چشم اندازفارادیهفته نامه

فارادی فیوچر FF91 و ادعای غلبه بر 10 سوپراسپرت مشهور

به‌تازگی شرکت نوپایی بنام فارادی فیوچر یک کراس‌اوور تمام الکتریکی بنام FF91 معرفی کرده است که ادعا می‌کند می‌تواند ظرف تنها ۲.۳۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این بدان معنا است که فارادی فیوچر FF91 یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا خواهد بود هرچند که سازنده در طول مراسم رونمایی FF91 توانست شتاب ۲.۵۹ ثانیه را نشان دهد. بااین‌حال FF91 هنوز هم سریع‌تر از تسلا مدل S P100D است که در ۲.۶ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

faraday-future-ff-91

البته تسلا هم در حال حاضر یک حالت حتی سریع‌تر از این را برای مدل S ارائه کرده است که قادر است ظرف ۲.۴۶ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد که هنوز هم حدود یک دهم ثانیه کُندتر از FF91 است. بااین‌حال مردم هنوز در مورد ادعاهای فارادی فیوچر شک و تردید دارند آن‌هم درصورتی‌که حتی بتواند این خودرو را به تولید برساند. بااین‌حال قصد داریم در مطلب زیر نگاهی داشته باشیم به سوپراسپرت‌هایی که فارادی فیوچر ادعا می‌کند با شتاب ۲.۳۹ ثانیه‌ای سریع‌تر از آن‌ها است.

پاگانی زوندا R شتاب ۲.۷ ثانیه

pagani-zonda-r

یکی از خواستنی‌ترین سوپراسپرت‌هایی که تاکنون ساخته شده است، پاگانی زوندا R است که می‌تواند در ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که از یک موتور V12 با ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۰ نیوتن متر گشتاور نیرو می‌گیرد.

هنسی ونوم GT شتاب ۲.۷ ثانیه

hennessey_venom_gt_world_sp

هنسی ونوم GT با حداکثر سرعت ۴۳۵ کیلومتر در ساعت به‌طور غیررسمی سریع‌ترین خودروی دنیا است اما با شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه هنوز هم در پس ادعای فارادی فیوچر قرار می‌گیرد.

SSC اوتیمیت آئرو XT شتاب ۲.۶۵ ثانیه

ssc-ultimate-aero-xt

SSC اوتیمیت آئرو با شتاب صفرتاصد ۲.۶۵ ثانیه و برخورداری از ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۶۱ نیوتن متر گشتاور، کُندتر از فارادی فیوچر FF91 است.

کوئنیگ‌زگ آگرا RS شتاب ۲.۶ ثانیه

koenigsegg-agera-rs

کوئنیگ‌زگ آگرا RS به لطف استفاده از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو با ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور می‌تواند در ۲.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

اولتیما GTR720 شتاب ۲.۶ ثانیه

ultima-gtr720

خودروی تماماً اسپرت اولتیما GTR720 هم با شتاب صفرتاصد ۲.۶ ثانیه، یکی دیگر از سوپراسپرت‌های قدرتمند است که شما فکر می‌کنید باید سریع‌تر از یک خودروی الکتریکی با تکنولوژی بالا باشد که البته این‌طور نیست. این امر پتانسیل عملکرد بسیار بالای موتورهای الکتریکی را نشان می‌دهد.

کوئنیگ‌زگ One: 1 شتاب ۲.۵ ثانیه

koenigsegg-agera-one-1

یکی از نفیس‌ترین خودروهایی که تابه‌حال روی چهارچرخ ساخته شده است، گوئنیگ‌زگ One: 1 است که نسبت قدرت به وزن یک‌به‌یک را ارائه می‌کند اما حتی این هم کافی نیست که در شتاب صفرتاصد سریع‌تر از ماشین برقی فارادی فیوچر باشد. One: 1 می‌تواند در ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و کوئنیگ‌زگ می‌گوید این هایپرکار در حدود ۲۰ ثانیه از صفر به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مک‌لارن P1 GTR شتاب ۲.۵ ثانیه

mclaren-p1-gtr

حتی نسخهٔ توانمند مک‌لارن P1 GTR هم سریع‌تر از آنچه که فارادی فیوچر ادعا کرده است، نیست. این خودرو که حتی قابلیت استفاده در خیابان‌ها را هم ندارند، در ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

فراری FXX K شتاب ۲.۴ ثانیه

ferrari-fxx-k

حتی نسخهٔ قدرتمندتر فراری لافراری یعنی مدل FXX K هم سریع‌تر از آنچه که فارادی فیوچر FF91 ادعا می‌کند نیست چه رسد به لافراری معمولی. FXX K می‌تواند در ۲.۴ ثانیه شتاب صفرتاصد را پُر کند که چندان بیشتر از شتاب FF91 نیست اما فاصلهٔ بیشتری با شتاب ۲.۶ ثانیه‌ای لافراری استاندار دارد.

لامبورگینی سستو المنتو شتاب ۲.۴ ثانیه

lamborghini-sesto-element

سستو المنتو یکی از افراطی‌ترین خودروهای ساخت لامبورگینی است در تعدادی محدود و فقط برای استفاده در پیست ساخته شده است. این خودرو ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که وزنش تنها ۹۹۸ کیلوگرم است. درنتیجه، این موشک ایتالیایی می‌تواند در ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت شتاب ۲.۴ ثانیه

bugatti-veyron-super-sport

بوگاتی ویرون سوپراسپرت رسماً سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا است اما این شاهکار صنعت خودروسازی هم با شتاب صفرتاصد ۲.۴ ثانیه نمی‌تواند حریف ادعای فارادی فیوچر شود. بااین‌حال گفته شده که جایگزین ویرون یعنی شیرون می‌تواند در ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد که در این صورت شیرون در شتاب گیری در یک خط مستقیم، فارادی فیوچر FF91 را شکست می‌دهد.

 

منبع: AutoGuide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظر من این کار های FF بیشتر برای جلب توجه و جلب سرمایه گذار هست.
    وگرنه هر پیشرانه ای باید با هم جنس خودش مقایسه بشه.
    موتور های احتراق داخلی نباید با الکتریکی ها مقایسه بشن.

    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      اتفاقاً باید مقایسه بشن تا این تصور غلط که موتورهای الکتریکی ضعیف تر از موتورهای بنزینی هستند از بین بره. تازه این اول کاره. خودروهای بنزینی بیش از یک قرن طول کشید به این شتاب برسن. در حالیکه موتورهای الکتریکی کمتر از 10 سال میشه که دارن به طور جدی روش کار میکنن. تو آینده ای نزدیک احتمال داره حتی زیر 2 ثانیه هم بشه شتابشون. البته هنوز از لحاظ حداکثر سرعت با ماشین های بنزینی فاصله دارن که اونم حل خواهد شد. آینده از آن ماشین های الکتریکیه. کم کم باید با بنزین خداحافظی کنیم. البته نه تو ایران. چون تا ده ها سال بعد هم ملت ما باید پراید سوار شن. شایدم پراید برقی بیاد :)

      1. Parker

        ۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        من مشکلی با مقایسه ی الکتریکی و بنزینی ندارم.
        به شرط اینکه مقایسه کامل و همه جانبه باشه.

        نیاد فقط بگه شتاب 0 تا 100 این ماشین از مکلارن P1 بیشتره و تمام.
        محدوده ی حرکتی ، زمانی که برای شارژ و سوختگیری باید بذاری ، قیمت باتری ها و بنزین، کیفیت ساخت ، امکانات ( که در مورد فارادی فیوچر هیچ کدوم از امکانات وعده داده شده در نمایشگاه CES کار نکردند و یک آبروریزی بزرگ بود.) ، قیمت اولیه ، ارزش باقی مانده و … رو مقایسه کنند.

        اینکه بیایم فقط شتاب یک ماشین الکتریکی رو با احتراق داخلی مقایسه کنیم ، به بقیه ی جنبه ها هیچ کاری نگیریم خیلی ساده لوحانه هست.
        اینطوری باشه میتونیم بیایم هزینه ی تعمیرات پراید رو با بنز S class مقایسه کنیم. بگیم ( چون هزینه ی تعویض شمع بنز 100 برابر پرایده ، پس پراید ماشین خوبیه و ارزش خرید داره.)
        این که نشد.
        باید مقایسه همه جانبه باشه.

        .

        برای پیش بینی آینده هم خیلی زوده و هنوز هیچ چی معلوم نیست. خیلی از پیش بینی های بزرگترین نوابغ جهان کاملا غلط از آب درآمده. ما که دیگه جای خود داریم.

        پیل هیدروژنی. انرژی های خورشیدی ، بادی و … هستند.
        (( البته درسته این خودرو ها هم “احتمالا ” با اختلاف پتانسیل الکتریکی کار خواهند کرد. ))
        اما پیشرانه ی الکتریکی به شکلی که الان در خودروهای الکتریکی استفاده میشه ، آیندش مشخص نیست. نمیشه گفت آینده متعلق به فلان هست و بس.

        .

        در ضمن رسیدن خودروهای الکتریکی به شتاب سریع مساله ی هیجان انگیزی نیست.
        این جزئی از خصوصیات این موتور هاست. مهندسی موتور و گیربکس خودروهای احتراق داخلی هزار پله بالاتر از برقی هاست.
        مثل این میمونه بگی کلاغ فقط بعد از 3 ماه پرواز میکنه. پرواز برای انسان 100000 سال طول کشید. پس کلاغ از انسان …. .

        1. Parker

          ۶ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          موفق باشی رفیق ???

          بازم نقدی به کامنت های من داشتی بگو.

          حتما دیدی ولی اگر احیانا ندیدی سری Killing a toyota از Top gear رو نگاه کن.
          عاشق تویوتا میشی.

        2. فقط تویوتا و هوندا

          ۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (571 ديدگاه)

          ممنون دوست عزیز. حرفاتون کاملاً درسته و قبول دارم. ولی اینم باید در نظر بگیریم که تازه اول کار موتورهای الکتریکیه. بی شک پیشرفت های زیادی در انتظارشونه.
          در مورد مطلب دوم هم ، همین 2 روز پیش داشتم یه مطلبی تو یه سایتی میخوندم در مورد اینکه چرا گروه های تروریستی از تویوتا هایلوکس استفاده میکنن. اتفاقاً همونجا اشاره ای هم کرد به برنامه تاپ گیر و نابود کردن هایلوکس توسط جرمی کلارکسون و رفیقاش. منم رفتم بخشی از همون قسمتشو دانلود کردم دیدم. هرکاری میتونستن کردن تا از کار بندازنش اما نشد که نشد. واقعاً حیرت انگیز بود. آخرشم که دیگه ناامید شده بودن، آتیشش زدن اما باز هم موتورش روشن شد. واقعاً چند دقیقه مات و مبهوت شده بودم. مگه میشه مگه داریم. به قول شما عاشق تویوتا بودم عاشق تر شدم :) . من کلاً یک ساله که اومدم تو دنیای ماشین و دارم اخبار و مطالب ماشینو پیگیری می کنم و روزی حداقل یه ربع بیست دقیقه وقتم رو براش میذارم. قبل از اون فقط ظاهر ماشینا برام مهم بود و برا همین ماشینای کره ای رو دوست داشتم. ولی وقتی وارد این دنیای شیرین شدم، دیدم مگه میشه عاشق تویوتا نبود؟ مگه میشه عاشق هوندا نبود؟ اصن چیزایی شبیه همین دوام و کیفیت تویوتا منو جذب خودش کرد. برای همینم این اسمو رو پروفایلم گذاشتم. البته نه اینکه فقط عاشق اینا باشما. اما از اونجا که تو هر چیز زندگیم برام کیفیت و طول عمر و کم خرج بودن اون چیز مهم تر بوده (نه فقط ماشین) برای همین علایقم گرایش به این دو برند پیدا کرده. به معنای واقعی کلمه عاشق ماشینای ژاپنی ام. این عشق هم بدون تعصب و با تحقیق توم ایجاد شده. برای همین تا ابد عاشقشون میمونم. :)

  2. ASA

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    صفر تا صد پراید= نامحدود!

  3. reza

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    یارو ترسیده اسمی از پورشه ببره خخخ. 918 کمتر از 2.39 درسته؟؟؟

    1. سیاوش

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      فکر کنم 2.2 هست درسته

  4. مهدی اکرمی

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    حتی اگه توی یک ثانیه به صد برسه بازم حس و حال و لذت و روح سوپراسپرت ها رو نداره، برای اثبات این حرف کافیه فقط به عکسها نگاه کنید، حتی با دیدن عکسشون هم میتونید روحشون رو حس کنید چه برسه به اینکه به مرحله روندن برسید که دیگه اصلا قابل مقایسه نیستن

  5. paghini

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اینا همه ماشین های فوق العاده و ارزوی هرکسی هستن
    ولی فقط یک فیلم از پاگانی زوندا ار نگاه کنید که یک راننده حرفه ای پشتش نشسته باشه و سریع بره
    من که هر لحظه فکر میکردم الانه که موتورش بترکه یا اسفالتو به اتیش بکشه
    واقعا پاگانی کارش درسته و خیلی دوسش دارم

  6. حامد

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    خدارو شکر میکنم که دوره ماها 12سیلندرهای تنفس طبیعی مثل فراری و لامبو ، 8 سیلندرهای قلچماق آمریکایی ، 6و 8 سیلندرهای نفیس آلمانی و…. حرف اول رو میزنن. بیچاره آیندگان که یه دسته اکس باکس میدن دستشون میگن رانندگی کن! نه زوزه انجینی نه سوت توربو شارژی ..نه..

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7373 ديدگاه)

      یادش بخیر SSC اوتیمیت آئرو
      اولین بار سال 87 بود که این ماشین رو شناختم

      1. Parker

        ۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آره علی جان. واقعا اسطوره ای بود برای خودش.

        1. Parker

          ۶ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          راستی Ultima GTR یک سوپراسپرت انگلیسی هست که از ( موتور V8 شورلت + شاسی و اکسل پورشه ) استفاده میکنه.

          وزن 997 کیلو گرم
          777 اسب بخار
          طراحی شده توسط Lee Noble (موسس شرکت Noble)
          یک چهارم مایل در 9.9 ثانیه با 233 کیلومتر بر ساعت سرعت !!

        2. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2854 ديدگاه)

          اینا Ultima Evolution رو از قلم انداختن 0تا 60 مایل تو 2.3 ثانیه.
          0تا 241 تو 8.9 ثانیه.
          یک چهارم مایل هم تو 9.2 ثانیه.با سرعت 251 کیلومتر برساعت.(اینا مشخصات نسخه 1020 اسب بخارشه)
          نسخه 700 اسب بخارش یک چهارم مایل رو تو 9.9 ثانیه میره.با سرعت 230 کیلومتر برساعت.

  7. مهدی 911

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    دمه 918 گرم

  8. Mr. MRM

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دوستان سلام. میخواستم دو سه تا از طراحی هام رو به اشتراک بزارم که رو کاغذ کشیدم. چگونه عکس ها رو بزارم ؟

    1. Parker

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      عرض سلام
      خیلی خوشحال میشیم.
      در سایت picofile عکس ها رو آپلود کنید. سایت بهتون یک لینک میده. لینکش رو بذارید این جا.

      1. Mr.MRM

        ۷ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با تشکر از پاسخگویی شما. در مطالب بعدی این عکس ها را در اختیار شما قرار میدهم

        1. Hamed Ferrari

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (67 ديدگاه)

          چی شد پس

  9. Saied

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    زنده باد مهندسین. زنده باد تکنولوژی.
    به امیده روزی که ماشین هایه خودران بدون نیاز به هیچ گونه سوخت فسیلی و هشمند کامل دسته هر انسانی باشه.

  10. B&M

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بنظر من ماشین باید صدا ی موتور داشته باشه، اگزوز باید نعره بکشه ،اونم اسپرت باشه، الکتریکی مال کسایی که به این چیزا اهمیت نمیدن.بعدشم کدوم ماشین برقی دیدید ۴۰۰ تاپ اسپید داشته باشه .تا بیاد به این سرعت برسه برقش میره !! ?

  11. sadegh

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    حس میکنم این شتاب ها واقعا نباید از یه حدی بیشتر بشه،چون واقعا ذهن انسان تا چه قدر میتونه سرعت پاسخ گویی داشته باشه،؟؟؟؟مثلا همین شتاب هم واقعا غیرقابل کنترله،برفرض که خودرو هندلینگ عالی داشته باشه،ولی بازم سرعت حرکت وچرخش وحشتناکه،وحشتناک!!!!نهایتا کاربردش میشه پیست مسابقه…..یا یه بخش تو شهربازی که هیجان این شتاب گیری رو داشته باشه،،،من شمارو نمیدونم،ولی واقعا تو خودم نمیبینم با شتاب ۲ثانیه بخوام ذره ای فرمونو حرکت بدمو تغییر مسیربدم!

  12. احمد باقری

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تا تولید نشه، معلوم نمیشه که چی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا