چشم انداز

10 خودروی جدید برای بازار چین که دیگران نمی‌توانند بخرند

چین بزرگترین بازار خودرو در جهان است و همچنان به‌سرعت در حال رشد می‌باشد. نسبت به مشتریان سایر کشورها، برای مشتریان چینی مدل‌های بیشتری برای خرید وجود دارد. آن‌ها می‌توانند خودروهایی از برندهای اروپایی بخرند که در ایالات‌متحده موجود نیستند. آن‌ها می‌توانند مدل‌هایی از خودروسازان ژاپنی بخرند که در اروپا موجود نیستند و آن‌ها حتی می‌توانند خودروهایی از سازندگان آمریکایی بخرند که در هیچ جای دیگر جهان در دسترس نیستند. آن‌ها همچنین می‌توانند از گستره بی‌پایانی از برندهای داخلی خودشان خرید کنند و در رأس همه این‌ها، خودروهایی هستند که به‌وسیله خودروسازان خارجی، در چین و صرفاً برای بازار چین تولید می‌شوند.

Mazda CX-4 (Chinese spec)
Mazda CX-4 (Chinese spec)
قوانین چین، خودروسازان خارجی را برای تولید خودرو در چین، ملزم به تشکیل جوینت ونچر با کمپانی‌های چینی می‌کند. حداکثر سهم کمپانی خارجی در چنین شرکتی، به ۵۰% محدود شده است. خودروهایی که توسط این جوینت‌ونچرها تولید می‌شود، به‌ندرت صادر می‌شوند. البته چند استثنا نیز همانند بیوک انویژن و ولوو S60 Inspection وجود دارند. این بدان معنی است که بخش اعظم این خودروها به‌طور اختصاصی برای بازار چین باقی خواهد ماند و برای سایر مناطق دنیا در دسترس نخواهند بود.

beijing-auto-show-2014
در اینجا آخرین لیست خودروهایی وجود دارد که در نمایشگاه خودروی چین مشاهده شدند، اما برای سایر مناطق جهان همانند یک میوه ممنوعه در دسترس نخواهند بود.

۱۰- پژو ۳۰۸ سدان
پژو ۳۰۸ یک سدان جمع‌وجور اسپرت و جذاب است که بازار افراد متوسط به پایین را هدف قرار داده است. با وجود این که شاسی‌بلندها در حال رشد در بازار هستند، سدان‌های کوچک به‌خصوص در شهرهای کوچکتر که در آنها یک سدان به‌عنوان نمادی از مقام و جایگاه مطرح هستند، همچنان محبوب می‌باشند. پژو ۳۰۸ با پیشرانه‌های بنزینی ۱.۶ و ۱.۲ توربو در دسترس خواهد بود. قیمت این خودرو در بازه ۱۶ هزار تا ۲۱ هزار دلار قرار خواهد داشت.

۹- فورد تاروس تیتانیوم
فورد تاروس یک سدان سایز متوسط است که ربطی به تاروس آمریکای شمالی ندارد. این خودرو در بین موندئو (فیوژن) و لینکلن MKZ جای می‌گیرد. نسخه تیتانیوم جدید به این خودرو لوکس بودن و پرستیژ را اضافه کرده است. این خودرو یک جلوپنجره براق و رینگ‌های بسیار بزرگ دارد و فضای داخلی آن با بهره‌گیری از چرم، چوب و سیستم سرگرمی صندلی عقب، یادآور فضای داخلی بنتلی است. قیمت این خودرو از حدود ۵۵ هزار دلار آغاز خواهد شد. ۸- آئودی A4L
آئودی A4L نسخه‌ای آئودی A4 است که فاصله محوری آن بیشتر شده است. این فاصله به‌اندازه ۸.۸ سانتیمتر افزایش پیدا کرده و تمامی این فضای اضافی برای سرنشینان عقب اختصاص یافته است. هرچند که گزارش شده است که خریداران خودروهای افزایش طول یافته افرادی هستند که از راننده شخصی استفاده می‌کنند، اما مسئله اصلی این نیست. بیشتر خریداران تنها خواهان فضای بیشتری در خودرو هستند تا بتوانند تمامی اعضای خانواده را سوار خودرو کنند. آئودی A4L قیمتی در حدود ۴۱ هزار دلار دارد. ۷- هوندا Avancier
هوندا Avancier یک شاسی‌بلند اسپرت کاملاً جدید است که ساخته شده است تا در هیاهوی بازار شاسی‌بلندها در چین فروش داشته باشد. این خودرو در نیمه بالایی بازار و بالاتر از هوندا HR-V قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود که قیمت این خودرو از حدود ۳۸ هزار دلار آغاز گردد. در این خودرو ۷ صندلی وجود خواهد داشت و دارای یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر با قدرتی در حدود ۲۵۰ اسب بخار خواهد بود. ۶- BMW X1 Li
BMW X1 Li نسخه‌ای از شاسی‌بلند BMW X1 است که فاصله محوری آن افزایش پیدا کرده است. این خودرو اولین شاسی‌بلند افزایش طول یافته است که وارد بازار می‌شود، اما خودروسازان دیگر نیز در حال ساخت خودروهایی مشابه هستند. قیمت BMW X1 Li در حدود ۴۰ هزار دلار خواهد بود. فاصله محوری این خودرو ۸ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است و این خودرو همچنین دو سانتیمتر عریض‌تر و چهار سانتیمتر مرتفع‌تر است. قدرت این خودرو از پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری توربوشارژر استخراج خواهد شد. ۵- فولکس‌واگن فیدئون
فولکس‌واگن فیدئون یک سدان لوکس جدید است که در بین پاسات و فیتون قرار خواهد گرفت. این خودرو بر اساس پلتفرم آئودی A6L ساخت چین ساخته شده است و قرار است که با خودروهایی مانند اینفینیتی Q70، هیوندای جنسیس و کادیلاک XTS رقابت کند. فیدئون خودرویی ارزان قیمت نخواهد بود، چرا که قیمت آن از حدود ۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود. پیشرانه‌های این خودرو ۲ لیتری توربو و ۳ لیتری توربو شش سیلندر هستند. ۴- آکورا CDX
بدون شک آکورا CDX با اختلاف بحث‌برانگیزترین خودرو در کلاس خود خواهد بود و دلیل اصلی آن، سایز لوگوی آن در قیمت جلو است که بزرگترین سایز را در بین تمامی برندها دارد. CDX اولین آکورایی است که در چین ساخته می‌شود و پایین‌تر از آکورا RDX قرار می‌گیرد تا با آئودی Q3 و مرسدس GLA به رقابت بپردازد. توان این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو خواهد بود و قیمت آن از ۳۵ هزار دلار آغاز خواهد شد. ۳- مرسدس بنز E-Class L
مرسدس بنز تمامی تلاش خود را برای نسل دوم از کلاس E با فاصله محوری افزایش یافته انجام داده است. به جای اینکه صرفاً چند سانتیمتر به طول این خودرو اضافه کنند، آن‌ها تمامی کابین خودرو را از ستون B تا انتهای خودرو را با یک در جدید و افزودن یک پنجره جانبی، به طور کامل بازطراحی کرده‌اند. طول این خودرو با عدد خیره‌کننده ۱۴ سانتیمتر افزایش یافته است. E-Class L همچنین به‌عنوان پایه‌ای ساخت نسخه ساخت آلمان مایباخ از کلاس E مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ۲- سیتروئن C6
صحبت‌های زیادی در مورد سیتروئن C6 وجود داشت، چرا که طرفداران این برند به بازگشت جادوی C6 قدیمی امید داشتند. C6 جدید ساخته شده است تا یک سدان آراسته با ابعاد بزرگ و بدون هیجان بیش از حد باشد و این دقیقاً همان چیزی است که خریداران خودرو در این کلاس که در آن فورد تاروس نیز حضور دارد، تقاضای آن را دارند. سیتروئن C6 با یک موتور ۱.۸ لیتری توربو بنزینی قدرت خواهد گرفت و قیمتی در حدود ۳۴ هزار دلار خواهد داشت. ۱- مزدا CX-4
کراس اور مزدا CX-4 پرطرفدارترین وسیله نقلیه مخصوص چین در نمایشگاه پکن بود. حتی از زمانی که اولین عکس‌های جاسوسی از این خودرو منتشر شد، مردم تقاضای خرید آن را داشتند. خبرهای خوبی در مورد این خودرو وجود دارد: مزدا اعلام کرده است که اگر فروش در چین موفقیت‌آمیز باشد، این خودرو ممکن است که در سایر کشورها نیز به فروش برسد. مزدا CX-4 با قیمتی در حدود ۲۵ هزار دلار، پایین‌تر از CX-5 قرار خواهد گرفت و دو موتور ۲ لیتری و ۲.۵ لیتری بنزینی خواهد داشت. این خودروها تنوع بسیاری از نظر قیمت و اندازه داشتند، اما به نظر می‌رسد که دو روند جدید در بین آنها دیده می‌شود: ۱) حرکتی به سمت لوکس بودن و نسخه‌های لوکس از خودروهای موجود و ۲) حرکت به سمت کراس‌اوورهای لوکس اسپرت. معلوم نیست که آیا شاسی‌بلندهای افزایش طول یافته که BMW پیشروی آن‌ها است نیز به یک روند تبدیل خواهند شد، یا خیر. اما احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد.

منبع: forbes

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2099 ديدگاه)

    ده ها خودرو چینی مخصوص بازار ایران که هیچ کشوری نمیخواهد انها رو وارد کند!!یه گزارش هم از این تهیه کنید??

    1. amin

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (118 ديدگاه)

      به نظرم یه مقاله هم بنویسید در رابطه با 4 یا نهایتا 5 خودرویی که ایرانیها می توانند بخرند!

    2. Ashkan

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (375 ديدگاه)

      مزدا CX-4 باید بیاد ایران
      خیلی خوبه

  2. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    اکورا-بی ام و-ائودی-هوندا-مرسدس خیلی توپ

  3. نخود آش

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    دقیقا مثل کشور ما انتخاب ها و تنوع زیادی توی خرید خودرو هست.
    پناه بر خدا

  4. تمدن عرب

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    فولکس‌واگن فیدئون طراحیش عالیه

  5. Parvaz

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (407 ديدگاه)

    من طرفدار خودروهای چینی نیستم اما این نشون میده در کنار پیشرفت روز به روز خودروهای ساخت خودشون از به روزترین خودروهای دنیا هم دارن استفاده میکنن هیچ خودروساز های خارجی رو هم مجاب میکنن برای بازار چین خودرو طراحی کنن… فقط کشور چین رو با خودمون مقایسه کنیم میبینیم ما چقدر از دنیا عقب هستیم!!!

  6. احسان(احسان سابق)

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    زمانی که قشر متوسط در ایران در حال رشد بوده و ایران در حال تبدیل شدن از جامعه ای کاملا سنتی به جامعه ای پیشرفته تر بود(دهه 60 میلادی) چینی ها در حال خوردن گوشت مردار انسان و جنگ ها و کشمکش های داخلی بودن.اما بعد از گذشت نیم قرن قشر متوسط ایران از بین رفته و قشر متوسط در چین ظهور کرده بطوریکه قدرت خرید چینی ها به طور متوسط از ایرانیا بیشتر شده.نمی دونم چرا پدرانمون انقدر اشتباه کردن و فرصت ها رو سوزوندن

  7. احمد باقری

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    خوش به حالشون.

  8. Lord Cezar

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (300 ديدگاه)

    این چینی ها هم عشق Long هستن هاا.
    چی دیدن تو این طول خودرو با اون حجم ترافیک که تو چین هستش باید خودرو های کوچیک بسازن واسشون ولی برعکس کل دنیا هستن.

  9. ASTON

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    آقا اصن منو ترور کنید

    ولی من از همه بیشتر اول از پژو
    دوم از سیترئن
    بعد هم از فولکسه خوشم اومد بقیه رو شبیهشون رو جای دیگه هم میشه دید ولی اینها واقعا طراحی متفاوت داشتن مخصوصا نحوه پیوستن چراغهای عقب به بدنه خودرو
    اومدم به دوست عزیزمون ” تمدن عرب ” منفی بدم برای انتخاب به نظر من کلیشه ای ایشون به خدا دلم نیومد و منفی ندادم

  10. رضا پ

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    تو ایرانم خودروهایی تولید میشن که فقط ما ایرانیها میتونیم بخریم وهیچ جای دنیا تولید نمیشن ! البته خیلی از ایرانیها توان خرید همین خودروها رو که بعضیهاش بره سی سال پیشن رو هم ندارن :-(
    ای کاش من هم یه چینی بودم :-))

  11. صادق

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    این مزدای سی ایکس 4 را از روزی که تضاویرشو دیدم عاشق شدم
    کاش ایرانم میومد

  12. Archi KHAN

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    ” 10 خودروی جدید برای بازار چین که دیگران نمی‌توانند بخرند ” !!!

    وای چه فاجعه ای …
    قصد داشتم اگه اومد ایران حداقل دو سه تاشون را بخرم …

  13. ایرانی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (641 ديدگاه)

    نمیدونم این چینیها که کوچیکن…

    چرا خودروهای بزرگ(long) سفارش میدن…!!!

  14. رهگذر

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    پژویی که وارد ایرام میشه 301 با بدترین مونتاژ و دزدی از آپشن ها با قیمت کذایی برای قشر متوسط رو به بالا
    پژویی که وارد چین میشه 308 اونم فقط اختصاصی چین با قیمت رقابتی و برای قشر متوسط رو به پایین
    من که دیگه حرفی برای گفتن ندارم. وقتی ماشینی که تو کشورهای دیگه به عنوان اولین ماشین یک تازه راننده 18 ساله بهش بدی قهر میکنه تو کشور ما خودروی لوکس محسوب میشه دیگه حرفی هم نمیشه زد . . .

  15. حسين

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    ایکاش من هم یه چینی بودم
    با شادمانی پر می گشودم
    میرفتم آنجه با جیب کم پول
    سوار میشدم ، یه ماشین خوب
    خوشا بحالت ای مرد چینی
    داری دلیلی تو بنز بشینی
    ایکاش اینجا دلسوز مردم
    بودش به فکر اموال مردم

    1. Archi KHAN

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2202 ديدگاه)

      به به حسین آقای گُل …
      مرسی داداش ، عالی

  16. احسان

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آیا به نظر شما ما ایرانیا مستحق این ماشینهای آشغال چینی هستیم که تازه برای قشر متوسط رو به بالاست تازه گرون هم میدند بهمون بدون خدمات درست و حسابی تازه پژویی که شما فرمودید با پژویی که تو ایران قراره تولید بشه چقدر اختلاف داره حداقل از لحاظ قیافه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا