در این مطلب قصد داریم به معرفی پیشرانههایی بپردازیم که چندین جایزه در رقابتهای بهترین موتورهای سال جهان کسب کردهاند.
توسعهٔ پیشرانههای جدید بخش مهمی از فعالیت خودروسازان است و یک پیشرانهٔ خوب یا بد میتواند بر اعتبار یک شرکت بیفزاید یا از آن بکاهد. برخی از پیشرانهها به دلیل نوآوریهایی که دارند، متمایز هستند، برخی به لطف دنیای موتوراسپرت به افسانه تبدیل شدهاند و برخی دیگر با سادگی و قابلیت اطمینان، میلیونها خودرو در سراسر جهان را به حرکت درآوردهاند. در همین حال، سالها است که با هدف شناسایی بهترین پیشرانههای جهان، جوایز سالانهٔ «پیشرانههای برتر Wards Auto» و «پیشرانهٔ بینالمللی سال» بر اساس معیارهای مختلفی مثل خروجی قدرت و گشتاور، میزان ارتعاش، لرزش و سروصدا، مصرف سوخت، تحویل نیرو، نرمی کارکرد و… اعطا میشود. ازاینرو، در ادامه قصد داریم با ۱۰ پیشرانهای آشنا شویم که بیش از یک بار برندهٔ جایزهٔ موتور سال شدهاند.
فراری F154 نسخهٔ ۳.۹ لیتری
برندهٔ جایزهٔ پیشرانهٔ بینالمللی سالهای ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹
F154 یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو و تزریق مستقیم است که از سال ۲۰۱۳ تولید میشود. پس از پیشرانهٔ F120A در F40 دههٔ ۸۰، این اولین موتور توربوشارژی بود که در فراریهای جادهای دیده شد. روما و SF90 مدلهایی هستند که هماکنون از موتور F154 استفاده میکنند. از این پیشرانه همچنین در بسیاری از خودروهای مازراتی مثل کواتروپورته تروفئو، گیبلی تروفئو و لوانته تروفئو هم استفاده شد.
بامو B58
برندهٔ جایزهٔ واردز سالهای ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰
B58 یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است که از سال ۲۰۱۵ تولید میشود. B58 که جایگزین N55 محسوب میشود، بسیاری از ویژگیهای موتور قبلی را با افزایش بوست، نسبت تراکم و حجم موتور بهبود بخشیده است. ابن موتور همچنین به لطف توربوشارژر توئین اسکرول، قدرت را با حداقل تأخیر تحویل میدهد. در سال ۲۰۲۳ نسخهٔ پرفورمنس بالای این موتور که با نام S58 شناخته میشود و در مدلهای مختلف M مثل M2، M3 و M4 مورداستفاده قرار میگیرد نیز موفق به کسب جایزهٔ واردز شد.
بامو B38 نسخهٔ ۱.۵ لیتری
برندهٔ جایزهٔ واردز سال ۲۰۱۵ و جایزهٔ پیشرانهٔ بینالمللی سال ۲۰۱۵
B38 یک موتور سه سیلندر توربوشارژ است که بهعنوان جایگزینی برای خانوادهٔ موتورهای چهار سیلندر پرینس (محصول مشترک بامو و پژو-سیتروئن) از سال ۲۰۱۳ تولید میشود. هرچند اولین خودرویی که از موتور B38 استفاده کرد کوپهٔ اسپرت هیبریدی i8 بود اما بعداً از این موتور در خودروهای دیفرانسیل جلوی گروه بامو مثل سری ۱ و مینی استفاده شد. B38 اولین پیشرانه با محفظهٔ آلومینیومی توربین توربوشارژ بود. این موتور همچنین از زمانبندی متغیر دوگانهٔ سوپاپ هم بهره میبرد.
فورد اکوبوست ۱ لیتری
برندهٔ جایزهٔ واردز سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و جایزهٔ پیشرانهٔ بینالمللی سالهای ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴
موتور کوچک ۱ لیتری سه سیلندر اکوبوست فورد تقریباً بهاندازهٔ یک ورق A4 است. این پیشرانه بسیار محبوب است و در محصولات پرفروش فورد مثل فوکوس، فییستا و B-Max مورداستفاده قرار میگیرد. تولید این موتور در سال ۲۰۱۲ آغاز شد. بلوک این پیشرانه از چدن ساخته شده که هرچند از بلوک آلومینیومی سنگینتر است اما سریعتر گرم میشود. ازآنجاییکه اکوبوست ۱ لیتری یک پیشرانهٔ سه سیلندر است، مستعد لرزش و ارتعاش خواهد بود اما فورد با طراحی خاص فلایویل این مشکل را کمرنگ کرده است.
پورشه MA1.22
برندهٔ جایزهٔ واردز سال ۲۰۱۴ و جایزهٔ پیشرانهٔ بینالمللی سال ۲۰۱۳
MA1.22 تنها پیشرانهٔ پورشه محسوب میشود که طی یک دههٔ گذشته موفق به راهیابی به لیست برترین موتورهای سال واردز شد. موتور قبلی که به این لیست راه پیدا کرده بود، پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری M96.22 باکستر در سال ۲۰۰۲ بود. موتور ۲.۷ لیتری MA1.22 به لطف نوآوریهایی که راندمان را به حداکثر میرساند مثل جداکنندهٔ کلاچ و تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ VarioCam پورشه، توانست داوران را تحت تأثیر قرار دهد.
بامو N55
برندهٔ جایزهٔ واردز سالهای ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و جایزهٔ پیشرانهٔ بینالمللی سال ۲۰۱۴
N55 که اولین بار در سال ۲۰۰۹ بهعنوان جایگزینی برای موتور N54 توئین توربو تولید شد، موفق به کسب جوایز متعددی شد. N55 اولین پیشرانهٔ شش سیلندر بامو بود که از توربوشارژر توئین اسکرول استفاده میکرد. از ویژگی باعث کاهش تأخیر توربو و ارائهٔ یکنواخت قدرت میشود. علاوه بر این، موتور موردبحث به سیستم لیفت متغیر سوپاپ یا Valvetronic هم مجهز بود. موتور S55 بهعنوان نسخهٔ پرفورمنس بالای N55 نیز در سال ۲۰۱۵ در رقابت موتور بینالمللی سال در بخش ۲.۵ تا ۳.۰ لیتری برنده شد.
بامو N20
برندهٔ جایزهٔ واردز سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و جایزهٔ پیشرانهٔ بینالمللی سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳
N20 یک موتور چهار سیلندر توربو است که اولین بار در سال ۲۰۱۱ بهعنوان جایگزینی برای موتورهای N53 و N52 معرفی شد. این پیشرانه به توربوشارژر توئین اسکرول، تزریق مستقیم سوخت، سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ دوگانه و سیستم لیفت متغیر سوپاپ مجهز است. البته موتور N20 شروع سختی داشت زیرا هزاران نمونه از آن با قطعات پلاستیکی معیوب ساخته شده بودند که آسیبهای جدی و شکایت دستهجمعی خریداران را به دنبال داشت اما بعداً این مشکلات برطرف شد.
بامو و پژو-سیتروئن پرینس
برندهٔ جایزهٔ واردز سال ۲۰۱۱ و جایزهٔ پیشرانهٔ بینالمللی سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴
موتور پرینس بهصورت مشترک توسط بامو و پژو-سیتروئن توسعه پیدا کرد و اولین بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. نسخهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ این موتور که در بیش از ۲۰ مدل از محصولات مینی، پژو و سیتروئن مورداستفاده قرار گرفت، از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ بهطور متوالی هشت سال بهعنوان موتور بینالمللی برتر سال در بخش ۱.۴ تا ۱.۸ لیتری انتخاب شد. این موتور که به تزریق مستقیم سوخت مجهز است، در سال ۲۰۱۱ هم به لیست واردز راه پیدا کرد.
جنرال موتورز اکوفلکس نسخهٔ ۱.۴ لیتری
برندهٔ جایزهٔ واردز سال ۲۰۱۱ و جایزهٔ پیشرانهٔ بینالمللی سال ۲۰۱۲
موتور اکوفلکس عضوی از خانوادهٔ نسل سوم موتورهای اکوتک جنرال موتورز است. نسخهٔ ۱.۴ لیتری این موتور اولین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و نسخهٔ ۱ لیتری آن دو سال بعد به بازار آمد. این پیشرانه از تکنولوژی پورت دوگانه بهره میبرد که شامل دو پورت ورودی میشود که در دورهای پایین برای کاهش مصرف سوخت یکی از آنها بسته میشود. از این پیشرانه در خودروهای مختلف اوپل مثل کورسا و آسترا و همینطور شورلت ولت و ترکس استفاده شد.
آئودی EA888 نسخهٔ ۲ لیتری
برندهٔ جایزهٔ واردز سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و جایزهٔ پیشرانهٔ بینالمللی سال ۲۰۰۹
EA888 یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ است که نسخهٔ ۲ لیتری آن در سال ۲۰۰۸ بهعنوان بخشی از حرکت فولکسواگن به سمت موتورهای توربوشارژ کوچکتر معرفی شد. از EA888 در چندین خودروی آئودی مثل A4، A5 و Q5 و همینطور گلف GTI استفاده شد. نسخهٔ ۱.۸ لیتری این موتور هم توسط دیگر برندهای گروه فولکسواگن مثل سئات و اشکودا استفاده میشود. این موتور برای توزیع دقیق سوخت و ارائهٔ حداکثر قدرت، از تکنولوژی TFSI آئودی بهره میبرد.
NAVID@@98
۳۰ خرداد ۱۴۰۳🥇👑ماشاءالله به اروپا و امریکا ی عزیز که چه فعال هستند خداییش این عزیزان را گرامی بداریم هر چیز اول این اروپا و آمریکا همیشه بهترین ها را ارائه داده اند این عزیزان هر چیز اول درود فرشتگان از طرف خداوند به اینان 🥇👑
به من یه میاتا بدن با همون موتور مزدا هم راضی ام اتفاقا همون رو دوست دارم چه برسه به این بزرگان عزیز 👏👍
S
۳۱ خرداد ۱۴۰۳تا خودت برخیزی و برای خودت تلاش نکنی هیچکسی بهت هیچی نمیده
NAVID@@98
۱ تیر ۱۴۰۳اون جمله نمادینه
وگرنه
اتفاقا من برخیزیده ام و تلاش بسیارررررر زیاد را ترکانده ام همه چیز هم بخواهم از همه کس گرفته ام و میگیرم قطعا و ۱۰۰%درصد ۱۰۱۱%درصد
نه اینکه بگیم اونا بدن نه که بگیم نمیده یا نمیدن بلکه خودم میگیرم میکَنَم و بدست آوردم و میارم
هر چی خواستی هم بگو که به تو و هرکی دیگه بدیم و ارزانی بداریم
۳۰ خرداد ۱۴۰۳جای موتور EF7 و M15 خالیه
ناخدا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳طبق منطق شما جای هایما خالی تره 😁
۳۰ خرداد ۱۴۰۳از روی شوخی اون موتور ای اف سون و ام پونزده رو گفتم
amir
۳۰ خرداد ۱۴۰۳انقدر دیگه برات کابوس شدم هرکسی کامنت میزاره فک میکنی من هستم
همین برای من کافیه
۳۱ خرداد ۱۴۰۳با منی؟
۳۱ خرداد ۱۴۰۳زمانی کاربر تسلا داشتیم سایت پدال پست از تسلا زیاد میزاشت نسبت به الان…
الان تو رو داریم پست کره و ژاپن زیاد میزاره البته قبل اینکه تو بیای هم زیاد میزاشت
رضا نادری
۳۱ خرداد ۱۴۰۳یه سال ای اف سون جز ده موتور جهان شده بود
۳۱ خرداد ۱۴۰۳تو کدوم سال بود؟
Scuderia Ferrari
۳۰ خرداد ۱۴۰۳فراری فقط V10 جاده ای تولید نکرد که اونجا هم فرمانروایی کنه
بعد از افتخار آفرینی های بی شمار V8 و V12 های فراری حالا نوبت V6 اسب سرکش مارانلو هست که به افتخارات و جوایز بی شمار فراری اضافه کنه 👑👑
جرمی کلارکسون
۳۰ خرداد ۱۴۰۳نوشتین موتور کوچک ۱ لیتری ۳ سیلندر اکوبوست فورد تقریبا به اندازه یک کاغذ A4 است
کاملا جمله ریچارد هموند در قسمت ۳ فصل ۲۱ تاپ گیر
نویدی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳۱-bmw
۲-بقیه خودروسازها
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بی ام و ده سال دیگم نمیتونه پروجکت وان و 6×6 رو بسازه
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بیمر همین فردا هم اراده کنه میتونه هایپرکار بزنه اما سیاست شرکت این نیست
بعدشم همین پروجکت وان ، یه دردسر بزرگ برای بنز بود تا جایی که خودشون گفتن ظاهرا مدیران ما هنگام تایید این پروژه ، مست بودند !
برای حفظ وجهه خودشون با بدبختی پرونده این ماشین رو بستند
ضمنا یادت نره انجین ۶.۱ لیتری مکلارن F1 که ساخت بیمره ، عنوان سریع ترین خودروی تنفس طبیعی دنیا رو داره . اونم ۳۰ سال پیش
سدان های بیمر هم که یه پا سوپراسپرتن که تو درگ ها خوراکشون شکار بنزه
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بیمر هیچ وقت عرضه نداشته هایپر کار بزنه!!! فقط موتور زدن نیست! باید کاملللللل باشه! همش حساب کتاب داره! کی گفته موتور همه چیه ماشینه؟! هر کی گفته هیچی سرش نمیشه. همون زمانی که SLS اوند بی ام و چی داشت؟! SLR مک لارن اومد چی داشت؟!! بازم هیچی! قبلتر ازون مایباخ کوپه اومد که سرعت وحشتناکی داشت چی داشت؟!!! بازم هیچی! بی ام و مال زدن یونیماگ و اس یو وی و … نیست!!! این چیزا سال ها زمان میبره. چطور برای هیوندای نمی گید آفرود زدن سیلستش نیست؟!!! موقع بی ام و میشه سیاست؟!!!! اینجور جاها گیرتون میارم! موتور پاگانی و استون یه نمونه از شاهکارای بنز هستن که بی ام و هیچ وقت تو خوابم نمیبینش! اکثر دیپلمات های دنیا سوار S کلاس میشن نه بی ام و 750 و …!!!! اگه بخوام توضیح بدم تا صبح برات حرف دارم!
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳این ماشین بنز تو سال 2005 بوده. منتظرم ببینم یه بی ام و با این مشخصات بیاری امیر.
میام چک میکنم ببینم لینک گذاشتی یا نه.
https://www.aparat.com/v/h31ul36
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بیمر سوپرکار موتور وسط خودشو ۴۵ سال پیش ساخت و نیازی به اثبات نداره . اما طبق معمول ماشینا رو نمیشناسی و نمیدونی M1 چیه
SLR مک لارن که اسمش گویای همه چیزه . مک لارن هم کلی سهم داشت . همین مک لارن سر F1 میاد از بیمر انجین میخاد
اون قضیه پاگانی و استون مارتین هم که خودت تو حرفت گفتی انجین همه چیز ماشین نیست . طبق معمول تناقض داری . بلخره هست یا نیست ؟ اگه هست ، رولزرویس ، رنج رور ، مک لارن ، بنتلی ، لینکلن و … از انجین bmw استفاده کردند . سریعترین خودروی تنفس طبیعی جهان با موتور بیمره . تازه یه سری تولید محدود هم هستند که نگفتم مثل مورگان و غیره ( لینک پایین )
ضمنا زیاد پز سری اس رو نده . bmw غیر از سری ۷ ، رولزرویس رو زیر چتر حمایتی خودش داره و هر چی فوق لوکسه با اون برند میزنه . نیاز نیس از جایگاهش چیزی بگم که اس کلاس که هیچ حتی مایباخ هم یه سر و گردن پایین تر از رولزرویس اشرافیه
راجع به دانش bmw تو ساخت موتور هم علاوه بر بخش موتوراد که بنز کلا موتورسیکلت نداره ، همین بس که تو جنگ جهانی موتور هواپیما میساخت و حتی گفته شده بعد از دیدن توان موتور های بیمر ، قرارداد رو بجای بنز با bmw بستند تا موتور هواپیماهاشون چیزی کم نداشته باشه . اینها ساده ترین و پیش پا افتاده ترین اطلاعات راجع به بیمره که طبق معمول بی خبری و چیزی نمیدونی
اگه هم دنبال ماشینی ، برو هرچقدر میخای راجع به بخش M بیمر سرچ کن ببین چه مدلایی ساخته که شاهکار بودن و بنز شکار کردن
ضمنا من امیر نیستم . صد بار
https://www.hotcars.com/15-surprising-cars-powered-by-bmw-engines/
amir
۳۰ خرداد ۱۴۰۳جواب سنگین بود خوشم اومد
موتور مکلارن اف ۱ اولین هایپرکار مدرن
۶.۱ لیتر بیمر
amir
۳۰ خرداد ۱۴۰۳پیام جان اشتباه گرفتی من فن بیمر نیستم
مجددا تکرار میکنم جدی تکرار میکنم اینقدر فرض نکن همه من هستم یعنی اینقدر حرص خوردی که فکر میکنی هرکی داره کامنت میزاره امیره؟ نمیدونم چرا اینطوری گیر توهم چند اکانت بودن افتادی اگه چندتا اکانت داشتم تو یه سال ۳۰۰۰ تا آمار نداشتم به والله قسم همین یدونه اکانتو داشتم ول کن مارو فکر میکنی چون خودت همیشه با کارلاو کیلر پیام میزاری همه مثل خودت بیکارن نه به قرآن
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بی ام و اگه هایبپر زن بود الان چیزی داشت که بتونه با پروجکت وان رقابت کنه! عرضه این کارارو نداره.
قطعا تو هستی که به چند تا اکانت کامنت میذاری. شیش ماه نیست اومدی، چهار هزار تا کامنت گذاشتی 😂😂😂😂😂 اونم همش حرفای بیخود و کل کلای مضحک فوتبالی!!! فقط باید یه بوق یا شیپور دستت دن بوق بزنی
مهران
۳۰ خرداد ۱۴۰۳نمیخواد فعلا
Yasan
۱ تیر ۱۴۰۳چندین سال پیش اولین هاپرکار دنیا رو با همکاری مکلارن یعنی مکلارن f1 ساخته که موتورش کلا دست بی ام و بوده
A.m.A
۱ تیر ۱۴۰۳این چه منطقیه تو داری بنز آکتروس هم میزنه
یا بی ام و موتور سیکلت هم میسازه.اینا دلیل بر بی عرضگی یا بد بودن یک شرکت نیست هر کمپانی بازار هدف و سیاست های مختلفی داره
Mr wrong
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بی ام و باید موتور بسازه
De Tomaso
۳۰ خرداد ۱۴۰۳برتری کامل تکنولوژی و سطح پروفورمنس اروپا رو نسبت به امریکا میشه دید
فورد و GM کلا دو تا انجین داشتن اونم کم حجم و اقتصادیه و مال یک دهه پیشه
سوشیانت
۳۰ خرداد ۱۴۰۳چه ربطی به پرفورمنس داره😐 داره جایزه ها رو میگه از لحاظ پرفورمنس اروپایی ها در برابر آمریکایی ها مثل یه شوخی میمونن
راستگو
۳۰ خرداد ۱۴۰۳پرفورمنس ینی چی میدونی اصن؟ینی حداکثر سرعت بیشتر؟
تو این لیست فقط دوتا انجین امریکن هس نسبت به چنتا اروپایی؟
سوشیانت
۳۰ خرداد ۱۴۰۳نه پرفورمنس یعنی جایزه!!!
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳۰ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا این نوع رده بندی کردن کاملا بی ارزشه.مثلا وی۸ فراری نهایت به جز سوپر کار فراری تونسته دو مدل مازراتی رو به حرکت در بیاره که حتی کوچکترین تاثیری در دنیای خودرو نداشتن.حالا شما این رو با وی۸ کایوت یا ls مقایسه کن.یه وی که میتونه کوروت رو به ۳۵۰ کیلومتر برسونه یه ماسل به اسم کامارو رو به تایم ۷.۱۶ در نورنبرگ برسونه همزمان سیلورادو رو آماده حمل چندین تن بار کنه.سدان لوکس کدیلاک بین بهترین های دنیا حتی برترین قرار بده اسکالید رو قویترین suv دنیا کنه.ووو فورد یه جور داج یه جور جی ام یجور.بماند که همین انجینها هایپرکارهای رکورد شکن رو هم پیش میبرن.
مهران
۳۰ خرداد ۱۴۰۳داداش مم کلا کامنتهای شما رو و سوشیانت رو درک نمیکنم…
سوشیانت
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ما هم کامنت های شما اروپایی فن های متعصب رو درک نمیکنیم
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳همون ماشینای اروپایی دوام موتورشون از ماشینای آمریکایی پایین تره. این اثبات شدست. اصلا بهشی از حایزه ها برای مصرف کمتر بنزین و … هست که تو فرهنگ آمریکایی تیست نه اینکه نتونه بزنه! بازار مجبورشون میکنه که بزنن.
راستگو
۳۱ خرداد ۱۴۰۳می بینی بحث و میکشی به حاشیه
پر
میدونم نمیدونی پرفورمنس چیه پس میگم اویزه گوشت کن
پرفورمنس ینی نسبت به مشخصاتی که انجین داره بهترین عملکرد رو بده
هم از نظر مصرف هم شتاب هم تاپ اسپید و هم پیست
حالا بگو تایم کدوم پیست دستته؟
تو F1مقامی داری؟
یا تو لمان؟
رالی چی؟
تو پیستای ساده چطور ؟
سوشیانت
۳۱ خرداد ۱۴۰۳تو بگو تو بحث شتاب قدرت و سرعت کی حریف آمریکایی ها میشه؟!
راستگو
۳۱ خرداد ۱۴۰۳بچه الان واست پرفورمنس تعریف کردم 😂
Ali
۳۱ خرداد ۱۴۰۳واقعا کنجکاوم بدونم چندسالته ، تا حداقل بگم اوکیه سنی نداره
! i M α η δ υ α R
۳۰ خرداد ۱۴۰۳کد F154 روی فراری 488 غوغا کرد و دوبار پیاپی برنده بهترین انجین سال شد که در متن ذکر نشده …
کد N55 یکی از بهترین و بی دردسرترین انجین های بیمر هست که در ایران هم موجوده …
مدل های X6 نسخه 35i و X5 نسخه 35i و 535i و … مزین به این کد هستند …
کد N20 ملقب به سرطان خوش خیم که از سال 2017 از تمامی بازارها بجز آمریکا حذف شد و با کد B48 جایگزین شد …
تعجب می کنم چه طوری جایزه برده !!!!!
( بامو موتورهای سری N خود را از تمام نسخههای بنزینی این فیسلیفت حذف و از موتورهای سری B استفاده کرد . یکی از تبعات این تصمیم ، حذف مدل معروف 328i با موتور N20 از بازار جهانی ( بغیر از آمریکا ) بود چراکه حالا مدل جدید 330i با موتور B48 جانشین آن شده بود )
A
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بی ام و💪
KAIZEN
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بامو B58
تویوتا این موتور رو برای سوپرا انتخاب کرد
B2
۳۰ خرداد ۱۴۰۳آره . حتی من دیدم چندتا سایت گفتن برای نسخه GRMN که سال بعد میاد احتمالا از S58 استفاده کنه . یعنی مشابه M2 با گیربکس ۶ سرعته دستی باشه و قدرت بالای ۴۰۰ اسبی بگیره
البته بیمر طوری رفتار میکنه که اعداد و ارقام تویوتا در حد M2 یا M4 نباشه قطعا
با یه تیون اصولی میشه تا ۶۰۰ اسب رو ازش بگیری و قابلیت دوام و اطمینان هم زیر سوال نره
JaMsHiD-R1988
۳۰ خرداد ۱۴۰۳یه تعادل خوبی در شرکت بی ام و برقرار هست
هر چه موتور بهتر بشه ، قیافه باید بدتر بشه
مصداق بارز ماشین های جدید بی ام و :
هوشنگ بایی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳اینکه یک موتور از نظر اونا خوب باشه تا واقعیت خیلی تفاوت هست کسایی که بی ام و دارن میدونن هزینهاش مرگبار هست واستهلاک موتورش بیداد میکنه ولی هیجان انگیز هستند اگه ژاپنی سوار یا کره ای سواری بدرد شما نمیخوره
محسن
۳۰ خرداد ۱۴۰۳دقیقا، نکته ی درستی رو گفتید که کمتر بهش پرداخته شده، استهلاک.
Engineer
۳۰ خرداد ۱۴۰۳تجربه ای که از این خودرو دارم اینه که هیجانش با همه فرق داره ، نمیتونی پشت هیچ خودرویی بدستش بیاری یجورایی انگار فرق داره با بقیه همه چیزش خاصه مخصوصاً سریM ، ولی اینکه بگی هزینه ش زیاده یجور بی انصافی شده البته این هزینه هزینه ی لوکس و اسپرت بودنشه نه هزینه استهلاک و خرابی ، بعضی ها میگفتن بعد 100 تا به مشکل و غیره میخوره ولی پراید هم با این کیلومتر به خرابی نمیرسه چه برسه به این …
هر خودرویی که درست بهش رسیدگی نشه ،بله خیلی زود مستهلک میشه.
Silent
۳۰ خرداد ۱۴۰۳موتورهای الکترومغناطیسی سری PLAID TESLA پیشرانه معاصر هستن…
باقی در اصل توسعه چرخ دنده مکانیکی و جرقه طی چندین دهه بودن.
😐
۳۰ خرداد ۱۴۰۳از ابتدای عصر صنعتی و ماشین بخار داره کار روی موتورهای درون سوز صورت میگیره
همه رو خلاصه کردی تو جرقه و چرخ دنده ؟
خب اگه اینطوره موتور برقی هم چیزی نیس جز باتری و آرمیچر . دقیقا همونی که تو ماشین کنترلی اسباب بازی هم هست اما در نسخه بزرگ
S
۳۱ خرداد ۱۴۰۳داداش تو اصلن معنی الکترومغناطیسی رو میدونی؟
علی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳واقعا بی ام و که رکورد دار جایزه ی بهترین پیشرانه هست نباید با همچین طراحی و استایلی گند بزنه به اعتبار و آبروش، با وجود اینکه ماشین های به نسبت پر هزینه ای میسازه ولی ترکیب هندلینگ و پیشرانه و گیربکس هماهنگ و کیفیت ساخت بالا و در نهایت طراحی چشم نواز چیزیه که بی ام و ثابت کرده میتونه همشو داشته باشه ولی نمیدونم چه اصراری داره که جفت پا بره تو ترکیب برندش……
شاهرخ شریفیان
۳۰ خرداد ۱۴۰۳سلام به همگی . موسسه ای که به n20 جایزه داده را باید درش رو گِل بگیرند دفعه بعد عجله نکند . در ادامه مجبورش کنند هر ماه یه زنجیر موتور و قاب محکم کن شکسته زیرش رو به دارندگان اهدا کند . اعضای موسسه زیر ماشین هم هر شب کارتن بندازند روغن ریزی اش همسایگان را نیازارد .
M power
۳۱ خرداد ۱۴۰۳خوشم میاد اینهمه از بنز تعریف میکنید ولی هیچ وقت انجین هاش حتی تو لیست نبوده چ برسه به اینکه اول بشه
بعضی دوستان چ بخان .چ نخان تو قسمت انجین بیمر سلطانه و سروری میکنه
علی
۳۱ خرداد ۱۴۰۳اول موتور آئودی. که یه شاهکار هست
دوم موتور و پژو سیتروئن که ۸ سال پشت سر هم برنده بهترین موتور شد
علی
۳۱ خرداد ۱۴۰۳سال ۲۰۱۰ موتور نیسان تیانا هم برنده بهترین موتور ۲.۵ لیتری شد مگه کسی اهمیتی به تیانا داد
بچه ها حرص نخورید این چیزا زیاده
کوروش
۳۱ خرداد ۱۴۰۳موتور افسانه ای F20 هوندا 1999 تا 2004
bayerischemotorenwerkeag
۳۱ خرداد ۱۴۰۳تو این مقاله چند تا بنز دیدین؟
پرچم گربههای باواریایی بالاس
18:45
۳۱ خرداد ۱۴۰۳مهندسی ناب ب ام و رو باید از مابقی خودروسازها جدا کرد…
جدا از نوآوری های موتور، باید بگم که تازه بسیاری از خودروسازها به فرمول خوب موتورهای خطی پی بردن و برخلاف گذشته، دیگه کمتر از آرایش v استفاده میکنن. کاری که
ب ام و با موتورهای خطی یک قرنه که داره انجام میده!
درحقیقت تو عصر جدید، باید گفت این ب ام و بود که خودروسازها رو با مهندسی عجیبش به ساخت موتورهای کارآمد تشویق کرد و موتورها به شکل الان پیشرفت کردن…
BMW
۳۱ خرداد ۱۴۰۳بی ام و B58 🔥
علی
۱ تیر ۱۴۰۳دم بی ام و گرم خدایی.5