طی سال ۲۰۱۶ صنعت خودروسازی جهان به سمت خودروهای الکتریکی و تکنولوژیهای رانندگی خودکار حرکت کرد. همهٔ خودروسازان بزرگ از فولکسواگن گرفته تا فورد به افزایش خودروهای سبز خود پرداختند و سازندگانی چون تسلا و بامو نیز گامهای مؤثری در جهت بهبود سیستمهای رانندگی خودکار برداشتند. در همین حال خودروسازانی چون لوتوس، پورشه و آستونمارتین نیز همچنان معرفی خودروهای اسپرت و هیجانانگیز سنتی را ادامه دادند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب ۱۰ خودرویی که در سال ۲۰۱۶ واقعاً علاقهمندان را هیجانزده کردند را معرفی کنیم.
پورشه ۹۱۱ R
چه خودرویی است؟ این یک پورشه ۹۱۱ ویژه است که با برخی از قطعات مدل GT3 ساخته شده است.
چرا آنرا در این لیست قرار دادهایم؟ چون این یکی از آخرین ۹۱۱های تنفس طبیعی است و تنها در تعداد محدود ۹۹۱ دستگاه ساخته میشود.
مشخصات فنی: 911 R از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت GT3 RS استفاده میکند که ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. بااینحال، انتقال نیرو در این مدل بجای گیربکس PDK توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی صورت میگیرد. علاوه بر این، ۹۱۱ R فاقد بال عقب معروف GT3 بوده و ۵۰ کیلوگرم هم وزن کمتری از GT3 RS دارد.
نکتهٔ دیگر: این خودرو قیمت بسیار بالایی دارد بهگونهای که نسخههای اولیهٔ ۹۱۱ R در ماه اکتبر گذشته با قیمتی بیش از ۵۳۰ هزار دلار فروخته شدند.
گوئنیگزگ رگرا
چه خودرویی است؟ این یک ابر خودروی هیبریدی ساخت گوئنیگزگ است که میتوان آنرا جایگزینی برای مدل آگرا One:1 دانست.
چرا آنرا در این لیست قرار دادهایم؟ چون این خودرو یک شاهکار مهندسی است که توسط شرکتی ساخته شده که نه از یک حمایت مالی ۲۰۰ میلیارد دلاری برخوردار است (مانند بوگاتی، پورشه و لامبورگینی) و نه تیم فرمول یک دارد که بتواند تکنولوژیهای آنرا قرض بگیرد (مانند فراری، مکلارن و مرسدس بنز).
مشخصات فنی: رگرا مجهز به یک قوای محرکهٔ هیبریدی است که از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. خروجی کل این سیستم برابر با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفرتاصد گوئنیگزگ رگرا در ۲.۸ ثانیه صورت میگیرد، در ۱۲.۳ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و در زیر ۲۰ ثانیه قلهٔ ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را فتح میکند.
نکتهٔ دیگر: پکیج باطریهای رگرا توسط شرکت کرواتی ریماک تأمین میشود. شرکتی که سوپراسپرت تمام الکتریکی کانسپت وان آن توانست در یک مسابقهٔ درگ پورشه ۹۱۸ را شکست دهد.
بوگاتی شیرون
چه خودرویی است؟ شیرون جانشین بوگاتی ویرون است. خودرویی که سریعترین خودروی خیابانی و تولیدی روی کرهٔ زمین محسوب میشود.
چرا آنرا در این لیست قرار دادهایم؟ چون بوگاتی سعی دارد با شیرون رکورد سرعت ویرون را بشکند.
مشخصات فنی: یک نیروگاه ۸ لیتری W16 با چهار توربوشارژر در سینهٔ شیرون میتپد که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شتاب صفرتاصد شیرون با تکیه بر این قدرت عظیم تنها ۲.۵ ثانیه، صفر تا دویست کیلومتر در ساعت ۶.۵ ثانیه و تا سیصد کیلومتر ۱۳.۶ ثانیه است. حداکثر سرعت این شاهکار صنعت خودروسازی نیز روی ۴۲۰ کیلومتر ر ساعت محدود شده است.
نکتهٔ دیگر: قیمت شیرون از ۲.۵ میلیون دلار آغاز میشود و تاکنون ۲۲۰ دستگاه آن سفارش داده شده است. اولین نسخهٔ شیرون که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ به نمایش درآمد به همراه کانسپت ویژن گرن توریزمو توسط یک شاهزادهٔ سعودی خریداری شده است.
NextEV NIO EP9
چه خودرویی است؟ این خودرو برای اولین بار توسط شرکت تازه تأسیس چینی NextEV معرفی شد. شرکتی که یک تیم فرمول E را هم در اختیار دارد. تولید انبوه EP9 سال آینده صورت خواهد گرفت.
چرا آنرا در این لیست قرار دادهایم؟ این سریعترین خودروی تمام الکتریکی در پیست نوربرگرینگ است و توانست یک دور این پیست در زمان ۷ دقیقه و ۵ ثانیه طی کند که ۱۷ ثانیه کمتر از رکورد قبلی خودروی مسابقهای تویوتا TMG P002 است.
مشخصات فنی: قوای محرکهٔ EP9 متشکل از دو پکیج باطری و چهار موتور الکتریکی است که هرکدام گیربکس خود را دارند. قدرت تولیدی این موتورها جمعاً ۱۳۴۰ اسب بخار است و EP9 را تنها در ۷.۱ ثانیه از صفر به سرعت دویست کیلومتر در ساعت میرساند (این زمان برای مکلارن P1 برابر با ۶.۸ ثانیه است) درحالیکه حداکثر سرعت آن نیز ۳۱۳ کیلومتر در ساعت است. باطریهای این سوپراسپرت الکتریکی در ۴۵ دقیقه شارژ میشوند و بُردی برابر با ۴۲۷ کیلومتر را برای آن فراهم میکنند.
نکتهٔ دیگر: NIO ادعا میکند که EP9 در هیچ نقطهای از یک دور پیست نوربرگرینگ بیشتر از ۹۰ درصد قدرت خود را استفاده نکرده است چراکه در این صورت موجب داغ شدن بیشازحد باطریهای آن میشده است. بااینحال EP9 توانایی به چالش کشیدن رکورد ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیهای پورشه ۹۱۸ را دارد.
مرسدس-آامگ GT R
چه خودرویی است؟ این یک نسخهٔ بالا رده از AMG GT است که ظاهری شبیه به خودروی مسابقهای AMG GT3 داشته و از عملکردی برخوردار است که به ادعای مرسدس بنز بهاندازهای خوب است که بتواند با پورشه ۹۱۱ GT3 RS مطابقت کند.
چرا آنرا در این لیست قرار دادهایم؟ چون این خودرو سریعترین خودروی دیفرانسیل عقب در پیست نوربرگرینگ است. AMG GT R توانست یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۱۰ ثانیه طی کند.
مشخصات فنی: در زیر کاپوت AMG GT R همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بایتوربوی AMG GT قرار گرفته است که البته قدرت آن به ۵۸۵ اسب بخار و گشتاورش به ۷۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است.
نکتهٔ دیگر: مرسدس بنز رنگی خاص بنام جهم سبز را برای AMG GT R ارائه کرده است که بهعنوان یک آپشن با قیمت ۷۵۰۰ پوند (۹۲۰۰ دلار) در انگلستان قابل سفارش است.
لامبورگینی اونتادور S
چه خودرویی است؟ این نسخهٔ جدیدی از لامبورگینی اونتادور است که با پکیج آئرودینامیکی بهبودیافته، پیشرانهٔ قویتر، سیستمهای الکترونیکی تجدیدنظر شده و پیشرفتهای مکانیکی ارائه شده است.
چرا آنرا در این لیست قرار دادهایم؟ اونتادور S مجهز به دامپرهای مغناطیسی اونتادور سوپر ولوچه شده است و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب را هم از مدل سنتناریو به عاریه گرفته است.
مشخصات فنی: در سینهٔ اونتادور S همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی نسخهٔ استاندارد قرار گرفته است اما قدرت آن از ۷۰۰ اسب بخار به ۷۴۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. البته گشتاور این موتور همچنان مثل سابق همان ۶۹۰ نیوتن متر باقیمانده است. علاوه بر این، جدا از بهروزرسانیهای فرمان و تعلیق، یک حالت رانندگی جدید بنام «EGO» هم در اونتادور S تعبیه شده است که راننده از طریق آن میتواند بهصورت مجزا رفتار تعلیق، فرمان و کشش را تنظیم کند.
نکتهٔ دیگر: برای این خودرو یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید هم در نظر گرفته شده است که با کارپلی اپل سازگاری دارد.
آستونمارتین ونتیج GT8
چه خودرویی است؟ این یک نسخهٔ تولید محدود از ونتیج V8 است که با الهام از خودروهای مسابقهای رقابتهای GTE طراحی شده است.
چرا آنرا در این لیست قرار دادهایم؟ چون این ماشینی است که با تمرکز بر کاهش وزن و بهبود آئرودینامیک، بجای پیروز شدن در مسابقات درگ یا پیستها، بیشتر بر بهبود کلی رانندگی در جادهها توجه داشته است.
مشخصات فنی: تأمین نیروی ونتیج GT8 توسط نسخهای تقویتشده از همان پیشرانهٔ استاندارد ۴.۷ لیتری V8 صورت میگیرد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند.
نکتهٔ دیگر: از ونتیج GT8 تنها ۱۵۰ دستگاه تولید خواهد شد که قیمت آنها از ۱۶۵ هزار پوند (۲۰۲ هزار دلار) آغاز شده و هیچیک از آنها در ایالاتمتحده عرضه نخواهند شد.
بامو M4 GTS
چه خودرویی است؟ این نسخهای قدرتمندتر و متمرکز بر استفاده در پیست از بامو M4 است که به مناسبت سیسالگی مدل M3 معرفی شد.
چرا آنرا در این لیست قرار دادهایم؟ این یکی از تفرقهبرانگیزترین خودروهای ساخت بامو است چراکه مالکان آنرا دوست دارند، جرمی کلارکسون از آن متنفر است، برخی از هیئتهای داوری مجلات آنرا بهعنوان بهترین خودروی سال ۲۰۱۶ انتخاب کردند و برخی دیگر با نظر کلارکسون موافقاند.
مشخصات فنی: M4 GTS از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری توئین توربوی نسخهٔ استاندارد M4 استفاده میکند اما در آن از سیستم تزریق آب استفاده شده که موجب شده قدرت موتور از ۴۲۵ اسب بخار به ۴۹۳ اسب بخار و گشتاور از ۵۵۰ نیوتن متر به ۶۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کند. شتاب صفرتاصد این بامو ۳.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است.
نکتهٔ دیگر: بامو ۸۰۳ دستگاه از M4 GTS را برای خریداران تولید کرد که ۱۰۳ دستگاه بیشتر از آن چیزی است که برنامهریزی کرده بود.
فولکسواگن گلف GTI کلاباسپرت S
چه خودرویی است؟ کلاباسپرت S یکی از دو مدلی بود که فولکسواگن در سال ۲۰۱۶ به مناسبت چهلسالگی گلف معرفی کرد. این مدل به بسیاری از تجهیزات برای سریعتر رفتن مجهز شده است و تنها در ۴۰۰ دستگاه ساخته میشود.
چرا آنرا در این لیست قرار دادهایم؟ گلف کلاباسپرت S با ۵.۸ ثانیه، در شتاب صفرتاصد کُندترین خودروی لیست ما است اما در پیست یک تهدید محسوب میشود.
مشخصات فنی: کلاباسپرت S از همان پیشرانهٔ استاندارد ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی گلف GTI استفاده میکند که البته قدرت و گشتاورش به ترتیب به ۳۰۶ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. در این ماشین کیت آئرودینامیکی جدیدی بکار گرفته شده که ضریب درگ را کاهش و داونفورس را افزایش داده است. همچنین ترفندهای دیگری هم در این هاچبک اسپرت بکار رفته تا هندلینگ آن بهبود یابد.
نکتهٔ دیگر: گلف GTI کلاباسپرت S سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگرینگ است.
مکلارن MSO HS
چه خودرویی است؟ این همان مکلارن 675LT است با قدرت بیشتر، وزن کمتر و آئرودینامیک بهتر.
چرا آنرا در این لیست قرار دادهایم؟ MSO HS یکی از پرزرقوبرقترین سوپراسپرتهای حال حاضر است و تنها در ۲۵ دستگاه ساخته میشود که آنرا حتی از P1 GTR هم کمیابتر میکند.
مشخصات فنی: پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی مکلارن هماکنون در این خودرو ۶۷۹ اسب بخار قدرت (۱۳ اسب بخار بیشتر از 675LT) و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همچنین کیت بدنهٔ جدید آن نیز داونفورس بیشتری تولید کرده و استفاده از فیبر کربن هم وزن ماشین را کاهش داده است.
نکتهٔ دیگر: یکی از نمونههای مکلارن MSO HS توسط حسین مسلم خریداری شده است که غیرازاین صاحب یک گوئنیگزگ آگرا RS، پورشه ۹۱۸، بوگاتی ویرون سوپراسپرت، فراری لافراری و یک پورشه کاررا GT هم هست.
نکته: تنها خودروهایی در این لیست گنجانده شدهاند که اولین نمایش رسمی آنها در سال ۲۰۱۶ انجام گرفته است حتی اگر تحویل آنها به خریداران در سال ۲۰۱۷ صورت پذیرد.
منبع: BMWBlog
ونوم
۱۴ دی ۱۳۹۵پس فورد جی تی کجاست
MPH
۱۴ دی ۱۳۹۵فکر کنم فورد جی تی 2015 رونمایی شد
vahid 956
۱۴ دی ۱۳۹۵وای وای وای مسلم ، مسلمون نیستی تو
به خخخدا مسلمون نیستی مسلم
تو اون ماشینا رو دو لپی بریدی!???
علیرضا4225
۱۴ دی ۱۳۹۵بسیار تحسین برانگیز هستند با اینکه عاشق لامبو هستم ولی حقیقتا از بقیه خودرو های این لیست هم نمی توان براحتی گذشت فقط افسوسش برای ما ست
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵آره علیرضا عزیز
منم مثل خودتم !
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۴ دی ۱۳۹۵این روزا علاقه ی ب ام و به مک لارن زیاد شده.❤️❤️
خیلی عجیبه دوستمون reza تو پست همین مک لارن mso hs گفته بود:((فراری j50 می سازه..مک لارنم mso میزنه…خودتون با انصاف قضاوت کنین…فراری + مکلارن -–))
حالا خیلی عجیبه همین امروز ایشون جوابشون رو گرفت نامی از فراری j50 تو لیست ب ام و بلاگ نیست.در حالی که مک لارن هست.?
حالا من میگم ((خودتون با انصاف قضاوت کنید?))
Daniel
۱۴ دی ۱۳۹۵آره پهلوان من
فک کنم میخواد بخرتش تا دیگه قضیه سوپر اسپرت و هایپرکار نداشتنشو فیصله بده.
آخ اگه این دوتا ترکیب بشن!!!!!!!!!!!!!!!
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۵ دی ۱۳۹۵دنی جون.من واقعا امیدوارم نخره.همین همکاری خیلی قشنگ تره.
یعنی طرفدارایه مک لارن دوست ندارن.
یه لحظه فکر کن همین مک لارن رو ب ام و بخره بعضی دوستان متعصب نمیان بگن مک لارن ورشکسته شده -مک لارن به فنا رفت یا هرماشینی که بعد از خرید مک لارن توسط ب ام و ساخته بشه ربطش میدن به ب ام و و آلمان و از اینطور بحث ها.
نه دوست قشنگ من نشه بهتره.
حسين
۱۵ دی ۱۳۹۵درود.
من یه نکته، غیر از نکاتی که آقا مجید توی پست مکلارن MSO HS در جواب شما و آقا رضا گفتن اضافه کنم. در مورد اینکه شما پرسیدین چندتا خودروساز از فراری درخواست همکاری کردن؟
غیر از اینکه فراری تمایل به همکاری نداره، یه نکته دیگه هم هست. و اون اینکه مکلارن تنها یک شرکت خودروسازی نیست. مکلارنی که ما میشناسیم در واقع زیر مجموعه گروه تکنولوژی مکلارن هستش که شامل چهار بخشه: خودرو، فرمول 1، خدمات مشاوره ای و مهندسی، گروه صنایع غذایی مک لارن.
اون بخش خدمات مشاوره ای به خیلی از شرکتها، از کارخونه خمیردندون سازی تا فرودگاه ها و … مشاوره میده. پس این عیب فراری نیست که همچین خدمات و مشاوره هایی رو ارائه نمیده. در واقع بخشی از درآمد مکلارن از این راهه و فراری در این زمینه فعالیتی نداره.
فقط من نفهمیدم منظورتون از اینکه گفتین مکلارن رقیب پورشه و کوئینگزگ هستش چی بود؟ مکلارن الان دقیقا داره برای تک تک مدلهای فراری رقیب میزنه بعد رقیب کوئینگزگ حساب میشه؟
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۵ دی ۱۳۹۵ممنون حسین عزیز بابت جواب کاملتون.
اول جواب جمله ی آخرتون رو بدم.
منظورم از لحاظ پیشرفته بودن ساختار شرکته.
فراری مهندسیه قویه ای داره ولی عقیده من اینه که به نسبت سرمایه عظیمی که داره از این لحاظ باز از کوئینگ زگ عقب تره.اگه سرمایه ی بیشتری در اختیار شرکت سوئدی بود من اطمینان داشتم که اون هم رقیب های برای تک تک محصولات فراری و مک لارن داشت.البته شاید سیاستشون اینطوری نیست.
به این جمله ب ام و بلاگ دقت کنید((چون این خودرو(( گوئنیگزگ رگرا))یک شاهکار مهندسی است که توسط شرکتی ساخته شده که نه از یک حمایت مالی 200 میلیارد دلاری برخوردار است (مانند بوگاتی، پورشه و لامبورگینی) و نه تیم فرمول یک دارد که بتواند تکنولوژیهای آنرا قرض بگیرد (مانند فراری، مکلارن و مرسدس بنز))
از تکنولوژی هایی مثل FreeValve بگیر تا سیستم انحصاریه kdd که عملا گیربکس نقشش حذف شده.و…………
از فراری کمتر از اینطور اخبار تکنولوژیکی میشنویم.(به نسبت بودجه ی خیلی زیادتری که داره).در واقع شاید مک لارن و کوئینگ زگ از این لحاظ از همه بهترن.
نمیدونم شاید من اینطور فکر میکنم.
مثلا سیستم های ecu (کنترل موتور الکتریکی) مک لارن بیش از 885 هزار کیلومتر رکورد بدون خرابی رو ثبت کردن(550 هزار مایل) مک لارن گفته قراره این رقم رو به 1 میلیون مایل برسونن که واقعا شگفت انگیزه.70 قطعه الکتریکی تو ماشین های ناسکار استفاده میشه.((از سنسورهای حساس بگیرید تا سیستمهای کنترلی و Drive Plate Torque System و…….))اگه اشتباه نکنم ارتباط مک لارن با مسابقات ناسکار از سال 2008( (تو این سال مک لارن یه دفتر تو کارولینای شمالی احداث کرد)) شروع شده.و این رو هم میدونید که مجموعه ناسکار بسیار سخت گیرنو اینکه اعتماد کردن به مک لارن یعنی انیکه مک لارن کارش درسته.و این رو هم اضافه کنم که مک لارن از سال 2012 شروع به تحویل دان ecu های طراحی شده توسط خودش به ناسکار کرد.
البته بحث خیلی زیاد میشه.از باتری های فرمول e ساخت مک لارن.و اینکه در مسابقات فرمول e هم 66 قطعه الکتریکی ساخت مک لارن استفاده میشه(که شامل نرم افزار ساخت مک لارن هم میشه مثل atlas که برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده میشه و……)
و خیلی چیزایه دیگه از ساخت سورتمه و دوچرخه و انرژی گرفته تا حوزه سلامتی و……..
ایناییم که گفتم درباره ی مک لارن خیلیاش تو سایت مک لارن کاملا موجوده.((mclaren applied technologies))
به نظره من عیبه فراری همینه که تو خیلی از همین حوزه هایی که گفتم فعالیت نداره یا شایدم تواناییشو نداره.
پس بازم از این حیث رقیب مک لارن محسوب نمیشه.
حسين
۱۵ دی ۱۳۹۵در واقع اینکه شما میگی از فراری کمتر از این خبرا میشنویم به خاطر اینه که اخبار فراری رو کم دنبال میکنی. برای منی که پیگیرش هستم، زمانی که لافراری رونمایی شد یکی از بزرگترین شاهکارای مهندسی جهان بود که بی هیچ شکی میشه گفت مرز تکنولوژی ماشینای خیابونی رو رو به جلو حرکت داد. یا حتی مدل 458 ایتالیا.
ربطی به توانایی شرکت نداره. با اون درآمدهای میلیاردی و دانش و مهندسی قوی، قطعا فراری هم تواناییش رو داره اما اصلا سیاستش تولید ماشینی در حد بوگاتی یا کوئینگ زگ نیست. در واقع اگر بخواد رقیبی برای کوئینگ زگ بسازه باید همه تولیداتشو متوقف کنه و همه پول و انرژیشو بذاره روی اون. در صورتی که فراری اساس و پایش فرمول یکه و اصلا بخش خودروسازی رو برای تامین مالی فرمول یک تاسیس کرد. کوئینگ زگ در یک سال کمتر از یک هفته ی فراری ماشین تولید میکنه!
فراری اونقدر توی فرمول یک قهرمانی داره که در تصویب قوانینش حق وِتو داره!
اگه شما میگی کوئینگ زگ اگه پول داشت برای فراری هم رقیب میساخت، منم میگم اگه پول داشت بازم صرف رقابت با فراری نمیکرد. (هر دوی این نظرها شخصی هستن و قابل استناد نیستن)
از نوآوریها و پیشرفت های فراری بخوام بگم کم نیستن. مثلا استفاده از شاسی کربنی برای فراریF40 در سال 1987! سیستم KERS در لافراری. آیرودینامیک متغیر که بوسیله 21 عدد کامپیوتر کنترل میشه در لافراری. و خیلی نوآوریهای مربوط به علم آئرودینامیک. توربو با بوست متغیر در کالیفرنیا T. تزریق تکنولوژی فرمول یک (که حد اقل 15 سال از تکنولوژی خیابون جلوتره) توی ماشینای خیابونی. همین آخرین مورد خودش یه کتابه که از سطح سواد من خییییلی بالاتره. اولین گیربکس نیمه اتوماتیک با شیفتر پشت فرمون در فراری 355 F1 در سال 1994. اولین ترمزهای کربن سرامیکی برای ماشین خیابونی. یا اینکه به گفته جرمی کلارکسون حجم زیادی از نرم افزارهای پیشرفته مسئول کنترل این ماشین هستن (موقعی که داشت 599 GTO رو تست میکرد)
تمام اون مثالهایی که از تکنولوژی مکلارن زدید مربوط به بخش مشاوره مهندسیشه و نه خودروسازیش.
توی همین BMWBLOG یه مقاله ای رو میخوندم که احتمال همکاری ب ام و و مکلارن برای ساخت سوپر اسپرت رو بررسی کرده بود. توی اون مقاله گفته بود هر دو شرکت توان ساختن موتورهای خوب رو دارن. تکنولوژی تعلیق مکلارن بالاتره و در عوض تکنولوژی سیستم انتقال قدرت ب ام و بهتره! پس ببینید که هر شرکتی نقاط قوت و ضعفی داره. حتی مکلارن. و اینکه مکلارن در نسکار همکاری داره و به شرکتهای مختلف (خودروسازی و غیره) مشاوره میده به این معنی نیست که از فراری پیشرفته تره یا توان مهندسی بالاتری داره.
اگر شما میگی توی لیست BMWBLOG اسم مکلارن هست و اسم J50 نیست، منم میگم توی تنها مقایسه معتبر انجام شده، لافراری سریعتر از P1 بود. این نشون دهنده تکنولوژی شرکت نیست؟
اگه شما میگی فراری تکنولوژی کمتری از کوئینگ زگ داره. منم میگم کوئینگ زگ اگه ادعای تکنولوژی داره بیاد تو فرمول یک ببینیم چند چنده؟ (گرچه این دو شرکت اصلا قابل قیاس نیستن. نظر دادن در مورد تولیدات دو شرکت کار سختیه اما نظر دادن در مورد توانایی های دو شرکت و مقایسه خود شرکتها، حداقل برای من و شما محاله. چون به هیچ آمار و منبعی استاد نمیکنیم و فقط نظر شخصی میدیم)
ببخشید طولانی شد
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۵ دی ۱۳۹۵بحث جالب و جذابی شد حسین جان.
به طور کامل و دقیق کامنت شما رو خوندم.
البته شاید بعضی جاها با شما موافق نباشم و شما هم نسبت به من همینطور.
امیدوارم تو یه پست دیگه بحثش پیش بیاد بیشتر بحث کنیم چون واقعا جذابه این بحث.
اینم یه مقایسه هستش که شاید جالب باشه.با اینکه انزو کاملا جدیدتره ولی بازم جلویه مک لارن اف1 بازنده شده.
http://fastestlaps.com/comparisons/n1a3v0147kc0
الان نمیشه درست بحث کرد درباره ی اف1 و انزو در یه فرصت دیگه مفصل بحث میکنیم.
البته من بحث j50 و مک لارن فقط خواستم جواب اون دوستمون رو بدم که کم لطفی کردن در حق مک لارن و هیچ قصد دیگه ای نداشتم.
موفق باشید.
علیرضا میرزایی
۱۴ دی ۱۳۹۵شیرون یه دیوانه کننده ی تمام عیاره… من دیوونشم از طراحی خارجیش گرفته تا پیشرانه ی وحشی محدود شده…
X6
۱۴ دی ۱۳۹۵تو این سری همشون عالی بودن به غیر از انگلیسیا و چینیه
حسين
۱۴ دی ۱۳۹۵واقعا انتخاب بین اینها بسیار مشکله ، ولی لامبورگینی و بوگاتی رو بیشتر دوست دارم . هرچند دیدن هرکدوم از این ماشینها از نزدیک هم به اندازه کافی هیجان انگیز ه و ادرنالین رو بالا میبره
sasan
۱۴ دی ۱۳۹۵اون عکس لامبور گینی اونتادور s زیبا ترین استایل و تصوریه که میتونم از یه ماشین سوپراسپورت داشه باشم….واقعا”لامبورگینی اونتادور رو به اوج رسوند بامدل(S)….منتظر تستهای جاده ایش هستم…وصد البته منتظر هوراکان سوپرلجررا….
مهدی
۱۴ دی ۱۳۹۵رنگ مرسدس واقعا دیوانه کننده ست. سریعترین دیفرانسیل عقب جهنم سبز با رنگ مخصوص جهنم سبز…
yasin
۱۴ دی ۱۳۹۵جای m4 اینجا نیست چون در حدشون نیست
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۴ دی ۱۳۹۵مرسدس با یک موتور 585 اسب بخاری پیس معروف نوربرگرینگ رو 11 ثانیه زودتر از فراری 488 معروف میزنه اونم با موتوری که تو ماشینای دیگه بالای 600 اسب ازش گرفته و اینجا هم میتونه بگیره و گفتن مدل های قویتری هم ازین موجود در راهه …
#مرسدس_را_دست_کم_نگیریم
SARDAR
۱۴ دی ۱۳۹۵کونیگ زگ هم جای خود دارد
GOD BLESS AMERICA
۱۵ دی ۱۳۹۵تو لیست بالا فقط پورشه 911 R من رو تحت تاثیر قرار داد اما باید اعتراف کرد بی ام و M4 GTS هم حسابی گرد و خاک به پا کرد.
احمد باقری
۱۵ دی ۱۳۹۵الان، کدوم قسمت از نمای بیرونی پورشه، جذاب و هیجان انگیز هست؟ جالبه که مردم به چی میگن هیجان انگیز.