سوپراسپرتها خودروهای بسیار گرانقیمتی هستند که خیلی از اقشار جامعه توان خرید آنها را ندارند اما بااینحال راهی وجود دارد که افراد کمدرآمدتر هم بتوانند لذت رانندگی با یک سوپراسپرت قوی و سریع را تجربه کنند و آن اینکه بجای صرف چند صد هزار دلار برای خرید یک فراری یا لامبورگینی صفرکیلومتر میتوان سری به بازار خودروهای کارکرده زد و تنها با ۵۰ هزار دلار سوپراسپرتهای جذابی را پیدا کرد؛ بنابراین در این مطلب لیستی از ۱۰ سوپراسپرتی تهیه کردهایم که میتوان با قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار خریداری کرد. خودروهای این لیست تنوع بالایی دارند و پیشرانههای مختلف، محور محرکهای گوناگون و ترکیبهای مختلفی در آن وجود دارد اما در همهٔ آنها ویژگیهایی شامل برندهای چشمگیر، پیشرانههای قدرتمند و ظاهرهای جذاب مشترک است. کسانی که این خودروها را خریداری میکنند بهتر است به دوستان، آشنایان و همسایگان خود نگویند چقدر هزینه کردهاند زیرا بهاحتمالزیاد آنها فکر میکنند این سوپراسپرتها بسیار گرانتر از ۵۰ هزار دلار هستند.
آکورا NSX
بازهٔ قیمتی: ۴۵,۶۰۰ تا ۶۶,۴۰۰ دلار
نسل اول آکورا NSX راحتی رانندگی روزانه را با پرفورمنس چشمگیری ارائه میکرد. این سوپراسپرت ژاپنی از مدل ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۲۷۰ اسب بخار قدرت مجهز بود و که در مدل ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ با یک نمونهٔ ۳.۲ لیتری ۲۹۰ اسب بخاری جایگزین شد. NSX اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب میشد که از ساختار مونوکوک تمام آلومینیومی استفاده میکرد و زیر کاور پیشرانهٔ آنهم متریال حتی چشمگیرتری بکار رفته بود. بلوک و سر سیلندر آلومینیومی، شاتونهای تیتانیومی و پیستونهای چدنی تضمینکنندهٔ دوام بالا، وزن سبک و قابلیت اطمینان پیشرانه در دورهای بالا بودند. پیدا کردن نسخههای قویتر NSX با قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار دشوار است اما نمونههای تمیزی از مدلهای اولیهٔ آن با این قیمت در بازار پیدا میشود.
آستونمارتین ونتیج
بازهٔ قیمتی: ۵۱,۳۰۰ تا ۵۲,۵۰۰ دلار
ونتیج V8 مطمئناً اولین محصول پایهای واقعی آستونمارتین بود. ونتیج که روی پلتفرم آلومینیومی VH آستون ساخته شده بود، در مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ از یک پیشرانهٔ ۴.۳ لیتری V8 با ۳۸۰ اسب بخار قدرت استفاده میکرد که بر اساس طرح جگوار ساخته شده بود. برای مدل ۲۰۰۹ اما پیشرانهٔ جدید ۴.۷ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت ارائه شد و در سال ۲۰۱۲ هم مدل ونتیج S با ۴۳۰ اسب بخار قدرت به بازار آمد. هماکنون با حدود ۵۰ هزار دلار میتوان هردو نسخهٔ کوپه یا کابریولت و حتی مدل ونتیج S را در بازار پیدا کرد اما کسانی که پول کمتری دارند میتوانند سراغ مدلهای اولیهٔ ونتیج بروند که قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار دارند.
آئودی R8
بازهٔ قیمتی: ۵۵,۵۰۰ تا ۶۸,۶۰۰ دلار
نسل اول R8، آئودی را به روش کاملاً جدیدی در بازار مطرح کرد زیرا پلتفرم این سوپراسپرت با لامبورگینی گالاردو مشترک بود. پیشرانهٔ پایهٔ R8 یک نمونهٔ ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی ساخت خود آئودی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت بود که خودرو را ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، ارگونومی آشنای آئودی و سواری راحت در بین سوپراسپرتهای موتور وسط در سال ۲۰۰۸ کاملاً انقلابی بود و به همین دلیل R8 به سوپراسپرت روزمره مشهور شد. البته قیمت نمونههای کارکردهٔ این سوپراسپرت آلمانی کمی از مرز قیمتی ما بالاتر است اما بااینحال در بازار میتوان اولین مدل R8 یعنی مدل ۲۰۰۸ با پیشرانهٔ V8 را با قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار پیدا کرد.
بنتلی کانتیننتال GT اسپید
بازهٔ قیمتی: ۴۵,۴۰۰ تا ۶۰,۵۰۰ دلار
نسل اول بنتلی کانتیننتال GT که در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد مدرنترین خودرویی بود که بعد از دههها نشان B بالدار را بر پیشانی داشت. با وجود کارهای مهندسی زیادی که توسط شرکت مادر یعنی فولکسواگن روی این خودرو انجام شده بود (مثل طرح پیشرانهٔ منحصربهفرد W12)، کانتیننتال GT مثل هر بنتلی دیگری سریع و راحت بود؛ اما کسانی که سرعت بیشتر و راحتی کمی کمتری میخواستند میتوانستند سراغ مدل اسپید بروند که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت. کانتیننتال اسپید که سبکتر، پایینتر و سفتتر است، تعادل خوبی بین گذشته لوکس بنتلی و تکنولوژیهای آینده برقرار میکند.
شورلت کوروت C6 ZR1
بازهٔ قیمتی: ۵۵,۰۰۰ تا ۶۵,۰۰۰ دلار
نسخهٔ ZR1 از نسل C6 شورلت کوروت با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و قیمت پایهای بیش از ۱۰۰ هزار دلار در زمان تولید، ارزشی باورنکردنی در برابر پرفورمنس داشت. این خودرو بین مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ ساخته شد و هماکنون یافتن نمونههای از آن با قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار دشوار است اما بهاحتمالزیاد ارزش C6 ZR1 دیگر چندان کاهش پیدا نمیکند و بنابراین این یک سرمایهگذاری مناسب محسوب میشود. البته نسخههای دیگر کوروت C6 مثل گرند اسپرت و Z06 را میتوان با قیمت بسیار کمتری در بازار پیدا کرد.
شورلت کوروت C7 Z06
بازهٔ قیمتی: ۴۸,۳۰۰ تا ۵۳,۱۰۰ دلار
نسل C7 کوروت بهبودهای زیادی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرد و به همین دلیل ممکن است برای برخی C7 Z06 از C6 ZR1 جذابتر باشد. در سینهٔ این مدل هم همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ZR1 نسل قبلی قرار دارد که با ۶۵۰ اسب بخار قدرت فقط کمی قویتر است اما بشدت بروز شده است. C7 Z06 مانند C6 ZR1 با دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه میشد اما پویایی هندلینگ آن در کلاس جهانی بود. هماکنون تعداد انگشتشماری کوروت C7 Z06 را میتوان با قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار پیدا کرد.
دوج وایپر GTS
بازهٔ قیمتی: ۲۸,۹۰۰ تا ۵۳,۶۰۰ دلار
نسل اول دوج وایپر با پیشرانهٔ V10 طراحی شده برای تراکهای وظیفه سنگین، یک ماسل کار وحشی بود که وانمود میکرد قاتل فراری است. وایپر RT/10 مدل ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ به یک پیشرانهٔ عظیم ۸ لیتری V10 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز بود که بازدم خود را از طریق اگزوزهای جانبی تهاجمی انجام میداد. سپس نسخهٔ بروز شدهٔ وایپر RT/10 در سال ۱۹۹۶ به بازار آمد. مهمترین تغییر این نسخه انتقال اگزوزها از طرفین به عقب خودرو بود که ۱۵ اسب بخار به قدرت موتور اضافه کرد؛ اما وایپر RT/10 ممکن است برای خیلیها کمی زمخت و غیرکاربردی باشد خصوصاً با توجه به اینکه حتی از پنجرههای جانبی هم بیبهره بود. به همین دلیل، در اواخر سال ۱۹۹۶ نسخهٔ کوپهٔ GTS با سقف ثابت هم ارائه شد که برای رانندگیهای روزانه خیلی بهتر بود. خوشبختانه هماکنون هردو نسخهٔ نسل اول وایپر در بازار کارکردهها با قیمتی بسیار کمتر از ۵۰ هزار دلار وجود دارد و حتی میتوان نسل دوم (۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷) آنرا هم با قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار پیدا کرد.
لوتوس اسپریت
بازهٔ قیمتی: ۳۰,۰۰۰ تا ۴۶,۰۰۰ دلار
لوتوس اسپریت شاید قدیمیترین خودروی این لیست باشد زیرا ساختار اصلی بدنهٔ آن به معرفی نسل اول آن در سال ۱۹۷۵ بازمیگردد؛ اما نسخهٔ هشت سیلندر این سوپراسپرت موتور وسط که در سال ۱۹۹۶ با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V8 توئین توربو معرفی شد، مهندسی کاملاً مدرنی داشت. این موتور ۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد که از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشد. هرچند طراحی کلی این ماشین به دههٔ ۷۰ بازمیگشت اما قطعات آئرودینامیکی اضافه شده به نسخهٔ V8 مثل اسپویلر عقب کاملاً ریشه در دههٔ ۹۰ داشتند. هماکنون پیدا کردن یک اسپریت V8 با قیمت ۵۰ یا حتی ۴۰ هزار دلار آسان است اما باید در خرید آن کاملاً محتاطانه عمل کرد زیرا ساختههای لوتوس به قابلیت اطمینان پایین مشهور هستند.
نیسان GT-R
بازهٔ قیمتی: ۴۶,۰۰۰ تا ۵۴,۰۰۰ دلار
هنگامیکه نیسان GT-R در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد جهان را شگفتزده کرد زیرا سامانهٔ چهارچرخ محرک، پیشرانهٔ توئین توربو، گیربکس دوکلاچه و انواع و اقسام تجهیزات الکترونیکی، این نئو داتسون را به قلمروی سوپراسپرتها وارد کرده بود. علاوه بر این، GT-R با کابینی جادار با چهار صندلی حتی بهعنوان خودرویی روزانه هم قابلاستفاده بود. امروزه یک خریدار زیرک میتواند یک GT-R مدل ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۰ در شرایطی عالی را با قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار پیدا کند. در سال ۲۰۱۱ نیز نسخهٔ قویتری از این ماشین به بازار آمد که این مدل را هم میتوان با قیمت کمی بیشتری پیدا کرد.
پورشه ۹۱۱ توربو
بازهٔ قیمتی: ۳۹,۵۰۰ تا ۵۸,۰۰۰ دلار
در سال ۱۹۹۷ نسل کاملاً جدید پورشه ۹۱۱ با کد ۹۹۶ معرفی شد. بزرگترین تغییر این نسل جایگزین کردن پیشرانههای آب خنک جدید با نمونههای هوا خنک قبلی بود. سپس در سال ۲۰۰۰ نیز ۹۹۶ توربو معرفی شد. پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی این نسخه که بر اساس موتور خودروی مسابقهای ۹۱۱ GT1 ساخته شده بود، ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. نسخهٔ توربو همچنین از ویژگیهای ظاهری منحصربهفردی برخوردار بود که آنرا از مدلهای باکستر و کاررا متمایز میکرد. برای ۹۹۶ توربو پکیج X50 هم قابل سفارش بود که قدرت آنرا به ۴۵۰ اسب بخار افزایش میداد. هماکنون ارزانترین ۹۹۶ توربو نمونههای اولیهٔ آن است که در شرایط خوب و تمیز حدود ۴۰ هزار دلار قیمت دارد.
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹آقا یکی که تجربه زندگی کردن تو خارج داره بگه اینا خریدن چند مدت تحمل میخواد
صرفا جهت اطلاع پرسیدم
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹بنظرم اگر میخواهید لذت تمام از دادن دلارهای پرداختی را ببرید ، نیسان GTR بهترین گزینهست به دلیل اینکه هنوز تولید میشه با همین ظاهر و گرد پیری کمتر روش خوابیده .
اما انتخاب خودم آئودی R8 هست که فکر میکنم در تاریخ ماندگار شده با این طراحی زیبا و خاصش .
اگر اشتباه نکنم ، آئودی R8 نسبت به اینکه یک خودروی روتین تولید در کارخانه هست ، کمترین افت قیمت را در کلاس خودش داره و در نمونههای کارکرده مشتری فراوان داره .
Sajjad
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹هیچکس نپرسید انتخاب شما چیه و کدوم بهتره
سوالشون چیز دیگه ای بود و این پاسخ شما کاملا بی ربطه
لطف کنید برای دیده شدن کامنت زیر کامنتای اول پاسخ بی ربط ندید تا کامنتتون بالا بمونه
Mad.z.Max
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹بلخره یه آدم منطقی پیدا شد که مودبانه جواب صحبتای عموما کاملا بی ربط و من دراوردی ایشون رو بده. شما درباره هرچی از کهکشان بگیر تا نحوه آبیاری گیاهان دریایی حرف بزنی، ایشون میاد وسط دربارش نظر فلسفی میده، هشت بارم پستش میکنه.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹???
تورج
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹جناب نوید میشه لطفا برای دیده شدن هر نظر نامرتبط و غیر منطقی ندید؟ من هم چند بار کامنت گذشتم با جوابای بی ربط شما مواجه شدم. ممنونم
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹تا منظور شما از بیربط چی باشه
هر کسی ناراحته ، هروز قانون قسمت کامنت پدال را بخونه تا براش دیکته بشه چی قانون هست و چی قانون نیست .
شما نه مسئول کامنت گذاشتن من و بقیه هستید و نه مسئول قسمت پاسخگویی که اسمش روش هست .
در این مقاله هم قشنگ پیداست که هدف mad .z.max و sajjad خودشیرینیه اما شما انتقادتان متفاوته و قابل احترام .
Mad.z.Max
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹من مظلوم نمایی نمیکنم والا، تعجبه مشکل من درآوردی فقط واسه شما هست.
نظر شخصی توی جای عمومی باعث دیده شدن توسط عموم میشه.
اگه توجه کنی دوستان به خود نمایی دائم شما واکنش نشون دادن.
مشکل من دراوردی هم حل کنین، شما برای مسائل فیزیک کوانتوم هم جواب داری، برای مشکل من دراوردی پست کردن صدباره کامنت جواب ندارین؟
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز این مشکل که یه کامنت دو بار پست می شه یکی دوبار برای منم پیش اومده
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹همینه که هست
در ضمن ، تقریباً همه میدانند جنابعالی به عنوان یک عشق کرهای به خون من تشنهای?? .
نمیخواد از آب گلالود ماهی بگیری و با انتقاد هر دوستی ، حق به جانب بگیری .
موج سواری را خوب یاد گرفتیا .
امیر دهقان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹NAVID۰۰۹۸
سلام
دوست گرامی لطفاً کامنتهایی که ارتباطی به کامنت اول نداره و نظر شخصی خود شما هست را روی کامنت اول ریپلی نکنین، خیلی بهتر میشه اگه کامنتهای شما هم مثل بقیه بترتیب زمان ثبت در ادامۀ صفحه قرار بگیره
ضمناً شما تمام کامنتهای خودتون رو بلااستثنا دوبار ثبت میکنین که یکی در پاسخ به کامنتی هست و دیگری بطور مستقل ثبت میشه، این موضوع فقط در کامنتهای شما دیده میشه و هیچکدوم از کاربرهای دیگه مشکل شما که میگید کامنتها ثبت نمیشن رو نداشتن، ممنون میشم اگه هر کامنت رو فقط یکبار ثبت کنین، اینطوری زحمت ما هم برای حذف کامنتهای تکراری کمتر میشه
ارادت
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹امیر دهقان عزیز
به روی چشم
باور کنید یا نه ، تکرار کامنت دست من نیست و مشکل از ذخیر شدن یا نشدن کامنت هست که باید چند بار تکرار بشه تا ذخیره شود .
حمید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹خرید یه ماشین با این قیمت تو المان که هستم کار راحتیه معادل یک سال و نیم حقوق یه مهندس معمولیه ، البته هزینه نگهداری وحشتناکه ،برای هر ساعت تعمیر خودرو ۱۰۰ یورو دستمزد میگیرن بدون قطعات تازه ، به صرفه تر هست بری یه ماشین نو رو لیزینگ کنی مگه اینکه عشق اینجور ماشین ها باشی
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ممنونم حمید جان که شما جوابیدی
دانیال
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹بستگی به شغل شما و سرمایه شما داره ولی مثلا شما یک ایرانی هستی که تازه مهاجرت کردی مثلا به آمریکا ، به شرط اینکه زبانت خوب باشه و سریع یه کار متوسط که عموما به تازه وارد ها پیشنهاد میشه پیدا و مخارجتو حسابی کنترل کنی میتونی یه خودرو در حد 50 هزار دلار به صورت “نقد” بخری که حدود 2 تا 3 سال زمان میبره بش برسی .
ولی اگر زرنگ باشی و بتونی کردیت بگیری و اعتبارتو سریع بالا ببری کمتر از 1 سال میتونی به صورت اقساطی یه ماشین تا 30 هزار دلار و اگر زمان بیشتری بگذره و مقدار کردیت و اعتبارت رو بازم بالاتر ببری میتونی به ماشین هایی بالاتر 100 هزار دلار هم فکر کنی و ماهیانه با اسپرد خیلی کم اقساطشو پرداخت کنی .
meysam
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹من آکورا رو انتخاب میکنم.
بعدشم کوروت
mercedes benz
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
انتخاب من قطعا نیسان GTR افسانه ای
سلطانه به مولا
یا علی مدد
امیر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹وایپر و لوتوس!
Zonda R
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹انتخاب معقول کوروت zo6 هست
ولی من نامعقول استون مارتین وانتیج رو انتخاب میکنم
کیانا
۳۰ خرداد ۱۳۹۹از نظر من ZR1از همه بهتره، چون افت قیمت نداره و اگه چند سال بعد هم بفروشی شاید بتونی به قیمت بیشتری هم بفروشی!
آز طرفی هم موتور V8 شرولت خیلی خوب گاز می خوره.
انتخاب من ZR1 هست.
MOHAMAD.n.r
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹من gtr رو انتخواب میکنم.
کیفیت رو بهتر حفظ میکنه و تیون خورش هم عالیه.
بعدا هم اگر پول به دستم برسه تقویتش میکنم.
البته شاید در خواب… اونم شاید…
Hamed
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اینجور مدلای کارکرده رو الان بیشتر راننده های عشق تیونینگ دنبالشن تو بازار
سینا BMW
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹نیسان GT-R خوبه و کوروت C7 و البته R8 هم خوبه
Hamidreza
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹انتخاب های من به ترتیب
کوروت c7 zo6
آئودی R8
کوروت C6
NSX
GTR
Enzo
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹GTR و بنتلی
sina7
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹آستون مارتین و آئودی r8
♤Angus_812♤
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹فکرشو کن با پول تویوتا پرادو تو ایران
اونور سوپر اسپرت سوار بشی
انتخابم c6 zr1 ماشین تکرار نشدنی
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹بنظرم اگر میخواهید لذت تمام از دادن دلارهای پرداختی را ببرید ، نیسان GTR بهترین گزینهست به دلیل اینکه هنوز تولید میشه با همین ظاهر و گرد پیری کمتر روش خوابیده .
اما انتخاب خودم آئودی R8 هست که فکر میکنم در تاریخ ماندگار شده با این طراحی زیبا و خاصش .
اگر اشتباه نکنم ، آئودی R8 نسبت به اینکه یک خودروی روتین تولید در کارخانه هست ، کمترین افت قیمت را در کلاس خودش داره و در نمونههای کارکرده مشتری فراوان داره .
Saeed
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹من یکم بیشتر میزارم وایپر Srt10 ACR میگیرم
البته از کوروت C6 Zr1هم نمیشه گذشت
لامصب خیلی خوشکل و چهره همچنان خشمگینی داره❤
M.A.S
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اخ اخ دست رو دلم گذاشتی سعید جان با SRT10 ACR
خیلی لعنتیه. 3 سال رکورد نوربرگ رینگو داشت شتابشم 3.3 310 تا هم میرفت. سال 2008هیولا بود همه چی تمام بود.ای کاش نمیگفتی بد جور دلم خواست الان سعید جان .
با تشکر از پدال
مهرداد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹آقا این موتور1 واقعا سطح پایینی داره. c6 zr-1 موتور LS9 داره که حدود 640 اسب قدرت داره و قویترین موتور خانواده LS که نسل چهارم small block حساب میشه. c7 zo6 ولی موتور LT4 داره که که نسل پنجم حساب میشه و از یه خانواده دیگست که بهبود های خیلی زیادی مثل VVTI روش اومده و مصرف سوخت بهتری هم داره که این موتور علاوه بر zo6 روی کامارو ZL1 هم موجوده همچنان.
مهرداد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹انتخاب من بین اینا قطعا C7 ZO6 و در مرحله بعدی R8 و GTR . وقتی ماشین دست 2 می خری باید حواست به فراوانی قطعات و هزینه تعمیر و تعویض اونا باشه و در این مورد موتور های LS و LT تمام قطعات بسیار فراوان و ارزون هستن. حساب کنید جنرال موتورز از سری LS بیش از ده ها میلیون موتور ساخته و حدود 10 سال روی تراک ، سدان ، SUV ، کراس اوور داشته استفاده میکرده. و اینکه این موتور ها و کلا همه چیز در کوروت بسیار سگ جون و کم استهلاکه. جالبه که شورولت گفته که موتور LS بدون تغییر ساختاری توان تحمل 1000 اسب خروجی رو داره و مثلا ونوم GT از موتور LS7 به اندازه 1250 اسب گرفته.
R8 خیلی جذابه ولی مشکلات و گرانی نگهداری بخصوص در مدل های دست دوم وجود داره . اساسا تیراژ پایینی داشته ولی از لحاط موتور چون با محصولات RS آئودی یکسانه شاید بشه نگهش داشت. از این نظر GTR هم مثل همونه ولی موتور دست ساز و تیراژ کم بلای جونشه ولی بهرحال ژاپنی بودن دلگرم میکنه آدمو.
حمید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹کورت و آئودی آر ۸ گزینه های خوبی هستن
اما من نیسان جی تی آر افسانه ای رو انتخابم میکنم که تو خط تولید هست و با ۵ هزار دلار کیت بدنشو با کیت مدل ۲۰۱۹ عوض میکنم میشه یه خودروی صفر ??
جواد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظر من .. یعنی فقط خودم نه بقیه
اگه داشتم پول ..فقط وایپر ..از نسل اول الی اخرش..بدجوری شیفته این ماشینم
نمیدونم چرا
AMIR
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹از همشون بهتره کروت C7 Z06 هست
آریا ماشین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹من اگه ۵۰ هزار دلار داشتم ریسک خرید یه ماشین دست دوم با مخارج بالا رو نمیکنم و صاف میرم یه شورلت کامارو SS 1LE صفر میخرم و باهاش عشق و حال میکنم و لاستیک دود میکنم?? ، اما اگه بخوام بین اینا یکی رو انتخاب کنم شورلت کوروت z06 هست که قدرتمند ترین و سریعترین و جدید ترین هست که طبیعتا کارکرد کمتر و تکنولوژی بیشتری داره و بازم میشه باهاش لاستیک دود کرد? در کل عشق است شورلت?
❤CHEVROLET CAMARO SS 1LE❤
آرمین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹آدم لذت میبره آئودی رو میبینه و ظاهر خیلی بروزتری نسبت به بقیه دارم.
samurai
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹بخاطر سن بالا استهلاک ماشینی که کم باشه ارزش داره که میشه ماشین ژاپنی که باز میشه اول اکورا بعد جی تی ار ماشینای انگلیسی که کلا استهلاک بالای دارن بخری تو تعمیرگاه رفت و امد داری
حسین دهمرد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹رفیق ما تو نیویورک ماهی ۵۵۰۰ دلار حقوق میگیره میگه چیزی تهش نمیمونه که بخوام ماشین بخرم. هزارو پونصدتا مالیات ، دوهزارتا هم پول اجاره خونه ، حدود پونصدتا هم پول انواع قبض ماهانه. بقیه هم خرج خورد و خوراک. این ماشینا هم احتمالا سالی دوهزارتا فقط مالیاتش میشه.
پاشایی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام دوستان
همه این گزینه ها عالی هستن و یه جور دوست داشتنی هرکدام ویژگیهای خاص خودشون
من بین اینها عاشق هوندا ان اس ایکس هستم چون یادم هست وقتیکه وارد بازار شد و همچنین خارج از کشور هم از نزدیک دیدم هم زیباست و هم با تکنولوژی بالا و در ضمن موتور وسط و شیشه عقبش شبیه کوروت و استایل کلیش شبیه فراری و بیاد ماندی
ژاپن بهترینهاش ماله دهه نود میلادیه
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات دوستان عزیز
ارشیاsvj
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹کسی میدونه گالاردو چنده؟؟
حسین دهمرد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹همین حدود پنجاه شصت هزارتاست انتظار داشتم تو لیست باشه.
Farzad
۹ خرداد ۱۳۹۹هممممشو بدین