این روزها در بازارهای جهانی خودرو و حتی بازار کشورمان، شاسیبلندهای بشدت محبوب شدهاند و روزبهروز بر محبوبیت آنها افزوده میشود. به همین دلیل، خودروسازان جهانی تعداد شاسیبلندها را در سبد محصولات خود افزایش دادهاند و بنابراین هماکنون در بازارهای بزرگ جهانی مثل اروپا، ایالاتمتحده و چین، در بخش شاسیبلندها تنوع بسیار زیادی جریان دارد. در کشوری مثل ایالاتمتحده اما برای خرید یک کراساوور صفرکیلومتر حداقل باید ۲۰ هزار دلار پرداخت نمود که با این مبلغ نیز صرفاً امکان خرید کراساوورهای سابکامپکت در تیپ پایه وجود دارد یعنی خودروهایی که تجهیزات کمی دارند، به دلیل اندازهٔ کوچک از فضای داخلی محدود رنج میبرند و عمدتاً بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشوند؛ اما در بین خودروهای کارکرده یا دستدوم میتوان با نیمی از این مبلغ خودروهای بهمراتب بزرگتر و بهتری پیدا کرد.
به همین دلیل قصد داریم در این مطلب ۱۰ شاسیبلند کارکردهای را معرفی کنیم که در بازار ایالاتمتحده میتوان با مبلغی زیر ۱۰ هزار دلار خریداری کرد. ذکر چند نکته در رابطه با این خودروها ضروری است. نکتهٔ اول اینکه سعی شده همهٔ خودروها نمونههای نسبتاً جدید با مدل ۲۰۱۰ یا نهایتاً ۲۰۰۹ به بعد باشند چراکه خودروهای قدیمیتر به دلیل کارکرد بالا و ورود به محدودهٔ فرسودگی، شاید چندان بهعنوان خودرویی قابلاعتماد برای استفادهٔ روزانه مناسب نباشند. نکتهٔ بعدی اینکه خودروهایی که در این مطلب معرفی میشوند همگی سالم، بدون تصادف و با کارکردی زیر ۱۵۰ هزار کیلومتر هستند و اکثراً تاکنون تنها یک مالک داشتهاند که این ویژگیها آنها را به گزینههای وسوسهکنندهای تبدیل کرده است؛ و نکتهٔ سوم اینکه در این مطلب خودروهای لوکس موردبررسی قرار نگرفته و خودروهای زیر همگی از بین نمونههای غیر لوکس یا معمولی انتخاب شدهاند.
دوج نیترو مدل ۲۰۱۱
پیشرانه | ۴ لیتری V6 |
قدرت | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ |
طول | ۴.۵۴ متر |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
دوج نیترو یک کراساوور کامپکت بود که روی پلتفرم جیپ لیبرتی ساخته شده و در سال ۲۰۰۷ معرفی شد. نیترو در بازار ایالاتمتحده با دو پیشرانهٔ مختلف شامل ۳.۷ لیتری V6 با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۴ لیتری V6 با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری بود. برای این خودرو علاوه بر گیربکسهای استاندارد شش سرعتهٔ دستی و چهار سرعتهٔ اتوماتیک، یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ اتوماتیک ساخت مرسدس بنز هم قابل سفارش بود. هماکنون میتوان یک دوج نیترو مدل ۲۰۱۱ کمکار را با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار خریداری کرد و نوع پیشرانه نیز تفاوت چندانی در قیمت آن ایجاد نمیکند.
فورد اکسپلورر مدل ۲۰۱۰
پیشرانه | ۴ لیتری V6 |
قدرت | ۲۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۴۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ |
طول | ۴.۹۰ متر |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
کسانی که هماکنون خواهان خرید یک فورد اکسپلورر صفرکیلومتر نسل ششم هستند باید حداقل ۳۳ هزار دلار پرداخت کنند اما میتوان نسل چهارم این خودرو را با قیمتی بسیار کمتر از این خریداری کرد. اکسپلورر در نسل چهارم که با مدل ۲۰۰۶ به بازار آمد همچنان ساختار بدنه روی شاسی خود را حفظ کرده بود و با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشد. پیشرانهٔ استاندارد این نسل همچنان همان ۴ لیتری V6 با ۲۱۰ اسب بخار قدرت بود که از نسل قبلی آمده بود اما یک موتور قدرتمندتر ۴ لیتری V8 با ۲۹۰ اسب بخار قدرت هم برای آن قابل سفارش بود. هماکنون آخرین مدل نسل چهارم اکسپلورر یعنی مدل ۲۰۱۰ با پیشرانهٔ V6 و کارکردی در حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر با قیمتی بین ۸ تا ۱۰ هزار دلار قابل خریداری است.
هوندا CR-V مدل ۲۰۱۱
پیشرانه | ۲.۴ لیتری I4 |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۱۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ |
طول | ۴.۵۲ متر |
مصرف سوخت | ۱۰.۰ لیتر ترکیبی |
هوندا CR-V یکی از پرفروشترین، خوشنامترین و بهترین کراساوورهای بازار ایالاتمتحده است اما کسانی که توانایی خرید نمونهٔ صفرکیلومتر نسل کنونی آنرا ندارند میتوانند سراغ نمونههای کارکردهٔ دو نسل قبل یعنی نسل سوم بروند. این نسل از اواخر سال ۲۰۰۶ با مدل ۲۰۰۷ به بازار ایالاتمتحده عرضه شد و تا سال ۲۰۱۱ در بازار حضور داشت. هوندا این نسل از CR-V را با یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار آمریکا عرضه کرد که با سدان آکورد مشترک بود. این موتور در ابتدا ۱۶۶ اسب بخار قدرت و ۲۱۸ نیوتن متر گشتاور داشت اما در سال ۲۰۱۰ قدرت آن به ۱۸۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد. در حال حاضر یک CR-V تمیز مدل ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱ مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک و با کارکردی زیر ۱۵۰ هزار کیلومتر با قیمتی بین ۸ تا ۱۰ هزار دلار در بازار آمریکا پیدا میشود.
هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۲
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 |
قدرت | ۲۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۳۶ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ |
طول | ۴.۶۷ متر |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
خودروهای کارکردهٔ کرهای اُفت قیمت زیادی دارند و به همین دلیل میتوان در ایالاتمتحده نمونههای مدلبالا و کمکار آنها را با قیمتهای بسیار پایینی خریداری کرد. یکی از مشهورترین خودروهای کرهای در آمریکا هیوندای سانتافه است که در اینجا سراغ نسل دوم آن رفتهایم یعنی نسلی که بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ تولید میشد. این خودرو در آمریکا با دو پیشرانهٔ مختلف شامل ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۵ اسب بخار و ۳.۵ لیتری V6 با ۲۷۵ اسب بخار و با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک به فروش میرسید. در حال حاضر میتوان آخرین مدل از نسل دوم سانتافه یعنی مدل ۲۰۱۲ با پیشرانهٔ چهار سیلندر و کارکردی زیر ۱۵۰ هزار کیلومتر را با قیمتی بین ۷ تا ۹ هزار دلار خریداری کرد درحالیکه در نسخههای V6 این عدد به حدود ۱۰ هزار دلار افزایش پیدا میکند.
جیپ کماندر مدل ۲۰۱۰
پیشرانه | ۳.۷ لیتری V6 |
قدرت | ۲۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
طول | ۴.۷۹ متر |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
جیپ در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۵ اسیووی میان سایزی بنام کُماندر را معرفی کرد. این خودرو روی پلتفرم یکپارچهٔ نسل سوم گرند چروکی ساخته شده بود و در قسمتهای مختلفی مثل پیشرانهها و گیربکسها نیز با آن اشتراک داشت. جیپ برای کماندر در بازار ایالاتمتحده سه پیشرانهٔ مختلف شامل ۳.۷ لیتری V6، ۴.۷ لیتری V8 و ۵.۷ لیتری V8 همی را در نظر گرفته بود که همگی از گرند چروکی گرفته شده بودند. تمامی مدلهای کماندر بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز بودند و در دو نسخهٔ پنجنفره و هفتنفره تولید میشد. هماکنون آخرین مدل کماندر یعنی مدل ۲۰۱۰ با پیشرانهٔ V6 با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار قابل خریداری است درحالیکه نمونههای V8 را هم میتوان با قیمتی در حدود ۱۲ هزار دلار در بازار پیدا کرد. مبلغی که برای یک اسیووی توانمند بزرگ با پیشرانههای قدرتمند کاملاً مناسب است.
مزدا تریبیوت مدل ۲۰۱۰
پیشرانه | ۳ لیتری V6 |
قدرت | ۲۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۱۶ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ |
طول | ۴.۴۴ متر |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
مزدا تریبیوت کراساوور کامپکتی بود که روی پلتفرم CD2 فورد مشترک با فورد اسکیپ ساخته شده بود و در ظاهر نیز شباهت و اشتراکات زیادی به اسکیپ داشت. این خودرو بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ در دو نسل تولید و سپس با مدل CX-5 جایگزین شد. نسل دوم تریبیوت که در سال ۲۰۰۷ با مدل ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد، با دو پیشرانهٔ مختلف قابل خریداری بود. موتور اول یک واحد ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و دومی از نوع ۳ لیتری V6 با ۲۴۰ اسب بخار قدرت بود. هردوی این موتورها ساخت فورد بودند. نمونههای مجهز به پیشرانهٔ شش سیلندر این خودرو با کارکردی زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر هماکنون با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار قابل خریداری هستند درحالیکه قیمت نمونههای چهار سیلندر حتی از این هم کمتر است.
نیسان روگ مدل ۲۰۱۱
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I4 |
قدرت | ۱۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۷ نیوتن متر |
گیربکس | CVT |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ |
طول | ۴.۶۵ متر |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر ترکیبی |
نسل اول نیسان روگ برخلاف نمونهٔ کنونی با ایکستریل کاملاً متفاوت بود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۷ معرفی شده و با مدل ۲۰۰۸ به بازار آمد. نیسان برای روگ صرفاً یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۷۰ اسب بخار قدرت را در نظر گرفته بود که نیروی آن از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ انتقال پیدا میکرد. هماکنون میتوان یک روگ مدل ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱ تمیز با کارکردی در حدود صد هزار کیلومتر را با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار خریداری کرد و با مبلغی کم مالک یک کراساوور کماستهلاک، جذاب و جادار ژاپنی شد.
شورلت تریلبلیزر مدل ۲۰۰۹
پیشرانه | ۴.۲ لیتری I6 |
قدرت | ۲۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۶ نیوتن متر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ |
طول | ۴.۸۷ متر |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
شورلت تریلبلیزر یک اسیووی میان سایز با ساختار بدنه روی شاسی بود که بر اساس شاسی پیکاپ کلرادو ساخته شده بود و بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ به تولید رسید. نسخههای معمولی این خودرو با دو پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری شش سیلندر خطی و ۵.۳ لیتری V8 با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب به بازار عرضه میشدند درحالیکه از سال ۲۰۰۶ نسخهٔ اسپرت SS آن نیز با پیشرانهٔ ۶ لیتری V8 کوروت ارائه شد. در حال حاضر اما امکان خرید یک تریلبلیزر مدل ۲۰۰۹ با پیشرانهٔ شش سیلندر با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار وجود دارد. شورلت تریلبلیزر با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و ساختار بدنه روی شاسی، برخلاف کراساوورهای امروزی، یک اسیووی واقعی بوده و یکی از جذابترین خودروهای این لیست محسوب میشود.
ساترن اوتلوک مدل ۲۰۱۰
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۲۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۶ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ |
طول | ۵.۱۰ متر |
مصرف سوخت | ۱۲.۷ لیتر ترکیبی |
ساترن برندی بود که در سال ۱۹۸۵ توسط جنرال موتورز بهمنظور رقابت با خودروسازان ژاپنی تأسیس شد. این شرکت در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۶ کراساوور فول سایزی بنام اوتلوک را معرفی کرد که بر اساس پلتفرم لامبادای جنرال موتورز مشترک با شورلت تراورز، بیوک انکلیو و جیامسی آکادیا ساخته شده بود. اوتلوک که با یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با ۲۹۰ اسب بخار قدرت به بازار عرضه میشد، به سه ردیف صندلی با ظرفیت حمل هشت نفر مجهز بود. این کراساوور فول سایز با ۵.۱۰ متر طول، بزرگترین خودروی این لیست محسوب میشود. در سال ۲۰۱۰ اما جنرال موتورز برند ساترن را مُنحل و کارخانجات آنرا تعطیل نمود و بدین ترتیب تولید اوتلوک هم در همین سال خاتمه یافت. در حال حاضر اما مدلهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ این خودرو با کارکردی زیر ۱۵۰ هزار کیلومتر با قیمتهای بسیار مناسبی در حدود ۶ تا ۸ هزار دلار قابل خریداری است که آنرا به جادارترین و مقرونبهصرفهترین کراساوور این لیست تبدیل میکند.
سوبارو ترایبکا مدل ۲۰۱۱
پیشرانه | ۳.۶ لیتری H6 |
قدرت | ۲۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
طول | ۴.۸۶ متر |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
سوبارو ترایبکا کراساوور میان سایزی بود که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۵ رونمایی شد و با یک فیسلیفت عمده تا سال ۲۰۱۴ روی خط تولید باقی ماند. این خودرو بر اساس پلتفرم سدان لگاسی ساخته شده بود و در دو نسخهٔ پنجنفره و هفتنفره به بازار عرضه گردید. ترایبکا در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت عرضه میشد اما پس از فیسلیفت مدل ۲۰۰۸ که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۷ رونمایی شد، این موتور با یک نمونهٔ جدید ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت با ۲۵۵ اسب بخار قدرت جایگزین شد. همانند دیگر محصولات سوبارو، تمامی مدلهای ترایبکا بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز بودند. هماکنون در بازار ایالاتمتحده میتوان یک ترایبکا مدل ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱ تمیز را با قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار پیدا کرد.
بد نیست بدانید اگر هر دلار را ۱۲ هزار تومان در نظر بگیریم، ۱۰ هزار دلار برابر با ۱۲۰ میلیون تومان میشود که با این مبلغ در کشورمان میتوان یک چانگان CS35 مدل ۱۳۹۵ یا ۱۳۹۶ دیفرانسیل جلو با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر ۱۲۰ اسب بخاری خرید!
Sina
۱ اسفند ۱۳۹۷فقط ژاپنیها و جیپ بدرد بخور بودند
بقیشون سرطان خالص
بدترین هم سانتافه
محمد
۱ اسفند ۱۳۹۷شما کجا زندگی میکنی که به این ماشین ها و به خصوص سانتافه میگی سرطان خالص؟!
اگه ایران زندگی نمی کنی که هیچ ولی اگه ایران زندگی می کنی و اینطوری میگی من دیگه حرفی ندارم.
Sina
۱ اسفند ۱۳۹۷والا دوست عزیز اینجا که من هستم کسی نگای سانتافه هم نمیکنه?مخصوصا اتاق قدیمیش دم در صلواتی بذاری هم کسی نمیبره
Mآsكvيch
۱ اسفند ۱۳۹۷بنده خدا زیاد need for speed و GTA بازی کرده ! تو GTA چهار بار بنز سوار شد اینا واسش شدن سرطان !
مهدی
۱ اسفند ۱۳۹۷خخخخ خوب گفتی
NAVID۰۰۹۸
۲ اسفند ۱۳۹۷بنده خدا زیاد need for speed و GTA بازی کرده !
فکر کنم تو خودت ، همونِشم بازی نکردی .
متاسفم برای تو که فقط مسخره کردن را یاد گرفتی .
بنظر من وقتی یکی خودش مسخره باشه ، میتونه شخص دیگه ای رو مسخره کنه و این نِشعت میگیره از خیلی مسائلِ …. .
پدال ، لطفاً سانسور نکن ، شاید این کوچولو ، بزرگ شه
F22raptor
۲ اسفند ۱۳۹۷من که همه جا با شما مخالفم ولی اتفاقا اینبار یه حرف خیلی درست زدی
هر جا هم باشی حق نداری به بقیه توهین کنی پدال هم بجای سانسور نظرات من باید نظراین naive ازخودراضی رو سانسور می کرد
همه ژاپنیها سرطان اند حالا خوب شد
NAVID۰۰۹۸
۱ اسفند ۱۳۹۷یکی از دوستان من ، اگر اشتباه نکنم سال ۱۳۹۱ ، مدل ۲۰۱۲ سانتافه را که آخرین سال تولیدش با این اتاق بود را از نمایندگی آسان موتورخرید به قیمت ۷۸ میلیون تومن ((هم قیمت سمند در اسفند ۱۳۹۷))
هنوز ۱۰۰۰km نرفته بود که گفت بریم شمال ، و سه نفر شدیم رفتیم شمال ، بنظر من که خودروی خوبی بود ، دوکولر مُجَزا داشت که در تابستان شَرجی شمال ، خیلی توپ ، خُنَک میکرد اتاق را ، همینطور سواری نرمی داشت(( اما مثل همه هیوندای ها صدای مالش اجزا به هم روی مُخ بود )) و همینطور شتاب و کشش بینظیری داشت که نسبت به سانتافه اتاق جدید خیلی خیلی خیلی بهتر بود (( میدونم جدیدها ۲۴۰۰ ccهست ، لطفاً مَلامَت نکنید)) ، همینطور سواریش به سانتافه جدید ((۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ )) خیلی خیلی شَرَف داشت و اینکه فضای داخل کِرِم بود که بسیار چشم نواز و دِواز جِلوه میکرد .
اما مصرف سوختش واقعاً بیرحمانه بیش از حَد بالا بود و اگر با پدال گاز بازی میکردی راحت میرفت بالای صَدی ۲۰ لیتر (( با اینکه خودرو صفر km بود )) و مصرف معمولی در شهر و ترافیک با سرعت نُرمال راحت بالای ۱۴ لیتر بود .
و اینکه دوستمون یادم سال بعدش به قیمت ۱۱۴ میلیون فروختش ، اما از ماشین بازان و تعمییرکارها زیاد شنیدم که این خودرو زیاد یاتاقان میزنه و هزینهای نگهداری بالایی داره .
من از کره ایها به دلایل تجربه سواری شخصی ، خوشم نمیاد ، اما خودروهایی مثل سونوتا ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ ، یا هاچبَک i30 مدل ۲۰۱۲ ، واقعاً خودروهای خوبی بودند و هستند و هنوز هم از بازار خوبی برخوردارند ، اما بقیه کره ایها را به جزء ظاهر زیبا (( اپتیما ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ واقعاً اتاق زیبا و معرکه ای داره )) ، اصلاً نه میپسندم و نه پیشنهاد میکنم .
ولی یه چیزه دیگه اینه که مزدا تریبیوت را با خودروهای شاسی بلند جدیدش مقایسه کنین که در این ۸ سال چه شکوفا شده و واقعاً پیشرفت را در مزدا بیشتر از بقیه رقبا میشه احساس کرد .
وحید
۳ اسفند ۱۳۹۷بازم گلی به جمال کابین سانتافه
به بقیشون نمیشه نگاه کرد اصن
محمد
۱ اسفند ۱۳۹۷اما این جالبه که سانتافه ۲۰۱۲ رو قیمت داده ۷.۰۰۰ دلار
یعنی الان که دلار گرون شده میشه حدود ۸۰ میلیون!!!
الان ۲۰۶ رو گرونتر ثبت نام میکنن عزیزان
جالبه که خود سانتافه همین مدل اینجا حداقل ۳ برابره
محمد
۱ اسفند ۱۳۹۷وقتی این ماشین ها رو با قیمت شون و سطح درآمد مردم اونجا (حقوق حداقل 1500تا 2000 دلار) میبینم و با وضعیت کشور خودمون قیاس می کنم میگم واقعا خدا باید خیلی ظالم و ناعادل باشه که اون دنیا هم ما رو در جهنم قراربده.
M
۱ اسفند ۱۳۹۷اگه بفرستتمون جهنم اتفاقا اجرای عدالت رده!
ما سرنوشت هر قومی را به دست خودشان سپردیم!!!!!!!!
هررررربلایی سرمون بیاد مقصر خودمونیم
با این شرایط با این قیمتا با این همه بی همه چیزی که خودروسازا میکنن باز وقتی میگن پیش فروش یارو اگه پول داشته باشه و عاقل باشه خودروسازو تحریم میکنه ولی ا پولداراش که هیچ فقیر فقرا هم فرش زیر پاشونو میفروشن پراید 40 تومنی پیش خرید میکنن !
چرا نباید سواری بگیرن ؟
NAVID۰۰۹۸
۱ اسفند ۱۳۹۷نمیدونم چی کامنت بگذارم .
وقتی پراید داره به ۵۰ میلیون میرسه(( پراید شده یه نماد در خودروسازی ایران و وِردِ زبان مردم )) و چیزی حدود نصف قیمت این خودروها در خاک آمریکا و *** ما ایرانیایی که خودمون خواستیم ، خودمون انتخاب کردیم (( والا من نمیدونم ما کِی خواستیم و کِی انتخاب کردیم ، وقتی که خودشون میبُرَن و میدوزند و …))
این روزها در تمام جمع های دوستانه و فامیلی ، یا بحث گرونیه اَجناسه ، یا گوشت و مرغ ، یا خودرو و پراید .
و مطمئناً همیشه ما ایرانیها یه سوژه برای مطرح کردن و طنز گفتن در جمع داریم (( طنزِ تلخ اما عادی شده مثل آبِ خوردن )) ، اما هیچگاه به این فکر نمیکنیم که چه کشوری میخواهیم تحویل آیندگانمون بدیم و اینکه اصلاً با این روال آینده و نامی از ایران هست یا باید فقط یه یادبودی داشته باشیم از اینکه مثلا یه کشوری بود روی نقشه به اسم ایران که پراید تولیدیه ۳۰ ساله را در ۴۵دقیقه پیش فروش میکردند با زمان نامعلوم تحویل و قیمتی نامعلوم تا اطلاع ثانوی میچَپوندَند در پاچه مِلَت بدبخت .
Archi KHAN
۱ اسفند ۱۳۹۷تا خر باشه ، خرسوار هم هست …
بهراد
۱ اسفند ۱۳۹۷نصفشو که دلال های …متی گرفتن.بقیه تو صف سپر به سپر چسبوندن تا 99. اون موقع کارخونه ورشکست میشه میرن همونطوری که از سر و کول هم بالا میرفتن ، اونجا قشنگ صف میبندن واسه گرفتن حداقل یک دهم پولی که ارزشش از بین رفته و تاوان خیانت کاریشون رو میبینن
ایشالا بعد ونزوئلا نوبت ماست تا جارو دستمون بگیریم و مملکتمون رو از هر چی بی عرضه و آدم مفت بر و دلال(کسی که کسب و کارش حساب کتابش درسته کاری باهاش ندارم دمشم گرم) پاک کنیم.
سام
۱ اسفند ۱۳۹۷من در این لیست هوندا CR-V ،شورولت تریل بلیزر و جیب نیترو را انتخاب می کنم.چون این سه خودرو از قیمت مناسب و طراحی ظاهری با ابهت و باوقاری سود می برند و مشخصات فنی و کیفیت درخوری دارند.
مهدی
۱ اسفند ۱۳۹۷انصافا ازبین اینا طراحی بیرونی سانتافه ازهمه قابل قبول تره. اوناخیلی قدیمی نشون میدن.البته فقط منظورم طراحی هستش
Archi KHAN
۱ اسفند ۱۳۹۷این ماشینها همه شون تقریبا متعلق به 10 ساله پیش هستن !
رندوم هر کدوم را میخواین انتخاب کنین و مدل فعلیش را هم پیدا و مقایسه کنین
اون وقت عمق فاجعه در کشورمون را دریابید !!!!!
ADAK
۲ اسفند ۱۳۹۷روی سخنم با NAVID0097 بود !
NAVID۰۰۹۸
۲ اسفند ۱۳۹۷ADAK ، .
موتور ۳۵۰۰cc را باید با موتورهای ۳۵۰۰cc رقیبهای خودش مقایسه کرد ، و نه خودروهای مونتاژی تولید داخل .
شما خودت جواب خودت را در قسمت پایانی کامنت خودت دادی = (( اما یکم تفکر و آنالیز بد نیست بخدا )) .
ADAK
۲ اسفند ۱۳۹۷با مورانو 3500 مقایسه کنیم خوبه ؟!
با مصرف بالای 20
یا با پرادوی 4000 با مصرف 18-19
بفرما مقایسه کن ، نتیجه اش ار هم بزار برای اطلاع ما
NAVID۰۰۹۸
۲ اسفند ۱۳۹۷کجا دیدی ، که یه موتور ۳۵۰۰cc لکسوس es یا تویوتا اوریون که مشابِه هستند ، در شهر با رانندگی نرمال ، بالای صدی ۱۱ بسوزونه .
همون مورانو در شهر با رانندگی نرمال ، بالای ۱۲ نمیسوزونه .
چرا جَو الکی میدین
ADAK
۲ اسفند ۱۳۹۷برو از مورانوسوارها بپرس !!!
از واقعیت حرف بزن نه رو هوا
ADAK
۱ اسفند ۱۳۹۷مرد مومن :
ماشین های ایرانی و چینی اکثرا با موتور 1600 حدود صدی 12-10 میسوزونن !!!
اون وقت برای موتور 3500 صدی 15 به نظرت زیاده ؟!؟!؟
اصن سناتافه بد !
اصن کره بد !
اما یکم تفکر و آنالیز بد نیست بخدا
Mآsكvيch
۱ اسفند ۱۳۹۷چی بگیم از این مملکت دیگه!
بین اینا سانتافه رو انتخاب میکنم طراحیش بهتر از بقیه هست،فنیش هم که خوبه
Amir Machine
۱ اسفند ۱۳۹۷واقعاً ماشینهای ارزندهای تو این لیست هستن که همهشون میتونن یه گزینۀ عالی برای خرید باشن
من اگه بخوام از بین اینها انتخاب کنم، اولویتهای اولم نیسان روگ، شورلت تریلبلیزر و جیپ کماندر خواهد بود
ساترن اوتلوک هم قیمت واقعاً مناسبی داره، سه ردیف صندلی، موتور 6 سیلندر قدرتمند، کارکرد پایین، کابین جذاب و مدرن، همۀ اینا فقط با 8 هزار دلار!
اوتلوک از لحاظ فنی هم هیچ تفاوتی با شورلت و جیامسی نداره و نام بزرگ جنرال موتورز پشتشه که این خیال آدم رو راحت میکنه
علی آقا
۱ اسفند ۱۳۹۷سوبارو ترایبکا هم ظاهر جذابی داره و هم موتور قدرتمند ۶ سیلندر و هم ۴چرخ متحرک. کور از خدا چه خواهد؟ دو چشم بینا!
حمیدرضا
۱ اسفند ۱۳۹۷همشون پرمصرفن و احتمالا با کلی ایراد فنی خرید شاسی بلند قدیمی کلا به صرفه نیست
هاتف
۲ اسفند ۱۳۹۷دوستان لطفا بی جهت هیجان زده نشید.
1- تقریبا 8 سال از عمر این اتومبیلها میگذره (با ماشین صفر مقایسه نکنید)
2- اکثر این اتومبیلها تو 3سال اول لیز (شبیه اجاره) داده شده و بعد از اون پس گرفته شده و دوباره تو حراج فروخته میشن (خلاصه اینکه رس ماشین رو کشیدن)
3- مایلج ( مسافت طی شده) اتومبیلها تو آمریکا بالاست. مطمئنا همه اینه بالای 100هزار مایل (170هزار کیلومتر رفتند)
4- هزینه تعمیرات اینجا “وحشتناک بالاست” گاهی پیش میاد هزینه تعمیر هم قیمت ماشین و یا از قیمت ماشین بیشتر میشه! شاید مجبور شید ماشین رو 100 دلار بدید ببرن!!!
5- به این دلایل این ماشینا همچین تحفه ای هم نیستند. شاید یه چانگان صفر ازخیلی ازینا بهتر باشه
اردوان
۲ اسفند ۱۳۹۷خیلیهاشون اینجا زیره 5 هزار دلاره.
بهروز
۱۰ اسفند ۱۳۹۷باسلام ادب الان این خودروها نگاه بندازین امنیت بالایی داره وهیچ کس نمیتونه مقایسه بکنه با پراید این خودروهای شاسی بلند برای زنده موندن ارزش بالایی داره اگرنه خسته شدی اززندگی پراید خودرو خوبیه واقعا الان 206میدن باددلارحساب کنی کارکرده دوربر7هزاردلار واقعا اونها حقوق 1500دلار میتونند یک خودرو خوب سوارشن وحقوق کارگر توایران 90دلار حسابشو بکن طرف چیزی نخوره بادهوا روبخوره میتونه با40 ماه حقوقش یک پراید خریداری بکند علی برکت الله
معلم
۱۱ اسفند ۱۳۹۷خودروسازی درایران ازاول دست دولت و دارودسته هاشمی خاتمی وروحانی بوده همونایی که همیشه بهشون رای میدین ودرشش سال اخیرهم گول برجام دروغیشونو خوردین و هنوزم قربون ظریف میرین اینا هیچ ربطی به نظام نداره فقط یه دوره بذارین کار دست نیروهای انقلاب باشه ببین چی میسازن همونایی که به اقراردشمن الان موتور توربوجت سخته اند همونایی که موشکهای دوربرد نقطه زن ساختند همونایی که در هسته ای ونانو ولیزروسلول های بنیادی وشتاب دهنده ها دردنیا جزو اولین ها هستند