وبسایت معتبر کارانددرایور هرساله اقدام به انتخاب ۱۰ خودروی برتر سال تحت عنوان «10Best Cars» میکند. حال این سایت بهرسم همیشه، امسال هم ۱۰ خودروی برتر سال را انتخاب کرده است. لیست 10Best Cars 2018 شامل گروه متنوعی از ماشینهای راضیکننده و ویژه میشود که بهترین ترکیب از ارزش و رانندگی لذتبخش را ارائه کرده و در مقایسه با سایر خودروهای جدید موجود در بازار، مأموریت موردنظر خود را به بهترین نحو انجام میدهند. البته حضور در این رقابت شرایطی دارد که عبارتاند از: شرکتکنندگان نباید قیمتی بیش از ۸۰ هزار دلار داشته باشند و باید خودروهای کاملاً جدیدی بوده یا بهطور قابلتوجهی تجدیدنظر شده باشند.
بدین ترتیب نهایتاً رقابتی نفسگیر بین جدیدترین خودروهای بازار آغاز میشود. برای انتخاب برترین خودروها، کارشناسان ماشینها را طی هزاران کیلومتر مورد آزمایش قرار میدهند، در صندلیهای عقب مینشینند، پیشرانهها را بررسی میکنند، به سراغ سیستمهای اطلاعاتی-سرگرمی میروند و… . سپس بعد از بحث و گفتگو و بررسی نتایج آزمایشها، رأی داده شده و نهایتاً ۱۰ خودرو پیروز میشوند. البته هرچند هیچکدام از این ۱۰ خودرو بینقص نیستند اما اینها بهترین انتخابهای حال حاضر بازار محسوب میشوند. حال در ادامهٔ این مطلب به معرفی ۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۱۸ به انتخاب کارانددرایور میپردازیم.
آلفارومئو جولیا پایه و کوادروفولیو
قیمت پایه ۳۸,۹۹۰ دلار
جولیا اولین محصول روزمرهٔ آلفارومئو محسوب میشود که پس از حدود یکچهارم قرن در ایالاتمتحده عرضه شده و بنابراین قدمی چشمگیر برای بازآوری مجدد این برند ایتالیایی در آمریکا به شمار میرود. البته ممکن است آلفارومئو در ایالاتمتحده با قابلیت اطمینان پایین و مشکلات کیفی شناخته شود یعنی همان عواملی که موجب خروج این شرکت از بازار آمریکا در سال ۱۹۹۵ شد اما در جولیا اوضاع کاملاً فرق کرده و هیچیک از این مشکلات در آزمایش ما دیده نشد. در این رقابت هردو نسخهٔ جولیا یعنی مدلهای پایه و کوادروفولیو شرکت کردهاند. مدل پایه از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۸۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند درحالیکه در نسخهٔ عملکرد بالا و افراطی کوادروفولیو، یک نیروگاه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی ساخت فراری با ۵۰۵ اسب بخار قدرت جایگزین موتور چهار سیلندر پایه شده است؛ اما صرفنظر از پیشرانه، هردو نسخهٔ جولیا، کارشناسان را بسیاری تحت تأثیر قرار دادند.
آئودی RS3
قیمت پایه ۵۵,۸۷۵ دلار
این مگا هاچبک آلمانی قویترین و گرانترین عضو خانوادهٔ آئودی A3 است. در زیر کاپوت RS3 یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر خطی توربو قرار گرفته که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد و همهٔ این ۴۰۰ اسب بخار از دور ۵۸۰۰ rpm تا زمانی که در دور ۷۰۰۰ rpm پیشرانه کاتآف میکند، بهطور کامل در اختیار راننده قرار میگیرد. این نیرو که از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند، RS3 را ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند؛ بنابراین در RS3 بهواقع میتوان خوی یک سوپراسپرت را در لباس یک هاچبک احساس کرد. البته این هاچبک آتشین با قیمتی بیش از ۵۵ هزار دلار، نزدیک به ۲۰ هزار دلار از مدل A3 معمولی که بر اساس آن ساخته شده گرانتر است اما بااینحال پیشرانهٔ قدرتمند و ارتقاءهای فنی همراه با صندلیهای چرمی اسپرت و… ارزش پرداخت این مبلغ اضافه را دارند.
شورلت کامارو RS، SS و ZL1 کوپه
قیمت پایه ۲۸,۳۹۵ دلار
نسل ششم شورلت کامارو امسال هم برای سومین سال متوالی در بین ۱۰ خودروی برتر ما قرار گرفته است. حضور سه سال متوالی در لیست 10Best Cars نشان میدهد که کامارو یکی از بهترین کوپههای اسپرت حال حاضر دنیا است. البته همانند سالهای گذشته، تنها کوپههای V6 و V8 کامارو واجد شرایط حضور در این رقابت هستند زیرا مدل پایه با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو فاقد قدرت، پالایش و صدای زیبای برادران قویتر خود بوده و نسخههای کابریویت هم استحکام ساختاری و ظرافت شاسی مدلهای کوپه را از دست دادهاند؛ اما شاسی کاماروی کوپه با تعادلی که از یک پورشه انتظار میرود، یکی از بهترینهای دنیا است. کامارو RS از یک موتور ۳.۶ لیتری V6 با ۳۳۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند و حدود ۳۱ هزار دلار قیمت دارد اما مدل SS با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 با ۴۵۵ اسب بخار قدرت خواستنیتر است؛ و نهایتاً هیولای درندهٔ ZL1 با نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخاری را میتوان سوپراسپرتی دانست که به کامارو شباهت دارد.
شورلت کوروت گرند اسپرت
قیمت پایه ۶۶,۵۹۰ دلار
کوروت هم برای دومین سال متوالی است که به لیست برترین خودروهای سال راه یافته و امسال هم با مدل گرند اسپرت در دو نسخهٔ کوپهٔ تارگا و کابریولت در رقابت ما حضور یافته است. پس از آزمایشهای بلندمدت، کوروت گرند اسپرت نشان داد که یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار است. گرند اسپرت در اصل ترکیبی از بدنهٔ کوروت Z06 با شاسی و سختافزار کوروت استینگری معمولی است که با قیمت پایهٔ ۶۵,۵۹۰ دلار در نسخهٔ کوپه ارائه میشود (قیمت گرند اسپرت کابریولت ۷۰,۵۹۰ دلار است)؛ بنابراین در زیر کاپوت این مدل همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی بلوک کوچک LT1 استاندارد کوروت با ۴۶۰ اسب بخار قدرت قرار دارد. انتقال این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی و بهصورت سفارشی توسط یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام میگیرد. همچنین برای گرند اسپرت پکیج Z07 هم به قیمت ۷۹۹۵ دلار قابل سفارش است که شامل ویژگیهایی چون تعلیق ارتقاءیافته میشود.
هوندا آکورد
قیمت پایه ۲۴,۴۶۰ دلار
هوندا آکورد تاکنون ۳۱ بار در لیست 10Best Cars حضور داشته و در این زمینه رکورددار محسوب میشود. حال نسل کاملاً جدید این سدان ژاپنی بازهم توانست خود را در بین برترین خودروهای سال جای دهد. پس از رانندگی با آکورد، آزمایشکنندگان همگی آنرا بسیار خوب ارزیابی کردند حتی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و گیربکس CVT! البته در نسل جدید آکورد تغییرات قابلتوجهی صورت گرفته بهگونهای که نسخهٔ کوپهٔ دودر و همینطور پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 قبلی در این نسل حذف شده است و حالا یک موتور ۱.۵ لیتری توربو جایگزین موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قبلی شده و بجای موتور شش سیلندر هم یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه شده است. بااینحال این موتورهای جدید که با سیویک مشترک هستند، هنوز هم ساخت هوندا هستند که این یعنی عملکردی روان، پاسخگو و بدون نقص دارند. علاوه بر این، تعلیق خودرو هم برای ارائهٔ ترکیبی از کیفیت سواری و هندلینگ دقیق، از نو تنظیم شده است.
هوندا سیویک Si و تایپ R
قیمت پایه ۲۲,۳۹۰ دلار
سیویک هم یکی از مشهورترین ساختههای هوندا است اما حفظ برتری نام بزرگی چون سیویک هرگز آسان نیست و این ماشین هم در مقطعی برتریهای خود را از دست داد خصوصاً در نسل ناخوشایند نهم که بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ تولید شد؛ اما هوندا سریعاً دست بکار شد و با عرضهٔ نسل دهم سیویک در سال ۲۰۱۶ سعی کرد شهرت و برتری آنرا بازگرداند؛ بنابراین برای اولین بار از سال ۱۹۹۶، نهایتاً امسال هوندا سیویک دوباره توانست به لیست 10Best Cars راه پیدا کند. نسل دهم سیویک با دو مدل Si و تایپ R توانست خود را در بین برترین خودروهای سال ۲۰۱۸ جای دهد. تایپ R با ۳۱۰ اسب بخار قدرت که توسط یک موتور ۲ لیتری توربو تولید میشود، احتمالاً پربازدهترین و رضایتبخشترین خودروی دیفرانسیل جلوی بازار است. مدل Si هم هرچند در سراسر دنیا زیر سایهٔ تایپ R قرار دارد اما همیشه در ایالاتمتحده عملکرد قدرتمندی داشته و حالا در نسل جدید به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۲۰۵ اسب بخار قدرت مجهز شده است.
مزدا MX-5 میاتا
قیمت پایه ۲۶,۰۰۰ دلار
درحالیکه اکثر خودروهای اسپرت مدرن همواره قدرت و شتاب خود را افزایش میدهند، مزدا میاتا رویکرد محافظهکارانهای را در پیش گرفته است اما بااینوجود بازهم به لیست 10Best Cars ما را یافته است. البته این به معنای کُند بودن میاتا نیست زیرا پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی آن با ۱۵۵ اسب بخار قدرت، ماشین را ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند. این شتاب به لطف وزن پایین ۱۱۳۰ کیلوگرمی میاتا به دست آمده است که همین وزن پایین یکی از ویژگیهای اصلی و شخصیتی این رودستر ژاپنی بوده و کمک میکند تا تجربهای فوقالعاده را پشت غربیلک فرمان ارائه کند. علاوه بر این، شاسی میاتا متعادل است، فرمان دقیقی دارد و گیربکس دستی استاندارد آنهم کاملاً دقیق و بیعیب عمل میکند درحالیکه حتی گیربکس اتوماتیک سفارشی آن برای رانندگی سرگرمکننده برنامهریزی شده است.
مرسدس بنز E400 و E43 AMG
قیمت پایه ۵۹,۸۹۵ دلار
مرسدس بنز E کلاس هم یکی دیگر از خودروهایی است که توانست به جمع برترین خودروهای ۲۰۱۸ بپیوندد. البته همهٔ مدلهای این ماشین به لیست برترینهای سال راه پیدا نکردهاند بهگونهای که مدل چهار سیلندر از حضور در این لیست محروم ماند و مدل E63 با پیشرانهٔ V8 توئین توربو هم به خاطر قیمت ششرقمی در رقابت شرکت داده نشد. این یعنی جایزهٔ برترین خودروهای سال ۲۰۱۸ به مدلهای E400 (در هر چهار نسخهٔ سدان، کوپه، کابریولت و استیشن) و مدل اسپرت E43 AMG رسید. مدل E400 از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۳۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند مدل اسپرت E43 را انتخاب کنند که قدرت همین پیشرانه در آن به ۴۰۰ اسب بخار میرسد و میتواند ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. در این مدل همچنین تعلیق هم بهصورت اسپرت تنظیم شده است.
پورشه ۷۱۸ کیمن و باکستر
قیمت پایه ۵۶,۳۵۰ دلار
پورشه ۷۱۸ کیمن و برادر رودسترش یعنی باکستر توانستند امسال هم مثل سال گذشته خود را به لیست برترین خودروهای سال برسانند. البته سال گذشته پیشرانهٔ شش سیلندر تخت تنفس طبیعی این دو ماشین با یک نمونهٔ جدید چهار سیلندر تخت توربو جایگزین شد. هرچند با این تغییر، صدای زیبای موتور شش سیلندر از دست رفته اما موتور چهار سیلندر جدید با ویژگیهای مثبتی این نقص را جبران کرده که مهمترین آنها قدرت و گشتاور بیشتر است. نسخههای استاندارد کیمن و باکستر از یک موتور ۲ لیتری با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکنند درحالیکه مدلهای S به یک موتور بزرگتر و قویتر ۲.۵ لیتری مجهز شدهاند که ۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد. مدلهای استاندارد با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسند درحالیکه مدلهای S با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه برای این کار به تنها ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارند.
فولکسواگن گلف معمولی، e-Golf، استیشن، آلترک، GTI و R
قیمت پایه ۲۱,۷۶۰ دلار
جدیدترین نسخه از یک خودروی کامپکت تکاملیافته که بیش از چهار دهه تحقیق، توسعه و پیشرفت پیوسته را در تاریخ خود دارد یعنی فولکسواگن گلف، خود را در بین برترین خودروهای ۲۰۱۸ قرار داد. گلف یکی از گستردهترین خانوادهها را دارد که در بین آنها برای هر نیاز و هر بودجهای، مدل مناسب پیدا میشود. همچنین تمامی مدلهای این ماشین از پایهٔ ۱.۸ لیتری و مدل تمام الکتریکی e-Golf گرفته تا نسخهٔ قدبلند و کراساوور مانند آلترک و مدل اسپرت و عملکرد بالای R، رانندگی سرگرمکنندهای دارند و همگی برای لذت بردن از رانندگی طراحی شدهاند. مدل e-Golf با پکیج باطری بزرگتر، بُردی برابر با ۲۰۰ کیلومتر را ارائه میکند، مدل GTI دیفرانسیل جلو با ۲۲۰ اسب بخار قدرت، پکیجی عالی را با قیمتی حدود ۳۰ هزار دلار فراهم میکند، در مدل ۳۰۰ اسب بخاری R، سامانهٔ چهارچرخ محرک موجب افزایش عملکرد و اعتمادبهنفس راننده میشود و نهایتاً مدلهای اسپرتواگن (استیشن) و آلترک نیز فضا و کارایی بیشتر را بدون وارد کردن خدشهای به ویژگیهای اصلی گلف ارائه میکنند. به همین دلایل خانوادهٔ فولکسواگن گلف یکبار دیگر در لیست 10Best Cars قرار گرفت.
منبع: Car&Driver
shirko
۱۱ تیر ۱۳۹۷ماشین های خوبتری هم وجود دارن ، ولی چرا اینا !؟!؟!؟!؟
لرخانی
۱۱ تیر ۱۳۹۷انتخاب بین بهتر و بهترینه
هوندا بهترینشونه
پولش جور بشه یه هوندا cr-v بخرم نذر کردم یک ماه تو خطر خرم اباد اندیمشک مسافرکشی کنم
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۷جالبه برام که تویوتا اصلا در لیست نیست
اما هوندا ۲ نماینده در ۲ کلاس کاملا رقابتی با تویوتا داره(سیویک-کرولا و آکورد-کمری)
حسین دهمرد
۱۲ تیر ۱۳۹۷برار اونجا که خیلی پیچ در پیچه خطرناکه.من خدمتمو بدر آباد بودم
KING918
۱۲ تیر ۱۳۹۷به کوچک هر چی شیره لره ………..
خو بچو ایچه جمن ….
ری بکیت با …..
هیسیم ده خدمتتو …….
محمد علی فردین
۱۱ تیر ۱۳۹۷ماشینای بهتر هم چرا ایناا انتخاب شدن ؟؟
علیرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۷همشون عالین
ولی مزدا mx برای من یه چیز دیگست
Sajjad
۱۱ تیر ۱۳۹۷تقریبا لیست معقولی بود
مثل لیست های جی دی پاور نبود
مهدی
۱۱ تیر ۱۳۹۷خودروهای خیلی خیلی بهتری ازاینا وجود داره.ولی بین اینا هونداآکورد.سویک.پورشه کیمن
NAVID۰۰۹۸
۱۱ تیر ۱۳۹۷محمد جان اگر تویوتا نیست ، بخاطر اینه که افرادی به صورت شخصی و رَندوم با چاشنی علاقه انتخاب کردن و اِلا که فروش در بازار بین المللی هست که نشون میده کدوم خودروها از کدوم برندها با ارزشه .
مثلاً انتخاب آمریکاییها با اینکه سالها از این نسلهاشون گذشته و احتمالاً در فاصله نزدیک نسل جدیدشون ارائه میشه ، واقعاً طنزه ، ولی از نظر قیمتی احتمالاً انتخاب شدند و اگر نه توجیهه دیگری نداره این انتخابها .
فکر کنم شتاب مزدا اشتباه دَرج شده .
هرچقدر هم وزنش کم باشه ، باز هم به این شتاب با موتور ۱۵۰ اسب بخار نمیشه رسید . احتمالاً اِشتباه بوده .
حمیدرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۷جالبه در بازار امریکا به جز هوندا باقی برندها خیلی مطرح نیستن
sina
۱۱ تیر ۱۳۹۷من اگه حق انتخاب داشته باشم برای خرید ماشین از شرکت های زیر میخرم:
سدان: هوندا
کراس اوور: مزدا
هاچبک: فولکس
افرودر و پیکاپ: تویوتا
سلطان
۱۸ تیر ۱۳۹۷فقط ZL1 1LE