Auto 10 پیشرانهی برتر سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده که در این میان سه قوای محرکهی الکتریکی نیز به چشم میخورند. ۷ پیشرانهی باقی مانده همگی توربوشارژ هستند و تلاشهای صنعت خودرو به کاهش حجم پیشرانهها را با استفاده از توربوها و تزریق مستقیم سوخت نشان میدهند.
دیگر نشانهی تغییر این حقیقت است که برای اولین بار در طی ۲۳ سالی که از تستهای پیشرانهها توسط Wards میگذرد هیچ پیشرانهی ۸ سیلندری در لیست حاضر نیست اگرچه که پیشرانههای ۶ سیلندر توربو امروزه قدرتی در حد همین پیشرانههای ۸ سیلندر را ارائه میکنند.
خودروسازهای برنده در ۱۱ ژانویه و در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ جوایز خود را دریافت خواهند کرد.
- بامو M240i – شش سیلندر خطی ۳ لیتری توربو DOHC
در رقابت امسال بامو دو پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو داشته که بنا به اذعان Wards Auto انتخاب یکی از آن دو سخت بوده است. هرچند مدل برنده نسخهی ۶ سیلندر B58 معرفی شده در سال پیش بوده که در مدل M240i قدرت ۳۳۵ اسب بخاری دارد. داوران این پیشرانه را سریع و بسیار نرم توصیف کردهاند و اشاره داشتهاند که مصرف سوخت آن حتی کمتر از برخی نسخههای ۴ سیلندر است.
- شورولت ولت – ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری DOHC/ Dual Motor EREV
پیشرانهی الکتریکی شورولت ولت محدوده حرکتی ۸۵ کیلومتری و گشتاور ۳۹۹ نیوتون متری را فراهم میکند. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری این خودرو قدرت ۱۰۱ اسبی و واحد الکتریکی نیز قدرت ۱۴۹ اسب بخاری دارد. Wards Auto میگوید که نسل دوم قوای محرکهی Voltec هنوز هم یکی از خلاقانهترین سیستمهای تولید شده میباشد.
- کرایسلر پسیفیکا هیبرید – ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری DOHC/ Dual Motor PHEV
کرایسلر واحد الکتریکی را به مینی ون خود نیز تزریق نموده و اولین فرمول و برندهی این سگمنت را نیز به نام خود ثبت کرده است. Wards Auto میگوید: “در میان خودروهای الکتریکی شدهای که ما تست کردهایم، پسیفیکا هیبرید تجربهی رانندگی کارا و کممصرفی را بدون قربانی کردن فضای کابین و یا سواری و هندلینگ راحت ارائه کرده است.” قوای محرکهی منحصربهفرد این خودرو از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با چرخه آتکینسون و واحدی الکتریکی با برد مجموع ۹۱۱ کیلومتر تشکیل یافته است.
- فورد فوکوس RS – چهار سیلندر ۲.۳ لیتری توربو
امسال فورد ۴ پیشرانهی جدید برای محصولات خود ارائه کرده اما پیشرانهای که برنده شده نسخهی ۲.۳ لیتری توربوی فوکوس RS است. این پیشرانه از پس پیشرانههای ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی لینکلن کانتیننتال، ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست فورد F-150 و ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری شلبی GT350 برآمده است. این پیشرانهی آلومینیومی قدرت ۳۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۴ نیوتون متری دارد.
- هوندا آکورد هیبرید – ۴ سیلندر ۲ لیتری DOHC/ Dual Motor HEV
تنها خودروی هیبریدی مرسوم لیست هوندا آکورد هیبریدی است که از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری به همراه واحدی الکتریکی با مجموع قدرت ۲۱۲ اسب بخار استفاده میکند. واحد الکتریکی کشش این خودرو از دور پیشرانه صفر تا ۲ هزار گشتاور ۳۱۴ نیوتون متری تولید میکند. پیشرانهی دوم به عنوان یک ژنراتور عمل کرده و الکتریسیته را به منظور شارژ باتری لیتیوم یونی میفرستد.
- هیوندای الانترا اکو – ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو DOHC
پیشرانهی ۴ سیلندر الانترا اکو مصرفی همانند پیشرانههای هیبریدی دارد. پیشرانهی ۱۲۸ اسب بخاری این خودرو قدرتمندتر احساس شده و گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه ی آن به برجستگی خودرو کمک میکند. چندین تکنولوژی جدید این خودرو Wards Auto را تحت تاثیر قرار داده که از آن جمله میتوان به منیفلد اگزوز یکپارچه داخل سرسیلندر و دو ترموستات جدا اشاره کرد.
- اینفینیتی Q50 – شش سیلندر ۳ لیتری توربو DOHC
شاید حضور این پیشرانه در لیست جای تعجبی نداشته باشد. این پیشرانه قدرت ۴۴۰ اسب بخاری داشته و Wards Auto پوششهای سیلندر، زمانبندی خاص سوپاپهای این پیشرانه و منیفلدهای اگزوز یکپارچه را به عنوان نقاط قوت آن ذکر کردهاند. این پیشرانه با قدرت کمتر ۳۰۰ اسبی و مصرف سوخت بهتر نیز در دسترس است.
- مزدا CX-9 – چهار سیلندر ۲.۵ لیتری توربو DOHC
دیدن اینکه مزدا شجاعت کافی برای قرار دادن پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری در کراس اووری ۷ نفره داشته یک سورپرایز محسوب میشود. نتایج این کار بسیار شگفتانگیز بوده است. مزدا اعلام کرده این پیشرانه قدرت ۲۲۷ اسبی را با سوخت معمولی و قدرت ۲۵۰ اسب بخاری را با سوخت مرغوب اکتان ۹۳ دارد.
- مرسدس بنز C300 – چهار سیلندر ۲ لیتری توربو
هماکنون تعداد زیادی از پیشرانههای ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو در بازار وجود دارد اما Wards Auto تحت تأثیر پیشرانهی مرسدس بنز C300 قرار گرفته است. این پیشرانه قدرت ۲۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری داشته که اگرچه کم به نظر میرسند اما به خوبی خودرو را به حرکت درمیآورند.
- ولوو V60 پولستار – ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو/سوپرشارژر DOHC
و چه اتفاقی میافتد اگر توربو برای یک پیشرانهی ۴ سیلندر کافی نباشد؟ البته که باید یک سوپرشارژر را به آن اضافه کرد. این پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو/سوپرشارژر در ولوو V60 پولستار قدرت زیاد ۳۶۲ اسبی تولید میکند.
hamed
۲۹ آذر ۱۳۹۵اسم پیشرانه برتر که اومد ناخداگاه یاد BMW افتادم
reza
۲۹ آذر ۱۳۹۵نمیدونم چیه این موتور نوین چارجر ولوو جالبه…بنز برا a45 380 اسب بخار در اورد فقط با توربو چارجر…
رضا
۲۹ آذر ۱۳۹۵بله اما صفر تا صد وی 60 با این ورزن و هیکل 4.5 ثانیست و a45 با وزن خیلی کمتر و اتاق بسیار کوچک تر 4.2 ثانیست
ونوم
۲۹ آذر ۱۳۹۵ماشالله امریکن کارز از هر کمپانی یه نماینده هست کجان اونا که میگن از نظر فنی ضعیفن (مسوولان)
QQ
۲۹ آذر ۱۳۹۵موتور 5 سیلندر TTRS با حجم 2/5 لیتر و 400 اسب قدرت از همه قویتر هست
ASA
۲۹ آذر ۱۳۹۵فقط ۶ لیتری تنفس طبیعی
(ali (CHEVY NOVA
۲۹ آذر ۱۳۹۵ماشالاه کرایسلر . شورولت و فورد
davood
۲۹ آذر ۱۳۹۵تازه فهمیدم چقد عقبیم روسیه جنگنده t50زده ولی خودرو ساز خوبی نیست ترکیه خودرو ملی هنوز نداره بابا بچه بازی که نیست
كوروش
۲۹ آذر ۱۳۹۵البته خیلی نمی شه مقایسه کرد ،
ولی من مطمئن هستم اگه به ماه هم بریم پراید رو با خودمون می بریم اصلا خودرو سازی ما با این دو … ساز خو گرفته
Ehsan
۲۹ آذر ۱۳۹۵نیست که ما خودروی ملی داریم؟
موتور ۴۰۵ رو سوار کردن رو بدنه که هنر نیست.
ما اگه راست میگیم خودمون یه موتور طراحی کنیم و بسازیم.
رضا
۲۹ آذر ۱۳۹۵ماشاالله به ولو همه جا یه اسمی ازاون هست.2لیتر 362 اسب
Maserati
۲۹ آذر ۱۳۹۵ای کسایی که میگفتید آمریکایی ها فاقد تکنولوژی هستند . الان خلاف حرف شما ثابت شد آمریکایی ها 3 نماینده دارد و آلمانی ها 2 نماینده
mehran911
۲۹ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز
در این انتخاب معیار موتورهای بکار گرفته شده در خودرو های لوکس و اسپرت و سوپر اسپرت نبود
سقف قیمت خودرو ها 62 هزار دلار بوده
به همین دلیل موتور های آلمانی کمتری حضور دارن
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آذر ۱۳۹۵اگر میخواست خودروهای لوکس و سوپراسپرت باشه، آلمانی ها و ایتالیایی ها ، حداقل 6-7 نماینده داشتند.
رضا
۲۹ آذر ۱۳۹۵اشتباه میکنید دوست عزیز پولستار برای ولوو حکم ام رو داره واسه بی ام و .و یعنی یه اسپرت تمام عیاره و معمولا به لحاظ قیمتی سری 60 ولوو از سری 3 بی ام و گرون تر هست.مگر تو نسخه های ویژه از سری 3
mehran911
۲۹ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز
هر چیزی در کامنت من میبینی ترجمه سایت autoguide و سایت اصلی یعنی wardsauto هستش
Saied
۲۹ آذر ۱۳۹۵جایه پورشه و فراری بد جوری دیده میشه.
مرسی بی ام دبلیو ???
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آذر ۱۳۹۵درود بر خودروسازان دوست داشتنی امریکا،ژاپن، آلمان و ایتالیا.
بالاخره، کرایسلر زیر پرچم فیات داره راه میافته.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۲۹ آذر ۱۳۹۵شوخی با مجید حرص بخور از دست مک لارن?:
همه رو گفتی بریتیش رو نگفتی که البته طبیعیه.
یه مونده بود به کره هم درود بفرستی.?
((اگر میخواست خودروهای لوکس و سوپراسپرت باشه، آلمانی ها و ایتالیایی ها ، حداقل 6-7 نماینده داشتند.))
مجید جون دلبندم اصلا مگه ایتالیایی ها چندتا انجین ساز دارن که 6 و 7 تا نماینده داشته باشن؟؟?
یه لحظه فکر کنید.لامبورگینی بهترین انجین ساز دنیا در سال 2016 انتخاب شد.???
مک لارن با یه انجین(که البته تو هر خودرو کلی تغییر میدن بهش) بهترین انجین ساز نشده.
اونوقت لامبو؟؟؟؟؟
لامبو هنوز تو شاسی و پلتفرم مونده آخه لامبو رو چه به انجین?
(شوخی با مجید حرص بخور از دست مک لارن تموم شد)
اصل قضیه.
کسایی که از آمریکا تعریف کردن دیسلایک هایه زیادی گرفتن.
انجین بریتیش نیست پس این لیست به درد نمیخوره.??
نامردا حتی تو رده ی سوپر اسپرت سازان هم که مک لارن هست بازم انتخاب نمیکنن.
من که میدونم از کجا آب میخوره.?
یه لحظه فکر کنید تو 99 درصد درگ ها پیروز باشید و……اونوقت بهترین انجین انتخابتون نکنن و……………………….
اصلا بیخیال…?
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز ، NGB جان ،حالت خوبه؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟ سالمی؟؟؟؟؟!!
من بر حسب بیشترین نمایندگان گفتم. انگلیسی ها تو این لیست نیستن، واسه همین اسم نبردم.
امریکایی ها، ژاپنی ها و آلمانی ها خیلی عالی کار کردن.
کرایسلر پسیفیکا هم با زحمت فیات پیشرفت کرده و فیات توی موفقیتش موثره. برای همین از ایتالیا اسم بردم.
من تاریخچه ی کرایسلر رو خیلی کامل خوندم… تو بد مخمصه ای افتاده بود… تا خرخره زیر بار قرض رفته … دایملر از احیای کرایسلر ناامید شد اما حالا کرایسلر با کمک فیات داره بهتر میشه… فیات حتی برنامه ی توسعه ی مزراتی و آلفارومئو به خاطر احیای کرایسلر به تعویق انداخت… شاید الان مزراتی اوضاع خیلی بهتری داشت و مثل فراری و لامبورگینی و پاگانی ، میتونست خیلی مطرح تر باشه. آلفا هم خیلی از فرصت های رشدش رو به خاطر کرایسلر از دست داد.
پس فیات هم در موفقیت های کرایسلر که ان شا الله در آینده بیشتر هم میشه ، سهیمه
بعدشم دوست زرنگ من!!! بنده6-7 تا نماینده رو در مجموع ایتالیا و آلمان گفتم.
آلمانی ها که هر سال 5-4 تا نماینده دارند. فراری هم که هر سال V8 ها و V12 هاش انتخاب میشن، این 6 تا. آلفا هم امسال موتور های معرکه ای ساخته و احتمال 2-3 جایزه هست براش. این 9 تا.
.
من در مورد لامبورگینی حرص بخورم؟؟؟؟؟؟!!! حرص خوردن ؟؟؟ فازت چیه؟؟؟
من الان خیلی خوشحالم که Avntador S رونمایی شده و با 746 اسب بخار و سیستم 4WS ،رکورد شکن خواهد بود.
اصلا حواسم به مک لارن نبود که بخوام حرص بخورم.
در مورد اینکه انجین و پلتفرم لامبورگینی مال خودش هست یا ائودی و اینکه مکلارن انگلیسی هست یا بحرینی ، به اندازه ی کافی بحث کردیم که دیگه حال و حوصله برام نمونده نمیخوام بحث کنم و ناراحتت کنم یا وقت خودم رو حروم کنم.
.
پاشو برو یک آبی به سر و صورتت بزن… اصلا ازت انتظار نداشتم …سرحال نیستی امروز… بای بای 😋😋😋
X6
۲۹ آذر ۱۳۹۵عزیز من یه ذره واقعا بین باش اگه بریتانیا موتورخوب داشت حتما اسمش میبود
بعدشم یه نظر دوستانه میدم این بریتانیا که کلا طرفدارشی(اول فکر میکردم فقط بخاطر ماشیناشه که واسه یه ماشین باز طبیعیه اما بعد دیدم هرچی که اسم میبری از صنعتای مختلف دنیا اسم بریتانیارو اول میاری که این یعنی تعصب ) حالا قبل تعصبت یه نگاه بنداز ببین تو تاریخ کشورت چیکار کرده با هم نوعات بعد اگه تونستی خودتو قانع کنی که انگلیسیا خوبن ارزش طرفداریو حداقل واسه ما ایرانیا دارن؟! بعد اگه قانع شدی سنگشونو به سینه بزن
چون این نظرات اونم از طرفداری همچین کشوری…رو اعصاب منه
حمیدرضا
۲۹ آذر ۱۳۹۵مهم ترین ویژگی همشون مصرف بهینه و کم اصطحلاکیشه
parham
۳۰ آذر ۱۳۹۵من جایزه قافل گیرانه ترین موتور بنزینی رو به ایران خودرو اهدا میکنم با جا سازی ماهرانه موتور پیکان در خودرو آریسان.???
Nissan...japan
۳۰ آذر ۱۳۹۵عاشق اینفینیتی هستم خیلی خوشحالم که تو این لیست حضور داره در کنار بقیه بزرگان.