چشم اندازهفته نامه

10 خودروی دیفرانسیل عقب جذاب و قابل‌ابتیاع

دیفرانسیل عقب عموماً به عنوان بهترین طرح قوای محرکه برای ایجاد هندلینگی مناسب به شمار می‌رود و درحالی‌که طرفداران سیستم چهارچرخ محرک ممکن است مخالف این مورد باشند اما باید به این حقیقت صحه گذاشت که خودروی دیفرانسیل عقب بهترین انتخاب برای لذت رانندگی است.

Drifting-Mustang
در اینجا لیستی از ۱۰ خودروی دیفرانسیل عقب را جمع‌آوری نموده‌ایم که در آن شما می‌توانید خودروهای جذابی با قیمت مناسب ببینید. با ما همراه باشید.

مزدا MX-5 میاتا

به هزار و یک دلیل گوناگون مزدا میاتا یکی از موردعلاقه‌ترین خودروهای دیفرانسیل عقب است. این خودرو ساده و قابل‌اعتماد بوده و به خوبی بالانس شده و هیجان رانندگی بالایی دارد و از مزیت‌های دیفرانسیل عقب بودن نهایت استفاده را کرده است. این خودرو در طول ربع قرن ساخته شده و تقریباً برای هر بودجه‌ای میاتا وجود دارد، از ۱۵۰۰ دلار گرفته تا ۲۰ هزار دلار نسخه‌های جدید.

mazda-mx-5-miata-1-million-produced-03
نیسان Z

خانواده‌ی نیسان Z بزرگ است و شما می‌توانید از بین 240Z کلاسیک تا 370Z معاصر یکی را انتخاب کنید. اگر دنبال نسخه‌ای داغ هستید می‌توانید 350Z را نیز در نظر داشته باشید. این خودرو گرچه زیباترین نیست اما قدرت و هیجان زیادی را از پشت فرمان پیشنهاد می‌دهد. تعداد زیادی از این خودروها را در هر دو فرم کوپه و کانورتیبل و با قیمت‌های بین ۳ تا ۲۰ هزار دلار می‌توانید بیابید.

Nissan 350Z NISMO
Nissan 350Z NISMO
هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای هنوز اعتبار زیادی برای ساخت خودرویی اسپورت بر پایه‌ی طراحی دیفرانسیل عقب کسب نکرده است. جای شرمساری است زیرا جنسیس خودروی بالانس شده‌ای است که هیجان بالایی دارد. با تعداد زیادی از نمونه‌های کم کارکرد و سالم این خودرو را با قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار یافته‌ایم.

2016-Hyundai-Genesis-Coupe-front-three-quarter

جیپ چروکی

نه ما این خودرو را به اشتباهی در لیست قرار نداده‌ایم. چروکی که به عنوان یک خودروی آفرود عالی شناخته می‌شود، نسخه‌های دیفرانسیل عقبی هم دارد که به‌طور شگفت‌انگیزی خوب هستند. این خودروها کوچک و نسبتاً سبک بوده و زمانی که از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۴ لیتری استفاده کنند لذت زیادی را ایجاد می‌کنند و شما حتی می‌توانید نسخه‌هایی با گیربکس دستی را نیز بیابید.

Jeep Grand Cherokee SRT8 2006
فورد موستانگ

موستانگ نمادین سال‌های خوب و بد زیادی داشته است اما این خودرو همیشه با تیک آف لاستیک‌های عقب و قدرت زیاد شناخته شده است. با تیراژ میلیونی و حضور فراوان در جاده‌ها، خریداران انتخاب‌های زیادی دارند و شما با دیدن قیمت‌های این خودرو شگفت‌زده می‌شوید. حتی اولین نسل کلاسیک موستانگ با کارکرد بالا را می‌توان با قیمت زیر ۵ هزار دلار پیدا کرد.

The production 2005 Mustang GT convertible.
تویوتا MR2

نه تنها این خودرو دیفرانسیل عقب است بلکه پیشرانه در نیز میانه‌ی خودرو قرار دارد که بهترین طرح برای بالانس و توازن به حساب می‌آید. این خودرو در ۳ نسل کاملاً متفاوت ساخته شده است: نسل دوم این خودرو (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹) بی‌شک زیباترین و کاراترین نسل بوده البته دو نسل دیگر نیز خوبی‌های خاص خود را داشته‌اند. نسخه‌های کارکرده‌ی نسل اول را می‌توان با قیمت زیر ۲ هزار دلار پیدا کرد.

1995 Toyota MR2 Coupe
۱۹۹۵ Toyota MR2 Coupe
شورولت کامارو

همانند موستانگ، کامارو نیز همیشه دیفرانسیل عقب بوده است. نسخه‌های کلکسیونی این خودرو قیمتی بین ۵۰ تا ۷۵ هزار دلار دارند اما اگر شما فقط یک کامارو می‌خواهید، با پرداخت ۷ هزار دلار از خریدتان سورپرایز خواهید شد. نسخه‌های گوناگون ۸ سیلندر نسل سومی با این قیمت به راحتی قابل خرید هستند.

Chevrolet_Camaro-01
دوج چارجر

چارجر مدرن (۲۰۰۵ و بعد از آن) این ایده را دنبال کردند که یک سدان خانوادگی حتماً یک جعبه‌ی دیفرانسیل جلوی خسته کننده است. چارجر سرسختانه به‌صورت دیفرانسیل عقب مانده و طیف وسیعی از این خودرو از جمله خودروهای مزایده‌ای پلیس را می‌توانید با بهای ۲ تا ۲۰ هزار دلار بیابید. چارجرهای کلاسیک نیز قابل دسترسی هستند که نسخه‌های کاملاً بازسازی‌شده قیمت ۲۵ هزار دلاری دارند اما کلاسیک‌های قابل سرویس بهای ۱۰ تا ۱۵ هزار دلاری را طلب می‌کنند.

Dodge_Charger-01
ب‌ام‌و سری ۳

سری ۳ کمی کلیشه‌ای است. این خودرو هندلینگ بسیار خوبی دارد که از مزیت‌های دیفرانسیل عقب بودن نهایت سود را می‌برد. همه نوع مدل از این خودرو با هر قیمتی وجود دارد. برخی نسخه‌های قیمتی در حدود ۶۵۰۰ دلار و بیشتر دارند و با جدیدتر شدن مدل خودرو قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

bmw-3-series-2005
سایون FR-S/سوبارو BRZ

این خودروی دیگری است که بر مزیت‌های دیفرانسیل عقب بودن تأکید دارد و آن بالانس است. این دو خودرو از پیشرانه‌ای یکسان استفاده می‌کنند اما راننده‌ای حرفه‌ای می‌تواند از شاسی به خوبی بالانس شده‌ی این دو همچون یک حرفه‌ای برای دریفت استفاده کند و البته، راننده‌ی غیرحرفه‌ای نیز می‌تواند به سرعت به یک حرفه‌ای تبدیل شود. نسخه‌های مناسب و سالم این خودرو را می‌توانید با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار پیدا کنید.

Subaru BRZ 2012
Subaru BRZ

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. B/M/P/J

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    یعنی *** که نمی تونیم با این قیمت ها ( حتی اگه به پول ایران برگردونیم ) هم ماشین دیفرانسیل عقب داشته باشیم.
    راستی یه جورایی با محدود کردن انتخاب میشه ولی فکر کنم حسابی خرج داره نظرتون درباره ی این BMW سری ۳ مدل 91 میلادی چیه!؟
    http://bama.ir/car/details-2-4050711/1991-bmw-316i-for-sale

    1. احسان

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (314 ديدگاه)

      به سرطان معرفه بین مکانیک ها

  2. Amir Kral

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    چارجره حرف نداش…..همچنین کامارو و موستانگه.
    عالی بودن
    ولی حیف دست ما بهشون نمیرسه…..افسوس

  3. world of car's

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چارجر_نیسان Z … بدرد جوونایی مثل من که عاشق لایی کشی و حرکات نمایشی هستن…

  4. Archi KHAN

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    دلم میسوزد از باغی که میسوزد …

  5. احسان(احسان سابق)

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    دوج چارجر با رینگ پلیس… عالیه

  6. ماسل

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    دوستان نرم افزار برای طراحی ماشین چی سراغ دارین؟

    1. علي رضا

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (229 ديدگاه)

      برای طراحی سه بعدی:
      Autodesk Alias studio
      Rhinoceros 3d
      SolidWorks
      بهترینشون َAlias studio و ساده ترینشون Rhinoceros است.
      در هر صورت طراحی سه بعدی خیلی سخته و آموزش ببینی بهتره…
      برای طراحی دستی و دو بعدی کاغذ و مداد بهترینه اما اگه بخوای با کامپیوتر طراحی کنی میتونی قلم نوری بگیری و با برنامه‌هایی مثل Art rage طراحی دستی کنی.
      اگه قلم نوری نداری یه روش دیگه برای بردن طراحی کاغذی به حالت کامپیوتری هست که البته روش بهتریه. اول دستی طراحی کنی رو کاغذ بعد اسکنش کنی و تو فتوشاپ با ابزار پن (pen) طراحیتو انتخاب کنی و با براش (Brush) پرش کنی. در آخر هم میتونی بهش سایه بدی و رنگش کنی و …
      اما قبل از هر کاری باید طراحی خیلی خوب یاد بگیری…خیلی خوب.

      1. علي رضا

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (229 ديدگاه)

        ممنون از لطفت..

  7. shahab

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (647 ديدگاه)

    BMW series3??

  8. کاوه آهنگر

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ایول به مزدا، تویوتا، نیسان و سوبارو.
    مزدا میاتا رو خیلی خیلی دوست دارم طراحی آرامش بخشی داره و البته عشق است سوبارو BRZ دریفتر، تویوتا MR2 هم افسانه ای است از دهه نود ژاپن با طراحی دلنشین ، اما در نهایت سری z نیسان مخصوصا 370 نیسمو و دیگر هیچ…
    از بین آمریکایی ها هم بنظرم دوج چارجر انتخاب شایسته ای است
    و اما احترام به بی ام و هم واجب است

  9. ashkan

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    این مزدا میاتا رو چرا مجاز نمیکنن وارداتشو؟!!!
    بابا حجم موتور که زیر ۲۵۰۰ه…ماشالا نمایندگی هم که داره(بهمن موتور)…لذت رانندگیش حرف نداره…با سقف باز جاده شمال …وااااای…
    بخدا خودروی لوکس هم نیستش…

  10. حميد

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تو پارکینگ وقتی رمپ گرد داره و فضا کمه دیفرانسیل عقب ها مشکل پیدا میکنند

  11. Hj

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    حضور جنسیس کوپه برام جالب بود
    از همه بهتر چارجر و 350z هستش اما “خودرو های امریکایی پر مصرف و گرانند و…”

  12. milad

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    واقعا تنها کشوری هستیم که دستمون به ماشین های روز دنیا نمیرسه..البته بجز یک درصد

  13. سینا

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    چلنگر چی ؟

    1. علی

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (206 ديدگاه)

      رضا چلنگر؟!!! (:

  14. احمد باقری

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    سایون، سوبارو.

  15. امین قوام‌ صفری

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    جداً قیمت 7 هزار دلار برای یک کامارو کلاسیک معمولی دلمو عمیقاً سوزوند.

  16. احسان

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    همشون رو دوست دارم

  17. ایران

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من به ماشینا کاری ندارم ولی عجب مترجمی. خب بجای کلمه عربی ابتیاع مینوشت خرید . مشکل از همین نوشتن ها اغغاز میشه و به همه جا سرایت میکنه

  18. امیرحسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلطان دیف عقب امریکایی هستن . درود به شرف و اصالت .

  19. مهدی

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عزیزم خودرو دیفرانسی عقب هم هست تو ایران که خیلیلی ها آرزوشودارن.صدا در حد فورد ماستانگ بله درست حدس زدی RD

    1. ممد

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دهنتو 😂😂😂

  20. محمد زمانلو

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (129 ديدگاه)

    من یکی که ماستنگ رو می پرستم!

  21. فردین

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه اردی ردیف کردم عالی،تو هر پیچی به راحتی دریف دارم ،حقیقتا ،،سادس میشه گولش زد

    1. امید

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشید برای کاهش صدای موتور داخل کابین روآ سال پیشنهادتون چیه؟
      آیا گزاره زیر را تایید می کنید؟
      برای کاهش شنیدن صدای موتور روآ سال در کابین توصیه می شود انباراگزوز پژو یا پراید پس از کاتالایزر نصب گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا