چین بزرگترین بازار خودرو در جهان است و همچنان بهسرعت در حال رشد میباشد. نسبت به مشتریان سایر کشورها، برای مشتریان چینی مدلهای بیشتری برای خرید وجود دارد. آنها میتوانند خودروهایی از برندهای اروپایی بخرند که در ایالاتمتحده موجود نیستند. آنها میتوانند مدلهایی از خودروسازان ژاپنی بخرند که در اروپا موجود نیستند و آنها حتی میتوانند خودروهایی از سازندگان آمریکایی بخرند که در هیچ جای دیگر جهان در دسترس نیستند. آنها همچنین میتوانند از گستره بیپایانی از برندهای داخلی خودشان خرید کنند و در رأس همه اینها، خودروهایی هستند که بهوسیله خودروسازان خارجی، در چین و صرفاً برای بازار چین تولید میشوند.
قوانین چین، خودروسازان خارجی را برای تولید خودرو در چین، ملزم به تشکیل جوینت ونچر با کمپانیهای چینی میکند. حداکثر سهم کمپانی خارجی در چنین شرکتی، به ۵۰% محدود شده است. خودروهایی که توسط این جوینتونچرها تولید میشود، بهندرت صادر میشوند. البته چند استثنا نیز همانند بیوک انویژن و ولوو S60 Inspection وجود دارند. این بدان معنی است که بخش اعظم این خودروها بهطور اختصاصی برای بازار چین باقی خواهد ماند و برای سایر مناطق دنیا در دسترس نخواهند بود.
در اینجا آخرین لیست خودروهایی وجود دارد که در نمایشگاه خودروی چین مشاهده شدند، اما برای سایر مناطق جهان همانند یک میوه ممنوعه در دسترس نخواهند بود.
۱۰- پژو ۳۰۸ سدان
پژو ۳۰۸ یک سدان جمعوجور اسپرت و جذاب است که بازار افراد متوسط به پایین را هدف قرار داده است. با وجود این که شاسیبلندها در حال رشد در بازار هستند، سدانهای کوچک بهخصوص در شهرهای کوچکتر که در آنها یک سدان بهعنوان نمادی از مقام و جایگاه مطرح هستند، همچنان محبوب میباشند. پژو ۳۰۸ با پیشرانههای بنزینی ۱.۶ و ۱.۲ توربو در دسترس خواهد بود. قیمت این خودرو در بازه ۱۶ هزار تا ۲۱ هزار دلار قرار خواهد داشت.
فورد تاروس یک سدان سایز متوسط است که ربطی به تاروس آمریکای شمالی ندارد. این خودرو در بین موندئو (فیوژن) و لینکلن MKZ جای میگیرد. نسخه تیتانیوم جدید به این خودرو لوکس بودن و پرستیژ را اضافه کرده است. این خودرو یک جلوپنجره براق و رینگهای بسیار بزرگ دارد و فضای داخلی آن با بهرهگیری از چرم، چوب و سیستم سرگرمی صندلی عقب، یادآور فضای داخلی بنتلی است. قیمت این خودرو از حدود ۵۵ هزار دلار آغاز خواهد شد.
آئودی A4L نسخهای آئودی A4 است که فاصله محوری آن بیشتر شده است. این فاصله بهاندازه ۸.۸ سانتیمتر افزایش پیدا کرده و تمامی این فضای اضافی برای سرنشینان عقب اختصاص یافته است. هرچند که گزارش شده است که خریداران خودروهای افزایش طول یافته افرادی هستند که از راننده شخصی استفاده میکنند، اما مسئله اصلی این نیست. بیشتر خریداران تنها خواهان فضای بیشتری در خودرو هستند تا بتوانند تمامی اعضای خانواده را سوار خودرو کنند. آئودی A4L قیمتی در حدود ۴۱ هزار دلار دارد.
هوندا Avancier یک شاسیبلند اسپرت کاملاً جدید است که ساخته شده است تا در هیاهوی بازار شاسیبلندها در چین فروش داشته باشد. این خودرو در نیمه بالایی بازار و بالاتر از هوندا HR-V قرار خواهد گرفت. انتظار میرود که قیمت این خودرو از حدود ۳۸ هزار دلار آغاز گردد. در این خودرو ۷ صندلی وجود خواهد داشت و دارای یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر با قدرتی در حدود ۲۵۰ اسب بخار خواهد بود.
BMW X1 Li نسخهای از شاسیبلند BMW X1 است که فاصله محوری آن افزایش پیدا کرده است. این خودرو اولین شاسیبلند افزایش طول یافته است که وارد بازار میشود، اما خودروسازان دیگر نیز در حال ساخت خودروهایی مشابه هستند. قیمت BMW X1 Li در حدود ۴۰ هزار دلار خواهد بود. فاصله محوری این خودرو ۸ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است و این خودرو همچنین دو سانتیمتر عریضتر و چهار سانتیمتر مرتفعتر است. قدرت این خودرو از پیشرانههای ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری توربوشارژر استخراج خواهد شد.
فولکسواگن فیدئون یک سدان لوکس جدید است که در بین پاسات و فیتون قرار خواهد گرفت. این خودرو بر اساس پلتفرم آئودی A6L ساخت چین ساخته شده است و قرار است که با خودروهایی مانند اینفینیتی Q70، هیوندای جنسیس و کادیلاک XTS رقابت کند. فیدئون خودرویی ارزان قیمت نخواهد بود، چرا که قیمت آن از حدود ۵۰ هزار دلار آغاز میشود. پیشرانههای این خودرو ۲ لیتری توربو و ۳ لیتری توربو شش سیلندر هستند.
بدون شک آکورا CDX با اختلاف بحثبرانگیزترین خودرو در کلاس خود خواهد بود و دلیل اصلی آن، سایز لوگوی آن در قیمت جلو است که بزرگترین سایز را در بین تمامی برندها دارد. CDX اولین آکورایی است که در چین ساخته میشود و پایینتر از آکورا RDX قرار میگیرد تا با آئودی Q3 و مرسدس GLA به رقابت بپردازد. توان این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو خواهد بود و قیمت آن از ۳۵ هزار دلار آغاز خواهد شد.
مرسدس بنز تمامی تلاش خود را برای نسل دوم از کلاس E با فاصله محوری افزایش یافته انجام داده است. به جای اینکه صرفاً چند سانتیمتر به طول این خودرو اضافه کنند، آنها تمامی کابین خودرو را از ستون B تا انتهای خودرو را با یک در جدید و افزودن یک پنجره جانبی، به طور کامل بازطراحی کردهاند. طول این خودرو با عدد خیرهکننده ۱۴ سانتیمتر افزایش یافته است. E-Class L همچنین بهعنوان پایهای ساخت نسخه ساخت آلمان مایباخ از کلاس E مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
صحبتهای زیادی در مورد سیتروئن C6 وجود داشت، چرا که طرفداران این برند به بازگشت جادوی C6 قدیمی امید داشتند. C6 جدید ساخته شده است تا یک سدان آراسته با ابعاد بزرگ و بدون هیجان بیش از حد باشد و این دقیقاً همان چیزی است که خریداران خودرو در این کلاس که در آن فورد تاروس نیز حضور دارد، تقاضای آن را دارند. سیتروئن C6 با یک موتور ۱.۸ لیتری توربو بنزینی قدرت خواهد گرفت و قیمتی در حدود ۳۴ هزار دلار خواهد داشت.
کراس اور مزدا CX-4 پرطرفدارترین وسیله نقلیه مخصوص چین در نمایشگاه پکن بود. حتی از زمانی که اولین عکسهای جاسوسی از این خودرو منتشر شد، مردم تقاضای خرید آن را داشتند. خبرهای خوبی در مورد این خودرو وجود دارد: مزدا اعلام کرده است که اگر فروش در چین موفقیتآمیز باشد، این خودرو ممکن است که در سایر کشورها نیز به فروش برسد. مزدا CX-4 با قیمتی در حدود ۲۵ هزار دلار، پایینتر از CX-5 قرار خواهد گرفت و دو موتور ۲ لیتری و ۲.۵ لیتری بنزینی خواهد داشت.
منبع: forbes
ارش
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ده ها خودرو چینی مخصوص بازار ایران که هیچ کشوری نمیخواهد انها رو وارد کند!!یه گزارش هم از این تهیه کنید??
amin
۲۱ خرداد ۱۳۹۵به نظرم یه مقاله هم بنویسید در رابطه با 4 یا نهایتا 5 خودرویی که ایرانیها می توانند بخرند!
Ashkan
۲۱ خرداد ۱۳۹۵مزدا CX-4 باید بیاد ایران
خیلی خوبه
یو اس اس اینترپرایز
۲۱ خرداد ۱۳۹۵اکورا-بی ام و-ائودی-هوندا-مرسدس خیلی توپ
نخود آش
۲۱ خرداد ۱۳۹۵دقیقا مثل کشور ما انتخاب ها و تنوع زیادی توی خرید خودرو هست.
پناه بر خدا
تمدن عرب
۲۱ خرداد ۱۳۹۵فولکسواگن فیدئون طراحیش عالیه
Parvaz
۲۱ خرداد ۱۳۹۵من طرفدار خودروهای چینی نیستم اما این نشون میده در کنار پیشرفت روز به روز خودروهای ساخت خودشون از به روزترین خودروهای دنیا هم دارن استفاده میکنن هیچ خودروساز های خارجی رو هم مجاب میکنن برای بازار چین خودرو طراحی کنن… فقط کشور چین رو با خودمون مقایسه کنیم میبینیم ما چقدر از دنیا عقب هستیم!!!
احسان(احسان سابق)
۲۱ خرداد ۱۳۹۵زمانی که قشر متوسط در ایران در حال رشد بوده و ایران در حال تبدیل شدن از جامعه ای کاملا سنتی به جامعه ای پیشرفته تر بود(دهه 60 میلادی) چینی ها در حال خوردن گوشت مردار انسان و جنگ ها و کشمکش های داخلی بودن.اما بعد از گذشت نیم قرن قشر متوسط ایران از بین رفته و قشر متوسط در چین ظهور کرده بطوریکه قدرت خرید چینی ها به طور متوسط از ایرانیا بیشتر شده.نمی دونم چرا پدرانمون انقدر اشتباه کردن و فرصت ها رو سوزوندن
احمد باقری
۲۱ خرداد ۱۳۹۵خوش به حالشون.
Lord Cezar
۲۱ خرداد ۱۳۹۵این چینی ها هم عشق Long هستن هاا.
چی دیدن تو این طول خودرو با اون حجم ترافیک که تو چین هستش باید خودرو های کوچیک بسازن واسشون ولی برعکس کل دنیا هستن.
ASTON
۲۱ خرداد ۱۳۹۵آقا اصن منو ترور کنید
ولی من از همه بیشتر اول از پژو
دوم از سیترئن
بعد هم از فولکسه خوشم اومد بقیه رو شبیهشون رو جای دیگه هم میشه دید ولی اینها واقعا طراحی متفاوت داشتن مخصوصا نحوه پیوستن چراغهای عقب به بدنه خودرو
اومدم به دوست عزیزمون ” تمدن عرب ” منفی بدم برای انتخاب به نظر من کلیشه ای ایشون به خدا دلم نیومد و منفی ندادم
رضا پ
۲۱ خرداد ۱۳۹۵تو ایرانم خودروهایی تولید میشن که فقط ما ایرانیها میتونیم بخریم وهیچ جای دنیا تولید نمیشن ! البته خیلی از ایرانیها توان خرید همین خودروها رو که بعضیهاش بره سی سال پیشن رو هم ندارن :-(
ای کاش من هم یه چینی بودم :-))
صادق
۲۱ خرداد ۱۳۹۵این مزدای سی ایکس 4 را از روزی که تضاویرشو دیدم عاشق شدم
کاش ایرانم میومد
Archi KHAN
۲۱ خرداد ۱۳۹۵” 10 خودروی جدید برای بازار چین که دیگران نمیتوانند بخرند ” !!!
وای چه فاجعه ای …
قصد داشتم اگه اومد ایران حداقل دو سه تاشون را بخرم …
ایرانی
۲۲ خرداد ۱۳۹۵نمیدونم این چینیها که کوچیکن…
چرا خودروهای بزرگ(long) سفارش میدن…!!!
رهگذر
۲۲ خرداد ۱۳۹۵پژویی که وارد ایرام میشه 301 با بدترین مونتاژ و دزدی از آپشن ها با قیمت کذایی برای قشر متوسط رو به بالا
پژویی که وارد چین میشه 308 اونم فقط اختصاصی چین با قیمت رقابتی و برای قشر متوسط رو به پایین
من که دیگه حرفی برای گفتن ندارم. وقتی ماشینی که تو کشورهای دیگه به عنوان اولین ماشین یک تازه راننده 18 ساله بهش بدی قهر میکنه تو کشور ما خودروی لوکس محسوب میشه دیگه حرفی هم نمیشه زد . . .
حسين
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ایکاش من هم یه چینی بودم
با شادمانی پر می گشودم
میرفتم آنجه با جیب کم پول
سوار میشدم ، یه ماشین خوب
خوشا بحالت ای مرد چینی
داری دلیلی تو بنز بشینی
ایکاش اینجا دلسوز مردم
بودش به فکر اموال مردم
Archi KHAN
۲۳ خرداد ۱۳۹۵به به حسین آقای گُل …
مرسی داداش ، عالی
احسان
۲۳ خرداد ۱۳۹۵آیا به نظر شما ما ایرانیا مستحق این ماشینهای آشغال چینی هستیم که تازه برای قشر متوسط رو به بالاست تازه گرون هم میدند بهمون بدون خدمات درست و حسابی تازه پژویی که شما فرمودید با پژویی که تو ایران قراره تولید بشه چقدر اختلاف داره حداقل از لحاظ قیافه