چشم اندازهفته نامه

10 خودروی لوکس با بیشترین افت قیمت؛ از جگوار و اینفینیتی تا مرسدس و بی ام و

خودرو در بازارهای جهانی کالایی سرمایه‌ای محسوب نمی‌شود و بنابراین پس از اندکی کارکرد شاهد افت قیمت شدید آن‌ها خواهیم بود. این افت قیمت در خودروهای لوکس بیشتر است و حالا می‌خواهیم ببینیم کدام‌یک از این خودروها بیشترین افت قیمت را پس از ۵ سال استفاده خواهند داشت.

از همان لحظه‌ای که خودرو از نمایندگی خارج می‌شود افت قیمت آن نیز شروع خواهد شد! درست با افزایش لحظه‌به‌لحظه کارکرد خودرو، افت قیمت آن نیز لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود. این موضوع در خودروهای لوکس بیشتر به چشم می‌آید. اگرچه چنین خودروهایی حالت نمادین داشته و می‌توانند به سرعت‌های بالاتر دست یافته و سرنشینان را در کمال آرامش به مقصد برسانند اما این فاکتورها به معنی جلوگیری از کاهش ارزش خودرو نخواهد بود. مالکان خودروها می‌توانند بر اساس شرایط خودروی خود و قیمت زمان صفر بودن افت قیمت حدودی را حساب کنند. خریداران بالقوه نیز بهتر است قبل از انتخاب خودروی خود تحقیقاتی را انجام دهند. برای مثال خودروهای مدل ۲۰۲۳ برای برخی خریداران گزینه بهتری خواهد بود درحالی‌که برای برخی افراد خودروهای مدل‌های سال‌های قبل می‌تواند انتخاب ارزشمندتری باشد. با توجه به محاسبات گوناگون و تحقیقات انجام شده توسط CarEdge، لیست ۱۰ خودروی لوکس با بیشترین افت قیمت را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

جگوار اف تایپ

افت قیمت پس از ۵ سال: ۴۳ درصد

جدیدترین نسخه از اف تایپ خودروی زیبایی است. پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار جگوار با طراحی جذاب خودرو یک ترکیب ناب به نظر می‌رسد. صدای تولیدی اگزوز نیز به اندازه غرش‌های سلطان جنگل هیجان‌انگیز است. کابین این خودرو نیز ویژگی‌های لوکس متنوعی دارد و از جیر و تریم های متمایز در کنسول استفاده شده و به این موارد باید سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی متنوع را نیز افزود. اما متأسفانه اف تایپ ۲۰۲۴ آخرین خودرو از این خانواده خواهد بود و خداحافظی آن با بازار با ۷۵ سالگی جگوار نیز مصادف شده است. علیرغم تمامی خوبی‌هایی که ذکر آن‌ها شد، اف تایپ در بازار دست‌دوم‌ها وضعیت خوبی ندارد و ارزش آن پس از ۵ سال به ۵۷,۸۵۸ دلار می‌رسد درحالی‌که قیمت مدل ۲۰۲۴ آن از ۷۹,۱۷۵ دلار شروع می‌شود.

مرسدس بنز GLC کلاس

افت قیمت پس از ۵ سال: ۴۱ درصد

GLC تنها محصول مرسدس در این لیست نیست. شاسی‌بلند ژرمن‌ها همانند سدان های لوکس شرکت از بهبودهای ظاهری و باطنی سود برده و تأکید زیادی روی کابین لوکس‌تر دارد؛ اما با وجود شایستگی‌های فراوان، مرسدس بنز GLC افت قیمت بالایی دارد. قیمت این خودرو در نسخه صفرکیلومتر ۲۰۲۳ از ۴۸,۲۵۰ دلار شروع می‌شود ولی پس از ۵ سال مالکیت ارزش آن به ۳۰,۸۶۲ دلار خواهد رسید و پس از گذشت ۱۰ سال نیز قیمت آن می‌تواند رقم تخمینی ۱۸,۵۰۰ دلار باشد.

آئودی A7

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۳ درصد

A7 ترکیبی از کابین راحت و آرام، فضای بار زیاد و ظاهری زیبا را ارائه می‌کند. ظرافت در طراحی این خودرو موج می‌زند اما برخلاف ویژگی‌های ممتاز فراوان و استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر توربو با ۳۳۵ اسب بخار قدرت، ارباب حلقه‌ها نیز از افت قیمت در امان نیست. قیمت A7 مدل ۲۰۲۳ از ۷۱,۲۹۵ دلار شروع می‌شود اما افت قیمت آن پس از ۵ سال باعث خواهد شد ارزش خودرو به ۴۰,۷۷۴ دلار برسد که تفاوتی بیشتر از ۳۰ هزار دلار را نشان می‌دهد.

اینفینیتی QX80

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۳ درصد

ماموت ژاپنی را می‌توان با کابین لوکس و راحت آن شناخت. با اینکه QX80 بهبودهای ملایمی را در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ تجربه کرده اما مدل ۲۰۲۳ آن تفاوت زیادی نسبت به قبل ندارد. قیمت این خودرو پس از ۵ سال با افت ۵۳ درصدی به ۳۶,۶۴۲ دلار می‌رسد و اگر ۵ سال دیگر هم از خودرو استفاده کنید آماده از دست دادن بیش از ۱۵ هزار دلار دیگر باشید.

لندروور رنجروور

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۶ درصد

رنجروور چندین دهه است که سنگ محک شاسی بلندهای لوکس و آفرود به شمار می‌رود. با استفاده از متریال و ویژگی‌های لوکس و سواری نرم و راحت، رنجروور در پنجمین نسل خود می‌درخشد. همچنین قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز برای آن در دسترس است اما خریدار باید منتظر افت قیمت بالا نیز باشد. قیمت رنجروور ۲۰۲۳ از ۱۰۴,۵۰۰ دلار شروع می‌شود و پیش‌بینی می‌شود قیمتش پس از ۵ سال استفاده به ۵۷,۶۲۳ دلار کاهش یابد.

بی ام و سری ۷

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۳ درصد

نسل جدید سری ۷ به تازگی معرفی شده و طراحی آن جنجال زیادی به پا کرده است. این خودرو را می‌توان لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین محصول ژرمن‌ها دانست. در بخش شاسی و سیستم تعلیق نیز بهبودهای زیادی وجود دارد. صرف‌نظر از انتخاب نمایشگر بزرگ ۳۱ اینچی با کیفیت 8K و یا پرداخت حداقل هزینه برای آپشن ها، قیمت سری ۷ مدل ۲۰۲۳ پس از ۵ سال استفاده می‌تواند به ۵۰,۲۹۷ دلار کاهش یابد. این در حالی است که قیمت مدل صفرکیلومتر آن از ۹۶,۶۹۵ دلار شروع می‌شود.

مرسدس بنز S کلاس

افت قیمت پس از ۵ سال: ۴۶ درصد

پرچم‌دار لوکس مرسدس نیز سنگ محک کلاس خود است. نسل‌های اخیر S کلاس از تکنولوژی‌های زیادی سود می‌برند و فضای کابین قابل‌توجه و سواری راحتی دارند؛ اما این موارد دلیلی برای عدم افت قیمت نیست. قیمت S کلاس ۲۰۲۳ از ۱۱۵,۶۵۰ دلار شروع می‌شود اما قیمت آن پس از ۵ سال به ۶۸,۸۵۲ دلار کاهش خواهد یافت.

مرسدس بنز GLE کلاس

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۶ درصد

GLE کلاس تفاوت چشمگیری با دیگر خودروهای کلاس خود ندارد و کار ویژه‌ای هم انجام نمی‌دهد اما گاهی اوقات مردم در مرسدس بنز احساس بهتری دارند. GLE از تکنولوژی روز و پیشرانه ۴ سیلندر توربو با قدرت کافی برای اکثر خریداران برخوردار است اما افت قیمت باعث می‌شود پس از ۵ سال شاهد بهای ۳۹,۶۴۲ دلاری برای خودرویی باشید که در نسخه صفرکیلومتر خود ۵۸,۸۵۰ دلار قیمت دارد.

آئودی A8

افت قیمت پس از ۵ سال: ۵۲ درصد

به نظر می‌رسد برندهای آلمانی در رقابت بر سر بیشترین افت قیمت گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند. A8 علاوه بر جنبه لوکس خود برخی ویژگی‌های اسپرت را نیز به نمایش می‌گذارد و هندلینگ خوبی نسبت به ابعاد خود دارد. البته برخلاف قیمت پایه ۸۶ هزار دلاری در مدل ۲۰۲۳، خریدار A8 باید خود را آماده مواجهه با افت قیمت قابل‌توجه و برچسب قیمتی ۴۶ هزار دلاری بکند.

مرسدس بنز GLS کلاس

افت قیمت پس از ۵ سال: ۶۲ درصد

نهایتاً به GLS می‌رسیم که بیشترین افت قیمت را ثبت می‌کند. این خودرو حتی در مدل پایه با پیشرانه ۶ سیلندر توربوی ۳۶۲ اسب بخاری نیز ویژگی‌های لوکس زیادی دارد اما افت قیمت گریبان گیر آن شده و پس از ۵ سال استفاده قیمتش به ۴۴,۰۴۷ دلار می‌رسد. این در حالی است که قیمت GLS مدل ۲۰۲۳ از ۸۲,۹۵۰ دلار شروع می‌شود. در صورت ۱۰ سال استفاده از این خودرو قیمتش به ۲۱,۴۶۷ دلار خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    وقدر دست دوش به صرفه در میاد
    فکر کن نصف قیمت میشه گمرکم که ندارند درامداشونم که به صرفه است
    فکر کنم به پول ما با همین دلار الان با شیشصد هفتصد میلیون یه بنز بی ام و راحت میشه خرید دست دوم بیشتر از پنج سال
    پنج سال با یه میلیارد راحت میشه خرید

    موافقم 88
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      مثل همیشه مهندسی شده های آلمانی در صدر این بخش هستن
      اینجور جاهاس که تولید محدود بودن و چرم گاو هلندی بکار نمیاد و خرابیهای مکرر و هزینهای بالاشون باعث افت وحشتناک قیمتشون میشه
      عوضش تولید محدودن و مهندسی شده هستن

      موافقم 40
      مخالفم 153
      1. Alan.r

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        علی آقا علت این افت قیمت پیچیدگی بسیار زیاد و داشتن آپشن های زیاده
        البته خودت هم به کیفیت و مهندسی بالای آلمانی ها اقرار کردی

        موافقم 67
        مخالفم 8
      2. Avan

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (421 ديدگاه)

        علت اصلی در نوع مشتری های این برندهاست. بنز و بی ام و و خودروهای لوکس عمدتا مورد نظر قشر مرفه و ثروتمنده و این اقشار دوست دارند چیزهای نو و دست اول استفاده کنند نه مستعمل.

        موافقم 68
        مخالفم 9
      3. ریما

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (103 ديدگاه)

        یعنی واقعا دلیل این مساله ی واضح رو نمیدونی؟
        اینا همه خودروهای لوکس و گرون قیمت هستن. قطعا کسی که توانایی مالی داره و میخواد خودرو لوکس بخره سراغ نمونه صفر میره و همین باعث میشه بازار کارکرده ی این مدل ماشینا خیلی تقاضا نداشته باشه و همین باعث افت بیشتر قیمتشون میشه.
        از طرفی تمام این ماشینایی که دیدی توی مرز تکنولوژی معرفی و تولید میشن و در نمونه ی صفر پول تکنولوژی و آپشن هاشون رو میگیرن(اینکه نمونه های لوکس آسیایی و آمریکایی در مدل صفر قیمت بمراتب پایین تری دارن همینه که تکنولوژی پایین تری دارن و طبیعتا نمیتونن در قیمت برابر با آلمانی ها رقابت کنن). خب در نمونه های کارکرده اون تکنولوژی و آپشن ها دیگه بعد از چند سال عادی شده و در خودروهای صفر ارزون قیمت تر استفاده شدن و طبیعتا جذابیت روز معرفی رو برای خریدار ندارن که همین باعث افت قیمتشون میشه

        موافقم 45
        مخالفم 11
      4. Dan

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (682 ديدگاه)

        اتفاقا همونایی که چرم گاو هلندی و تولید محدود و مهندسی شده و… هستن بیشترین میزان افزایش قیمت رو دارن
        مثل slr , zonda , Carrera gt و…

        موافقم 25
        مخالفم 6
      5. Kamy

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (694 ديدگاه)

        خودت حالت بهم نمیخوره اینقدر این چرم گاو هلندی رو تایپ کردی؟! نکن داداش زخم کردی خودتو

        موافقم 41
        مخالفم 3
      6. Muty

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        روزگاری شده که گاوهای ایرانی !
        علیرغم زیاد بودن و در دسترس و فراوان بودنشون طالب چندانی ندارن!!!

        موافقم 14
        مخالفم 2
      7. علی

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        ولی میرن تویوتا صفر میخرن اونا چقدر احمقن و ما چقدر زرنگ!!!!!!

        موافقم 5
        مخالفم 4
    2. محمدهادی

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      هنوز هم بسیار ماشین در بازار کشور هست که با گذشت ۱۲ سال از تولیدش و انواع خرابی ها بالای ۴ ملیارد قیمتشه!!

      موافقم 27
      مخالفم 3
    3. Reza Waffen SS

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      جگوار F-Type از کی تا حالا شده خودروی لوکس ؟؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 32
    4. kato

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (469 ديدگاه)

      پراید مدل 80 : افت قیمت پس از 20 سال 1000+ درصد😌🚗

      موافقم 29
  2. محمد

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    برای یک زندگی معمولی……..

    موافقم 44
    مخالفم 5
  3. علی

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    چه بده خارج…
    ایران خوبه ها من سال ۹۶ ماشین ایرانی خریدم ۵۷ میلیون الان با ۵ سال و ۸۰ هزار کارکرد قیمتش ۸۰۰ -۹۰۰ میلیون هست 😎 (شوخی بود)

    موافقم 93
    مخالفم 3
    1. MehdiTurbo

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      یارو اونجا داره با حقوق کارمندی تو یه سال راحت مزدا میخره بهترین کیفیت و طراحی نشسته کنار دریاچه تو کمپ با خانواده بچه اش بازی میکنه حالا بخش زیادیش تربیت و فرهنگ جامعه است و تخمه میشکونه
      اینجا یارو میگه م.ر.گ بر امریکا
      اونجام هر کشوری بدیا خودش داره
      ولی اگه طبق نظر اینا بخواد م.ر.گ بر جایی باشه باید ایران باشه که نه رفاه هست نه اقتصادی خوبه نه فرهنگ پر از حسادت رقابت دعوا و اشغال ریختن تو طبیعت و …

      موافقم 46
      مخالفم 8
      1. ehsan

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (192 ديدگاه)

        درود بر شما 👏👏👏👏

        موافقم 19
        مخالفم 3
      2. مجتبی .

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        ایران نه. ایران نه

        موافقم 6
        مخالفم 1
  4. طراح خودنرو

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    این کلمه لوکس رو اینا تو دهن مردم انداختن ، هر جای دنیا بگی لوکس شاخ در میارن ، در تمام دنیا سه نوع ماشین داریم پر امکانات متوسط کم امکانات ، اون موقع که ژاپنیا تازه می خواستن کروز بذارن رو ماشیناشون ، بنز و آئودی بیست تا رادار داشتن ، حرف اونا اینه که هر امکاناتی اومد دستشون بذارن رو ماشین ولی ژاپنیا میگن باید تیراژ اون امکانات بره بالا بعد قیمتش بیاد پایین تا ما نصب کنیم ، بعضی ها هم مثل داچیا کلا به امکانات اعتقادی ندارن و رو کیفیت قطعات کار می کنن ، که هر سه تا شون درسته و مشتری های خاص خودشون رو دارن ، ولی این گاگولا که هیچی بارشون نیست ، این کلمه لوکس رو انداختن تو دهن مردم ، یه زمان به بنز و بی ام و می گفتن لوکس ، اونا که نیومد به ژاپنیا می گفتن ، بعد کره ای ها ، تا شش ماه پیش به چینیا ، الانم به دنا پلاس توربو میگن لوکس

    موافقم 27
    مخالفم 6
    1. بهنام

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخه ژاپنی لوکس ندیدی ….

  5. KF

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (524 ديدگاه)

    اینجا هم بعد پنج سال که هیچ پنج ماه بعد ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کنه

    موافقم 48
    مخالفم 1
  6. فرید

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    گویا لکسوس و جنسیس افت قیمت زیادی دارند

    موافقم 9
    مخالفم 19
    1. Arshia m3csl

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1173 ديدگاه)

      کلا ماشین های لوکس افت قیمت بالایی دارن فقط ماشین های خاص و تولید محدود افت قیمت خیلی کم یا افت قیمت ندارن و حتی افزایش قیمت دارن مثلا فراری افت قیمت کمی داره و یا لامبورگینی های سری sv ممکنه قیمتشون بالا هم بره بخاطر تولید محدود بودن و خاص بودنشون یا مثلا پورشه های سری rs افت قیمت زیادی ندارن ولی ولوو و بنتلی و بنز و بی ام و و ائودی و لکسوس و جگوار و حتی رولزرویس افت قیمت دارن بعد از یک مدتی تو ایرانه که واردات خودرو های لوکس بسته شده بنز و بی ام و و پورشه های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ قیمت فضایی پیدا کرده چون جدیدترین ماشین های لوکس بازار ایران هستن وگرنه الان بی ام و 730li مدل ۲۰۱۷ رو تو امریکا الان میشه با ۴۶۰۰۰ دلار خرید یا پورشه ماکان ۲۰۱۷ رو میشه با قیمت ۴۸۰۰۰ دلار خرید یا بنز e200 مدل ۲۰۱۷ رو میشه با ۴۰۰۰۰ دلار خرید تو ایرانه که این ماشینا بین ۲۳۰ هزار دلار تا ۳۵۰ هزار دلار هستن

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. کیان

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      جنسیس اونقدر سن نداره ک تو خارج بخواد به افت قیمت رسیده باشه، اصلا غیر از کره جایی چیزی فروخته ؟!

      موافقم 14
      مخالفم 21
  7. محمدرضا

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    سال ۲۰۰۸و۲۰۰۹یه سری e46 ۳۱۸ با مدل ۲۰۰۵ و۲۰۰۶ وارد شد.یه مشکلی داشتند که نمیشد هیچ جای دنیا فروختشون باید اسقاط میشدن که وارد ایران شدن.الان قیمت همون ها که ۱۵ سال پیش باید اسقاط میشدن تو بازار از مدل دنده ای با یک میلیارد شروع میشه برو تا ۱.۵ میلیارد یعنی ۳۰هزار دلار یعنی هم قبمتGLC 2018.
    هم کلاس Glc 2018 تو ایران x3 هست که مدل ۲۰۱۸ به قیمت ۲۰۰ هزار دلار فروخته میشه.

    موافقم 32
    مخالفم 2
  8. مسلم منصوری

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    🚘 چرا با واردات خودروهای دست دوم مخالفند؟

    🔹 اپتیمای ۲۰۱۷ در ایران ۳ میلیارد تومان!
    همین خودرو همین مدل در امارات ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون می‌باشد و حتی از این مثال‌ها بسیار است.

    🔹 خودرو‌های خارجی که تا ۲۰۱۷ وارد ایران شدند همگی حداقل ۹ تا ۱۰ برابر خودرو‌های دست دوم خارجی هم مدل، قیمت‌گذاری می‌شوند.

    🔹 بنز e200 مدل ۲۰۱۷ در ایران ۱۰/۵ میلیارد تومان، همین مدل بنز در امارات بین ۹۰۰ تا یک میلیارد تومان!

    🔹 سوال اگر شما یک میلیارد تومان پول داشته باشید ترجیح میدهید بنز کلاس E سوار شوید یا پژو ۲۰۷؟

    موافقم 61
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      حرفتون درست ولی یکم از بازار عقبید ها الان اپتیما نیوفیس 2016 جی تی لاین شده 3 و نیم متاسفانه من میخواستم چند ماه پیش سراتو سایپا خودم رو بفروشم 1 و 500 یک میلیارد روش بذارم یه توسان 2017 دو دف بگیرم اما الان اون شده 3 و 500 و ماشین من 1800 1900 دیگه نمیتونم بخرم … متاسفانه مردممون هم بد شدن همه شدن دلال

      موافقم 17
      مخالفم 2
  9. یه بنده ی خدا

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    خب ماشین دسته دوم ارزونه!!
    اما خب چرا ماشین نو گرونه؟
    چرا وقتی یه کم درامد میخواد نو بخره داچیا داستر باید بخره
    اما وقتی میخواد ماشین دسته دوم بخره به راحتی به قول شما میتونه بنز وبی ام و بخره؟؟
    اینا نمیخونن باهم یکی برای من توضیح بده بفهمم چرا اینقدر خودروی نو گرونه
    وچرا بعضی از ملت اروپا میره سمت خودروی نو ضعیف نه خودروی کهنه خوب مثل بنز

    موافقم 9
    مخالفم 22
    1. محمد

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      اونا دست دوم نمیخرن اکثرا با صفر حال میکنن مثل ما نیستن که پرادوی مدل 2006 چپی رو همچنان بخرن حال هم بکنن

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. یه بنده ی خدا

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        قیمت صفر اینا خیلی بالاست هرکسی نمیتونه بخره
        قیمت دست دوم هاشون پایینه که دوستان گفتن خرج نگه داریش خیلی بالاست
        بهتره‌ یه داستر نو بخرن کیفشو ببرن

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. حسین توکلی

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      خب دوست عزیز اینا استهلاک شون بالاست. هزینه نگهداری و تعمیر و قطعات یدکی بالاست واسه همین قیمت پایین میخوره. و افت قیمت بالاست. و نمیصرفه بخری. مگر اینکه بخوای کلاس بذاری یا واقعا عاشق اون مدل ماشین و برند باشی بخوای بخری. تازه، مدل های جدید هر روز دارن فناوری های جدید معرفی میکنن و خب مدل های قبلی خیلی زود د مده و قدیمی میشن و دیگه کمتر به چشم خریدار میان. بازم بگم؟

      موافقم 8
      مخالفم 2
    3. ADAK

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      دلایل زیادی داره دوست عزیز
      خودروهای نوی بثول شما ضعیف ، محاسن زیادی مسبت به قدیمی دارن
      مثل طرف میره داستر میخره نه GLC
      – مصرف بنزین به مراتب کمتر
      – حق بیمه ارزانتر
      – احتمال خرابی کمتر به سبب سن کمتر
      – قطعات مصرفی و بدنه ای خیلی خیلی ارزانتر
      – هزینه های سرویس خیلی خیلی ارزانتر
      – شما تصور کنین بعلت نداشتن پارکینگ مجبورید خودروتون رو در بیرون خونه پارک کنین، احتمال خظر برای داستر بیشتره یا glc
      – خریدن ماشین نو معمولا! بصورت اقساطی امکان پذیره ولی در مورد خرید ماشین دست دو باید کل مبلغ را پرداخت کنی مگه در صورت توافق با فروشنده که اونم داستانهای خودش رو داره
      – خاطر جمع بودن از صحت و سالم بودن ماشین نو نسبت به دست دو
      و یه عالمه دلایل دیگه
      ببینین دوست عزیز ما از دریچه نیاز و علی الخصوص کمبودهای خودمون به این قضیه نگاه میکنیم، در صورتی که مردم غیر ماشین باز کشورهای جهان اول پارامترها و نیازهای خودشون رو میبینن و تصمیم میگیرن
      همونطور که دنیای فیزیکی و جغرافیایی ماها با اونا فرق داره در واقعیت ؛ دنیای فکری هم هیمنطوره

      موافقم 41
      مخالفم 1
      1. مجتبی .

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        بله اکثر ماشینها بعد پنج سال گارانتیشون تموم میشه ولذا درصورت خرابی هزینه خیلی زیادی روی دست طرف میذاره.

      2. یه بنده ی خدا

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        واقعا حرفتون درسته ممنون بابت کامنتتون

    4. Pouria

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تنها دلیلش یه مورده اونم اینکه ماشین کارکرده اونجا به ازای هر سال که از مدلش می‌گذره مالیاتش افزایش پیدا می‌کنه دلیل اصلی افت قیمتش اینه

      موافقم 5
      مخالفم 6
    5. Navid AJ

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      خب ماشین نو که ارزون در نمیاد، متوجه سؤالت درست نشدم. اما ماشین های نوی هرمدل، نسبت به 5 سال و 10 سال پیش هم افزایش قیمت داشتن که عوامل مختلفی مثل افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش حقوق پایه کارگرها و… داره.
      این افت قیمت که گذاشته، به معنی این نیست که قیمت دست دوم ماشین های ارزونتر، باز گرونه. خیر. اون ها هم قیمت دست دوم پایین تری دارن ولی افت قیمت 40-50 درصدی ممکنه نداشته باشن. مثلا کرولای نو 24 هزارتاس، کرولای 5 سال کارکرد، 16 هزارتا.
      اینم که خیلی ها ترجیح میدن ماشین نوی ضعیف بگیرن ولی ماشین دست دوم لاکشری نگیرن، دلایل مختلفی داره، یکیش هزینه ی نگداری بالاشه. شما یه سیستم تعلیق یا ترمز همین بنز اس کلاسو بخوای تعمیر یا تعویض کنی، پول یه ماشین ضعیف دست دوم رو باید خرجش کنی. برای همینه خیلی از صاحبان بنز و ب ام و بعد از 3 سال ماشینشونو رد میکنن بره. حالا اگر باز دوستان نیان بگن من دارم دروغ میگم و اینا، برداشت من این بود.

      موافقم 6
      مخالفم 2
  10. علی جردن

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    سال ۸۷ پراید صفر خشک از نمایندگی تحویل گرفتم بعد ۱۴ سال با کارکرد نیم میلیون کیلومتری (500km) قیمت ماشین دومم نه تنها افت نکرده بلکه الان با اون کارکرد بالاش و بدنه دور رنگ داغونش بالای ۱۵۰ میلیون قیمت داره
    جالب نیست؟
    سال ۱۴۰۴ اگه پراید بشه ۱ میلیارد تومن همونطور که از ۸ میلیون رسید به ۳۶۰ میلیون تعجب نکنید و منتظر افزایش سه برابری قیمت پراید شاید کمتر از ۲ سال باشیم چون توی ۱۴ سال قیمت ماشین ها ۱۴ برابر شده! واقعا جالبه

    موافقم 38
    مخالفم 6
    1. یه بنده ی خدا

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      کاکردتون بالاس ۱۵۰میلیون نمیدن قیمت اگهی ها هم الکیه قیمت نمایشگاه مهمه
      پراید شما نهایت۱۰۰میلیون میارزه
      ما خودمون پراید ۸۷هم داریم ۲۳۰هزار تا کارکردشه ماشین تمیزیه ۱۴۵گفتن‌ برش میدارن

      موافقم 12
      مخالفم 26
      1. علی جردن

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        اگه ۸۰ تومن هم بر دارن ماشینم شده ده برابر
        رشد و روند صعودی قیمت خودرو در ایران بیشتر از رشد قیمت بیت کوئین تو جهانه!
        البته ماشین من ۱۳۲ بود راحت ۱۷۰ میخرن

        موافقم 14
        مخالفم 8
      2. Made in US

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        تن هرچی اقتصاد و اقتصاد دانه تو قبر لرزید!
        سال ۸۷ دلار بوده نزدیک هزارتومن،پراید هم شش میلیون و ششصد‌. صفرش تقریبا ۶۶۰۰ دلار میفتاده اون زمان

        همین الانم اگه ۶۶۰۰ دلارو ضربدر نرخ روز ارز که ۵۴عه بکنیم، میشه 357 میلیون!(تقریبا هم قیمت الان پراید۱۱۱صفر)

        نتیجتا شما نه ارزش خودروت بالارفته،نه جنبه سرمایه گذاری داشته،نه پولت زیاد شده
        فقط با ابر تورم سر و کار داشته!

        اونوقت شما به این میگی روند صعودی و افزایش سرمایه و بیشتر از بیت کوئییییین و فلان ؟
        اجالتا بین کوینcoin درسته
        در اخر توصیه میشه کتاب اقتصاد برای همه رو یه نگاهی بندازی روزی ده دقیقه

        موافقم 17
    2. مانی

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      حدود ۳هزار دلار خریدی الان حدود ۲هزار دلار میخرن
      تو ۱۴ سال ارزش دلار حدود ۳۵ درصد افت کرده
      چجوری ماشینت گرون شده؟؟؟!!!!
      ریال و جزو پول‌ها حساب کردی؟

      1. علی جردن

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        احسنت آقای مانی چاکرای ذهنم باز تر شد🙏🏻

        موافقم 4
        مخالفم 1
  11. 911

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    فقط ایران…
    ماشین ۱۰ سال پیش که ۳ میلیون بوده، شده ۴۰۰ میلیون….
    یعنی دیگه مردم ایران انقدر حق انتخاب تو خرید دارن که بگم چی….
    کیفیت ها هم ماشالله بالا، ۱۴ سال یه بار فقط باید یه لاستیک باد کنی.
    در ایران این چیزا معنی نداره…

    موافقم 12
    مخالفم 1
  12. KAMI

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    تاتا لندروور یکبار دیگه برنده شد

    موافقم 2
    مخالفم 16
  13. محمد

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    کارکرده اینارو با همین قیمت نمیارن ما بخریم ؟

  14. محمدهادی

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    ماشینای بنز چرا انقد تو لیست حضور دارن؟!!
    فقط بنز شاسی آخریه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  15. HR3

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (241 ديدگاه)

    لطفاً واژه ی ” افت قیمت ” رو از زبان ملی ما حذف کنید . ممنون

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. Arshia m3csl

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    خیلی جالبه تو اونجا بنز و بی ام و و پورشه و مازاراتی و بنتلی و رولزرویس و…افت قیمت میکنن حالا تو اینجا بنز و بی ام و و پورشه و مازاراتی و لکسوس افزایش قیمت بالا دارن و سری ۷ اینجا گرونتر از نوش میشه دسته دومش طرف سری ۷ رو خریده ۸۰۰ میلیون تومن الان بعد از کلی کیف کردن ازش و استفاده میتونه بفروشه ۱۷ میلیارد تومن تو کشورای دیگه سری ۷ مدل ۲۰۱۷ اونم مدل ۷۳۰li بیشتر از ۴۶۰۰۰ دلار قیمت نداره اینجا الان هم قیمت بنتلی فلایینگ اسپور و مرسدس بنز کلاس s میباخ هست سری ۷ و کلاس s مدل ۲۰۱۴ هم تو ایران ارزشش با رولزرویس گوست نو برابری میکنه خیلی عجیبه بازار ماشین های لوکس دسته دوم تو ایران بنز e200 همون اوایل که وارد شده بود هم قیمت سری ۷ های لواپشن ترین حالت بود که همون موقع قیمت جهانی همون سری ۷ لواپشن ۱۲۰۰۰ دلار از e200 گرونتر بود بخاطر اینکه سدان فول سایز لوکس بود و سگمنت سری ۷ بالاتر بود همون سال ۹۶ هم بازار ماشین های لوکس تو ایران عجیب بود الان که واردات ماشین ممنوع شده و دیدن ماشین های ۴ سیلندر جدید بنز و بی ام و و لکسوس و پورشه شده آرزو که دیگه هیچی

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. عارف رضاییان

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (159 ديدگاه)

      مازراتی وکلا ایتالیاییها کمتر افت قیمت دارن چونکه خیلی خاصن و متریال درجه یک تکنولوژی در حد آلمان وحتی بهتر ولی استهلاک و هزینه خیلی کمتر به نسبت بنزو بی ام و دارندبه همین دلایل معمولا گرونترم هستن

  17. محمد

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    دوستان سلام
    یه مجموعه با ارزش از مجلات تخصصی حوزه خودرو و موتور سیکلت رو تو دیوار گذاشتم واسه فروش
    اولویت من عزیزان علاقمند به جمع آوری مجموعه هست
    .
    https://divar.ir/v/AZoYCUch?ref=android

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. Royal Driver AMG

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    اس کلاس واقعا شوکه کننده بود برام!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. Pouria

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تنها دلیلش یه مورده اونم اینکه ماشین کارکرده اونجا به ازای هر سال که از مدلش می‌گذره مالیاتش افزایش پیدا می‌کنه دلیل اصلی افت قیمتش اینه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  20. 𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓮𝓭 𝓐𝓵𝓲

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ضاهر به. بی ام دبلیو ضرر زد

    موافقم 2
    مخالفم 3
  21. فرزاد

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعد ۱۰ سال بفرستن ایران و بفروشن و با پولش ۲ تا صفر مدل روز رو بخرن .

  22. کیفام

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اروپای غربی با اروپای شرقی تفاوت بسیار زیادی در درآمد سالیانه افراد دیده میشه. اروپای شرقی ماشین های دست دوم غربی ها رو بر اساس درآمدهای سالیانه خودشان خریداری میکنن و غربی ها هم ماشین های نو میخرن. افت قیمت اتومبیل دست دوم که برای ماها یک آرزو شده به جهت خریدار و بر اساس بازار آزاد تعیین میشه. این نکته در چند مستند ماشین از کشورهای اروپای شرقی میشه دید. حتا در گرند تور و تاپ گیر هم بهش اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا