در طول سال ۲۰۲۴، خودروهای زیادی با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شدند که در ادامه با مهمترین آنها آشنا خواهیم شد.
در بخش بزرگی از تاریخ خودروسازی، قدرتهای چهاررقمی فقط در انحصار خودروهای تک ساخت و غیرجادهای بود ولی با پیشرفت تکنولوژی و جهشهای صنعت خودروسازی، خودروهایی مثل بوگاتی ویرون معرفی شدند و از سدی که نفوذناپذیر به نظر میرسید عبور کردند. طی سالهای اخیر نیز عرضهٔ خودروهای تولید انبوه معمولی مثل تسلا پلد، قدرتهای چهاررقمی را در دسترس عموم مردم قرار دادند. به همین دلیل، هرچند خودروهایی که سد ۱۰۰۰ اسب بخار را شکستهاند هنوز اندک هستند ولی در سال ۲۰۲۴ بیش از همیشه شاهد معرفی خودروهای هزار اسبی بودیم.
رضوانی بیست
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۹۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۵ ثانیه |
هرچند رضوانی بیشتر به خاطر شاسیبلندهای عجیب و ضدگلوله شهرت دارد اما اولین محصول این شرکت سوپراسپرتی بنام بیست بود که سال گذشته نسل جدید آن معرفی شد. این خودرو که بر اساس کوروت C8 ساخته شده است، از متریال پیشرفتهای بهره میبرد. بهعنوانمثال، بدنهٔ بیست از فیبر کربن مخصوص هوافضا ساخته شده است. رضوانی با استفاده از دو توربوشارژر، خروجی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری کوروت استینگری را به ۱۰۰۰ اسب بخار رسانده است که تمام این نیرو به چرخهای عقب منتقل میشود. بیست همچنین با وزن تنها ۱۳۵۰ کیلوگرم، یکی از سبکترین خودروهای هزار اسبی بازار محسوب میشود.
پورشه تایکان توربو GT
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۱۰۳۴ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۴۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۱ ثانیه |
این خودرو که در ابتدای مارس ۲۰۲۴ رونمایی شد، قویترین نسخهٔ پورشه تایکان محسوب میشود. توربو GT هرچند همچنان دو موتور الکتریکی دارد ولی قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار را ارائه میکند. برای کسانی که به این هم راضی نیستند، پکیج وایساخ نیز قابل سفارش خواهد بود که وزن خودرو را ۸۰ کیلوگرم کاهش میدهد و ۲۲۰ کیلوگرم به داونفورس اضافه میکند. به لطف این ویژگیها، تایکان توربو GT رکورد سریعترین سدان پیست نوربرگرینگ را بنام خود ثبت کرد.
ریویان R1T / R1S
پیشرانه | الکتریکی چهار موتوره |
قدرت | ۱۰۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۲۵ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۵ ثانیه |
ریویان سعی دارد با پیکاپ R1T و شاسیبلند R1S جایگاه خود را در بازار تثبیت کند. این دو مدل در قوای محرکه باهم یکسان هستند و در نسخههای دو موتوره، سه موتوره و چهار موتوره عرضه میشوند. نسخهٔ چهار موتوره که قویترین مدل بهحساب میآید، ابتدا ۸۳۵ اسب بخار قدرت داشت ولی در اواسط سال ۲۰۲۴ ریویان با بهروزرسانی محصولات خود، قدرت این نسخه را به ۱۰۲۵ اسب بخار افزایش داد. نتیجهٔ این کار، پیکاپ و شاسیبلند بزرگی است که شتابی در حد لامبورگینی هوراکان دارند.
بوگاتی توربیون
پیشرانه | ۸.۳ لیتری V16 هیبریدی |
قدرت | ۱۸۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۰ ثانیه |
توربیون بهعنوان جانشین شیرون در ژوئن ۲۰۲۴ معرفی شد. توربین با ترکیب تجمل و پرفورمنس، راه پیشینیان خود را ادامه داده است. در این هایپرکار جدید پیشرانهٔ افسانهای W16 فولکسواگن جای خود را به یک موتور V16 تنفس طبیعی ساخت کاسورث داده که با سه موتور الکتریکی همراه است و مجموعاً قدرت ویرانگر ۱۸۰۰ اسب بخاری تولید میکند. توربیون همچنین پلتفرم بسیار سبکوزنی دارد که از نوع جدیدی از کامپوزیت کربنی ساخته شده است و در داخل نیز از ویژگیهای چشمگیری مثل صفحه آمپر ساخت ساعتسازان سوئیسی بهره میبرد.
ردبول RB17
پیشرانه | ۴.۵ لیتری V10 هیبریدی |
قدرت | ۱۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | نامشخص |
شتاب | نامشخص |
در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ شاهد معرفی یکی از هیجانانگیزترین خودروهای سال بودیم. RB17، جدیدترین دستپروردهٔ طراح افسانهای فرمول یک، آدریان نیوی، یک هایپرکار مخصوص پیست است که فقط در ۵۰ دستگاه ساخته میشود. RB17 در عین الهام گرفتن از موتوراسپرت، از برخی ویژگیهایی بهره میبرد که در فرمول یک ممنوع شدهاند مثل بالههای جانبی انعطافپذیر و دیفیوزر دوتایی با فن. مدیرعامل ردبول ریسینگ «کریستین هورنر» این خودرو را نتیجهٔ آدریان نیوی آزادشده توصیف کرده است. RB17 همچنین از یک پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی ساخت کاسورث استفاده میکند.
شورلت کوروت ZR1
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۰۶۴ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۲۵ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۳ ثانیه |
قویترین کوروت تاریخ در جولای ۲۰۲۴ رونمایی شد. C8 ZR1 هرچند از نسخۀ توئین توربوی همان موتور ۵.۵ لیتری هشت سیلندر Z06 استفاده میکند ولی برای بیرون کشیدن قدرتی چهاررقمی از این موتور، جنرال موتورز تغییرات زیادی انجام داده و به همین دلیل، نام جدید LT7 را روی این نیروگاه گذاشته است. این قویترین موتور V8 تولیدی در آمریکا محسوب میشود. ZR1 که در نسخههای کوپه و کانورتیبل و داونفورس پایین و داونفورس بالا تولید میشود، به لطف نیروی عظیم موتور LT7 میتواند ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی کند.
هنسی ونوم F5-M
پیشرانه | ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۸۱۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۱۷ نیوتن متر |
شتاب | نامشخص |
در ابتدای سپتامبر، هنسی قویترین و سریعترین خودروی گیربکس دستی جهان را معرفی کرد. ونوم F5-M به یک گیربکس دستی شیاردار مجهز شده که با همکاری شرکت ایتالیایی CIMA ساخته شده است. شاسی مونوکوک فیبر کربنی ونوم F5 نیز اصلاحات بزرگی را تجربه کرده است تا بتواند قطعات فنی اضافی موردنیاز گیربکس جدید را در خود جای دهد. پیشرانه اما تغییری نداشته و همان نیروی عظیم ۱۸۱۷ اسب بخاری را به گیربکس دستی تحویل میدهد. از ونوم F5-M تنها ۱۸ دستگاه ساخته خواهد شد که همگی رودستر هستند.
مکلارن W1
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۲۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۴۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۷ ثانیه |
W1 که جانشین P1 محسوب میشود، گذشته و آینده را باهم ترکیب کرده است. این خودرو از یک سو از نمادهای گذشتهٔ مکلارن یعنی F1 و P1 و از سوی دیگر از خودروهای فرمول یک اثر زمینی الهام گرفته است. مکلارن در این هایپرکار از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید استفاده کرده است و سیستم هیبریدی هم به میزان قابلتوجه ۴۰ کیلوگرم از نمونهٔ مورداستفاده در P1 سبکتر است. از مکلارن W1 تنها ۳۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۲.۱ میلیون دلار قیمت دارند و همگی قبلاً فروخته شدهاند.
فراری F80
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | نامشخص |
شتاب | ۲.۱ ثانیه |
یک دهه بعدازاینکه لافراری به بازار آمد و با بازتعریف قوای محرکهٔ هیبریدی پرفورمنس بالا بازی را تغییر داد، جانشین آن از راه رسید. این هایپرکار جدید که به سبک پیشینیان خود یعنی F40 و F50 نام F80 را روی خود میبیند، مأموریت الکتریکیسازی فراری را یک قدم به جلو برده است. برخلاف هایپرکارهای پرچمدار قبلی فراری اما در F80 خبری از آن نیروگاههای V12 جذاب نیست و جای آن را یک موتور بسیار کوچکتر ۳ لیتری V6 توئین توربو گرفته که از سوپرکار ۲۹۶ گرفته شده است و در کنار سه موتور الکتریکی، ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
آستونمارتین والهالا
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۰۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۰۰ نیوتن متر |
شتاب | ۲.۵ ثانیه |
تازهترین خودروی هزار اسب بخاری که همین چند هفته پیش معرفی شد، آستونمارتین والهالا است. البته خیلی قبلتر از خودرو را دیده بودیم ولی فرایند تولید والهالا با تأخیر همراه بوده است و حالا به نظر میرسد سرانجام این سوپرکار بریتانیایی به خط تولید نزدیک شده است. قرار است از این خودرو تنها ۹۹۹ دستگاه ساخته شود که اولین نمونههای آن در تابستان ۲۰۲۵ تولید خواهد شد. هرچند والهالا اولین سوپراسپرت موتور وسط آستونمارتین محسوب میشود ولی برند بریتانیایی روی قابلیت استفادهٔ جادهای سوپرکار خود توجه ویژهای داشته و حتی لاستیکهای زمستانی را هم بهصورت سفارشی ارائه میکند.
OldBoy
۱۲ دی ۱۴۰۳رضوانی کار عاقلانه ای انجام داده که از پلتفرم کوروت استفاده کرده
آستون مارتین هم حس یه خزنده رو میده واقعا عالیه
ما هیچ
۱۲ دی ۱۴۰۳درحالیکه ما با دیدن عکس اینا حال میکنیم ، مانی خوشبین بوگاتی بولاید خودشو تحویل گرفت . مبارکش باشه . یه بوق هم برای ما بزنه البته اگه بوق داره
aaa
۱۳ دی ۱۴۰۳کامنت سال پدال
جرمی کلارکسون
۱۳ دی ۱۴۰۳بده به ما یه دوری بزنیم
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۳ دی ۱۴۰۳دوست من وقتی به یه نقاشی زیبا نگاه میکنی قرار نیست بری داخلش از هنرش لذت میبری من از هنر ساخت ماشینها لذت میبرم و مخصوصا صدای ماشینها.من حتی عاشق صدای لوکوموتیو جی ام هستم ولی قرار نیست داشته باشمش.البته شاید این جمعه بیاید شاید والا با این نوناشون
علی Shelby
۱۳ دی ۱۴۰۳اینا همشون خفنن
Taha Ayoobi
۱۳ دی ۱۴۰۳رضوانی بیست مگه شاسی لوتوس نبود؟
علی Shelby
۱۴ دی ۱۴۰۳رضوانی بیست الفا ایکس بلک برد از پلتفرم لوتوس استفاده میکنه
mmd@
۱۳ دی ۱۴۰۳بوگاتی و استون مارتین و شورلت و مکلارن شاهکار کردن
فرشید قرآنی
۱۲ دی ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/news/6th-tehran-international-automobile-exhibition/
۱۲ دی ۱۴۰۳به زودی همه ماشینا میشن هزار اسب یا عععللللییییییی
Reza Waffen SS
۱۲ دی ۱۴۰۳لامبورگینی روئلتو ؟؟
امیر دهقان
۱۲ دی ۱۴۰۳روئلتو مارس 2023 معرفی شد
علی
۱۳ دی ۱۴۰۳روئلتو تنفس طبیعی هست برای همین در این جدول نیست البته روی رئلتو یک شرکت تیونینگ کار دو عدد توربو گذاشت قدرت ماشین به 2000 اسب بخار ارتقا و ظرف دو ثانیه به سرعت صد کیلومتر رسیده
کسرا
۱۳ دی ۱۴۰۳چه ربطی به تنفس طبیعی بودن داره؟
سال ۲۰۲۳ معرفی شده …
مجید
۱۳ دی ۱۴۰۳1000 اسبی نیست
Joker
۱۲ دی ۱۴۰۳وقتی به فراری نیگا میکنی تازه متوجه میشی بوگاتی چه شاهکاری خلق کرده،هر چقدر بوگاتی هزینه کرده و وقت گذاشته واسه توربیون چه تو انجین چه تو طراحی،فراری دقیقا برعکسشو انجام داده واسه f80،به عنوان یک فن فراری خجالت زده ام از بابت همچین محصول بی ریشه ای!!! یعنی آنچه نبوده فراری تو این ماشین به گند نکشیده باشه، اون از انجین مزخرفش اونم از طراحی فاجعه اش،چطور روشون شده کسایی که لافراری و sp3 دایتونا رو طراحی کردن همچین آشغالی رو گردن بگیرن؟! یه جوری تن مرحوم انزو فراری رو تو گور لرزوندن که داره بندری میرقصه،در کل فراری از گردونه رقابت خارج شده و تمااام، ولی مکلارن فوقالعاده کار کرده،یک جانشین شایسته برای p1 افسانه ای که چه تو قوای محرکه چه تو طراحی سنگ تموم گذاشته،استون مارتین هم که دیگه با این شاهکار حرفی واسه گفتن نذاشته…
مهراد
۱۲ دی ۱۴۰۳کاربر جوکر
توی دوران فعالیتم هیچ وقت بیش از این باهات موافق نبودم
فراری تقریبا ۱۰۰۰ دستگاه از این ماشین تولید میکنه به قیمت هر عدد ۴ میلیون به عبارتی مجموعا ۴ میلیارد دلار
بسیار بعید میدونم مجموعا تحقیق و توسعه و ساخت تمام این ۱۰۰۰ عدد بیشتر از ۱ میلیارد دلار هزینه برداره چون هیچ چیز به قول خارجی ها HIGH END نداره در واقع تقریباً در حد و اندازه ۲۹۶ هستش کما اینکه بشدت بر پایه اون ساخته شده
یعنی ۳ میلیارد دلار سود خالص
من نمیگم دور از جون حرومه این پول چون اولا همه با رضایت صد در صدی میرن سمتش و کسی مجبور به این کار نیست دوما همین خریدار ها هم تازه از صدتا فیلتر رد شدن و خیلیا درخواستشون رد شده صد در صد
به این میگن قدرت برند ، توجه کنید قدرت برند از آسمان برای هیچ کسی نازل نمیشه بلکه با تلاش و ذهن برتر ساخته میشه چیزیکه ما مردم عادی ( خودم رو عرض میکنم ) از اون محرومیم
مهراد
۱۲ دی ۱۴۰۳اینم بگم فراری ۷۰ سال خاک خوری کرده
کجا بود اون زمانیکه فراری بخاطر چندرغاز دست به دامان فورد شده بود ولی الان با یک صدم تولید فورد سهامش دوبل سهام فورد میارزه
هر جا فراری دیدین بگین حقش بود
مازیار
۱۳ دی ۱۴۰۳F80 اگه دوئل W1 رو ببره همه اینها که گفتی به حاشیه میره اما اگه ببازه که شخصا فکر میکنم همینطور بشه اونوقت همه اینها که گفتی پررنگتر هم میشه. البته ارزشمند ترین برند خودروسازی اونقدر چربی داره که حالا حالاها بقول مهدی از اعتبارش بخوره و این مقوله با عدم موفقیت یک یا چند مدل خدشهای بهش وارد نمیشه اما خوب دستکم میتونه یه زنگ خطر قلمداد بشه ضمن اینکه سرعت زیاد پیشرفت مکلارن رو هم نمیشه نادیده گرفت
Scuderia Ferrari
۱۳ دی ۱۴۰۳آقا مازیار عزیز
فراری خودش زنگ خطره و همیشه پرچمدار بوده
سنگ محک اسپرت سازها به زودی همه حاشیه ها رو جمع میکنه ….
حالا اگه F80 با قدرت کمتر و وزن بیشتر W1 رو شکست بده مکلارن به حاشیه نمیره ؟؟
مازیار
۱۳ دی ۱۴۰۳منظورم رو کامل نگرفتی
میخوام بگم شکست احتمالی F80 نارضایتیهای دیگهاش مثل طراحی یا موتور رو همچنان وسط نگه میداره اما پیروزیش به حاشیه میبره
ببخشید به زبان محاوره میگم شاید بهتر منتقل بشه
قیافه که نداره موتور که نصف شده قیمت که دو برابر حالا پرفورمنس رو هم ببازه؟!!
ایشالا که اینطور نمیشه
Nismo
۱۳ دی ۱۴۰۳شتاب صفرتاصد پرچمدارتون با 1200 و خورده اسب و چهارچرخ محرک توئین توربو و سیستم هیبرید 2.1
کوروت با 1000 اسب توربو تک دف 2.3
دوره ی فراری دیگه تموم شده اسکودریا جان
الان کوروت داره پادشاهی میکنه
اون پرچمدار 6 سیلندر زشت هم ارزونی خودتون😂
بیشتر مایه آبرو ریزیه
حمیدرضا
۱۳ دی ۱۴۰۳نیسمو جان اون گُربِت فقط میتونه خودشو با ۲۹۶ مقایسه کنه همونطور که دیدیم نتونست میانرده ۵ سال پیش رو شکست بده
سوشیانت
۱۳ دی ۱۴۰۳فراری چرا هنوز هم جرعت نداره با خودرو درون سوز با شورولت رقابت کنه؟😂
حمیدرضا
۱۳ دی ۱۴۰۳سوشی فراری بیاد با شورلت رقابت کنه؟😂😂 از کی تا حالا تویوتا با ایران خودرو رقابت میکنه؟😂😂😂😂 اونی که چندتا چندتا فراری میخره سعی داره با فراری رقابت کنه😂😂 هر موقع فراری سیلورادو خرید اون موقع بگو فراری با شورلت رقابت میکنه😂😂😂
سوشیانت
۱۳ دی ۱۴۰۳اگر سوپر اسپرت درون سوز در حد ایران خودرو محسوب میشه پس ایول به فراری ۸۱۲ و ۴۸۸😂
Scuderia Ferrari
۱۳ دی ۱۴۰۳آقا مازیار
کار شما رو راحت کردم و دقیقاً همین حرفا رو میخواستم بشنوم بدون طعنه و کنایه
حالا همین ماشین زشت با موتور ضعیف و الکی گرون بیاد رقبا رو فتیله پیچ کنه چه غوغایی بشه اینجا
Nismo
جواب شما رو بدم کلاس کار فراری رو پایین اوردم
آخه کوروت با فراری ؟؟ میخوای کوروت رو همسطح فراری کنی با مقایسه های بی ارزش !!
من حتی لامبورگینی رو هم از گردونه مقایسه حذف کردم کوروت که جای خود
Taha Ayoobi
۱۳ دی ۱۴۰۳اسکودریا، اگه کوروت بتونه فراری رو شکست بده چی؟
Nismo
۱۳ دی ۱۴۰۳با این حرفها فقط داری از واقعیت فرار میکنی
ولی حرفت درست بود مقایسه فراری و کوروت اشتباهه
چون فراری در حد کوروت نیست
Nismo
۱۳ دی ۱۴۰۳با این حرفها فقط داری از واقعیت فرار میکنی
ولی حرفت درست بود مقایسه فراری و کوروت اشتباهه
چون فراری در حد کوروت نیست
قبولش خیلی سخته که یه ماشین 200 هزار دلاری عملکردش بهتر از یه ماشین 3 میلیون دلاری باشه
اونم فراری پرمدعا که نیم قرنه داره به صورت تخصصی توی موتور اسپرت کار میکنه
علی نوا راست میگفت غیر از چرم بیشتر هیچ هنر دیگه ای نداره
مازیار
۱۳ دی ۱۴۰۳راستشو بخوای ایمان جان
از هردوتاشون کاری کارستان مورد انتظارم هست
این حس واقعیمه
باقی حرفها رو هم بزار باشه
اینجا مورد داشتیم که گفته ارزش دوزنبرگ هزار برابر بنزه
Amir Machine
۱۳ دی ۱۴۰۳حمیدرضا
اگه شورلت ایران خودروئه
دیگه ببین فراری چی بوده که از ایران خودرو گیربکس گدایی کرده!!
سوشیانت
۱۳ دی ۱۴۰۳تازه مورد داشتیم طرف زیر پست خودرو حرف از مرغ و خروس و اسب میزنه
مازیار
۱۳ دی ۱۴۰۳از خروس که نگفتم گفتی همیشه تحقیق میکنی گفتم یه تحقیق راجع به اسب بیبخار کن بعدش تحقیق کن ببین اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟
حالا اگه از بیحرفی میخوای علاوه بر اون هزار بار دوهزار بار دیگه تکرار کنی مشکلی نیست اما قول بده از کامنتهای ناب خودت غافل نشی مثل خودروها قبل از تست تصادف تولید شدن😂😂😂😂
توجه کردی؟
خودروها قبل از تست تصادف تولید شدن
سوشیانت
۱۳ دی ۱۴۰۳نگران نباش یکم دیگه پیشرفت کنی راجب خروس هم میتونی صحبت میکنی زیر پست خودرو در ضمن من گفتم اون اس یو وی ها چند سال قبل تر از تست جدید iihs تولید شدن حتی لینک هم فرستادم که تو خود سایت رسمی iihs هم نوشته بود تست بروز شده البته شما طبق معمول خواب بودی😁
مازیار
۱۳ دی ۱۴۰۳آفرین آفففرین تست بروز شده
تست تصادف بروز شده ایول
حمیدرضا
۱۳ دی ۱۴۰۳امیر ماچین وقتی قرار باشه ارزونترین ماشین کمپانی تولید بشه کمپانی میره بنجل ترین جنس رو پیدا میکنه خب. در ضمن با این اراجیف نه جی ام بالا میاد نه فراری پایین میره
Amir Machine
۱۳ دی ۱۴۰۳اتفاقاً اون ماشین نهتنها ارزونترین ماشین فراری نبود بلکه یه گرند تورر لوکس کاملاً گرونقیمت با موتور V12 بود!!
اول میگه چون فراری 400 قرار بود تو آمریکا عرضه بشه از GM گیربکس گرفتن بعد دید اون ماشین اصلاً تو آمریکا عرضه نشد! حالا میگه چون ماشین ارزونی بوده از GM گیربکس گرفتن که اینم اشتباهه، بهونه بعدیت چیه؟ بگرد دنبال یه چیز دیگه
با این اراجیف تو هم نه کمپانی عظیم GM پایین میاد نه تغییری در جایگاه فراری ایجاد میشه
فقط هرچی جلوتر میریم بیدانشی خودتو بیشتر نشون میدی
تا ابد هم بگی کپی کردن موتور منم میگم گدایی گیربکس…
راستی تلفظ اون کلمه هم ماچین نیست ماشینه! اینم نمیدونستی؟! ببین کیا میان به موتور کوروت میگن کپی!
Scuderia Ferrari
۱۴ دی ۱۴۰۳من دیگه بحثی ندارم و منتظر این دوئل ها هستم
فراری F80 و مکلارن W1
فراری SF90 استراداله و آستون مارتین والهالا
فراری 296GTB و شورولت کوروت ZR1
ما تیفوسی ها همیشه یک طرف رقابت هستیم و امیدوارم شما هم باشید و غیبتون نزنه 😉😉
حمیدرضا
۱۴ دی ۱۴۰۳اون ماچین رو از عمد گفتم عزیزم دیگه همه تلفظ کلمات رو بلدن. در ضمن اون ماشین ارزونترین ماشین فراری هست نکنه قیمت اینم من کم کردم؟؟😂😂 راستی اون فراری با پلاک نیوجرسی چی میگفت توی لینکت؟😂😂 توی همون لینکی که خودت فرستادی نوشته بود بدلیل پاس نکردن قوانین الایندگی نتونست توی امریکا بصورت رسمی وارد بشه ولی ملت میخریدن و با خودشون میبردن امریکا. ظاهرا امریکا فقط با خود کمپانی مشکل داشته که اجازه واردات نداده😂😂 الان توی اینجا من حرفی از موتور LT136 زدم که تو اسم گیربکس میاری؟😂 دیگه خریدن چندتا فراری توسط جی ام رو که نمیتونی انکار کنی. موتورشو که از فراری میگیرن گیربکسشم که بورگ وارنر میزنه براشون ترمزم که از اروپا میارن بعد از مونتاژ هم کنار فراری میزارنش و تست میکنن بعد هم میگن فراری نمیتونه با ما رقابت کنه😁 رو که نیست سنگ پای قزوینه لامصبا حداقل جای دینام رو تغییر میدادین😂 راستی از گدایی کردن موتور فرمولاوان تیم کادیلاک چخبر؟ اونم بنچمارکه؟😂😂
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۳اسکودریا واقعا فراری عجب چیزیه حتی f80 هم تاپ اسپیدش از zr1 کمتره😂
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۳اشکال نداره مازی جون از این به بعد به nhtsa و iihs میگم از تو کمک بگیرن
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۳حمیدرضا جان یادت رفته فراری هوراکان رو بررسی کرده یا تازه خبر اومده که لامبو هیوندای آیونیک رو بررسی کرده؟ پس اونا هم کپی کارن با منطق تو😂
حمیدرضا
۱۴ دی ۱۴۰۳سوشی جون هر موقع فراری بعد از بررسی هوراکان اومد ماشین ۱۰ سیلندر ساخت اون موقع مشخصه داشته چکار میکرده. اصلا هم معلوم نیست چرا کوروت c8 اینقدر شبیه فراری از اب در اومده😂😂 راستی چرا هروقت اسمی از شتاب دوج میاریم تو به کاغذ پرینت شده از کافی نت استناد میکنی ولی وقتی من میگم شتاب و تاپ اسپید فراری خیلی بیشتر از اعلامی کارخونه هست و فیلم میدم قبول نمیکنی؟😂😂
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۳فراری حتی تسلا رو هم بررسی کرده😂 خب اگر بنچمارک کپی محسوب میشه پس فراری هم یه چیزی کم داشته که مجبور شده مدل اس رو بررسی کنه در ضمن مقایسه ت کاملا خنده داره چون من اعداد خود کمپانی رو دارم میگم ولی تو میگی که خود فراری راجب اعدادش اشتباه میکنه😁 اینو هزار بار گفتم باز هم میگم تو شرایط آب و هوایی خاص هر خودرویی میتونی بهتر از عدد کمپانی ثبت کنه فراری و دوج و… نداره همین چند وقت پیش تایم ۸.۸ دوج رو دیدی
حمیدرضا
۱۴ دی ۱۴۰۳جالبه که این شرایط اب و هوایی خاص شامل ماشینای مورد علاقت نمیشه. نمونش تایم های c8 zo6 که سریع ترینشون کار اند درایور هست با تایم ۴۰۰ متر ۱۰.۵ که فقط یک دهم از تایم اعلامی کمپانی سریعتر بوده. این یعنی دلخوش نباش که zr1 سریعتر از تایم اعلامی کمپانی رو ثبت کنه. بعدشم من کی گفتم فراری اشتباه میکنه؟؟ من گفتم فراری تایم ها رو محافظه کارانه اعلام میکنه و تایم ثبت شده توسط مجلات همیشه بهتر بوده.نمونش sf90 که تایم صفر تا صد اعلامی کمپانی ۲.۵ هست ولی مجله خودرویی کشور محبوبت باهاش ۲ ثانیه ثبت کرده.
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۳اتفاقا همین z06 ۲.۲ هم ثبت کرده لینکش رو قبلا برای کار لاور فرستادم پس این نشون میده که ربطی به فراری نداره هر شرکتی اعدادش رو با بهترین راننده تست میکنه فقط در شرایط آب و هوایی نرمال
حمیدرضا
۱۴ دی ۱۴۰۳ماشین ۶۷۰ اسبی کف خیابون ۲.۲ ثبت کرده؟ 😂 لینکشو بده
محمد
۱۴ دی ۱۴۰۳فراری ماشینش دقیقا مثل طرح لگو هست ولی مک لارن هم چنگی به دل نمیزنه p1 خیلی افسانه ای تر بود
پ.ن:در کل به ماشینایی فکر میکنم که ممکنه یروز دستم بهشون برسه حالا یا داخل وطن با مسئولین نا هموطن یا خارج تو غربت.موستانگو و همین کرووت
Amir Machine
۱۴ دی ۱۴۰۳اون مدل ارزونترین فراری در نمونههای کارکرده امروزیه نه زمان تولید!!! یعنی عاشق تحلیلات شدم، داری به هر دری میزنی خودتو از این باتلاق دربیاری ولی هی بدتر میشه!!
آمریکا با فراری مشکل داشت و اجازه واردات نداد؟!! دیگه اینو جایی نگی بهت میخندن! تو همون لینک نوشته بود به تصمیم شخص خود انزو فراری این مدل تو آمریکا عرضه نشد چون با توجه به قوانین ایمنی و آلایندگی، مدلهای V8 رو برای بازار آمریکا کافی میدونست!!!
گدایی کردن موتور کادیلاک تو فرمول یک؟!!! خیلی خوبی پسر، اصلاً از قواعد فرمول یک خبر داری؟!! اصلاً اون خبر رو خوندی کامل؟!! الان مکلارن که از مرسدس موتور میگیره هم پس لابد گدایی میکنه! ردبول هم پس میخواد برای فصل 2026 از فورد موتور گدایی کنه!!
حمیدرضا
۱۴ دی ۱۴۰۳کدوم باتلاق؟😂😂
من با توجه به چیزی که توی لینک خودت نوشته بود و اینکه بصورت رسمی وارد امریکا نشده ولی ملت خودشون وارد میکردن گفتم احتمالا به خود فراری مجوز وارد کردن این مدل رو ندادن. از کی تا حالا قوانین ایمنی به تعداد سیلندر مربوطه😂😂😂😂
بله اون خبر رو کامل خوندم از قواعدشم بیشتر از امریکن فن اطلاع دارم. چرا از کس دیگه ای موتور نگرفتن؟ چون حتی خودشونم به لول بالای فراری معتقدن ولی حاج امیر ماچین معتقده فراری پایینتر از جی ام هست😂😂 راستی اسم این کار گدایی نیست اسمش بنچمارکه اقا بنچمارررررک 😂😂😂
Amir Machine
۱۴ دی ۱۴۰۳تو انگار کلاً از درک نوشتههای فارسی سلیس هم عاجزی پسر!
من گفتم قوانین ایمنی به تعداد سیلندر مربوطه؟ گفتم انزو فراری اینطوری اعتقاد داشت چون اون سالها بحث محدودیت سرعت به زیر 100 کیلومتر بر ساعت مطرح شده بود و انزو موتور V8 رو کافی میدونست
«چرا از کس دیگه ای موتور نگرفتن؟ چون حتی خودشونم به لول بالای فراری معتقدن»
کدوم لول بالا وقتی از سال 2008 تا حالا رنگ قهرمانی رو ندیدن درحالیکه تو همین سالها مرسدس 8 تا قهرمانی و ردبول 6 تا قهرمانی با موتورهای رنو و هوندا گرفته؟! امسال هم که مکلارن با موتور مرسدس قهرمان شد و بازم حسرت قهرمانی به دل تیفوسیها موند!
نخیر عزیزم این ماجرا این خیالاتی که تو در افکار کودکانت میبافی نیست، هر سازندهای فقط ظرفیت تامین تعداد محدودی پاوریونیت رو داره و چون از فصل 2026 تیم سائوبر با اومدن آئودی دیگه از فراری موتور نمیگیره، فراری یه ظرفیت خالی پیدا میکنه و GM برای همین از فراری موتور میگیره، حالا هی بیا ایموجی بذار!!
برو بشین با کارتهای ماشینت بازی کن عمو جون و همون سرعت و قدرتشون ببین که کدوم از همه بیشتره، برو…
حمیدرضا
۱۴ دی ۱۴۰۳کارت بازی که تخصص امریکایی دوستان هست که تا اسم برتری میاد اسم قدرت و تاپ اسپید میارن😂😂 معلومه از ایموجی خیلی فشاری شدیااا شیطون😂😂 محدودیت سرعت زیر ۱۰۰ کیلومتر؟ اونو که ژیان هم از عهده ش برمیاد دیگه ۶ سیلندر هم لازم نبوده 😂😂 خوب برای خودت توجیه میاریااااا😂😂😂😂😂.
اگه فراری بده چرا ازش موتور گرفتن میتونستن صبر کنن انجین کپی شده بعدیشون اماده بشه اینطوری که با این انجین میبازن توی اول راه خب 🤪😂
در ضمن اون ماشینایی که من هرروزه روشون کار میکنم تو فقط میتونی عکسشون رو ببینی. جالبه که همشونم امریکایی هستن😂😂😂😂
Amir Machine
۱۴ دی ۱۴۰۳Although the option of an automatic transmission might imply it may have been designed for the American market, no version of these grand tourers was ever officially imported there as Enzo Ferrari believed that emerging environmental and safety regulations and a 55 MPH national speed limit suggested the company’s 8 cylinder cars would suffice in the US market
a 55 MPH national speed limit
a 55 MPH national speed limit
a 55 MPH national speed limit
دکتر استاپ
۱۲ دی ۱۴۰۳می تونست لیست بهتری باشه اگه پورشه و رویان توش نبودن
F80 هم چنگی به دل نمیزنه با اون V6 مسخرش
محمد مسیح زاده
۱۲ دی ۱۴۰۳اُبهتی که تو این ها بوگاتی داره چیز دیگه است
m
۱۲ دی ۱۴۰۳یک چیز از بعضی دوستان واسم خیلی جالبه اینکه 99 درصد تجربه رانندگی خودرو های 6، 8 ،10 و12 سیلندر رو ندارن اما موقع بحث که میشه 90 درصد ماشین هارو به خاطر موتور های با سیلندر های پایین میگن ماشین خوبی نیست
و یه چیز دیگه اصالت در دنیای خودرو چه معنی داره؟
hosen
۱۲ دی ۱۴۰۳چند سال دیگه که همه ماشینا برقی شدن همین ادما پشیمون میشن
Cehx
۱۳ دی ۱۴۰۳طبق چیزی که خودم نتیجه گیری کردم اصالت یعنی نگاهی به گذشته شرکت و تلاش برای آینده ای بهتر (نه گزشتشو فراموش کنه و نه در گذشته گیر کنه و با فناوری های نوین ادامه بده)
البته خیلی از دوستان حالا از روی تعصب این و اون رو بی اصالت می دونن
در نظر خودم اصالت مند ترین خودروساز پورشه هست و بعدش فورد
بی اصالتی کجا صورت می گیره زمانی که شرکت میاد یک محصول کامل متفاوت ارائه میده حالا دو اتفاق میوفته یا بازخورد خوب می گیره یا بد که اگر خوب بگیره همه می گن خوب شد و اینجور چیزا ولی اگر بد بگیره همه بهش میگن بی اصالت و مسخرش می کنن همون اتفاقی که برای F80 اقتاده البته فراری یخورده زیادی روی کرده حداقل 8 سیلندر باید میبود (برای صدا)
m
۱۳ دی ۱۴۰۳بنظرم اصالت در دنیای خودرو معنا نداره
نمیشه هم اصالت رو حفظ کنی و هم نو آوری داشته باشی
یک نمونه لامبورگینی روئلتو این ماشین به قول دوستان اصالت رو حفظ کرده اما بعد هر شکست در مسابقات درگ یا تایم بد در پیست میگن این ماشین جانشین شایسته ای برای آونتادور نیست
یا برعکس f80 میگن طراحی اصالت نداره که بنظرم با احترام این حرفشون اشتباهه چون این خودرو با الهام از دیگر خودرو های این برند 499p و f40 طراحی شده
یا میگن موتور چونv12 نیست پس بدرد نمیخوره شک ندارم تنها تفاوتی که دوستان از پشت گوشی از یک موتور v12 وv6 متوجه میشن تنها و تنها صداشه
مازیار
۱۳ دی ۱۴۰۳کسی نگفت چون V12 نیست پس بدرد نمیخوره
قطعا این موتور در جایگاه خودش خیلی پیشرفتهتر از هر V12 دیگه فراری هست و احتمالا پرفورمنسی فراتر از انتظار هم ارائه بده
اما موضوعی که بخصوص در مورد پرچمدار فراری اهمیت زیادی داره کاریزمای موتورش هست که طبعا در این مورد هیچی V12 نمیشه البته مشخصه که چرا فراری دیگه سراغش نمیره
کلا فراری بیشتر از هر برند دیگهای تحت تاثیر این مسائل قرار داره
باید صبر کرد و دید
m
۱۴ دی ۱۴۰۳تو همین کامنتا مورد داشتیم میگه با این موتور ضعیف و بدرد نخور بدون اینکه در نظر داشته باشه این موتور 2 بار قهرمان لمان شده و 900 اسب قدرت داره و صرفا به دلیل v6بودن این حرف رو میزنه
زیزیگولو
۱۲ دی ۱۴۰۳یه طراحی زیبا همراه با یه موتور v8 جذاب 👍👍 ..… دلبری معجزه آسا به روش کوروت 👌👌
هعی
۱۲ دی ۱۴۰۳کاش خود کوروت اصلی با این قیافه رضوانی تولید میشد و فروش میرفت . خیلی قشنگتر میشد
Scuderia Ferrari
۱۲ دی ۱۴۰۳فراری F80 کانسپت آدریانو رائلی در سال ۲۰۱۵ اگه چراغ سبز برای تولید میگرفت ، به همه رقبا تیر خلاصی رو میزد
قطعاً گزینه بسیار شایسته ای برای جانشین LaFerrari افسانه ای بود با اون مشخصات فنی استثنایی
البته F80 کانسپت روی خط مستقیم و تاپ اسپید تمرکز داشت برعکس F80 تولیدی که پیست محوره
به نظرم فراری باید به تولید ماشینی با مشخصات F80 کانسپت فکر کنه چون هم مهندسی برتر و تکنولوژی رو داره هم اوضاع مالی مناسب
hosen
۱۲ دی ۱۴۰۳توربیون و zr1 عجیب خوبن
nima.jdm
۱۲ دی ۱۴۰۳متاسفانه اکثرا برقی یا هیبریدی هستن
تو این لیست انتخابم اول هنسی ونوم بخاطر گیربکس دستی و بعد کوروت
Taha Ayoobi
۱۳ دی ۱۴۰۳همه عالی
من که انتخابم کوروته
جا داره بگم ماشالا هنسی، بدون موتور برقی 1817 اسب بخار
Taha Ayoobi
۱۳ دی ۱۴۰۳الکی که نیست، قوی ترین موتور درونسوز جهانه
دیمن
۱۳ دی ۱۴۰۳بوگاتی 1800 اسب2ثانیه کوروت1000اسب 2.3 ماشالله کوروت💪💪
Nismo
۱۳ دی ۱۴۰۳کوروت zora با 1200 اسب شتاب 2 ثانیه ای خواهد داشت
فریاد
۱۳ دی ۱۴۰۳لامبورگینی روئلتو رو من خودم اضافه میکنم 💪🏻
BlackWing
۱۳ دی ۱۴۰۳روئلتو ۲۰۲۲ معرفی شد
رومن یونن یورقانلوی جنزه
۱۳ دی ۱۴۰۳من عاشق خودرو های امریکایی هستم . فورد موستانگ یا دوج
این هنسی ونوم عجب غولیه ۱۸۱۷ اسب بخار بعد فکرش بکن ما آرزومونه که خودرو ۱۰۵ اسب بخار tu5 سوار بشیم.
فیات مولتیپلا
۱۳ دی ۱۴۰۳هنسی هیولا ترینه
BlackWing
۱۳ دی ۱۴۰۳توربیون ، هنسی و ZR1
بهنام
۱۳ دی ۱۴۰۳حالم گرفته میشه از نگاه به فراری F80 .
آخه چرا یک فراری پرچمدار مدل ۲۰۲۵ باید اینریختی باشه ؟ فراری گند زدی ، حالمونو گرفتی .
ALI
۱۳ دی ۱۴۰۳وزن مکلارن میبینم واقعا شاهکاره با اون دان فورس تو سرعتای بالا
تنها هایپر کاریه ک قبولش دارم
سجاد عباسی
۱۳ دی ۱۴۰۳نیلو 27
سهیل گل آزاد
۱۳ دی ۱۴۰۳به جراتم میشه گفت لقب زیباترینشونم باید داد به والهالا به شکل عجیب و غریبی افسانه ایه خیلی مسخش شدم فراری f80 واقعا اون چیزی که از فراری انتظار داشتیم نبود اون طراحیی که تو آخرین سری آیکونا sp3 داشت کجا و این کجا حتی توی اس یو ویش پوروسنگوئه با اون طراحی فوق العاده خفنش عجیبه فراری با اون سابقه طراحی های اعجاب انگیزش همچین چیزی به عنوان هایپرکارش اومد بیرون البته خب اینم باید در نظر داشته باشیم دیگه بیشتر هدف فراری تو هایپرکار جدیدش پیست محور بودنش بوده توانایی تولید نیروی دانفورس بالا یه جورایی بیش از گذشته قوانین ریاضی و فیزیک و آیرودینامیک تو طراحی خودرو دخیل بودن ولی در کل اونطور که باید و شاید خیلی زیبا نیست
Siyavash
۱۳ دی ۱۴۰۳بجز ریویان همشون به شدت جذاب و خواستنی هستن..❤️🩹❤️🔥
شورلت
۱۳ دی ۱۴۰۳هیچ کدوم حریف شورلت نمیشن های اون بوگاتی ابو تیاره
آمریکایی هیچ حریفی نداره
Siyavash
۱۳ دی ۱۴۰۳نمیدونم کسی بازی مورتال کمبت کرده یا نه..این استون والهالا رو با این رنگ میبینم یاد اون نینجا سبز که یه مارمولک بود اسمش رپتایل بود میفتم..یه حس جالبی به آدم میده روئلتو که تا حدودی نتونست اون چیزی که ازش انتظار داشتیم رو برآورده کنه ولی والهالا انگار میخاد یقه sf90 رو بگیره..
مهدی
۱۳ دی ۱۴۰۳ما صرفا اعداد و ارقام و شتاب و قدرت رو میبینیم و نه جزییات رو ! یه رویو کامل از مقایسه لامبو اوروس و فراری پورسانگ دیدم متوجه جزییات عجیب و غریب تو ساخت محصول فراری شدم که خود مجری هم بهش اشاره کرده بود و تفاوت قیمت رو کاملا توجیه کرده بود . بحث مقایسه f80 با w1 هم همینه… فراری یه محصول به مراتب پیچیده تر ساخته که شاید مکلارن کنارش آنالوگ و قدیمی به نظر برسه و این رو من و شما هم متوجه نمیشیم و خریدار و راننده هست که فرمون و پدال گاز رو لمس میکنه اما در مورد ظاهر نمای جانبی خوبه و عقب f80 به نظر من کم نظیره و قویتر از مکلارن هست در مورد کابین هم سلیقه شخصی خودم کاملا با فراری هست ولی در خصوص تفاوت قیمت چی باید گفت ؟! بلاخره فراری ظاهراً تیزیش زیادی برش داره!
اذرگون
۱۳ دی ۱۴۰۳به جزء دومی همگی زیبا هستند
امید اسدزاده
۱۳ دی ۱۴۰۳سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان .
اگر عزیزی شماره موبایل و یا آدرس کارگاه استاد جمشید ناظمی معروف به پدر بوگاتی ایران را دارد ممنون میشم به من هم اطلاع رسانی کند .
چون من بسیار علاقمند هستم کارگاه استاد ناظمی را از نزدیک ببینم .
با تشکر .
اسدزاده
علی منصوری
۱۳ دی ۱۴۰۳لیست زیبا…چه لذتی داره حتی دیدن این شاهکارهای مهندسی، هایپرکار انتهای لاین اتومبیل ، آرت ناب، هورس پاور اعجاب انگیز ،برندینگ قوی….همه چی های لول
همایون
۱۴ دی ۱۴۰۳اگه فقط میتونستم یکیشو داشته باشم قطعا ردبول رو انتخاب میکردم