هزینهی مربوط به تملک یک خودرو چیزی بیش از پرداخت بهای آن و بیمهی ماهانه است. وقتی صحبت از هزینهی نگهداری به میان میآید، همهی خودروها به یک اندازه مشابه نیستند و برخی بهطور چشمگیری هزینههای کمتری را در یک دورهی ۱۰ ساله به مالک تحمیل میکنند. پایگاه YourMechanic دادههای زیادی از مدلهای مختلف خودرو و هزینههای سرویس آنها را در خود جای داده است. به عنوان نتیجه این سایت تصمیم گرفته تا خودروهایی با کمترین هزینههای نگهداری را معرفی نماید. با ما همراه باشید.
کیا اپتیما
اپتیما با هزینهی نگهداری ۱۰ سالهی ۶۴۰۰ دلاری در مکان دهم ایستاده است. این خودروساز کرهای رتبهی کلی ۱۴ (در میان ۳۰ خودروساز رتبهبندی شده) را با هزینهی ۸۸۰۰ دلاری به دست آورده است. این رتبهبندی کلی بر اساس محاسبهی هزینههای متوسط همهی مدلهای برندهای مختلف توسط YourMechanic صورت گرفته است.
سایون xB
سایون دیگر به عنوان یک برند وجود ندارد اما خودروهای ساخت آن هنوز هم هزینههای کمی دارند. در طی دورهی ۱۰ ساله مدل xB هزینهی نگهداری ۶۳۰۰ دلاری دارد. درحالیکه این خودروساز دومین برند ارزان است اما در ردهبندی کلی با هزینهی متوسط ۶۴۰۰ دلار در رتبهی بیست و نهم قرار گرفته است.
تویوتا یاریس
شما مدلهای گوناگونی از تویوتا را در این لیست خواهید دید و در واقع یاریس یکی از گرانترین خودروهای تویوتا برای تملک در ۱۰ سال است. هزینهی نگهداری این خودرو در دورهای ۱۰ ساله ۶۱۰۰ دلار است. هرچند بهعنوان یک برند تویوتا در رتبهی اول ارزانترین برند از حیث نگهداری با هزینهی ۵۵۰۰ دلار قرار دارد.
نیسان ورسا
مالکان ورسا در طی ۱۰ سال میتوانند انتظار هزینههای نگهداری ۵۹۰۰ دلاری را داشته باشند. نیسان کار خود را در ردهبندی کلی با هزینهی ۷۶۰۰ دلاری و رتبهی بیست و سوم به پایان رسانده است.
تویوتا کرولا
کرولا یکی از پرفروشترین خودروهای تمام ادوار است و فهمیدن این موضوع اصلاً سخت نیست. این خودرو در ۱۰ سال هزینهی نگهداری ۵۸۰۰ دلاری دارد.
تویوتا تاکوما
حتی پیکاپ های تویوتا نیز هزینههای نگهداری کمی دارند و تاکوما با هزینهی حفظ و نگهداری ۵۸۰۰ دلاری در جایگاه پنجم قرار گرفته است.
هوندا فیت
شگفتآور اینکه دیگر خودروهای هوندا در این لیست حضور ندارند. اگرچه که سیویک در رتبهی چهاردهم و آکورد در رتبهی پانزدهم قرار دارند؛ اما فیت ارزانترین هزینههای نگهداری را در بین مدلهای گوناگون هوندا با ۵۵۰۰ دلار دارد. هوندا به عنوان یک برند با هزینههای متوسط ۷۲۰۰ دلاری در جایگاه بیست و هفتم ردهبندی کلی جای گرفته است.
تویوتا کمری
تویوتا به شهرت و اعتبار هزینههای کم نگهداری مدلهایش ادامه میدهد و کمری نقش بارزی در این مورد دارد. در طی یک دورهی ۱۰ ساله مالکان میتوانند انتظار هزینههای ۵۲۰۰ دلاری را داشته باشند.
کیا سول
و حالا یکی از ارزانترین خودروها برای نگهداری معرفی میشود، کیا سول! در یک دهه سول هزینههای نگهداری ۴۷۰۰ دلاری دارد.
تویوتا پریوس
پریوس ارزانترین خودرو برای نگهداری در دورهای ۱۰ ساله است. محبوبترین خودروی هیبریدی تویوتا در ۱۰ سال هزینهی نگهداری ۴۳۰۰ دلاری دارد. البته جالب است بدانید که با عوض کردن باتریها این هزینه افزایش مییابد.
این آمار تایید میکنه که تویوتا در کنار ماشینهای پر قدرت و لوکس ماشینهای ارزشی و کم خرج به تعداد زیاد تولید میکنه. !!!!!! میگن یه خارجیه به ایرانی گفته بود خوش بحالتان که بلافاصله بعد از تحویل به نمایندگی پس از فروش میرید، ما که آرزو به دل موندیم یه بار بریم خدمات پس از فروش.!!!!!!! الان تازه فهمیدم اون خارجی ژاپنی بوده
تویوتا سردمدار کیفیت هست و آفرین به کیا موتورز که همیشه در تمامی لیست ها محصولاتشون بچشم میخورند کجایند آن طرفدارن رنوی فرانسوی پراستهلاک با مهندسی غیر ضروری پیچیده که برای یک لامپ سکاند باید کل جلو پنجره و یا یک چرخ خودرو را باز کرد متاسفانه فرانسوی ها در ایران طرفدارن دوآتیشه ای دارند که کیا هیوندا و بعضا نیسان و هوندا را هم پایینتر از رنو میدانند?
ببین عالم در همه امور و جانفدا کره ،اون زمان که برادران رنو و وپژو یک قرن پیش شروع به ساخت خودرو کردند معشوق های شرقی ات روی درخت زندگی می کردن و مدتها بعد از کره می اومدن ایران فعله گری حالا آمریکا باعث خیر شد و تو رقابت با کومونیست ها دست کره رو گرفت بماند تولید خودرو با موتورهای آمریکایی طراحی سابقا ژاپنی و ایتالیایی و جذب طراح های آلمانی که افتخاری نداره ژاپن یک خودرو ساز همه چی تمامه ولی با طرفداری الکی از ژاپن شیفتگی تو از کره پنهان نکن اینقدر هم تو سایت دنده 6 دیسلایک می گیری باز ؟!!!!!
برو یکم در راجع به کیا وهیوندای مطالعه کن داش بعد هم می خوای خودروهایی رو که دوست داری بکشی بالا چرا میزنی توسر رقیبت والا ما که نفهمیدیم کره ای ها کی اومدن ایران واسه کار کره اقتصادش رو از خیلی وقت پیش شروع کرده و یک سوال حالا رنو پژو کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کره که از نظر کیفی قابل مقایسه با رنو نیست . اگه تو م اشینای 20 سال قبل فرانسه رو سوار میشی اون به دلیل مشکل دیگه ایه .درباره دوام تویوتا درست .ولی اصل کیفیت رانندگی و سواری و نرمی تویوتا هرگز به رنو و سیتروئن نمیرسه .مگه اینکه بخوای ماشین فرانسوی 10 سال قبلو با تویوتا الان مقایسه کنی!!!
آری تویوتا . یه تویوتا دست دوم کمری glدارم بعد از 8سال که دیگه نمیگم کیلیومترش چند تاست. به کل ماشینای تا هم قیمتش (65میلیون)یه چرخشو نمیدیم .ماشین مردونست با کمترین هزینه و اصحلاک . چرخشون بچرخه ژاپنیا ودرد و بلاشون تو سر کارنجات دزد و کلاهبردار کشور مظلوم ما. باسپاس از مقااله عالی دوست خوبمون شاهین
ماشین های ژاپنی و مخصوصا تویوتا که وضعیتشون کیفیتشون مشخصه و جز این انتظار نمیرفت. نکته مهم پیشرفت عجیب و عالی کره ای ها در زمینه کیفیت هست که در بین این همه خودرو دو تا نماینده تو این لیست دارن.
به نظر شخص من بهتر بود علاوه بر فاکتور هزینه های تعمیرات در 10 سال فاکتور قیمت اولیه خودرو و همچنین استهلاک سالیانه رو لحاظ میکردند تا مشخص بشه چه خودرویی بیشترین ارزش در برابر پول پرداختی رو داره. منظور اینه که ممکنه شما خودرویی رو خریداری کنید که هزینه تعمیرات پایینی داره ولی قیمت اولیه بالا و هزینه استهلاک بالایی داشته باشه یا خودرویی رو بخرید که قیمت اولیه پایین و هزینه استهلاک پایینی داشته باشه و یا خودرویی بخرید که قیمت اولیه بالا و هزینه استهلاک پایین و قس علی هذا! به صورت کلی به نظرم من باید این سه فاکتور لحاظ بشه تا مشخص بشه کدوم خودرو در 10 سال ارزشمنده : 1: قیمت اولیه 2:هزینه تعمیرات ده ساله 3: هزینه استهلاک ( قیمت خودرو پس از ده سال) با این 3 فاکتور مشخص میشه با پول کم بهتره چه خودرویی بخریم. یا حق.
مسأله اینه که اونا بعد از 10 سال خودروشون رو اسقاط می کنن. هر زمان هم هزینه ی تعمیرات و بیمه و مالیاتش براشون نصرفه ماشین رو میندازن دور ماشین نو می گیرن :)
خودروهای کره ای با سرعت زیادی دارن پیشرفت میکنن و در هر نسل بسیاری از مشکلات نسل قبلی را دارن برطرف میکنن. خوشبختانه این امارها خیلی خوبه چون تا دو سه سال پیش همین که یک مطلب راجب خودروهای کره ای اگه توی سایت گذاشته بودن پشت سرش پر بود از این نظرات که خودروهای کره ای همه اشغالن و فقط قیافه دارن و بعد از دو سه سال اتاقشون به صدا میوفته و از هم میپاشه. کلا نظرات متعصب گونه ایرانی مثل همین نظر که کره افتخاری توی خودروسازی نداره فلانی طرحشو داده فلانی موتورشو ساخته و …… اگه به این راحتیه پس بسم اللاه. کره کشور پیشرفته ای هستش و اصلا عقب مونده نیست. شما برید تحقیق کنید و ببینید دو تا غول صنعت اسیا چه کشورهایی هستن. درود بر ژآپنیهای سخت کوش که بهترین خودروهای اقتصادی دنیا رو میسازن.
با تشکر از شاهین عزیز. در مقاله نوشته شده که کیا با میانگین ۸۸۰۰ رتبه کلی ۱۴ رو بدست اورده. در صورتی که سایون با میانگین ۶۴۰۰ در رتبه بندی کلی ۲۹ ام هست همینطور در رتبه بندی نیسان و هوندا فکر کنم همین مشکل هست… اگه درست میگم لطفا تصحیح کنید با تشکر از زحماتتون
سلام دوست عزیز اون لیست برعکس هستش یعنی خودروهای پرهزینه تر در رده های بالایی و خودروهای کم هزینه در رده های پایین قرار می گیرن.در واقع سایون با هزینه ی کمتر،توی رده بندی پرهزینه ترین برندها جایگاه بهتری از کیا داره. ارادتمندم
سیستم خودرو سازی ژاپن رو خیلی قبول دارم این خودرو هایی رو که شما می بینید از تکنولوژی های ساده استفاده کردن به خاطر همین هم زینه تعمیر پاین دارن تا کار آمد تر شن یعنی دوستان منکر کیفیت یه قطعا آلمانی میشن قطعا نه همون طور که عرض کردم به خاطر سادگی این خودرو ها هزینه هاشونم پاینه
ببین تروخدا کره ای ها از ایران خودرو هم دیر تر شروع کردن به خودرو سازی ایران خودرو هم منتاژ درست رو هم یاد نگرفته روز به روز هم کیفیت پژو رو داغون کرد آبروی پژو رو هم تو ایران برده همه شدن زد فرانسوی زد شرکت هایی که مادر خودرو سازی دنیا هستن شرکتی که سال 1810 با تولید دوچرخه تاسیس شد و سال 1889 اولین خودروش رو وارد بازار کرد سالی که هنوز مرسدس بنزو بی ام و تصمیم به تاسیس شرکتشون نگرفته بودن حالا کیا با 20 سال سابقه و آموختن خودرو سازی از منتاژ پراید جلوی فرانسوی ها قد علم کرده
من ماشین سوار دهه شصت هستم و خاطرات خوبی از تویوتاهای آن دوره دارم. حیف که پولم نمی رسه. سه ساله در پروژه های عمرانی کار می کنم و پولشو جمع می کنم یک تویوتا کمری بخرم.چقدر ماشینهای تویوتا محکم ساخته شده اند.فقط ظواهر فریبنده ندارند.
تازه اپتیما و سول تو آمریکا با اون بنزین و آب و هوا کم استهلاکن.تو ایران هرکی یه بار ایرانو بالا پایین میکنه به سرما گرما میفته ترک برمیداره چه برسه ماشین
king 918
۳۱ خرداد ۱۳۹۵اپتیما اصلا فکر نمیکردم تو این لیست باشه
طیب طیب الله احسنت باریکلا …… همون براوو خودمون ….
سجاد
۳۱ خرداد ۱۳۹۵مگه آفرین خودمون چشه که یه خط تازی پر کردی!!!!!!!!
king 918
۱ تیر ۱۳۹۵اره بابا تا اومدم پاکش کنم مدت زمانش گذشت
REZA
۳۱ خرداد ۱۳۹۵تو این لیست اپتیما و کمری رو با توجه به هزینه های نگهداریشون بیشتر از همه میپسندم.البته کمری مدل سال های 2007 -2008
خدایی از نسل های بعدش بهتره
امیر.عارف
۳۱ خرداد ۱۳۹۵این آمار تایید میکنه که تویوتا در کنار ماشینهای پر قدرت و لوکس ماشینهای ارزشی و کم خرج به تعداد زیاد تولید میکنه. !!!!!! میگن یه خارجیه به ایرانی گفته بود خوش بحالتان که بلافاصله بعد از تحویل به نمایندگی پس از فروش میرید، ما که آرزو به دل موندیم یه بار بریم خدمات پس از فروش.!!!!!!! الان تازه فهمیدم اون خارجی ژاپنی بوده
تمدن عرب
۳۱ خرداد ۱۳۹۵همه ماشینا اسیایی هستن
ali911
۳۱ خرداد ۱۳۹۵این سیاست خودروسازان شرقی بخصوص تویوتاست که خودروهایی کم هزینه برای تمام اقشار جامعه تولید کنند.
محمد
۳ تیر ۱۳۹۵آره دیگه ژاپنه
چی بگم معرکه
تویوتا کم خرج کم مصرف وبا امکاناتی که داره واقعا محشره که بخریش
یو اس اس اینترپرایز
۳۱ خرداد ۱۳۹۵باتشکر از شاهین عزیز
شاهین
۳۱ خرداد ۱۳۹۵خواهش میکنم دوست گرامی :)
Elemento
۳۱ خرداد ۱۳۹۵از تویوتا جز این انتظار نمیرفت. ولی از کیا سول دیگه اینقدر انتظار نداشتم. کیا عالی کار میکنه
Archi KHAN
۳۱ خرداد ۱۳۹۵دمت گرم ژاپن …
حالا باز یه بچه میاد میگه ، به یه ژاپنیِ گفتن هزارتا پیچ بساز سه تاش خراب باشه طوری نیس و …
و از این اراجیف !
احمد باقری
۳۱ خرداد ۱۳۹۵دمش گرم تویوتا، برای اکثریت قشرهای مختلف، ماشینهای خیلی خوبی میسازه.
ali
۳۱ خرداد ۱۳۹۵البته به غیر از ایران
محمد
۳ تیر ۱۳۹۵اینو واقا موافقم احمد باقری
sunmartin
۳۱ خرداد ۱۳۹۵تویوتا سردمدار کیفیت هست و آفرین به کیا موتورز که همیشه در تمامی لیست ها محصولاتشون بچشم میخورند کجایند آن طرفدارن رنوی فرانسوی پراستهلاک با مهندسی غیر ضروری پیچیده که برای یک لامپ سکاند باید کل جلو پنجره و یا یک چرخ خودرو را باز کرد متاسفانه فرانسوی ها در ایران طرفدارن دوآتیشه ای دارند که کیا هیوندا و بعضا نیسان و هوندا را هم پایینتر از رنو میدانند?
ایران فرانسه
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ببین عالم در همه امور و جانفدا کره ،اون زمان که برادران رنو و وپژو یک قرن پیش شروع به ساخت خودرو کردند معشوق های شرقی ات روی درخت زندگی می کردن و مدتها بعد از کره می اومدن ایران فعله گری حالا آمریکا باعث خیر شد و تو رقابت با کومونیست ها دست کره رو گرفت بماند تولید خودرو با موتورهای آمریکایی طراحی سابقا ژاپنی و ایتالیایی و جذب طراح های آلمانی که افتخاری نداره ژاپن یک خودرو ساز همه چی تمامه ولی با طرفداری الکی از ژاپن شیفتگی تو از کره پنهان نکن اینقدر هم تو سایت دنده 6 دیسلایک می گیری باز ؟!!!!!
محمد
۳ تیر ۱۳۹۵برو یکم در راجع به کیا وهیوندای مطالعه کن داش بعد هم می خوای خودروهایی رو که دوست داری بکشی بالا چرا میزنی توسر رقیبت
والا ما که نفهمیدیم کره ای ها کی اومدن ایران واسه کار
کره اقتصادش رو از خیلی وقت پیش شروع کرده
و یک سوال حالا رنو پژو کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Elemento
۳۱ خرداد ۱۳۹۵در کشور های اروپایی که من میدونم ماشین پلیس ها یا آمبولانس ها از شرکت های زیره:
peugeout
citroen
renault
skoda
VW
پویان
۱ تیر ۱۳۹۵کره که از نظر کیفی قابل مقایسه با رنو نیست . اگه تو م اشینای 20 سال قبل فرانسه رو سوار میشی اون به دلیل مشکل دیگه ایه .درباره دوام تویوتا درست .ولی اصل کیفیت رانندگی و سواری و نرمی تویوتا هرگز به رنو و سیتروئن نمیرسه .مگه اینکه بخوای ماشین فرانسوی 10 سال قبلو با تویوتا الان مقایسه کنی!!!
احسان(احسان اسبق)
۳۱ خرداد ۱۳۹۵محصولات رنو باید در این لیست حضور می داشت
احسان(احسان سابق)
۳۱ خرداد ۱۳۹۵تویوتا کاملا با هدف و رسالتش اشناست.ماشین هایی کم هزینه و به روز که با سوار شدن بهش نه خجالت بکشی و نه جیبت خالی بشه
وحید
۳۱ خرداد ۱۳۹۵بازم تویوتا نشون داده نماینده شایسته ایه
سپنتا
۳۱ خرداد ۱۳۹۵آری تویوتا . یه تویوتا دست دوم کمری glدارم بعد از 8سال که دیگه نمیگم کیلیومترش چند تاست. به کل ماشینای تا هم قیمتش (65میلیون)یه چرخشو نمیدیم .ماشین مردونست با کمترین هزینه و اصحلاک . چرخشون بچرخه ژاپنیا ودرد و بلاشون تو سر کارنجات دزد و کلاهبردار کشور مظلوم ما. باسپاس از مقااله عالی دوست خوبمون شاهین
حمیدرضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۵دوست دارم بدونم با این هزینه پایین در چند سال چه اتفاقی براش میوفته که از رده خارج میشن منظورم همه لیست هست
great britain
۳۱ خرداد ۱۳۹۵چقدر ژاپنی خدای من!!!!!!!!
محمد
۳ تیر ۱۳۹۵اره دمشون گرم
رضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ماشین های ژاپنی و مخصوصا تویوتا که وضعیتشون کیفیتشون مشخصه و جز این انتظار نمیرفت.
نکته مهم پیشرفت عجیب و عالی کره ای ها در زمینه کیفیت هست که در بین این همه خودرو دو تا نماینده تو این لیست دارن.
متیین
۳۱ خرداد ۱۳۹۵به نظر شخص من بهتر بود علاوه بر فاکتور هزینه های تعمیرات در 10 سال فاکتور قیمت اولیه خودرو و همچنین استهلاک سالیانه رو لحاظ میکردند تا مشخص بشه چه خودرویی بیشترین ارزش در برابر پول پرداختی رو داره.
منظور اینه که ممکنه شما خودرویی رو خریداری کنید که هزینه تعمیرات پایینی داره ولی قیمت اولیه بالا و هزینه استهلاک بالایی داشته باشه یا خودرویی رو بخرید که قیمت اولیه پایین و هزینه استهلاک پایینی داشته باشه و یا خودرویی بخرید که قیمت اولیه بالا و هزینه استهلاک پایین و قس علی هذا!
به صورت کلی به نظرم من باید این سه فاکتور لحاظ بشه تا مشخص بشه کدوم خودرو در 10 سال ارزشمنده :
1: قیمت اولیه
2:هزینه تعمیرات ده ساله
3: هزینه استهلاک ( قیمت خودرو پس از ده سال)
با این 3 فاکتور مشخص میشه با پول کم بهتره چه خودرویی بخریم.
یا حق.
نوید جهرمی
۱۱ تیر ۱۳۹۵مسأله اینه که اونا بعد از 10 سال خودروشون رو اسقاط می کنن.
هر زمان هم هزینه ی تعمیرات و بیمه و مالیاتش براشون نصرفه ماشین رو میندازن دور ماشین نو می گیرن :)
امید
۱ تیر ۱۳۹۵خودروهای کره ای با سرعت زیادی دارن پیشرفت میکنن و در هر نسل بسیاری از مشکلات نسل قبلی را دارن برطرف میکنن.
خوشبختانه این امارها خیلی خوبه چون تا دو سه سال پیش همین که یک مطلب راجب خودروهای کره ای اگه توی سایت گذاشته بودن پشت سرش پر بود از این نظرات که خودروهای کره ای همه اشغالن و فقط قیافه دارن و بعد از دو سه سال اتاقشون به صدا میوفته و از هم میپاشه.
کلا نظرات متعصب گونه ایرانی مثل همین نظر که کره افتخاری توی خودروسازی نداره فلانی طرحشو داده فلانی موتورشو ساخته و ……
اگه به این راحتیه پس بسم اللاه.
کره کشور پیشرفته ای هستش و اصلا عقب مونده نیست.
شما برید تحقیق کنید و ببینید دو تا غول صنعت اسیا چه کشورهایی هستن.
درود بر ژآپنیهای سخت کوش که بهترین خودروهای اقتصادی دنیا رو میسازن.
میثم
۸ تیر ۱۳۹۵دقیقا موافقم دوست خوبم
برای مثال خودروی ال90 که هیچ آپشنی نداره اما از لحاظ اسطحلاک عالی هست و هزینه هاش به مراتب کمتر از خودروهای آپشن دار هست.
MjM
۱ تیر ۱۳۹۵هزینه نگهداری و اصطلاک پایین…دوام بالا…قیمت پایین…فقط مختص جاپونیاست و بس!
aliqani
۱ تیر ۱۳۹۵با تشکر از شاهین عزیز.
در مقاله نوشته شده که کیا با میانگین ۸۸۰۰ رتبه کلی ۱۴ رو بدست اورده.
در صورتی که سایون با میانگین ۶۴۰۰ در رتبه بندی کلی ۲۹ ام هست
همینطور در رتبه بندی نیسان و هوندا فکر کنم همین مشکل هست…
اگه درست میگم لطفا تصحیح کنید
با تشکر از زحماتتون
شاهین
۱ تیر ۱۳۹۵سلام دوست عزیز
اون لیست برعکس هستش یعنی خودروهای پرهزینه تر در رده های بالایی و خودروهای کم هزینه در رده های پایین قرار می گیرن.در واقع سایون با هزینه ی کمتر،توی رده بندی پرهزینه ترین برندها جایگاه بهتری از کیا داره.
ارادتمندم
moein
۱ تیر ۱۳۹۵سیستم خودرو سازی ژاپن رو خیلی قبول دارم این خودرو هایی رو که شما می بینید از تکنولوژی های ساده استفاده کردن به خاطر همین هم زینه تعمیر پاین دارن تا کار آمد تر شن
یعنی دوستان منکر کیفیت یه قطعا آلمانی میشن قطعا نه
همون طور که عرض کردم به خاطر سادگی این خودرو ها هزینه هاشونم پاینه
سینا
۳ تیر ۱۳۹۵عجب فکر نمی کردم تویوتا توکاما و کیا اپتیما اینجا باشن
افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین
چه خوب! هوندا فیت اینجا هست چه خوب! نیسان ورسا اینجا هست
افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین افرین
علی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ببین تروخدا کره ای ها از ایران خودرو هم دیر تر شروع کردن به خودرو سازی
ایران خودرو هم منتاژ درست رو هم یاد نگرفته روز به روز هم کیفیت پژو رو داغون کرد آبروی پژو رو هم تو ایران برده همه شدن زد فرانسوی زد شرکت هایی که مادر خودرو سازی دنیا هستن شرکتی که سال 1810 با تولید دوچرخه تاسیس شد و سال 1889 اولین خودروش رو وارد بازار کرد سالی که هنوز مرسدس بنزو بی ام و تصمیم به تاسیس شرکتشون نگرفته بودن
حالا کیا با 20 سال سابقه و آموختن خودرو سازی از منتاژ پراید جلوی فرانسوی ها قد علم کرده
محب
۵ آذر ۱۳۹۶من ماشین سوار دهه شصت هستم و خاطرات خوبی از تویوتاهای آن دوره دارم. حیف که پولم نمی رسه.
سه ساله در پروژه های عمرانی کار می کنم و پولشو جمع می کنم یک تویوتا کمری بخرم.چقدر ماشینهای تویوتا محکم ساخته شده اند.فقط ظواهر فریبنده ندارند.
میثم
۱۷ خرداد ۱۳۹۷آخه پدال جان فدات بشم نوشتی سول۲۰۱۴ خب الان ۲۰۱۸ تازه شده ۴ سال خو کدوم آدم عاقلی اومده اینو اپتیما رو گذاشته تو لیست
میثم
۱۷ خرداد ۱۳۹۷تازه اپتیما و سول تو آمریکا با اون بنزین و آب و هوا کم استهلاکن.تو ایران هرکی یه بار ایرانو بالا پایین میکنه به سرما گرما میفته ترک برمیداره چه برسه ماشین