چشم اندازهفته نامه

10 خودروی برتر سال 2019 به انتخاب کارانددرایور

به‌رسم سال‌های گذشته، امسال هم وب‌سایت کارانددرایور لیست ۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده است. این لیست که با نام «10Best Cars» شناخته می‌شود، انواع مختلفی از خودروها، از هاچ‌بک‌های کامپکت و رودسترهای دونفره گرفته تا سدان‌های لوکس و سوپراسپرت‌ها را در برمی‌گیرد و می‌تواند مرجع خوبی برای خریداری خودروهای کلاس‌های مختلف باشد. این ۱۰ خودرو پس از انجام آزمایش‌های فراوان و با در نظر گرفتن معیارهای مختلف، توسط کارشناسان باتجربهٔ کارانددرایور، از بین تمامی خودروهای جدید بازار انتخاب شده‌اند. البته ازآنجایی‌که این خودروها باید برای اقشار مختلف جامعه قابل خریداری باشند، خودروهایی که قیمت پایه‌ای بیش از ۹۰ هزار دلار دارند از لیست حذف شده‌اند.

ب‌ام‌و M2 کامپتیشن

قدرت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو از ۳۶۵ اسب بخار در نسخهٔ معمولی M2 به ۴۰۵ اسب بخار در نسخهٔ کامپتیشن افزایش پیدا کرده است که این نیرو به‌صورت خطی و روان به راننده تحویل داده می‌شود. در نسخه‌های مجهز به گیربکس دوکلاچه، این موشک آلمانی ظرف چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۲.۴ ثانیه طی می‌کند. همچنین با برخورداری از رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج‌کاری شده، دیسک‌های ترمز بزرگ و کالیپرهای بزرگ‌تر از نسخهٔ معمولی M2، پدال ترمز در کامپتیشن احساس بسیار بهتری دارد. برای جبران افزایش وزن خودرو و همین‌طور ارائهٔ سواری بهتر و لرزش کمتر، ب‌ام‌و در کمک‌فنرها و تنظیم آنتی‌رول بار تجدیدنظر کرده است. M2 کامپتیشن یک نابغه است.

شورلت کوروت گرند اسپرت و Z06

هردو نسخهٔ گرند اسپرت و Z06 کوروت خودروهای مناسبی برای استفادهٔ روزانه هستند و کیفیت سواری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند. هردوی این خودروها در لیست برترین‌های امسال قرار گرفته‌اند زیرا این دو مدل بهترین تعادل میان عملکرد و قیمت را در دنیای کوروت برقرار گرده‌اند. گرند اسپرت با قیمت ۶۶,۵۹۰ دلار، از همان پیشرانهٔ ۴۶۰ اسب بخاری کوروت پایه استفاده می‌کند اما جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر بوده و ارزش پرداخت ۱۰ هزار دلار بیشتر نسبت به نسخهٔ پایه را دارد. Z06 اما به نسخهٔ سوپرشارژ از همان موتور با ۶۵۰ اسب بخار قدرت مجهز است و با قیمت ۸۰,۵۹۰ دلار، زیر معیار ۹۰ هزار دلاری قرار می‌گیرد. در پیست، هردوی این خودروها حتی بیشتر توجه آزمایش‌کنندگان را جلب کردند. کوروت خودرویی است که عملکرد سوپراسپرت‌ها را با قیمت اسپرت‌ها ارائه می‌کند.

فورد موستانگ GT و بولیت

درحالی‌که سال گذشته شورلت کامارو در لیست ۱۰ خودروی برتر سال جای گرفته بود، امسال فورد موستانگ در دو نسخهٔ GT و بولیت به این لیست راه پیدا کرده است. البته نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ موستانگ برای مدل ۲۰۱۸ شرایط حضور در لیست 10Best Cars سال گذشته و دفاع از جایگاه شلبی GT350 در لیست بهترین‌های سال ۲۰۱۷ را داشت اما در زمان آزمایش در دسترس نبود و موفق به کسب جایزه نشد. امسال اما به همراه مدل GT، نسخهٔ بولیت هم در لیست حضور دارد. این یک نسخهٔ نوستالژیک است که بین مدل‌های GT و شلبی GT350 قرار می‌گیرد. این خودرو که به یاد موستانگ سال ۱۹۶۸ در فیلم بولیت، با رنگ سبز تیره ارائه می‌شود، از همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 مدل GT استفاده می‌کند اما قدرت آن با ۲۰ واحد افزایش به ۴۸۰ اسب بخار رسیده است.

جنسیس G70

هر برند خودروسازی پریمیومی در طول تاریخ خود به دنبال ساخت رقیبی برای ب‌ام‌و سری ۳ بوده است و حالا جنسیس هم همین کار را انجام داده است. البته شاید بهتر بود این برند نوپای کره‌ای کار خود را با کراس‌اوورها آغاز می‌کرد اما با ساخت G70، اعتبار زیادی کسب کرده است زیرا در ساخت رقیبی برای معیار این کلاس و درحالی‌که پیش‌ازاین خودروسازان زیادی در این راه شکست خورده‌اند، موفق عمل کرده است. بسیاری از قطعات اصلی G70 با کیا استینگر مشترک است اما فاصلهٔ محوری جنسیس ۷.۱ سانتیمتر کمتر از کیا است که نمای کلاسیک‌تری به آن بخشیده است. نسخهٔ قدرتمندتر G70 با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی ۳۶۵ اسب بخاری و تعلیقی دقیق اما راحت، مکان واقعاً جالبی برای صرف وقت است. همچنین برتری همه‌جانبهٔ G70 به‌خودی‌خود قابل‌توجه است اما با قیمتی که به میزان قابل‌ملاحظه‌ای از دیگر خودروهای این کلاس کمتر است، به گزینهٔ بسیار جذابی تبدیل شده است.

هوندا آکورد

هوندا آکورد تاکنون ۳۳ بار در لیست 10Best Cars کارانددرایور حضور داشته است و چنین دستاورد بزرگی هرگز تصادفی نیست. امسال اما در لیست برترین‌ها، نسخهٔ هیبریدی آکورد هم به نسخهٔ معمولی اضافه شده است. این مدل با وجود مصرف سوخت کمتر، به همان اندازهٔ موتور ۲ لیتری توربو کشش دارد و ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. دینامیک آکورد با کنترل دقیق و واکنش خوب، حتی از عالی هم عالی‌تر است اما در ظاهر، با وجود فرم فست‌بک، هنوز هم مزدا ۶ خودروی زیباتری به نظر می‌رسد. این برای دومین بار است نسل فعلی آکورد در لیست بهترین‌های سال ۲۰۱۹ جای گرفته است. این سدان ژاپنی هنوز هم تعادل، کیفیت و کارایی را بیشتر از هر خودروی دیگری ارائه می‌کند.

هوندا سیویک هاچ‌بک تایپ R و Si

هوندا سیویک هاچ‌بک تایپ R و Si (نه نسخه‌های سدان و کوپه که از پیشرانه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند) در یک موضوع باهم اشتراک دارند. این‌ها خودروهای اقتصادی هستند که بیش‌ازحد انتظار تکامل پیدا کرده‌اند. قوی‌ترین عضو این خانواده، مدل تایپ R با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۳۰۶ اسب بخاری است که ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این قوی‌ترین موتوری است که هوندا در ایالات‌متحده ارائه می‌کند. سیویک Si اما که در نسخه‌های کوپه و سدان هم تولید می‌شود، برخی از ویژگی‌های تایپ R را با قیمت کمتر ۲۵,۱۹۵ دلار ارائه می‌کند. Si با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۲۰۵ اسب بخار قدرت و دیفرانسیل لغزش محدود، هرچند به چابکی تایپ R نیست اما با توجه به قیمتش، خودروی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این مدل ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مزدا MX-5 میاتا

هرچند در طول سال‌ها وزن MX-5 چندان افزایش پیدا نکرده اما قیمت آن افزایش قابل‌توجهی داشته است؛ بنابراین شاید پرداخت ۳۵ هزار دلار برای یک خودروی دو نفر که تنها در دو فصل سال می‌توان از آن استفاده کرد زیاد به نظر برسد اما این رودستر ژاپنی تقریباً بیش از تمامی خودروهای حال حاضر بازار، لذت رانندگی را به رانندهٔ خود هدیه می‌کند. در این خودرو واکنش به فرمان و پدال‌ها فوق‌العاده است و بین درخواست راننده و پاسخ ماشین هیچ‌چیزی قربانی نمی‌شود. همچنین مزدا در پیشرانهٔ ۲ لیتری MX-5 را برای مدل ۲۰۱۹ تجدیدنظر کرده و به همین دلیل حالا عملکرد آن از قبل هم بهتر شده است. به‌غیراز پورشه باکستر، هیچ خودروی دیگری تعادلی به‌ خوبی میاتا ندارد.

مرسدس بنز E450 و E53

خودروهای بسیار کمی هستند که بتواند تقریباً از هر لحاظی بهترین باشند و مرسدس بنز E کلاس یکی از این خودروها است. این یک پکیج هوشمندانه است که می‌تواند با هر سناریویی منطبق شود. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز تنوع گستردهٔ خانوادهٔ آن است به‌گونه‌ای که در انواع سدان، کوپه، کابریولت و استیشن قابل خریداری است. امسال اما مدل E300 برای حضور در لیست بهترین‌ها، بیش از ضعیف بود و مدل E63 S هم به خاطر قیمت بالا از حضور در لیست محروم شد. به همین دلیل دو نسخهٔ شش سیلندر E کلاس در لیست امسال جای گرفتند. مدل اول E450 با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی ۳۶۲ اسب بخاری است درحالی‌که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی E53 به سیستم برقی ۴۸ ولت، یک سوپرشارژر برقی و یک توربوشارژر سنتی مجهز شده و ۴۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

پورشه ۷۱۸ باکستر و کیمن

پورشه‌های کیمن و باکستر بارها در لیست بهترین خودروهای سال کارانددرایور حضور پیدا کرده‌اند اما هر بار بازهم تازه و سرزنده به نظر می‌رسند. قدرت و عملکرد این دو خودرو نیز در طول سال‌ها افزایش داشته است. البته نسل کنونی باکستر ۳.۵ سانتیمتر کشیده‌تر و حدود ۷۲ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل اولیه است اما با توجه به افزایش ۵۰ درصدی قدرت نسخهٔ پایه، این افزایش وزن کاملاً قابل‌قبول است. پورشه همچنین فناوری‌ها را هم در این دو خودرو افزایش داده و سیستم‌های پویای فعال به آن‌ها اضافه کرده اما مفهوم اساسی باکستر و کیمن بدون تغییر باقی‌مانده است. علاوه بر این، در این خودروها موتورهای تنفس طبیعی تخت سابق جای خود را به نمونه‌های توربوشارژ داده‌اند که گشتاور آن‌ها در دورهای پایین‌تری ارائه می‌شود. باکستر و کیمن حتی در نسخهٔ استاندارد با تعادل فوق‌العادهٔ شاسی و بهینه‌سازی پدال گاز و فرمان که به کوچک‌ترین درخواست‌ها پاسخ می‌دهند، گزینه‌های وسوسه‌کننده‌ای هستند.

خانوادهٔ فولکس‌واگن گلف

این روزها خانوادهٔ فولکس‌واگن گلف بسیار گسترش یافته و هرکدام از اعضای آن مزیت‌های مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل، امسال کل خانوادهٔ این خودرو شامل گلف هاچ‌بک، گلف اسپرت‌واگن (استیشن)، گلف آلترک، گلف GTI، گلف R و e-Golf در لیست 10Best Cars حضور پیدا کرده‌اند؛ اما در بین انواع مختلف گلف، مدل GTI توجهات بیشتری را به خود جلب کرد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۳۰ اسب بخار قدرت مجهز است که قدرت خود را کاملاً صاف و روان و گشتاور را در دورهای پایین تحویل راننده می‌دهد. تنظیم عالی شاسی و تعلیق در این هاچ‌بک اسپرت نیز آرامش بی‌نظیری را فراهم کرده است. کسانی که خواهان صندوق بار بزرگ‌تر هستند نیز می‌توانند سراغ مدل اسپرت‌واگن بروند که نقاط قوت هاچ‌بک‌ها را با ظرفیت باری در حد کراس‌اوورها ارائه می‌کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    کوروت خودرویی است که عملکرد سوپراسپرت‌ها را با قیمت اسپرت‌ها ارائه می‌کند
    این جمله یعنی نهایت توانایی یک کمپانی

  2. Amir

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    ای کاش کار اند درایور جایزه ای مثل خودروی راننده ی موتور ترند داشت.بین تمام اینها من پورشه و مزدا و گلف رو خیلی دوست دارم انتخاب های خیلی هیجان انگیزی هستند.

  3. sina

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    -اکورد پر افتخار ترین خودروی کاراند درایور هست با 33 با انتخاب شدن تو لیست.
    -تنها شرکتی دو تا خودرو داره تو این لیست هوندا هست.
    -عدم حضور خودرویی از آیودی و تویوتا واقعا عجیب هستش.
    – گلف: شیر شیر است گرچه پیر بود!
    -میاتا: نهایتا لذت رانندگی با قیمت کم.
    -جی 70 بهرین خودروی ساخته شده توسط هیوندای تا به امروز هستش.
    -سیویک: محبوب القلوب

  4. Amin

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    واقعا E کلاس یکی از کاملترین خودروهاست

  5. me84

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    آکورد، میاتا، گلف، کوروت. واقعا نمیشه ازشون گذشت.
    در مجموع بنظر من کارانددرایور انتخابهای بسیار بهتری نسبت به بقیه مجله ها داره.

  6. Mohamad

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    لیستی که تویوتا و لکسس توش نباشن که لیست نیست شوخیه (شوخی) ?

  7. حمیدرضا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دوستان من مدتی هست به کارانددرایو دسترسی ندارم یعنی مینویسه اکسس دنای کس دیگه ای هم این مشکلو داشته
    چرا هیچ کراس اوری توش نبود

    1. sina

      ۱۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2663 ديدگاه)

      گویا فقط از داخل امریکا میشه بهش دسترسی پیدا کرد.
      من از طریق ف.شکن امریکا رو انتخاب میکنم و وارد میشم.

      1. me84

        ۱۵ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        .
        من بدون ف. شکن میتونم برم ولی عکسهارو باز نمیکنه.
        نکنه کارانددرایو هم مارو تحریم کرده؟

  8. محمد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    فک میکنم پدال عکس داخل آکوردو سیویکو جابجا گذاشته نه؟؟

    1. Saeed

      ۱۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      نه درسته.عکس داخل هر خودرو در انتهای مطلبه فنیشه .

  9. کاوه

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    مشخصه که کراس اوو ها فعلا انتخاب نشده اند.

  10. GHOST RIDER

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سلام
    اگه بخوام مطلب بفرستم چه جوری باید این کارو انجام بدم؟؟؟؟

  11. مهدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    جنسیس اینده خوبی داره و احتمالا برای سال های اتی حرف های زیادی در بازار شلوغ اروپا امریکا خواهد داشت . با این سرعت تکنولوژی دیگه باید کم کم قبول کرد خودرو سازی ایران توجیح اقتصادی که هیچ امیدی به بهبود هم نداره

  12. احمدرضا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    ینی هوندا سیویک زشت هس اوقت از ایتالیا هیچی نیس ؟
    آلفارومئو و فیات و …؟

  13. حسین وی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    ” به‌غیراز پورشه باکستر، هیچ خودروی دیگری تعادلی به‌ خوبی میاتا ندارد.”
    عشقه من مزدا

  14. emad1990

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بنز-پورشه-گلف.انتخابای خوبین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا