با پدال همراه شوید تا با بدترین خودروهای الکتریکی جهان آشنا شویم. این خودروها به دلایل مختلفی مثل قیمت بالا یا شعاع حرکتی پایین شکست خوردند.
از خودروهای الکتریکی بهعنوان گزینهٔ اصلی حملونقل آینده یاد میشود و به همین دلیل اکثر خودروسازان از سالها پیش تولید و عرضهٔ این خودروها را آغاز کردهاند. بااینحال، برخی از خودروهای الکتریکی به دلایل مختلفی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.
میتسوبیشی i-MiEV
i-MiEV که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در آمریکا عرضه میشد، با مشکل بزرگ شعاع حرکتی محدود تنها ۱۰۰ کیلومتری مواجه بود. علاوه بر این، هاچبک کوچک میتسوبیشی حداقل امکانات رفاهی را ارائه میکرد که نمیتوانست قیمت آن را توجیه کند. بااینحال، اگر منصف باشیم، i-MiEV یکی از اولین خودروهای الکتریکی بزرگراهی بود که در بسیاری از بازارهای جهان عرضه شد.
اسمارت فورتو الکتریک درایو
نسخهٔ الکتریکی اسمارت فورتو که اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و طی چهار نسل به تولید رسید، روی کاغذ ایدهٔ خوبی به نظر میرسید اما این خودروی کوچک به دلیل برد محدود تنها ۹۳ کیلومتری و کابین تنگ، بشدت موردانتقاد قرار گرفت. این مشکلات باعث میشد فورتو برای افراد بزرگ جثه و یا هر استفادهای غیر از ترددهای کوتاه شهری خودرویی غیرکاربردی باشد.
فیات 500e
نسل اول فیات 500e از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ در ایالاتمتحده عرضه شد و هرچند طراحی بیرونی جالبی داشت اما از برد اندک ۱۳۵ کیلومتری و کابین کوچک مشابه همتایان بنزینی خود رنج میبرد. این خودرو اساساً به خاطر مطابقت با قوانین آلایندگی ساخته شد تا پاسخگویی به خواستههای خریداران. نسل دوم 500e اما تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کرده و برد ۲۴۰ کیلومتری را ارائه میکند.
مرسدس بنز B کلاس الکتریک
B کلاس الکتریکی عمر کوتاهی داشت که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و خیلی زود به پایان رسید. این کامپکت لوکس آلمانی به دلیل برد محدود ۱۴۰ کیلومتری و قیمت گران ۴۱ هزار دلاری، با استقبال سرد بازار مواجه شد و نتوانست پرفورمنس و ارزش مورد انتظار از یک برند لوکس را ارائه کند. جالب اینکه B کلاس الکتریک از پکیج باطری ۳۶ کیلووات ساعتی تسلا استفاده میکرد.
نیسان لیف نسل اول
نسل اول نیسان لیف که در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد، یکی از اولین خودروهای الکتریکی تولید انبوه محسوب میشد و ازاینجهت پیشرو بود. بااینحال، لیف با مشکل خرابی باطری مواجه بود که منجر به کاهش برد در طول زمان و نگرانیهای مربوط به قابلیت اطمینان میشد. این هاچبک ژاپنی هرچند در نسل دوم به خودروی بهتری تبدیل شد اما هنوز هم با برد تنها ۲۴۰ کیلومتری در نسخهٔ پایه جزء بهترین گزینهها نخواهد بود.
شورلت اسپارک EV
مشکل اصلی اسپارک EV هم مثل دیگر خودروهای این لیست، شعاع حرکتی محدود ۱۳۲ کیلومتری بود. این خودرو همچنین از صندلیهای عقب تنگ هم رنج میبرد. البته اسپارک EV خودرویی تولید محدود بود که به خاطر دستورالعمل دولت برای افزایش نفوذ خودروهای الکتریکی در بازار ساخته شد و صرفاً در مناطق خاصی از آمریکا عرضه شد. از این هاچبک برقی مجموعاً تنها ۷,۳۷۱ دستگاه ساخته شد.
فورد فوکوس الکتریک
فوکوس الکتریک به دلیل برد تنها ۱۲۲ کیلومتری و کاهش فضای بار به خاطر نصب باطریها، اصلاً خودروی برقی خوبی نبود. همچنین این ماشین که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ به بازار عرضه میشد، با قیمت ۴۰ هزار دلاری بسیار گرانتر از همتای بنزینی خود بود. هرچند فورد بعداً چند بار قیمت فوکوس الکتریک را کاهش داد اما این هاچبک برقی هیچگاه با استقبال بالایی مواجه نشد و مجموعاً در آمریکا تنها ۹,۲۲۶ دستگاه فروخت.
هوندا فیت EV
فیت EV که فقط از طریق اجاره در آمریکا ارائه شد، عرضهٔ محدودی داشت. این هاچبک ژاپنی علاوه بر شعاع حرکتی اندک ۱۳۲ کیلومتری، خودروی کسلکنندهای بود و فضای بار محدودی داشت که باعث میشد فیت بنزینی گزینهٔ بسیار بهتری باشد. فیت EV برای مدت محدودی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ با هزینهٔ ماهانه ۳۸۹ دلار و در تعداد تنها ۱,۰۷۰ دستگاه در ایالاتمتحده اجاره داده شد.
بامو i3
i3 که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ ساخته شد، دورهٔ تولید طولانیتری از همهٔ خودروهای این لیست داشت. این خودرو همچنین از ساختار فیبر کربنی نوآورانهای بهره میبرد اما با مشکل طراحی بحثبرانگیز و برد محدود ۱۳۰ کیلومتری مواجه بود. این شعاع حرکتی نسبت به رقبای همقیمت کمتر بود هرچند که امکان سفارش یک پیشرانهٔ دو سیلندر بنزینی بهعنوان ژنراتور برای شارژ باطریها وجود داشت که برد را به ۲۴۰ کیلومتر افزایش میداد.
فولکسواگن e-Golf
e-Golf هم یکی دیگر از هاچبکهای بنزینی است که به الکتریکی تبدیل شد و نتوانست موفق عمل کند. البته e-Golf خودروی خوب و جاداری بود و برد ۲۰۰ کیلومتری آن از تمام خودروهای این لیست بیشتر است ولی با قیمت ۳۲ هزار دلاری و تنها ۱۳۴ اسب بخار قدرت، ارزش خرید نداشت زیرا همان زمان قیمت گلف GTI با ۲۳۰ اسب بخار قدرت از ۲۸ هزار دلار آغاز میشد. شاید به همین دلیل بود که در نسل هشتم گلف فولکسواگن نسخهٔ الکتریکی را ارائه نکرد.
نشناسی بهتره
۱۶ خرداد ۱۴۰۳حداقل قیافه مرسدس بهتر از بقیهس
پیام
۱۶ خرداد ۱۴۰۳همشو ژاپن قبضه کرده 😂😂😂😂😂 حالا فهمیدید چی میگم؟!!! بابا پاناسونیک که بیخ گوش این برندا هست و اصالت خودرو ژاپنی هم که بالاترین هست!!! پس چرا؟؟؟!!! 😂😂😂😂😂😂 ای بابانوئل دوست ها 😂😂😂😂😂😂😂😂
ناخدا
۱۶ خرداد ۱۴۰۳به عمو مایک میگم بیادااا 🤫
Car love
۱۶ خرداد ۱۴۰۳جاپونیای فراخوانی ماشالله کل لیستو گرفتن 😂😂
ناخدا
۱۶ خرداد ۱۴۰۳باشه کار لاوو دو تا لینک مختلف فراخوان کره ای ها رو به دلیل یاتاقان پایینتر گذاشتم بخون حالش رو ببر 🤭
Kurosh33
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ژاپن توی ماشین ها برقی قوی نیست.
ناخدا
۱۶ خرداد ۱۴۰۳فراخوان هیوندای به دلیل یاتاقان زدن 🤭🤭
https://www.pedal.ir/hyundai/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87-%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%AA%D8%A7/
۱۶ خرداد ۱۴۰۳آنقدر این لینکها فرستادید 🫄🏻 شدیم بیخیال شو
کل سایت رو🫃🏻🫃🏻🫃🏻🫃🏻 کردید
شمال
۱۶ خرداد ۱۴۰۳دهنت سرویس 🤣🤣🤣
Car love
۱۶ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/honda/honda-2-6-million-vehicle-fuel-pump-recall/
این لینک حجت رو تمام میکنه 😂😂
۱۶ فراخوان تا اینجای سال فقط برای دودوتا هم بماند،فقط این لینک 😂😂
ناخدا
۱۶ خرداد ۱۴۰۳عجیبترین و زشت ترین فراخوانها رو کرهای ها میدن که از همه بدتر یاتاقان هست کار لاوو جان 🤭
amir
۱۶ خرداد ۱۴۰۳آمار ایونیک ۵ که خفن ترین برقی تاریخ هیوندای بود از اول سال تا الان تو بازار آمریکا تنها ۱۵ هزارتا بوده یعنی به طور میانگین ماهی ۳هزارتا
این همه میگفتی کولاک برقی کره ای ها همش همین بود؟
ما بریم پناه بگیریم زخمی نشیم
Car love
۱۶ خرداد ۱۴۰۳همین ۱۵ هزارتا از فروش کل برقیای لکسوس و دودتا رو هم بیشتره 😂😂 اگه این کولاک نیست پس چیه؟
حالًا یه کولاک دیگه هم بهت بگم:
فروش آیونیک 5 در سال ۲۰۲۳ > فروش برقی های لکسوس +دودوتا ضربدر ۲ 😂😂😂 دوس داشتی؟
Kurosh33
۱۶ خرداد ۱۴۰۳من نه کره ای فنم نه دشمن کره ای ها ولی میدونم که کره ای ها نسبت به قیمتشون ماشین به نسبت باکیفیتیو تولید میکننن و البته خیلی از نو اوری ها هم از طرف کره ای هاست مثل پارک خودکار که اگه یادتون باشه توی تخت گاز ماشینی بود که سلبریتی ها باهاش راننده گی میکردن بود. و البته باید در مورد یاتاقان بگم که یک چیز عادیه و هر شرکتی ازین اتفاقا براش افتاده. هیوندایی و کیا اشتباه زیاد توی عمر خودشون داشتن ولی باز هم محصولات با کیفیتی تولید میکننن اگه با امیر ۲۰۶ سوار بر نخوره البته.
Ehsan
۱۶ خرداد ۱۴۰۳هر ماشین رو فروشش رو با توجه به کلاس و سوخت و فروش رقباش میسنجن،توی بازار برقی و بین رقبا در حال حاضر آیونیک 5 بعد از تسلا Y پرفروش ترین هست تو کلاس خودش،بازار برقیا هم اونقدر هنوز گسترده نیست که انتظار فروش اندازه برقی رو داشته باشین.
طبق منطق تو فروش لکسوس LS هم خیلی فاجعه تره چون تا اینجا سال کلا ۱۰۰۰ تا فروخته یعنی ماهی ۲۰۰ تا!!!!! بعد تو به عنوان یه ژاپن فن با چ رویی فروش این ماشین رو مسخره میکنی در حالی که تو ۷ تا برند ژاپنی حتی یک خودرو برقی وجود نداره که فروشش نزدیک باشه بهش!
amir
۱۶ خرداد ۱۴۰۳میزان افزایش فروش دودوتای عقب مونده در بازار آمریکا ۱۰۰ هزارتا
میزان افزایش فروش گروه عظیم هیوندای در بازار آمریکا ناچیز
تازه کیا افت فروش داشته
دوست داشتی؟
amir
۱۶ خرداد ۱۴۰۳احسان خان به عنوان یه کره فن با چه رویی با شنیدن قصه عمو مایک جنسیس رو با لکسوس مقایسه میکنی؟
با چه رویی کیفیت کره ای ها که استاد پوسته پوسته شدن رنگ و یاتاقان و آتیش سوزی و یو اس بی رو با ژاپنی هایی که سرامد خراب نشدن و استهلاک و جان سختین مقایسه میکنی
حتی روت نمیشه حرفی از موتوراسپرت به میان بیاری حتی رالی
در حالی که دودوتای عقب مونده رالی و لمانز و…. رو یا قبضه کرده یا از کله گنده هاشه هیوندای پس از ده سال حضور با آتیش سوزی هیوندای i30 n خارج میشه
تو بحث فروش هم که با اختلاف جلوتره با وجوده اینکه گروه هیوندای دوتا خودروسازی هستن
پیام
۱۶ خرداد ۱۴۰۳بعد آدم میکه طراحی تعداد زیادی از ماشینای ژاپنی چرته بعضیا بهشون زور داره! طراحی اون گلف رو با نیسان و هوندا مقایسه کنید!!! فقط یه ذهن بیمار میتونه چنین طراحی هایی انجام بده!!!
𝐀𝐥𝐢
۱۶ خرداد ۱۴۰۳آره لابد ایونیک ۶ خوبه!
Killer
۱۶ خرداد ۱۴۰۳از افزایش فروش ۱۸۸ درصدیش مشخصه که خوبه :)) میدونستی جوایزی که آیونیک 6 تو یک سال کسب کرد از کل جوایز برقی جاپونیا بیشتره؟ :))
پیام
۱۶ خرداد ۱۴۰۳کسی که آیونیک رو با این ماشینای آشغال نقایسه کنه نه تنها هیچی از خودرو نمی فهمه بلکه سواد خواندن نظرات کارشناس ها هم نداره! این دیگه اوج تاریک اندیشی و تعصب هست!!! به خدا اگه به خودت ۱۰۰ تا ازین آشغالان بدن، با آیونیک عوضش نمی کنی!!!
FY
۱۶ خرداد ۱۴۰۳بابا چرا زوری می خواین کره ای ها رو بد نشون بدین …. خوب تو صنعت خودرو قوی هستن …. تمام😏 بعدشم همین دیروز تویوتا لات کوچه خلوت چاپونیا تولید محصولاتش رو بخاطر خرابی های زیاد متوقف کرد …. نیسان و هوندا بماند که سالانه دها نفر بخاطرکیفیت پایینشون جونشون رو از دست میدن🤔
Kurosh33
۱۶ خرداد ۱۴۰۳و البته قیمت رو هم توجه کن.
ناخدا
۱۶ خرداد ۱۴۰۳پارک جی سونگ : چیکار میکنی عزیزم ؟
کیم جونگ او : دارم شیر یا خط میندازم !
پارک جی سونگ : اگر شیر اومد تو فراخوانهای یاتاقان رو اعلام میکنی و اگر اگه خط اومد من میرم با عمو مایک آشتی میکنم
🤪🤪🤪🤪
MATIN
۱۶ خرداد ۱۴۰۳باشه آیونیک خیلی خوشگله
amir
۱۶ خرداد ۱۴۰۳نکنه لابد طراحی کره ای ها خیلی خوشگله؟ مثلا سانتافه مینی بوسی؟ النترا جدید؟ اسپورتیچ غورباقه ای؟ آیونیک ۶ ؟ شیب بام هوا؟
Hyonda is love
۱۶ خرداد ۱۴۰۳🤣🤣🤣 کدوم یکیشون کره ای بود؟
هیچکدوم!🤣🤣🤣🤣🤣🤣💪💪💪
ناخدا
۱۶ خرداد ۱۴۰۳مشکل آتشسوزی و یاتاقان کره ای ها یکجا باهم 🤫
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-kia-cars-australia-fires-engine-failures/
Killer
۱۶ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/toyota/toyota-subaru-recall-bzrx-solterra/
چرخ :)))
https://parsi.euronews.com/2018/09/05/toyota-is-recalling-one-million-hybrids-car-over-fire-risk
3 چرخه
۱۶ خرداد ۱۴۰۳لیست بدترین هارو که فتح کردن،۷ تا محصول بدون کسب کردن ایمنی انداختن به مشتری،۳۵ تا فراخوان هم تا اینجای سال داشتن،واقعا این أست قدرت جاپووووون 😆
Q
۱۶ خرداد ۱۴۰۳میدونی قضیه چیه ؟
مثل این میمونه گوشی ۱۰ سال پیش رو بیاری با گوشیای الان مقایسه کنی و بگی وای چقد بد و ضعیفه !
این ها اگه نبودن ، الان برقیا اینقد پیشرفت نمیکردن
froG-driVer
۱۷ خرداد ۱۴۰۳فولکس هم بد نیست.
Kurosh33
۱۶ خرداد ۱۴۰۳برقی های اشغال….
فقط میخوام بدونم کسی که گلف برقی رو خریده کی بوده؟
پیام۲
۱۶ خرداد ۱۴۰۳قطعا جرمی کلارکسون نبود
A.m.A
۱۶ خرداد ۱۴۰۳اگه ویدیوشون تو مقایسه گلف بنزینی و بی ام وi3 رو دیدی پس تو دوست خوب منی
JaMsHiD-R1988
۱۶ خرداد ۱۴۰۳واکنش جرمی کلارکسون به بی ام و i3 :
Brother eeeeww what’s that
پیام
۱۶ خرداد ۱۴۰۳طراحی متسوبیشی رو نگفتم چون اصلا اون دیگه خیلی اوت هست و شبیه پروژه دانشجوهای ایرانی هست
پیام۲
۱۶ خرداد ۱۴۰۳میتسوبیشی شبیه اون مدل پژو برقیس که تو تخت گاز با نیسان لیف تستش کردن
علیرضا
۱۶ خرداد ۱۴۰۳همونه اما چون برند پژو در اروپا مطرح تر بابرند پژو در اروپا فروخته شد
گرگ بارون دیده
۱۶ خرداد ۱۴۰۳عجب !!!!! خودروهای برقی آمریکایی و اروپایی و ژاپنی بد هستن و حتماً چینیها خیلی خوب هستن که تو این لیست نیستن !!!!
18:45
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ب ام و i3 واقعا حقش نبود تو بلک لیست باشه…
نوآوری های این خودرو خیلی زیاد بود، و اگرم تو برد از رقبا عقب تر بود، دلیلش پیشرفت عظیم و یکباره رقبا در قوای محرکه برقی بود.
این ماشین موقع معرفی کلی جوایز بی نظیر از سازمان های محیط زیست کشورها دریافت کرد.
همچنین نسل اول نیسان لیف هم اولین هاچ بک برقی تاریخ بود…
علیرضا
۱۶ خرداد ۱۴۰۳سال ۲۰۱۶ جیمز می فیات پانداش فروخت و یک i3 خرید همون سال جرمی به گولف gti خرید یک مسابقه ای درگرنتور برای هردو خودرو برگذار شد و بیموه در طول مسابقه که موضوع رانندگی طولانی داشت ۴ بار به ایستگاه شارژ رفت اخر هم باهمون موتور دوسیلندر مسابقه تموم کرد باخت سال ۲۰۲۰ هم جیمز بیموه فروخت ساندرو خرید
I love Deutschland
۱۶ خرداد ۱۴۰۳کلا جاروبرقی( خودرو برقی) قضیه اش منحله، ماشینی که صداش اگزوزش ضربان قلبتو نبره بالا باید بوسید گذاشت کنار!
MATIN
۱۶ خرداد ۱۴۰۳اکثر این لیست آزمون و خطای شرکت ها بود. برای شروع نمیشه بهترین باشی
زیزیگولو
۱۶ خرداد ۱۴۰۳خودروهای برقی با فناوری پیشرفته مشکل سازتر از خودروهای موتور احتراقی هستن
۱۶ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/Cars-6-2.jpg
چقدر قشنگه
datsun
۱۶ خرداد ۱۴۰۳اینا سری اول الکتریکی ها بودن که بی شک مشکلات رو هم داشتن بلاخره آزمون و خطا رو این ماشین ها انجام شد که الان الکتریکی ها به اینجا رسیدن
Killer
۱۶ خرداد ۱۴۰۳به قدرت گدایان باتری و پلتفرم پی بردین
faster
۱۶ خرداد ۱۴۰۳نیسان لیف سال 2011 خودروی سال جهان شد و همچنین اولین خودروی برقی بود که به این عنوان دست پیدا کرد و برای زمان خودش شاهکار بود تعجب میکنم چرا تو این لیست آوردینش اون زمان بعضی کشورها حتی نمیتونستن یه ماشین بنزینی درست و حسابی درست کنن
BMW
۱۷ خرداد ۱۴۰۳طراحی ها یکی پس از دیگری داغون