خودروسازان آلمانی تولید کننده برخی از بهترین شاسی بلند های لوکس و مطرح دنیا هستند و شکی در این موضوع وجود ندارد اما گاهی به دلیل نگرانیها و مشکلاتی که وجود دارد خریداران روی خوشی به چنین محصولاتی نشان نمیدهند و در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.
خودروهای لوکس آلمانی از کیفیت ساخت بالا، تکنولوژی مدرن و تجهیزات رفاهی و لوکس قابلتوجهی سود میبرند و اغلب به پیشرانههای پرقدرت مجهز هستند؛ اما برخی مدلها به خاطر هزینههای نگهداری و تعمیرات سنگین شناخته شدهاند و معمولاً افرادی سراغ این دسته از خودروها میروند که از نظر بودجه مشکلی نداشته باشند. چنین امری به ویژه در بازار خودروهای دستدوم صدق میکند. شاسی بلند های لوکس آلمانی همچنین به خاطر قوای محرکه قوی که میتوانند پرفورمنس و راحتی بالایی را ارائه کنند شناخته شدهاند.
دست کشیدن از چنین محصولاتی به سختی ممکن است مخصوصاً وقتی پای مدلهایی همچون مرسدس بنز G کلاس، آئودی Q7 و یا بی ام و X5 در میان باشد. اکثر قدبلندهای لوکس آلمانی سرعت بالایی داشته و رقیب چندانی برای پرفورمنس و هندلینگ آنها وجود ندارد؛ اما همه شاسی بلند های لوکس آلمانی عین هم نیستند. اگرچه ما بخش اعظم این خودروها را دوست داریم اما برخی مدلها نیز به خاطر دلایل گوناگون خریداری نمیشوند که یکی از اصلیترین دلایل آن نگرانیهای مربوط به قابلیت اطمینان است. در ادامه ۱۰ شاسی بلند لوکس و مشهور آلمانی که خریداری در بازار ندارند را خدمت شما عزیزان معرفی کردهایم.
بی ام و X5 مدل ۲۰۰۸
بیشک بی ام و X5 جزو شاسی بلندهای جذابی است که تجربه واقعی مالکیت یک بی ام و با هندلینگ خوب به نسبت کلاس خودرویی را ارائه میکند. X5 تاریخچهای درخشان داشته هرچند برخی مدلهای آن به خاطر مشکلات قابلیت اطمینان شناخته شدهاند. برجستهترین مدلهای دارای مشکل X5 مدل ۲۰۰۸ است که افراد زیادی از آن دوری میکنند. دلیل آنهم مشکلات مربوط به خرابی پمپ خنککننده، مشکلات پیشرانه، نفوذ آب به بخشهای داخلی پیشرانه و هزینههای تعمیر و نگهداری بالاست.
مرسدس بنز GL کلاس مدل ۲۰۱۵
باید گفت مرسدس بنز GL کلاس سه بار توسط NHTSA فراخوان شده است. همچنین این خودرو از جی دی پاور به خاطر مشکلات کیفیتی و قابلیت اطمینان امتیاز متوسط ۷۸ از ۱۰۰ را دریافت کرده و به همین خاطر در لیست ما حضور دارد. ما از شاسیبلندی با این جایگاه و قیمت انتظار قابلیت اطمینان بهتری را داریم اما مدل ۲۰۱۵ مرسدس بنز GL کلاس محبوبیتی بین خریداران ندارد. از جمله مشکلات این خودرو میتوان به گیر کردن دنده گیربکس اشاره کرد که هزینه تعمیر بالایی دارد. اگرچه شاسی بلندهای مرسدس در بازار کارکردهها ارزش بسیار خوبی دارند اما شاید GL کلاس ۲۰۱۵ جزو آنها نباشد.
آئودی Q7 مدل ۲۰۱۴
مدل سال ۲۰۱۴ آئودی Q7 پایینترین میزان اطمینان را دارد. مشکلات اصلی این خودرو به ترمزها مربوط میشود که استهلاک بالایی دارند. تعویض لنتها و روتورها هزینه زیادی را روی دست مالک خواهند گذاشت و مصرف سوخت بالای آن نیز جزو دیگر مسائل مهم خواهد بود. جی دی پاور برای این خودرو امتیاز ۶۹ از ۱۰۰ را در نظر گرفته که امتیاز پایینی محسوب میشود و مخصوصاً زمانی که به امتیاز رقبا نگاه کنید این موضوع برجستهتر خواهد شد.
بی ام و X3 نسل E83
اگرچه بی ام و X3 به ویژه نسل اول E83 آن در زمان معرفی تواناییهای زیادی داشت اما اکثر افراد آن را دوست ندارند. X3 با قیمت بالا عرضه شد و از نظر آفرود حرفی برای گفتن نداشت و به همین خاطر در جاده بهترین عملکرد را به نمایش میگذاشت. طرفداران بی ام و به همین خاطر علاقهای به X3 نداشتند. خودروی موردبحث در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۳ معرفی شد و بر اساس سری ۳ آن زمان شکل گرفته بود. به این ترتیب از نظر هندلینگ میتوان X3 نسل E83 را تحسین کرد. البته خودروی موردبحث جزو کم اقبال ترین شاسی بلندهای باواریا به شمار میرود.
بی ام و X5 مدل ۲۰۱۲
مدل سال ۲۰۱۲ این خودرو هوشمندتر از مدل ۲۰۰۸ به نظر میرسد زیرا بهروزرسانی نسبتاً جامعی را تجربه کرده است. البته از نظر قابلیت اطمینان تفاوت زیادی وجود ندارد. بنا به گزارشهای منتشر شده بیش از ۳۰۰ شکایت از این خودرو به دست NHTSA رسیده و ۱۲ فراخوان نیز برای آن ثبت شده است. از جمله مشکلات X5 مدل ۲۰۱۲ میتوان به مشکلات برقی، لرزش به ویژه در گیربکس و… اشاره کرد که همگی هزینههای زیادی را به مالک تحمیل خواهند کرد.
پورشه کاین نسل اول
کاین خودروی مهمی برای پورشه بود و نسل اول آن ژرمنها را نجات داد و راه را برای تولید محصولات اسپرت آتی باز کرد. کاین شاسی بلندهای فوقالعاده با تواناییهای آفرود خوب و هندلینگ اسپرت بود اما هزینههای نگهداری بالایی داشت و به همین خاطر خریداران مدلهای کارکرده به ندرت سراغ آن میرفتند. مدلهای مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری نیز از نظر مصرف سوخت اصلاً جای تعریفی ندارند. از دیگر مشکلات کاین نسل اول میتوان به خرابی لوله رادیاتور، مشکلات استارتر و حتی از کار افتادن پیشرانه اشاره کرد.
بی ام و X6 نسل اول
X6 اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و به نظر ما جلوتر از زمان خود بود. در آن زمان همه ایده تولید شاسی بلند کوپه را رد میکردند اما حالا چنین کلاس خودرویی طرفداران زیادی دارد و رقبای قابلتوجهی وارد آن شدهاند. البته به همین خاطر شما نسل اول X6 را یا دوست خواهید داشت یا از آن متنفر خواهید بود. این خودرو در آن زمان به خاطر سبک بدنه جدید خود کمی عجیب به نظر میرسید. جدیدترین نسل X6 نیز به خاطر جلوپنجره بزرگ خود با انتقاداتی روبرو شده و در کل مدلهای کارکرده آن به خاطر هزینههای نگهداری بالا طرفداران زیادی ندارند.
فولکسواگن توارگ V10 TDI
نسخه استاندارد فولکسواگن توارگ در حالت کلی به خاطر قابلیت اطمینان بالا شناخته نشده اما ما باید از ژرمنها برای ریسک کردن و عرضه این خودرو با پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری تشکر کنیم. چنین کاری منجر به تولید یکی از اولین شاسی بلندهای اسپرت دیزلی و پرمصرف شد. نیروگاه آهنین توارگ ۳۰۹ اسب بخار قدرت تولید میکرد اما به خاطر هزینههای نگهداری بالا طرفداران چندانی نداشت. هرچند اگر فردی این خودرو را انتخاب کند قطعاً جزو طرفداران دوآتشه برند فولکسواگن است.
آئودی Q7 V12 TDI
افتخار استفاده از بزرگترین و آلایندهترین پیشرانه دیزلی تاریخ در خودرویی سواری به آئودی Q7 V12 TDI میرسد. این نیروگاه ۶ لیتری توربو قدرت قابلتوجه ۵۰۰ اسب بخار را تولید کرده و گشتاور تولیدی آن نیز برای جابجایی کوهها کافی به نظر میرسد. اگرچه چنین عملکردی برای رقابت با خودروهای کنونی کفایت میکند اما از نظر مصرف سوخت و آلایندگی پیشرانه دیزلی حرفی برای گفتن ندارد. شاید ما را دیوانه بنامید اما ما این شاسی بلند را دوست داریم هرچند عموم مردم نظری متفاوت داشتهاند.
بی ام و XM
طراحی ظاهری یک خودرو امری سلیقهای و شخصی است اما این موضوع درباره بی ام و XM جدید صدق نمیکند. واقعیت این است که XM به خاطر زبان طراحیای که برای هیچکسی به جز پسربچهای ۳ ساله جذاب نیست زشت به نظر میرسد. البته XM فقط به طراحی ظاهری خود بسنده نکرده و با قدرت ۶۴۴ اسب بخار عملکرد فوقالعادهای دارد. شاید در حال حاضر هیجان زیادی برای تولید این خودرو وجود داشته باشد اما فکر نمیکنیم افراد زیادی حتی به دنبال نسخه مشکیرنگ آن باشند.
Amirali
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲من نمیفهمم. XM که خیلی طراحیش جالبه
الان من یه بچه سه سالم؟
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اینها که همگی مهندسی شده نبودن چرا خریدار ندارن؟
ولی امریکاییهای وانت ساز شاسی بلندهاشون همه رتبه دارن در فروشن
این مطلب پدال خیلی چیزها رو یاداوری کرد
پشت قیمت بالا و چرم گاو هلندی کسی نتونسته پنهان بشه و محصولش رو بفروشه
Mf1
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲امریکن کارز توی ساخت وانت حرف اول میزنن ولی در سایر بخش ها فقط مهندسی آلمانی
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اره مهندسیشون رو دیدم
هیچ خریداری حاظر نیست این ماشینهای به اصطلاح مهندسی شده رو بخره
Royal Driver
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲بیا برو تو هم با چرم گاو هلندیت
Amir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اینا به وقتش فروششونو کردن
با افتخار عدنان
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲یعنی میفرماید اشغال های داخلی بهتر مهندسی شده چون فروش بالایی دارن.یا این که مردم مجبورن این اشغال های بی کیفیت رو بخرن چون انتخاب دیگه ای ندارن با این درامد کم و اقتصاد بسیار داغون ایران
❤BMW❤
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲:/
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲تو این مطلب چرا سهامداران همیشگی المان خبری ازشون نیست؟؟
ساکت نشستن و جیک نمیزنن
ADAK
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ولله دارن کفران نعمت میکن
Kato
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲وقتی می گفتم ایش آلمانی پر خرج همه ایراد می گرفتن … من یه چیز می دونم که میگم…
الان بیان ج بدن
لطفا انتشار
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین آلمانی کلا فقط استهلاکه و هزینه
هیچ خیری درش نیست وگرنه ۱۰ تا شاسی بلندش بی مشتری نمیموند
دنیا مثل بازار بسته ایران نیست که تو ۷۰ سال پیش مونده باشه و بگن بنز فلانه
طرف اونجا کلی ماشین بهتر از المانی با نصف قیمت میخره و راحت میشه
PURIYA
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲حالا تو ماشین آمریکایی بخر چیکار به سلیقه ما داری انقد به ماشینای آلمانی توهین نکن به هیچ جا نمیرسی
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲مهم نیست به جایی برسم
تو رسیدی کافیه
درضمن توهینی نکردم فقط از بیخاصیتی آلمانیها گفتم
Alireza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اقای علی کدوم سدان آمریکایی پرفورمنس مدلای المانی مثل m5cs یا m8 کامپتیشن رو داره یا کدوم شاسی بلند آمریکایی پرفورمنس شاسی بلندای المانی رو داره ، وانت ساختن برای آلمانی ها کاری نداره مهم لذت رانندگی و خوش بودن پشت فرمون هست که توی همه ی ماشین های آلمانی میشه تجربش کرد
Sevlan
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دوست عزیز همونطور که مقاله اشاره کرده بعضی از مدلهای سال مثلا 2008و…گفته والا هممون میدونیم که کل تولیدات و کل موتورهای یه مدل رو که نگفته، شما داری همه رو با یه چوب میرونی، همین الان تو ایران بنزهایی هست که تو ۴۰ تا ۵۰ سال آچار به موتورشون نخورده، دایی من یه ب ام و 528داره که چن ساله فقط خرجش آب و روغن بوده!
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دلیلش اینه که هیچ کدوم از این خودرو ها در بازار مشتری ندارند اینه که هیچ کدومشون به پای خودرو پراید نمیرسند.
آرتین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲قبول دارم این جا بحس سلیقه هست درزم ماشین ها نتنها زیبا بودن بلکه قدرت بالای هم داشتن مخسوسن XM
مهردادکمال
۱ خرداد ۱۴۰۲خواستم همینو بگم روز اول که اومد بخاطر ابهتش ماشین بتمن رو برام تداعی میکرد و واقعا برام جذابه
Python
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲عقب تو آرگ شبیه لندکروز نیست؟
.Amir hossein.T
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲شبیه کیا موهاوی هست
.Amir hossein.T
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲شبیه کیا موهاویه
AMANTE
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲خرید کردن از یک برند لوکس همیشه ریسک افت قیمت رو داره مگر اینکه نسخه های خاص رو بخری.
حالا این برند لوکس آلمانی باشه یا….، البته الان با الکتریکی شدن باید منتظر افت قیمت زیاد در ماشین های عادی هم بود.
Tesla
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲هر کسی xm رو از نزدیک ببینه بدون شک عاشقش میشه ( اینایی که طراحی xm رو هیت میکنن دقیقا همونایی هستن که بدون هیچ دلیل قانع کننده و واضحی خودرو های الکتریکی و تسلا رو هیت میکنن در صورتی که تا حالا تو عمرشون از نزدیک این ماشین ها هم رد نشدن ) 😒😒
MASOUD 0099
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲تو دیدی ؟
❤BMW❤
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط با بخش قبل از پرانتز موافقم
ماکان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام . من یکی از افرادی هستم که بی ام و XM را خیلی دوست دارم .
حسن
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲بچه ۳ساله هستی خودت خبرنداری
Safa
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام. ممنون.
ولی به نظر من جذابیت و زیبایی بی ام و های نسل قبل رو نداره. اینکه به دنبال تغییر و تحول هستن خوبه ولی نمیشه اسم هر تغییری رو گذاشت تحول.
مهدی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲آلمانی ها سرامد نوآوری و تکنولوژی هستن اما به همون اندازه هم خرابی و استهلاک دارن پس منطق میگه که اگر خودروی هوی دیوتی کارآمد میخوای سمت آلمانی نباید بری. اینم دلیل واقعی فروش کم شاسی بلندهای آلمانی
حسن
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲من اصلا ازماشینی که شبیح یک دماغ بزرگ هست خوشم نمیادچندش اوره اخه یک دماغ سریع وپرخرج کی سوارمیشه به جزیک بچه۳ساله
❤BMW❤
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش ، شما برو اول “شبیه” رو یاد بگیر چطور نوشته میشه بعد نظرت رو بیان کن
برادر همه کاربران پدال بجز Tesla
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲معلومه که این هارو نمیخرن چون همشون قدیمی شدن! (بجز XM)
❤BMW❤
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اسمت خیلی حقه به خدا
MK
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲نصف لیست سریxبی ام وه هست چرا
دیمن
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اینارو بیارن ایران دولا پنج لا بندازن به خلق الله
امیررضا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی خودرو به چیز کاملا سلیقهایه، چیزی که تو XM کاملا گروههایی که ازش خوششون میاد یا ازش متنفرن رو جدا میکنه، من بشخصه ازش خوشم میاد نه بخاطر اینکه زیباست یا جذابه، طراحی زشتی که داره به نوعی رادیکالی منو جذب میکنه.
Alireza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲لطفاً همین رو برای آمریکایی ها و ژاپنی ها بزار تا یسری آدم افراطی بفهمند چیه داستان و خودشون رو بالا نگریند
رضا
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲من بی چون چرا بنز رو دوست دارم حتی در بد ترین حالت ممکن که باشه با وجود تعصبم نسبت به مرسدس بنز بزرگوار اینو میگم که
دور از انصاف هستش در مورد ظاهر بی ام و ایکس ام چنین قضاوت کردن..☹️با این وجود فکر میکنم وقتی وارد بازار بشه تعداد پسر بچه های 3ساله جهان بیشتر از حد تصورمون باشند
Aboalfazl
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کسانی که پرشیا سوار میشن و بهش میگن سلطان،حالا دارن در مورد طراحی یکی از جدیدترین محصولات بیمر نظر میدن!!! اگر XM رو بچه ی 3 ساله طراحی کرده،پس شاهین و سمند و پارس و تارا و پراید و تیبا رو بچه ی چند ساله طراحی کرده؟! بهتره مراقب حرف زدنمون در مورد یکی از مطرح ترین برند های خودرویی دنیا باشیم و نظرمون رو برای خودمون نگه داریم،کدوم یک از دوستانی که نظر دادن،یکی از خودروهای لیست رو بهش بدن سوار نمیشه و همون 405 رو سوار میشه؟!
خودروهایی که توی این لیست ازشون یاد شده،نسبت به بقیه ی بنز و بی ام و ها استهلاک بالایی دارند و با مشکلات بیشتری مواجه بودن،نه نسبت به آشغال هایی که ماها داریم سوار میشیم،ماشین های این لیست بیشتر خراب میشن یا آشغال های ما؟!
شما یه موتور XU7 رو از توی ایران بکش بیرون،80 درصد مکانیک ها بیکار میشن!!!!
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دلیلش این که هیچ کدوم از این خودرو ها در بازار مشتری ندارند اینه که هیچ کدومشون به پای خودرو پراید نمیرسند.
Whiteshadow
۱ خرداد ۱۴۰۲جز سرمایه داران ایرانی که معمولاً پول مفت بدست میآورند بدون هیچ تخصص و زحمتی یا از طریق رانت یا دلالی مابقی دنیا که بر مبنای تخصص و زحمت و خلاقیت کسب ثروت نه پول میکنن مطمعنا استانداردهای خریدشان برعکس ماایرانی ها برندومد نیست بلکه کارایی و ارزشی که نسبت به پرداخت بدست میآورند ملاک هست که در تمامی مدل های بالا فاقد ارزش کاربردی و فقط طراحی ظاهری اونم سلیقه ای برخوردارند میگم کاربردی نیستن چون در مقایسه با رقبای خود آفرود محسوب نمیشند و در مقایسه با رقبای آمریکای ژاپنی خود پرهزینه تر هستند و درنهایت طول عمر کوتاهی قطعاتشون داره
کسی که در اروپا در این رنج انتخاب میکنه اولاً یک کاربر معمولی محسوب میشه با استاندارد درآمدی دوماً به نکاتی مثل معافیت مالیاتی که به خودروهای سبز و یا کم مصرف باطول عمربالا تعلق میگیره دقت میکنن چون مالیات ها در اروپا مثل اجاره خونه در کشورمون میمونه و بیشتر درآمدشخص پای مالیات میره و معمولاً از نظر فرهنگی کسی به دنبال پیچیدن مالیات نمیفته چون سازندگی کشور و آینده خودوفرزندانشان و به کل رفاه جمعی رو در پرداخت مالیات میدونن که به درستی هم همینطور هست،نکته بعدی بحث هزینه های مصرفی هست که کاربر های اروپایی خیلی روش دقت دارند از هزینه مصرف سوخت گرفته تا عمرلوازم مصرفی چرا که یک شخص که در پیتزا فروشی کار کنه به راحتی میتونه در آلمان صاحب یک خودرو آودی بشه منتهی حقیقت امر اینه که اگه نود درصد آلمانی ها متقاضی bmw نیستند و در دل آلمان خودروهای ژاپنی مصرف میکنن اول بحث هزینه ها هست دوم سوخت چرا که باوجود اینکه درتمام کشورهای اروپایی کلمه ای مترادف دوردور نداریم و نهایت شخص برای خارج از شهر رفتن و طی کردن مسافت های طولانی از خودرو استفاده میکنه حتی نخست وزیر انگلستان برا رفتن به محل کار خود از دوچرخه و مترو استفاده میکنه(جالب بادیگارد نیازندارند برعکس اینجاکه نماینده دوقوز آبادباذیگارد داره)(شایددلیل اینه که کسی که سالم کارکنه نیازی به بادیگاردنداره)حتی با همچین مصارف کمی هزینه پنج سال بیمه و سوخت خودرو مساوی با هزینه خرید خودرو جدید هست!حال تصورکنید اگه یک ایرانی با فرهنگ ایرانی قصد دور دور کردن داشته باشه سالیانه چه میزان هزینه باید بکنه براهمین هست که حتی مصرف ترکیبی یک خودرو اگه یک لیتر تفاوت بکنه یاخودرو مشابه متقاضی بیشتری خواهد داشت درحالی که در ایران هیچ کس یعنی هیچ کس موقع خرید خودرو توجه ای به میزان مصرف نمیکنه مهم نیست چرا چون هزینه واقعی سوخت پرداخت نمیکنه و از طرفی خودروهای مونتاژ داخل نسبت به برند bmw کم اصطلاک تر هستن براهمین که اگه دقت کرده باشید و یک سری به دیوار بزنید تمام خودروهای وارداتی مثل بنز،آودی،آلفارمو،لوتوس،bmw،ولوو ، پورشه همگی برخلاف خودروهای مونتاژی به مدل سال کیلومتر کمتری خورده چون صاحبین این دست خودرو خوب از هزینه این مدل ها خبر دارند و مطلع هستند از یک کیلومتر به بعد هزینه ها جهشی خواهند شد براهمین همگی درکنار این خودروها خودروهای داخلی هم دارند
Pedram
۵ بهمن ۱۴۰۲حاجی اگر xm بده یه نگاه به پرادو 2024 کنید یه نگاه به لکسوس gx کنید بعد هیت bmw کنید خدایی طراحی این اگر برای بچه ۳ ساله هست مال اونا برا بچه۳ساله عقب افتاده هست