جیدی پاور نتایج مطالعهٔ قابلیت اطمینان خود را برای سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است که در قعر این لیست برندهایی مثل لندروور، لینکلن، تسلا و مرسدس بنز دیده میشوند.
جیدی پاور هرساله از طریق نظرسنجی از هزاران نفر، مطالعهٔ قابلیت اطمینان برندهای خودرویی را انجام میدهد. در این مطالعه صرفاً از کسانی نظرسنجی میشود که اولین مالک خودرو بوده و به مدت سه سال آن خودرو را در اختیار داشتهاند. سپس مشکلات در هر صد دستگاه خودرو مشخص خواهد شد که بهاختصار به آن PP100 گفته میشود و هرچه کمتر باشد بهتر است. در مطالعهٔ سال ۲۰۲۳ لکسوس با ۱۳۳ مشکل در هر صد دستگاه، در صدر جدول قرار گرفته درحالیکه میانگین کل صنعت خودروسازی ۱۸۶ بوده است. در ادامه اما قصد داریم با غیرقابلاعتمادترین برندهای خودرویی سال ۲۰۲۳ طبق مطالعهٔ جیدی پاور بپردازیم.
۱۰-ولوو
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۱۴
شاید دیدن برندی که به ایمنی شهرت دارد در لیست غیرقابلاعتمادها عجیب باشد اما ولووهای مدرن مشکلساز هستند. این برند بیشترین امتیازارت را در بخشهای کیفیت، قابلیت اطمینان و ارزش هنگام فروش دستدوم از دست داده است. در بین محصولات ولوو نیز مدل XC60 کمترین امتیاز را گرفته است.
۹-فولکسواگن
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۱۶
در حال حاضر مشکلدارترین محصول فولکسواگن کراساوور اطلس است. ازآنجاییکه کراساوورهای سه ردیفهٔ بزرگ با قیمت مقرونبهصرفه در آمریکا محبوب هستند، فولکسواگن این مدل را به بازار فرستاد اما برای کاهش قیمت آن مجبور شد در برخی قسمتها کمکاری کند. درنتیجه، ۱۳ بار در سال ۲۰۲۱ و ۶ بار در سال ۲۰۲۲ برای اطلس فراخوان صادر و باعث شد PP100 فولکسواگن در سال ۲۰۲۳ به ۲۱۶ برسد.
۸-کرایسلر
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۲۶
کرایسلر در حال حاضر فقط دو محصول تولید میکند که یکی از آنها یعنی ۳۰۰ سال آینده با خط تولید خداحافظی خواهد کرد. این یعنی احتمالاً شرایط کرایسلر در مطالعهٔ جیدی پاور بدتر خواهد شد زیرا در بین این دو خودرو، ۳۰۰ با کسب رضایت کلی ۷۹ درصد، شرایط نسبتاً خوبی داشته اما امتیاز مینیون پاسیفیکا تنها ۶۷ درصد بوده است.
۷-جگوار
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۲۹
محصولات جگوار از دههٔ ۸۰ به قابلیت اطمینان وحشتناک شهرت داشتهاند و به نظر میرسد این مشکل هنوز برطرف نشده زیرا از هر صد دستگاه خودروهای این شرکت ۲۲۹ مشکل گزارش شده است. مشکل اصلی این برند محصولات قدیمی و سالخورده است. تا جایی که در حال حاضر تنها محصول قابلقبول آن را میتوان کراساوور F-Pace دانست.
۶-مرسدس بنز
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۴۰
در گذشته مرسدس بنز نماد کیفیت بود اما طی سالهای اخیر مشکلات کیفی زیادی در محصولات این برند لوکس آلمانی دیده شده است. یکی از دلایل این موضوع تنوع بسیار زیاد محصولات مرسدس بنز است. این شرکت تمرکز زیادی روی خودروهای الکتریکی کرده که این باعث شده از کنترل کیفیت غافل شود. بهعنوانمثال، در سال ۲۰۲۱ به دلیل مشکلات احمقانهای مثل شل بودن سنسورهای تصادف و معیوب بودن دوربین دید عقب برای E کلاس فراخوان صادر شد.
۵-تسلا
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۴۵
محصولات تسلا معمولاً از مشکلات کیفی رنج میبرند. بهعنوانمثال، فاصلهٔ بین پانلهای بدنهٔ برخی نمونههای مدل Y آنقدر زیاد است که فورد F150 میتواند از آن رد شود درحالیکه جدا شدن غربیلک فرمان هنگام رانندگی هم گزارش شده است؛ بنابراین، با اینکه بیش از یک دهه از عمر تسلا میگذرد اما هنوز هم نتوانسته مشکلات کیفی محصولات خود را برطرف کند.
۴-فورد
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۴۹
در سال ۲۰۲۲ فورد بیش از هر خودروسازی فراخوان صادر کرد. جدیترین فراخوان این شرکت به خاطر خطر آتشسوزی بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه اسکیپ و برانکو اسپرت به دلیل احتمال ترک خوردن انژکتور بود. البته این شرکت آمریکایی بهطورجدی به دنبال برطرف کردن مشکلات کیفی محصولات خود است اما آشکارا اعتراف کرده که انجام این کار سالها طول خواهد کشید.
۳-آئودی
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۵۲
با توجه حضور شرکت مادر آئودی یعنی فولکسواگن در این لیست و اشتراک بسیاری از قطعات، دیدن برند انگولشتاتی در قعر لیست عجیب نخواهد بود. در بین محصولات این شرکت، کراساوور Q5 در بخش کیفیت و قابلیت اطمینان امتیاز ۶۹ از ۱۰۰ را گرفته و Q8 نیز در مقایسه با رقبای اصلی خود امتیاز نسبتاً پایینی کسب کرده است.
۲-لینکلن
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۵۹
مثل آئودی، ازآنجاییکه فورد در این لیست حضور دارد، دیدن لینکلن هم طبیعی است. در اواسط سال ۲۰۲۱ برای فورد اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور به خاطر خطر آتشسوزی فراخوان صادر شد و در اوایل امسال نیز فورد بیش از یک میلیون دستگاه فیوژن و MKZ را به دلیل خرابی احتمالی ترمز فراخوان کرد.
۱-لندروور
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۷۳
لندروور نیز مثل جگوار سالها است که در قعر لیست قابلیت اطمینان جیدی پاور جا خوش کرده است. البته این شرکت در حال بهبود شرایط خود است و دیفندر جدید بازخورد مثبتی از خریداران دریافت کرده اما مدلهای قدیمیتر همچنین مشکلساز هستند. بزرگترین مشکل لندروور این است که بهعنوان محصول لوکس عرضه میشود اما تجربهٔ لوکسی را ارائه نمیکند.
زیزیگولو
۱ تیر ۱۴۰۲واقعاً حال پرسنل موسسه جی دی پاور خوبه؟؟؟؟ آخه این یعنی چی!!!!
حافظ
۳ تیر ۱۴۰۲دقت کردین پایین ترین برند خودرسازی ژاپن هم نبود
Giaga
۱ تیر ۱۴۰۲ایران خودرو و سایپا کجان؟😅
matin
۵ تیر ۱۴۰۲گفته برند خودرویی داداش
اصن شوخیشم زشته😂
Hero
۱ تیر ۱۴۰۲لندرور حق ایرانگاری و سایپا رو خورد
گفت
۲ تیر ۱۴۰۲این ده تا شرکت گاری سازی هستند فقط ۲۰۷ عه اشتباه گفتم ۲۰۶
samurai
۱ تیر ۱۴۰۲این شما و این ترسلای کبیر بعضیا که با ارزشترین ارمیچر ساز کهکشانم هست :)
فاصلهٔ بین پانلهای بدنهٔ برخی نمونههای مدل Y آنقدر زیاد است که فورد F150 میتواند از آن رد شود درحالیکه جدا شدن غربیلک فرمان هنگام رانندگی هم گزارش شده است
تازه بجز فرمونو یه تبلت تو کابینش چیزی نیست اگه بود که از سایپا مطمئن هم رده بندیش بدتر میشد :)))
محمدرضا
۲ تیر ۱۴۰۲ژاپنی باز ها فتایج علمیو تا جایی قبول دارن که به نفعشونه🤣
الان قبول داری تویوتا چند پله از کیا پایین تره؟
کاوه
۲ تیر ۱۴۰۲اما لکسوس اوله🤷♂️
(هیچ تعصبی ندارم )
مرتضی علی وحیدی
۱ تیر ۱۴۰۲باید تسلا اینجا باشه انصافا
Don14
۲ تیر ۱۴۰۲از مرسدس و فورد بعید بود 🗿🗿🗿
یه بلایی
۲ تیر ۱۴۰۲سایپا و ایرانخودرو : نخوندم🗿
ممد
۲ تیر ۱۴۰۲دوست عزیز تحقیق رسمی جی دی پاوره.
چجوری از خودشون خبر فیک بسازن؟
❤BMW❤
۲ تیر ۱۴۰۲حالا هی بگید استهلاک بیامو خیلیه
شاهرخ
۲ تیر ۱۴۰۲باعث تاسف است فیات در آمیکا عرضه نمی شود . عدد چهار رقمی را از دست دادیم . طول بردار عیبش دیدنی می شد .
محمد مهدی فتح الهی
۲ تیر ۱۴۰۲خداروشکر سایپا و ایرانخودرو از همشون قابل اعتماد ترن…
برادر همه کاربران پدال بجز تسلا
۲ تیر ۱۴۰۲کاربر تسلا کجاست ؟
Anonymous
۲ تیر ۱۴۰۲سایپا و ایرانخودرو: نخوندم نشنیدم اهمیت ندادم 🗿
حسین
۲ تیر ۱۴۰۲چرت و پرت الکی نبافین برا خودتون
محمد
۲ تیر ۱۴۰۲پس ایران خودرو وسایپا چیشدن؟😂😂
Ali.J
۲ تیر ۱۴۰۲ایرانخودرو و سایپا رو هنو آمار گیری نکردن آمار بگیرن پشماشون میریزه😂😂😂
مهدی
۳ تیر ۱۴۰۲اگه از این نوع برند اشکال میگیرید پس سایپا خودرو باید ببنده بره
JaMsHiD
۳ تیر ۱۴۰۲الان تویوتا و لکسوس و ولوو و بنز و بی ام و سوبارو و شورلت شدن غیر قابل اعتماد؟
ایرانخودرو و سایپا اگه اینو ببینه فردا مدیر عاملاشون میان مجلس سیس عقاب میگیرن عکس این لیست رو میگیرن جلو دوربین و میرسلیم هم فرداش تو تلویزیون میگه ساینا با بنز ای کلاس و سوبارو ایمپرزا فرق نداره
شروین
۴ تیر ۱۴۰۲داداش تویوتا داخل لیست نبود
Mr.MH
۵ تیر ۱۴۰۲در هر صد دستگاه یا صد هزار ؟؟
Saeed Jame
۶ تیر ۱۴۰۲مردم آمریکا و اروپا گند زدن با قوانین چرت و پرتشون و انتظاری که از ماشینا دارن انقد پیشرفت کردن و تو آپشناشون غرق شدن که به بهترینای خودشون گیر میدن درحالی که مردم ما باید لگنای کشتار جمعی سایپا و ایرانخودرو سوار شن
پوریا
۹ تیر ۱۴۰۲دروغ تریم مطلبی که تا حالا شنیده بودم همین بود تویوتاو لکسوس بهترین ها هستند ولو ؟ از هرکس بپرید بدترین برند دنیا ست ماشین هاش با پراید برابری میکنه
Ehsan
۳۰ مهر ۱۴۰۲یه چیزی این وسط میلنگه.. یه کاسه ای زیر نیم کاسه ست، چون برند تویوتا به برندی هست که در هرکجای این سیاره اسمش رو بیاری طرف میگه ماشین خرکار و سخت جونی هست اصلا خراب نمیشه خودتم بخوای خرابش کنی سخته، چندین رده پایین تر قرار گرفته.
خودروهای آمریکایی مخصوصا فورد جز با دوام ترین و قابل اعتمادترین خودروهای جهان هستند از ژاپنی ها سخت جون تر همین آمریکایی هاست.
عجیب تر از همه برند لندروور …
این برند اصلا ساخته شده برای کوه و صحرا و جنگل و بیابون، اونم طولانی مدت، انقدر بهش اعتماد دارن که مستند سازها میبرنش و ماه ها و شاید سالها توی بیابون و کوه و دشت و جنگل شب و روز و توی گرما و توی سرما و … تا خرخره میبرنش توی آب و گل و برف و.. هیچیش نمیشه.
چرا الان توی لیست آخر از همه ست. !!!!!؟