YourMechanic از دادههای وسیع خود استفاده کرده تا برندها و مدلهایی را که کمترین و بیشترین هزینهی نگهداری را در طی یک دورهی ۱۰ ساله به خریدار تحمیل میکنند معرفی نماید. مطمئنیم که شما تجربهای از این دست داشتهاید که یکی از اعضای خانواده و یا دوستان دربارهی هزینههای بالای یک برند خاص به شما هشدار دادهاند؛ اما کدام خودروها هزینههای نگهداری بالایی دارند؟
طبق دادههای YourMechanic، ده مدل خودرویی که پرهزینهترین هستند همگی هزینههای بیش از ۱۰ هزار دلاری دارند. با هم نگاهی به ۱۰ خودروی پرهزینه میاندازیم. به یاد داشته باشید که دادههای استفاده شده مربوط به خودروهایی است که حداقل ۱۰ سال از عمرشان میگذرد بنابراین از آن زمان تا به حال شاید بهبودهایی را به خود دیده باشند.
- سوبارو فارستر
- مزدا ۶
با هزینهی ۱۲۷۰۰ دلاری در ۱۰ سال، مزدا ۶ در رتبهی نهم قرار دارد. این خودروساز ژاپنی با هزینهی نگهداری متوسط ۷۵۰۰ دلاری در جایگاه بیست و چهارم جا خوش کرده است.
- آئودی A4 کواترو
- رم ۱۵۰۰
رم ۱۵۰۰ تنها پیکاپ در میان ۲۰ خودرو با بیشترین هزینهها است و در دورهای ۱۰ ساله ۱۳۳۰۰ دلار هزینه به مالک تحمیل میکند. YourMechanic رم را بهطور جداگانه در ردهبندی منظور نکرده اما احتمالاً این مورد با دوج در یک گروه قرار دارد که با هزینهی ۱۰۶۰۰ دلاری در ردهبندی کلی مکان دهم را به خود اختصاص داده است.
- دوج گرند کاروان
گرند کاروان شاید الآن دیگر بازنشسته و کرایسلر پاسیفیا جایگزین آن شده است. گرند کاروان در دورهای ۱۰ ساله هزینهی نگهداری ۱۴۵۰۰ دلاری دارد.
- شورلت کوبالت
- مرسدس بنز E350
همانند آئودی A4 کواترو، خودروهای لوکس آلمانی به داشتن هزینههای نگهداری زیاد معروف هستند. در این مورد، مرسدس بنز E350 با هزینهی نگهداری ۱۴۷۰۰ دلاری در ۱۰ سال دیده میشود. در ردهبندی کلی مرسدس بنز با هزینهی ۱۲۹۰۰ دلاری در ردهی دوم پرهزینهها قرار دارد.
- نیسان مورانو
- بامو 328i
- کرایسلر سبرینگ
پرهزینهترین خودرو برای نگهداری در ۱۰ سال کرایلسر سبرینگ است. شاید همین امر نشان میدهد که این خودرو چرا دیگر تولید نمیشود. هزینههای نگهداری این خودرو ۱۷۱۰۰ دلار است. برای دید کلی بهتر است بدانید که قیمت خودرو در زمان ارائه ۲۲ هزار دلار بوده است. کرایسلر کار خود را در مکان نهم و با هزینهی ۱۰۶۰۰ دلاری به پایان رسانده است.
منبع: yourmechanic
احمد
۱ تیر ۱۳۹۵واقعا هزینه های نگه داری خودرو های المانی زیاد هست که البته طبیعت لوکس بودنشون باعت این اتفاق هست
و جالبه اینو بهتون بگم که هزینه نگه داری خودرو های المانی در ایران و به خصوص بی ام و که خودم تجربه ا ش رو داشتم بسیار سر سام اوره
در ایران بهترین بنزین های سوپر و روغن های موتور (که اکثر تقلبی هستند ) موجود در کشور هم در حد استاندارد های این ماشین ها نیستند و باعث ایراد خسارت های چند ده میلیونی میشن
اگه موتور توربو یا تویین توربو باشه که دیگه فقط دردسره
احسان آرسنالی
۱ تیر ۱۳۹۵یه توضیح برا شما برادری که قبلا بی ام و داشتی. ذات بی ام و اسپرتِ یعنی اکثر افرادی که اونو میخرن باهاش مسابقه میدن و برن اوت میکنند و لایی میکشند و اینکارها بی ام و رو مستهلک میکنه. شما این رفتار رو در برند های دیگه خیلی کمتر میبینی به جز پورشه
احسان
۲ تیر ۱۳۹۵بی ام و اینقدر اذیت میکنه و پرخرجه که به سرطان معروفه تو تعمیر کارا اینو رو از تو سایت و مقاله و اینا نخوندم تجربه خودم و بیشتر از ده مدل بی ام و داشتنه اوضاع بنز هم دست کمی از بیمر نداره خرج و مخارج و استهلاک واقعا وحشتناکی دارن ربطی هم به نوع رانندگی نداره من باهمه برندها رانندگیم یک جوره ولی بنز و بیمر ادم رو بیچاره میکنن،در مقابل لکسوس داشتم که خداوکیلی در کاپوت رو یک بار بالا نزدم اصلا خرابی و اذیت برام نداشت تاز مدل لوکس هم بود،قابل توجه دوستان من نمایشگاه ماشین دارم
محمد
۳ تیر ۱۳۹۵فقط تویوتا و تـــــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام
کم خرج همه جا برو وکم مصرف
کاوه آهنگر
۱ تیر ۱۳۹۵درود. هر کدوم از شما دوستان اگه اطلاعاتی دارین در مورد دردسر توربوشارژر در ایران لطفا توضیح بدین که چه مشکلاتی برای موتور توربوشارژر دار در ایران پیش میاد؟
فقط انگلستان
۱ تیر ۱۳۹۵هزینه نگه داری ماشین گرونتر بیشتره پس هرچی ماشین گرونتر هزینه نگه داری بیشتر
درسته الان مثلا بنز cls350چهار برابر یه ماکسیما قیمتشه ولی میگن عمر قطعاتش مثل لنت چهار برابر ماکسیماست وبقیه قطعات هم همینطور ولی صفاش ده برابره
hitler
۲ تیر ۱۳۹۵آدم جایی باشه که به ماشین با قیمت منصفانه دسترسی داشته باشه ولله من شخصا راضی ام از خورد و خوراک و همه چیم بزنم و خرج ماشینم کنم(البته در صورتی که در جایی به غیر از این جا باشم)
ماشین خرج داره؟نوش جونش عوضش سواری میده،راحتی امنیت و….
نه مثل ماکه ماشین بازیمون شده ارتفاع و شیشه دودی
اسپرت کردنمون شده شمع اسپرت
یو اس اس اینترپرایز
۲ تیر ۱۳۹۵باتشکر از شاهین عزیز
Reza
۱۸ فروردین ۱۳۹۸دقیقا
مهراب
۱ تیر ۱۳۹۵امریکا رو باش واقعا ماشیناش فقط واسه عشقو حالن با هزینه کم
زاپن هم چون وصله به امریکا کارشو خوب بلده
َAMIN
۱ تیر ۱۳۹۵با اجازت پر هزینه ترینش آمریکایی هستش… حالا آلمانیا پر هزینه هستن ولی کیفیت ساخت و لذت رانندگیش به مراتب از آمریکاییا بالاتره..
ژاپن هم مثل همیشه مخصوصا تویوتا حرفی برای گفتن باقی نمیگذاره…همین تویوتاس که بازار آمریکا رو از دستشون درآورده… نامردا برنامه ریزی 11 قرن آینده رو تو سر میپرورونن
محمد
۳ تیر ۱۳۹۵نامردا نه رفیق
ناقلاها- زرنگ ها آسیایی های باهوش
دم شون گرم
نوش جونشون
کاوه آهنگر
۱ تیر ۱۳۹۵مهراب جان ماشین های آمریکایی رو در این لیست نمیبینی که به چه تعداد بالایی در این لیست حضور دارن؟!! بعد لطفا توضیح بدین منظورتون از این جمله ای که گفتین چی هست ((زاپن هم چون وصله به امریکا کارشو خوب بلده))!!!!!!! لطفا توضیح بده دوست گرامی
احسان(احسان سابق)
۱ تیر ۱۳۹۵لکسوز فوق العادس.لوکس و مجلل با این وجود بعد از تویوتا و سایون پایین ترین هزینه نگهداری رو داره.باید به تویوتا تبریک گفت. 3 برند این شرکت پایین ترین هزینه ها رو دارن و بنز و بی ام و کادیلاک هم طبق معمول بالاترین هزینه رودارن
Armin
۱ تیر ۱۳۹۵باریکلا میتسوبیشی
AKBAR
۱ تیر ۱۳۹۵البته این مقاله رو که منتصب به YOUR MECHANIC ذکر شده به نظر میرسه جامعه آماری خاص و محدودی رو در نظر گرفته و همه میدونند که خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت و خودورهای لوکس بزرگ دارای بیشترین هزینه نگهداری هستند ، ولی در این مجموعه اثری از این خودروها نیست ، و به نظر میرسد از بین چند خودرو تصمیم گیری شده است .
فرامرز
۱ تیر ۱۳۹۵این آمار احتمالاْ واسه بازار آمریکا هست. تو خود آلمان مطمئناْ اگه هزینه نگهداری ب ام و از خودروهای آسیایی مثل تویوتا پایینتر نباشه بالاتر نیست. برتری تویوتا نسبت به ب ام و تو آمار منتشر شده چند دلیل داره:
۱- تو آمریکا ب ام و خیلی کمتر از تویوتا نمایندگی و عوامل فروش و خدمات داره – در نتیجه بازار تویوتا رقابتی تر و خدمات ارزونتر هست و لازم نیست برای سرویس حتماْ برید شهرهای بزرگ
۲- ب ام و هایی که تو آمریکا هستن اکثراْ تیپ های با پرفورمنس بالا هستن و به عنوان نمونه برعکس آلمان که بیشتر ۳۱۶ – ۳۲۰ تردد میکنن تو آمریکا ۳۲۸ و ام ۳ هستن
۳- افرادی که ب ام و میخرن (تو آمریکا) از قشر جوون تر یا پولدارتر هستن نسبت به افرادی که تویوتا میخرن و فشار بیشتری رو به موتور وارد میکنن و هزینه های بالا براشون خیلی اهمیت نداره ولی در اروپا خریدارای ب ام و از هر قشری هستن
۴- گیربکس های تویوتا و …. اکثراْ سی وی تی هست که استهلاک پایینی داره ولی ضد حاله بر عکس گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه که تو اکثر ب ام و ها هست
۵- ….
من خودم ۴ ساله آلمان هستم و یک هفته هم سان فرانسیسکو بودم. این حرف ها رو از خودم نمیزنم و خیلی ها رو میشناسم که تو آلمان بالای ۲۰۰ هزار کیلومتر با ب ام و رفتن بدون این که چیزی جز روغن و لنت و فیلتر عوض کنن. اونایی که آلمان بودن میدونن که اینجا به ازای هر ۱۰۰ تا ب ام و یا آئودی ۱۰ تا تویوتا هم پیدا نمیشه.
َAMIN
۱ تیر ۱۳۹۵فرامرز جان با این حرفات کل کمپانی تویوتا رو نابود کردی…
آخه مگه میشه هزینه نگهداری ب ام و از تویوتا کمتر باشه؟؟ چه عقل سالمی اینو قبول میکنه؟
نمیخواد بری آلمان از همین بنگاه دارای خودمون بپرس که کدوم پر هزینه تره؟؟
هوندا اکورد مدل 92میلادی هم یک میلیون وهشتصد هزار کیلومتر رکورد زده فقط یکبار رادیاتور آب عوض کرده و بقیه فقط مصرفی(لنت و روغن و دیسک) که به دارنده ماشین هم یه آکورد صفر دادن…
فرامرز جان 200 هزارتا واسه تویوتا حکم گرم کردن تو ورزش روداره… بالای 500 یا 600 بگو
در ضمن این مجلات نمیان اعتبار خودشون واسه آمار غلط خراب کنن…
این متن هم نگفته که ب ام و بدرد نمیخوره گفته که هزینه بالاتری داره …
مثلا لامبو و نیسان جی تی ار هر دو با فشار بالایی رونده میشن و لی هزینه جی تی ار کجا و لامبو کجا؟؟
توی بحث هزینه و کارایی، خودروسازی زاییده نشده بتونه حتی با تویوتا برابر بشه چه برسه بهتر باشه… (نه اینکه خودم از سهام دارام، دارم تعصبشو میکشم)
فرامرز
۱ تیر ۱۳۹۵باید عرض کنم بعضی از موتورهای تویوتا رو ب ام و تولید میکنه و موتورهای جدید ب ام و تو ۱۰ سال اخیر همیشه جز سه رتبه برتر در دنیا بودن
https://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines
Sina rajabi
۲ تیر ۱۳۹۵جدا؟؟؟
ببخشید شما که اطلاع دقیقی دارید دقیقا کدوم موتور تویوتا رو ب ام و تولید کرده که الان رو ماشیناش استفاده میشه؟؟
فرامرز
۲ تیر ۱۳۹۵آقای سینا من ۵-۶ ساله پدال میخونم و تو وقت فراغتم هم بررسی های ویدئویی آلمانی و انگلیسی و اخیراْ فارسی تماشا میکنم. اینم منبع حرفم ولی اگه قبل حرف زدن تو وب (به انگلیسی) میگشتی ۱۰۰۰ تا مقاله پیدا میشد:
http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-bmw/
Elemento
۱ تیر ۱۳۹۵معلومه که در آلمان بنز و بی ام دبلیو از تویوتا بیشتره بیشتره. چشم بسته غیب گفتی؟
شیوه ای که شما رانندگی میکنی خیلی روی هزینه ها تاثیر داره. بی ام دبلیو و بخصوص سر3 مخصوص جوون تر هاست که به ماشین رحم نمیکنن.
فرامرز
۱ تیر ۱۳۹۵امین جان شرایط استفاده از تویوتا و ب ام و تو ایران یکی نیست و تویوتا های ایران اکثراْ موتور تنفس طبیعی کم بازده دارن که با بنزین ایران خیلی کمتر مشکل داره. میدونم ۲۰۰ هزار کیلومتر خیلی نیست و بابای خودم با پراید ۴۰۰ هزار کارکرد داشت بدون یکبار خاموشی (با نگهداری عالی) ولی حرفم اینه که شما وقتی ب ام و و بنز رو با تکنولوژی ۱۰ سال پیش تولید کنید به همون قابلیت اطمینان تویوتا میرسید. ضمناْ بحث من هزینه های نگهداری ۱۰ سال بود که این آمار منتشر شده حداقل با شرایط بازار آلمان تناقض داره. پارسال یه مقاله از مجله اوتوبیلد خوندم که ب ام و ایکس ۵ رو با فولکس توارگ و هیوندای گرند سانتافه و ولوو ایکس سی ۹۰ مقایسه کرده بود و هزینه نگهداری ایکس ۵ از بقیه پایین تر و هزینه نگهداری سانتافه بیشترین ذکر شده بود.
Elemento
۱ تیر ۱۳۹۵آقا فرامرز شما که آلمان تشریف داری میشه بگی ماشین هایی که بیشتر مردم اونجا سوار میشن از چه شرکت هایی هستن؟ راستش کنجکاوم بدونم خود مردم آلمان با همه ی این حرفایی که ما میزنیم چه خودروهایی سوار میشن.
خسته شده
۲ تیر ۱۳۹۵elemento http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D9%BE%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%DB%B1%DB%B2-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%E2%80%8C/
فرامرز
۲ تیر ۱۳۹۵http://www.best-selling-cars.com/germany/2015-q3-germany-best-selling-car-brands-and-models/
فرامرز
۲ تیر ۱۳۹۵لیست پرفروش ترین برندها تو آلمان در سال ۲۰۱۵:
http://www.best-selling-cars.com/germany/2015-q3-germany-best-selling-car-brands-and-models/
بهزاد
۲ تیر ۱۳۹۵دوست گرامی این داستان هایی که برای سن خریداران یک برند وجود داره بیشترشون ساختگیه یا ناشی از تخیلات دوران نوجوانی هست.
میانگین سن خریداران خودروهای لوکس یا متوسط رو به بالا اکثرا حدود 50 سال یا بیشتر هست.
برای نمونه میانگین سن خریداران لکسوس 54 سال و هوندا 48 سال و بی ام و 49 سال و پژو 58 و بنز حدود 55 یا 58 هست و این آمار در هر سال داره افزایش پیدا میکنه.
این تخیلاتو بریزید دور چون اون جوانی که شما خیال میکنی همگی بی ام و سوارن و یکسره دارن تیک آف میکشن یا لایی کشی میکنند در اونجا کم پیدا میشه و در عوض جوانان در پی خرید خودرو دست دوم و ارزان قیمت هستند.
Amir
۲ تیر ۱۳۹۵ممنون از داداشای گلم. خسته شده و بهزاد عزیز.
t.t
۲ تیر ۱۳۹۵والا تو اروپا جز پریوس تویوتا های دیگه به ندرت دیده میشن تو خیابون .این آمار حداقل واسه اروپا اصلا درست نیست.
moein
۱ تیر ۱۳۹۵از خودرو های آلمانی بعیدم نبود ولی از مورانو خیلی تعجب کردم
بعدم به نظرم یه ایراد اساسی داشت که خودرویی مثل رام که برا بار بری سنگین طراحی شده رو نباید با یه سندان خانوادگی مقایسه کرد
مثل مصرف سوخت می مونه که یه شاسی بلند فول سایز همیشه استحلاکش از یه کلاس A بیشتره و شکی هم درش نیست
من این مقاله رو اصلا قبول ندارم
علیرضا
۴ تیر ۱۳۹۵ما هم قبول نداریم،ماشین و هم نداریم. دم همگیتون گرم،به من بگو فقط رانندگی کن در کمترین زمان.!!۱؟حیف که ماشین خوب ندارم!؟
محمد
۱ تیر ۱۳۹۵با درود.ای کاش به جای قرار دادن تصویر خودرو های روز مثله bmw 328 /benz e350 / mazda 6 و subaru forester تصویر مدل های 10 سال پیش این خودرو ها رو قرار میدادین.اینطوری ذهنیت بدی در مورد خودرو های حال حاضر شکل میگیره.
خسته شده
۱ تیر ۱۳۹۵از بیست تا پنج تا آلمانیه شش تا ژاپنی وهشت تا آمریکایی!!!!!!!!!! تازه رده بندی خودشون یعنی آمریکایی ها و تازه ماشین های لوکس اونوقت کامنت ها میگه از آلمانی ها بعید نبود!!!!!!!!! کلا شده ضد آلمانی اینجا
بنتلی
۱ تیر ۱۳۹۵ی چیز متن عجیبه،هزینه میانگین بی ام و رو نوشته 17800بعد هزینه سری 3رو نوشته15600و ب عنوان پرهزینه ترین بی ام و معرفی کرده درحالی ک از میانگین خودش کمتره،از طرفی هزینه کرایسلر سبرینگ هم با17100 از میانگین بی ام و کمتره ولی ب عنوان پرهزینه ترین معرفی شده.
سعید
۱ تیر ۱۳۹۵هزینه نگهداری بیشتر بی ام و معنیش این نیس که بی ام زودتر واشر میسوزونه بلکه معنیش اینه که قیمت لنت ترمز بی ام دو سه برابر تویوتاس
AHMADREZA
۱ تیر ۱۳۹۵ما لکسوس داشتیم 1 سال بعد فروختیم حالا هم منتظر e کلاس جدیدیم منظورم اینه که کسی که پولش میرسه ب ام و بنز وکادیلاک و… رو بخره معمولا 10 سال ماشینش رو نگه نمیداره ولی جالبه که ب ام و کلا جدا شده فاصلش با بنز خیلی زیاده ولی بنز و کادیلاک و ولوو کمه ولی حالا میبینی هیوندای کم خرج تره پدرم سوناتا 2011 صفر خرید سال پیش فروختش و لکسوس رو خرید اصلا توی کابینش صدا افتاده بود با اینکه پدرم سرعت بالاتر از 140 نرفته بود و خییلی رعایتش میکرد
احمد باقری
۱ تیر ۱۳۹۵این آلمانیها واقعا هزینه بر هستند.
محمد
۱ تیر ۱۳۹۵عشق است میتسوبیشی. خوشحالم که میتسوبیشی دارم ;))))
cadillac
۲ تیر ۱۳۹۵ای برادر عزیز amin تو گفتی که آمریکایی ها پر هزینه ترین هستن . به نظرم متن رو نخواندی آخر میخواندی میدیدی که اگر آن آن آمریکایی هایی که دیگر تولید نمی شوند را از لیست حذف کنیم فقط میمونه یک تا از بین ده تا پس در حالت پر هزینه ترین آلمانی ها هستن. ***
Mohammadreza4060
۲ تیر ۱۳۹۵اگه یکم فکر میکردی این حرفو نمیزدی
درسته ماشینای ایران خودرو و سایپا زود زود پاشون به مکانیکی باز میشه ولی هزینه هربار تعمیرشون کمه برای مثال بنز e350 یا bmw 328i یه چیزی حدود 15 هزار دلار در ده سال که میشه حدود 50 میلیون ت تومن هزینشونه
حالا من از خودت میپرسم ایا هزینه نگه داری ماشینای ایرانی هم 50 میلیون در 10 ساله؟؟؟
Mohammadreza4060
۲ تیر ۱۳۹۵مسخرست
من خودم یادمه چند مدت پیش همین سایت پدال یه مقاله گذاشته که تو اون قابل اعتماد بودن و هزینه نگه داری بنز و bmw و ائودی رو در دو بازه 6 و 12 ساله مورد بررسی قرار داده بود و نتیجش دقیقا عکس این بود یعنی بنز کمترین بعد bmw ودر نهایت ائودی هم پرهزینه ترین شده بود
علی
۲ تیر ۱۳۹۵اون از بین این سه خورد بود!
منافاتی نداره با این آمار
Lord Cezar
۴ تیر ۱۳۹۵من پژو پارس دارم . الان تو مدت هفت سال بالای 10 میلیون خرجش شده . شما قیمت پژو پارس رو که من 16 میلیون خریدم با قیمت ارزان ترین مرسدس مقایسه کن اونوقت متوجه میشی هزینه نگهداری پارس از یه مرسدس بنز بیشتره .
Reza
۱۸ فروردین ۱۳۹۸دقیقا نه قطعا هزینه نگهداری خودروهای ایرانی بسیر پایین هست بحث ناایمن و بی کیفیت بود جای خود اما هرجور حساب کنیم تو طول ده سال از ۲هزار دلار فراتر نمیرن یعنی ۲۶ میلیون تومن الان یه ماشین ۸۷ پراید یا سمند یا انواع پژو
Erfan
۲ تیر ۱۳۹۵چیزی که مشخصه نمیشه انتظار اینو داشت ماشین با آخرین تکنولوژی و بهترین عملکرد رو سوار بشی و اندازه ی یه برند معمولی برای هزینه هاش پول بزاری کنار….
سینا
۳ تیر ۱۳۹۵شورلت کوبالت چقدر زشته!!!
من نیسان مورانو و بی ام و سری 3 واگن و بنز E کلاس رو دوست دارم
می ارزه
فریبرز
۸ تیر ۱۳۹۵درسته ماشینهای ژاپنی کم خرج تر هستند ولی یه ضعف بزرگ دارن اونم بی اصالت بودن طراحی بدنه است دقیقا عکس ماشینهای المانی ,بعد از چند سال ظاهرشون از چشم میفته
ماشین باز
۱۰ تیر ۱۳۹۵عجب مقایسه ای
اگه به من جوون از بین دو خودروی تویوتا کمری ۲۰۱۶ و ب ام و مدل ۱۹۷۰ یکیشو پیشنهاد بدن برای مسافرت مثلا شمال : حتما ب ام و رو انتخاب میکنم و باهاش کلی دریفت میزنم و نعمت بزرگ هندلینگ و دیفرانسیل عقبو شکر میکنم و با مهندسی خوب موتورش آشنا میشم همونطور که نگاهی به بهترین موتورهای سال و تعداد جوایز بندازید به آلمانی مخصوصا ب ام و ایمان میارید.
ولی اگه برا مسافرکشی و خرید روزانه و داخل شهر باشه تویوتای دیفرانسیل جلو با قیافه نه چندان تو دل برو رو انتخاب میکنم و در دوران پیری و کهولت سن هم چون انگیزه ای برای هیجان ندارم بقیه ماشینا.
نوید جهرمی
۱۱ تیر ۱۳۹۵توی ایران (حتی خلاف میلت هم باشه) هیچی بهتر از تویوتا و لکسس نیست. بقیشون داشتنش به دردسرشون نمیارزه.
Sobhan
۲۳ مهر ۱۳۹۵دوستان هرماشینی یه سری نقاط ضعف داره و نقاط قوت.مثلا نباید بنز و با تویوتا مقایسه کنید.چون اون دف جلو این دف عقب.شما تویوتا رو با پژو فرانسه مقایسه کن.البته منکر نمیشم المانیا هزینه دارن ولی بهت سواریشم میدن.هرماشینی هزینه خودشو داره نسبت به قیمتش.هیچ میدونستید تویوتا آریون ۲۰۱۱توسرعت ۱۱۰تا به بالا فرمونش طوری میشه که ول کنی ماشین میره سمت راست و چپ.داداشم همینجوری نمیدونست بنده خدا رفت توگارد ریل.
میدونستید بی ام دبلیو هزینه هر دیاگش ۳۰۰هزار تومن.فقط دیاگ!اونم نمایندگی
میدنید بنزهای مدل ۲۰۰۸به پایین تو آب ترمز خیلی ضعیفی دارن.
همون لکسوس که میگین یه روز یکی اورد واسه فروش مدل ۲۰۱۲بود موتورش تعویض بود.ماشین بی رنگ.ینی موتور سوزونده بود.خب پیش میاد.ولی نه دیگه مدل ۲۰۱۲.
همه ماشینا نسبت به قیمتشون هزینه دارن.اگرم میگن ندارن باور نکنید فقط دارن تبلیغ میکنن.درضمن اگه حمل بر بی ادبی نباشه شغل ما نمایشگاه تو خ هنگام تهرانپارس
آرش
۱۱ اسفند ۱۳۹۵سلام دادش من میخام بنز clk 200مدال 2007 رو بخرم ،چون توربو نیست و با این حجم موتور کمش بنظرت بخرمش یا برم ماشینای کارکرده کره ای یا ژاپنی بخرم؟؟؟هزینه نگهداری این مدل بنز چقدره؟من 23 سالمه..
ايمان
۱۹ خرداد ۱۳۹۶با درود
نظر شما در خصوص تویوتا اریون و سرعت بالای ۱۱۰ تا رو رد میکنم.
اریون اگه سالم باشه بالای ۲۰۰ تاهم فرمونش کاملاً تحت کنترل راننده هست.
موفق باشی
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۵دوستان ماشین فقط ژاپنی اونم ساخت کارخانه تویوتا وعالیترین وبی ازارترین وکم اصطحلاکترین لگسوس فقط لگسوس
esi
۱۵ اسفند ۱۳۹۵سلام و خسته نباشید من می خواستم بی ام و x3 مدل 2008 &2009 خریداری کنم لطفا راهنمایی کنید هزینه تعمیر و نگهداری این خودرو در سال تقربیا چقدر می باشد .من استفاده زیادی از ماشین میکنم تقریبا سالی 30000 کیلومتر به بالا
كاوه
۱۴ شهریور ۱۳۹۶با سلام و احترام. اقایون من میخوام یه ب ام دبیلیو سری سه کروک تا صدو شصت میلیون بخرم. البته فقط کروک. بدجوری عشق کروک ب ام رو دارم و همچنین شتاب و تو دوزی ش رو. واقعیت اینقدر از مخارج غیر معقول ب ام صحبت شده که دارم واقعا منفی شدم. لطفا اگه کسی تجربه ب ام کروک ۳۳۰ یا ۳۲۵ داره منتقل کنه. ماشین قبل من هیوندا i30 بود که خدا وکیلی با اون مبلغ که دادم منو غافلگیر کرد. واقعا سواری خوبی داشت. واقعا کم استهلاک و پرشتاب. اما حالا میخوام ب ام بگیرم اگه خدا بخواد. خیلی از ما هم متاسفانه اطلاعی از سواری بعضی از ماشینا نداریم نظرات الکی میدیم. در مورد هیوندا گفته بودن اقا نگیر اما واقعا غافلگیر شدم. ممنون از همتون
مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۶با سلام و خسته نباشید.
از دوستات آزرا سواران سوالی داشتم (لطفا کسانی که واقعا این ماشین رو دارن جواب بدن نه کارشناسان محترم!)
1- هزینه نگهداری آزرا 2008 یا 2007 فول دسته دوم چقدره حدودا؟
2-ارزش خرید داره این ماشین؟ با 150000 کارکرد
3-پیشنهادتون چیه بجز آزرا؟
بسیار بسیار ممنون