دههٔ نود بهترین دوره برای خودروسازان ژاپنی بود. ژاپن سالانه میلیونها خودرو تولید میکند و این خودروها از خودروهای کوچک شهری گرفته تا SUV-های سایز بزرگ در ردهٔ بهترینها قرار دارند.
خودروهای افسانهای GT-R، لنسر Evolution، ایمپرزا WRX STI و Stagea 260RS در این دوره متولد شدهاند. در ژاپن خودروهای فوقالعادهای تولیدشدهاند که هیچوقت از مرزها عبور نکردهاند، در این مطلب خودروهایی از ژاپن را معرفی میکنیم که در دههٔ نود وارد آمریکا شدهاند بنابراین خودروهای افسانهای که در بالا ذکر کردیم بهعلاوهٔ سلیکا GT-Four و سیویک Type-R هم در این لیست قرار ندارند؛ اما ژاپن در آن دوره زمانی بهجز این خودروها، خودروهای اسپرت فوقالعاده دیگری هم تولید میکرد. خودروهایی که معرفی میکنیم در زمان خود از بهترینها بودهاند اما ممکن است این روند ادامه پیدا نکرده باشد و ساخت این خودروها متوقفشده باشد. بااینحال ما این خودروهای افسانهای ژاپنی را به خاطر سپردهایم.
۱۰. نیسان 240SX
اولین خودرویی که در این لیست معرفی میکنیم، نیسان 240SX است، این خودرو از لحاظ قدرت بیشباهت به مزدا Mx-5 میاتا نیست و با موتوری ۲.۴ لیتری ۱۵۵ اسببخار نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند. شاید حالا این خودرو چندان قدرتمند به نظر نرسد اما در اوایل دههٔ ۹۰ خودروهای جمعوجور قدرتمند کمی تولید میشد که تمام آنها دیفرانسیل جلو بودند. این کوپه جمعوجور با وزن محدود و تقریبی ۱۲۲۶ کیلوگرمی تولیدشده است.
۹. میتسوبیشی اکلیپس
مدتها قبل از ورود میتسوبیشی لنسر Evolution و سوبارو ایمپرزا WRX STI به ناوگان خودرویی آمریکایی شمالی، یک خودروی توربوشارژ تمام چرخ متحرک ژاپنی دیگر در این بازار حضور داشت که میتسوبیشی اکلیپس نام داشت. درست مثل نیسان 240SX این خودرو در دههٔ نود در دو نسل به تولید رسید.
میتسوبیشی اکلیپس در نسل دوم تنها در مدل Eagle Talon تولید شد این مدل که بدنهٔ آن انحناهای بیشتری پیداکرده بود ظاهر مدرنتری داشت. پرقدرتترین تریم این نسل هم موتور چهار سیلندر توربوشارژ بود که با حجم ۲.۰ لیتر ۲۱۰ اسببخار نیرو تولید میکرد. نسل دوم این خودرو مانند نسل اول با دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو و AWD به تولید رسید.
۸. آکورا اینتگرا Type-R
آکورا اینتگرا Type-R میتواند نماد خودروهای دیفرانسیل جلو باشد. هرچند این خودرو سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو نیست اما میتواند خامترین و جذابترین آنها باشد. این خودرو که موتور چهار سیلندر و ۱.۸ لیتری دارد قادر به تولید ۱۹۵ اسببخار نیرو است و به دور ۸۴۰۰ دور بر دقیقه میرسد؛ که این قدرت و دور تولیدی به ازای هر لیتر از موتور عدد فوقالعاده بالایی است.
۷. مزدا MX-5 میاتا
مزدا به کانسپت رودستر بریتانیایی که خودرویی جالب و جذاب بود سرزندگی و اعتبار ژاپنی را اضافه کرد تا MX-5 میاتا خودرویی محبوب و پرفروش شود. این خودرو در تریم اولیه با موتوری چهار سیلندر و ۱.۶ لیتری به فروش میرسید و ۱۱۶ اسببخار نیرو این خودروی ۹۵۳ کیلوگرمی را حرکت میداد.
۶. میتسوبیشی 3000GT
میتسوبیشی 3000GT از لحاظ فنی بسیار قدرتمند بود و آپشن های زیادی برای این کوپه بزرگ چهار نفره در نظر گرفتهشده بود آپشن هایی مثل سیستم انتقال قدرت AWD، فرمانپذیری چهار چرخ، سیستم اگزوز دو حالته، آئرودینامیک اکتیو و سیستم کنترل تعلیق الکترونیکی از قابلیتهای جالب این خودرو بود.
دههٔ نود، برای رقابت بهتر با رقیبان موتور این خودرو تقویت شد تا با تولید ۳۲۰ اسببخار نیرو و ۴۲۷ نیوتنمتر گشتاور، انتخاب نکردن این خودرو از میان رقیبان هم کار سختی باشد.
اما بزرگترین مشکلی که 3000GT از آن رنج میبرد وزن سنگین آن بود. وزن این خودروی اسپرت با تمام تجهیزات نزدیک به ۱۷۲۵ کیلوگرم بود. با توجه به استانداردهای امروز شاید این خودرو حالا زیاد سنگین به نظر نرسد اما در دههٔ نود این خودرو بسیار سنگین تلقی میشد.
۵. تویوتا MR-2
در سال ۱۹۹۰، کوپه اسپرت و کوچک تویوتا که از موتور سطح متوسطی بهره میبرد اسپرت تر و جذابتر شد چراکه بهطور چشمگیری سنگینتر و قدرتمندتر شد. مدل پایه MR2 به موتور ۲.۲ لیتری چهار سیلندری مجهز شد که ۱۳۰ اسببخار نیرو تولید میکرد. این میزان
نیرو برای خودرویی که وزنی کمتر از ۱۱۸۰ کیلوگرم دارد قدرت مناسبی است. البته تویوتا موتور قویتر ۲ لیتری توربوشارژ باقدرت ۲۰۰ اسببخار نیرو را برای این خودرو در نظر گرفت تا مشتریان تشنه قدرت را هم راضی نگه دارد.
۴. نیسان 300ZX
مثل بسیاری از خودروهای اسپرت ژاپنی دیگر، دههٔ نود آغاز عصر جدیدی برای نیسان 300ZX بود. نسل جدید این خودرو بزرگتر، جذابتر و قدرتمندتر بود. مدل Z32 این خودرو مدل پرقدرت آن بود که با موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری توربوشارژ، ۳۰۰ اسببخار نیرو و
384 نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد. باوجوداین اعداد، نیسان 300ZX در رقابت با میتسوبیشی 3000GT بازنده محسوب میشد اما وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی این خودروی توربوشارژ، این خودرو را در گردانهٔ رقابت نگه میداشت.
این خودرو با شاسیهای تنظیمشده، سیستم تعلیق اسپرت و فرمانپذیری چرخهای عقب اکتیو یکی از سریعترین خودروهای ژاپنی اسپرت دهه نود بود.
۳. مزدا RX-7
هرچند مزدا RX-7 فقط برای چند سال در شمال آمریکا عرضه شد اما نسل سوم این خودرو به خاطر موتور دوارش یک خودروی خاص بود. مزدا Rx-7 در سال ۱۹۹۱ به موتور ۱.۳ لیتری دوار وانکل مجهز شد که با همراهی توربوشارژ قادر به تولید ۲۵۵ اسببخار نیرو و ۲۹۴ نیوتنمتر گشتاور بود.
۲. آکورا NSX
آکورا NSX نیاز به هیچ مقدمهای ندارد. این خودرو دنیای خودروهای عجیبوغریب را وارونه کرد و ثابت کرد که یک سوپرخودرو قدرتمند میتواند بهعنوان یک خودروی روزمره مورد استفاده قرار بگیرد. این خودرو در نسل اولیه از موتوری شش سیلندر و ۳.۰ لیتری بهره میبرد که ۲۷۰ اسببخار نیرو تولید میکرد که این میزان نیرو در مدل اتوماتیک به ۲۵۲ اسببخار کاهش مییافت.
۱. تویوتا سوپرا
سوپرا و NSX هر دو مستحق بهترین خودروی این لیست هستند و انتخاب از میان این دو کاملاً سلیقهای است. موتور قدرتمند شش سیلندر ۳.۰ لیتری توربوشارژ سوپرا ۳۲۰ اسببخار نیرو و ۴۲۷ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که این خودرو را از لحاظ قدرت در کنار میتسوبیشی 3000GT قرار میدهد. وزن این خودرو هم مثل نیسان 300ZX محدودشده است. باوجود قدرت زیاد و وزن محدودشده، سوپرا یکی از سریعترین خودروهای تولیدی ژاپن بوده است.
منبع: autoguide
ali
۵ تیر ۱۳۹۴آقا مهدی دستت درد نکنه . خیلی مطلب عالی بود . پیشرانه اینتگرا type r تنفس طبیعیه یا تنفس مصنوعی ؟
مهدی نیک سیرت
۵ تیر ۱۳۹۴برای اطلاعات بیشتر در مورد اینتگرا type R ، سری به سایت caranddriver بزنید، مطلب کاملی رو آماده کرده.
http://www.caranddriver.com/reviews/1997-acura-integra-type-r-archived-test-review
"Amir"
۵ تیر ۱۳۹۴تویوتا سوپرا هنوزم که هنوزه شخصیت و کلاس داره ، یکی از موندگار ترین مدل های تویوتاس
امیر مرادی
۵ تیر ۱۳۹۴هنوزم که هنوزه از ریخت و قیافه نیوفتادن
سجاد
۶ تیر ۱۳۹۴عاشق چراغهاجلوهای متحرکشون بودم و هستم . . .
amir chp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵b18c
V tec
تنفس طبیعی هست
هوندا سالوها رکوردار بهترین بازدهی ها بوده
هوندا s2000
engine f20c
2lit 4cyl atmosphere 248 hp
من که واقعا هیچ ماشینی پیدا نکردم که بازدهی بهتری از این داشته باشه
سیامک
۵ تیر ۱۳۹۴شاید یکی از دلایل این که ژاپنی باز ها اینقد زیادن اینکه نسل ما با این ماشینا کلی خاطره داشت.
در خوب بودنشون که هیچ شکی نیست
ولی مزدا رو بخاطر استفاده از موتور وانکل همیشه باید تحسین کرد
حیف که بخاطر پیچیدگی طراحیش خیلی ها از کار کردن روش منصرف شدن همین باعث شد که طراحیش نسبت به موتور های رفت و برگشتی خیلی پیشرفت نکنه.
خیلی از ایده های نو از ذهن دانشجو ها میاد ولی بیشتر دانشجو های علاقه مند به طراحی موتور بخاطر نبود مرجع های تحقیقاتی از کار کردن روی موتورهای دورانی صرف نظر میکنن. (از جمله خودم)
AHMADREZA
۵ تیر ۱۳۹۴بچه های ژاپنی دوست امیدوارم ناراحت نشید و لی من نظرم رو میدم درسته از نظر موتور و… در زمان خودشون خوب بودن ولی از نظر طراحی یکی از یکی زشت تراند
ali
۵ تیر ۱۳۹۴به همین سادگی به همین خوشمزگی
زشت ترین ها ؟؟؟؟
اونوقت زیبا ترین ها چی هستن؟؟
جهانگیر
۵ تیر ۱۳۹۴مردم ژاپن جز ماشین باز ترین مردم دنیا هستن بر عکس مردم کره
ولی شرکت های ژاپنی تو این چند ساله از نظر ماشین های اسپرت کم کاری کردن.
Lord Cezar
۵ تیر ۱۳۹۴Acura NSX سر آمد هست بین همشون . خیلی طراحیش عالیه . خیلی خوشم میاد ازش.
mohamad
۵ تیر ۱۳۹۴طراحی بعضی از ماشین هاشون خوب و قشنگه همه ی کشور های که ی اتفاق بزرگ توشون افتاد به جاهایی خوبی رسیدن مثل ژاپن والمان که بعد از( هیروشیما و جنگ جهانی )به قدرت هایی خوبی تو زمینه های مختلف رسیدن ولی ایران نمی دونم!!!!
کیارش
۵ تیر ۱۳۹۴یه نگاه به پورشه 959 که مربوط به 1986 هست بندازید،میفهمید که برتری مهندسی یعنی چی :)
بله بله حواسم نبود ژاپن تکنولوژیش رو داشته ها منتها میخواسته ماشیناش گرون نشن برا همین ……. ساخته :)
بعد یه سری ماشین باز نما تو یه پستی گفته بودن ژاپن قطب صنعتی دنیاس :)))))
البته درک بعضی چیزا یه سری حداقل هایی لازم داره
P.G
۵ تیر ۱۳۹۴اوا مهنتس فرهاد تویى؟!
فکر مى کردم بعد اون پست دیگه روت نشه تو این سایت کامنت بذارى،ولى میبینم که ماشالا روحیتون خوبه مهنتس
منتها ناقلا نام کاربریتو عوض کردى و با هویت جعلى میاى تو سایت کسى نشناستت؟!؟!اى کلک!فک نمى کردى مچتو بگیرم،نه؟:)
مهنتس شما دست از این طرز کامنت گذاشتن توهین آمیز و زننده ات برنداشتى؟!وقتى آدم کامنتاتو میخونه احساس میکنه موقع نوشتن کامنت از شدت خشم مشتاتو گره کرده بودى و دندوناتو به هم فشار میدادى،شاید هم زده باشى آینه اتاقتو شکسته باشى!این همه خشونت و بغض و کینه چرا؟
الان مثلاً چه دلیلى داشت بدون مقدمه و بدون اینکه کسى چیزى گفته باشه اومدى تو پیج ماشیناى ژاپنى دارى آلمان آلمان میکنى و تشنج درست کنى؟!
بابا مهندس ناسلامتى شما تحصیلات عالیه دارى،تو دانشگاهى درس میخونى که ما جماعت عوام الله رو نمى ذارن حتى از جلو درش رد بشیم(هرچند آخر نفهمیدم این دانشگاه به این عجیبى که حتى نمى ذارن کسى از جلو درش رد بشه کجاى ایرانه)،این بنده خداها ژاپنى بازاى سایت گناهى ندارن که برنداى ژاپنى رو دوست دارن،دست خودشون نبوده که،فریب این چشم بادومى ها رو خوردن!شما اگه میخاى مشکلو از ریشه حل کنى باید به قلب مشکل حمله کنى که همانا شرکت ها ى خودروسازى ژاپن هستن!میتونى برى تو سایتاشون و نظرات حکیمانه تونو در مورد اینکه چقدر ماشیناى ژاپنى آشغالن مستقیماً به خودشون منعکس کنى،من مطمئنم با علم و دانش ناب و توضیحات شما خود این شرکت ها پى میبرن به اینکه چه غلط بزرگى انجام دادن که به عرصه ى خودروسازى وارد شدن و اینکه حضور در این عرصه صرفاً برازنده ى قوم برتر یعنى آلمان هاست و حضور بقیه در این عرصه گناهى بس بزرگ و نابخشودنى است و خداوند هر آن قوم غیر از آریایى هاى مقیم حوضه ى رود راین را که بخواهد به عرصه ى ساخت هر گونه چهار چرخ ورود کند به عذاب و عقوبتى دردناک بشارت داده!
آره مهنتس جان،برو دنبال ریشه ى فساد،نه این فریب خوردگان ژاپنى دوست
البته باز من عرذ میخام که در محضر اختر تابناک کهکشان علم و دانش(منظورم شمایى ها!)زبان درازى و اسائه ادب کردم:)
luis
۵ تیر ۱۳۹۴کیارش(فرهاد) پسر خوبیه و اطلاعات خودرویش خیلی بالاست به من یکی که چیز یاد داده ولی ازش بارها خواهش کردم اینجوری کامنت نزار به خدا برا خود خودروهای ناب المانی هم زشته یهو اسم پورشه خدا دلاری رو بیاری بین این ماشین های اسپرت و ساده ژاپنی ولی نمیدونم چرا گوش نمیده بازم ازش خواهش میکنم اینجوری کامنت نزار به خدا از سود وزیان این کارخونه ها به ما یک سنت هم نمیرسه که بخوایم حرص الکی بخوریم به خدا خود ژاپنی ها و کل دنیا میدونن که مهندسی میکانیک و دینامیک المان ها خداست نیازی به این همه داد و بیداد نیست .
american and japan
۵ تیر ۱۳۹۴وایییی پکیدم از خنده …اعصابم خورد شد اومدم خالی کنم سرت دیدم گفتن به زیبایی دوستان…
کیارش
۵ تیر ۱۳۹۴خوشم میاد از اینکه میبینم ژاپنی بازا از بحث علمی عاجز میشن و شروع میکنن به مغلطه کردن
حرف منم قبول نداری،باشه
حرف کارشناسا رو هم قبول نداری ؟؟
تو بحث صنعت اینقدر قشنگ از ژاپن دفاع کردی که ژاپن خورد شد :))))
ژاپن حتی جمعیتش از المان بیشتره :)))) عین جمله خودته
کارشناسا تو لیستی که از برترین موتورا ارایه دادن، نصف بیشترش رو المانی انتخاب کردن
چرا ؟ چون ژاپن حرفی واسه ارایه نداره حالا تو فک کن صنعت ژاپن خفنه :)))))))))
خداییش یکی از دلایلی که علیه ژاپنی بازا کامنت میذارم اینه که جوابای شما باعث شادی ملت میشه :)
مجموع این اسباب بازیا توان مقابله با 959 رو داره ؟؟ خخخخخخخخخخخخ
جواب ژاپنی بازا : واسه چی اومدی جایی که مطلبش مربوط به ماست کامنت گذاشتی و ما رو خورد کردی ؟
سعید
۱۷ آذر ۱۳۹۶البته،رفیق من خودم چند ساله ژاپنی سوار میشم،ولی خدایی،تکنولوژی خودرو سازی آلمان و امریکا هم هر کدوم یه دنیای قابل تامل جدایی دارن،که لذت سوار شدن اونها هم دست کمی از ماشین های ژاپنی نداره،ولی منصفانه بگم،برای ماشین بازی ،ماشین های ژاپنی اصن،خیلی خوبن،خیلی،من ترجیح میدم،آلمانی ،و امریکایی رو برای مجالس رسمی و …. و ژاپنی رو برای حال و هول و …. استفاده کنم.مخلص همه دوستان
luis
۵ تیر ۱۳۹۴کیارش جان من به نمایندگی از همه جواب شما را دادم و گفتم پورشه بهتره و شما نباید اصلا پورشه رو بیاری تو این پیج شما بزار یه پیج از ماشین های ایتالیایی بزارن بعد برو اونجا حریف بطلب کبوتر با کبوتر اخه پورشه رو که نباید با این اسپرت های ساده مقایسه کرد. شما هم جواب کامنت های قبلی منو بده لطفا من به دنبال یک بی ام دبلیو میگردم که تو شتاب سرعت هندلینگ لکسوس ال اف ای رو له کنه رقابت بنز sls و لکسوس ال اف ای رو بارها تو یوتیوب دیدم ولی دنبال یه بی ام دبلیو میگردم.
کیارش
۵ تیر ۱۳۹۴مخلصم luis جان
اول اینکه اینجور که شما دارید میگید،صنعت افغانستان از المان و ژاپن بهتره چون افغانستان الاغ داره که خیلی ارزونه ولی ژاپن تویوتا و نیسان داره که گرونتره
بحث قیمت نیست،ژاپن اگه تواناییش رو داشت مطمین باش ماشینی برای مقابله با فراری و پورشه و امثالهم میساخت
در ضمن،وقتی یه ژاپنی باز که دیگه هیچ حرفی واسه گفتن نداشت و کاملا درمونده شده بود برگشت گفت تویوتا با سوپرا با فراری رقابت میکرد شما کجا بودید ؟؟؟
قدرت مهندسی قیمت نداره،ژاپن اگه میتونست ماشینی میساخت که با 959 و دیابلو های اون موقع و امثالهم رقابت کنه
ولی نساخت،دلیلش ؟؟؟ لابد پولش رو نداشته ؟؟ لابد دوست نداشته و عشقش نکشیده ؟؟
دلیلش واضحه،توان مهندسیش رو نداشت،بعد یکی که خیلی ادعای ماشین بازی داره گفته بود ژاپن قطب صنعته و فلان :)))))))
luis
۵ تیر ۱۳۹۴ول کن واقعا بعضی ها بی مطالعه حرف میزنن تو چرا حرص میخوری؟؟؟
مگه یه بابایی نگفت اشغال های تولید المان همه بش خندیدن حتی خود من تو هم بخند و لذت ببر.
Fsport
۵ تیر ۱۳۹۴دوباره در جواب آقای کیا رش…
همین پورشه پورشه که میکنی این پورشتون رو یه مهندس ژاپنی از نابودی نجات داد…
خودت هم میدونی که ژاپن اینقدر گنده هست که داریش صنعت برند معمولیش رو با یه خودروی لوکس آلمانی مقایسه میکنی…
برای بیشتر شدن اطلاعات شما اگه یه نگاه به مجله ماشین ماه قبل بزنی یه نمونه از قدرت و مدیریت ژاپنی رو میفهمی…هنوز خیلی خیلی به ژاپنی ها بدهکارین مخصوصا همین پورشه ای که مثال زدی…
ali
۵ تیر ۱۳۹۴آقا کیارش و آقای لوئیس چرا پشت سر من غیبت میکنید ؟ آقای کیارش چرا از خودت حرف میزنی ؟ من هیچ حرفی برای گفتن نداشتم و کاملا درمونده بودم ؟ من همیشه حرف برای گفتن درباره ژاپنیها دارم و هیچوقت هم درمونده نمیشم . در ضمن خیالاتی هم نیستم . آقای لوئیس من قبل از اینکه حرفی درباره ژاپنیها بزنم قبلش مطالعه میکنم و بعد حرف میزنم . حیف که منبع مقایسه سوپرا و فراری را در آرشیوم save نکردم و الا حتما حرفم را ثابت میکردم . البته یک مقایسه جمعی هست که toyota celica supra و ferrari 308 با چند خودرو دیگه مقایسه شده است . ممکنه در این تست تویوتا شکست خورده باشه . http://www.caranddriver.com/comparisons/audi-quattro-vs-porsche-911-and-six-others-archived-comparison
ali
۵ تیر ۱۳۹۴تویوتا ؟؟سوپر اسپرت؟؟؟ رقابت با فراری و پورشه؟؟؟ جک گفتیارنه؟؟
هر برندی برای یه کاری ساخته شده مگه تویوتا برای رقابت با فراری ساخته شده؟
پس اگه اینطوره منم میگم پورشه نمیتونه یه ماشین بسازه که هم قدرتمند باشه هم لوکس و زیبا و قیمتشم مناسب باشه((که غیر ممکنه))
amir chp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵***
فقط یه کرولا رو نزدیک هشتاد میلیون فروش داشته
کل صنعت ایتالیا رو جمع کنی ایقد ماشین تولید نکردن
تویوتا بزرگترین کمپانی دنیاس چون منطقی و صنعتی فکر میکنه
پر فروش ترین ماشینای دنیا رو میزنه
لکسوس هر سال داره به عنوان با کیفیت ترین برند دنیا انتخاب میشه
برو درباره اقتصاد بخون تا ببینی چرا رولز رویز برشکست شد چرا بنتلی برشکست شد چرا ام جی برشکست شد
چرا تویوتا شد بزرگترین کمپانی دنیا چون اقتصادی فکر میکنه
پر فروش کمپانیه دنیاس
بخواد مهندسیشو داره که بزنه زمین
همین تویوتا سوپرا رکوردار درگ جهان هست سرچ کن سوپرا اکانو
میخوام ببینم این المانی ها کجا بودن
رکوردار درگ یک مایل هم که جی تی ار هست با یه اختلاف وحشتناک
کلا تاپ تن رکوردا درگ ببینی همه ژاپنیه المانی خبری نیست
amir chp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ژاپن سوپر اسپرت ساز نیست ولی فقط یه ماشینش به اسم کرولا هشتاد میلیون ازش فروخته شده یعنی بیشتر کل ماشینایی که سوپر اسپرت سازای دنیا مثله فراری و لامبو ساختن
راستی فراری و لامبو چقد ارزش دارن ؟
چون تویوتا بزرگترین و با ارزش ترین برند دنیاس
در ضمن میگی ژاپن توان و مهندسیشو نداره برو تاریخ فرمول یک رو تو دهه نود تیم مکلارن هوندا رو بخون که ارتون سنا الن پروست و … با ماشینای هوندا هر مسابقه سکو های اول و دوم مال خودشون بود
اگه نسبت به ادعات حالیت باشی لابد میدونی معنی فرمولا وان چیه
یعنی فرمول اول فرمولی که از اون بهترین بیرون میاد یعنی بالاترین سطح مهندسی و هر کمپانی توانایی تولید انجین فرمول یک نداره
هوندا الان داره تولید میکنه
این یعنی اینکه توانایی سومر اسپرت سازی رو دارن ولی فکر اقتصادی دارن برو لیست با ارزش ترین کمپانی های دنیا رو ببین
تویوتا هوندا نیسان جز ده برند اول هستن تویوتا که صدر رو داره
مدیریت اقتصادی همینه
سعید
۱۷ آذر ۱۳۹۶قابل توجه شما دوست ،آلمانی،دوست،این که توی امریکا و اکثر کشورهای اروپایی،اساسا ماشین بازهای ،خیابونی، و اسپرت بازها در خود آلمان و امریکا و … 70در صد ماشین ژاپنی جمع میکنند،حالا هِی شما بکوب تو سر ژاپن،داش قربونت،سلیقه است دیگه،سلیقه،سَ ل ی ق ه ما عقب مونده ها هم با ژاپنی های عقب مونده تر جور تره،شما به بزرگیه ژرمن بودنتون ببشخین.
luis
۵ تیر ۱۳۹۴ولی جدا جدا از شوخی و این حرفا من همیشه برام جای سواله که چرا بی ام دبلیو یه سوپر اسپرت تولید نمیکنه ائودی پورشه بنز همه یکی رو دارن حتی لکسوسم زد که خوب در اومد فقط خیلی گرون بود چرا بی ام نمیزنه؟؟؟
کیارش
۵ تیر ۱۳۹۴luisمن حرفات رو کاملا قبول دارم
منتها بعضیا واقعا حرفاشون اعصاب خورد کنه
طرف برا دفاع از صنعت ژاپن داره میگه جمعیتش از المان بیشتره :)))))))))
تاریخ صنعت داره میگه 90% نو اوریا مال المان بوده بقیشم مال امریکا ژاپن هم فقط یک مصرف کننده علم هست نه تولید کننده
در اینکه مصرف کننده خوبیه شکی نیست من هیچ وقت نگفتم لکسوس اشغاله
بعد طرف اومده میگه روشای مدیریتی تویوتا داره تدریس میشه :)))))))
اخه جواب از این خنده دار تر؟؟؟
خب خداییش ادم بعضی وقتا اعصابش خورد میشه دیگه
میگه ژاپن قطب صنعت دنیاس :))))
فقط نمیدونم چرا همیشه مصرف کننده علم بوده نه تولید کننده
نمیدونم چرا بحث برترین موتورا میشه که کشوری به اسم ژاپن وجود خارجی نداره ( البته مطمینا مطمینا اون اقایی که اون حرفا رو زده از کارشناسای خارجی بهتر و بیشتر میفهمه :)))))) )
ولی خدمات پس از فروش که بحثش پیش میاد اسم ژاپن میاد بالا بعد طرف اومده میگه قطب صنعته :)
luis
۵ تیر ۱۳۹۴https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ward's_10_Best_Engines البته ژاپن هم تو رتبه بندی بهترین موتور ها خیلی رتبه اورده ولی المان اوله امریکا دومه و ژاپن سومه که حد اقلش ثابت میکنه صنعت خودرو ژاپن از خیلی از اروپایی ها جز المان(منظور فرانسه و…..) جلوتره
luis
۵ تیر ۱۳۹۴https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category:Japanese_inventions به قسمت japanese inventions برو چیز های زیادی نظیر سی دی دی وی دی سی دی رم فلش مموری دستگاه فکس و… جزو اختراعات ژاپنی ها بوده البته اختراعات المانی ها بیشتره و این کاملا نشون میده که المانی ها در علم کهنه کار هستن.
luis
۵ تیر ۱۳۹۴در بهترین موتور سال المان 73 بار امریکا70 بار و ژاپن 56 بار رتبه اورده و همه دوستان باید اینو در نظر بگیرن که اساسا انقلاب صنعتی و رونسانس یا همون دوران نوین از اروپا شروع شده که المان از اون زمان تا کنون مرکز علمی اروپا بوده ولی پس از مهاجرت اروپایی ها به قاره جدید (امریکا) و هجوم دانشمندان در دوران جنگ های جهانی از اروپا به امریکا و جذب و پرورش مغز ها و استعداد های جدید توسط امریکا باعث شد که مهد صنعت جهان به امریکا منتقل بشه در این میان شرق نشینان قاره کهن نظیر ژاپن کره و چین با سرعت زیاد خودشونو به مرز های علمی نزدیک کردن که این تلاششون ستودنیه ولی افسوس که خیلی کشورها نتونستن به این میدان وارد بشن.
بهزاد
۵ تیر ۱۳۹۴کیارش جان دوست گرامی اگر اساس کارمون گفتگو در فضای نقد، دوستانه باشه و از ادبیات تهاجمی استفاده نکنیم شکی نیست که دیدگاه ها مورد قبول واقع میشه.
اگر قراره دوستانه بحث کنیم بنده از شما سوال هایی دارم؛
شما کشور ژاپن را از نظر صنعتی در حد کشورهای تراز اول مثل آلمان و آمریکا یا دیگران نمیدونید و از این لحاظ یک مصرف کننده محض میپندارید که از علوم صنعتی به خصوص ادوات ساخت سایرین برای تولید استفاده میکنه و حالا اگر امکانش هست بفرمایید این تجهیزات صنعتی که ژاپنی ها استفاده میکنند ساخت چه شرکت یا کشوری هست؟
در قسمت های قبلی در مورد غول های الکترونیک هم ایراداتی وارد کردید و از شما میپرسم که در کل ریز پردازنده ها با دست خالی که ساخته نمیشوند میخوام بدونم ادوات ساخت متریال الکترونیکی توسط چه شرکت هایی ساخته میشوند و اسمهاشون چیه؟
سوالات دیگری هست و اگر به همین سوال ها جواب موثقی بدهید اونها هم پرسیده خواهد شد.
کیارش
۵ تیر ۱۳۹۴اتفاقا شاهین جان من با اقا luis خیلی هم اکی ام ولی خداییش باید جلوی […] گفتن بعضیا رو گرفت
یکی تو پست قبلی گفته بود تویوتا با سوپرا با فراری رقابت میکرد
یکی گفته بود چون ژاپن جمعیتش بیشتر از المانه بنابراین قطب صنعت دنیاس :))بهزاد جان عزیز من شما سوال رو با سوال جواب نده
اون اقا گفت ژاپن غول الکترونیکه
من سوالم اینه : چرا فقط امریکا توانایی تولید سی پی یو کامپیوتر رو داره ؟؟
لابد چون اب و هوای ژاپن واسه سی پی یو زدن خوب نیست نه ؟؟
luis جان،در مورد lfa برو مقایسه lfa و پورشه gt2 رو تو سایت autoexpress بخون
میبینی که خیلی راحت لکسوس شکست خورده و پورشه از همه نظر ازش بالاتره
نظر دوستمون شاهین هم کاملا درسته
بارزترین مثالش بی ام و های سری ام پرفورمنس که در عین حال تا دندان لوکس و راحتن و در عین حال خیلی راحت شتاب 0-100 همون lfa رو هم میزنن
این نشون میده که بی ام و اگه بخواد میتونه خیلی راحت سوپراسپرت بزنه ولی فعلا سیاستش این نیست دلیلش رو خودشون بهتر میدونن
ولی بی ام و های سری ام بهترین مثال برای ثابت کردن توانایی بی ام و برای تولید ماشین با عملکرد بالاست
کیارش
۶ تیر ۱۳۹۴ادمین خوب هوای ژاپنی بازا رو داره و تحمل دیدن له شدنشون رو نداره
تا حالا بالای بیستا کامنت منو پاک کرده بهزاد جان عزیز من شما سوال رو با سوال جواب نده
اون اقا گفت ژاپن غول الکترونیکه
من سوالم اینه : چرا فقط امریکا توانایی تولید سی پی یو کامپیوتر رو داره ؟؟
لابد چون اب و هوای ژاپن واسه سی پی یو زدن خوب نیست نه ؟؟
luis جان،در مورد lfa برو مقایسه lfa و پورشه gt2 رو تو سایت autoexpress بخون
میبینی که خیلی راحت لکسوس شکست خورده و پورشه از همه نظر ازش بالاتره
نظر دوستمون شاهین هم کاملا درسته
بارزترین مثالش بی ام و های سری ام پرفورمنس که در عین حال تا دندان لوکس و راحتن و در عین حال خیلی راحت شتاب 0-100 همون lfa رو هم میزنن
این نشون میده که بی ام و اگه بخواد میتونه خیلی راحت سوپراسپرت بزنه ولی فعلا سیاستش این نیست دلیلش رو خودشون بهتر میدونن
ولی بی ام و های سری ام بهترین مثال برای ثابت کردن توانایی بی ام و برای تولید ماشین با عملکرد بالاست
بهزاد
۶ تیر ۱۳۹۴کیارش عزیز شما میگی cpu بنده میگم همین cpu ها یا در کل صنعت نیمه رسانا که توسط دست ساخته نمیشه و میخوام ریشه یابی کنم ببینم این cpu ها توسط چه ادواتی ساخته میشوند و ساخت کجا هستند؟
منظور اون دوستمون از غول الکترونیک شاید این باشه که شرکت های زیادی در ژاپنی هستند و اگرهم درآمد کلی تمام شرکت های الکترونیکی ژاپنی را حساب کنیم عدد بزرگی هست و در کنار آمریکا و کره و چین و تایوان بزرگان این صنعت هستند و هرکدام در قسمتی از این صنعت دارن پول بدست میارند و فکر کنم شما فقط از ژاپن سونی را میشناسید و اگر دوست داشته باشید لیست سایر شرکت ها و درآمدهاشون را برای شما ذکر کنم.
luis
۶ تیر ۱۳۹۴کیارش جان من راجع به بی ام پرسیدم نه پورشه و میخواستم همینو بشنوم که بگی تو سیاست های بی ام تولید سوپر اسپرت فعلا تعریف نشده در سیاست های خیلی از کمپانی های بزرگ خیلی چیزها تعریف نشده و اصلا درستش همینه حالا شما فکر کن یه ادم نادون و نا عقل که مثلا با خودروهای المان لجه بیاد بگه اب و هوای کارخونه بی ام بده پولشو ندارن پس چرا سوپر کار تولید نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟ حالا هی منو شما بگیم تو سیاست های کمپانی نیست هی اون تکرار کنه حرفشو و….. مطمعنا اگه بی ام بخواد سوپر اسپرت بزنه عالی میسازه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ تیر ۱۳۹۴درود .
بهزاد جان اگر زحمتی نیست ، ایمیلتو چک کن . ممنون .
سعید
۱۷ آذر ۱۳۹۶عزیزان،آلمان صنعتش سرآمد،و ژاپن الکترونیک،این چه بحثیه الان،یکی با ماشین ژاپنی حال میکنه،یکی دیگه با آلمانی،یکی دیگه با ایتالیایی و امریکایی …بابا،اِلِ وی کنین.
Fsport
۵ تیر ۱۳۹۴luis جان
ال اف ای رو له کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگه داریییییییییم….مگه میییییییییشه…اونم چی بی ام دبلیو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه سوال….
این جمله از کیست:(بهترین ماشینی که تا به حال روندم)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
luis
۵ تیر ۱۳۹۴خب منم منتظرم ببینم چرا بی ام یه سوپر اسپرت نساخته ال اف ای رو که خودم قبولش دارم این جمله رو نمیدونم شاید من گفتم؟؟؟؟
Fsport
۵ تیر ۱۳۹۴چطور طرفدار لکسس ال اف ای هستی که نمیدونی این جمله از کیه…
شاهین
۵ تیر ۱۳۹۴جناب luis گفتین که BMW چرا سوپراسپرت نمیزنه در حالی که لکسوس lfa رو زده.عرضم به خدمت مبارکت که 0 تا 60 مایل به عنوان یه معیار نسبی برای سنجش شتاب هستش.لکسوس lfa که شما فرمودین، شتاب 0 تا 60 مایلش از 3/6 ثانیه بوده تا 4/0 (بطور متوسط شما 3/8 ثانیه در نظر بگیر). همین BMW که شما میگی سوپراسپرت نداره،M6 و M5 با پکیج مسابقه رو تولید میکنه که به ترتیب شتاب 3/5 و 3/8 رو میزنن! امیدوارم که منظورمو متوجه شده باشید دوست عزیز.
خیلی به سوپر اسپرت زدن نیست،مهم کارایی و عملکرد هستش و گرنه هر روز خبرشو میشنویم که کمپانی های گمنامی سوپر اسپرت میزنن که فلان قدر شتاب و قدرت داره.
ارادت
luis
۵ تیر ۱۳۹۴شاید گفته جرمی در تاپ گر باشه چون یادمه از ال اف ای خیلی تعریف کرد
luis
۵ تیر ۱۳۹۴شاهین جان دقیقا حرفت درسته منم میخواستم همینو بگم که تو سیاست های بی ام سوپر اسپرت فعلا تعریف نشده وگرنه اگه بزنه در شاهکار بودنش شکی نیست از طرفی ال اف ای فقط مث نیسان جی تی شتاب و سرعت نداره و عملکرد پیست و هندلینگش فوق العاده بود خودت میدونی که این خودرو با قیمت بسیار بالای پایه 375 هزار دلار بیش از 150 دستگاه فروخت .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۵ تیر ۱۳۹۴درود .
آقای F.SPORT ((( فرید ))) دیدی با اسم قبلی بین همه جایی نداری رفتی با ایمیل جدید ، اسم جدید اومدی ؟؟؟؟
دوست عزیز هنوز دیسلایک ها همراهت هستند .
اینقدر تابلویی که از کامنت هات میشه فهمید .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۵ تیر ۱۳۹۴درود . از کیارش عزیز و لوییس عزیز خواهش میکنم به خاطر یک فرد دیگه بهم نپرید . اصلا ارزش نداره . خدا اونو همینجوری زده . من منظور کیارش و کاملا میفهمم . همینطور منظور تمام ژاپنی بازها رو به جز
F.SPORT ((( فرید ))) .
تمام این بحث ها فقط به خاطر کامنت های قبلی و کنونی ایشونه .
آمارشو کاملا دارم . فکر میکنه زرنگه .
Fsport
۶ تیر ۱۳۹۴بقول جناب خان….فریییییییییییییییییییییید!!!!من تازه اومدم تو این سایت و اونی که میگی رو نمیشناسم…حالا ما خدمت شما هستیم…
آقا میلاد اسم من فرهود هستش حالا شما هر چی دوست داری صدا کن بگو فرید بگو اصغر بگو مشغلام الحسین…راحت باش.
شما از لایک و دیسلایک ها اسم هارو متوجه میشین؟؟؟؟؟
Fsport
۶ تیر ۱۳۹۴آفرین گفته جرمی بوده…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ تیر ۱۳۹۴درود .
آره تو که راست میگی .
المان های کامنتت مشخصه . در اینده وقتی برات رو کردم . متوجه میشی .
ali
۶ تیر ۱۳۹۴آقای لوئیس در دهه نود میلادی کارشناسان نشریات به خودروهایی مثل nsx و rx7 و 300zx و supra و 3000gt لقب سوپر اسپرت دادن . شما اومدی به این خودروها میگی اسپرت ساده . یعنی با این حرفت میخوای بگی از کارشناسان خارجی بیشتر میفهمی ؟؟
luis
۶ تیر ۱۳۹۴لطف کن لینکی که تو اون به این ماشین ها سوپر اسپرت گفته شده رو بزار شاید در اشتباه باشم ولی تا اونجایی که یادمه در برنامه های خودرو نظیر تاپ گر لکسوس ال اف ای اولین سوپر اسپرت کمپانی تویوتا نام برد و از عملکردش تمجید کرد.
amir chp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵کی تو رو به عنوان نماینده قبول کرد که خوتو میگی نماینده همه
در ضمن کیارش جان دلبندم مشکل همینه همش نشستی مجله و بروشور خوندی و کارشناس کارشناس میکنی هنوز نمیفهمی اونی که تو خیابون رنده میکنه حضرت جی تی ار هست
amir chp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵فقط یه هوندا رو مثال میزنم بشین سر جات صدات در نیاد
اولین بار که یه کمپانی شاسی مونوکوک روی ماشیناش استفاده کرد هوندا بود همین ان اس ایکس
اولین ماشینی که شاسی الومینیوم داشت ان اس ایکس بود
اولین ماشینی که بدنه تمام الومینیومی داشت ان اس ایکس بود
سر سیلندرشم الومینیوم بود با شاتونا تیتانیوم دقت کن زودتر از همه ی سوپر اسپرت ساز ها این هوندا بوده که شاسی مونوکوک و الومینیوم داشته
اولین ماشین چار چرخ محرک هوندا پرلود بوده که پورش پورش میکنی
اولین ماشین تولید انبوه هایبرید هوندا بوده هوندا اینسایت
اولین ماشین هیدروژنی دنیا هوندا بوده
تو زمینه گیربکس ها هم خدا میدونه چقد نو آوری داشتن که امروزه داره استفاده میشه ازشون
گیربکس ده دنده داره میسازه الان
هوندا رکوردار بهترین بازدهی در بین انجین های اتمسفر هست
f20c 2000cc 247ho
bmw z4 2lit turbo 241hp
زد فور دوازده سال بعد اون انجین هوندا با توربو شارژ و همون حجم باز هم توان تولیدیش از هوندا کمتره واقعا تحقیر بیشتر از این
تحقیر بیشتر این که اووپنج تو سال دوهزار با یه موتور دولیتری شتابش چار ثانیه بود الان بعد پونزده سال مدل دوهزارو پونزده کیمن با موتور دولیتری توربو شتاب رسمیش چهرو یک دهم اعلام شده میدونی پونزده سال یعنی چی ؟ چقد پیشرفت و تفاوت به وجود اومده
میدونی رکورد درگ چارصد متر و یک مایل دنیا دست انجینا ژاپنی هست
راستی هوندا دکوردار ساخت کم مصرف ترین ماشین دنیا هم هست
تو بحث موتور هم که رسما بزرگترین موتور سیکلت ساز دنیا و پر افتخار ترین تیم موتو جی پی هست
بزرگترین خودرو ساز دنیا هم که تویوتاست
کل پورش هایی که تا حالا ساخته شدن جمع کنی تعدادشون نصفه کرولا های فروش رفته از کمپانی تویوتا نمیشه
پورش نهصدو پنجاهو نه خیلی عالی بود ولی یه کانسپت بود و خب اره از زمان خودش جلوتر بود ولی این که بگی ژاپن هیچی نیست مثله این میمونه که به اینکه هیچی سرت نمیشه اعتراف کنی
AMIN
۵ تیر ۱۳۹۴به نظرمن از همه زیباتر آکورا (پشت)و سپس نیسانه و 3000جی تی..
ولی یه کلیپ از 3000جیتی دیدم تو یه پیست واقعا محشر بود… بدون ذره ای انحراف طوری پیچها رو با سرعت بالا رد میکرد که…
واقعا دوام فقط مختص ژاپنیاست اونم از 1980 تا 2000 ولی کم کم افول کردن به خاطر شرایط خاص اقتصاد ولی بازهم حرف اول رومیزنن…
milad
۵ تیر ۱۳۹۴ما کلی خاطره داشتیم با اینها توی مجله ماشین…کسی که نمی تونست فراری بخره یه ژاپنی عالی میخرید…من عاشق نیسان 300مدل 97بودم
میلاد
۵ تیر ۱۳۹۴توی این کوچولو های اسپرت ژاپنی HONDA-S2000 عشق منه.که تولیدش متوقف شد :(
luis
۵ تیر ۱۳۹۴جای تویوتا سیلیکا 1992 خالیه واقعا طراحی جالب و ایرودینامیکی داشت چراغ های مخفی جلوش هم که جای خودشو داره خودم برا اولین بار که از نزدیک دیدم باورم نمیشد این ماشین مال سال 92 باشه و بش مدل بالاتر میخورد نمیدونم چرا تو این لیست نیست ؟؟
armin
۵ تیر ۱۳۹۴اوج قدرت میتسو…
amir enzo
۵ تیر ۱۳۹۴دمت گرم عالی بودن
عشق است ژاپن
متین
۵ تیر ۱۳۹۴سلام …
امیدوارم دوستان ژاپنی دوست ناراحت نشن ولی همه ماشینا به جز آکورا NSX زشت بودن (نظر شخصیمه) اما از لحاظ موتوری همه خیلی فوق العاده بودن مخصوصا آکورا NSX … شخصا NSX رو خیلی دوست دارم …
روز خوش …
Fsport
۵ تیر ۱۳۹۴;کیا رش…
همینکه برند های معمولی رو با پورشه مقایسه میکنی همین بسه…دیگه برتری از این بالاتر…هه هه هه…
کیارش
۵ تیر ۱۳۹۴اخه سال 1986 که پورشه مدل 959 رو زد اسباب بازی فروشی لکسوس افتتاح نشده بود :)
ali
۶ تیر ۱۳۹۴آقا کیارش پورشه هم دقیقا مثل اسباب بازی فروشیه . با تشبیه lexus به اسباب بازی فروشی حرف خیلی خنده داری زدی . منم با تشبیه porsche به اسباب بازی فروشی حرف خیلی خنده داری زدم . اسباب بازی فروشی هیچ سنخیتی با پورشه و lexus نداره .
کیارش
۶ تیر ۱۳۹۴علی جان شمام دقیقا دقیقا عین ژاپنیا تو کار تقلید و کپی برداری هستی :)
چیز دیگه ای به ذهنت نرسید نه ؟؟؟؟؟ حداقل چوب اسکی با خودت بیار :)))
سال 1986 959 پورشه تولید شده که هنوز قابلیتاش از ال اف ای شما بیشتره
حالا معلومه اسباب بازی فروشی کجاست
Mahdi
۵ تیر ۱۳۹۴نیسان gtr برأی اولین بار سال 1969 تحت عنوان نیسان اسکای لاین gtr معرفی شد نه دهه نود
سامان از تبریز
۵ تیر ۱۳۹۴تویوتا نیسان مزدا و هوندا یه جورهایی خودشونو تو کورس نگه داشتند
ولی نمیدونم چرا میتسو با وجود تمامی توانایی هاش یکم از رقیباش عقب مون
به امید بازگشت دوران طلایی میتسوبیشی
datsun
۹ تیر ۱۳۹۴اینا هر کدام دنیا یی واسه خودشون داشتن ولی یه جورایی نیسان پرچم دار اسپورت سازی ژاپنه
ارمان
۵ تیر ۱۳۹۴اخه این 3000 میتسو رو نگاه چقدر نازه
میتسو چی کار کردی با خودت؟ فکر کنم معتاد شده
AMGs
۵ تیر ۱۳۹۴همشون شبیه همن
پیکان جوانان
۵ تیر ۱۳۹۴باعث خرسندیه که خودروسازای ژاپنی از سوپرا به LF-A (موترا) و از 300 zx به گودزیلا رسیدن .وباعث تاسف که ما از پراید تنها به سایپا 131 و 132 رسیدیم.
ARM
رضا
۶ تیر ۱۳۹۴اگه ژاپنی ها همینطور ادامه میدادن به ساخت ماشینهای اسپرت اقتصادی با بازده و عملکرد بالا مطمئنا در حال حاضر مجالی برای خیلی از کمپانی های دیگه که الان در این کلاس حضور دارن باقی نمیموند از جمله هیوندایی (جنسیس کوپه)
اما نمیدونم چرا همگی باهم دست از معرفی نسل های بعدی(بجز معدودی) کشیدن!
MjM
۶ تیر ۱۳۹۴ِژاپنی یعنی کیفیت .دوام . اطمینان
Ahmad..F12
۶ تیر ۱۳۹۴ژاپن ینی مزدا – هوندا – نیسان – میتسوبیشی
تماااااااااااام ♥
ارمان
۷ تیر ۱۳۹۴این که احمد گفت شامل acura & infiniti هم میشه گفته باشم
Carnoter.com
۷ تیر ۱۳۹۴انتخاب بین این چند خودرو واقعا سخت است.
دهه نود برای بیشتر خودروسازان خوب بود چرا که از خواب زمستانی دهه هشتادی بیرون آمدند.
با تشکر از نوشته ی شما
Ali
۷ تیر ۱۳۹۴درود؛
مطلب بسیار دلچسپی بود..امیدوارم که اشتراک مطالب اینچنینی ادامه داشته باشه !
با تشکر از آقای مهدی نیک سیرت