در این مقاله سریعترین خودروهای برقی پیست مشهور نوربرگ رینگ را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.
پورشه تایکان توربو GT جدید توانسته است رکورد سریعترین خودروی چهار در تولیدی در پیست مشهور نوربرگ رینگ را به خود اختصاص دهد و دومین خودروی برقی سریع این پیست باشد. ژرمنها یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۰۷.۵۵ ثانیه طی کردهاند تا بتوانند سریعتر از اکثر خودروهای درونسوز و برقی تولیدی در دنیا باشند.
اما این خودرو قهرمان محصولات برقی نیست چراکه یکی خودروی تولیدی دیگر و برخی مدلهای مسابقهای و کانسپت توانستهاند سریعتر از تایکان توربو GT عمل کنند. از سال ۲۰۱۰ تاکنون خودروسازان با محصولات برقی و پرفورمنس خود راهی این پیست شدهاند تا رکوردشکنی کنند. برخی از این خودروها در نهایت راهی بازار شدهاند و شاید در آینده رکوردها را جابجا کنند. در همین اثنا دوست داریم لیستی از سریعترین خودروهای برقی نوربرگ رینگ را تقدیم شما کنیم. باید گفت تمامی این خودروها به خاطر ثبت سریعترین لپها در کتاب رکوردهای جهنم سبز حضور داشتهاند و شاید رکورد برخی از آنها به این زودیها شکسته نشود.
سریعترین خودروهای برقی نوربرگ رینگ
فولکسواگن ID.R کانسپت
زمان: ۶ دقیقه و ۰۵.۳ ثانیه
پیش از معرفی و تولید ID.4، ID.Buzz و دیگر محصولات برقی فولکسواگن، مهندسان این برند آلمانی یک کانسپت برقی را تولید کردند. ID.R هیچ حد و مرزی برای خود قائل نبود و با قدرت ۶۷۱ اسب بخاری حاصل از دو موتور برقی توانست رکورد جهنم سبز را بشکند. این خودرو در سال ۲۰۱۹ راهی پیست موردبحث شد و رومین دوماس راننده شرکت توانست رکورد ۶ دقیقه و ۰۵.۳۳۶ ثانیه را بر جای بگذارد. ID.R با این رکورد سریعترین خودروی برقی نوربرگ رینگ و یکی از سریعترین خودروهای تاریخ پیست است. هیچ خودروی تولیدی دیگری نتوانسته این رکورد را بشکند و تنها پورشه ۹۱۹ هیبرید Evo مسابقهای با رکورد ۵ دقیقه و ۱۹.۵۴۶ ثانیه بهتر از کانسپت برقی فولکسواگن عمل کرده است.
نیو EP9
زمان: ۶ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه
نیو EP9 از نظر فنی خودرویی تولیدی نیست هرچند شرکت یاد شده بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ تعداد ۱۰ دستگاه از آن را با قیمت ۳ میلیون دلار به فروش رسانده است. این ابر خودروی مخصوص پیست به چهار پیشرانه برقی مجهز شده و ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت دارد. صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر در ساعت جزو تواناییهای عملکردی EP9 هستند. نیو در سال ۲۰۱۷ و با راننده بریتانیایی پیتر دامبرک راهی نوربرگ رینگ شد. او توانست یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۴۵.۹۰ ثانیه طی کند و رکورد قبلی این شرکت در سال ۲۰۱۶ را بهبود بخشد. EP9 در حال حاضر پنجمین خودروی غیر تولیدی سریع نوربرگ رینگ است و پس از ID.R دومین خودروی برقی رکورددار این پیست به شمار میرود.
ریمک نورا
زمان: ۷ دقیقه و ۰۵.۲ ثانیه
اولین خودروی تولیدی و واقعی لیست ما ریمک نوراست که قیمتی ۲.۲ میلیون دلاری دارد. چهار پیشرانه برقی نورا ۱۸۸۸ اسب بخار قدرت تولید میکنند تا این ابر خودرو را بتوانند در عرض ۱.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسانند. به این ترتیب نورا عنوان سریعترین خودروی بازار را اختیار دارد. ریمک در سال ۲۰۲۳ و با زمان ۷ دقیقه و ۰۵.۲۹ ثانیه رکورد سریعترین خودروی برقی تولیدی دنیا را به خود اختصاص داد. پشت فرمان این خودرو مارتین کودریچ اهل کرواسی نشسته بود.
پورشه تایکان توربو GT
زمان: ۷ دقیقه و ۰۷.۵ ثانیه
جدیدترین عضو لیست سریعترین خودروهای برقی نوربرگ رینگ تایکان توربو GT است که سریعترین و قویترین خودروی تولیدی تاریخ پورشه به شمار میرود. با قدرت ۱۰۹۲ اسب بخاری، تایکان توربو GT صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۱ ثانیهای خواهد داشت. درصورتیکه پکیج وایساخ سفارش داده شود، خودروی موردبحث فاقد صندلیهای عقب خواهد بود و از وزنش کاسته خواهد شد. پورشه در ماه ژانویه و با نسخه پروتوتایپ مجهز به پکیج وایساخ تایکان توربو GT راهی نوربرگ رینگ شد و رکورد ۷ دقیقه و ۰۷.۵ ثانیه را بر جای گذاشت. این خودرو هماکنون سریعترین خودروی برقی چهار در دنیا به شمار میرود و با شکست جگوار XE پروجکت ۸ سریعترین سدان چهار در تولیدی جهنم سبز است.
تویوتا TMG EV P002
زمان: ۷ دقیقه و ۲۲.۳ ثانیه
این خودرو احتمالاً برای اکثر شما عزیزان ناشناخته خواهد بود چراکه یک مدل پیشتولیدی مسابقهای است. ژاپنیها در سال ۲۰۱۲ مدل موردبحث را با ۴۶۹ اسب بخار قدرت تولید کردند. در همان سال بود که TMG EV P002 رکورد ۷ دقیقه و ۲۲.۳۲ ثانیه را در جهنم سبز ثبت کرد هرچند این رکوردشکنی دوام چندانی نداشت و خودرویی دیگر آن را ارتقا داد.
تسلا مدل S پلد با پکیج پیست
زمان: ۷ دقیقه و ۲۵.۲ ثانیه
رقابت پورشه و تسلا در سال ۲۰۲۳ به اوج خود رسید. تسلا دو سال پس از اولین رکوردشکنی مدل S پلد راهی جهنم سبز شد اما این بار از پکیج پیست نیز استفاده کرده بود. این پکیج شامل ترمزهای بهتر و لاستیکهای پرفورمنس است. اگرچه این لاستیکها در آمریکا مشکل قانونی ندارند اما استفاده از آنها در اتحادیه اروپا مجاز نیست و همین موضوع جنجالهایی را درباره رکوردشکنی تسلا به وجود آورده است. با این وجود باید گفت سدان سنگینوزن تسلا یک دور نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۲۵.۲ ثانیه طی کرد و توانست یکبار دیگر رکورد را از چنگ تایکان توربو S درآورد اما این رکورد هم زود شکسته شد چراکه ریمک نورا با رکورد خود رقابت پورشه و تسلا را به حاشیه راند.
پورشه تایکان توربو S
زمان: ۷ دقیقه و ۳۳.۳ ثانیه
دومین تلاش پورشه برای شکستن رکورد سریعترین خودروهای برقی نوربرگ رینگ در سال ۲۰۲۲ انجام شد. تایکان توربو S توانست با زمان ۷ دقیقه و ۳۳.۳ ثانیه رکورد تسلا مدل S پلد را بشکند. علاوه بر قدرت بیشتر، این خودرو به کیت پرفورمنس جدید و سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه مجهز است. این بهبودها بهصورت کارخانهای ارائه میشوند و بنابراین پورشه رکورد رسمی خودروهای تولید سری را ثبت میکند.
تسلا مدل S پلد
زمان: ۷ دقیقه و ۳۵.۵ ثانیه
اندکی پس از معرفی این خودرو بود که تسلا راهی نوربرگ رینگ شد و توانست رکورد جدید ۷ دقیقه و ۳۵.۵ ثانیه را بر جای بگذارد. اگرچه انتظارات از این خودرو بالاتر بود اما تسلا با همین رکورد هم توانست تایکان توربو را شکست دهد اما همانطور که در بالا نیز شاهد بودید پورشه سریعاً دستبهکار شد تا رکورد را از آن خود کند.
پورشه تایکان توربو
زمان: ۷ دقیقه و ۴۲.۳ ثانیه
تایکان توربو در سال ۲۰۱۹ و به عنوان اولین محصول برقی و مدرن پورشه عرضه شد. خودروی موردبحث در حالت استاندارد ۶۱۶ اسب بخار قدرت تولید میکند اما با فعال شدن ویژگی اوربوست خروجی قوای محرکه به ۶۷۱ اسب بخار افزایش مییابد. سدان موردبحث صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیهای دارد و اگرچه از نظر فنی کندترین نسخه تایکان در جهنم سبز به شمار میرود اما بازهم سریع است. پورشه زمان ۷ دقیقه و ۴۲.۳ ثانیه را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده که با رکورد نسل پیشین بی ام و M4 CS برابری میکند. این رکورد برای یک سدان برقی چهار در و سنگینوزن بد نخواهد بود.
الکتریک RaceAbout
زمان: ۷ دقیقه و ۴۴.۸ ثانیه
در اوایل دهه پیش بود که یک خودروی اسپرت و برقی تک ساخت خبرساز شد. خودروی موردبحث توسط دانشگاه علوم هلسینکی فنلاند توسعه یافته و اولین بار در سال ۲۰۱۱ به جهنم سبز حمله کرد اما نتوانست رکورد زیر ۸ دقیقه را ثبت کند. این تیم با خودرویی که ۴۰۰ اسب بخار قدرت داشت مجدداً راهی نوربرگ رینگ شدند و این بار زمان ۷ دقیقه و ۴۴.۸ ثانیه را بر جای گذاشتند که بهترین رکورد خودروهای برقی جادهای آن زمان بود.
هیوندای آیونیک 5N
زمان: ۷ دقیقه و ۴۵.۵ ثانیه
معمولاً هیوندای یا کیا در پیست نوربرگ رینگ دیده نمیشوند اما این خودروساز کرهای در حال عرضه طیف جدیدی از خودروهای برقی است و آیونیک 5N جزو اسپرت ترین آنها به شمار میرود. این خودرو ۶۴۱ اسب بخار قدرت دارد که در حالت بوست به دست میآید و همین قدرت برای ارائه پرفورمنس چشمگیر کفایت خواهد کرد. البته نسخه N فقط در قدرت بیشتر خلاصه نمیشود و ترمزهای بزرگتر، سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر و لاستیکهای چسبندهتر باعث شدهاند این خودرو یک دور نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۴۵.۵ ثانیه طی کند که عملکرد احساسبرانگیزی محسوب میشود.
مرسدس بنز SLS AMG الکتریک
زمان: ۷ دقیقه و ۵۶.۲ ثانیه
سالها قبل از معرفی زیربرند EQ، خودروی برقی SLS AMG الکتریک تولید شده بود. با وجود درهای گالوینگ و رنگ بدنه جذاب، این سوپر اسپرت جزو مشهورترین محصولات دوران خود است. SLS AMG الکتریک در سال ۲۰۱۲ و با قدرت ۷۳۸ اسب بخار معرفی شد و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه داشت. این خودرو در جهنم سبز رکورد زیر ۸ دقیقه را بر جای گذاشت اما متأسفانه باتری خودرو تنها برای طی یک دور پیست کافی بود و اگرچه در ابتدا قرار شد ۱۰۰ دستگاه از آن تولید شود اما در نهایت ۹ خودرو خط تولید را ترک کردند.
آئودی R8 E-Tron
زمان: ۸ دقیقه و ۰۹.۰ ثانیه
باور اینکه R8 E-Tron حدود ۱۵ سال پیش معرفی شده سخت است. در آن زمان سوپرکار پیشتولیدی ارباب حلقهها به خاطر حضور در فیلم آیرون من مشهور شد اما همهچیز آن در ظاهری زیبا خلاصه نمیشود چراکه دو موتور برقی ۳۷۶ اسب بخار قدرت تولید میکردند که اگرچه این روزها خیلی به چشم نمیآید اما در سال ۲۰۱۲ باعث شد جهنم سبز در ۸ دقیقه و ۰۹ ثانیه طی شود. R8 E-Tron در سال ۲۰۱۵ به مدلی تولیدی بدل شد اما عمر کوتاهی داشت. در واقع ارباب حلقهها کمتر از ۱۰۰ دستگاه را تولید کرد.
پژو EX1 کانسپت
زمان: ۹ دقیقه و ۰۱.۳۴ ثانیه
پژو با کانسپت EX1 جزو اولین بازیگران دنیای خودروهای برقی به شمار میرود. برخلاف کانسپت های آئودی و پورشه، پژو علاقهای به تولید کانسپت خود نداشت. محصول کوچک، دو نفره و روباز پژو با طراحی سبکوزن و دو موتور برقی ۳۳۵ اسب بخاری حرفهای زیادی برای گفتن داشت. این کانسپت در سال ۲۰۱۱ رکورد سریعترین خودروهای برقی نوربرگ رینگ را شکست. اگرچه زمان حدود ۹ دقیقهای فاصله زیادی با مدلهای درونسوز داشت اما برای بهبود حدود ۱ دقیقهای رکورد مینی E در سال ۲۰۱۰ کافی بود.
مینی E
زمان: ۹ دقیقه و ۵۲.۰ ثانیه
مینی در اولین سالهای ظهور جدی خودروهای برقی پروتوتایپ E را معرفی کرد که در واقع نسخه بدون آلایندگی کوپر به شمار میرفت. این خودرو ۲۰۱ اسب بخار قدرت داشت و در نهایت هم منجر به تولید بی ام و i3 شد. توماس جاگر در سال ۲۰۱۰ یک دور جهنم سبز را در ۹ دقیقه و ۵۲ ثانیه طی کرد. مینی E اولین خودروی برقی تاریخ بود که یک دور نوربرگ رینگ را طی نمود و اگرچه این روزها هیچ رکوردی در دست ندارد اما زمان زیر ۱۰ دقیقه برای یک تکنولوژی نوظهور عملکرد احساسبرانگیزی به شمار میرود.
هلهل
۲۶ اسفند ۱۴۰۲تسلا بهتر چیزی بود که فکر میکردم
اس ال اس برقی ندیده بودم تا حالا ، ۷۴۰ اسب برای ۱۰ سال پیش عالیه نمیدونم با چنین پشتوانه ای الان اوضاع برقی های بنز اینه
پیام
۲۶ اسفند ۱۴۰۲وقتی که اون مقاله می گفت توضیح دادن برای راپنی فن ها، اینکه ژاپن از کره تو خودروسازی عقب افتاده و نتونستن خوب پیش برن مثل اینه که به یه بچه ۶ ساله بگی بابانوئل وجود حداره یعنی این! یه ماشین مضحک تویوتا که اندازه ماشین بچه ها هست رو بیای با آیونیک مقایسه کنی! واقعا امثال حسین و امیر و … هیچی بارشون نیست! آدم دلش به حالتون میسوزه!
جومونگ
۲۷ اسفند ۱۴۰۲دل همه هم به حال تو و بقیه اکنتای فیکت میسوزه
کسی که از دنیای خودرو ، میره طرفدار کره میشه (!) معلومه سطحش در چه حده :)
کسی که هیچ وقت نفهمید ژاپنیا خودشون تمایل دارن با تاخیر و بصورت مرحله ای وارد برقی سازی بشن و فکر میکنه ژاپن ضعف صنعت و فناوری داره !
همین که به ژاپن که یه کشور جهان اولی و خوش نام در دنیای صنعته میگی عقب مونده ، نشون میده که عقب مونده واقعی و کسی که چیزی نمیدونه خود گوینده ست . نه ژاپن :)
پیام
۲۷ اسفند ۱۴۰۲اکانتای فیک مال کسایی هستن که هنوزم میخوان مردم رو با یه سری برندها مثل میتسوبیشی و هوندا و نیسان فریب بدن! شما حتی همون ملاک خودتون که تعداد فروش هست رو قبول ندارید! با حاشا کردن نمی تونید جایگاه ایجاد کنید!!!
phonix
۲۷ اسفند ۱۴۰۲پیام جان چه جنس نابی به خوردت دادن که فکر میکنی ما چهارتا ادم با تو بحث کنیم تا برای ابرشرکت های جهان جایگاه ایجاد کنیم . برو عمو بزار باد بیاد
amir
۲۷ اسفند ۱۴۰۲از کسی ماشین کارتینگ دودوتای عقب مونده رو با آیونیک مقایسه نکرد و میدونیم اون وزن و اندازه اش خیلی فرق داره مگر اینکه بخوایم به منطق شما ورود کنیم!! روی صحبت ما به اینه که تو میگی دودوتا عقب مونده اس بلد نیست الکتریک بزنه میگم بیا یه دهه قبل نه تنها برقی میزد بلکه میورد تو نوربرگرینگم تایم میزد
Car love
۲۷ اسفند ۱۴۰۲بازم آیونیک ضربه زد بهشون 😂
۲۶ اسفند ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/R8e130001_web_2880-scaled.jpg
بقیه اشغال و مسخره هستن فقط این
downfall
۲۶ اسفند ۱۴۰۲حلبی انفجاری بدون ایموبلایزر کره مربایی با توجه به قدرتش عجب فاجعه ای به بار آورده. وقتی مهندسی در حد سایپا عقب مونده باشه نتیجش همین میشه 😂😂
البته باز خوبه نرفته تو باقالیا
مازیار
۲۶ اسفند ۱۴۰۲اول تایکان توربو زد
بعدش تسلا اس پلد
بعد تایکان توربو اس
بعد تسلا با پکیج پیست
بعدش هم تایکان با پکیج پیست (توربو جی تی)
مشخصه که رقابت سنگینی هست
پنج بار انجام شده و آخری رو پورشه برده
ممکنه تسلا هم دفعه ششم بیاد و ببره
والا همه داد و قال نداره
این که پکیج این چنین هست و پکیج اون چنان هم …
amir
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ضربه سنگین تر از این؟ دودوتای عقب مونده ماشین الکتریک یک دهه پیشش از گل سرسبد و اسپورت و پرفورمنس کره ای کلی رکوردش بهتره
هنوز مونده برسه به ژاپن کره
حسین
۲۶ اسفند ۱۴۰۲اصن تایمی که چایونیک ثبت کرده خیلی بده. اگه قدرتش رو با قدرت رتبه های بالاترش مقایسه کنیم خیلی ناامید کننده بوده عملکردش.
نمیدونم چرا کره ای ها سعی دارن با کارهای مذبوحانه خودشون رو هم سطح خودروساز های معتبر جلوه بدن. اگه این وقت رو صرف پیشرفت دانش شون کنن شاید دهه های آتی بتونن به سطح امروز خودورسازهای معتبر برسن. البته به شرطی که تا قبلش توسط چینی ها به سرنوشت سانگ یانگ دچار نشن
حسین
۲۶ اسفند ۱۴۰۲در کل تشت رسوایی و بی آبرویی کره ای ها در حوزه خودورهای برقی هم به صدا در اومده. با اخباری مثل داغ شدن پورت شارژ و عدم رفع مشکل، بیرون رفتن مکرر مدل های مختلف از پیست، آتش سوزی های مداوم باتری های ساخت کره که باعث دردسر برای جگوار و جی ام و هر شرکت دیگه ای که ازشون استفاده کرده شده و غیره..
پیام
۲۶ اسفند ۱۴۰۲اتفاقا ضربه اصلی رو اون ماشین سبک و اسباب بازی تویوتا خورده بنده خدا!!! ابعاد و وزن آیونیک رو با اون مقایسه کنی خنده دار هست!!! اون ماشین تویوتا رو میتونی با یه دست جا به جا کنی. به اون میگی ماشین؟!!! اینه که میگم چیزی از خودرو حالیتون نیست. یه ضرب المثل میگه تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره؟ حالا تویوتایی که رکورد نیزنه، خب بیاد یه ماشین در وزن و ابعاد آیونیک بزنه و رکورد بزنه! نه اون اسباب بازی! اگه بزنه نتیجش همون زدن سیستم تهویه و چهل درصد کاهش باتری هست!!!
پیام
۲۶ اسفند ۱۴۰۲بابا حسین یه ماشین کارتینگ که دیگه این حرفارو نداره! خوبه ماشبن سیصد کیلویی تویوتا رو هم دیدیم استاد فهیم! حسین این اراجیف رو برای من نگو! چون امسال قسمت هوندا و نیسان تیپا شد! تیپاااااااااا روتون رو کم کنید وگرنه هوندا و نیسان رو ۱۰ سانتی چشمتون میگیرم! دورتون به سر رسید!
مازیار
۲۶ اسفند ۱۴۰۲مقایسه ات خیلی نابجا بود امیر
البته که تو این کارزار مسخره کره و ژاپن نتیجه تلاش اغلب فن ها گل به خودی هست و این یکی تابلو تر
Amir
۲۶ اسفند ۱۴۰۲با amg و ریمک حال میکنم با اینکه برقین
امیر
۲۶ اسفند ۱۴۰۲یعنی هیچ خودرو برقی بین آئودی با ۸ دقیقه و ۹ ثانیه و پژو با ۹ دقیقه وجود نداره؟
Mohammad
۲۶ اسفند ۱۴۰۲پژو شبیه ماشین بتمن نیس😂
ماکان
۲۶ اسفند ۱۴۰۲سلام . ببخشید خودروسازی کره هر چقدر هم که پیشرفت خودش نسبت به اکثر برندهای بزرگ خودروسازی در جهان کمتر باشه ، اما باز هم حد اقل هرچقدر هم که معایب داشته باشه در مقایسه با پیشرفت خودروسازی های داخلی ایران را مطمئناً تا حد زیادی بهتر بوده .
JaMsHiD
۲۹ اسفند ۱۴۰۲من به عنوان یه ایرانی ، باعث شرمم هست که یه شرکتی که همزمان با سایپا بنا شده ، بیاد و توی سخت ترین پیست آلمان و تقریبا جهان یعنی نوربرگ رینگ رکورد بزنه با ۶۰۰ اسب بخار قدرت !
و سایپا هنوز از پیشرانه های هفتاد اسبی چهل سال پیش مزدا استفاده کنه و از پلتفرمی استفاده کنه که موقعی وارد بازار آمریکا شد ، وارد نشده منسوخ شد بخاطر ایمنی بسیار پایین !
ای خدا …
BMW
۲۹ اسفند ۱۴۰۲این عکس هیوندا دل من رو برد 🥲😁🙂اوف…