دیفرانسیل عقب عموماً به عنوان بهترین طرح قوای محرکه برای ایجاد هندلینگی مناسب به شمار میرود و درحالیکه طرفداران سیستم چهارچرخ محرک ممکن است مخالف این مورد باشند اما باید به این حقیقت صحه گذاشت که خودروی دیفرانسیل عقب بهترین انتخاب برای لذت رانندگی است.
در اینجا لیستی از ۱۰ خودروی دیفرانسیل عقب را جمعآوری نمودهایم که در آن شما میتوانید خودروهای جذابی با قیمت مناسب ببینید. با ما همراه باشید.
مزدا MX-5 میاتا
به هزار و یک دلیل گوناگون مزدا میاتا یکی از موردعلاقهترین خودروهای دیفرانسیل عقب است. این خودرو ساده و قابلاعتماد بوده و به خوبی بالانس شده و هیجان رانندگی بالایی دارد و از مزیتهای دیفرانسیل عقب بودن نهایت استفاده را کرده است. این خودرو در طول ربع قرن ساخته شده و تقریباً برای هر بودجهای میاتا وجود دارد، از ۱۵۰۰ دلار گرفته تا ۲۰ هزار دلار نسخههای جدید.
خانوادهی نیسان Z بزرگ است و شما میتوانید از بین 240Z کلاسیک تا 370Z معاصر یکی را انتخاب کنید. اگر دنبال نسخهای داغ هستید میتوانید 350Z را نیز در نظر داشته باشید. این خودرو گرچه زیباترین نیست اما قدرت و هیجان زیادی را از پشت فرمان پیشنهاد میدهد. تعداد زیادی از این خودروها را در هر دو فرم کوپه و کانورتیبل و با قیمتهای بین ۳ تا ۲۰ هزار دلار میتوانید بیابید.
هیوندای جنسیس کوپههیوندای هنوز اعتبار زیادی برای ساخت خودرویی اسپورت بر پایهی طراحی دیفرانسیل عقب کسب نکرده است. جای شرمساری است زیرا جنسیس خودروی بالانس شدهای است که هیجان بالایی دارد. با تعداد زیادی از نمونههای کم کارکرد و سالم این خودرو را با قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار یافتهایم.
جیپ چروکی
نه ما این خودرو را به اشتباهی در لیست قرار ندادهایم. چروکی که به عنوان یک خودروی آفرود عالی شناخته میشود، نسخههای دیفرانسیل عقبی هم دارد که بهطور شگفتانگیزی خوب هستند. این خودروها کوچک و نسبتاً سبک بوده و زمانی که از پیشرانهی ۶ سیلندر ۴ لیتری استفاده کنند لذت زیادی را ایجاد میکنند و شما حتی میتوانید نسخههایی با گیربکس دستی را نیز بیابید.
موستانگ نمادین سالهای خوب و بد زیادی داشته است اما این خودرو همیشه با تیک آف لاستیکهای عقب و قدرت زیاد شناخته شده است. با تیراژ میلیونی و حضور فراوان در جادهها، خریداران انتخابهای زیادی دارند و شما با دیدن قیمتهای این خودرو شگفتزده میشوید. حتی اولین نسل کلاسیک موستانگ با کارکرد بالا را میتوان با قیمت زیر ۵ هزار دلار پیدا کرد.
نه تنها این خودرو دیفرانسیل عقب است بلکه پیشرانه در نیز میانهی خودرو قرار دارد که بهترین طرح برای بالانس و توازن به حساب میآید. این خودرو در ۳ نسل کاملاً متفاوت ساخته شده است: نسل دوم این خودرو (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹) بیشک زیباترین و کاراترین نسل بوده البته دو نسل دیگر نیز خوبیهای خاص خود را داشتهاند. نسخههای کارکردهی نسل اول را میتوان با قیمت زیر ۲ هزار دلار پیدا کرد.
شورولت کاماروهمانند موستانگ، کامارو نیز همیشه دیفرانسیل عقب بوده است. نسخههای کلکسیونی این خودرو قیمتی بین ۵۰ تا ۷۵ هزار دلار دارند اما اگر شما فقط یک کامارو میخواهید، با پرداخت ۷ هزار دلار از خریدتان سورپرایز خواهید شد. نسخههای گوناگون ۸ سیلندر نسل سومی با این قیمت به راحتی قابل خرید هستند.
چارجر مدرن (۲۰۰۵ و بعد از آن) این ایده را دنبال کردند که یک سدان خانوادگی حتماً یک جعبهی دیفرانسیل جلوی خسته کننده است. چارجر سرسختانه بهصورت دیفرانسیل عقب مانده و طیف وسیعی از این خودرو از جمله خودروهای مزایدهای پلیس را میتوانید با بهای ۲ تا ۲۰ هزار دلار بیابید. چارجرهای کلاسیک نیز قابل دسترسی هستند که نسخههای کاملاً بازسازیشده قیمت ۲۵ هزار دلاری دارند اما کلاسیکهای قابل سرویس بهای ۱۰ تا ۱۵ هزار دلاری را طلب میکنند.
سری ۳ کمی کلیشهای است. این خودرو هندلینگ بسیار خوبی دارد که از مزیتهای دیفرانسیل عقب بودن نهایت سود را میبرد. همه نوع مدل از این خودرو با هر قیمتی وجود دارد. برخی نسخههای قیمتی در حدود ۶۵۰۰ دلار و بیشتر دارند و با جدیدتر شدن مدل خودرو قیمتها نیز افزایش مییابد.
این خودروی دیگری است که بر مزیتهای دیفرانسیل عقب بودن تأکید دارد و آن بالانس است. این دو خودرو از پیشرانهای یکسان استفاده میکنند اما رانندهای حرفهای میتواند از شاسی به خوبی بالانس شدهی این دو همچون یک حرفهای برای دریفت استفاده کند و البته، رانندهی غیرحرفهای نیز میتواند به سرعت به یک حرفهای تبدیل شود. نسخههای مناسب و سالم این خودرو را میتوانید با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار پیدا کنید.
B/M/P/J
۸ مرداد ۱۳۹۵یعنی *** که نمی تونیم با این قیمت ها ( حتی اگه به پول ایران برگردونیم ) هم ماشین دیفرانسیل عقب داشته باشیم.
راستی یه جورایی با محدود کردن انتخاب میشه ولی فکر کنم حسابی خرج داره نظرتون درباره ی این BMW سری ۳ مدل 91 میلادی چیه!؟
http://bama.ir/car/details-2-4050711/1991-bmw-316i-for-sale
احسان
۹ مرداد ۱۳۹۵به سرطان معرفه بین مکانیک ها
Amir Kral
۸ مرداد ۱۳۹۵چارجره حرف نداش…..همچنین کامارو و موستانگه.
عالی بودن
ولی حیف دست ما بهشون نمیرسه…..افسوس
world of car's
۸ مرداد ۱۳۹۵چارجر_نیسان Z … بدرد جوونایی مثل من که عاشق لایی کشی و حرکات نمایشی هستن…
Archi KHAN
۸ مرداد ۱۳۹۵دلم میسوزد از باغی که میسوزد …
احسان(احسان سابق)
۸ مرداد ۱۳۹۵دوج چارجر با رینگ پلیس… عالیه
ماسل
۸ مرداد ۱۳۹۵دوستان نرم افزار برای طراحی ماشین چی سراغ دارین؟
علي رضا
۹ مرداد ۱۳۹۵برای طراحی سه بعدی:
Autodesk Alias studio
Rhinoceros 3d
SolidWorks
بهترینشون َAlias studio و ساده ترینشون Rhinoceros است.
در هر صورت طراحی سه بعدی خیلی سخته و آموزش ببینی بهتره…
برای طراحی دستی و دو بعدی کاغذ و مداد بهترینه اما اگه بخوای با کامپیوتر طراحی کنی میتونی قلم نوری بگیری و با برنامههایی مثل Art rage طراحی دستی کنی.
اگه قلم نوری نداری یه روش دیگه برای بردن طراحی کاغذی به حالت کامپیوتری هست که البته روش بهتریه. اول دستی طراحی کنی رو کاغذ بعد اسکنش کنی و تو فتوشاپ با ابزار پن (pen) طراحیتو انتخاب کنی و با براش (Brush) پرش کنی. در آخر هم میتونی بهش سایه بدی و رنگش کنی و …
اما قبل از هر کاری باید طراحی خیلی خوب یاد بگیری…خیلی خوب.
علي رضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ممنون از لطفت..
shahab
۸ مرداد ۱۳۹۵BMW series3??
کاوه آهنگر
۸ مرداد ۱۳۹۵ایول به مزدا، تویوتا، نیسان و سوبارو.
مزدا میاتا رو خیلی خیلی دوست دارم طراحی آرامش بخشی داره و البته عشق است سوبارو BRZ دریفتر، تویوتا MR2 هم افسانه ای است از دهه نود ژاپن با طراحی دلنشین ، اما در نهایت سری z نیسان مخصوصا 370 نیسمو و دیگر هیچ…
از بین آمریکایی ها هم بنظرم دوج چارجر انتخاب شایسته ای است
و اما احترام به بی ام و هم واجب است
ashkan
۸ مرداد ۱۳۹۵این مزدا میاتا رو چرا مجاز نمیکنن وارداتشو؟!!!
بابا حجم موتور که زیر ۲۵۰۰ه…ماشالا نمایندگی هم که داره(بهمن موتور)…لذت رانندگیش حرف نداره…با سقف باز جاده شمال …وااااای…
بخدا خودروی لوکس هم نیستش…
حميد
۸ مرداد ۱۳۹۵تو پارکینگ وقتی رمپ گرد داره و فضا کمه دیفرانسیل عقب ها مشکل پیدا میکنند
Hj
۸ مرداد ۱۳۹۵حضور جنسیس کوپه برام جالب بود
از همه بهتر چارجر و 350z هستش اما “خودرو های امریکایی پر مصرف و گرانند و…”
milad
۸ مرداد ۱۳۹۵واقعا تنها کشوری هستیم که دستمون به ماشین های روز دنیا نمیرسه..البته بجز یک درصد
سینا
۸ مرداد ۱۳۹۵چلنگر چی ؟
علی
۱۰ مرداد ۱۳۹۵رضا چلنگر؟!!! (:
احمد باقری
۸ مرداد ۱۳۹۵سایون، سوبارو.
امین قوام صفری
۹ مرداد ۱۳۹۵جداً قیمت 7 هزار دلار برای یک کامارو کلاسیک معمولی دلمو عمیقاً سوزوند.
احسان
۹ مرداد ۱۳۹۵همشون رو دوست دارم
ایران
۹ مرداد ۱۳۹۵من به ماشینا کاری ندارم ولی عجب مترجمی. خب بجای کلمه عربی ابتیاع مینوشت خرید . مشکل از همین نوشتن ها اغغاز میشه و به همه جا سرایت میکنه
امیرحسین
۹ مرداد ۱۳۹۵سلطان دیف عقب امریکایی هستن . درود به شرف و اصالت .
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۵عزیزم خودرو دیفرانسی عقب هم هست تو ایران که خیلیلی ها آرزوشودارن.صدا در حد فورد ماستانگ بله درست حدس زدی RD
ممد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲دهنتو 😂😂😂
محمد زمانلو
۱۱ مرداد ۱۳۹۵من یکی که ماستنگ رو می پرستم!
فردین
۲۵ اسفند ۱۳۹۵من یه اردی ردیف کردم عالی،تو هر پیچی به راحتی دریف دارم ،حقیقتا ،،سادس میشه گولش زد
امید
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ببخشید برای کاهش صدای موتور داخل کابین روآ سال پیشنهادتون چیه؟
آیا گزاره زیر را تایید می کنید؟
برای کاهش شنیدن صدای موتور روآ سال در کابین توصیه می شود انباراگزوز پژو یا پراید پس از کاتالایزر نصب گردد