چشم اندازهفته نامه

10 خودرویی که 10 سال گذشته را تعریف کردند!

۱۰ سال گذشته دورانی شگفت‌انگیز و جذاب برای صنعت خودرو بوده است. خواه بحث جنگ اسب بخار بین خودروهای عضلانی آمریکایی باشد یا بهبود تکنولوژی خودروهای الکتریکی و یا تولید سوپر شاسی بلندهای سورپرایز کننده، دهه‌ی گذشته واقعاً همه‌چیز را در خود جای ‌داده است. ۱۰ خودرویی که در ادامه خواهید دید (انتخاب این ۱۰ خودرو کار آسانی نبوده است) بدون ترتیب خاصی بهترین تعریف از نظر تکنولوژی، تأثیر روی روندهای خودرویی و خاطره‌انگیزی کلی بوده‌اند. سال ۲۰۲۰ تازه آغاز شده و بهتر است این ۱۰ خودروی خاطره‌انگیز را از نظر گذرانده و آن‌ها را به خاطر بسپارید.

  1. داج چلنجر هلکت

داج چلنجر هلکت به یک دلیل ساده یعنی قدرت در این لیست جای گرفته است. در ۱۰ سال گذشته به نقطه‌ای رسیدیم که هیولای قدرت و اسب بخار طغیان کرد و شاهد تولید هلکت ۷۰۷ اسب بخاری بودیم. چلنجر نه‌تنها یک خودروی عضلانی واقعی است بلکه هنوز هم قدرت بالایی داشته و قدرتمند ظاهر می‌شود. اگرچه کامارو و موستانگ به خودروهای اسپورت کلاس جهانی تبدیل شده‌اند اما چلنجر به سنت‌های قدیمی پایبند است. این خودرو در سال ۲۰۰۸ معرفی شده اما در ۱۰ سال گذشته پیوسته بهتر، سریع‌تر و بالغ‌تر شده است.

  1. پورشه ۹۱۸ اسپایدر

مطمئنیم بحث‌های زیادی درباره خودروهای لیست انجام خواهد شد؛ اما پورشه ۹۱۸ اسپایدر به عنوان هایپرکاری هیبریدی که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد کاملاً سطح متمایزی نسبت به مک لارن P1 و فراری لافراری داشته و دلیل آن نیز تأثیری است که این خودرو روی برند پورشه گذاشته است. تکنولوژی پیشرفته این خودرو راه را برای توسعه محصولات جدید پورشه از جمله تایکان الکتریکی باز کرده است.

تنها پرفورمنس دیوانه کننده نیست که باعث شده ۹۱۸ اسپایدر یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه طی کند. این خودرو همچنین راندمان بسیار بالایی دارد.

  1. مرسدس بنز SLS AMG

شاید حضور این خودرو در لیست کمی عجیب به نظر برسد اما ما معتقدیم اهمیت تاریخی این خودرو کمی نادیده گرفته شده است. SLS که در آغاز دهه قبلی معرفی شده جزو آخرین محصولات AMG است که از پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی سود برده است. SLS همچنین دارای یکی از نمادین‌ترین شکل‌های بدنه می‌باشد.

این خودرو بعداً جای خود را به AMG GT دارد، خودرویی اسپورت و کلاس جهانی که جذابیت‌های فراوانی دارد. افراد معدودی می‌توانستند SLS صفرکیلومتر را بخرند اما تأثیر معنوی آن روی AMG انکارناپذیر است. امروزه شما می‌توانید نشان AMG را روی محصولات متنوعی از مرسدس ببینید اما SLS چیز دیگری است.

  1. شورولت کوروت نسل هفت

هفتمین نسل کوروت به حد نهایی یک خودروی اسپورت پیشرانه جلو رسید. مهندسان این خودرو کوروت را به جایی رساندند که پرفورمنس آن زبانزد خاص و عام بود.

گل سر سبد خانواده کوروت مدل ZR1 بوده است. این خودرو از فریم آلومینیومی سود برده و بنابراین نیازی به تقویت ساختاری آن نبوده است. این خودرو چسبندگی فوق‌العاده‌ای داشته است. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار کوروت با قدرت ۷۵۵ اسبی نیز پرفورمنس چشمگیری را ایجاد کرده است.

تصور دنیایی با کوروت پیشرانه وسط سخت و البته هیجان‌انگیز است اما ما همیشه به یاد کوروت نسل هفتم خواهیم بود.

  1. مک لارن 720S

پیش از آغاز دهه قبل میلادی مک لارن حتی در دنیای خودرو حضور نداشت. قطعاً این خودروساز به خاطر تولید محصولات مسابقه‌ای شناخته شده اما مدل‌های جاده‌ای آن نیز برای فراری و لامبورگینی حسابی دردسرساز شده‌اند. مک لارن MP4-12C در سال ۲۰۱۱ تولید و فراری ۴۵۸ را نشانه گرفت. معماری پایه این خودرو در طول سال‌های آتی بهبود یافت و مدل‌های جدیدی همچون 650S، 675LT و 570S جزو بهترین سوپرکارهای دهه قبل بودند.

و نوبت به 720S رسید، هیولایی که از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۷۱۰ اسب بخار سود برده و در سال ۲۰۱۷ همه را انگشت‌به‌دهان کرد. پرفورمنس این خودرو حتی با P1 هیبریدی برابری می‌کند. ما نمی‌توانیم دنیا را بدون 720S تصور کنیم، خودرویی که سمبل خیزش سریع مک لارن در بازه زمانی کوتاهی بوده است.

  1. بنتلی بنتایگا

دهه پیش با محبوبیت شدید شاسی بلندها همراه بوده اما انتخاب خودرویی که نماینده این کلاس باشد بسیار سخت بوده است. تویوتا راو ۴ اولین شاسی‌بلند پرفروش بازار آمریکا بوده اما محبوبیت این خودروها چندین سال قبل‌تر از آن شروع شده است؛ و نهایتاً به بازار شاسی بلندهای فوق لوکس امروزی رسیده‌ایم.

بنتلی بنتایگا در سال ۲۰۱۵ عرضه شده و از آن زمان تاکنون شرکت‌های استون مارتین، لامبورگینی و رولزرویس اقدام به تولید محصول خاص خود کرده‌اند. حتی فراری هم قرار است وارد این کلاس شود. احتمالاً شاسی بلندهای خیره کننده بیشتری را در ۱۰ سال پیش رو خواهید دید.

  1. تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ

۱۰ سال گذشته فقط به خودروهای اسپورت سریع و گران‌قیمت اختصاص نداشت زیرا برخی از خودروهای ناب ولی ارزان‌قیمت هم تولید شدند. اگرچه مزدا MX-5 همچنان جزو لذت‌بخش‌ترین خودروهای بازار است اما تویوتا و سوبارو هم با همکاری یکدیگر خودروهای جذابی را تولید کردند که قیمت زیر ۳۰ هزار دلاری داشته و ثابت می‌کنند همه‌چیز قدرت و اسب بخار نیست.

تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ نشان می‌دهد مردم می‌توانند بدون صرف هزینه زیاد از یک خودروی اسپورت لذت ببرند. البته این دو خودرو از سال ۲۰۱۲ تاکنون تغییر زیادی نداشته‌اند. شاید دیگر نتوان چنین خودروهای تنفس طبیعی و اسپورتی را در بازار دید.

  1. فورد F-150

این لیست چگونه می‌تواند شامل پرفروش‌ترین خودروی چند ده سال اخیر آمریکا نباشد؟ فورد F-150 در ۱۰ سال گذشته تغییرات بزرگی را تجربه کرده است. دهه پیش با معرفی F-150 رپتور آغاز شد، مدلی آفرود که پرفورمنس دنیای پیکاپ ها را متحول کرد.

در سال ۲۰۱۴ هم سری F وارد سیزدهمین نسل خود شد و به اولین خودروی تولید انبوه آمریکا با میزان زیادی آلومینیوم در ساختار خود بدل گشت. این روند در طول این سال‌ها ادامه یافته است. F-150 یاد شده همچنین اولین نسل این خودرو بوده که پیشرانه‌ای کم‌حجم‌تر داشته و این روند نیز در ۱۰ سال گذشته به وفور دیده شده است. پیشرانه ۸ سیلندر پرچم‌دار F-150 جای خود را به پیشرانه ۶ سیلندر توربوی اکوبوست داد، تصمیمی برجسته که توسط دیگر شرکت‌ها نیز تکرار شد.

  1. بوگاتی شیرون

واژه‌های تغییر دهنده بازی به سادگی توسط شرکت‌ها استفاده می‌شوند اما بوگاتی با تولید ویرون در سال ۲۰۰۵ کاربرد واقعی این واژه‌ها را نشان داد. بجای استفاده از روش‌های بازاریابی عجیب‌وغریب، بوگاتی در سال ۲۰۱۶ شیرون را تولید کرد و بار دیگر دنیای خودرو متحول شد. این خودرو از همان پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربوی ویرون استفاده کرده اما تغییرات زیادی را اعمال نموده است. تازگی‌ها نیز نسخه خاصی از شیرون رکورد سرعت جهانی را جابجا کرده است.

از نظر پرفورمنس و مهندسی استفاده شده، شیرون مهم‌ترین خودروی ۱۰ سال گذشته است.

  1. تسلا مدل S

چشم‌انداز دنیای خودرو در سال ۲۰۱۲ برای همیشه تغییر یافت. در این سال تسلا مدل S عرضه شد. خودروهای الکتریکی دیگری تا پیش از تولد تسلا مدل S وجود داشت اما این خودرو تمامی تصورات را تغییر داد. اگرچه تسلا رودستر قبل از این خودرو تولید شده بود اما رودستر در واقع یک لوتوس بازمهندسی شده بود و تنها به تعداد محدودی فروخته شد.

مدل S یک سدان بسیار شیک با کابینی لوکس و پرفورمنسی خیره کننده است. خودروهای الکتریکی اولیه برد خنده‌داری داشته‌اند اما مدل S از این نظر بسیار بهتر ظاهر شده است. اگرچه تسلا سابقه بسیار کمی در دنیای خودرو دارد اما تصور دنیای امروزی بدون آن ممکن نیست. هیچ خودروسازی به اندازه تسلا در زمینه خودروهای الکتریکی پیشرفت نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    SLS ..

    1. Hamidreza

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      همشون عالین
      ولی SLS خاص تره!
      مک لارنم که مثل همیشه …

      1. ممد ژانگولر

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (4151 ديدگاه)

        تو این لیست شماره های ۱-۲-۳-۴ و ۱۰ فوق العاده هستن

        1. Hamidreza

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          الان تسلا فوق العاده تر از شیرون و مک لارنه؟ XD
          اگه داشبورد یه ماشین دیگه رو بندازن رو چلنجر چی میشه اووووووووووووووففففففف
          من یکم بیشتر خرج میکنم و به جای یه gt86 میرم یه gt350 دست دو میخرم

    2. M سابق

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      وجدانم لیست خیلی تو ذوقم زد ! اولین باره تو عمرم انقدر با یه لیست مطرح شده از طرف یه سایت معتبر مخالفم ! انتظار چیارو داشتیم چیا دیدیم

    3. Sina Barca

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      ولی به نظرم جای اونتادور خیلی خالیه

  2. محمد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    جای فورد موستانگ خالیه

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (10473 ديدگاه)

      گفته شده این ۱۰ خودرو ۱۰ سال گذشته را تعریف کردند .
      تمام این ۱۰ خودرو یک دنیا ارزش پشتشان هست .
      اما فکر میکنم تسلا ارزنده تر و پیشروتر در این دهه بوده ولی ارزش ماندگاری در این ۱۰ خودرو به sls میرسه که هرچه میگذرد با ارزشتر میشود .
      بوگاتی هم که همیشه با ارزش بوده .

      انسان هزاران ساله که داره زندگی میکنه ولی این یک دهه انسان تکنولوژی را جوری به جلو برده که اندازه ۱۰۰ سال صنعتی شدن اروپا پیشرو بوده و مثل اینکه سالانه و حتی ماهانانه داره جهش پیدا میکنه که دیگر جنگ با توپ و تفنگ نیست و میبینید چطور یک ویروس دنیا را مَچَل خود کرده که معروف شده به جنگ بیولوژیک .

      این دهه در ابتدا خوب آغاز شد اما این آخریا داره جون آدم را بالا میاره و نفسگیر شده بخصوص برای ما ایرانیها .
      دوستان میگویند تا چندی دیگر جمعیت به ۱۰میلیارد میرسه اما چطوریه که ما انسانها با این همه پیشرفت و جمعیت بیشتر دوست داریم تنها باشیم و لذت با هم بودن را نچشیم ، و با تمام این آسودگیها در این دهه و دهه پیشه رو ما تنها تر و بی اعتمادتر به هم میشویم .
      فکر میکنم ویروس کرونا یک نشانه هست از جنگهای بدون خون و خونریزی که خیلی ریز میتونه دنیا به یک سمت قدرت بکشونه که این وسط کشورهای کوچک نابود میشوند مثل ایران یا بقیه کشورها .
      ولی جدی جدی مثل اینکه این دنیا دیگه جای ماندن نیست و با تمام زیبائیهاش تمام رنگها خاکستری شده که تمامش بر میگرده به بی اعتمادی انسانها از هم که فقط فکر خسته به جا میماند و بَس .

      1. ساسان

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        این وسط کشورهای کوچک نابود میشوند مثل ایران ?
        اطلاعاتت در مورد بیوتروریسم تایه جاییش درست بود اما کامل نیست.بیشتر تحقیق کن.
        در ضمن ایران کشور کوچیکی نیست پسر…

        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (10473 ديدگاه)

          ساسان عزیز

          من کارشناس بیوتروریسم نیستم و فقط نظر خودم را بیان میکنم .
          اما ایران .
          میشه به من بگید بزرگی ایران به چیه ؟؟
          آیا با تاریخ کُهنش هست که برای ۲۵۰۰ ساله پیشه و حالا یه گربه در نقشه جهانی باقی مانده با مردمی که هروز فقیر تر میشوند و فقر یعنی فلاکتی که نسل ایرانی را در خطر فروپاشی قرار میده و داده .
          آیا بزرگی به جغرافیائیه که در این صورت کشورهایی مثل فرانسه ، بریتانیا ، ژاپن و… هر کدام شاید به اندازه دوتا شهر بزرگ ایران هم نباشند اما …. .

          دوست عزیز ، بزرگی به مردم و مسئولان متفکر و باسواد علمی سیاسی مربوطه و نه سواد دینی سیاست و نه جغرافیا .

          فکر میکنم ریشه بزرگی در کشور خیلی وقته خشکانده شده و خُب شاید هم من زیاد منفی نِگر شدم ، اما هیچگاه با عشق به وطن این را تَداخُل ندهید که خودم با هر سفر خارجی در کمتر از یک هفته دلم پر میکشه برای وطنن .

          بزرگی از ارزش میاد ، ارزشی که یک فرد ایرانی در برابر مسئولانش بیشتر به چشم گوسفتد نفهم می آید تا یک هموطن و اگر که این همه هروز دروع به خوردمان نمیدادند .
          میشه بفرمائید پریزیدنت روحانی کدوم شنبه را گفته کرونا رفته یا دلار ۴۲۰۰ جهانگیری کجا عرضه میشه یا اصلاً چه زمانی از شر ایرانخودرو سایپا راحت میشیم .

          بخدا قسم بزرگی به ارزشیه که مسئولان برای مردمانشون قائل هستند و نه کسانی که استاد پاک کردن صورت مسئله هایی مثل اختلاسها ، دروغ ها و سوءمدریتها هستند .

          ایران بزرگ ، بیشتر جغرافیائیست تا واقعیتی امروزی .

      2. Mohsen.g

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (179 ديدگاه)

        خیلی قبل تر از بیو تروریسم جنگ آی تی شروع شده… اینکه امروز مردمان بعضی از کشورها مثل ایران خودشون رو بد بخت میدونند و هیچ راه گریزی از موقعیت بد خودشون نمی یابند حاصل همین جنگ در حوزه آی تی و شبکه های اجتماعیه ، نه اینکه آی تی به این دلیل به وجود اومده بلکه بعضی قدرتهای جهان از اون به عنوان سلاح استفاده میکنند… موفق هم بودند… تو کامنتهای همین سایت هم میشه ابن نومیدی از آینده رو دید دست رو دست گذاشتن و غر زدن رو دید…

        1. Hamidreza

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          @Navid0098
          ایران کشور کوچیکی نیست؛ ربطی هم به مسئولین نداره
          تو به ایران و ایرانی توهین کردی.
          ایران توانمند تر از اونیه که فکرشو بکنی
          ببین مسئولین کشور ما خیلی بد هستن ولیییییییییی
          کدوم کشور رو میبینی که با اینکه مسئولین ازشون حمایت نمیکنن شروع کردن به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بعضا رایگان در اختیار مردم میزارن؟ هن؟
          هر چند هستن کسایی که احتکار میکنن و نمفهم هایی هستند که به شمال سفر کردند.
          درسته داره خیلی در حق ما ظلم میشه ولی کسی که کشورشو کوچیک میدونه بدرد لای …
          حتی یه آفریقایی که شاید در بد ترین شرایط زندگی میکنه جونش رو واسه کشورش میده و به این ایمان داره که بهترین جا واسش کشورشه.
          قبلن هم گفتم الان هم میگم
          مسئولین از فضا نمیان ایران که بشن مسئول ؛ مگه انقلاب نکردین و کشور دست مردم نیست پس خودتون باید درست کنید به جای اینکه وطن خود رو کوچیک ببینید

  3. علیرضا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    Sls
    تقریبا تمام لیست بالا هیجان انگیز هستند اما دقیقا یادمه روزی که sls معرفی شد تمام دنیا ذوق زده بودند . فرم بدنه و نحوه باز شدن در و تاریخی که پشت این خودرو بود همه رو وادار به تعظیم کرد .
    با احترام به ۹۱۸ و شیرون

    1. آریا ماشین

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (661 ديدگاه)

      در هر دهه چند ماشین صنعت خودروسازی رو تغییر دادن
      دهه ۶۰ : لامبورگینی میورا
      دهه ۸۰ : لامبورگینی کنتاش و فراری تستوروسا و در اواخر دهه F40
      دهه ۹۰ : جگوار XJ220 و بوگاتی EB110 و در اواخر دهه مک لارن F1
      دهه ۲۰۰۰ : بوگاتی ویرون
      دهه ۲۰۱۰ هم به نظر من خودرو هایی که انقلابی ایجاد کردن سه گانه پورشه ۹۱۸ ، فراری لافراری و مک لارن P1 بودن که کلی خبر ساز شدن و تکنولوژی هیبریدی رو متحول کردن با پرفورمنس خیره کننده
      یادش بخیر ۷ سال از اون رقابت داغ گذشت…
      حالا هم باید منتظر خودرو های انقلابی دهه پیش رو باشیم‌…

  4. mehdi

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    کوروت عالی بود 450 کیلو داون فورس میداد هم اندازه لامبورگینی svj

    1. Elmiraj

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      C7 ZR1 حد اعلای مهندسی سوپر اسپرت های موتور جلو بود و هنوزم هست…
      هیچکی جلودارش نیست حتی 812 سوپر فست…

      1. mehdi

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (256 ديدگاه)

        بی رقیب بود کوروت c8 z06 بیاد غوغا میکنه

      2. ایمان

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (4064 ديدگاه)

        C۷ ZR۱ یک سوپر اسپرت هست ولی شک نکن جلوی یک GT وحشی مثل ۸۱۲ سوپرفست شانسی برای پیروزی نداره

        1. Elmiraj

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (3191 ديدگاه)

          سوپر فست در درگ شاید ZR1 به چالش بکشه ولی در پیست هرگز نمی تونه پا به پاش بیاد…

      3. Ferrari

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        چون سوپر قست مثل کوروت تا خرخره برای پیست تیون نشده روی همین سوپر فست فقط تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ بندازین تا کوروت رو له کنه

        1. mehdi

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (256 ديدگاه)

          نمیتونه تو پیست پا به پاش بیاد کوروت 450کیلو داون فورس تولید میکنه ولی 812 حداکثر 250 کیلو ماشین های موتور جلو چون تقسیم وزن خوبی نداره نمیتونن پا به پا ماشین های موتور وسط تو پیست بیان مثلا ماشین موتور وسط یه پیچ تند 120 کیلومتر رد کنه با کوروت بخوای رد کنی پشت ماشین بلند بشه بخاطر تقسیم وزن نامناسب در شرایطی که جلو ماشین کاملا چسبیده به زمین رکورد های پیست ویرجینیا امریکا رو ببینی متوجه میشی که تو کفی جبران میکنه کوروت حتی از 720 اس هم سریعتر رکورد زد بخاطر کم بودن تعداد پیچ ها نسبت به نوربرینگ المان

        2. ایمان

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (4064 ديدگاه)

          تازه داریم یک GT رو با یک سوپر اسپرت مقایسه می کنیم
          امان از اون روزی که با ۴۸۸ پیستا وارد رقابت پیست بشه
          فعلاً هایپرکار میلیون دلاری مکلارن سنا تونسته سوپر اسپرت فراری رو در پیست شکست بده

        3. Saeed

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          وایپر رو فراموش کردیا
          سال ۲۰۱۶ تو نوربرگ‌رینگ رکورد ۷:۰۱ ثانیه زده
          ۴۸۸ پیستا که ۲۰۱۹ هستش ۷:۰۰ زده
          هرچند توسط مجله بوده
          ولی همین که وایپر تونست پرچم موتور جلو هارو بالا ببره این خودش یعنی پیروزی

        4. Elmiraj

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (3191 ديدگاه)

          Ferrari @
          لاستیک های sport cup 2 برای ZR1 هم آپشن هست و در حالت بیسیک از لاستیک های run-flat استفاده می کنه….
          از دو سوپر اسپرت موتور جلو حرف می زنیم که هر دو نسبت قدرت به وزن برابر با ۲.۲۰ کیلوگرم بر اسب بخار دارن و بسیار به هم نزدیک .
          .
          خیلی دوست داشتم موتورترند یک Head 2 Head جذاب بین سوپر فست و ZR1 برگزار کنه ولی در کمال تعجب موتورترند هلکت Red eye مقابل سوپر فست قرار داد….!!!!!!!!!

        5. Ferrari

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          تایر ران فلت zr1 هم میشلن پایلوت سوپر اسپرت هستش که از پیرلی پی زیرو چسبندگی بهتری داره

  5. فری

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    چقدر پورشه اسپایدر دوست دارم در ضمن خط آخر پورشه رو پشت و رو نوشتید

  6. حمید

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (371 ديدگاه)

    ۱۰ سال قراره پراید تولیدش متوقف شه ، یا ۱۰ سال سطح رویای جوون ایرانی رو به پارس elx رسوندن

  7. رزیتا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    تو همه ی شهرای ایران هر طرفو که نگاه میکنی فقط پنج جور ماشین تکراری میبینی “پراید ، پژو 405 ، پژو پارس ، پژو 206 و سمند” در صورتی که مردم ایران این استحقاقو دارن که ماشینای مدرن و روز دنیا رو سوار بشن

    1. ehsan

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (192 ديدگاه)

      مردم هر کشوری اون چیزی رو دارن که لایق اون هستن

      1. Milad AMG

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (186 ديدگاه)

        احسنت??

    2. Farzad

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      تیبا رو هم بش اضاف کن … ?

  8. MehdiTurbo

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2382 ديدگاه)

    هنوز کوروت نسل قبل برام خیلی جذاب تر لعنتی خیلی خاص نسبت به قیمتش.

  9. Elmiraj

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    این model S بود که انقلاب قرن بیست و یکم صنعت خودروسازی را کلید زد….

  10. کافر مقدس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    والا تا صد سال آینده هم امکان نداره خودروهای بالای 700 اسب با قیمت داج و کوروت مگر بازهم خودشان چیزی عرضه کنند

  11. ساسان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    نمیخوام بهانه بیارم وارزش این لیستو کم کنم…چون منتصب به فن یک خودرو سازهم هستیم نظر دادن سختتر هم میشه.
    اما اگر رک بگم تا40درصد لیست از نظر من با معیارهای تخیلی نویسنده نوشته شده و انگار چند خودرو به زور و با دلایل عجیب در لیست قرار گرفتند.

    1. رضا

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (198 ديدگاه)

      حالا اگر برند مورد علاقه ایشون ینی لامبورگینی بود همه لیست اوکی بود…خخخخ

  12. فرشاد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    BMW X6 جاش خالی

  13. Alireza

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (639 ديدگاه)

    اون حد نهایی یک اسپورت موتور جلو قرار نیست از یاد بره، ۷۲۰ هم ک حرفی نمیزاره ولی من بودم gt2RS رو هم میزاشتم

  14. دانیال روشنی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (175 ديدگاه)

    چند خودرو بودند که جاشون ۱۰۰ ٪ باید توی این لیست میبود .
    یکیشون اولین خودروی شاسی بلند کوپه x6
    دومی رکرود دار سرعت توی این دهه کوئنیگزگ
    قطعا حتی بعد از سالها ، بارها و بارها از این دو به عنوان مهمترین اتفاقات این دهه یاد میشه .

    1. بی طرف

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (100 ديدگاه)

      x6سال ۲۰۰۸ معرفی شده دوستان و اواخر همون سال هم به بازار عرضه شد یعنی دهه قبلی.

  15. امیر

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    هلکتو‌ عشقه
    امیدوارم نسل بعدیشو مثل خیلی از شرکت های دیگه خرابش نکنن و‌همچنان جذاب و‌قدرتمند بمونه

  16. جواد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (77 ديدگاه)

    از امریکایی ها جای وایپر خالیه به نظرم..
    چون گل سرسبد همشونه

  17. (Saeed(peugeot

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (239 ديدگاه)

    جانم فقط سلطان سرعت……شیرون

  18. ایمان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    این لیست کامل نبود مطمئناً و جای حداقل ۵ خودروی دیگه در این لیست خالیه

  19. Sina Barca

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    داج و sls و GT86 واقعا فوق العادن . البته اگه من جای نویسنده بودم بجای ده تا خودرو ، بیستا ماشینو می نوشتم، اوایل این دهه ماشین های فوق العاده ای حضور داشتن…ولی در نیمه دوم دهه هجوم الکتریکی ها اوضاع رو خراب کرد .البته هنوز ماشین های خوب زیادی هستن

  20. Hadi

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    ۹۱۸وSLS…

  21. Sina Barca

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    ۱۰ تا خودرویی که اگه جدول بیستایی بود میتونستن باشن:
    1.مکلارن p1
    2. بی ام و m5 کامپتیتشن
    3.فولکس واگن گلف نسل قبل
    ۴.موستانگ نسل قبل
    ۵.لامبورگینی اونتادور
    ۶.مزدا ۳ (بخاطر اسکای اکتیو x گفتم)
    ۷.مرسدس بنز GT
    8.بی ام و x6
    9.تسلا ۳
    ۱۰.لامبورگینی اوراکان

  22. Range Rover

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    واقعا که مکلارن 720 جا پای اف وان برداشت یک اعجوبه تمام نشدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا