شما دارید اشتباه میکنید!
دیفرانسیل عقب همهچیز را بهتر میکند!
ما خودروهای دیفرانسیل عقب را دوست داریم. خودروهای دیفرانسیل عقب لذت بیشتری را نسبت به گونههای دیفرانسیل جلو ارائه میدهند. برن آوت میخواهید؟ دیفرانسیل عقب بهتر است. مسابقهی داخل پیست؟ قدرت را به چرخهای عقب بفرستید و لذت ببرید. ما فکر میکنیم که تقریباً هر خودروی دیفرانسیل جلو اگر دیفرانسیل عقب باشد، لذت بیشتری را به وجود میآورد. در این مطلب ۱۰ خودرو را گردآوری کردهایم که برخی دیفرانسیل عقب بوده و بعداً دیفرانسیل جلو شدهاند و بقیه اصلاً دیفرانسیل عقب نبودهاند. به ما بگویید کدام خودروی دیگری که در ذهن شماست، با دیفرانسیل عقب بهتر حس میشود!
بیوک رگال
دو کلمه: پلت فرم آلفا. با پلت فرمی آماده که در فرمهای کوپه و سدان کادیلاک ATS وجود دارد، بیوک رگال میتواند بیش از اینها بهروزهای اوج خود فکر کند. رگال توربو میتواند دوباره روزهای خوش را به یاد بیوک بیاورد. اگر رگال سیستم انتقال قدرت ATS را قرض بگیرد، باوجود طراحیهای انحنادار خود عریضتر از قبل به نظر میرسد و بیش از اینها دلربایی میکند. البته برخی خریداران فکر میکنند که کادیلاک ممکن است کمی بیشتر از رگال احساسات را برانگیزد.
سگمنت هاچ بک های داغ یکی از کلاسهای موردعلاقهی ماست. این خودروها کوچک، سریع و کممصرف هستند و همیشه خنده را بر لبان ما جاری میسازند. رنو با نمونههایی مثل رنو ۵ توربو و رنو کلیو V6 این موارد را به ما نشان داده است. این فرمول همچنین میتواند سادهسازی شود. پیشرانه را از خودروی دیفرانسیل جلو بردارید، آن را به صندلی عقب انتقال دهید، بادی کیت عریض اضافه کنید و لذت ببرید!
البته، چند تغییر دیگر لازم است تا از شر صندلیهای عقب و درهای عقب خلاص شوید، اما ما فکر میکنیم که همهی این تغییرات ارزش آن را دارد که از فیستا ST لذت کافی و وافی را برد! لینکلن کانتیننتال
برای برخی خودروها، میراث گذشته به جای مانده اما برای دیگران زنده کردن خاطرات خوش قدیمی سهل است. آپشن چهارچرخ متحرک قطعاً بهتر از دیفرانسیل جلوی خشکوخالی است اما این حقیقت که لینکلن کانتیننتال در شرف عرضه پلت فرمی بر پایهی چرخهای متحرک عقب ندارد، باعث میشود که اشکمان دربیاید. بزرگی، راحتی و دقت همگی نکتههای خوبی هستند اما واقعاً دوست داشتیم که لینکلن از این فرصت استفاده میکرد. کانتیننتال ۱۹۶۵ را به یاد آورید. در آن مورد، این خودرو دیفرانسیل عقب بود (البته خودرویی اسپورت نبود). آیا این کار امروز هم کاربرد دارد؟ از بنز،BMW و کادیلاک بپرسید که چرا سدان های پرچمدارشان دیفرانسیل عقب هستند. نیسان ماکسیما
به همراه نسل فعلی ماکسیما، نیسان نام 4DSC را هم آورده است که به معنی “خودروی اسپورت ۴ درب” میباشد. این ادعای بزرگی است اما روی کاغذ مشخصات ماکسیما بدین شرح است: ۳۰۰ اسب بخار قدرت، پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری، استایل خیرهکننده، پدال شیفتر، سیستم تعلیق اسپورت و رینگهای ۱۹ اینچی.
ماکسیما مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۴.۵ ثانیه و با سرعت ۱۵۹.۸ کیلومتر بر ساعت طی کرده است که رکوردی بسیار قابلاحترام برای خودروی فول سایز دیفرانسیل جلو است. اما ما انگشتبهدهانیم که چرا ماکسیما روی پلتفرم اینفینیتی Q50 ساخته نشده است، سیستم انتقال قدرت آن را قرض نکرده و ماکسیما را متمایزتر از آلتیما نکرده است؟ هیوندای ولوستر
هیوندای ولوستر طرز برخورد جذاب و دمدمی دارد که میتوانست بهطور کامل توسط سیستم دوچرخ متحرک عقب کامل شود. به همراه دیفرانسیل عقب، پیشرانههای ۴ و ۶ سیلندر جنسیس کوپه را قرض بکنید و در ولوستر قرار دهید و حالا هاچبکی خواهید داشت با ۲۰۱ اسب بخار قدرت که آماده است تا همانند رقبای صاحب نامی چون فولکس GTI و فورد فیستا ST تاختوتاز کند. شورولت ایمپالا
ایمپالا یکی دیگر از خودروهایی است که خواهان آنیم تا دیفرانسیل عقب باشد. پلتفرمهای دیفرانسیل عقب (در کادیلاک CTS یا CT6) و پیشرانههای شگفتانگیز ۸ سیلندر وجود دارند تا رویای ما را تکمیل کنند. فقط به شورلت SS که در سال ۲۰۱۷ دیگر نخواهد بود، بهعنوان مثالی درخشان از آنچه که میتوانست باشد نگاهی بیندازید. ما نمیگوییم که همهی ایمپالا ها را شبیه آن بسازند. آن مورد زیبایی کنترل سواری مغناطیسی است. ایمپالای پایه را همانند SS برای راحتی بیشتر تیون کنید. پیشرانهی ۳۰۵ اسبی ۶ سیلندر را هم زیر کاپوت قرار دهید و باز هم لذت ببرید. هوندا آکورد V-6
هوندا آکورد کوپه از پیشرانهای ۶ سیلندر، ۲۷۸ اسب بخار نیرو و ۳۴۰ نیوتنمتر گشتاور دریافت میکند. این پیشرانه به گیربکسی دستی و ۶ سرعته اتصال دارد. وزن آکورد به ۱۵۲۷ کیلوگرم میرسد (مدل ۲۰۱۳). فورد موستانگ ۲۰۱۳ پیشرانهای ۶ سیلندر با ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰نیوتنمتر گشتاور دارد که به گیربکسی ۶ سرعته ی دستی متصل است. وزن موستانگ هم به ۱۵۹۲ کیلوگرم میرسد. حالا، اگر هوندا کمی نیرو را بیشتر کند و از سیستم تعلیق اسپورت تری استفاده نماید، میتواند فورد موستانگ V6/شورولت کامارو و دوج را به چالش بکشد! برای کسانی که توازن پرفورمنس یک پیشرانهی ۶ سیلندر را میخواهند اما به دنبال کلکل در پشت هر چراغقرمز نیستند، آکورد دیفرانسیل عقب میتواند یک آرزوی زیبا باشد. فورد فیوژن
خودروهای کمی در سگمنت سدان های میان سایز با استایل خود جلبتوجه میکنند و فورد کاری پسندیده با محدودیت سواری دیفرانسیل جلو انجام داده است. با این محدودیت مخالفیم، هرچند فورد این فرصت را یافته تا از چندین پیشرانهی اکوبوست استفاده کند. سدان فرز و چابک با دیفرانسیل عقب؟ میتوانیم پشت آن بایستیم. سدانی داغ با بیش از ۳۵۰ اسب بخار قدرت از پیشرانهای ۶ سیلندر و ۳.۵ لیتری و با دیفرانسیل عقب؟ حالا در حال صحبت دربارهاش هستیم. هیوندای سوناتا
با پیشرانهی ۶ سیلندر وسوسهانگیزی که در جنسیس کوپه یافت میشود، نمیتوانیم کمکی کنیم اما متعجبیم: چه میشد اگر سوناتا دیفرانسیل عقب میبود؟ سوناتا بهآسانی خوشتیپترین هیوندای است و ما فکر میکنیم که دیفرانسیل عقب نهتنها پرفورمنسی قابلتوجه به سوناتا میبخشد، بلکه باعث رقابت شانهبهشانهی این خودرو با صدرنشینان این سگمنت میشود. با پیشرانهی ۲ لیتری توربو که ۲۴۵ اسب بخار نیرو تولید میکند، سوناتا قدرتی بیش از BMW 328i تولید میکند. مزدا ۳
مزدا ۳ مثال بزرگی از خودرویی است که سواری خوبی دارد اما یک موشک نیست! روی کاغذ، ۱۸۴ اسب بخار و ۲۵۱ نیوتنمتر خوب است اما برای خوار کردن دوستانتان کافی نیستند. هیچیک از ۱۵۵ اسب بخار و ۲۰۱ نیوتنمتر گشتاور مزدا MX-5 چشمگیر نیستند اما این خودرو در باران، برف و آفتاب لذتبخش است. خب این دیفرانسیل عقب را که میاتا را عزیز کرده، روی مزدا ۳ بگذارید و خودرویی خواهید داشت که در عین کممصرف بودن لذتبخش هم هست. از پیشرانهی ۲.۵ لیتری توربوی CX-9 هم که عرضه خواهد شد میشود استفاده کرد تا دیگر مزدا ۳ از یادها فراموش نشود.
سامان اذری
۲۱ فروردین ۱۳۹۵لامصب ماکسیما خیلی جذاب شده
Lord Cezar
۲۱ فروردین ۱۳۹۵بله از نظر ظاهری جذاب هست و موتور قوی هم داره ولی به ماشینی با این جثه و گیربکس CVT نمیشه اسم خودروی 4 در کوپه اسپرت داد. آخه گیربکس CVT رو چه به اسپرت بودن.کلا ضد حال هست این CVT .
سامان اذری
۲۱ فروردین ۱۳۹۵داش cvt های اکورد و ماکسیما خیلی بی نقص هستند
اصلا افت شتاب ندارن
ولی واسه کاهش مصرف سوخت خیلی عالی عمل میکنند
ماکسیما واقعا اگه دیفرانسیل عقب با گیربکس دستی بود خیلی عالی میشد
Lord Cezar
۲۱ فروردین ۱۳۹۵میدونم بهترین cvt ها رو نیسان تولید میکنه . ولی اون لذت بقیه گیربکس هارو نداره .
mohsen
۲۲ فروردین ۱۳۹۵پسشنهاد میکنم تست کنیدش ماکسیمام نشد آلتیما قانعتون میکنه
American and japan
۲۲ فروردین ۱۳۹۵میتسوبیشی ها با وجود ذات اسپورتشون همه cvt هستن از اوتلندر تا asx و یکی از اسپورت ترین سدان های دنیا لنسر.البته قبول دارم cvt های اولیه خیلی بی خاصیت بودن ولی الان خیلی خوب شدن.x33 نیو خریدم با گیربکس 7 سرعته جلوی cvt اینقدر بی صداست و مصرفش کمه و دقیقه که منی که کره ای هم نمیپسندم از این خوشم اومد.حتی الان تصورشو میکنم روی اریون هم بود جالب میشد.چون اریون صدای موتورش خیلی کمتر میشد و مصرفش هم با وجود اینکه الان کمه خیلی کمتر میشد.راستی یکی از این ماشینایی که میخواستم تو لیست باشه اریون یا همون کمری 6 سیلندر هست.با اریون وقتی میخوام شتاب بگیرم ماشین خیلی بالا و پایین میشد در هنگام بکسواد.اول فکر کردم زیر بندیش خرابه بردمش نمایندگی گفت این طبیعیه به خاطر شتاب زیادش و قدرتش.جرات نداره آدم نیش گازش بده میچسبوندت تو صندلی.بابام نشست کنارم گاز دادم فشارش افتاد پیرمرد!!!!
ولی یه چیزیم بگم دیفرانسیل عقب هیجان داره نه کنترل.مثلا توی دور برگردون ها با جنسیس یه ذره گاز بدید ته ماشین لیز میخوره و بعضی وقتا دیگه مزه نمیده و کار دست آدم میده.لحظه ناخوشایندش از اونجا شروع میشه که همون موقع بخوای صافش کنی و بیشتر گاز بدی اینم بیشتر تهش لیز بخوره.ولی اریون سر پیچ ها با هر چقدر سرعت هم بدی لیز نمیخوره و اگر هم بخوره 270 اسب بخاری که میزاره در اختیار چرخای جلو صافش میکنه.
Pooya_SK
۲۱ فروردین ۱۳۹۵برای هاچ بک ها بهتره از دو دیف استفاده شه تا دیف عقب و اینکه ماشین های زیادی هستن که اگه دیف عقب بودن خیلی بهتر میشد.
علیرضا4225
۲۱ فروردین ۱۳۹۵باتشکر از آقای احمد زاده مطلب جالب و مفیدی بود
صادق
۲۱ فروردین ۱۳۹۵یه مورد هم خودم اضافه میکنم که خیلی به خاطرش داغ شدم
نسل جدید Bmw x1
آخ داش شاهین، داغ دلمو تازه کردی … ;)
ولی جدای از این حرفا دیف جلو هم مزایایی داره، از تاثیر مثبت در مصرف سوخت بگیرید تا فضای بیشتر برای سرنشینان و حتی میشه گفت شتاب ماشین های دیف جلو در سطوح لغزنده گاها بیشتر از نمونه های دیف عقب هستش و…
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ممنون از دوستان عزیز
ax1
۲۱ فروردین ۱۳۹۵میشه یه لیست از خودرو هایی که دیفرانسیل عقب هستن و در ایران و جهان موجودن با قیمت و معرفی تو سایت بزارین، خدایی خسته شدم هرچی تو خیابون دیدم دیف جلو بود! هر چی هم که میخوای بخری دیف جلو هست! من دیف عقب میخوام …(oops!)
بهنام طیبی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ماکسیما و شورلت جذاب
نوید جهرمی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵تویوتای آریون و آوالون. ب جای مزدا 3 هم مزدا 6 . اینا هم جاشون خالیه.
بهراد
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ولی اگه سمند هم دیفرانسیل عقب بود بهتر میشد کمری هم دیفرانسیل عقبش خوب میشه
ارمان
۲۱ فروردین ۱۳۹۵فقط با ماکسیما موافقم و البته با هاچبک های جمو جور که نماده مانور پذیری و چابکی هستن به کلی مخالفم
البته ماکسیما هم پسر خوب این روزای شهر هاست دیگه باید کلاه شاپورو برداره دست مال یزدیو بزاره تو صندوقو یه تیشرت ادیداس بپوشهو بچه خوبی باشه ?
احمد باقری
۲۱ فروردین ۱۳۹۵این ماکسیما عجب طراحی باحالی داره، همون زمان هم که با این طراحی معرفی شد، خیلی ها رو به وجد آورد.
alireza-r
۲۱ فروردین ۱۳۹۵متن خوبی بود. با تشکر از شاهین احمدزاده عزیز.
تا جایی که من اطلاع دارم بیوک رگال نسخه دو دیفرانسیل هم داره. واسم عجیب بود که این ماشین هم توی این لیست بود.
amir chp
۲۲ فروردین ۱۳۹۵واقعا؟ شما خیر سرت نویسنده پدالی ؟اولا که دیف جلو خودش مزیت های زیادی نسبت به دیف عقب داره و هیچ متخصص و با سوادش اینطوری به خودش اجازه نظر دادن و بهتر خوندن دیف عقب نمیده
یک اینکه دیف جلو اتلاف نیروی کمتری نسبت به دو حالت دیگه عقب و تمام چرخ محرک داره معیار وزن هم باز تحت تاثیر قرار میگیره و قابل توجهت باشه این ماشینایی که گذاشته بودی اکثرا تو کلاس سواری سدان لوکس و خانواده بودن که فکر نمیکنم کسی بخواد با اکورد و ما سیما برن اوت بکنه و وقتی دیف جلو باشی میتونی از حداکثر دانفورس جلو استفاده کنی و بیشترین گریپ رو بگیری دلایل دیگه مثله کرس و قابلیت دیفیوز های پهنتر درعقب هم مزیت هایی موتور اسپرتی تره دیف جلو هست و اینکه دیف جلو توی برف و بارون و یخ عملکرد خیلی بهتری نسبت به دیف عقب داره در کل اون سه چار خط اول رو که خوندم خیلی متاسف شدم شما اگه داری مطلب میزاری نسبت به حرفات بیشتر دقت کن چون ادمای زیادی دارن میخونن
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۵دوست گرامی این مطلبی که ملاحظه فرمودید ترجمه هستش.
جای تعجبه که چرا اینقدر عجولانه موضع گیری کردید!
دیفرانسیل عقب هم نسبت به دیفرانسسل جلو مزیت هایی داره که تو همین پدال مطالبی راجع بهش منتشر شده.
Archi KHAN
۲۲ فروردین ۱۳۹۵مردم اعصاب ندارن شاهین جون :-) :-) :-)
amir chp
۲۸ فروردین ۱۳۹۵معلومه هیجان بیشتری داره و مسلما هیچ سواری لذتبخش تر از سواری یه دیف عقب قدرتمند نیست ولی شما با قاطعیت نوشتی دیف عقب همه چیز را بهتر میکند و بهتر است و فلان هیچ متخصص و با سوادیش اینطوری نظر نمیده که شما نوشتی منم گفتم دیف جلو مزیت های خودشو داره اگه میخوای برن اوت بکنی برو یه دیف عقب اسپورت بگیر چون این ماشینا همشون ماشینای نیمه لوکس و لوکس خانوادگی هستن نه اسپورت های که بخوای باهاشون دریفت کنی و دنبال شتاب و رانندگی اسپورت باشی
amir chp
۲۸ فروردین ۱۳۹۵این ماشینا رو تو کل دنیا امار بگیری فکر نکنم کسی باشه که اینا رو برای استفاده اسپورت و این داستانا گرفته و همه این ماشینا ماشینای خانوادگی هستن که فکر نکنم کسی دوست داشته باشه با خانوادش تو برف و گل گیر بکنه دیف عقب مزیت داره ولی مزیت هاش همه از نظر اسپورت هستن نه برای یه ماشین اکونومی
کیانوش
۲۲ فروردین ۱۳۹۵اخ اخ داغ دلمو تازه کرد این مطلب واقعا دیفرانسیل عقب لذت رانندگی که داره عمرا یه دف جلو بتونه بده حالا شما بیا سیستم تعلیق با فیبر کربن بساز برای دف جلو بازممممم دف عقب یه چی دیگست…
Siavash
۲۲ فروردین ۱۳۹۵ب ام و ۳۲۸ هم قدرتش ۲۴۵ اسب هست
mohammad fm
۳۰ فروردین ۱۳۹۵عشق است موستانگ برای دف عقب