aston
۶ مرداد ۱۳۹۵این یک مقاله جهانی بود
حالا اگه این مقاله رو بزرگان مملکت ما مینوشتن چی میشد؟
پیکان وانت
پراید x111
پراید x112
پراید x113
پراید وانت
پژو ۴۰۵
آریسان
نیسان از نوع رنگ آبی
پراید مدل کابریو به زودی
و انواع جدید و دیگر آت و آشغالها که در سالهای آینده به مردم ساده و زود فریب تحمیل خواهیم کرد…
PORSCHE:The God of Cars
۶ مرداد ۱۳۹۵پراید به عنوان سلاح کشتار جمعی قطعا کلکسیونی خواهد شد.
sadegh
۷ مرداد ۱۳۹۵طبیعیه که ماشین آلمانی تو لیست نباشه،چون آلمانی ها همین الان هم کلکسیونی هستن…
احمد باقری
۷ مرداد ۱۳۹۵تویوتا و کادیلاک باحال بودن.