پس از انتخاب بهترین خودروهای سال ۲۰۲۳ به انتخاب کارانددرایور، حالا نوبت به بهترین وانتها و شاسیبلندها رسیده است.
از بین لیست بلندبالایی از مدعیان بازار شلوغ پیکاپ و شاسیبلندها، این ۱۰ خودرو انتخاب شدهاند که همه آنها فراتر از انتظار عمل کردهاند. با دور شدن بازار از خودروهای سواری و افزایش عرضهٔ شاسیبلندها و پیکاپها، امسال برای اولین بار یک لیست 10Best مجزا به این خودروها اختصاص داده شده است. برای انتخاب بهترینهای سال ۲۰۲۳، شاسیبلندها و پیکاپهای زیر ۱۱۰ هزار دلار بازار بررسی شدهاند. مردان کارانددرایور یک هفته را صرف بررسی و ارزیابی این خودروها کردند و پس از بحث در سر میز شام، رأیگیری انجام شد تا ۱۰ مدل برتر انتخاب شوند. هر برنده، بهترین خودروی کلاس خود محسوب میشود و از لحاظ راحتی، کارایی، تجربهٔ رانندگی، پرفورمنس و پویایی همان چیزی است که داوران کارانددرایور میخواهند.
فورد برانکو
با اینکه فورد برانکو چند سالی است در بازار حضور دارد اما هنوز هم شاسیبلند آفرودی موردعلاقهٔ ما است. این ماشین ترکیبی از بهترین تواناییهای آفرود در هوای آزاد را با رفتار قابلتحمل در بزرگراه ارائه میکند و به همین دلیل شیفتهٔ آن هستیم. خانوادهٔ برانکو همچنین تنوع بسیار بالایی هم دارد و از مدل چهار سیلندر پایه تا رپتور با شتاب ۵.۶ ثانیهای را شامل میشود. برانکو خودرویی است که هر بار آن را روشن کنید، هیجانزده خواهید شد و در سومین سال حضور در بازار هنوز این هیجان را دارد.
فورد ماوریک
ماوریک دلایل بسیار محکمی برای خرید یک پیکاپ کامپکت ارائه میکند. برای ورود به کابین این خودرو نیازی به بالا رفتن از ارتفاع زیادی نیست، برای بارگیری آن نیازی نیست اجسام سنگین را ۱۲۰ سانتیمتر را از زمین بلند کنید، پشت فرمان دید بسیار خوبی دارد، از قیمت مناسبی برخوردار است و رانندگی با آن آسان است. ماوریک اثبات میکند وقتی کاری درست انجام شود، یک پیکاپ کامپکت بدون شاسی مستقل هم میتواند مثل یک وانت واقعی عمل کند.
جنسیس GV70
GV70 راحتی، اسپرتی و ظرافت را با طراحی هنرمندانه و شیک ترکیب میکند. این ویژگیها ما را تحت تأثیر قرار دارند و باعث شدند کراساوور کامپکت جنسیس را در لیست 10Best قرار دهیم. پیشرانههای چهار سیلندر توربو و V6 توئین توربو هردو نرم و ساکت هستند که نتیجه آن سکوت کابین خواهد بود. GV70 ویژگیهایی که خریداران این کلاس میخواهند مثل فضای کافی برای چهار بزرگسال، تناسب و هماهنگی مثالزدنی، پیشرانههای نرم و فضای بار بزرگ را ارائه میکند.
هوندا CR-V
CR-V پکیجی از همه لحاظ خوب است که بسیار فراتر از حد انتظار عمل میکند و این موضوع بهمحض بستن درها احساس میشود زیرا ساختار CR-V جدید بلافاصله مستحکم و ساکت به نظر میرسد. هنگام رانندگی نیز کراساوور هوندا سطحی از نرمی را ارائه میکند که از خودروهای گرانتر انتظار میرود. وقتی به این ترکیب پیشرانهٔ هیبریدی با مصرف سوخت ترکیبی زیر ۶ لیتر در هر صد کیلومتر را هم اضافه کنیم، هوندا CR-V جدید به بهترین کراساوور کامپکت بازار تبدیل میشود.
هیوندای آیونیک ۵
دلیلی اصلی برتری آیونیک ۵ استفاده از پلتفرم E-GMP است که بهطور خاص برای مدلهای الکتریکی طراحی شده و معماری ۸۰۰ ولتی آن امکان شارژ سریع از ۱۰ تا ۸۰ درصد را ظرف ۱۸ دقیقه فراهم میکند. همهٔ تیپهای این خودرو رانندگی لذتبخش، شتاب سریع و هندلینگ چابکی دارند و کابین آن به لطف نصب باطریها زیر کف خودرو، موتورهای الکتریکی جمعوجور و چرخهایی که تا حد امکان به گوشههای بدنه کشیده شدهاند، بسیار جادار است. ظاهر آیندهنگر نیز مسلماً یکی دیگر از نقاط قوت این کراساوور کرهای محسوب میشود.
کیا EV6
مثل هیوندای، کیا EV6 هم از معماری ۸۰۰ ولی بهره میبرد یعنی چیزی که معمولاً در خودروهای الکتریکی گرانتر دیده میشود و با تنها ۱۱ دقیقه شارژ، ۱۶۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه میکند. حداکثر برد ۵۰۰ کیلومتری این خودرو نیز بیشترین میزان پیمایش در بین همهٔ خودروهای برقی زیر ۵۰ هزار دلار محسوب میشود. نسخهٔ پرفورمنس EV6 بنام GT هم شتاب چشمگیر ۳.۲ ثانیهای را فراهم میکند.
کیا تلوراید
سطح تجهیزات تلوراید آن را در صدر کلاس کراساوورهای سه ردیفه قرار میدهد. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر ۲۹۰ اسب بخاری این ماشین با پاسخگویی روان در ترکیب با تعویض دندههای آرام گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، نیروی محرک نرم و بیتنشی را فراهم میکند. شاسی ماشین هم هندلینگ مطمئن و سواری نرمی را به دنبال دارد. به این دلایل، تلوراید برای چهارمین سال پیاپی به لیست 10Best راه پیدا کرده است.
پورشه ماکان
ممکن است ماکان ارتفاع خیلی بلندتری نسبت به مدلهای اسپرت نمادین پورشه داشته باشد اما وقتی چند پیچ را پشت سر بگذارید بهسرعت فراموش خواهید کرد که پشت فرمان یک کراساوور نزدیک به ۲ تنی نشستهاید. گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه نیز تعویض دندههای فوقالعاده سریع و دقیقی دارد. قیمت ماکان در نسخهٔ GTS با سفارش آپشنها میتواند از ۱۰۰ هزار دلار فراتر رود که قطعاً مبلغ گزافی است اما هیچ شاسیبلند دیگری گستردگی تواناییهای این ماشین را ندارد. ماکان در پیچها مثل یک خودروی اسپرت رفتار میکند و در بزرگراه به یک کروزر لوکس تبدیل میشود.
رم ۱۵۰۰
برای تمام کسانی که به دنبال یک پیکاپ فول سایز هستند، رم نهتنها همهٔ انتظارات را برآورده میکند بلکه حتی عملکردی فراتر از انتظار دارد. سیستم تعلیق فنر پیچشی عقب این پیکاپ کیفیت سواری در حد شاسیبلندهای لوکس را فراهم میکند اما لذتبخشترین و چشمگیرترین ویژگی رم کابین آن است. تیپهای بالایی در اینجا از متریال باکیفیتی مثل چرم، تریم فلزی و تزئینات چوبی بهره میبرند و نوع توجه به جزئیات شبیه چیزی است که از مرسدس بنز S کلاس انتظار داریم. حتی تیپهای پایه هم از کیفیت ساخت عالی و دکمههای خوش لمس بهره میبرند.
ریویان R1T
در بین همهٔ پیکاپهایی که تاکنون آزمایش کردهایم، R1T بهترین مدل برای رانندگی است. این خودرو با چهار موتور الکتریکی در هر چرخ و مجموع قدرت ۸۳۵ اسب بخار، با وزن ۳۲۵۰ کیلوگرمی ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و برد بزرگراهی ۴۵۰ کیلومتری دارد اما شتاب و برد تنها دلایل پیروزی R1T نیستند. این پیکاپ با سیستم آنتیرول هیدرولیکی و کمکفنرهای بادی تطبیقی که معمولاً در سدانهای لوکس میبینیم، روی جاده رفتاری مثالزدنی دارد.
Reza Waffen SS
۴ بهمن ۱۴۰۱انتخابم جنسیس GV70 از نوع الکتریکیش 👍
کره ای ها گل کاشتند واقعا دست مریزاد 👏👏👏
NAVID۰۰۹۸
۴ بهمن ۱۴۰۱عروسکهای پوشالی گل کاشتند ، کی بسوزند خدا داند !
MASOUD 0099
۴ بهمن ۱۴۰۱شما اینجا تویوتا میبینی؟
NAVID۰۰۹۸
۴ بهمن ۱۴۰۱سلام مسعود ، سیگما ، کارلوور ، احسان ، جانگولر ، آرمان و….. ! سلام
به این کامنت من میگن کامنت تَلهای ! ، چرا ؟
باید تیکهای به کره اتداخته میشد تا از پشت ابر پیداتون میشد 🤣🤣🤣🤣👋🏻 !
دیروز مقالهای گذاشته شد در بابِ اینکه اسپورتیج خود را در دشت کویر لوت با یک کبریک خلاص کنید !
کجا بودید !
در لاک خود پنهان شده بودید !
نگران نباشید ، چون ما مشکل را میدانیم ، مهم اینه شما از خواب بیدار شوید که شدید و پنهان شدنتان گویای همه چیز بود !
دلاوران 🤣🤣🤣👋🏻☠👿!
Car love
۴ بهمن ۱۴۰۱خدا وکیلی کار اند درایور خیلی ضربه بدی زد نه؟ 😂
موقعی میسوزن که یه راو۴ کنارشون باشه یا اینکه چرخ بخوره بهشون
Sigma
۴ بهمن ۱۴۰۱تویوتا رفته باشگاه مفصل هاش قوی بشه
سال دیگه خدمتتو میرسه مزدا K360 سوار محترم🌹
حسین
۴ بهمن ۱۴۰۱چرا مرسدس نیست؟مثل سری جی کلاس،انتخابم اول آمریکا هستش بعد آلمان و در آخر ژاپن،هیوندا و کیا هم خوب ظاهر شدن.
مجتبی .
۵ بهمن ۱۴۰۱قیمت
Sigma
۴ بهمن ۱۴۰۱از لحاظ جغرافیایی کره یکی از فقیر ترین کشور های دنیاست طوری که زغال سنگ هم به زور گیر میاد توش ولی میبینیم به کجا رسیده
ما هم با دومین منابع گازی دنیا باید نذر کنیم تا برج ۱۲ گازمون جواب بده تبدیل به آلاسکا نشیم
رامین
۵ بهمن ۱۴۰۱آلاسکا . خدایی جوک قشنگی گفتید کاش همون آلاسکا بودیم با مقرری بگیر و طرح های تشویقی واسه اسکان فقط. اونم از طرف دولت. خبر از چیزی ندارید سخنرانی نفرمایید مثل دوستان عشق تویوتا که فکر میکنن فضاییها اونو ساخته اند
پیام
۴ بهمن ۱۴۰۱یه فورد f150 raptor r بدین بهم بقیش مال شما😉😊😬
ممد ژانگولر
۴ بهمن ۱۴۰۱داداش پیام کپی از اطلاحات ما با مجوز هیچ اشکالی نداره 😉
خدا وکیلی همشون یکی از یکی بهترن ولی من عاشق اون فورد ماوریک هستم یک ماشین ارزون و عالی و بی حاشیه و خوش رنگ
بهترین گزینه برای ایران البته بعد از پادشاه پیکاپها G9 بهمن موتور 😉
علی
۴ بهمن ۱۴۰۱پعه که جاروبرقی ها ولمون نمیکنن!!! بهرحال تو اینا ، فورد ، رم ، هوندا crv را انتخاب میکنم ، جای لکسس و تویوتا هم خالیه
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۴ بهمن ۱۴۰۱از رم خیلی تعریف کرده انتظارشو نداشتم انقد خوب باشه
هوندا ریویان پورشه قوین
حافظ حافظ پور
۹ بهمن ۱۴۰۱فقط ریویان
فقط انگلستان
۴ بهمن ۱۴۰۱درسته که هر شرکتی اهداف خودشو داره ولی توی همه شرکت های خودروسازی به نظر من سه شرکت فراری و آستون مارتین و مکلارن بهترین خودرو سازهای جهان هستن یعنی از نظر کامل بودن و جذابیت بهترین هستن
مثلا برندی مثل بی ام و خودروهاش خیلی عالی هستن و به راحتی از خودروهای خیلی از شرکت ها بهتر هستن ولی اگه یه خودرو مثل فراریf8 یا مکلارن آرتورا رو بیاریم همه خودروهای شرکت بی ام و رو از دم میخورن
فراری.آستون مارتین.مکلارن🌟🌟🌟
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۴ بهمن ۱۴۰۱موافقم
فقط انگلستان
۴ بهمن ۱۴۰۱تشکر جنابGTCفقط آلمانی و انگلیسی و ایتالیایی💕💕
مهران
۴ بهمن ۱۴۰۱این حرفت درسته وقتی که بی ام و هم یه سوپر اسپرت داشته باشه…
حداقل بنظرم من اگه داشت غوغا میکرد.حالا اینکه نساخته دلیل بر ناتوانیش نیست.به هر حال بهتر از هر کس میدونن چیکار دارن میکنن
فقط انگلستان
۴ بهمن ۱۴۰۱مهران جان من هم نگفتم بی ام و یا … نمیتونن اولا که وقتی ندارن دیگه کار تمومه و با گفتن اینکه اوناهم میتونن بسازن چیزی عوض نمیشه
دوما صدای درهم کوبیده شدن و خورد شدن قطعات بی ام و زیر دندان های فراری شنیده میشه😉
ارادت.
مهران
۴ بهمن ۱۴۰۱درست میگی داداش.اینکه گفتی بی ام و رو از دم میخورن خواستم بگن اون خودروهایی که گفتی سوپر اسپرت هستن و نمیشه مقایسه کرد با سدان و کوپه های بی ام و.پس کلا مقایسه ی اشتباهیه.
ما بیشتر🫡
phonix
۴ بهمن ۱۴۰۱داداش اومدیم و توی لمانز bmw از فراری بهتر عمل کرد اون موقعه میخوای چکار کنی؟
جز اینکه سنگ رو یخ میشی؟
Abcdefg
۴ بهمن ۱۴۰۱سه تا شرکتی که گفتی عالین
ولی متاسفانه در مقابل بوگاتی عددی نیستن
حافظ حافظ پور
۹ بهمن ۱۴۰۱بوگاتی هم در مقابل کوعینگزگ عددی نیست
حامد
۵ بهمن ۱۴۰۱1,فراری
2,پورشه
3,مرسدس بنز
4,مک لاورن
5,بی ام و
6،لامبورگینی
7,آستون مارتین
8,آئودی
9,بنتلی
10،تویوتا-نیسان
علیرضا
۱۸ فروردین ۱۴۰۲خودرو های انگلیسی خیلی خوبن منم موافقم
Ehsan
۴ بهمن ۱۴۰۱عالی بود مقاله
کره ۴ تا نماینده داشت،تلوراید چه کرده ۴ ساله جزو ده خودرو برتره و هر سال افزایش فروش داشته،الکتریکی های کره هم که اثبات شدن تو فروش و جوایز،جنسیس هم که همیشگی
ریوان خیلی خوب شروع کرده مشخصه آینده خیلی خوبی داره
رم هم که عالیه ولی انتظار فورد رو داشتم
ماکان همیشه عالی بود ولی چراغ نسل قبل که جدا بود بهتر بود بنظرم
sina
۴ بهمن ۱۴۰۱فورد ماوریک
هوندا سی ار دی
بقیه رم به قول دوست عزیزی یه گالن بنزین و یه کبریت :) #شوخی
R@min
۴ بهمن ۱۴۰۱یکی از قدر نادیده ترین محصولات بازارمون هوندا CR-V هست خیلی خنده داره این موضوع برام واقعا مردم عجیبی هستیم.
amirmohammad
۴ بهمن ۱۴۰۱بنظرم ربطی به عجیب بودن نداره.سلایق توی کشورهای مختلف متفاوته.نسل های قبل crv ظاهر خیلی خانوادگی داشت که زیاد باب میل ایرانی ها نبود بنظرم ولی خب توی هر کشور یک برند محبوبه تو ابران هیوندای تئ استرالیا تویوتا تو اسپانیا پژو مثلا
Ali
۴ بهمن ۱۴۰۱کره!!!
کاش ما جنوبی بودیم تا شمالی!!!!!!
Royal Driver
۵ بهمن ۱۴۰۱Iran = North Korea part 2
MASOUD 0099
۴ بهمن ۱۴۰۱هیوندای آیونیک ۵ چه روخی داره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۴ بهمن ۱۴۰۱کاملترین کلاس خودرویی پیکاپها هستن.مثال اگه یه رپتور یا تیرکس داشته باشی توانایی ماشینهایی که ذکر میکنم یکجا عرضه میکنت.1.چلنجر هلکت همون انجین و همون شتاب رو تو جاده و خارج جاده عرضه میکنه.حتی اگه یک دست رینگ و لاستیک پیست محور داشته باشی و بندازی زیرش تو پیست هم دیوانت میکنه2.suv پیکاپها تقاوت خاصی با این کلاس ندارن و بلکه جای بار بهتری دارن3.ماشین لوکس پیکاپهای بالا رده واقعا لوکس هستن و پکیج کاملی از کیفیت و آپشن هستن.4.ماموریتها پیکاپ و آفرود هم که اصل کارشونه.
❤BMW❤
۴ بهمن ۱۴۰۱فقط پورشه
phonix
۴ بهمن ۱۴۰۱اینایی که دیس دادن احتمالا نظرشون این هست که: فقط هیوندایی موتورز
Ehsan
۵ بهمن ۱۴۰۱چرا اینقدر خودتو به در و دیوار میزنی که تیکه بندازی به کره !! فن هیوندای چه نیازی به دیس داره الان وقتی از ۱۰ تا ماشین ۴ تاش واس کره هستن!! فن اون کشوری الان عصباینه و رگباری داره دیس میده که یه نماینده داره فقط!!! کاشکی مشخص میشد کی دیس داده اونوقت وضعیتت دیدن داشت! یه بار سر قضیه هواوی و 5g و اثبات جنسیس و راو۴ همسایه خوردی زمین بس نبود انگار!! 😂
TESLA
۴ بهمن ۱۴۰۱تو این جمع از نظر لذت رانندگی طبیعتا پورشه از همشون یک سر و گردن بالاتر هست ولی خب قیمت خیلی بالایی هم داره ( ۱۰۰ هزار دلار واقعا برای یه کراس اوور کامپکت هر جوره حساب کنی زیاد هست ، البته بر کسی پنهان نیست که به هر حال پورشه هست و باید پول برندش رو هم بگیره ) ، بنابراین تو این جمع از نظر به صرفه بودن و لذت رانندگی مناسب از نظر من : ev6 و gv70 از بقیه بهتر هستن
reza-a
۴ بهمن ۱۴۰۱چه عکسای جالبی
Reza
۴ بهمن ۱۴۰۱کیا و هیوندای عالی عمل کرده
amirmohammad
۴ بهمن ۱۴۰۱واقعا خیلی دوست دارم تلوراید رو سوار بشم و ببینم چطور هست این ماشین.فکر نکنم هیچ ماشینی 4 سال پیاپی این عنوان رو کسب کرده باشه اونم اولین نسلش تو این کلاس سخت که رقبای کارکشته زیاد داره ولی خب اگر اشتباه نکنم در حین اینکه روند فروشش صعودی هست ولی بازم مثل همیشه محصول کیا زیر سایه رقیب هیونداش که پالاسید باشه قرار گرفته و فروش پالاسید بیشنر هست
هوندا هم این مدلش همیشه عالی بوده و تقریبا این نسلش نقصی نداره
جنسیس هم توی شاسی بلند ها به شدت موفق بوده و توی هر لیست حداقل یکی از شاسی بلنداش انتخاب شدن که نشون میده این برند کاملا حساب شده داره میره جلو و آیندش درخشانه
رقابت ایونیک و eV هم خیلی رقابت جذابیه و شانه به شانه هم دارن میرن جلو و کره ای ها توی الکتریکی عالی عمل کردن
ماوریک هم واقعا مناسبه برای هدفی که در ساختش بوده و کار رو برای سانتاکروز سخت کرده گرچه سانتاکروز هم اهداف هیوندای رو براورده کرده و فروشش فراتر ار انتطار بود
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۴ بهمن ۱۴۰۱مگه از برانکو ریوان پورش رم جنسیس جی وی 70 بهتر هست
L4M4R
۴ بهمن ۱۴۰۱دیروز یک رم 1500 تو ایلام دیدم . احتمالا از کشور دوست و برادر عراق وارده شده … به تنها نصف خیابون ها رو گرفته بود . کسی هم جرعت نمی کرد نزدیکش بشه . خیلی ماشین های آمریکا میان رد میشن . اول ابعادشون جلب توجه می کنه بد حسرت !
زمستانم
۴ بهمن ۱۴۰۱ریویان R1T
لامسگ یه جور عجیبیه این ماشین .
SinaSVJ
۴ بهمن ۱۴۰۱وقتی اوروس پرفورمانته و دی بی ایکس 707 نیست توش باید این لیستو جدی نگیری
R/T
۴ بهمن ۱۴۰۱بنظرم انتخاب های خوبی بود ولی میتونست عالی باشه
boost10
۴ بهمن ۱۴۰۱نصف لیست کره ای بودن ک 😐
phonix
۴ بهمن ۱۴۰۱بعد از بی ام وه بنز ائودی نماینده نبود
phonix
۴ بهمن ۱۴۰۱واقعا دوست دارم بدونم bmw x5 رو با چه معیاری اینجا شرکت ندادن؟
مجتبی .
۵ بهمن ۱۴۰۱کره ای نبودن
samurai
۴ بهمن ۱۴۰۱مقاله ای فاقد اهمیت بخاطر دریافت پول از طرف سردبیر و تقسیم بین دوستان بعد از صرف شام (البته شامم توسط دو شرکت دزد حساب شده) :))
با این کارا کسی ژاپنی المانی انگلیسی ول نمیکنه اشغال کرره بخره
بجای تبلیغات و خریدن جایزه و ادما فکر انفجار لگنات باش داغون
kastech
۴ بهمن ۱۴۰۱R1T👌
مهردادکمال
۵ بهمن ۱۴۰۱فورد برانکو
فورد ماوریک
جنسیس GV70
هوندا CR-V
هیوندای آیونیک ۵
کیا EV6
کیا تلوراید
پورشه ماکان
رم ۱۵۰۰
ریویان
gle و gls و جی کلاس و استون مارتین dbx707 کادیلاک ائودی q8 لندکروزر لندرور رنجرور بی ام و x6m دفندور لینکولن جی ام سی لامبورگینی جیپ گرندواگونیر دوج و خیلی موارد دیگر هستن که از نود درصد این انتخاب ها بهترن (منظورم قسمت شاسی بلند هستش)