چشم اندازهفته نامه

20 کراس اوور مطرح با آفرود سورپرایز کننده!

جیپ، لندروور و حتی فورد و شورولت برندهایی هستند که به خاطر توانایی محصولات خود در عبور از مسیرهای سرسخت و خشن شناخته شده‌اند. خریداران زیادی به دنبال چنین توانایی‌هایی هستند؛ اما با جست‌وجویی منصفانه شاهد برخی قدبلندهای دیگر خواهید بود که بخشی از این توانایی‌ها را ارائه می‌کنند. برخی کراس اوورهای ساخت کیا، تویوتا و حتی رولزرویس که از نظر برخی افراد فقط به درد کارهای روزانه می‌خورند می‌توانند پا به پای شاسی بلندهای خشن حرکت کنند. ما لیستی از ۲۰ کراس اوور مطرح که توانایی‌های آفرود سورپرایز کننده‌ای دارند را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

  • بنتلی بنتایگا ۲۰۱۹


این شاسی‌بلند لوکس احتمالاً اولین گزینه برای آفرود نخواهد بود چراکه تنها نگاه کردن به قیمتش همین موضوع را اثبات می‌کند. شاسی‌بلند بریتانیایی‌ها قیمت پایه‌ی ۲۲۹ هزار دلاری دارد اما فکر نکنید که بنتایگا از کثیف شدن می‌ترسد. سیستم چهار چرخ محرک فول تایم این خودرو به همراه پکیج سفارشی All-Terrain باعث می‌شوند بنتایگا سرسخت‌تر شود.

این خودرو به دیفرانسیل مرکزی تورسن، دیفرانسیل عقب باز، کنترل حرکت در سرپایینی و سربالایی و سیستم تعلیق بادی تنظیم‌پذیری مجهز است که می‌تواند عمق غوطه‌وری بنتایگا را به ۵۰ سانتی‌متر برساند.

  • ب ام و X5 2019


نسل جدید این شاسی‌بلند بزرگ‌تر و برجسته‌تر از قبل شده است؛ و البته از سیستم تعلیق جدیدی سود می‌برد که X5 را تواناتر از هر زمان دیگری کرده است. با وجود سیستم چهار چرخ محرک xDrive، حالت رانندگی جدید صخره و پکیج آفرود سفارشی، شاسی‌بلند تازه‌نفس ب ام و کاملاً آماده‌ی آفرود نشان می‌دهد. دیفرانسیل عقب قفل شونده خودکار، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم و حفاظت زیر بدنه از دیگر ویژگی‌های X5 جدید هستند.

  • جی ام سی آکادیا ۲۰۱۹


این خودرو برادر از یاد رفته‌ی شورولت تراورس است؛ اما آکادیا توانایی‌های آفرود خاص خودش را داشته و از ویژگی‌های زیادی برای این امر برخوردار است. با وجود پکیج سفارشی All-Terrian، سیستم چهار چرخ محرک، گزینه‌ی انتخاب نوع مسیر و کنترل حرکت در سرپایینی، آکادیا کاملاً آماده نشان می‌دهد.

  • داج دورانگو ۲۰۱۹


اگرچه برند جیپ به عنوان آفرودترین برند گروه فیات-کرایسلر شناخته می‌شود اما داج دورانگو نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. این خودرو تریم ویژه‌ای برای آفرود ندارد و سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت استاندارد در دسترس نیست اما خب وجود گیربکس با دنده‌سنگین و استفاده از پلتفرم گرند چروکی به این معنی است که با دورانگو می‌توان به دل جنگل و خارج از جاده زد.

  • هوندا پاسپورت ۲۰۱۹


پاسپورت که بر پایه‌ی پایلوت ساخته شده احتمالاً بهترین انتخاب برای عبور از مسیرهای گلی و صخره‌ای نخواهد بود اما خب پاسپورت به حد کافی سرسخت و خشن بوده و توانایی‌های آفرود بهتری دارد. جلوپنجره با پوشش‌های حفاظتی بیشتر و ارتفاع بیشتر از سطح زمین در مقایسه با پایلوت باعث می‌شوند پاسپورت زوایای حمله و فرار بهتری داشته باشد.

  • اینفینیتی QX80 2019


این خودرو نیز همانند لکسس LX خیلی در کلاس کراس اوورها جای نمی‌گیرد و آن را می‌توان یک شاسی‌بلند دانست؛ اما با اینکه QX80 فاقد شهرت و توانایی‌های اثبات شده‌ی جیپ یا لندروور است اما هنوز هم در آفرود می‌درخشد. کرگدن ژاپنی از سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ سود برده و به سیستم تعلیق بادی و رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز است.

  • جگوار آی پیس ۲۰۱۹


این خودروی الکتریکی به خاطر توانایی‌های خود در روی جاده شناخته شده اما خب هنوز هم محصولی از گروه جگوار لندروور بوده و بنابراین در خارج از جاده نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. آی پیس می‌تواند نزدیک به ۵۰ سانتی‌متر در آب غوطه‌ور شود و از این نظر بهتر از سوبارو اوت بک عمل کند.

زاویه‌ی حمله‌ی ۱۶ درجه‌ی آن خیلی به چشم نمی‌آید اما سیستم چهار چرخ محرک فول تایم آن در مواقع نیاز به کار می‌آید. همین موضوع را نمی‌توان درباره‌ی دیگر خودروهای الکتریکی گفت.

  • جیپ رنگید ۲۰۱۹


ما می‌دانیم که خودروهای جیپ به خاطر آفرود خود شناخته می‌شوند اما بسیاری از مشتریان به آفرود با رنگید فکر نمی‌کنند. پلتفرم این خودرو با فیات پاندای اروپایی مشترک است؛ اما رنگید در تریم تریل هاوک خود از ویژگی‌های خاص این تریم سود می‌برد. رنگید تریل هاوک به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده و می‌تواند تا حدود ۴۷ سانتی‌متر در آب فرو برود. زاویه‌ی حمله‌ی این خودرو نیز ۳۰.۵ درجه است.

  • کیا سورنتو ۲۰۱۹


کیا از همان ابتدا روی قابلیت آفرود سورنتو مانور داده است. اگر یادتان باشد قبلاً ویدئویی از سورنتو در دروازه‌ی جهنم که یکی از سخت‌ترین مسیرهای مواب است منتشر شده بود. این خودرو بنا به گفته‌ی معاون بازاریابی کیا از توانایی‌های غیرقابل منتظره‌ی آفرود برای چنین کراس اووری سود می‌برد.

  • کیا تلوراید ۲۰۲۰


کیا دو کراس اوور در این لیست دارد: سورنتو و تلوراید. اگرچه سورنتو با برخی اصلاحات در آفرود ظاهر شده اما تلوراید از همان ابتدا با دست پر وارد میدان شده است. سیستم چهار چرخ محرک سفارشی به همراه چندین آپشن همچون رینگ‌های بزرگ‌تر، لاستیک‌های آفرود، اسنورکل و… از جمله ویژگی‌های این خودرو هستند. حتی احتمال تولید نسخه‌ی آفرود کامل این کراس اوور وجود دارد.

  • لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹


دیگر کراس اوور گران‌بها و خاص این لیست لامبورگینی اوروس است که از آفرود سورپرایز کننده‌ای برخوردار می‌باشد. پیشرانه‌ی ۶۴۱ اسب بخاری به همراه سیستم چهار چرخ محرک و چندین حالت رانندگی متنوع باعث شده‌اند اوروس برخلاف انتظارات عملکرد قابل‌توجهی در خارج از جاده داشته باشد. این خودرو بیشتر روی جاده تمرکز دارد اما می‌تواند هر وقت که خواستید پاهایش را در گل فرو کند!

  • لکسس LX 2019


بله LX واقعاً یک کراس اوور نیست و طراحی بدنه روی فریم باعث می‌شوند در دسته‌ی شاسی بلندها قرار گیرد اما LX هم احتمالاً اولین گزینه برای آفرود رفتن نخواهد بود. برای این کار می‌توان لندکروزر را انتخاب کرد. البته اجازه ندهید لوکس‌تر بودن LX شما را گول بزند زیرا این خودرو فوق‌العاده تواناست. LX از سیستم چهار چرخ محرک فول تایم، سیستم تعلیق دوبل جناغی و مستقل با فنرهای پیچشی و ارتفاع سواری قابل تنظیم سود می‌برد.

  • مرسدس بنز GLE 2020


آفرود با یک شاسی‌بلند حدوداً ۶۰ هزار دلاری کار جالبی به نظر نمی‌رسد اما GLE به‌طور سورپرایز کننده‌ای می‌تواند در خارج از جاده خوش بدرخشد. این خودرو از سیستم تعلیق جدید E اکتیو و حالت‌های رانندگی آفرود سود برده است. با وجود کنترل فرمان متغیر و مستقل نیز GLE توانایی عبور از صخره‌های بزرگ‌تر و مسیرهای دشوار را دارد.

  • مرسدس بنز GLS 2020


شاید کراس اوور سه ردیفه و لوکسی همچون مرسدس بنز GLS 2020 را یک آفرودر توانا ندانید اما هرگز یک کتاب را با جلد آن قضاوت نکنید! این خودرو به‌صورت آپشن از کنترل بدنه‌ی E اکتیو سود برده و با همین سیستم می‌توان ارتفاع خودرو را تنظیم کرد.

  • میتسوبیشی اوت لندر اسپورت ۲۰۱۸


این خودرو شاید سن و سال زیادی داشته باشد اما می‌تواند در خارج از جاده شما را کمک نماید. با ارتفاع ۲۱.۵ سانتی‌متری از سطح زمین، اوت لندر اسپورت یا ASX ارتفاع بیشتری در مقایسه با اکثر رقبای هم کلاس خود دارد. این خودرو همچنین طویل‌تر و پهن‌تر از بیشتر رقبا بوده و سیستم چهار چرخ محرک را نیز می‌توان برای آن سفارش داد.

  • نیسان پث فایندر ۲۰۱۹


پث فایندر جانوری کهن‌سال است که حقه‌های جدید زیادی را یاد نگرفته است؛ اما حداقل مدل سال ۲۰۱۹ آن با نسخه‌ی سفارشی Rock Creek عرضه می‌شود که دارای پوشش‌های محافظتی بدنه و رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های چهارفصل می‌باشد. پث فایندر احتمالاً سرسخت‌ترین کراس اوور لیست نیست اما توانایی یدک کشی بالا و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۸۴ اسب بخاری باعث می‌شوند از کثیف کردن آن در مسیرهای خارج از جاده ترسی نداشته باشید.

  • رنجروور اووک ۲۰۱۹


برخلاف برادران بزرگ‌تر و تواناتر، رنجروور اووک احتمالاً اولین گزینه برای آفرود در چنین سطحی نخواهد بود. با وجود سیستم چهار چرخ محرک فول تایم، زاویه‌ی حمله‌ی ۲۵ درجه و عمق غوطه‌وری ۵۰ سانتی‌متری، اووک رقیب بسیاری از کراس اوورهای این لیست است؛ و مهم‌ترین نکته اینکه اووک هنوز هم یک رنجروور است…

  • رولزرویس کولینان ۲۰۱۹


با قیمت پایه‌ی ۳۲۵ هزار دلاری، اصلاً با کولینان به فکر آفرود و دشت و صحرا نخواهید بود؛ اما اینجاست که اشتباهتان نمایان می‌شود. این قدبلند لوکس تنها مختص جاده نیست. با حالت آفرود ویژه و افزایش ناچیز ارتفاع خودرو از سطح زمین، کولینان توانایی‌های غیرمنتظره‌ی خود در آفرود را به شما نشان خواهد داد.

  • سوبارو اوت بک ۲۰۲۰


نسل جدید اوت بک نه تنها ظاهر خشن‌تری داشته بلکه یکی از تواناترین کراس اوورهای این لیست است. با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری توربوی ۲۶۰ اسب بخاری، اوت بک جدید خودرویی قدرتمند بوده و استحکام پیچشی آن نیز ۷۰ درصد افزایش یافته است. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به حالت ویژه‌ی آفرود و سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی اشاره کرد.

  • تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹


راو ۴ همیشه به عنوان یکی از خشن‌ترین خودروهای کلاس خود مطرح بوده است؛ اما نسل جدید این خودرو در تریم های لیمیتد یا ادونچر با سیستم چهار چرخ محرک در دسترس بوده و ویژگی‌هایی همچون کنترل حرکت در سرپایینی اعتمادبه‌نفس کافی را در راننده ایجاد می‌کنند. رینگ و لاستیک‌های ۱۹ اینچی بزرگ نیز بر خشونت این خودروی ژاپنی می‌افزایند.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مرسدس GLS و بی‌ ام و X5 رو انتخاب میکنم

    1. sina7

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (436 ديدگاه)

      اوروس

  2. مهدی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان مرسدسamg gt4 63 چهار در وب ام وM5 اولین درگ دوتایی بینشون برگزار شده .

    مجله تاپ گیرهم دومدل M5 رومقابل هم گذاشته واسه درگ که اونم جذابه.

    وهمینطور درگ مجلهCARWOW بین آئودیA8 ومرسدس E400 وب ام و سری۸

    البته جذاب ترین درگ جدیدکه دیروز اومد همین درگ M5 کامپتیشن ومرسدس AMG GT چهار درهستش که هم درگ هستش وهم درگ رولینگ وهم رقابت ترمزگیری

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      از اون جایی که یه طرفدار سر سخت ب‌ام‌و از پدال میخواد این درگ رو بذاره، نتیجه میگیریم M5 تونسته GT4 رو شکست بده.

    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      درگ CARWOW بین تسلا S, بنز GT4, پانامرا توربو S و M5 کامپتیشن رو ببین حتما؛ نمیگم کی اول میشه اما عشقت با اختلاف از آخر اول شد!

      1. Seyed.AMG

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (64 ديدگاه)

        آقا فرشاد مرسدس AMG GT63 تو دو تا پیست از M5 سریع تر بوده :

        پیست hockenheim GP :
        1:52:80 = مرسدس AMG GT63S
        1:53:30= بی ام و M5 کامپتیشن

        پیست sachsenring مجله Autobild :
        1:32:59 = مرسدس AMG GT63S
        1:33:93= بی ام و M5 کامپتیشن

        همچنین درگ مسافت ۱۰۰۰ متر :
        ۲۰ ثانیه = مرسدس AMG GT63S
        21 ثانیه = بی ام و M5 کامپتیشن

  3. reza s4

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم شخصا اهل تجملات نیستم
    اما کولینان bmw x5 , بنتلی انتخاب میکنم
    حسادت هم بهم نکنید لطفا :)

  4. امیر

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    دورانگو
    راو۴
    بنتایگا
    Gle

  5. Ferrari Fxx K Evo

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مهدی جان کجا میتونم درگ AmgGt4 و M5 رو ببینم ؟

    1. مهدی

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دریوتیوب اگه AMG GT4 VS رو سرچ کنی جدیدترین رقابت مال M5 وSMH GT4هستش والبته درگ SMH GT4 وپورشه پانامرا رو میتونی هم اونجا نگاه کنی.به هیچ وجه ازدستش نده که خیلی جذابن هردو.
      من آپارات رو سرچ نکردم شایدهم اونجا هم گذاشته باشنش.البته تمام این رقابت ها دراولین فرصت مطلبش رو ب ام و بلاگ ومرسدس بلاگ هم میذارن خبرهاشون رو.من برات فیلمش رو از سایت ب ام و بلاگ میذارم

      1. مهدی

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        ببخشید این گوشی من گاهی جمله هارو تغیرمیده AMG GT4

    2. مانی

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      نکات جالب از متن بی ام و بلاگ در مورد این دوئل
      مرسدس اینقدر نو هست که اجازه فعال کردن لانچ کنترل رو نمیده
      بی ام و 2000کیلو و مرسدس 2170 کیلو
      مرسدس 700پی اس و 1000نیوتون متر و بی ام و بالای 700پی اس و 830 نیوتون متر!!!!!!

  6. محسن

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام
    از مهندسین میخوام راهنماییم کنن
    میتسوبیشی اوتلندر اونا خیلی با برای ما که تو ایران موجوده فرق میکنه خیلی خیلی ؟؟؟؟؟

    1. کوروش

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      اولین نکته این که منظور شما چیست ؟ چون اوتلندر اسپورت در ایران با نام asx عرضه شده و اوتلندر هم با همان نام ، از نظر فنی هم در ایران مدل عادی در تیپ فول با موتور ۲.۴ لیتری عرضه شد در کشور های دیگر موتور ۲ لیتری هم دارد از نظر اپشن هم فقط برخی تریم ها ،رادار جلو و ترمز اضطراری را ندارد و تا جایی که میدانم مابقی اپشن ها تفاوتی نمی کند

      1. کاوه

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (61 ديدگاه)

        توی مدل ۲۰۱۸ ترمز اضطراری و رادار جلو اضافه شده و در ایران هم هست. همانطور که گفته شد اوتلندر اسپرت همان ای اس ایکسه.

  7. حمیدرضا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جیمس دوست داشتنی تر بود برای من البته کل لیست بسیار خوب و جالب توجه بود خصوصا انگلیسی های دماغ کندش که اصلا انتظار نداشتم بشه باهاشون افرود رفت
    جیپ رنگید رو از نزدیک دیدم بیشتر شبیه به یه جعبه متحرک بود و اصلا بهش نمی خورد افرود بره ولی الان احساس می کنم که نه اینم میتونه بره

  8. ho3ein

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    جیپ گرند چروکی چرا نیستش پس؟؟
    تو این لیست اوروس انتخاب منه

    1. Amir

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون گرندچروک Suv هست
      به همین دلیله که لندکروز هم نیست ولی برادر لوکسش هست و همینطور پاترول نیست اما برادرش qx80 هست!

  9. me84

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    سوبارو اوتبک ارزش بالایی نسبت به قیمتش داره.
    ایمن، جادار، با کیفیت، افت ارزش کم، سیستم 4 چرخ محرک خوب.

  10. Mohamad

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (812 ديدگاه)

    اون لکسس LX570 تو ایران با قیمتای عجیب غریبی داره معامله میشه،به شکلی که تا 4.5 میلیاردشم داخل سایتها آگهی زدن.
    دقت کنید بهای این ماشین حدود 85 هزار دلاره و شما هر مدل حساب کنید به اون رقم نمیرسید

  11. ارمان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    منو بخشید اما واقعا با افرود کلسوس LX موتور 1 سوپرایز شده ؟
    پاسپورت کانسپت بود عکساش تو بیابون رندر گیری میشد !
    اینفینیتی با این ابعاد موتور سایز تایر و موتور هیولاش موتر 1 رو سوپرایز کرده ؟
    مرسدس بنز gls تقریبا مثل برادر جی کلاسه حدس بزنین چه اتفاقی افتاده موتور 1 سوپرایز شده !
    بنتلی کاملا از سیستم الکترونیکی کو آترو audi داره استافاده میکنه و همچنان دوست خوبمون موتور 1 سوپرایز میشه
    منم واقعا سوپرایز میشم وقتی میبینم تو لیوان میتونم آب بخورم اما شگفتی واقعی زمانی اتفاق افتاد که تو همون لیوان چایی هم خوردم و الان اینقدر سوپرایزم که دنیا رو سرم خراب شده :| شما هم ربات وووار ترجمه نکنید دیگه :|

    1. مانی

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بله لکزز ال اکس تقریبا همون لندکروزه اما جی ال اس مثل جی کلاس شاسی نردبونی نداره و کراس اوره

      1. ارمان

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1306 ديدگاه)

        جای تاسف داره

  12. کیوان

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (166 ديدگاه)

    GMC Akadia HONDAPaspport INFINITYQx80 CHeeP Ringade KIA Telorid Benez GLS Nissan Path Finder Subaaro OUt Back

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا