خودرو در بازارهای جهانی کالایی سرمایهای محسوب نمیشود و بنابراین پس از اندکی کارکرد شاهد افت قیمت شدید آنها خواهیم بود. این افت قیمت در خودروهای لوکس بیشتر است و حالا میخواهیم ببینیم کدامیک از این خودروها بیشترین افت قیمت را پس از ۵ سال استفاده خواهند داشت.
از همان لحظهای که خودرو از نمایندگی خارج میشود افت قیمت آن نیز شروع خواهد شد! درست با افزایش لحظهبهلحظه کارکرد خودرو، افت قیمت آن نیز لحظهبهلحظه بیشتر میشود. این موضوع در خودروهای لوکس بیشتر به چشم میآید. اگرچه چنین خودروهایی حالت نمادین داشته و میتوانند به سرعتهای بالاتر دست یافته و سرنشینان را در کمال آرامش به مقصد برسانند اما این فاکتورها به معنی جلوگیری از کاهش ارزش خودرو نخواهد بود. مالکان خودروها میتوانند بر اساس شرایط خودروی خود و قیمت زمان صفر بودن افت قیمت حدودی را حساب کنند. خریداران بالقوه نیز بهتر است قبل از انتخاب خودروی خود تحقیقاتی را انجام دهند. برای مثال خودروهای مدل ۲۰۲۳ برای برخی خریداران گزینه بهتری خواهد بود درحالیکه برای برخی افراد خودروهای مدلهای سالهای قبل میتواند انتخاب ارزشمندتری باشد. با توجه به محاسبات گوناگون و تحقیقات انجام شده توسط CarEdge، لیست ۱۰ خودروی لوکس با بیشترین افت قیمت را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم.
جگوار اف تایپ
افت قیمت پس از ۵ سال: ۴۳ درصد
جدیدترین نسخه از اف تایپ خودروی زیبایی است. پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار جگوار با طراحی جذاب خودرو یک ترکیب ناب به نظر میرسد. صدای تولیدی اگزوز نیز به اندازه غرشهای سلطان جنگل هیجانانگیز است. کابین این خودرو نیز ویژگیهای لوکس متنوعی دارد و از جیر و تریم های متمایز در کنسول استفاده شده و به این موارد باید سیستمهای کمکراننده و ایمنی متنوع را نیز افزود. اما متأسفانه اف تایپ ۲۰۲۴ آخرین خودرو از این خانواده خواهد بود و خداحافظی آن با بازار با ۷۵ سالگی جگوار نیز مصادف شده است. علیرغم تمامی خوبیهایی که ذکر آنها شد، اف تایپ در بازار دستدومها وضعیت خوبی ندارد و ارزش آن پس از ۵ سال به ۵۷,۸۵۸ دلار میرسد درحالیکه قیمت مدل ۲۰۲۴ آن از ۷۹,۱۷۵ دلار شروع میشود.
مرسدس بنز GLC کلاس
افت قیمت پس از ۵ سال: ۴۱ درصد
GLC تنها محصول مرسدس در این لیست نیست. شاسیبلند ژرمنها همانند سدان های لوکس شرکت از بهبودهای ظاهری و باطنی سود برده و تأکید زیادی روی کابین لوکستر دارد؛ اما با وجود شایستگیهای فراوان، مرسدس بنز GLC افت قیمت بالایی دارد. قیمت این خودرو در نسخه صفرکیلومتر ۲۰۲۳ از ۴۸,۲۵۰ دلار شروع میشود ولی پس از ۵ سال مالکیت ارزش آن به ۳۰,۸۶۲ دلار خواهد رسید و پس از گذشت ۱۰ سال نیز قیمت آن میتواند رقم تخمینی ۱۸,۵۰۰ دلار باشد.
آئودی A7
افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۳ درصد
A7 ترکیبی از کابین راحت و آرام، فضای بار زیاد و ظاهری زیبا را ارائه میکند. ظرافت در طراحی این خودرو موج میزند اما برخلاف ویژگیهای ممتاز فراوان و استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر توربو با ۳۳۵ اسب بخار قدرت، ارباب حلقهها نیز از افت قیمت در امان نیست. قیمت A7 مدل ۲۰۲۳ از ۷۱,۲۹۵ دلار شروع میشود اما افت قیمت آن پس از ۵ سال باعث خواهد شد ارزش خودرو به ۴۰,۷۷۴ دلار برسد که تفاوتی بیشتر از ۳۰ هزار دلار را نشان میدهد.
اینفینیتی QX80
افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۳ درصد
ماموت ژاپنی را میتوان با کابین لوکس و راحت آن شناخت. با اینکه QX80 بهبودهای ملایمی را در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ تجربه کرده اما مدل ۲۰۲۳ آن تفاوت زیادی نسبت به قبل ندارد. قیمت این خودرو پس از ۵ سال با افت ۵۳ درصدی به ۳۶,۶۴۲ دلار میرسد و اگر ۵ سال دیگر هم از خودرو استفاده کنید آماده از دست دادن بیش از ۱۵ هزار دلار دیگر باشید.
لندروور رنجروور
افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۶ درصد
رنجروور چندین دهه است که سنگ محک شاسی بلندهای لوکس و آفرود به شمار میرود. با استفاده از متریال و ویژگیهای لوکس و سواری نرم و راحت، رنجروور در پنجمین نسل خود میدرخشد. همچنین قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز برای آن در دسترس است اما خریدار باید منتظر افت قیمت بالا نیز باشد. قیمت رنجروور ۲۰۲۳ از ۱۰۴,۵۰۰ دلار شروع میشود و پیشبینی میشود قیمتش پس از ۵ سال استفاده به ۵۷,۶۲۳ دلار کاهش یابد.
بی ام و سری ۷
افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۳ درصد
نسل جدید سری ۷ به تازگی معرفی شده و طراحی آن جنجال زیادی به پا کرده است. این خودرو را میتوان لوکسترین و پیشرفتهترین محصول ژرمنها دانست. در بخش شاسی و سیستم تعلیق نیز بهبودهای زیادی وجود دارد. صرفنظر از انتخاب نمایشگر بزرگ ۳۱ اینچی با کیفیت 8K و یا پرداخت حداقل هزینه برای آپشن ها، قیمت سری ۷ مدل ۲۰۲۳ پس از ۵ سال استفاده میتواند به ۵۰,۲۹۷ دلار کاهش یابد. این در حالی است که قیمت مدل صفرکیلومتر آن از ۹۶,۶۹۵ دلار شروع میشود.
مرسدس بنز S کلاس
افت قیمت پس از ۵ سال: ۴۶ درصد
پرچمدار لوکس مرسدس نیز سنگ محک کلاس خود است. نسلهای اخیر S کلاس از تکنولوژیهای زیادی سود میبرند و فضای کابین قابلتوجه و سواری راحتی دارند؛ اما این موارد دلیلی برای عدم افت قیمت نیست. قیمت S کلاس ۲۰۲۳ از ۱۱۵,۶۵۰ دلار شروع میشود اما قیمت آن پس از ۵ سال به ۶۸,۸۵۲ دلار کاهش خواهد یافت.
مرسدس بنز GLE کلاس
افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۶ درصد
GLE کلاس تفاوت چشمگیری با دیگر خودروهای کلاس خود ندارد و کار ویژهای هم انجام نمیدهد اما گاهی اوقات مردم در مرسدس بنز احساس بهتری دارند. GLE از تکنولوژی روز و پیشرانه ۴ سیلندر توربو با قدرت کافی برای اکثر خریداران برخوردار است اما افت قیمت باعث میشود پس از ۵ سال شاهد بهای ۳۹,۶۴۲ دلاری برای خودرویی باشید که در نسخه صفرکیلومتر خود ۵۸,۸۵۰ دلار قیمت دارد.
آئودی A8
افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۲ درصد
به نظر میرسد برندهای آلمانی در رقابت بر سر بیشترین افت قیمت گوی سبقت را از یکدیگر میربایند. A8 علاوه بر جنبه لوکس خود برخی ویژگیهای اسپرت را نیز به نمایش میگذارد و هندلینگ خوبی نسبت به ابعاد خود دارد. البته برخلاف قیمت پایه ۸۶ هزار دلاری در مدل ۲۰۲۳، خریدار A8 باید خود را آماده مواجهه با افت قیمت قابلتوجه و برچسب قیمتی ۴۶ هزار دلاری بکند.
مرسدس بنز GLS کلاس
افت قیمت پس از ۵ سال: ۶۲ درصد
نهایتاً به GLS میرسیم که بیشترین افت قیمت را ثبت میکند. این خودرو حتی در مدل پایه با پیشرانه ۶ سیلندر توربوی ۳۶۲ اسب بخاری نیز ویژگیهای لوکس زیادی دارد اما افت قیمت گریبان گیر آن شده و پس از ۵ سال استفاده قیمتش به ۴۴,۰۴۷ دلار میرسد. این در حالی است که قیمت GLS مدل ۲۰۲۳ از ۸۲,۹۵۰ دلار شروع میشود. در صورت ۱۰ سال استفاده از این خودرو قیمتش به ۲۱,۴۶۷ دلار خواهد رسید.
MehdiTurbo
۱۳ فروردین ۱۴۰۲وقدر دست دوش به صرفه در میاد
فکر کن نصف قیمت میشه گمرکم که ندارند درامداشونم که به صرفه است
فکر کنم به پول ما با همین دلار الان با شیشصد هفتصد میلیون یه بنز بی ام و راحت میشه خرید دست دوم بیشتر از پنج سال
پنج سال با یه میلیارد راحت میشه خرید
(Ali(chevynova
۱۳ فروردین ۱۴۰۲مثل همیشه مهندسی شده های آلمانی در صدر این بخش هستن
اینجور جاهاس که تولید محدود بودن و چرم گاو هلندی بکار نمیاد و خرابیهای مکرر و هزینهای بالاشون باعث افت وحشتناک قیمتشون میشه
عوضش تولید محدودن و مهندسی شده هستن
Alan.r
۱۳ فروردین ۱۴۰۲علی آقا علت این افت قیمت پیچیدگی بسیار زیاد و داشتن آپشن های زیاده
البته خودت هم به کیفیت و مهندسی بالای آلمانی ها اقرار کردی
Avan
۱۳ فروردین ۱۴۰۲علت اصلی در نوع مشتری های این برندهاست. بنز و بی ام و و خودروهای لوکس عمدتا مورد نظر قشر مرفه و ثروتمنده و این اقشار دوست دارند چیزهای نو و دست اول استفاده کنند نه مستعمل.
ریما
۱۳ فروردین ۱۴۰۲یعنی واقعا دلیل این مساله ی واضح رو نمیدونی؟
اینا همه خودروهای لوکس و گرون قیمت هستن. قطعا کسی که توانایی مالی داره و میخواد خودرو لوکس بخره سراغ نمونه صفر میره و همین باعث میشه بازار کارکرده ی این مدل ماشینا خیلی تقاضا نداشته باشه و همین باعث افت بیشتر قیمتشون میشه.
از طرفی تمام این ماشینایی که دیدی توی مرز تکنولوژی معرفی و تولید میشن و در نمونه ی صفر پول تکنولوژی و آپشن هاشون رو میگیرن(اینکه نمونه های لوکس آسیایی و آمریکایی در مدل صفر قیمت بمراتب پایین تری دارن همینه که تکنولوژی پایین تری دارن و طبیعتا نمیتونن در قیمت برابر با آلمانی ها رقابت کنن). خب در نمونه های کارکرده اون تکنولوژی و آپشن ها دیگه بعد از چند سال عادی شده و در خودروهای صفر ارزون قیمت تر استفاده شدن و طبیعتا جذابیت روز معرفی رو برای خریدار ندارن که همین باعث افت قیمتشون میشه
Dan
۱۴ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا همونایی که چرم گاو هلندی و تولید محدود و مهندسی شده و… هستن بیشترین میزان افزایش قیمت رو دارن
مثل slr , zonda , Carrera gt و…
Kamy
۱۴ فروردین ۱۴۰۲خودت حالت بهم نمیخوره اینقدر این چرم گاو هلندی رو تایپ کردی؟! نکن داداش زخم کردی خودتو
Muty
۱۴ فروردین ۱۴۰۲روزگاری شده که گاوهای ایرانی !
علیرغم زیاد بودن و در دسترس و فراوان بودنشون طالب چندانی ندارن!!!
علی
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ولی میرن تویوتا صفر میخرن اونا چقدر احمقن و ما چقدر زرنگ!!!!!!
محمدهادی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲هنوز هم بسیار ماشین در بازار کشور هست که با گذشت ۱۲ سال از تولیدش و انواع خرابی ها بالای ۴ ملیارد قیمتشه!!
Reza Waffen SS
۱۴ فروردین ۱۴۰۲جگوار F-Type از کی تا حالا شده خودروی لوکس ؟؟؟
kato
۱۴ فروردین ۱۴۰۲پراید مدل 80 : افت قیمت پس از 20 سال 1000+ درصد😌🚗
محمد
۱۳ فروردین ۱۴۰۲برای یک زندگی معمولی……..
علی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲چه بده خارج…
ایران خوبه ها من سال ۹۶ ماشین ایرانی خریدم ۵۷ میلیون الان با ۵ سال و ۸۰ هزار کارکرد قیمتش ۸۰۰ -۹۰۰ میلیون هست 😎 (شوخی بود)
MehdiTurbo
۱۳ فروردین ۱۴۰۲یارو اونجا داره با حقوق کارمندی تو یه سال راحت مزدا میخره بهترین کیفیت و طراحی نشسته کنار دریاچه تو کمپ با خانواده بچه اش بازی میکنه حالا بخش زیادیش تربیت و فرهنگ جامعه است و تخمه میشکونه
اینجا یارو میگه م.ر.گ بر امریکا
اونجام هر کشوری بدیا خودش داره
ولی اگه طبق نظر اینا بخواد م.ر.گ بر جایی باشه باید ایران باشه که نه رفاه هست نه اقتصادی خوبه نه فرهنگ پر از حسادت رقابت دعوا و اشغال ریختن تو طبیعت و …
ehsan
۱۴ فروردین ۱۴۰۲درود بر شما 👏👏👏👏
مجتبی .
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ایران نه. ایران نه
طراح خودنرو
۱۳ فروردین ۱۴۰۲این کلمه لوکس رو اینا تو دهن مردم انداختن ، هر جای دنیا بگی لوکس شاخ در میارن ، در تمام دنیا سه نوع ماشین داریم پر امکانات متوسط کم امکانات ، اون موقع که ژاپنیا تازه می خواستن کروز بذارن رو ماشیناشون ، بنز و آئودی بیست تا رادار داشتن ، حرف اونا اینه که هر امکاناتی اومد دستشون بذارن رو ماشین ولی ژاپنیا میگن باید تیراژ اون امکانات بره بالا بعد قیمتش بیاد پایین تا ما نصب کنیم ، بعضی ها هم مثل داچیا کلا به امکانات اعتقادی ندارن و رو کیفیت قطعات کار می کنن ، که هر سه تا شون درسته و مشتری های خاص خودشون رو دارن ، ولی این گاگولا که هیچی بارشون نیست ، این کلمه لوکس رو انداختن تو دهن مردم ، یه زمان به بنز و بی ام و می گفتن لوکس ، اونا که نیومد به ژاپنیا می گفتن ، بعد کره ای ها ، تا شش ماه پیش به چینیا ، الانم به دنا پلاس توربو میگن لوکس
بهنام
۱۴ فروردین ۱۴۰۲آخه ژاپنی لوکس ندیدی ….
KF
۱۳ فروردین ۱۴۰۲اینجا هم بعد پنج سال که هیچ پنج ماه بعد ۵۰ درصد افزایش پیدا میکنه
فرید
۱۳ فروردین ۱۴۰۲گویا لکسوس و جنسیس افت قیمت زیادی دارند
Arshia m3csl
۱۳ فروردین ۱۴۰۲کلا ماشین های لوکس افت قیمت بالایی دارن فقط ماشین های خاص و تولید محدود افت قیمت خیلی کم یا افت قیمت ندارن و حتی افزایش قیمت دارن مثلا فراری افت قیمت کمی داره و یا لامبورگینی های سری sv ممکنه قیمتشون بالا هم بره بخاطر تولید محدود بودن و خاص بودنشون یا مثلا پورشه های سری rs افت قیمت زیادی ندارن ولی ولوو و بنتلی و بنز و بی ام و و ائودی و لکسوس و جگوار و حتی رولزرویس افت قیمت دارن بعد از یک مدتی تو ایرانه که واردات خودرو های لوکس بسته شده بنز و بی ام و و پورشه های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ قیمت فضایی پیدا کرده چون جدیدترین ماشین های لوکس بازار ایران هستن وگرنه الان بی ام و 730li مدل ۲۰۱۷ رو تو امریکا الان میشه با ۴۶۰۰۰ دلار خرید یا پورشه ماکان ۲۰۱۷ رو میشه با قیمت ۴۸۰۰۰ دلار خرید یا بنز e200 مدل ۲۰۱۷ رو میشه با ۴۰۰۰۰ دلار خرید تو ایرانه که این ماشینا بین ۲۳۰ هزار دلار تا ۳۵۰ هزار دلار هستن
کیان
۱۴ فروردین ۱۴۰۲جنسیس اونقدر سن نداره ک تو خارج بخواد به افت قیمت رسیده باشه، اصلا غیر از کره جایی چیزی فروخته ؟!
محمدرضا
۱۳ فروردین ۱۴۰۲سال ۲۰۰۸و۲۰۰۹یه سری e46 ۳۱۸ با مدل ۲۰۰۵ و۲۰۰۶ وارد شد.یه مشکلی داشتند که نمیشد هیچ جای دنیا فروختشون باید اسقاط میشدن که وارد ایران شدن.الان قیمت همون ها که ۱۵ سال پیش باید اسقاط میشدن تو بازار از مدل دنده ای با یک میلیارد شروع میشه برو تا ۱.۵ میلیارد یعنی ۳۰هزار دلار یعنی هم قبمتGLC 2018.
هم کلاس Glc 2018 تو ایران x3 هست که مدل ۲۰۱۸ به قیمت ۲۰۰ هزار دلار فروخته میشه.
مسلم منصوری
۱۳ فروردین ۱۴۰۲🚘 چرا با واردات خودروهای دست دوم مخالفند؟
🔹 اپتیمای ۲۰۱۷ در ایران ۳ میلیارد تومان!
همین خودرو همین مدل در امارات ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون میباشد و حتی از این مثالها بسیار است.
🔹 خودروهای خارجی که تا ۲۰۱۷ وارد ایران شدند همگی حداقل ۹ تا ۱۰ برابر خودروهای دست دوم خارجی هم مدل، قیمتگذاری میشوند.
🔹 بنز e200 مدل ۲۰۱۷ در ایران ۱۰/۵ میلیارد تومان، همین مدل بنز در امارات بین ۹۰۰ تا یک میلیارد تومان!
🔹 سوال اگر شما یک میلیارد تومان پول داشته باشید ترجیح میدهید بنز کلاس E سوار شوید یا پژو ۲۰۷؟
محمد
۱۳ فروردین ۱۴۰۲حرفتون درست ولی یکم از بازار عقبید ها الان اپتیما نیوفیس 2016 جی تی لاین شده 3 و نیم متاسفانه من میخواستم چند ماه پیش سراتو سایپا خودم رو بفروشم 1 و 500 یک میلیارد روش بذارم یه توسان 2017 دو دف بگیرم اما الان اون شده 3 و 500 و ماشین من 1800 1900 دیگه نمیتونم بخرم … متاسفانه مردممون هم بد شدن همه شدن دلال
یه بنده ی خدا
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خب ماشین دسته دوم ارزونه!!
اما خب چرا ماشین نو گرونه؟
چرا وقتی یه کم درامد میخواد نو بخره داچیا داستر باید بخره
اما وقتی میخواد ماشین دسته دوم بخره به راحتی به قول شما میتونه بنز وبی ام و بخره؟؟
اینا نمیخونن باهم یکی برای من توضیح بده بفهمم چرا اینقدر خودروی نو گرونه
وچرا بعضی از ملت اروپا میره سمت خودروی نو ضعیف نه خودروی کهنه خوب مثل بنز
محمد
۱۳ فروردین ۱۴۰۲اونا دست دوم نمیخرن اکثرا با صفر حال میکنن مثل ما نیستن که پرادوی مدل 2006 چپی رو همچنان بخرن حال هم بکنن
یه بنده ی خدا
۱۴ فروردین ۱۴۰۲قیمت صفر اینا خیلی بالاست هرکسی نمیتونه بخره
قیمت دست دوم هاشون پایینه که دوستان گفتن خرج نگه داریش خیلی بالاست
بهتره یه داستر نو بخرن کیفشو ببرن
حسین توکلی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خب دوست عزیز اینا استهلاک شون بالاست. هزینه نگهداری و تعمیر و قطعات یدکی بالاست واسه همین قیمت پایین میخوره. و افت قیمت بالاست. و نمیصرفه بخری. مگر اینکه بخوای کلاس بذاری یا واقعا عاشق اون مدل ماشین و برند باشی بخوای بخری. تازه، مدل های جدید هر روز دارن فناوری های جدید معرفی میکنن و خب مدل های قبلی خیلی زود د مده و قدیمی میشن و دیگه کمتر به چشم خریدار میان. بازم بگم؟
ADAK
۱۴ فروردین ۱۴۰۲دلایل زیادی داره دوست عزیز
خودروهای نوی بثول شما ضعیف ، محاسن زیادی مسبت به قدیمی دارن
مثل طرف میره داستر میخره نه GLC
– مصرف بنزین به مراتب کمتر
– حق بیمه ارزانتر
– احتمال خرابی کمتر به سبب سن کمتر
– قطعات مصرفی و بدنه ای خیلی خیلی ارزانتر
– هزینه های سرویس خیلی خیلی ارزانتر
– شما تصور کنین بعلت نداشتن پارکینگ مجبورید خودروتون رو در بیرون خونه پارک کنین، احتمال خظر برای داستر بیشتره یا glc
– خریدن ماشین نو معمولا! بصورت اقساطی امکان پذیره ولی در مورد خرید ماشین دست دو باید کل مبلغ را پرداخت کنی مگه در صورت توافق با فروشنده که اونم داستانهای خودش رو داره
– خاطر جمع بودن از صحت و سالم بودن ماشین نو نسبت به دست دو
و یه عالمه دلایل دیگه
ببینین دوست عزیز ما از دریچه نیاز و علی الخصوص کمبودهای خودمون به این قضیه نگاه میکنیم، در صورتی که مردم غیر ماشین باز کشورهای جهان اول پارامترها و نیازهای خودشون رو میبینن و تصمیم میگیرن
همونطور که دنیای فیزیکی و جغرافیایی ماها با اونا فرق داره در واقعیت ؛ دنیای فکری هم هیمنطوره
مجتبی .
۱۴ فروردین ۱۴۰۲بله اکثر ماشینها بعد پنج سال گارانتیشون تموم میشه ولذا درصورت خرابی هزینه خیلی زیادی روی دست طرف میذاره.
یه بنده ی خدا
۱۴ فروردین ۱۴۰۲واقعا حرفتون درسته ممنون بابت کامنتتون
Pouria
۱۴ فروردین ۱۴۰۲تنها دلیلش یه مورده اونم اینکه ماشین کارکرده اونجا به ازای هر سال که از مدلش میگذره مالیاتش افزایش پیدا میکنه دلیل اصلی افت قیمتش اینه
Navid AJ
۱۴ فروردین ۱۴۰۲خب ماشین نو که ارزون در نمیاد، متوجه سؤالت درست نشدم. اما ماشین های نوی هرمدل، نسبت به 5 سال و 10 سال پیش هم افزایش قیمت داشتن که عوامل مختلفی مثل افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش حقوق پایه کارگرها و… داره.
این افت قیمت که گذاشته، به معنی این نیست که قیمت دست دوم ماشین های ارزونتر، باز گرونه. خیر. اون ها هم قیمت دست دوم پایین تری دارن ولی افت قیمت 40-50 درصدی ممکنه نداشته باشن. مثلا کرولای نو 24 هزارتاس، کرولای 5 سال کارکرد، 16 هزارتا.
اینم که خیلی ها ترجیح میدن ماشین نوی ضعیف بگیرن ولی ماشین دست دوم لاکشری نگیرن، دلایل مختلفی داره، یکیش هزینه ی نگداری بالاشه. شما یه سیستم تعلیق یا ترمز همین بنز اس کلاسو بخوای تعمیر یا تعویض کنی، پول یه ماشین ضعیف دست دوم رو باید خرجش کنی. برای همینه خیلی از صاحبان بنز و ب ام و بعد از 3 سال ماشینشونو رد میکنن بره. حالا اگر باز دوستان نیان بگن من دارم دروغ میگم و اینا، برداشت من این بود.
علی جردن
۱۳ فروردین ۱۴۰۲سال ۸۷ پراید صفر خشک از نمایندگی تحویل گرفتم بعد ۱۴ سال با کارکرد نیم میلیون کیلومتری (500km) قیمت ماشین دومم نه تنها افت نکرده بلکه الان با اون کارکرد بالاش و بدنه دور رنگ داغونش بالای ۱۵۰ میلیون قیمت داره
جالب نیست؟
سال ۱۴۰۴ اگه پراید بشه ۱ میلیارد تومن همونطور که از ۸ میلیون رسید به ۳۶۰ میلیون تعجب نکنید و منتظر افزایش سه برابری قیمت پراید شاید کمتر از ۲ سال باشیم چون توی ۱۴ سال قیمت ماشین ها ۱۴ برابر شده! واقعا جالبه
یه بنده ی خدا
۱۳ فروردین ۱۴۰۲کاکردتون بالاس ۱۵۰میلیون نمیدن قیمت اگهی ها هم الکیه قیمت نمایشگاه مهمه
پراید شما نهایت۱۰۰میلیون میارزه
ما خودمون پراید ۸۷هم داریم ۲۳۰هزار تا کارکردشه ماشین تمیزیه ۱۴۵گفتن برش میدارن
علی جردن
۱۳ فروردین ۱۴۰۲اگه ۸۰ تومن هم بر دارن ماشینم شده ده برابر
رشد و روند صعودی قیمت خودرو در ایران بیشتر از رشد قیمت بیت کوئین تو جهانه!
البته ماشین من ۱۳۲ بود راحت ۱۷۰ میخرن
Made in US
۱۴ فروردین ۱۴۰۲تن هرچی اقتصاد و اقتصاد دانه تو قبر لرزید!
سال ۸۷ دلار بوده نزدیک هزارتومن،پراید هم شش میلیون و ششصد. صفرش تقریبا ۶۶۰۰ دلار میفتاده اون زمان
همین الانم اگه ۶۶۰۰ دلارو ضربدر نرخ روز ارز که ۵۴عه بکنیم، میشه 357 میلیون!(تقریبا هم قیمت الان پراید۱۱۱صفر)
نتیجتا شما نه ارزش خودروت بالارفته،نه جنبه سرمایه گذاری داشته،نه پولت زیاد شده
فقط با ابر تورم سر و کار داشته!
اونوقت شما به این میگی روند صعودی و افزایش سرمایه و بیشتر از بیت کوئییییین و فلان ؟
اجالتا بین کوینcoin درسته
در اخر توصیه میشه کتاب اقتصاد برای همه رو یه نگاهی بندازی روزی ده دقیقه
مانی
۱۴ فروردین ۱۴۰۲حدود ۳هزار دلار خریدی الان حدود ۲هزار دلار میخرن
تو ۱۴ سال ارزش دلار حدود ۳۵ درصد افت کرده
چجوری ماشینت گرون شده؟؟؟!!!!
ریال و جزو پولها حساب کردی؟
علی جردن
۱۴ فروردین ۱۴۰۲احسنت آقای مانی چاکرای ذهنم باز تر شد🙏🏻
911
۱۳ فروردین ۱۴۰۲فقط ایران…
ماشین ۱۰ سال پیش که ۳ میلیون بوده، شده ۴۰۰ میلیون….
یعنی دیگه مردم ایران انقدر حق انتخاب تو خرید دارن که بگم چی….
کیفیت ها هم ماشالله بالا، ۱۴ سال یه بار فقط باید یه لاستیک باد کنی.
در ایران این چیزا معنی نداره…
KAMI
۱۳ فروردین ۱۴۰۲تاتا لندروور یکبار دیگه برنده شد
محمد
۱۳ فروردین ۱۴۰۲کارکرده اینارو با همین قیمت نمیارن ما بخریم ؟
محمدهادی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲ماشینای بنز چرا انقد تو لیست حضور دارن؟!!
فقط بنز شاسی آخریه
HR3
۱۳ فروردین ۱۴۰۲لطفاً واژه ی ” افت قیمت ” رو از زبان ملی ما حذف کنید . ممنون
Arshia m3csl
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خیلی جالبه تو اونجا بنز و بی ام و و پورشه و مازاراتی و بنتلی و رولزرویس و…افت قیمت میکنن حالا تو اینجا بنز و بی ام و و پورشه و مازاراتی و لکسوس افزایش قیمت بالا دارن و سری ۷ اینجا گرونتر از نوش میشه دسته دومش طرف سری ۷ رو خریده ۸۰۰ میلیون تومن الان بعد از کلی کیف کردن ازش و استفاده میتونه بفروشه ۱۷ میلیارد تومن تو کشورای دیگه سری ۷ مدل ۲۰۱۷ اونم مدل ۷۳۰li بیشتر از ۴۶۰۰۰ دلار قیمت نداره اینجا الان هم قیمت بنتلی فلایینگ اسپور و مرسدس بنز کلاس s میباخ هست سری ۷ و کلاس s مدل ۲۰۱۴ هم تو ایران ارزشش با رولزرویس گوست نو برابری میکنه خیلی عجیبه بازار ماشین های لوکس دسته دوم تو ایران بنز e200 همون اوایل که وارد شده بود هم قیمت سری ۷ های لواپشن ترین حالت بود که همون موقع قیمت جهانی همون سری ۷ لواپشن ۱۲۰۰۰ دلار از e200 گرونتر بود بخاطر اینکه سدان فول سایز لوکس بود و سگمنت سری ۷ بالاتر بود همون سال ۹۶ هم بازار ماشین های لوکس تو ایران عجیب بود الان که واردات ماشین ممنوع شده و دیدن ماشین های ۴ سیلندر جدید بنز و بی ام و و لکسوس و پورشه شده آرزو که دیگه هیچی
عارف رضاییان
۱۵ فروردین ۱۴۰۲مازراتی وکلا ایتالیاییها کمتر افت قیمت دارن چونکه خیلی خاصن و متریال درجه یک تکنولوژی در حد آلمان وحتی بهتر ولی استهلاک و هزینه خیلی کمتر به نسبت بنزو بی ام و دارندبه همین دلایل معمولا گرونترم هستن
محمد
۱۳ فروردین ۱۴۰۲دوستان سلام
یه مجموعه با ارزش از مجلات تخصصی حوزه خودرو و موتور سیکلت رو تو دیوار گذاشتم واسه فروش
اولویت من عزیزان علاقمند به جمع آوری مجموعه هست
.
https://divar.ir/v/AZoYCUch?ref=android
Royal Driver AMG
۱۴ فروردین ۱۴۰۲اس کلاس واقعا شوکه کننده بود برام!
Pouria
۱۴ فروردین ۱۴۰۲تنها دلیلش یه مورده اونم اینکه ماشین کارکرده اونجا به ازای هر سال که از مدلش میگذره مالیاتش افزایش پیدا میکنه دلیل اصلی افت قیمتش اینه
𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓮𝓭 𝓐𝓵𝓲
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ضاهر به. بی ام دبلیو ضرر زد
فرزاد
۱۴ فروردین ۱۴۰۲بعد ۱۰ سال بفرستن ایران و بفروشن و با پولش ۲ تا صفر مدل روز رو بخرن .
کیفام
۱۶ فروردین ۱۴۰۲اروپای غربی با اروپای شرقی تفاوت بسیار زیادی در درآمد سالیانه افراد دیده میشه. اروپای شرقی ماشین های دست دوم غربی ها رو بر اساس درآمدهای سالیانه خودشان خریداری میکنن و غربی ها هم ماشین های نو میخرن. افت قیمت اتومبیل دست دوم که برای ماها یک آرزو شده به جهت خریدار و بر اساس بازار آزاد تعیین میشه. این نکته در چند مستند ماشین از کشورهای اروپای شرقی میشه دید. حتا در گرند تور و تاپ گیر هم بهش اشاره کرد.