با وجود قدرتهای بالایی که این روزها در خودروها میبینیم، ساختن مدلهایی که در خط مستقیم سریع باشند آسان است اما آیا صِرف وجود قدرت بالا باعث افزایش سرعت خودرو در پیچها هم میشود؟ قطعاً پاسخ منفی خواهد بود و دقیقاً اینجا است که خودروهای پرفورمنس واقعی از مدلهایی که فقط قدرت زیادی دارند متمایز میشوند. به همین دلیل، موتورترند از بین ۱۸۵ خودرویی که در سال ۲۰۲۲ آزمایش کرده، لیستی از مدلهایی که بهترین هندلینگ را داشتهاند گردآوری کرده است. این لیست بر اساس شتاب جانبی تنظیم شده که نشاندهندهٔ حداکثر چسبندگی خودروها در پیچها و همینطور پیست Figure-8 است.
این پیست به شکل عدد ۸ لاتین، پیچهایی به چپ و راست را با شتاب گیری و ترمز گیری پیوند میدهد و منجر به انتقالهای دینامیکی میشود که چیزهای زیادی را در مورد فرمان پذیری، کنترل بدنه و تعادل خودروها نشان میدهد. البته هندلینگ فقط در اعداد خلاصه نمیشود و شامل فاکتورهایی مثل دقت فرمان، تعادل شاسی و میزان اعتمادبنفسی که خودرو به راننده میدهد هم خواهد بود. به همین دلیل، اظهارات رانندهٔ تست جادهای موتورترند، «کریس والتون» را هم در توضیحات خواهید دید. همانطور که گفتههای والتون نشان میدهد، همهٔ خودروهای این لیست عملکرد بیعیب و نقصی ندارند.
۸-پورشه پانامرا توربو S
شتاب جانبی: ۱.۰۹ جی
تایم پیست: ۲۲.۹ ثانیه
چطور یک سدان ۲۱۳۰ کیلوگرمی در این لیست جای گرفته است؟ با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ که با چسبندگی فوقالعاده در پیچها باعث میشوند این سدان ۶۳۰ اسب بخاری بتواند حتی برخی از سوپراسپرتها را هم در گرد و غبار خود جا بگذارد. تویوتا GR سوپرا، کیمن GT4 از خود پورشه، آکورا NSX تایپ S و فراری F8 تریبوتو فقط چند نمونه از این خودروها هستند. به گفتهٔ والتون، هیچ سدانی، حتی بامو M5 CS هم این احساس را ندارد. پانامرا در هر کاری که انجام میدهد بسیار پایدار و دقیق است.
۷-پورشه ۹۱۱ کاررا GTS 4
شتاب جانبی: ۱.۰۹ جی
تایم پیست: ۲۲.۷ ثانیه
نسخههای GTS معمولاً نقطه مطلوبی در خانواده هرکدام از سری مدلهای پورشه محسوب میشوند و ۹۱۱ GTS با ۴۸۰ اسب بخار قدرت هم از این قاعده مستثنی نیست. این ماشین چه در پیچها و چه در خط مستقیم عملکرد بینقصی دارد آنهم در عین حالی که هنوز آن سطح از راحتی که بیشتر مردم از محصولات مرسدس بنز انتظار دارند را ارائه میکند. برای مقایسه، در مورد فورد GT که در سال ۲۰۱۷ پیست Figure-8 را در همان ۲۲.۷ ثانیه طی کرد نمیتوان چنین چیزی گفت. همچنین به گفتهٔ والتون، تایمهای GTS در این پیست تا حد زیادی ثابت بوده و همگی در حد یکدهم ثانیه باهم اختلاف داشتند.
۶-پورشه ۹۱۱ توربو S با پکیج سبکوزن
شتاب جانبی: ۱.۰۹ جی
تایم پیست: ۲۲.۶ ثانیه
این یکی از نمونههایی است که نشان میدهد اعداد کاملاً با تجربهٔ رانندگی مطابقت ندارند زیرا توربو S با پکیج سبکوزن علیرغم ۳۵ کیلوگرم وزن کمتر نسبت به توربو S معمولی که در سال ۲۰۲۰ آزمایش کردیم، ۰.۰۱ جی در شتاب جانبی و ۰.۱ ثانیه در پیست عقب افتاده است. این هرگز به خاطر خطای دادهها نیست زیرا به گفتهٔ والتون، قسمت عقب خودرو واقعاً ناپایدار است و باید برای کنترل بیشفرمانی در پیچها بسیار تلاش کرد. البته مقصر این موضوع لاستیکهای گودیر ایگل F1 سوپراسپرت در نسخهٔ سبکوزن هستند زیرا لاستیکهای پیرلی P Zero در توربو S معمولی بسیار قابل کنترلتر بودند.
۵-لامبورگینی اوراکان تکنیکا
شتاب جانبی: ۱.۰۹ جی
تایم پیست: ۲۲.۶ ثانیه
سوپرکار V10 لامبورگینی با افزایش سن بهتر میشود. تکنیکای محرک عقب با سیستم فرمان گیری چرخهای عقب نسبت به اوراکان اولیه که در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد خودروی کاملاً متفاوتی احساس میشود. تکنیکا بعنوان نسخهای جادهایتر STO، بخشی از تمرکز آن نسخهٔ پیست محور ۶۴۰ اسب بخاری را برای ارائهٔ راحتی بیشتر کنار گذاشته است. درنتیجه، تکنیکا در پیست ۰.۳ ثانیه کندتر از STO است و چسبندگی کمتری دارد اما همچنان حس اعتماد را به راننده القا میکند.
۴-پورشه کیمن GT4 RS
شتاب جانبی: ۱.۱۵ جی
تایم پیست: ۲۲.۳ ثانیه
سرانجام پورشه اقدام به ساخت کیمنی کرد که میتواند از زیر سایهٔ بهترین نسخههای ۹۱۱ خارج شود. GT4 RS با ۵۰۰ بخار قدرت از پیشرانهای که پشت سر شما فریاد میزند، آنقدر طبیعی و متصل به پیست است که حتی میتوانید آن را صرفاً با افکاری که در ذهن دارید با سرعت فوقالعادهای هدایت کنید! خودروی آزمایشی ما که مجهز به پکیج ۱۳,۲۵۰ دلاری وایساخ و رینگهای منیزیومی ۱۵,۶۴۰ دلاری بود، جزء شش پورشه برتر در آزمونهای هندلینگ ما قرار گرفت. در این لیست اسطورههایی مثل ۹۱۱ GT2 RS سال ۲۰۱۸ و ۹۱۸ اسپایدر سال ۲۰۱۵ حضور دارند.
۳-پورشه ۹۱۱ GT3 تورینگ
شتاب جانبی: ۱.۱۹ جی
تایم پیست: ۲۲.۵ ثانیه
تورینگ نسخهای اهلیتر از ۹۱۱ GT3 است که مقداری از قابلیتهای آئرودینامیکی را برای ارائهٔ ظاهری سادهتر قربانی کرده است اما غیرازاین، تمرکز یکسانی با GT3 روی پیست دارد. این ماشین با گیربکس دستی و ۵۱۰ اسب بخار قدرت، درحالیکه تایم حیرتانگیزی در پیست Figure-8 به جای گذاشت، بالاترین شتاب جانبی را در بین تمام خودروهای تولیدی که تاکنون آزمایش کردهایم به ثبت رساند. البته این رکورد بطور مشترک در اختیار دو خودروی دیگر یعنی ۹۱۱ GT3 و نسل قبلی ۹۱۱ GT3 RS هم هست که آنها نیز ساخت پورشه هستند. به گفتهٔ والتون، GT3 تورینگ در آزمایشهای چسبندگی کمترین کمفرمانی را دارد و کاملاً متعادل است.
۲-شورلت کوروت Z06 Z07
شتاب جانبی: ۱.۱۶ جی
تایم پیست: ۲۱.۹ ثانیه
تبلیغات شورلت را باور کنید زیرا مورد انتظارترین خودروی سال به همهٔ آنها عمل کرده است. چرا؟ چون Z06 با پکیج ۹ هزار دلاری Z07 تایمی را در پیست Figure-8 ثبت کرد که با مرسدس AMG GT بلک سریز، مکلارن سنا و پورشه ۹۱۱ GT2 RS برابر است. در Z06 جدید پیشرانهٔ تنفس طبیعی ۶۷۰ اسب بخاری بسیار جذاب به نظر میرسد اما دینامیک شاسی آن مسلماً برای تحسین سزاوارتر است. البته برای بیرون کشیدن اعدادی مثل این از Z06 به تجربه نیاز خواهید داشت زیرا به گفتهٔ والتون، ایجاد اعتمادبهنفس و یافتن محدودیتهای خودرو کمی زمان میبرد اما وقتی به آن نقطه برسید، حفظ آن آسان خواهد بود.
۱-مکلارن 765LT اسپایدر
شتاب جانبی: ۱.۱۷ جی
تایم پیست: ۲۱.۸ ثانیه
وقتی یک پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ۷۶۵ اسب بخاری و لاستیکهای پیرلی P Zero تروفئو R را در یک پکیج فیبر کربنی ۱۴۶۲ کیلوگرمی ترکیب کنید چه چیزی به دست خواهید آورد؟ پاسخ پادشاه جدید پیست Figure-8 است. مدلهای LT مکلارن برای کالبدشکافی پیستها ساخته میشوند و این اسپایدر هم توجه چندانی به رانندگیهای روزمره ندارد. حتی قبل از اینکه پیشرانه را روشن کنید، فقط نگاه کردن به صندلیهای فیبر کربنی که فقط با کمی ابر پوشیده شدهاند نشان میدهد چه خشونتی در انتظار شما است. بازهٔ حرکتی کوتاه پدال ترمز، عایق سروصدای اندک و واکنش فوری فرمان نیز این احساس را میدهد که 765LT یک خودروی مسابقهای جادهای است. همچنین به گفتهٔ والتون، به سختی میتوان روی این مکلارن تسلط پیدا کرد.
Reza Waffen SS
۸ دی ۱۴۰۱ماشاالله کوروت ترکونده 👌👌👌
NAVID۰۰۹۸
۸ دی ۱۴۰۱کروت ترکونده ؟!!!
سلطانِ هندلینگ پورشه داره تو مقاله جِلِزو وِلِز میکنه ، بعد شما میفرمایید کروت !!!
Reza Waffen SS
۸ دی ۱۴۰۱خودم آلمانی فنم، پورش خدای هندلینگه ولی اگه بدون تعصب باشیم کوروت بخاطر تنفس طبیعی بودنش یه سروگردن از بقیه بالاتره .
محمدرضا
۸ دی ۱۴۰۱شورلت یک خودروی اسپورت داره که تایمش از ۱۰ خودروی تولیدیه پورشه بهتره.مهم تنوع محصولات نیست مهم اول شدنه.
کروت با یک سوم قیمت تایم بهتری از ۹۱۱ که اعتبار پورشه هست زده.
فرشاد
۸ دی ۱۴۰۱واقعا؟میتونه تو چهارصد مترم رو حرفش باشه؟
مانی
۹ دی ۱۴۰۱مقاله رو نخوندی که گفته زمانش با مرسدس،پورشه و مکلارن یکی هست؟؟؟
فول این کوروت ۵.۵ لیتری بالای ۱۶۰ هزار دلار قیمت داره،۹۱۱ که ۵۰۰ هزارتا باشه داریم؟
shayan1renault
۹ دی ۱۴۰۱لامبورگینی اوراکان تکنیکا هم ترکوند داش
همیشه عاشق لامبورگینی وطراحیاشم
به اضافه صدا وقدرت دلنواز وخشن انجین هاش
ممد ژانگولر
۸ دی ۱۴۰۱ماشالله پورشه و لامبو ترکوندن لیستو 👌
علی
۸ دی ۱۴۰۱ماشاء.. به آلمان فن ها و پورشه فن ها که ترکوندن مجلات ماشینو !!! عجب ، فراری احتمالا جزء ماشین ها محسوب نمیشه ؟!!!! مگه میشه تو چنین لیست هایی ، شاهه خودرو ها نباشه ؟!!! بریزین تو سطل آشغال این چنین مجلاتی را
هیچکس
۸ دی ۱۴۰۱شاهه؟؟؟
شاهه چیههه؟
Trump
۸ دی ۱۴۰۱اونم تشریف داشت برای دوم سومی باید تلاش میکرد
ممد ژانگولر
۸ دی ۱۴۰۱داداشای گلم فراری ثابت شدست احتیاج به جنگولک بازیها نداره
فراری بخر بذار تو ویترین خونت
فراری انقدر تولیداتش محدوده که هر کسی نمیتونه داشته باشتشون
یک ذره غیصری فکر کنید به تمام جواب سوالاتتون میرسید
Trump
۱۰ دی ۱۴۰۱استاد بزرگ تولید مکلارن که نسبت به فراری هم محدود تره
اگر مثل شما فک کنیم که باید نظرات سراسر خنده دار بذاریم
مهردادکمال
۸ دی ۱۴۰۱اگر نسخه کامل gt3با اون باله مخصوصش میومد بیشتر میترکوند
Scuderia Ferrari
۸ دی ۱۴۰۱بازم مثل همیشه فراری ها تست نشدن !!
دم پورشه گرم با اون دینامیک خودروهاش
دم شورولت گرم با اون انجین استثنایی
مکلارن هم جای هیچ ایرادی نگذاشته
لامبورگینی فقط صدای گوش نوازش
Reza Waffen SS
۸ دی ۱۴۰۱اگه اشتباه نکنم تا اونجایی که من میدوم فراری خودش نمیخواد محصولاتش تست شن
TESLA
۸ دی ۱۴۰۱چطور میگی لامبو فقط صدای گوشنواز داره ؟!!
یادتون رفته که پرفورمانته سال ۲۰۱۸ رکورد نورنبرگ رو شکست و سال بعدش svj هم اینکار رو انجام داد ، کاری که فراری تو خوابش هم نمیتونه انجام بده 🤣🤣🤣
Scuderia Ferrari
۸ دی ۱۴۰۱به عنوان یه تیفوسی میگم مدل های 296GTB و SF90 استراداله نسخه های AF اگه تو نوربرگ رینگ تایم گیری کنن به احتمال زیاد رکورد بهتری نسبت به آونتادور SVJ میزنن و اگه غیر از این باشه به جان خودم طرفدار تسلا پلاستیکی میشم
TESLA
۸ دی ۱۴۰۱حاضرم شرط ببندم فراری هر جوره هم بیاد نورنبرگ باز به گرد پای svj و پرفورمانته نمیرسه ( حتی sto با وجود اینکه تنفس طبیعی و تک دیفرانسیل هست ولی باز هم توی پیست evolution انگلیس از ۴۸۸ پیستا با اون همه ادعا سریع تر هست ) چرا بحث تسلا رو وسط میکشی ، مگه من حرف از تسلا زدم من فقط گفتم لامبو به لطف مهندسی ژرمن ها از هر لحاظ سرتر از فراری هست ، اگه بحث تسلا هست که : یه فراری بگو بهم ( فقط یکی کافیه ) که بتونه تو درگ به ۱۰۰ متری پلد نزدیک بشه ؟؟!🤣🤣🤣 تازه وای به روزی که رودستر بیاد دیگه.ه اون موقع باید فراری از ترس حقارت دوباره توسط تسلا ، در کارخونه خودش رو تخته کنه 🤣🤣🤣
Ferrari
۹ دی ۱۴۰۱Tesla
شماها هنوز سنتون انقدر قد نمیده این چیزارو درک کنید منم حوصله توضیح دادن ندارم. فقط لپ تایمهای ۴۸۸ پیستا با ماشینهای پیست محور لامبورگینی رو میذارم که باد بگیرید دیگه فضایی نظر ندید
لپتایم های فراری و هوراکان sto👇
https://fastestlaps.com/comparisons/8tjvuvmf3jgj
فراری ۴۸۸ پیستا و اونتادور svj👇
https://fastestlaps.com/comparisons/8tjvuvmf3jgj
پیست محور ترین ماشینهای لامبورگینی، تو پیستهای ۳_۴ کیلومتری با دو سه ثانیه اختلاف از پیستا شکست خوردن
Ferrari
۹ دی ۱۴۰۱https://fastestlaps.com/comparisons/3cd778mf0c1g
وی
۸ دی ۱۴۰۱فراری غیر از پیست خودش جایی تست نمیکنه که رکورد بزنه وگرنه تو تاپ گیر که خود برسی کننده های برنامه تست کردند فراری ۴۸۸ پیستا رکورد هردو پرفورمانته و gt2rs رو زد
d1123
۸ دی ۱۴۰۱واییی بعد پنج ساااال هنوزم ازون رکورد میگن (((((((((((=
عزیزم همون سال ثابت شد که اون رکورد 6:55 فاقد ارزش آماری هست
weinstein
۸ دی ۱۴۰۱همین چند لحظه پیش جوابت رو تو کامنت های اون “ویدیو رانندگی اول شخص با فراری 812 سوپرفست” دادم
اومدم اینجا و حالم گرفته شد دوباره!
نمیفهمم چرا یه عده بخاطر اینکه صرفا یه برند رو دوست دارن باید بقیه رو بکوبن
بنظرم اون ایموجی های خنده دلیلش از یه جای دیگه س!
امیدوارم منظورم رو بگیری ;)
OM.01
۸ دی ۱۴۰۱(بازم مثل همیشه فراری ها تست نشدن!!)
سریعترین فراری موتور ترند به ترتیب 488GTB و F8 و 812 سوپرفست هست که به ترتیب 22:60 و 22:80 و 23:30 ثبت کردن.محصولات فراری برای سریعترین تایم پیست یا سریعترین شتاب ساخته نشدن.
فراری یعنی= تجربه رانندگی با کیفیت فراوان کابین همراه با صدای خیره کننده موتور و طراحی بینظیر
وی
۸ دی ۱۴۰۱ماشینای چهار سال پیش فراریو نمیشه با اینا که مال ۲۰۲۲ هستن مقایسه کرد تازه اینا که گفتی پیست محور هم نبودن 488 پیستا پیست محوره
amin
۸ دی ۱۴۰۱488 gtb که مال 8 سال پیشه برادر ….ماشین های 2020 و 2022 پورشه رو بار فراری های چند سال پیش که نمیشه مقایسه کرد …حداقل 296 و 488 پیستا رو میوردن
حسن
۸ دی ۱۴۰۱🤣🤣🤣فکر کنم تویوتا بتونه اینارو تو هندلینگ به چالش بکشه
Royal Driver UK
۸ دی ۱۴۰۱چقدر دیدگاه ها سطحشون پایین اومده…
جناب ایکس
۸ دی ۱۴۰۱اگه به اختلاف قیمت رحم نمیکنی حداقل به خودت رحم کن دااش
بهنام
۸ دی ۱۴۰۱نه بابا هیوندای میخواد رکوردشونو برنه با جنسیس کوپه خخخخخ
امیرحسین
۸ دی ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱
TESLA
۸ دی ۱۴۰۱کلا لیست به تسخیر اشتوتگارتی ها دراومده 😎🇩🇪🇩🇪🚀🚀
TESLA
۸ دی ۱۴۰۱انتخابام از توی این جمع :
۱- ۹۱۱ توربو s
۲- هوراکان
۳- کوروت
🇩🇪🇩🇪🇮🇹🇮🇹🇺🇸🇺🇸
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۸ دی ۱۴۰۱کوروت احساس برانگیز است
Royal Driver UK
۸ دی ۱۴۰۱واقعا ایول بهت مکلارن پیشتاز رو به جلو، ۷۶۵التی هیولای استثنایی! دمه پورشه هم گرم که همیشه حرف اول مهندسی رو میزنه. ولی فکر میکردم یکی از مدلای آستون مارتین مثل ونتیج وی۱۲، فراری اساف۹۰، و شاید آعودی ار۸ رو ببینم🤔
OM.01
۸ دی ۱۴۰۱نسل قبلی پورشه 911GT3 تایم 22:80ثانیه
نسل قبل 911GT3 RS تایم 22:90ثانیه زده.
نسل جدید پورشه 911GT3 تایم 22:10ثانیه
نسل جدید پورشه 911GT3RS تایم 22ثانیه
نسل قبلی پورشه 911GT2RS تایم 21:90 زده.
احتمالا تایم نسل جدید باید 21 ثانیه باشه که میشه سریعترین…
پورشه همیشه بهترین هارو میسازه.اسپرت، سوپراسپرت، شاسی بلند، کراس اوور، سدان لوکس پرفورمنس، هایپر خودرو.سواری هندلینگ کیفیت امکانات طراحی همیشه بهترین.
شاید هیچ وقت نتونم پورشه سوار شم و مالکش باشم(شاید هم بتونم) اما آرزو میکنم با آدمایی درارتباط باشم که شبیه پورشه باشن.متاسفانه تو دنیا و ایران از این افراد کم هستش.
علی
۸ دی ۱۴۰۱از پورشه خوشم نمیاد ، ۶۰ ساله ظاهرش تغییر نکرده!!! درضمن یادت باشه ، فراری شاهه ، لامبورگینی وزیر ، پورشه هم میتونه اسب باشه
phonix
۸ دی ۱۴۰۱لامبورگینی دقیقا چیش از پورشه بیشتره؟
توان مهندسیش ؟
طراحیش ؟
ارزش برند؟
جوایز مجلات ؟
جوایز موتور اسپرت؟
قبل از به دنیا اومدن لامبو پورشه و فراری داشتن میزدن تو سر کله هم بخوام یه نفر رو به این جمع اضافه کنم الفا یا مازاراتیه نه لامبورگینی
OM.01
۸ دی ۱۴۰۱(از پورشه خوشم نمیاد ، ۶۰ ساله ظاهرش تغییر نکرده!!)
کاری که از ابتدا درست باشه نیازی به تغییر نداره…
GMA
۸ دی ۱۴۰۱وای این هنوز تو فکر شاه و وزیر و مهره های شطرنجه….:))
اوکی فراری شاه.
پورشه هم کارگر افغانی مظلوم…:))
دلت خنک شد؟؟
Royal Driver UK
۸ دی ۱۴۰۱(۶۰ ساله ظاهرش تغییر نکرده)
اتفاقا بیشتر شبیه خودروهای کلاسیکش شده همین ۹۱۱, و یکی از بااصالت ترین خودروساز آلمان هم پورشست و از لحاظ مهندسی از هموطناش که چه عرض کنم، توی دنیا اوله. بهترین سیستم چهار چرخ محرک رو میسازه، بهترین گیربکس دو کلاچه رو میسازه (همون PDK پورشه). که قاتل سوپراسپرت ها هم محسوب میشه.
فرشاد
۸ دی ۱۴۰۱امیدوارم جوک گفته باشی😂
خودت جوابتو دادی شصت ساله ظاهرش تغییر نکرده ولی هر سال تایمای خیلی قوی تری زده
خب مهندس به این میگن حفظ اصالت اونم شصت ساللل
این کار فقط برازنده پورش و بی ام و و بنز هس
اگه تغییر چهره دوس داری برو فن تویوتا باش😂
حسین
۸ دی ۱۴۰۱پورشه پانامرا توربو اس
کیمن GT4 RS
بوگاتی شیرون سوپر اسپرت
یه تویوتا کرولا
و تمام
HS
۸ دی ۱۴۰۱عشقم پورشه
خفن
بی ریا
سرییییع
ارش
۸ دی ۱۴۰۱میشه گفت هیچکدام از ماشینها لذت سواری فراری رو ندارن .مک لارن که عملکردش فوق العاده ست کوروت هم همیشه در زمینه هندلینگ عملکرد درخشانی داشته پورشه هم ماشالله پنج شش تا ماشین داشت تو بهترین ها .مخصوصا کایمن gt4
4wheeled
۸ دی ۱۴۰۱هوراکان قدیمی نمیشه!!
fordglx2008
۸ دی ۱۴۰۱عه تویوتا Gt86 جا انداختید
Monster 765lt
۸ دی ۱۴۰۱هرجا مقایسه ای باشه که کارشناس واقعی نظر داده باشه نه کاربر بی تجربه… و تو اون لیست مکلارنی باشه بدون هیچ تردیدی همه میدونن عنوان بهترین رو اون مکلارن به خودش اختصاص داده فرقی هم نمیکنه حریفانش چه بزرگانی باشن بعد چهار تا آدم معمولی که میدونین کیا رو میگم (سه آمریکایی فن و یک آلمانی/ایتالیایی فن هستن) اعتقاد دارن مکلارن پشمکه و در مقابل فهمیدن مقاومت میکنن:))
احمدرضا
۸ دی ۱۴۰۱انتخاب من اول مکی
دوم توربو s
مهردادکمال
۸ دی ۱۴۰۱تسلا و لوسید ایر رو میاوردین که عیار واقعیشون مشخص شه
Reza Waffen SS
۸ دی ۱۴۰۱اونا فقط قدرت دارن نه هندلینگ و آئرودینامیک
GMA
۸ دی ۱۴۰۱اتفاقا لوسید ایر در بحث آئرودینامیک مدعی سر سختی هست با بهترین ضریب درگ بین خودرو های تولیدی..
درباره پرفورمنس در پیست هم فعلا نمیشه نظر داد تا وقتی که تایم ثبت بشه…
OM.01
۸ دی ۱۴۰۱(تسلا و لوسید ایر رو میاوردین که عیار واقعیشون مشخص شه)
لوسید ایر گرند تورینگ با800 اسب بخار و 1200 نیوتون گشتاور و شتاب 0تا100در3ثانیه و 1/4مایل در 10.8 ثانیه تایم 24.60ثانیه در پیست 8 موتور ترند ثبت کرده!
https://fastestlaps.com/models/lucid-air-grand-touring
تسلا اس پلاد با 1020 اسب بخار قدرت و 1420 نیوتون گشتاور و شتاب 0تا 100در2ثانیه و1/4مایل در 9.3ثانیه تایم 23.50ثانیه در پیست موتور ترند ثبت کرده!
https://fastestlaps.com/models/tesla-model-s-plaid
Alan.r
۸ دی ۱۴۰۱بلک سریز میتونه رکورد بیشتر ماشین های این لیست رو با اختلاف بشکنه واقعا جایش تو لیست خالیه
S
۸ دی ۱۴۰۱رکورد همشون میزنه منتهی لیستا شده تعصبی. بلک سریز بعد amg one رکوردار پیست هستش بعد تو این لیست نیست😂😂 amg one که برا 2023 هست مگه نه حرف اول اون میزنه
فرشاد
۹ دی ۱۴۰۱قبلamg oneرکورد دست911 gt2sبود نه بلک سریز
بلک سریز سومه
S
۹ دی ۱۴۰۱بلک سریز و 911 فوق العاده هستن 👍👍👍
❤BMW❤
۸ دی ۱۴۰۱مگه اون کسایی که مقاله رو نوشتن حالشون بد بوده که بلک سریع رو نیاوردن؟
حتما خیلی چرته
amirboss
۸ دی ۱۴۰۱خودنمایی کوروت تو این لیست نشون میده واقعا روش کار شده. جایی که خدایان هندلیگ(جای محصولات لوتوس واقعا خالیه) حضور داشته باشن و بتونی عرض اندام کنی یه شاهکار مهندسیه. پورشه از قدیم الایام هندلیگش مثال زدنی بود ولی خودرویی مثل کوروت که هندلیگ معمولی و سطح پایینی داشته و تونسته خودشو قاطی بزرگان هندلیگ کنه باید مقام اولی رو بهش داد
مازیار
۸ دی ۱۴۰۱کامی کامی
از دیشب تابحال دو تا لیست خودرویی منتشر شده که چند تا کارگاه نجاری و چرم دوزی هر دوتا رو بردن
موضوع مبهمه کجایی کامی؟
دانیال_Surrey،England
۸ دی ۱۴۰۱الان رفتم کامنتا رو دیدم.
چشم و دلم به کامنت کاربر TESLA روشن شد که گفته بود سیستمای الکتریکی جگوار آی پیس و باقی هیبریدی ها ش و…توسط فولکس تامین میشه و جگوار گفته اگه فولکس نبود ما نمیتونسیتم آی پیس رو بسازیم!!
یعنی دروغ به این واضحی رو چطور روش شده بگه معلوم نیس.
یعنی تو سایت هیترا ها هم ضریب هوشیشون به اندازه م ی مون نیست.
Royal Driver UK
۸ دی ۱۴۰۱دقیقا👌
phonix
۸ دی ۱۴۰۱هندلینگ ماشین های هاچبک همیشه زبان زد بوده چرا نه گلف هست نه هوندا سیویک :/
R@min
۸ دی ۱۴۰۱این پیست ۲۰ ثانیه ای کوچکترین ارزشی نه در پرفورمنس و نه در اتکا برای آمار نداره که براش یقه همو می گیرین 😄
تو این پیست حتی به ۵۰% پتانسیل یه محصول هم نمیرسن.
زیزیگولو
۸ دی ۱۴۰۱داخل بهترینای سرعتو شتابو هندلینگ و ……… امکان نداره که پورشه نباشه👍👍👍
BMW/M-POWER
۸ دی ۱۴۰۱این موتور ترند همه چیش خنده دار و سطح پایینه
پیست 28 ثانیه ای ؟؟؟؟!!!!
توی این مسیری که اصلا اسمشو پیست نمیشه گذاشت حتی دیسک های ترمز ماشین گرم هم نمیشه
اکثر تایم ها هم غیر رسمی توی شرایط نامساوی گرفته شده
figure-8 هیچوقت معیار نیست فقط برای این وجود داره که بگن فلان مجله برای خودش پیست داره
من قبلا هم گفتم هر کسی ادعایی داره بیاد توی نوربرگ رینگ که معیاره ثابت کنه (یه پکیج کامل از مسیر طولانی ،کفی،پیچ های تند و …)
وگرنه با تعریف و تمجید چهار تا مجله از یه ماشین زمانی ثبت نمیشه
امیررضا
۸ دی ۱۴۰۱لامصبا همشون عالین. مخصوصاً ۹۱۱ GTS 4 که از نظر من بهترین نسخهی ۹۱۱ هست، نه تریم پایه مثل کاررا نه مثل جیتیتری و آراس مخصوص پیست. عالیه این نسخه از ۹۱۱. به قول خارجی ها sweet spot محسوب میشه.
ARMAN سابق
۸ دی ۱۴۰۱تو دینامیک رانندگی رو دست پورشه نیست.
مکلارنم همیشه عملکردهای خفنی داشته
کوروتم واقعا قابله احترامه
❤BMW❤
۸ دی ۱۴۰۱پس m5cs کو؟
Hadi
۸ دی ۱۴۰۱پورشه سلطان هندلینگ 👌🏼
911 تورینگ عشقه ولی از حق نگذریم کوروت یک هیولای تنفس طبیعی واقعیه و صدای V8 دیوانه کنندس👌🏼
sina
۹ دی ۱۴۰۱کیمن و کوروت ❤️