پس از دو هفته آزمایش جدیدترین شاسیبلندها و پیکاپهای بازار، بهترینها انتخاب شدهاند. اینها ارزشی باورنکردنی در برابر قیمت و تجربهٔ رانندگی عالی را ارائه میکنند.
ازآنجاییکه طی چند سال اخیر شاسیبلندها و پیکاپها بسیار محبوب شدهاند، کارانددرایور برای دومین بار، لیست مجزایی را به بهترین شاسیبلندها و پیکاپهای سال اختصاص داده است. طی دو هفته آزمایش، برندگان سال گذشته با رقبای جدیدی با سقف قیمت ۱۱۰ هزار دلار روبرو شده و تیم کارانددرایور همهٔ آنها را ارزیابی کرده است تا نهایتاً ۱۰ مدل برتر انتخاب شوند. این لیست میتواند شامل برندگان سال گذشته هم باشد.
شورلت ترکس
انتقاد اصلی از شاسیبلندهای ارزان، اندازهٔ کوچک آنها است و شورلت با ترکس جدید این مشکل را برطرف کرده است. این خودرو با ۲۸ سانتیمتر طول بیشتر، بسیار بزرگتر از نسل قبلی شده و فاصلهٔ محوری آن با هوندا CR-V برابر است. همچنین ترکس جدید با اینکه ارزانترین شاسیبلند شورلت محسوب میشود اما ۳۷ درصد ظرفیت بار بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. هرچند این ماشین از لحاظ دینامیکی هیجانانگیز نیست ولی ویژگیهایی مثل احساس فرمان و ترمز آن که بالاتر از حد متوسط است را قابلتحسین میدانیم.
فورد ماوریک
طی چند دههٔ گذشته، اصل این بود که فقط پیکاپی خوب است که بزرگ باشد و به همین دلیل، پیکاپهای فول سایز این روزها بسیار بزرگ و گران شدهاند. این موضوع خلائی را در بخش پایین بازار ایجاد کرده است که فورد ماوریک بهخوبی آن را پر میکند. اولین باری که ماوریک را آزمایش کردیم، در پمپبنزین افراد زیادی دور آن جمع شدند و میخواستند بیشتر در مورد پیکاپ کوچک فورد بدانند. گویی این یک لامبورگینی گرانقیمت است؛ بنابراین، واضح است که فورد با ماوریک مدال طلا را کسب کرده است.
جنسیس GV70
جنسیس بجای بازنویسی کتاب شاسیبلندهای کامپکت لوکس، با GV70 بنزینی و الکتریکی آن را تکمیل کرده است. هرچند هیچچیز انقلابی در این خودرو دیده نمیشود اما با تکیه بر ویژگیهایی که یک خودروی لوکس را تعریف میکند، در کلاس خود برجسته شده است. این موضوع حتی در تیپ پایهٔ GV70 هم دیده میشود زیرا صرفنظر از تیپ، تمام نمونههای این خودرو از متریال داخلی لوکسی بهره میبرند که در کنار چیدمان درست و ارگونومی هوشمندانه، فضای چشمگیری را ایجاد کرده است. همچنین در بیرون خودرو هم ویژگیهایی به چشم میخورد که در خودروهایی بسیار گرانتر از جنسیس میبینیم.
هوندا CR-V
CR-V را باید جایگزین قدبلندی برای آکورد و سیویک دانست. این خودرو بهخوبی جای خالی آکورد استیشن را پر کرده و حتی از پیشرانههای برادر سدان خود استفاده میکند. پیشرانهٔ پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت در کنار گیربکس CVT است درحالیکه مثل آکورد، پیشرانهٔ بالاتر یک سیستم هیبریدی ۲۰۴ اسب بخاری است. هردوی این موتورها فوقالعاده نرم و بیصدا هستند و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای هردو قابل سفارش خواهد بود.
هیوندای آیونیک ۵
هیوندای مشکلاتی که در رانندگی با خودروهای الکتریکی میبینیم را تا حد زیادی برطرف کرده است. شعاع حرکتی محدود؟ با پکیج باطری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی میتوان تا ۴۹۰ کیلومتر را با شارژ کامل طی کرد. سرعت شارژ پایین؟ در آزمایش ما باطری بزرگ آیونیک ۵ به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، با شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی از ۱۰ تا ۹۰ درصد تنها در ۲۶ دقیقه شارژ شد. امکان استفاده از جایگاههای شارژ تسلا که از اوایل سال ۲۰۲۵ فراهم میشود هم مشکل دسترسی محدود به جایگاههای شارژ سریع را برطرف خواهد کرد.
کیا EV9
این روزها که بازار به سمت شاسیبلندهای سه ردیفه تمایل پیدا کرده است، EV9 از مزیتهای خودروهای الکتریکی استفاده کرده تا بهتر بتواند افراد را جابجا کند. با وجود پلتفرم الکتریکی E-GMP که با کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ مشترک است، EV9 برای جای دادن پیشران درونسوز، میلگاردان و سیستم اگزوز طراحی نشده است. به همین دلیل، کیا توانسته در مقایسه با تلوراید، چرخها را بسیار دورتر نسب کند. همچنین فاصلهٔ محوری ۳۰۹۹ میلیمتری EV9 که ۱۹۸ میلیمتر از تلوراید بیشتر است هم دسترسی به صندلیهای ردیف سوم را آسان میکند.
کیا تلوراید
ما سالها است که کیا تلوراید را تحسین میکنیم و از زمانی که این شاسیبلند شیک و کاربردی اولین بار به لیست ۱۰ خودروی برتر ما راه پیدا کرد، تاکنون چند نفر از کارکنان کارانددرایور یک تلوراید خریدهاند. این ماشین در بخش شاسیبلندهای سه ردیفهٔ میان سایز رقابت میکند اما آنقدر خوب است که کاملاً از سگمنت خود فراتر رفته است. مهم نسبت دنبال چه شاسیبلندی هستید، انتخاب تلوراید هیچگاه اشتباه نخواهد بود.
پورشه ماکان
پورشه بدنهٔ بلند ماکان روی چنان شاسی سبک و پاسخگویی قرار داده است که با خود میگوییم شاید این شرکت آلمانی جادویی مخفی برای آغشته کردن فولاد و آلومینیوم به اکسیر چابکی کشف کرده است. هرچند نسخهٔ پایه با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر ۲۶۵ اسب بخاری بهاندازهٔ کافی قدرت دارد اما جادوی واقعی را زمانی خواهید دید که پشت فرمان ماکان GTS با موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی ۴۴۰ اسب بخاری بنشینید. با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۵ ثانیه و تغییر جهتهای ماهرانه، GTS هم میتواند مؤدبانه بعدازظهر یک روز کاری راهی مهمانی شود و هم در آخر هفته در جادههای کوهستانی پیچدرپیچ به راننده هیجان هدیه کند.
رم ۱۵۰۰
هرچند نسل کنونی پیکاپ رم در سال ۲۰۱۹ معرفی شده اما گذشت سالها علاقهٔ ما را به این پیکاپ بیشتر کرده است. رم از تیپ لیمیتد با کابین لوکسی قابلرقابت با رنجروور گرفته تا نسخهٔ ۷۰۲ اسب بخاری TRX، برای هر نیازی پاسخی دارد و هر مدام شواهد ملموسی از مأموریت رم برای کم کردن سهم فورد و جنرال موتورز از بازار پیکاپهای فول سایز را نشان میدهد. رم ۱۵۰۰ با فنرهای بادی در جلو و عقب که میتوانند ارتفاع را کموزیاد کنند، از سنت پیکاپها سرپیچی کرده درحالیکه در داخل هم میتوان آن را به صندلیهای چرمی با گرمکن و تهویه مجهز کرد.
تویوتا گرند هایلندر
تویوتا شاسیبلندهای زیادی در شکلها و اندازههای مختلف تولید میکند و به همین دلیل شاید اضافه شدن گرند هایلندر به سبد محصولات این شرکت را غیرضروری بدانید. تویوتا قبلاً هفت شاسیبلند مختلف داشت که تمام سگمنتها را پوشش میداند، بنابراین، یک کراساوور سه ردیفهٔ دیگر چه حرف جدیدی میتوانست برای گفتن داشته باشد؟ اما برتریهای گرند هایلندر نهتنها وجود آن را کاملاً توجیه میکند بلکه این خودرو آنقدر خوب است که برخی از دیگر شاسیبلندهای تویوتا را به خطر خواهند انداخت. این خودرو بسیار بیشتر از نسخهٔ بزرگتر هایلندر است و ترکیب مناسبی از کارایی، راحتی و رضایت رانندگی را ارائه میکند.
Viper v10
۱۷ آذر ۱۴۰۲پورشه ماکان انتخابمه👍
Mercedes-Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۲یعنی این ماشینای اشغال کره ای و امریکایی انقدر زیادن اما ماشین های بی نظیر آلمانی مث بنز بی ام و آئودی نیستن؟ عجب مطلب بی خودی
فقط تنها ماشین خوب این لیست ماکان هستش
A.m.A
۱۷ آذر ۱۴۰۲اصلا تاحالا سوار کامارو شدی
شورلت نوا سوار شدی
ماکسیما سوار شدی
اوپتیما سوار شدی
جنسیس سوار شدی
سانتافه شوار شدی
اصلا جز پراید و سمند و پارس چیز دیگه ای سوار شدی که به خودت اجازه اظهار نظر راجب ماشینا ی کره ای و ژاپنی و آمریکایی میدی
احسان
۱۸ آذر ۱۴۰۲سانتافه یاتاقانی؟! یه سانتافه بیار ۲۰۰ تا کار کرده باشه موتورش تعمیر نشده باشه
...
۱۸ آذر ۱۴۰۲موافقم شدیداََ
Mercedes-Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۲البته خودم بشدت موافقم که بهترین پیکان هارو امریکایی ها می سازن ولی شاسی بلند نه
هدف جهانی
۲۲ آذر ۱۴۰۲البته در کلاس پایین تر نه چون تویوتا هایلوکس و میتسوبیشی ال ۲۰۰ واقعا عالی هستند
new reventon
۱۷ آذر ۱۴۰۲این آمریکایی چطور بلدن ایقد یه ماشین رو خواستنی بسازن.شورلت ترکس رو نگا کنین. با قیمت 21 هزار دلار.
سگش شرف داره به راو فور :|هر چند که راو فور خودش خداس
Mercedes-Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۲این ماشینای اشغال امریکایی و کره ای فقط بدرد اوراق کردن می خورن ساختن این ماشین ها به معنای هدر کردن منابع و پر کردن زباله دان هاست
هه هه من ماشینای چینی رو به این ماشین های بدرد نخور ترجیح میدم راوفور که دیگه بماند
سوشیانت
۱۷ آذر ۱۴۰۲آمریکایی ها اگه آشغالن پس چطوری اسکالید و نویگیتور تو مقایسه ای که موتور ترند گذاشته بود آفتابه رو گرفتن رو جی ال اس و x7؟؟؟
Mercedes-Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۲اره اگه کادیلاک فروش کل ماشینای لوکسش نصف ماشینای برقی بنز شد اونوقت نظر بده
سوشیانت
۱۸ آذر ۱۴۰۲منطق آلمانی فن متعصب: پرفروش بودن ماشین براش مهم تر از لوکس بودنه😂
در ضمن نگران نباش کادیلاک اسکالید آی کیو همون اولی که معرفی شد تو متن خود پدال نوشته بود از eqs لوکس تره و آپشن هاش هم از eqs بیشتره در ضمن بنز فعلا بهتره یه فکری به حال این بکنه که بلد نیست موتور برقی طراحی کنه و داره التماس شرکت valoe siemens رو میکنه😂
Mercedes-Benz
۱۹ آذر ۱۴۰۲برو خودتو گول بزن تو هر جای دنیا با هر زبونی بپرسی کدوم کشور بهترین ماشینا رو میسازه میگن المان
هر وقت اون بلک وینگ مسخره تون از نظر پرفورمنس حریف m5وm3 کامپتیشن و تایکان توربو اس و اس ای ۶۳ پرفورمنس شد
یا از نظر پیشرفته بودن و امکانات و اشرافی بودن حریف مایباخ و اس کلاس و ای ۷ و ای کیو اس شد اونوقت بیا نظر بده فولکس و ائودی که دیگه بمانند
اخه امریکایی با اون آشغالاشون ۱۰۰ سال دیگه ام به آلمانیا نمیرسن
هر کدوم از این شرکتها به اندازه کل اون شرکت های مسخره امریکایی ارزش دارن
ARMAN سابق
۱۷ آذر ۱۴۰۲آره بنزم وانت زد ولی دید چه گندی به بار آورده بعد 3 سال تولیدشو متوقف کرد چون در برابر پیکاپای آمریکایی که بهترین هستن رو هیچی ….. نبود
amir
۱۷ آذر ۱۴۰۲خب مطمئنا عرضه پیکاپ لوکس بر روی پلت فرم نیسان ناوارا شکست میخوره
amir
۱۷ آذر ۱۴۰۲جمعی از جیپ های رانگلر گرندچروکی ترک هاوک کادیلاک اسکالید فورد اکسپدیشن اکسپلورر فورد برانکو شورلت بلیزر و … آها باشه چشم داداش بزار یه سطل زباله پیدا کنیم بریم توش
Spy
۱۷ آذر ۱۴۰۲همین راوفور رو خود امریکاییا مثل نقل و نبات میخرن .
rita
۱۷ آذر ۱۴۰۲دوباره قراره توی نظرات جنگ بشه
Mercedes-Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۲یه جنگ دیگه و شکست امریکا فن های متعصب و بی سلیقه
سوشیانت
۱۷ آذر ۱۴۰۲آلمانی لات کوچه خلوت🤣 شما آلمانی فن های متعصب هر موقع تونستید تو خودرو های فول سایز لوکس حریف آمریکایی ها بشید اون موقع همچین حرفی بزنید😂
ARMAN سابق
۱۷ آذر ۱۴۰۲باز یه بچه سال بی منطق پیدا شد.
عجب
۱۷ آذر ۱۴۰۲تویوتا همیشه مطمئن👍👍❤️❤️👌👌❣️❣️💪💪✅️✅️🤩🤩💘💘😃😍😍💞💞🥰🥰💝💝✌️✌️💋💋💙💙👏👏
German cars fan
۱۷ آذر ۱۴۰۲ماشینای آلمانی و ژاپنی همیشه بهترینن
عجب
۱۷ آذر ۱۴۰۲و کسانی که دیسلایک داده اند نمیدانند که تویوتا چیست
سوشیانت
۱۷ آذر ۱۴۰۲آمریکایی از جفتشون بهتره
فقط چین
۱۷ آذر ۱۴۰۲هیئت چانگان فن های آسیا درحال تهیه لیست بهترین خودرو های سال هستند من خودم اعلام میکنم در آینده .
JaMsHiD
۱۷ آذر ۱۴۰۲از سهام داران خاص شرکت BYD ، چانگان ، KMC و بیست و چهار شرکت متفرقه بدون اسم هستند !
هیچی از ماشین بارشون نیست ، هنوز یه BYD برقی رو از نزدیک ندیده ولی از سهام دارای خود BYD بیشتر قبولش داره
هنوز هدف این شخص برای خزیدن به سمت سایت پدال مشخص نشده !
professor
۱۷ آذر ۱۴۰۲پیام لو رفتی هم فقط چین هم تسلا لو رفته دیدی مربا مزخرفه
پیام
۱۸ آذر ۱۴۰۲اکانت جدیدت مبارک امیر
Ehsan
۱۷ آذر ۱۴۰۲“ از زمانی که این شاسیبلند شیک و کاربردی اولین بار به لیست ۱۰ خودروی برتر ما راه پیدا کرد، تاکنون چند نفر از کارکنان کارانددرایور یک تلوراید خریدهاند”
از روزی که این ماشین معرفی شد تا الان تو تمام لیست بهترینا بوده،از اون سال تا الان هیچ ماشینی اینقدر تو لیست برترین های این همه خبرگزاری و منتقد نبوده،واقعا عالیه و چند سال بهترین خودرو سگمنت خودش شده
فروشش هم از سال ۲۰۱۹ که معرفی شد ۵۶ هزار تا بود و امسال به بالای ۱۰۰ هزار تا رسید تو امریکا
ممد ژانگولر
۱۷ آذر ۱۴۰۲تو این لیست بالا اول پورشه ماکان بعدشم جنسیس بعد از اون هم کیا تلوراید و نهایتش با ارفاق تویوتا گرند هایلندر
بقیه برن برای بازیافت ۳ مرحله ایی تمام
حسین
۱۷ آذر ۱۴۰۲توضیحات متن راجب پورشه خیلی جالب بود
Tesla
۱۷ آذر ۱۴۰۲قدرت آمریکایی مینوازد🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲
German cars fan
۱۷ آذر ۱۴۰۲اوراق گر ها با تولید ماشینای امریکایی نونشون تو روغنه
فورد
۱۷ آذر ۱۴۰۲لیست کاملا اشتباهه چون کوییک توش نیست
18:45
۱۷ آذر ۱۴۰۲بله کوئیک بدلیل کمترین استهلاک بین رقبای لیست، و کمترین مصرف سوخت و بالاترین راحتی و زیبایی ظاهری متاسفانه مهجور موند و البته بدلیل کج سلیقگی اهالی فن نتونست تو گروه حاضر بشه و گذاشت تا رقبای جوون بتونن خودشون و بالا بکشن!!
parhamiof
۱۷ آذر ۱۴۰۲داداش چه ربطی داره کوییک سدان فول سایز لوکسه
jaghori
۱۷ آذر ۱۴۰۲یکی از اینها رو حتی از نزدیک هم ندیده ام. یعنی اصلا تو خیابونا نیست. انگار دارید از کره دیگری گزارش می نویسید.
وی
۱۷ آذر ۱۴۰۲یکی از معدود کره ای هایی که ازش خوشم اومد تلوراید بود
Amirmohammad
۱۷ آذر ۱۴۰۲قبلا گفتم بازم میگم به طور واضحی کیا EV9 قراره راه تلوراید رو طی کنه،خیلی نظر مثبت داده شده واسش بعد از هر تست
فورد ماوریک و هایلندر هم دست پر اومدن
18:45
۱۷ آذر ۱۴۰۲یکی ev9 و یکی تویوتا گرند هایلندر خوب دارن میدرخشند! 😎😎
yaghoub
۱۷ آذر ۱۴۰۲فورد ماوریک
به نظر من گزینه ی قابل احترامی هست
H2
۱۷ آذر ۱۴۰۲تلوراید و هایلندر خیلی خوبن
Reza
۱۷ آذر ۱۴۰۲بیشتر اینا در مقایسه با cybertruck هیچی نیستن
Amir Ali
۱۷ آذر ۱۴۰۲بنظر شما
جای Hilux تو این لیست
خالی نیست؟
ARMAN سابق
۱۷ آذر ۱۴۰۲هایلوکس اصلا نیست تو آمریکا شمالی
Amir Ali
۱۷ آذر ۱۴۰۲اَی خِدا 😂
HFball
۱۸ آذر ۱۴۰۲بابا بخدا هیچی گیرتون نمیاد خودتو پاره میکنید برا اون ماشین مورد علاقه تون و هی میجنگین با همدیگه بخدا همه اینا خوبن همه شون بهتر از اشغالای ایران خودرو و سایپا هستن بلاخره اینجور جاها هر مشتری طبق سلیقه خودش اون چیزی که دوست داره رو انتخاب میکنه
والا بلا عصاب خودتونو با این کل کل ها توی کامنت خورد نکنین ماشین آمریکایی ژاپنی آلمانی و هر اروپایی دیگه همشون خوبن حتی کره ای و چینی ها هم اونقدر بد نیستن ولی خب نمیتونن بهتر از این باشن
هرکدوم برای علاقه مند خودش فوقالعاده و راضی کنندست
sunmartin
۱۸ آذر ۱۴۰۲خودرو ها و سود و کمپانی و رده بندی و افتخارات برای صاحبان و سهام داران و زینفعان وکشورهای سازنده اس جنگ و دعوا و ط فداری محض و کورکورانه هم به عهده کاربران همه چی دان و خبره ایرانی که در هر علم و فناوری و مطلبی صاحب نظر هستند امان از بی خردی
Hamid
۱۸ آذر ۱۴۰۲شورولت هم واقعا شورشو در آورده؛
این چه شاسی بلندیه؛
امریکایی نیست اصلا