در مقاله پیش رو جذابترین و زیباترین سوپر اسپرتهای تاریخ ایتالیا را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.
کشور ایتالیا مهد تولید ابر خودروهای بهیادماندنی و جذاب است. این کشور بهتر از هر نقطه دیگری در دنیا میتواند هنر را با آهن ترکیب کند و نتیجهای باورنکردنی در اختیار ثروتمندان و دوستداران خودرو بگذارد. بسیاری از خودروهای نمادین تاریخ تولید ایتالیا هستند و اکثر نوجوانان و جوانان نیز پوسترهای سوپر اسپرتهایی همچون لامبورگینی و فراری را در دیوار اتاق خود نصب کردهاند. به منظور گرامی داشت این خودروها تلاش داشتهایم لیستی از جذابترین سوپر اسپرتهای تاریخ ایتالیا را گردآوری کنیم هرچند محدود کردن لیست به ۱۰ خودرو کار بسیار دشواری بوده است. به همین خاطر درصورتیکه معتقدید خودروهای دیگری نیز میبایست در لیست ما حضور داشته باشند آنها را در بخش نظرات معرفی نمایید.
جذابترین سوپر اسپرتهای تاریخ ایتالیا
فراری ۴۵۸ اسپچیاله
فراری ۴۵۸ بیشک خودروی زیبایی است. در بطن این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری با ردلاین بیش از ۹ هزار دور در دقیقه قرار دارد. قدرت و گشتاور این سوپر اسپرت جذاب به ۵۹۷ اسب بخار و ۵۴۰ نیوتون متر میرسد. ۴۵۸ را میتوان جزو آخرین سوپر اسپرتهای پیشرانه وسط و تنفس طبیعی فراری دانست چراکه پس از آن مارانللو به تولید محصولاتی با پیشرانههای توربو پرداخت.
لامبورگینی گالاردو
گالاردو جزو اولین خودروهای لامبورگینی است که با هدایت فولکسواگن ساخته شد. طراحی نرم این خودرو هنوز هم تازه و گیرا به نظر میرسد. گالاردو روی دیوار اتاق بسیاری از نوجوانان و جوانان نصب شده بود و طرفداران زیادی داشت. این سوپر اسپرت خاطرهانگیز به پیشرانه ۱۰ سیلندر مجهز است. مدلهای اولیه دارای نیروگاه ۵ لیتری بودن درحالیکه مدلهای بعدی به پیشرانه ۵.۲ لیتری مجهز شدند. صدای تولیدی هر دو پیشرانه فوقالعاده بوده است.
فراری ۵۹۹ GTB
یکی دیگر از جذابترین سوپر اسپرتهای تاریخ ایتالیا تولید فراری است. ۵۹۹ GTB از جمله دستکم گرفتهشدهترین خودروهای مارانللو به شمار میرود. کاپوت طویل و بخش عقب کوتاه با زوایای زیبا باعث شدهاند محصولی ظریف به وجود آید. اگرچه طراحی ۵۹۹ GTB بسیار ساده به نظر میرسد اما خطوط بکار رفته در آن هرگز قدیمی نمیشوند. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی فراری در این خودرو ۶۱۱ اسب بخار قدرت و ۶۰۸ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.
لامبورگینی میورا
قدیمیترین خودروی لیست ما جزو بهترینهاست. میورا اولین سوپرکار پیشرانه وسط دنیا به شمار میرود. کار طراحی این خودرو را مارچلو گاندینی مشهور انجام داده و همه میورا را جزو زیباترین خودروهای تاریخ میدانند. این سوپر اسپرت نیز به پیشرانه ۱۲ سیلندر در میانه بدنه مجهز شده تا به این ترتیب خالق واژه سوپرکار باشد.
فراری F40
F40 مشابه هیچیک از محصولات دیگر فراری است. ما با یک سوپر اسپرت جعبهای که از بهترین تکنولوژی زمان خود بهره میبرد طرف هستیم. این خودرو به پیشرانه ۸ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو با ۴۷۷ اسب بخار قدرت مجهز است. در آن زمان استفاده از توربو روشی جدید محسوب میشد و استفاده از کولار در ساختار خودرو نیز باعث شده بود F40 شکلی نمادین به خود گیرد.
پاگانی هوایرا
در لیست جذابترین سوپر اسپرتهای تاریخ ایتالیا پاگانی هوایرا هم حضور دارد. هوراچیو پاگانی که در زمینه طراحی خودروها نیز دستی بر آتش دارد از هوایرا به عنوان جانشین زوندا رونمایی کرد و شوک جدیدی به طرفداران وارد نمود. در این خودرو بهطور وسیعی از فیبر کربن و تیتانیوم استفاده شده و هر قطعه آن در خود تأسیسات پاگانی و با دقتی باورنکردنی در جزئیات تولید شده است.
لامبورگینی کانتاش
کانتاش شاید یک خودروی کلاسیک همیشگی نباشد اما ویژگیهای تحسینبرانگیز زیادی برای زمان خود دارد. شکل گووه شکل این خودرو به یک نماد تبدیل شد و عناصر جعبهای بدنه نیز باعث شدند با یک محصول کاملاً برجسته طرف باشیم. احتمالاً کانتاش افسانهایترین سوپر اسپرت زمان خود بوده است.
مازراتی MC12
بسیاری از افراد مازراتی MC12 را فراموش کردهاند. در واقع این خودرو را میتوان فراری انزو با لباسی متفاوت دانست. کارشناسان زیادی معتقدند MC12 انزوی بهتری نسبت به خود فراری انزو بوده است! این هیولای پیست محور ابهت فوقالعادهای دارد و هنوز هم طراحی آن تازه و دلنشین به نظر میرسد.
لامبورگینی هوراکان
دیگر عضو لیست جذابترین سوپر اسپرتهای تاریخ ایتالیا لامبورگینی هوراکان است که به عنوان جانشین گالاردو تولید شد. این خودرو خشنتر و هدفمندتر از گالاردو به نظر میرسد و هنوز هم جزو زیباترین ابر خودروهای بازار است. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی هوراکان نیز در میان خوشصداترین پیشرانههای دوران اخیر قرار میگیرد.
فراری ۲۹۶ GTB
شاید ۲۹۶ GTB خودرویی بسیار مدرن باشد اما از نظر زیبایی کمبودی ندارد. از نظر پرفورمنس هم با یک موشک زمینی روبرو هستیم چراکه پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری هیبریدی آن ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. طراحی جذاب با زوایای پهن و نرم و چراغهای گیرا باعث شدهاند ۲۹۶ GTB کاملاً جلبتوجه کند. محصول مدرن فراری را میتوان از جمله زیباترین خودروهای فعلی این برند دانست.
رامتین
۱۷ فروردین ۱۴۰۳من نظرم بیشتر روی 458 هست. از یک موتور 4.5 لیتری توان 600 اسب بشدت کار سخت و ستودنیه. مثلا لکسوس LC از موتور 5 لیتری توان 470 گرفته.
Am
۱۷ فروردین ۱۴۰۳یا موستانگ gt350 r از یه موتور ۵ لیتر ۵۳۶ اسب گرفتن یا همین فراری ۲۹۶ GTB که یه موتور ۳لیتر ۸۱۹ اسبی داره
حسین
۱۷ فروردین ۱۴۰۳من یه پیکان دارم خداروشکر
R
۱۷ فروردین ۱۴۰۳لیستی که توش آونتادور نباشه مفت نمیارزه
Mahbod
۱۸ فروردین ۱۴۰۳حق واقعا اونتادور یه چیز دیگه اس
باباپنجلی
۲۰ فروردین ۱۴۰۳احسنت،اونتادور مثل مارادونا که از اسمش ابهت می باره،اسمش کافیه تا هر عاشق سرعت و زیبایی خودرو رو مجذوب خودش کنه،اونتادور سلطان قلبها
وقیحم
۱۷ فروردین ۱۴۰۳واقعا جای آلفارومئو ها خالی بود
یه نفر
۱۷ فروردین ۱۴۰۳این مقاله حداقل ۱ یا ۲ قسمت دیگه باید داشته باشه
واقعا ایتالیایی ها تو طراحی بینظیرن
ar-ma-n
۱۸ فروردین ۱۴۰۳سلام وعرض ادب استاد احمدزاده جادار تشکر کنم بابت مقاله بینظیر و خب واقعا روزمو ساخت با این اسطوره های بزرگ .
اگه امکان داره قسمت دوم این مقاله بزارید .
و ایتالیا مدل های کلاسیک سوپر اسپرت زیادی هم داره .
Nikan
۱۹ فروردین ۱۴۰۳واقعا جای لامبورگینی مورسیه لاگو و اونتادور خالی بود
s
۲۱ فروردین ۱۴۰۳د توماسو پانترا کشکه؟