خودروهای آمریکایی همواره نماد قدرت، هیبت و البته مصرف زیاد بودهاند. ماسلکارها که بخش عمده تولیدات صنعت خودرو آمریکا را تشکیل میدادند همواره پرطرفدار بوده و هستند بهطوریکه علاقهمندان و صاحبان این خودروها پس از کاهش عرضه چنین خودروهایی شروع به بازسازی مدلهای قبلی کردند و به دلیل علاقهمندان زیاد و افزایش سفارشها، کمپانیها شروع به تولید دوباره لوازم این خودروها کردند. سپس کلوپها و انجمنهای بازسازی برای این مدلها به وجود آمد، و حراجیهای بزرگ شروع به خریدوفروش ماسلکارها در کنار مدلهای معروف کلاسیک، دنیا کردند و این دلیل خوبی بود که کمپانی دوج و فورد و شورولت شروع به تولید مجدد ماسلکارهایی مانند موستانگ، چلنجر و کامارو که مدرن ماسلکار نام میگیرند، کنند.
در حال حاضر خودروهای امروزی بیشتر محصولات خودروسازان آمریکایی مثل فورد و جنرال موتورز را تشکیل میدهد و میتوان گفت شروع این تحول با کاهش تولید ماسلکارها از اوایل قرن ۲۱ شکل گرفت. البته خوشبختانه فورد و شورلت به خود آمدند و ماسلکارهای جدید موستانگ و کامارو و کوروت را برای سال ۲۰۱۶ معرفی کردند. حال میخواهیم ۱۰ مدل برتر خودروهایی که در دهه اول قرن ۲۱ یعنی بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ درخشیدند را مرور کنیم.۱۰. شورلت کبالت SS توربو سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰
شورلت کبالت SS از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۰ تولید میشد و ممکن است آن را طی دهه گذشته ازنظر عملکرد دستکم گرفته باشند. با داشتن موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ، کبالت میتواند توان ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ پوند فوت تولید کند.
۹. فورد F-۱۵۰ لایتینگ سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴
هرگز لیستی از ماشینهای اسپرت آمریکایی بدون یک پیکاپ داغ کامل نمیشود. مفهوم قرار دادن قدرت عظیم در یک وانت نیم تنی چیز جدیدی نبود، بنابراین فورد تصمیم گرفت F-۱۵۰ لایتینگ بیش از یک پیکاپ معمول باشد.
۸. پونتیاک GTO سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶
یکی دیگر از خودروهای جنرال موتورز که در زمان خود دستکم گرفتهشده، پونتیاک GTO بود. به خاطر داشتن فروش کم طی سه سال، GTO از این نظر با شکست مواجه شده بود. دلایل مختلفی برای توجیه شکست آن آورده شده است اما دلیل واقعی قیمت آن بود.
۷. دوج چلنجر SRT8 سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹
دوج چلنجر SRT8 یک ماسلکار زرقوبرق دار و سریع بود که با داشتن موتور ۶.۱ لیتری V8 با توان ۴۲۵ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ پوند فوت عملکرد خوبی داشت. با چنین گشتاوری، چلنجر برای درگ فوقالعاده بود.
۶. فورد شلبی موستانگ GT500KR سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹
عبارت KR در GT500KR مخفف پادشاه جادههاست و این شلبی برای به رخ کشیدن اسب بخار به میدان آمده است. دستیابی به توان ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ پوند فوت از یک موتور ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ، GT500KR را یک ماسلکار توانمند تبدیل کرده بود که در آن زمان ۴۰ اسب بخار و ۳۰ پوند فوت بیش از یک موستانگ شلبی داشت.
۵. کادیلاک CTS-V سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹
۲۰۰۴ را میتوان بهعنوان سال شروع دگردیسی کادیلاک در طراحی ظاهری دانست. در این سال برای اولین بار CTS همراه با تغییر چهره و با موتور ۵.۷ لیتری V8 توان ۴۰۰ اسب بخار با نام CTS-V ظاهر شد. تنها گیربکس در دسترس یک شش سرعت دستی بود که قدرت را به چرخهای عقب منتقل میکرد. این سدان لوکس در مورد عملکرد جدی بود و به طور کامل ارتقا یافته بود.
۴. فورد موستانگ کبرا R سال ۲۰۰۰
فورد موستانگ کبرا R ممکن است چندان جذاب نباشد اما در هر یک از جنبههای مکانیک، بدنه و داخلی، از عملکرد بالایی برخوردار بود. زیر کاپوت عضلانی آن موتور ۵.۴ لیتری V8 با ۳۸۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ پوند فوت قرارگرفته بود. سیستم تعلیق Eibach با تنظیم بینظیر موستانگ و تعلیق مستقل LSD عقب هندلینگ خوبی به آن داده بود.
۳. دوج وایپر ACR سال ۲۰۰۹
دوج وایپر ACR از بسیاری جهات شبیه موستانگ کبرا R است. ویژگیهایی مانند رادیو، تهویه مطبوع و تنظیمکننده باد تایرها همگی برای صرفهجویی در وزن حذفشدهاند. لاستیک ACR بسیار شبیه به لاستیکهای غیرمجاز خیابانی است و ترمزها از نوع دو تکه هستند.
۲. شورلت کوروت Z06 یا ZR1 سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹
زمانی که کوروت Z06 در سال ۲۰۰۱ معرفی شد، یکی از بهترین، دوران زندگی خودروهای سوپر اسپرت آغاز شد. در ابتدا با موتور ۵.۷ لیتری V8 با ۳۸۰ عرضه شد، اما سال بعد قدرت آن به ۴۰۵ اسب بخار بهبود یافت. البته ارتقا فقط در قدرت موتور نبود، بلکه کوروت Z06 سبکتر شده بود و همراه لاستیک پهنتر و ترمزها و همچنین تعلیق بهبودیافته پا به میدان گذاشته بود.
اما این آخرین کوروتی نبود که در این دهه معرفی میشد. سال ۲۰۰۹ سال فوقالعادهای برای کوروت بود و در این سال Z06 با تغییر نام به ZR1 به همراه موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با توان ۶۳۸ اسب بخار و گشتاور ۶۰۴ پوند فوت وارد جادهها شد. ارتقاءهای قابلملاحظهای بر روی آن انجامشده بود، که برجستهترین آنها استفاده از مغناطیس برای کنترل تعلیق بود. ZR1 طی چندین سال گذشته، تعداد زیادی از اتومبیلهایی که دو برابر آن هزینه داشتند را در پیست شرمنده کرد.
۱. فورد GT سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶
فورد GT در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ همان سبک گذشتهاش را حفظ کرده بود و درواقع در تلاش برای جانشین معنوی مدل بهیادماندنی GT40، پا به عرصه گذاشته بود. فورد با استفاده از فلسفه طراحی GT40، این ماشین را بهعنوان یک ماشین اسپرت افسانهای عرضه کرد.
منبع: autoguide
محمدحسین شاوردی
۱۷ تیر ۱۳۹۴عالی بود … ممنون از مهرداد :-) ماسل کارهای افسانه ایمان آرزوست
javd
۱۷ تیر ۱۳۹۴سلام
من در این لیست اول از همه دوج چلنجر و بعد فورد GT و بعد وایپر رو انتخاب میکنم چون در ماسال کار ها تقریبا سعی میشود که طراحی کلاسیکی را به وجود بیاوردند و از این نظر ( البته کاملا سلیقه ای هست ) ولی من چلنجر رو انتخاب میکنم
sAMG
۱۷ تیر ۱۳۹۴یادش بخیر منو بر به موست وانتد!!!!البته بجز 3-4تاش!!!!
Elring-aventador
۱۷ تیر ۱۳۹۴از بینشون فورد gt و چلنجر بی نظیر بودن
البته خیلی عادلانه نبود
و بهتر بود به جای فورد موستانگ کبرا R شورلت کامارو قرار میگرفت
مهرداد فراهانی
۱۸ تیر ۱۳۹۴کامارو نمیتونست توی این لیست قرار بگیره چون بین سالهای ۲۰۰۰ تا آخر ۲۰۰۹ هیچ نسلی ازش معرفی نشده است.
نسل اول : تولید از 1967 میلادی تا 1969 م.
نسل دوم : تولید از 1970 میلادی تا 1981 م.
نسل سوم : تولید از 1982 میلادی تا 1992 م.
نسل چهارم : تولید از 1993 میلادی تا 2002 م.
نسل پنجم : تولید از 2010 میلادی تاکنون.
مدلی هم که تا سال ۲۰۰۲ تولید میشد مربوط به ۹۳ بود.
مسعود
۱۷ تیر ۱۳۹۴gt افسانه ای رو عشقه
AHMADREZA
۱۷ تیر ۱۳۹۴اوووف هیبتو
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ تیر ۱۳۹۴درود . یعنی کامارو نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
"Amir"
۱۷ تیر ۱۳۹۴وایپر و موستانگ و GT بهترن البته کورت هم هست ؛ ولی کامارو کو؟!!؟!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۷ تیر ۱۳۹۴منم تعجب کردم میلاد جان!
کامارو هرچند در اون سال ها نقاط ضعفی داشت اما طراحی بروز و کابین زیبا و شکیل و مقاوم ترین بدنه و… ویژگی هایی بود که باید حضور کامارو رو در این لیست ممکن میساخت.
بگذریم خودروهای منتخب این لیست هم واقعاً شایسته اند.
یاد کبالت به خیر چه خاطراتی تو NFS باهاش داشتم.
سجاد
۱۷ تیر ۱۳۹۴داره میگه بهترینها . . .
نه هیکل دار ترینها .
کامارو پهلوان پنبه ست .
فریا
۱۸ تیر ۱۳۹۴مگه از در دهه ی اول قرن 21 کامارویی تولید شده تا توی لیست باشه ؟
تنها کامارویی که میتونست توی لیست باشه 2000 یا 2001 ها بودن که به دلیل کهولت سن و آخرین سری نسل 4 بودن توان رقابت با بقیه رو نداشتن !
تولید کامارو 8 سال تعطیل بود اینو یادتون نره !
پ.ن : باربد از تو یکی بعید بود :-|
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۸ تیر ۱۳۹۴فریا چرا داداشم من منظورم اون کامارو نیست که!
از سال 2007-2008 کانسپت هایی برای نسل پنجم کامارو ارائه شد که تولیدش بر روی همین پلتفرم از طرف شورولت تایید شد.
در همون سال ها بود و تا اواخر 2009 که کم کم این نمونه های اولیه مورد استقبال
کارشناسا قرار گرفت و جوایزی رو برنده شد البته دلیل نبودنش تو لیست مطمئنا چیزی به غیر از کانسپت بودنش نیست و اینکه امکان رقابت مستقیم با رقبای اصلیش رو نداشت وگرنه بنده حرفم همونه فریا جان و منظورم اون کامارویی شما فرمودی و متعلق به نسل چهارم بود نیست.
فریا
۱۹ تیر ۱۳۹۴منم همینو گفتم دیگه :D
اون کانسپت بعنوان مدل 2010 تولید شد و در دهه ی دوم قرن 21 قرار می گیره . جای تعجبی نیست که توی لیست نبود .
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۴آقای فریا لطفا درباره آقای gale banks و تاریخچه banks power مطلبی در سایت پدال قرار دهید . سوال دیگری هم داشتم . آیا در سال ۱۹۵۶ کمپانی بیوایک بر روی buick centurion concept دوربین دید عقب قرار داده بود ؟ چون در یکی از مقالات مربوط به بیوایک عنوان شده بود این خودوساز بر روی قسمت عقب این کانسپت دوربینی قرار داده بود که نمای عقب را بر روی نمایشگر بخش میانی داشبورد نمایش میداد . در ضمن به دلیل وجود دوربین دید غقب این خودرو فاقد آینه وسط بوده است . لطفا درباره این کانسپت هم مطلبی در سایت پدال قرار دهید . عذر میخوام که وقتتان را گرفتم .
فریا
۱۹ تیر ۱۳۹۴سلام علی جان
درسته centurion اولین ماشینی بود که دوربین دید عقب داشت . دوربین بالای اون قسمت مخروطی مزین به اسم بیو وِک (تلفظ صحیحش اینه ) قرار گرفته بود و تصویر عقب روی یه مانیتور روی داشبورد که بازم میشه گفت اولین مانیتور روی داشبورد یه اتومبیل بود پروجکت میشد .
http://ttupload.ir/uploads/up490211436550579_buick_backup amera.jpg
در مورد بنکس پاور راستش اطلاعات زیادی ندارم . در همین حد میدونم که حال حاظر روی تراک های دیزلی برای درگ کار می کنه و در بازار افترمارکتشون هم حکومت بلامنازعی داره . جالب اینجاست که این آقا اولین بار کار رو روی ماشین مادرش شروع کرده :) پروژه های موفقی مثل تقویت پونتیاک ترنز ام توربو و GMC Syclone داشته .
ارادت
ali
۲۰ تیر ۱۳۹۴سلام فریا جان . دستت درد نکنه بابت توضیحاتی که دادی . به این دلیل گفتم بنکس پاور که به بخش تیونینگ پدال تنوعی داده بشه و با ارائه تاریخچه و فعالیت های این تیونر اطلاعات عمومی کاربران پدال بالا میره { مخصوصا آمریکایی بازها } . ارادت .
mahdi-GM
۱۷ تیر ۱۳۹۴چلنجر و دیگر هیچ…
ali2240
۱۷ تیر ۱۳۹۴پادشاه بی چون و چرای این اقلیم بی شک کوروته که توی پیست یا خط مستقیم همه رو به خاک و خون میکشه
hamid reza
۱۷ تیر ۱۳۹۴هر وقت اسم ماسل کار میاد وسط من همیشه تصویر چلنجر اول از همه میاد تو ذهنم.
ولی من عاشق ماسل کار هستم خداروشکر که نساشون پابر جا هست هنوز
بابک
۱۷ تیر ۱۳۹۴نبود کامارو عجبیه ولی برای من فرقی نمیکنه
من هیچ وقت مدل های دوم کمپانی ها رو قبول نداشتم و چون کامارو اوایلش قدرت کمتری نسبت به کوروت داشت و مدلی از اون که با کوروت از لحاظ قدرت و عملکرد رقابت کنه نبود از اولش ازش خوشم نیومد
مثلا از فراری کالیفرنیا هم خوشم نمیاد
سلیقه س دیگه کاری نمیشه کرد
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۷ تیر ۱۳۹۴اولاً کامارو و کوروت از یک برند هستن و خنده داره یه کمپانی ماشینی بزنه که با خودش رقابت کنه! :D
ثانیاً کامارو از اولش هم قرار بود قدرت کمتری نسبت به کوروت داشته باشه هنوزم همین طوره.رقیب کوروت هم 911 و جگوار F-Type هست و از این دست خودرو ها.
ثالثاً قیمت پایه ی کوروت هم بیشتر از کامارو هست جناب آقای بابک.
هرچند این ها به قول شما سلیقس.
ارادتمند
بابک
۱۸ تیر ۱۳۹۴درسته باربد جان شما درست میگی
قابل مقایسه نیستن ولی من گفتم که فقط از کامارو خوشم نمیاد
سلیقه س دیگه کاریش نمیشه کرد
ارادتمند شما دوست من که اشتباهم رو بهم یادآوری کردی
Pooya
۱۷ تیر ۱۳۹۴در این لیست ماشین های عالی زیادی قرار دارن و بعضی هم می تونست حضور نداشتنه باشن و بعضی غایب هستن و می تونستن حضور داشته باشند . Ford Mustang GT500 King Road یکی از معدود موستانگ های زیبا و جسور تاریخ از نظر من و همینطور انتخاب من از این لیست 10 تایی هست.
متین
۱۷ تیر ۱۳۹۴سلام …
فوق العاده بود … مخصوصا دوج چلنجر و وایپر … توی ماشین های آمریکایی این دو تا بی نظیر ن … البته موستانگ هم نباید فراموش کرد …
روزخوش …
میثم
۱۷ تیر ۱۳۹۴پس کامارو ss کو؟!!
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۱۷ تیر ۱۳۹۴موووووستاااااااانگ عالیه
کلا عالیه
اصلا عالیه
رو دستش نیستا :-)
میبینمش یاد بهترین خاطرات زندگی میوفتم
ماسل کار
۱۸ تیر ۱۳۹۴اره دقیقا رضا جان
جای یه ماشین خیلی خالی بود کامنت هارو خوندم ولی کسی نگفته بود و اون اسطورس .
Ford Mustang Shelby SuperSnake عشق منه این ماشین با اون موتور 750 اسبیش.
البته میدونم این supersnake یه پک هس ولی بودنش خالی از لطف نبود
احمد باقری
۱۷ تیر ۱۳۹۴انصافا ابهت فورد موستانگ شلبی، مثال زدنی است.
Archi KHAN
۱۷ تیر ۱۳۹۴میشه گفت همه عالی و خواستنی اند ،
اما چلنجر یه چیز دیگه اس…
نوید جهرمی
۱۸ تیر ۱۳۹۴از نابودی هیچ کمپانی ای به اندازه پونتیاک تأسف نخوردم.
خیلی حیف بود پونتیاک با اون عظمت چنین پایانی داشت.
amir enzo
۱۸ تیر ۱۳۹۴چرا شورلت کامارو نیس؟
رضا
۱۸ تیر ۱۳۹۴همشون عالی
دیدن پونتیاک منو خیلی نارحت کرد کاش الان اونم زنده بود…
carnoter.com
۲۶ تیر ۱۳۹۴مهرداد جان عالی بود
واقعا در حق بعضی از اونها بی مهری شده