چشم اندازهفته نامه

پیشرانه‌هایی که بیش از یک بار برنده جایزه موتور سال جهان شدند

در این مطلب قصد داریم به معرفی پیشرانه‌هایی بپردازیم که چندین جایزه در رقابت‌های بهترین موتورهای سال جهان کسب کرده‌اند.

توسعهٔ پیشرانه‌های جدید بخش مهمی از فعالیت خودروسازان است و یک پیشرانهٔ خوب یا بد می‌تواند بر اعتبار یک شرکت بیفزاید یا از آن بکاهد. برخی از پیشرانه‌ها به دلیل نوآوری‌هایی که دارند، متمایز هستند، برخی به لطف دنیای موتوراسپرت به افسانه تبدیل شده‌اند و برخی دیگر با سادگی و قابلیت اطمینان، میلیون‌ها خودرو در سراسر جهان را به حرکت درآورده‌اند. در همین حال، سال‌ها است که با هدف شناسایی بهترین پیشرانه‌های جهان، جوایز سالانهٔ «پیشرانه‌های برتر Wards Auto» و «پیشرانهٔ بین‌المللی سال» بر اساس معیارهای مختلفی مثل خروجی قدرت و گشتاور، میزان ارتعاش، لرزش و سروصدا، مصرف سوخت، تحویل نیرو، نرمی کارکرد و… اعطا می‌شود. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با ۱۰ پیشرانه‌ای آشنا شویم که بیش از یک بار برندهٔ جایزهٔ موتور سال شده‌اند.

فراری F154 نسخهٔ ۳.۹ لیتری

برندهٔ جایزهٔ پیشرانهٔ بین‌المللی سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

F154 یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو و تزریق مستقیم است که از سال ۲۰۱۳ تولید می‌شود. پس از پیشرانهٔ F120A در F40 دههٔ ۸۰، این اولین موتور توربوشارژی بود که در فراری‌های جاده‌ای دیده شد. روما و SF90 مدل‌هایی هستند که هم‌اکنون از موتور F154 استفاده می‌کنند. از این پیشرانه همچنین در بسیاری از خودروهای مازراتی مثل کواتروپورته تروفئو، گیبلی تروفئو و لوانته تروفئو هم استفاده شد.

ب‌ام‌و B58

برندهٔ جایزهٔ واردز سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

B58 یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است که از سال ۲۰۱۵ تولید می‌شود. B58 که جایگزین N55 محسوب می‌شود، بسیاری از ویژگی‌های موتور قبلی را با افزایش بوست، نسبت تراکم و حجم موتور بهبود بخشیده است. ابن موتور همچنین به لطف توربوشارژر توئین اسکرول، قدرت را با حداقل تأخیر تحویل می‌دهد. در سال ۲۰۲۳ نسخهٔ پرفورمنس بالای این موتور که با نام S58 شناخته می‌شود و در مدل‌های مختلف M مثل M2، M3 و M4 مورداستفاده قرار می‌گیرد نیز موفق به کسب جایزهٔ واردز شد.

ب‌ام‌و B38 نسخهٔ ۱.۵ لیتری

برندهٔ جایزهٔ واردز سال ۲۰۱۵ و جایزهٔ پیشرانهٔ بین‌المللی سال ۲۰۱۵

B38 یک موتور سه سیلندر توربوشارژ است که به‌عنوان جایگزینی برای خانوادهٔ موتورهای چهار سیلندر پرینس (محصول مشترک ب‌ام‌و و پژو-سیتروئن) از سال ۲۰۱۳ تولید می‌شود. هرچند اولین خودرویی که از موتور B38 استفاده کرد کوپهٔ اسپرت هیبریدی i8 بود اما بعداً از این موتور در خودروهای دیفرانسیل جلوی گروه ب‌ام‌و مثل سری ۱ و مینی استفاده شد. B38 اولین پیشرانه با محفظهٔ آلومینیومی توربین توربوشارژ بود. این موتور همچنین از زمان‌بندی متغیر دوگانهٔ سوپاپ هم بهره می‌برد.

فورد اکوبوست ۱ لیتری

برندهٔ جایزهٔ واردز سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و جایزهٔ پیشرانهٔ بین‌المللی سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

موتور کوچک ۱ لیتری سه سیلندر اکوبوست فورد تقریباً به‌اندازهٔ یک ورق A4 است. این پیشرانه بسیار محبوب است و در محصولات پرفروش فورد مثل فوکوس، فی‌یستا و B-Max مورداستفاده قرار می‌گیرد. تولید این موتور در سال ۲۰۱۲ آغاز شد. بلوک این پیشرانه از چدن ساخته شده که هرچند از بلوک آلومینیومی سنگین‌تر است اما سریع‌تر گرم می‌شود. ازآنجایی‌که اکوبوست ۱ لیتری یک پیشرانهٔ سه سیلندر است، مستعد لرزش و ارتعاش خواهد بود اما فورد با طراحی خاص فلای‌ویل این مشکل را کمرنگ کرده است.

پورشه MA1.22

برندهٔ جایزهٔ واردز سال ۲۰۱۴ و جایزهٔ پیشرانهٔ بین‌المللی سال ۲۰۱۳

MA1.22 تنها پیشرانهٔ پورشه محسوب می‌شود که طی یک دههٔ گذشته موفق به راه‌یابی به لیست برترین موتورهای سال واردز شد. موتور قبلی که به این لیست راه پیدا کرده بود، پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری M96.22 باکستر در سال ۲۰۰۲ بود. موتور ۲.۷ لیتری MA1.22 به لطف نوآوری‌هایی که راندمان را به حداکثر می‌رساند مثل جداکنندهٔ کلاچ و تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ VarioCam پورشه، توانست داوران را تحت تأثیر قرار دهد.

ب‌ام‌و N55

برندهٔ جایزهٔ واردز سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و جایزهٔ پیشرانهٔ بین‌المللی سال ۲۰۱۴

N55 که اولین بار در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان جایگزینی برای موتور N54 توئین توربو تولید شد، موفق به کسب جوایز متعددی شد. N55 اولین پیشرانهٔ شش سیلندر ب‌ام‌و بود که از توربوشارژر توئین اسکرول استفاده می‌کرد. از ویژگی باعث کاهش تأخیر توربو و ارائهٔ یکنواخت قدرت می‌شود. علاوه بر این، موتور موردبحث به سیستم لیفت متغیر سوپاپ یا Valvetronic هم مجهز بود. موتور S55 به‌عنوان نسخهٔ پرفورمنس بالای N55 نیز در سال ۲۰۱۵ در رقابت موتور بین‌المللی سال در بخش ۲.۵ تا ۳.۰ لیتری برنده شد.

ب‌ام‌و N20

برندهٔ جایزهٔ واردز سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و جایزهٔ پیشرانهٔ بین‌المللی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳

N20 یک موتور چهار سیلندر توربو است که اولین بار در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان جایگزینی برای موتورهای N53 و N52 معرفی شد. این پیشرانه به توربوشارژر توئین اسکرول، تزریق مستقیم سوخت، سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ دوگانه و سیستم لیفت متغیر سوپاپ مجهز است. البته موتور N20 شروع سختی داشت زیرا هزاران نمونه از آن با قطعات پلاستیکی معیوب ساخته شده بودند که آسیب‌های جدی و شکایت دسته‌جمعی خریداران را به دنبال داشت اما بعداً این مشکلات برطرف شد.

ب‌ام‌و و پژو-سیتروئن پرینس

برندهٔ جایزهٔ واردز سال ۲۰۱۱ و جایزهٔ پیشرانهٔ بین‌المللی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴

موتور پرینس به‌صورت مشترک توسط ب‌ام‌و و پژو-سیتروئن توسعه پیدا کرد و اولین بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. نسخهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ این موتور که در بیش از ۲۰ مدل از محصولات مینی، پژو و سیتروئن مورداستفاده قرار گرفت، از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ به‌طور متوالی هشت سال به‌عنوان موتور بین‌المللی برتر سال در بخش ۱.۴ تا ۱.۸ لیتری انتخاب شد. این موتور که به تزریق مستقیم سوخت مجهز است، در سال ۲۰۱۱ هم به لیست واردز راه پیدا کرد.

جنرال موتورز اکوفلکس نسخهٔ ۱.۴ لیتری

برندهٔ جایزهٔ واردز سال ۲۰۱۱ و جایزهٔ پیشرانهٔ بین‌المللی سال ۲۰۱۲

موتور اکوفلکس عضوی از خانوادهٔ نسل سوم موتورهای اکوتک جنرال موتورز است. نسخهٔ ۱.۴ لیتری این موتور اولین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و نسخهٔ ۱ لیتری آن دو سال بعد به بازار آمد. این پیشرانه از تکنولوژی پورت دوگانه بهره می‌برد که شامل دو پورت ورودی می‌شود که در دورهای پایین برای کاهش مصرف سوخت یکی از آن‌ها بسته می‌شود. از این پیشرانه در خودروهای مختلف اوپل مثل کورسا و آسترا و همین‌طور شورلت ولت و ترکس استفاده شد.

آئودی EA888 نسخهٔ ۲ لیتری

برندهٔ جایزهٔ واردز سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و جایزهٔ پیشرانهٔ بین‌المللی سال ۲۰۰۹

EA888 یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ است که نسخهٔ ۲ لیتری آن در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان بخشی از حرکت فولکس‌واگن به سمت موتورهای توربوشارژ کوچک‌تر معرفی شد. از EA888 در چندین خودروی آئودی مثل A4، A5 و Q5 و همین‌طور گلف GTI استفاده شد. نسخهٔ ۱.۸ لیتری این موتور هم توسط دیگر برندهای گروه فولکس‌واگن مثل سئات و اشکودا استفاده می‌شود. این موتور برای توزیع دقیق سوخت و ارائهٔ حداکثر قدرت، از تکنولوژی TFSI آئودی بهره می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۵ رای

منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID@@98

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    🥇👑ماشاءالله به اروپا و امریکا ی عزیز که چه فعال هستند خداییش این عزیزان را گرامی بداریم هر چیز اول این اروپا و آمریکا همیشه بهترین ها را ارائه داده اند این عزیزان هر چیز اول درود فرشتگان از طرف خداوند به اینان 🥇👑

    به من یه میاتا بدن با همون موتور مزدا هم راضی ام اتفاقا همون رو دوست دارم چه برسه به این بزرگان عزیز 👏👍

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. S

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (157 ديدگاه)

      تا خودت برخیزی و برای خودت تلاش نکنی هیچکسی بهت هیچی نمیده

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. NAVID@@98

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        اون جمله نمادینه
        وگرنه
        اتفاقا من برخیزیده ام و تلاش بسیارررررر زیاد را ترکانده ام همه چیز هم بخواهم از همه کس گرفته ام و میگیرم قطعا و ۱۰۰%درصد ۱۰۱۱%درصد
        نه اینکه بگیم اونا بدن نه که بگیم نمیده یا نمیدن بلکه خودم میگیرم میکَنَم و بدست آوردم و میارم

        هر چی خواستی هم بگو که به تو و هرکی دیگه بدیم و ارزانی بداریم

        موافقم 3
        مخالفم 6
  2. ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4834 ديدگاه)

    جای موتور EF7 و M15 خالیه

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. ناخدا

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (364 ديدگاه)

      طبق منطق شما جای هایما خالی تره 😁

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4834 ديدگاه)

        از روی شوخی اون موتور ای اف سون و ام پونزده رو گفتم

        موافقم 15
        مخالفم 4
        1. amir

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3488 ديدگاه)

          انقدر دیگه برات کابوس شدم هرکسی کامنت میزاره فک میکنی من هستم
          همین برای من کافیه

          موافقم 9
          مخالفم 9
        2. ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4834 ديدگاه)

          با منی؟

      2. ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4834 ديدگاه)

        زمانی کاربر تسلا داشتیم سایت پدال پست از تسلا زیاد میزاشت نسبت به الان…
        الان تو رو داریم پست کره و ژاپن زیاد می‌زاره البته قبل اینکه تو بیای هم زیاد میزاشت

    2. رضا نادری

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      یه سال ای اف سون جز ده موتور جهان شده بود

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4834 ديدگاه)

        تو کدوم سال بود؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
  3. Scuderia Ferrari

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4016 ديدگاه)

    فراری فقط V10 جاده ای تولید نکرد که اونجا هم فرمانروایی کنه
    بعد از افتخار آفرینی های بی شمار V8 و V12 های فراری حالا نوبت V6 اسب سرکش مارانلو هست که به افتخارات و جوایز بی شمار فراری اضافه کنه 👑👑

    موافقم 11
    مخالفم 9
  4. جرمی کلارکسون

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (730 ديدگاه)

    نوشتین موتور کوچک ۱ لیتری ۳ سیلندر اکوبوست فورد تقریبا به اندازه یک کاغذ A4 است
    کاملا جمله ریچارد هموند در قسمت ۳ فصل ۲۱ تاپ گیر

    موافقم 16
    مخالفم 3
  5. نویدی

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    ۱-bmw
    ۲-بقیه خودروسازها

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. پیام

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      بی ام و ده سال دیگم نمیتونه پروجکت وان و 6×6 رو بسازه

      موافقم 8
      مخالفم 11
      1. B2

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (230 ديدگاه)

        بیمر همین فردا هم اراده کنه میتونه هایپرکار بزنه اما سیاست شرکت این نیست
        بعدشم همین پروجکت وان ، یه دردسر بزرگ برای بنز بود تا جایی که خودشون گفتن ظاهرا مدیران ما هنگام تایید این پروژه ، مست بودند !
        برای حفظ وجهه خودشون با بدبختی پرونده این ماشین رو بستند
        ضمنا یادت نره انجین ۶.۱ لیتری مکلارن F1 که ساخت بیمره ، عنوان سریع ترین خودروی تنفس طبیعی دنیا رو داره . اونم ۳۰ سال پیش
        سدان های بیمر هم که یه پا سوپراسپرتن که تو درگ ها خوراکشون شکار بنزه

        موافقم 15
        مخالفم 5
        1. پیام

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          بیمر هیچ وقت عرضه نداشته هایپر کار بزنه!!! فقط موتور زدن نیست! باید کاملللللل باشه! همش حساب کتاب داره! کی گفته موتور همه چیه ماشینه؟! هر کی گفته هیچی سرش نمیشه. همون زمانی که SLS اوند بی ام و چی داشت؟! SLR مک لارن اومد چی داشت؟!! بازم هیچی! قبلتر ازون مایباخ کوپه اومد که سرعت وحشتناکی داشت چی داشت؟!!! بازم هیچی! بی ام و مال زدن یونیماگ و اس یو وی و … نیست!!! این چیزا سال ها زمان میبره. چطور برای هیوندای نمی گید آفرود زدن سیلستش نیست؟!!! موقع بی ام و میشه سیاست؟!!!! اینجور جاها گیرتون میارم! موتور پاگانی و استون یه نمونه از شاهکارای بنز هستن که بی ام و هیچ وقت تو خوابم نمیبینش! اکثر دیپلمات های دنیا سوار S کلاس میشن نه بی ام و 750 و …!!!! اگه بخوام توضیح بدم تا صبح برات حرف دارم!

          موافقم 6
          مخالفم 18
        2. پیام

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          این ماشین بنز تو سال 2005 بوده. منتظرم ببینم یه بی ام و با این مشخصات بیاری امیر.
          میام چک میکنم ببینم لینک گذاشتی یا نه.

          https://www.aparat.com/v/h31ul36

          موافقم 2
          مخالفم 9
        3. B2

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (230 ديدگاه)

          بیمر سوپرکار موتور وسط خودشو ۴۵ سال پیش ساخت و نیازی به اثبات نداره . اما طبق معمول ماشینا رو نمیشناسی و نمیدونی M1 چیه
          SLR مک لارن که اسمش گویای همه چیزه . مک لارن هم کلی سهم داشت . همین مک لارن سر F1 میاد از بیمر انجین میخاد
          اون قضیه پاگانی و استون مارتین هم که خودت تو حرفت گفتی انجین همه چیز ماشین نیست . طبق معمول تناقض داری . بلخره هست یا نیست ؟ اگه هست ، رولزرویس ، رنج رور ، مک لارن ، بنتلی ، لینکلن و … از انجین bmw استفاده کردند . سریعترین خودروی تنفس طبیعی جهان با موتور بیمره . تازه یه سری تولید محدود هم هستند که نگفتم مثل مورگان و غیره ( لینک پایین )
          ضمنا زیاد پز سری اس رو نده . bmw غیر از سری ۷ ، رولزرویس رو زیر چتر حمایتی خودش داره و هر چی فوق لوکسه با اون برند میزنه . نیاز نیس از جایگاهش چیزی بگم که اس کلاس که هیچ حتی مایباخ هم یه سر و گردن پایین تر از رولزرویس اشرافیه
          راجع به دانش bmw تو ساخت موتور هم علاوه بر بخش موتوراد که بنز کلا موتورسیکلت نداره ، همین بس که تو جنگ جهانی موتور هواپیما میساخت و حتی گفته شده بعد از دیدن توان موتور های بیمر ، قرارداد رو بجای بنز با bmw بستند تا موتور هواپیماهاشون چیزی کم نداشته باشه . اینها ساده ترین و پیش پا افتاده ترین اطلاعات راجع به بیمره که طبق معمول بی خبری و چیزی نمیدونی
          اگه هم دنبال ماشینی ، برو هرچقدر میخای راجع به بخش M بیمر سرچ کن ببین چه مدلایی ساخته که شاهکار بودن و بنز شکار کردن
          ضمنا من امیر نیستم . صد بار

          https://www.hotcars.com/15-surprising-cars-powered-by-bmw-engines/

          موافقم 14
          مخالفم 2
        4. amir

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3488 ديدگاه)

          جواب سنگین بود خوشم اومد
          موتور مکلارن اف ۱ اولین هایپرکار مدرن
          ۶‌.۱ لیتر بیمر

          موافقم 9
          مخالفم 4
        5. amir

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3488 ديدگاه)

          پیام جان اشتباه گرفتی من فن بیمر نیستم
          مجددا تکرار میکنم جدی تکرار میکنم اینقدر فرض نکن همه من هستم یعنی اینقدر حرص خوردی که فکر میکنی هرکی داره کامنت میزاره امیره؟ نمیدونم چرا اینطوری گیر توهم چند اکانت بودن افتادی اگه چندتا اکانت داشتم تو یه سال ۳۰۰۰ تا آمار نداشتم به والله قسم همین یدونه اکانتو داشتم ول کن مارو فکر میکنی چون خودت همیشه با کارلاو کیلر پیام میزاری همه مثل خودت بیکارن نه به قرآن

          موافقم 6
          مخالفم 4
        6. پیام

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          بی ام و اگه هایبپر زن بود الان چیزی داشت که بتونه با پروجکت وان رقابت کنه! عرضه این کارارو نداره.
          قطعا تو هستی که به چند تا اکانت کامنت میذاری. شیش ماه نیست اومدی، چهار هزار تا کامنت گذاشتی 😂😂😂😂😂 اونم همش حرفای بیخود و کل کلای مضحک فوتبالی!!! فقط باید یه بوق یا شیپور دستت دن بوق بزنی‌

          موافقم 4
          مخالفم 13
      2. مهران

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (56 ديدگاه)

        نمیخواد فعلا

        موافقم 7
        مخالفم 2
      3. Yasan

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        چندین سال پیش اولین هاپرکار دنیا رو با همکاری مکلارن یعنی مکلارن f1 ساخته که موتورش کلا دست بی ام و بوده

      4. A.m.A

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (143 ديدگاه)

        این چه منطقیه تو داری بنز آکتروس هم میزنه
        یا بی ام و موتور سیکلت هم میسازه.اینا دلیل بر بی عرضگی یا بد بودن یک شرکت نیست هر کمپانی بازار هدف و سیاست های مختلفی داره

  6. Mr wrong

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (284 ديدگاه)

    بی ام و باید موتور بسازه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. De Tomaso

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    برتری کامل تکنولوژی و سطح پروفورمنس اروپا رو نسبت به امریکا میشه دید
    فورد و GM کلا دو تا انجین داشتن اونم کم حجم و اقتصادیه و مال یک دهه پیشه

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. سوشیانت

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3308 ديدگاه)

      چه ربطی به پرفورمنس داره😐 داره جایزه ها رو میگه از لحاظ پرفورمنس اروپایی ها در برابر آمریکایی ها مثل یه شوخی میمونن

      موافقم 9
      مخالفم 12
      1. راستگو

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (148 ديدگاه)

        پرفورمنس ینی چی میدونی اصن؟ینی حداکثر سرعت بیشتر؟
        تو این لیست فقط دوتا انجین امریکن هس نسبت به چنتا اروپایی؟

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3308 ديدگاه)

          نه پرفورمنس یعنی جایزه!!!

          موافقم 2
          مخالفم 11
    2. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (283 ديدگاه)

      اتفاقا این نوع رده بندی کردن کاملا بی ارزشه.مثلا وی۸ فراری نهایت به جز سوپر کار فراری تونسته دو مدل مازراتی رو به حرکت در بیاره که حتی کوچکترین تاثیری در دنیای خودرو نداشتن.حالا شما این رو با وی۸ کایوت یا ls مقایسه کن.یه وی که میتونه کوروت رو به ۳۵۰ کیلومتر برسونه یه ماسل به اسم کامارو رو به تایم ۷.۱۶ در نورنبرگ برسونه همزمان سیلورادو رو آماده حمل چندین تن بار کنه.سدان لوکس کدیلاک بین بهترین های دنیا حتی برترین قرار بده اسکالید رو قویترین suv دنیا کنه.ووو فورد یه جور داج یه جور جی ام یجور.بماند که همین انجینها هایپرکارهای رکورد شکن رو هم پیش میبرن.

      موافقم 9
      مخالفم 9
      1. مهران

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (56 ديدگاه)

        داداش مم کلا کامنتهای شما رو و سوشیانت رو درک نمیکنم…

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3308 ديدگاه)

          ما هم کامنت های شما اروپایی فن های متعصب رو درک نمیکنیم

          موافقم 2
          مخالفم 8
    3. پیام

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      همون ماشینای اروپایی دوام موتورشون از ماشینای آمریکایی پایین تره. این اثبات شدست. اصلا بهشی از حایزه ها برای مصرف کمتر بنزین و … هست که تو فرهنگ آمریکایی تیست نه اینکه نتونه بزنه! بازار مجبورشون میکنه که بزنن.

      موافقم 5
      مخالفم 9
      1. راستگو

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (148 ديدگاه)

        می بینی بحث و میکشی به حاشیه
        پر

        میدونم نمیدونی پرفورمنس چیه پس میگم اویزه گوشت کن
        پرفورمنس ینی نسبت به مشخصاتی که انجین داره بهترین عملکرد رو بده
        هم از نظر مصرف هم شتاب هم تاپ اسپید و هم پیست
        حالا بگو تایم کدوم پیست دستته؟
        تو F1مقامی داری؟
        یا تو لمان؟
        رالی چی؟
        تو پیستای ساده چطور ؟

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3308 ديدگاه)

          تو بگو تو بحث شتاب قدرت و سرعت کی حریف آمریکایی ها میشه؟!

        2. راستگو

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (148 ديدگاه)

          بچه الان واست پرفورمنس تعریف کردم 😂

      2. Ali

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (58 ديدگاه)

        واقعا کنجکاوم بدونم چندسالته ، تا حداقل بگم اوکیه سنی نداره

  8. ! i M α η δ υ α R

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2227 ديدگاه)

    کد F154 روی فراری 488 غوغا کرد و دوبار پیاپی برنده بهترین انجین سال شد که در متن ذکر نشده …

    کد N55 یکی از بهترین و بی دردسرترین انجین های بیمر هست که در ایران هم موجوده …

    مدل های X6 نسخه 35i و X5 نسخه 35i و 535i و … مزین به این کد هستند …

    کد N20 ملقب به سرطان خوش خیم که از سال 2017 از تمامی بازارها بجز آمریکا حذف شد و با کد B48 جایگزین شد …

    تعجب می کنم چه طوری جایزه برده !!!!!

    ( ب‌ام‌و موتورهای سری N خود را از تمام نسخه‌های بنزینی این فیس‌لیفت حذف و از موتورهای سری B استفاده کرد . یکی از تبعات این تصمیم ، حذف مدل معروف 328i با موتور N20 از بازار جهانی ( بغیر از آمریکا ) بود چراکه حالا مدل جدید 330i با موتور B48 جانشین آن شده بود )

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. A

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    بی ام و💪

    موافقم 13
    مخالفم 3
  10. KAIZEN

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    ب‌ام‌و B58
    تویوتا این موتور رو برای سوپرا انتخاب کرد

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. B2

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (230 ديدگاه)

      آره . حتی من دیدم چندتا سایت گفتن برای نسخه GRMN که سال بعد میاد احتمالا از S58 استفاده کنه . یعنی مشابه M2 با گیربکس ۶ سرعته دستی باشه و قدرت بالای ۴۰۰ اسبی بگیره
      البته بیمر طوری رفتار میکنه که اعداد و ارقام تویوتا در حد M2 یا M4 نباشه قطعا
      با یه تیون اصولی میشه تا ۶۰۰ اسب رو ازش بگیری و قابلیت دوام و اطمینان هم زیر سوال نره

      موافقم 9
      مخالفم 1
  11. JaMsHiD-R1988

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    یه تعادل خوبی در شرکت بی ام و برقرار هست
    هر چه موتور بهتر بشه ، قیافه باید بدتر بشه
    مصداق بارز ماشین های جدید بی ام و :

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. هوشنگ بایی

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اینکه یک موتور از نظر اونا خوب باشه تا واقعیت خیلی تفاوت هست کسایی که بی ام و دارن میدونن هزینه‌اش مرگبار هست واستهلاک موتورش بیداد می‌کنه ولی هیجان انگیز هستند اگه ژاپنی سوار یا کره ای سواری بدرد شما نمیخوره

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. محسن

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      دقیقا، نکته ی درستی رو گفتید که کمتر بهش پرداخته شده، استهلاک.

      موافقم 4
      مخالفم 8
    2. Engineer

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (63 ديدگاه)

      تجربه ای که از این خودرو دارم اینه که هیجانش با همه فرق داره ، نمیتونی پشت هیچ خودرویی بدستش بیاری یجورایی انگار فرق داره با بقیه همه چیزش خاصه مخصوصاً سریM ، ولی اینکه بگی هزینه ش زیاده یجور بی انصافی شده البته این هزینه هزینه ی لوکس و اسپرت بودنشه نه هزینه استهلاک و خرابی ، بعضی ها میگفتن بعد 100 تا به مشکل و غیره میخوره ولی پراید هم با این کیلومتر به خرابی نمی‌رسه چه برسه به این …
      هر خودرویی که درست بهش رسیدگی نشه ،بله خیلی زود مستهلک میشه.

  13. Silent

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (630 ديدگاه)

    موتورهای الکترومغناطیسی سری PLAID TESLA پیشرانه معاصر هستن…

    باقی در اصل توسعه چرخ دنده مکانیکی و جرقه طی چندین دهه بودن.

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. 😐

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      از ابتدای عصر صنعتی و ماشین بخار داره کار روی موتورهای درون سوز صورت میگیره
      همه رو خلاصه کردی تو جرقه و چرخ دنده ؟
      خب اگه اینطوره موتور برقی هم چیزی نیس جز باتری و آرمیچر . دقیقا همونی که تو ماشین کنترلی اسباب بازی هم هست اما در نسخه بزرگ

      موافقم 8
      مخالفم 3
    2. S

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (157 ديدگاه)

      داداش تو اصلن معنی الکترومغناطیسی رو میدونی؟

  14. علی

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا بی ام و که رکورد دار جایزه ی بهترین پیشرانه هست نباید با همچین طراحی و استایلی گند بزنه به اعتبار و آبروش، با وجود اینکه ماشین های به نسبت پر هزینه ای میسازه ولی ترکیب هندلینگ و پیشرانه و گیربکس هماهنگ و کیفیت ساخت بالا و در نهایت طراحی چشم نواز چیزیه که بی ام و ثابت کرده میتونه همشو داشته باشه ولی نمیدونم چه اصراری داره که جفت پا بره تو ترکیب برندش……

  15. شاهرخ شریفیان

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام به همگی . موسسه ای که به n20 جایزه داده را باید درش رو گِل بگیرند دفعه بعد عجله نکند ‌. در ادامه مجبورش کنند هر ماه یه زنجیر موتور و قاب محکم کن شکسته زیرش رو به دارندگان اهدا کند . اعضای موسسه زیر ماشین هم هر شب کارتن بندازند روغن ریزی اش همسایگان را نیازارد ‌‌.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  16. M power

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (282 ديدگاه)

    خوشم میاد اینهمه از بنز تعریف میکنید ولی هیچ وقت انجین هاش حتی تو لیست نبوده چ برسه به اینکه اول بشه
    بعضی دوستان چ بخان .چ نخان تو قسمت انجین بیمر سلطانه و سروری میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  17. علی

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (773 ديدگاه)

    اول موتور آئودی. که یه شاهکار هست
    دوم موتور و پژو سیتروئن که ۸ سال پشت سر هم برنده بهترین موتور شد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. علی

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (773 ديدگاه)

    سال ۲۰۱۰ موتور نیسان تیانا هم برنده بهترین موتور ۲.۵ لیتری شد مگه کسی اهمیتی به تیانا داد
    بچه ها حرص نخورید این چیزا زیاده

  19. کوروش

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتور افسانه ای F20 هوندا 1999 تا 2004

  20. bayerischemotorenwerkeag

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    تو این مقاله چند تا بنز دیدین؟
    پرچم گربه‌های باواریایی بالاس

  21. 18:45

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (542 ديدگاه)

    مهندسی ناب ب ام و رو باید از مابقی خودروسازها جدا کرد…
    جدا از نوآوری های موتور، باید بگم که تازه بسیاری از خودروسازها به فرمول خوب موتورهای خطی پی بردن و برخلاف گذشته، دیگه کمتر از آرایش v استفاده میکنن. کاری که
    ب ام و با موتورهای خطی یک قرنه که داره انجام میده!
    درحقیقت تو عصر جدید، باید گفت این ب ام و بود که خودروسازها رو با مهندسی عجیبش به ساخت موتورهای کارآمد تشویق کرد و موتورها به شکل الان پیشرفت کردن…

  22. BMW

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1474 ديدگاه)

    بی ام و B58 🔥

  23. علی

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دم بی ام و گرم خدایی.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست