چشم اندازهفته نامه

معرفی 10 خودرو با بیشترین میزان کارکرد متوسط سالانه

پیدا کردن خودروهایی با چند صد هزار کیلومتر پیمایش و کارکرد، خیلی سخت نیست و مهندسی و تکنولوژی بهتر به این موضوع کمک می‌کند؛ اما هرچقدر که بیشتر خودرو را برانید بیشتر آن را مستهلک خواهید کرد؛ اما کدام خودرو بیشترین کارکرد را داشته است؟ و کدام خودرو کمترین کارکرد را ثبت نموده است؟ وب‌سایت iSeeCars با اعداد و ارقام بازی کرده تا این موضوع را به ما نشان دهد. نتایج به دست آمده به اندازه‌ای که انتظار دارید سورپرایز کننده نیستند!


این وب‌سایت نگاهی داشته به بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه خودروی فروشی با سن بیش از ۱۰ سال داشته تا داده‌های ضروری و موردنیاز برای این لیست را به دست بیاورد. این وب‌سایت فهمیده شاسی بلندها، لیست را در قبضه خود داشته‌اند؛ اما اوضاع درباره خودروهایی که کمترین میزان کارکرد را داشته‌اند چگونه بوده است؟ خب همه‌ی ۱۰ خودروی کم کارکرد از نوع اسپورت دو درب هستند که از موستانگ تا پورشه ۹۱۱ را شامل می‌شوند.

خب بدون صحبت اضافه‌ای این شما و این هم لیست پیمایش میانگین سالانه پرکارکردترین خودروها!

  1. تویوتا ۴ رانر – ۲۰۹۵۲ کیلومتر


یک خودرو با متوسط سن ۱۰ سال در هر سال ۱۸۵۳۶ کیلومتر رانده شده است؛ اما تویوتا ۴ رانر با کارکرد متوسط حدود ۲۱ هزار کیلومتر در هر سال توانسته به رتبه دهم این لیست دست یابد. خودروهای آمریکایی حضور پررنگی در این لیست دارند.

  1. فورد اکسپدیشن – ۲۱۱۰۱ کیلومتر


حضور شاسی‌بلند بزرگی همچون فورد اکسپدیشن در این لیست توجیه‌پذیر است. معمولاً خانواده‌ها از این خودروهای بزرگ برای حمل بچه‌ها و همچنین انجام کارهای روزمره استفاده می‌کنند. کابین جادار و محفظه بار بزرگ باعث می‌شود شاسی بلندها انتخاب ایده آلی برای استفاده‌های روزمره باشند.

  1. کادیلاک اسکالید ESV – ۲۱۳۳۵ کیلومتر


مدیرعامل وب‌سایت iSeeCars می‌گوید: “خودروهای لوکس معمولاً کارکردهای زیادی ندارند زیرا آن‌ها اغلب به‌صورت لیزینگی خریداری شده و مالکان آن‌ها را خیلی به کار نمی‌گیرند؛ اما اسکالید ESV که نسخه طویل‌تر مدل استاندارد بوده و به همین دلیل در لیست حضور دارد.”

  1. هوندا پایلوت – ۲۱۳۶۰ کیلومتر


شاسی‌بلند هوندا پایلوت رتبه هفتم لیست را به خود اختصاص داده و تقریباً با فاصله کمی بالاتر از اسکالید ESV قرار گرفته است.

  1. هوندا اودیسه – ۲۱۳۷۵ کیلومتر


اودیسه تنها مینی ون حاضر در لیست ماست. البته کارکرد کلی این‌گونه خودروها بیشتر از شاسی بلندها می‌باشد. مدیر سایت می‌گوید شاسی بلندها به عنوان یک کلاس خودرویی در هر سال به‌طور متوسط ۱۹۳۷۱ کیلومتر رانده می‌شوند و رقابت نزدیکی با مینی ون‌ها از این نظر دارند. مینی ون‌ها در هر سال به‌طور متوسط کارکرد ۲۰۱۱۸ کیلومتری دارند.

  1. جی ام سی یوکان – ۲۱۵۵۸ کیلومتر


مدیر وب‌سایت iSeeCars خاطرنشان می‌سازد: “خودروهایی با کارکرد سالانه‌ی بالاتر از نظر ابعاد بزرگ‌تر هستند.” به همین دلیل است که شاسی‌بلند لوکس و پایه جی ام سی رتبه پنجم این لیست را به خود اختصاص داده و اصلاً هم سورپرایز کننده نیست. معمولاً شاسی بلندها بر پایه پیکاپ ها شکل می‌گیرند و دوام بالا داشته و برای استفاده روزانه طراحی شده‌اند.

  1. تویوتا سکویا – ۲۱۷۶۶ کیلومتر


مدیر سایت گفته است: “مردمی که خودروهای خود را زیاد می‌رانند به احتمال زیاد طول عمر خودروی خود را بیشتر می‌کنند زیرا سرویس‌های دوره‌ای آن‌ها را بهتر انجام می‌دهند زیرا این خودروها احتمالاً نقش پررنگی در زندگی آن‌ها دارند.”

با توجه به عملکرد بهتر از حد متوسط تویوتا در بحث قابلیت اطمینان و دوام، حضور آن در لیست ما توجیه‌پذیر است.

  1. شورولت تاهو – ۲۱۹۵۹ کیلومتر


شورولت تاهو که برادر کوچک‌تر سابربن می‌باشد اولین محصول از سه‌گانه جنرال موتورز در لیست ماست. تاهو فضای داخلی زیادی داشته و موردعلاقه خانواده‌ها می‌باشد. کمتر خودرویی می‌تواند از نظر کاربردی بودن و فضای زیاد تاهو را شکست دهد.

  1. جی ام سی یوکان XL – ۲۲۷۰۶ کیلومتر


رتبه دوم به نسخه طویل‌تر یوکان رسیده است. فضای بیشتر این خودرو به معنی فضای بیشتر برای سرنشینان، اسباب و وسایل و همچنین راحتی بالاتر است. این خودرو اولین شاسی‌بلند از دو نمونه‌ای است که کارکرد بالاتر از ۲۲۵۳۰ کیلومتر را ثبت کرده‌اند.

  1. شورولت سابربن – ۲۳۰۱۲ کیلومتر


حضور سابربن در این رتبه نیز سورپرایز کننده نیست. حتی با نوسانات شدید بهای سوخت، شورولت سابربن یکی از بهترین خودروها برای خانواده بوده و برای حمل‌ونقل یک تیم فوتبال عالی محسوب می‌شود!

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    این اعداد و ارقام چیزی نیستن یه رفیق دارم ایکس شصت صفر پائیز 94گرفته یعنی هنوز سه سال نشده 87000 تا کار کرده یعنی میانگین سالی بیش از29000 تا کار کرده
    ولی برام جای سوال بود که هیچ پیکاپی که دست کشاورزای امریکایی یا حتی جاهای دیگه هم بوده تو لیست نبود

    1. مهدی

      ۲۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      پائیز 94

    2. aston martin

      ۲۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      اتفاقا کم کارکرده رفیقت
      تو ایران میانگین سالی 30000 تاست
      من خودم تو این کشور تا دلت بخواد ماشین ده سال کارکرد دیدم که حول هوش 300 400 تا کارکرده اصا یه چیز عادیه

    3. شایان

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      نوشته متوسط حالا میایم مثال میزنیم کاره درستی نیست بدون شک تو آمریکا هستن ماشینایی که حتی سالی 100هزار تاهم راه میرن

  2. حمید

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چ ماشینهای فول سایزی
    دویست ‌شیش منم سالی ۵۰ هزار تا میره
    منتهی از بسکه بالا و پایین می‌پره خونه که میرسم انگار کوه کندم

  3. فورد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (892 ديدگاه)

    به به عزیزان من همشون اینجان

  4. امیر

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    چقد فرق میکنه با کارکرد تو ایران
    جالب بود

  5. سام

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    شورولت تاهو و تویوتا سکویا را به وفور می توان در کشورهای عربی همسایه مشاهده نمود.این دو خودرو در گرمای شدید خاورمیانه توانستند به خوبی دوام بیاورند پس احتمالا در بقیه جاها نیز اینچنین خواهند بود.

  6. emad1990

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    کارکرد 10 ساله پراید من ازینا بیشتره
    350هزارتا

    1. Genius

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      برای اینکه اونجا ماشین تنها برای تعطیلات آخرهفته یا مسافرت های کاری حرکت میکنه اما اینجا طرف میخواد بره تا سرکوچه یه سطل ماست بخره ماشین رو استارت میکنه!هر کس هم که واقعا نیاز به جابجائی داره بخواد با حمل و نقل عمومی بره به کارهاش برسه بدلیل فقدان زیرساخت مناسب به غلط خوردم میفته!

      1. emad1990

        ۲۷ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        بله اینم نظر درستیه
        ولی من خودم حوصله رانندگی تو اراک و ندارم(رانندگیمون خیلی خیلی ****)
        تو شهر با اسنپ و اتوبوس اینور اونور میرم

  7. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    مزدا وانت شرکت ما مدل ۱۳۸۹ بهمن موتور با موتور ۲۰۰۰ تا حالا (( ۵۶۰ هزار ))تا کار کرده و نشده که برای حتی یکبار استراحت کنه ولی هر ۵۰۰۰ هزار کیلومتر روغنشو عوض میکنن و هنوز مثل روز اول استارت میخوره و کولرش مثل یخ میمونه و هر کارمندی هم که کار شخصی و مثلاً اساس کشی داره میبره و کارشو انجام میده و بجز منبع باکش که بخاطر جوش ضعیف شرکت قطعه ساز بنزین چکه میکرده و عوض شده اما باقی عوامل فنی مثل موتور و گیریبکس تا حالا حتی رنگ آچار هم به خودش ندیده و واقعاً برای خوده ما هم جالب بوده و واقعاً همه از این ماشین راضی هستیم و کارهای شخصی و عمومی رو باهاش انجام میدیم .
    فقط بدنه و رنگش نیاز به ترمیم شدید داره از بسکه همه جاش خورده و آفتابسوخته شده.
    یعنی چیزی حدوده ۵۵۰۰۰ کیلومتر در سال .
    تو فکر اینم که اگر خواستند وانت بگیرن برای شرکت ، باید دنبال چه وانتی باشند که بتونه مثل این ماشین با موتور ژاپنی برامون کار کنه و هزینه ای به جز موارد مصرفی نداشته باشه .
    مزداهای جدید همه چینی هستن ، ایرانخودرو و سایپا هم آشغال میزنن ، چینی ها هم که اصلاً به کار ما نمیاد .
    فکر کنم باید بگردیم دنبال یه مزدای مدل پائین دیگه تو مایه های مزدای خودمون ولی با کارکرد پائینتر و خوابیده ،.
    یعنی قشنگ شده دوران دهه ۶۰

  8. Sajjad

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    بعضیا میگن ماشین های امریکایی الکی گنده و بزرگن که در کنار این لیست و کمی مطالعه به دور از تعصب به اشتباه حرف خودشون پی خواهند برد.
    در ضمن، وسایل حمل و نقل عمومی بشدت در کشورهای دیگه به وفور یافت میشه و کمتر کسی با خودروی شخصی مسافر کشی میکنه

    1. شاهین

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      بله قبلا هم گفتم چند تا ماشین امریکایی تو ایران هست که انقدر این مسافرا رنتشون کردن و کوبیدنشون دیگه رسشون کنده شده! بعد میگیم چی بود چی سوار شدی میگن بابا خیلی لشن ماشین های امریکایی!!!!! رفیق خودم توی کیش چلنجر رنت کرده بود از اونجا زنگ زده به من میگه چرا این ماشین دور خودش نمیچرخه خیلی لشه! میگم اون دکمه esp رو خاموش کن خودتو به کشتن بده ولی نگو لشه اون ماشین با ابوهت رو خراب نکن زشته. دیگه نمیدونم چقدر باهاش دونات زدن و زیر فشار گذاشتنش
      خلاصه کلام، ماشینی که بهش رسیدگی نشه و سالانه سرویس نشه زود لش میشه. ولی از روی تعصب اکثریت نمیخوان قبول کنن

      1. Sajjad

        ۲۷ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        یکی از آشنا ها میگفت چارجر تو منطقه آزاد سوار شدم
        انقد قدرتش کمه که چرخاش هرزگردی ندارن!!!
        بهش گفتم میدونی TCP چیه؟؟
        گفت نه ولی تو ماشین دیدم!
        گفتم سلام منو به سواد نداشته خودت برسون.
        بیشتر خودروهای منطقه آزاد امریکایی توی بد ترین شرایط نگهداری عین ساعت کار میکنن
        طرف 7 ساله قطعاتی مثل شمع یا فیلتر هوای ماشین رو عوض نکرده
        بعد میگه ماشین آمریکایی لشه.
        کاملا حرف شما رو قبول دارم

  9. حمیدرضا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه که در امریکا به خاطر فواصل زیاد خودروها خیلی کار می کنن ولی این ماشینا خیلیم پرکار نیستن
    البته میتونه به خاطر تعداد زیاد ماشینی هم باشه که دست مصرف کننده های امریکایی هاست

  10. حسین

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (131 ديدگاه)

    من با 206 مدل91 چیزی بیشتر از 218000تا کارکرد دارم یعنی بالای سالی 31000

  11. بهراد

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من با توسان ۲۰۱۷ توی ۸ ماه ۸۵ هزار کیلومتر رفتم آخم نگفت. چرا امریکاییا بزرگش میکنن کارکرد ماشینشونو

  12. Shh

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما ۲۰۶ داریم مدل ۸۷20
    500.000 تا کارکرده👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا