وبسایت کارباز (CarBuzz) با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲، بهترین خودروهایی که طی این سال پشت فرمان آنها نشسته را اعلام کرده است. این وبسایت در ۱۰ بخش مختلف اقدام به انتخاب بهترین خودروها کرده که البته این کار با وجود عرضهٔ مدلهای جدید متعدد و انتخابهایی بیشتر از همیشه، هرگز آسان نبوده است. بااینحال، در هر بخش سه فینالیست انتخاب و از بین آنها برنده مشخص شده است.
خودروی مردمی: هیوندای آیونیک ۵
هیوندای آیونیک ۵ اثبات میکند که یک مدل الکتریکی هم میتواند کاملاً خودرویی مردمی باشد. این کراساوور کرهای با قیمت پایهٔ ۴۱ هزار دلار، بیش از ۴۸۰ کیلومتر برد و سریعترین شارژ نسبت به همهٔ خودروهای الکتریکی بازار، خودرویی است که خریداران را متقاعد میکند به سمت انتخابهای الکتریکی حرکت کنند. هیوندای اولین شرکتی است که با یک مدل الکتریکی جایزهٔ خودروی مردمی کارباز را از آن خود کرده و ثابت میکند آیندهٔ برقی کرهایها بسیار روشن خواهد بود.
خودرویی برای نجات زمین: فورد F150 لایتنینگ
شاید نجات کرهٔ زمین با یک پیکاپ تصور دور از ذهنی باشد اما جایگزین کردن کثیفترین وسایل نقلیهٔ روی جادهها با خودرویی بدون آلایندگی، قطعاً شایستگی این عنوان را به F150 لایتنینگ میدهد. در این پیکاپ هنگام فشردن پدال گاز، فقدان پیشرانهٔ بنزینی را حس نخواهید کرد و با حداکثر ۵۸۰ اسب بخار قدرت، از شتاب لایتنینگ که در حد خودروهای اسپرت است شگفتزده خواهید شد. این F150 نهتنهای خودرویی پاک است بلکه همچنان مثل یک پیکاپ واقعی عمل میکند.
خودروی جذاب خانوادگی: هیوندای پالیسید
پالیسید با قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار حتی در بالاترین تیپها، ویژگیهایی را ارائه میکند که در خودروهایی با دو برابر این قیمت هم پیدا نخواهید کرد. این ماشین حتی از تهویهٔ صندلیهای ردیف دوم و گرمکن صندلیهای ردیف سوم هم برخوردار است یعنی امکاناتی که فقط در شاسیبلندهای لوکس ششرقمی آلمانی دیده میشوند. پالیسید چند سال پیش هم این جایزهٔ را از آن خود کرد و میتوانست هرسال این عنوان را کسب کند اما فقط خودروهایی میتوانند در رقابت کارباز شرکت کنند که کاملاً جدید باشند یا بهروزرسانی شده باشند. به همین دلیل، برای انتخاب دوبارهٔ پالیسید تا زمان معرفی نسخهٔ فیسلیفت آن صبر کردیم.
بهترین کابین: رنجروور
در طراحی کابین رنجروور همهچیز با وسواس انجام شده و این طراحی و کیفیت ساخت نشان میدهد که برای لوکس و گران جلوه دادن کابین یک خودرو نیازی به نمایشگرهای بزرگ یا نورپردازیهای چندرنگ نیست. تا پیشازاین، معتقد بودیم که سطح بالایی از تجمل را فقط میتوان در خودروهای فوق لوکس تجربه کرد اما رنجروور جدید خلاف این را ثابت میکند. لندروور در این ماشین پکیج کاملی که شامل تکنولوژی، کارایی و راحتی میشود را با قیمتی بسیار کمتر از رقبای فوق لوکس ارائه کرده است.
خودروی لوکس الکتریکی: بامو i7
بامو میداند که تکنولوژی و تجمل مترادف هم نیستند. تکنولوژی فقط یک قطعهٔ کوچک از پازل تجمل است. به همین دلیل، هرچند i7 از جدیدترین تکنولوژیها بهره میبرد اما جوهرهٔ اصلی تجمل که راحتی و جاداری است همچنان در مرکز توجه آن قرار دارد. بامو با این ماشین بهراحتی جایگاه رقبایی که قبلاً تعیینکننده معیار این سگمنت بودند را غصب کرده است. برقراری تعادل بین ویژگیهای دیجیتالی و آنالوگ کار بسیار پیچیدهای است که بسیاری از خودروسازان در آن با مشکل مواجه شدهاند اما بامو بهخوبی این کار را انجام داده است.
رؤیای عاشقان تکنولوژی: بامو سری ۷
بسیار از ویژگیهایی که به پیروزی i7 در بخش خودروی لوکس الکتریکی کمک کردند باعث پیروزی برادر درونسوز آن در بخش رؤیای عاشقان تکنولوژی شدند. سری ۷ جدید از هر خودرویی که امسال با آن رانندگی کردهایم تکنولوژیهای شگفتانگیزتری دارد. ویژگیهای برجسته مثل نورپردازی داخلی تعاملی، ناوبری واقعیت افزوده و سیستم صوتی B&W با ۳۶ بلندگو ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهند اما بامو با سقف پانورامای LED و نمایشگر عظیم ۳۱ اینچی 8K در عقب، در تکنولوژیهای سری ۷ جدید از این هم فراتر عمل کرده است.
خودروی جذاب مقرونبهصرفه: تویوتا GR کرولا
تویوتا با GR کرولا این تصور که نمیتواند خودروهای هیجانانگیزی برای عموم مردم بسازد را کاملاً پاک کرده است. این ماشین به لطف پیشرانهٔ سه سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری و سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفتهٔ GR-Four، تواناییهای بسیار منحصربهفردی دارد. ارسال تا ۷۰ درصد از نیرو به چرخهای عقب، GR کرولا را به خودرویی عالی برای دریفت تبدیل کرده و موضوع مهمتر اینکه فقط با گیربکس دستی عرضه میشود. GR کرولا با قیمتی زیر ۳۶ هزار دلار، خودرویی است که میتوان بهصورت روزمره از آن استفاده کرد و آخر هفتهها با آن راهی پیست شد و لذت برد.
سلاح پیست: آئودی R8 GT
در سال ۲۰۲۲ شاهد عرضهٔ خودروهای مخصوص پیست زیادی بودیم اما آئودی R8 GT در چندین بخش یک سر و گردن بالاتر از سایر خودروها بود. انتقال قدرت محرک عقب، پیشرانهٔ تنفس طبیعی و غرش مستکننده، R8 GT را به خودرویی تبدیل کرده که احساس را بر اعداد و ارقام ترجیح میدهد. موضوع تلخ اما اینکه نسخهٔ پایانی R8 چیزی است که باعث میشود بیش از هر زمان دیگری آرزوی ادامهٔ حیات سوپرکار آئودی را داشته باشیم. R8 GT نقطهٔ اوجی در تاریخ سوپراسپرتها است که هرگز تکرار نخواهد شد.
جنگجوی آفرود: فورد برانکو رپتور
کارهای آفرودی که برانکو رپتور میتواند انجام دهد را معمولاً در خودروهای استاندارد کارخانهای نمیتوان پیدا کرد. داشتن چنین خودرویی نیاز به صرف هزینهٔ زیاد برای خرید قطعات افترمارکتی، تقویت پیشرانه و تیونینگ دارد اما برانکو رپتور همهٔ اینها را بهصورت استاندارد ارائه میکند. البته برانکوی معمولی هم سال گذشته همین جایزه را برنده شد اما نسخهٔ رپتور آن ثابت میکند که فورد استاد واقعی آفرود است بدون آنکه قابلیت استفادهٔ روزمره را قربانی کند. برانکو رپتور یک پکیج کامل است.
خودروی لوکس خانوادگی: پورشه کاین توربو GT
کاین توربو GT مصداق بارز ما میتوانیم است زیرا پورشه توانسته سوپرکاری را ارائه کند که شاسیبلند است! خیلیها تشکیل خانواده را پایانی بر تجربهٔ لذت رانندگی میدانند اما توربو GT این ادعا را نقض میکند. برای کسانی که مجبور هستند به خاطر همسر و فرزندان خود قید ۹۱۱ یا ۷۱۸ را بزنند، کاین توربو GT راهی عالی برای داشتن یک خودروی خانوادگی کاربردی بدون قربانی کردن هیجان رانندگی خودروهای اسپرت است. این موضوع کراساوور پورشه را به برندهٔ شایستهای در بخش خودروی خانوادگی لوکس تبدیل میکند.
TESLA
۲۱ آذر ۱۴۰۱برنده خودرو لوکس خانوادگی باید : تسلا مدل x پلد میشد چون هم تکنولوژی و آپشن های خیلی زیادی داره و هم فضای کافی برای حمل ۶ سرنشین در راحتی کامل رو داره و از همه باحال تر ۱۰۲۰ اسب بخار وحشی داره که باعث میشه تو درگ از بوگاتی ویرون هم سریع تر باشه ، منظورم این نیست که توربو gt بد هست ولی اصلا به درد خانواده نمیخوره و از اونجایی که suv مخصوص پیست هست سیستم تعلیق اسپرت و سواری خشکی داره و در نتیجه به درد مسافرت های خانوادگی هم نمیخوره و ۶۴۰ اسب قدرت بیش تر هم نداره
مهران
۲۱ آذر ۱۴۰۱شما قطعا وحتما نمیدونی خودرو لوکس خانوادگی چی هست که تسلا رو پیشنهاد میده…
نظر من اینه هیییییچ ایمنی برای خانواده نداره تسلا.حداقل الان.
TESLA
۲۱ آذر ۱۴۰۱تسلا هیچ ایمنی نداره !!!!!!! داش خداییش جنست و عوض کن ، این پورشه تو امکانات راداری و پیشگیری از تصادف به گرد پای تسلا نمیرسه ، تو سال ۲۰۲۲ تنها خودرو هایی که موفق شدن بالاترین عنوان ایمنی از llhs رو بگیرن یعنی top safety pick + فقط : تسلا مدل s و x و هیوندا آیونیک ۶ بودن ، خواهشا دیگه ار موتوری چیزی نگیر 🤣🤣🤣🤣
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۱ آذر ۱۴۰۱باهات موافقم
Radmehr
۲۱ آذر ۱۴۰۱تسلا مدل X ؟
عاخه تو از طراحیش خوشت میاد؟
از فرمون یوغ خیلی خوش دستش خوشت میاد؟
از در های پشت مثلا خاصش خوشت میاد؟
بعدم بمن بگو براچی وسط شهر باید از بوگاتی ویرون سریعترو قویتر باشه یه ماشین خانوادگی؟
وی
۲۱ آذر ۱۴۰۱برا گول زدن نوب ها
Radmehr
۲۲ آذر ۱۴۰۱اها از تعداد کامنتات معلومه خیلی پُُُِِرُُُِِِوُُُِِِفُُُِِِشُُُِِِنُُُِِِاُُُِِِلُُُ هستی🗿
امیررضا
۲۱ آذر ۱۴۰۱اسمتون که نشون داد چه طرز فکری دارید و قراره چه کامنتی بنویسید، اولا که هیچوقت واژهی لوکس با تسلا از همون اول نیومده!! ثانیاً مگه “۱۰۲۰ اسب بخار که تو درگ بوگاتی رو میزنه” معیار لوکس بودنه؟ اصلا با هیچی کاری ندارم اون لوکس که میگی باید کیفیت ساخت داشته باشه، کیفیت ساخت پورشه رو مگه تسلا داره؟؟؟؟
shayan1renault
۲۲ آذر ۱۴۰۱چینی نیست توشون چرا؟
چینیا کجایین؟؟, چینیا:ما تو لیست بدترین هاییم
همایون
۲۲ آذر ۱۴۰۱وجوانن تسلا تا زمانی که سعی نکنه یه تغییر نسل اساسی واسه خودروهاش ارایه بده جای دفاع نداره ابلان ماسک انقدر سرش شلوغ شده که هروقت میاد تسلا میگه فعلا یه موتور و باطری و نمایشگر جدید واسه مدلهای در حال تولیدمون مخصوصا اس و اکس بزارید تا بفروشن تا من کارای بقیه کمپانیهامو ردیف کنم بعد بیام سایبرترک و سمی و رودستر رو لانچ گنیم با پول فروش اونا یه فکری به حال نسل جدید اس و ایکس کنیم و بعدشم ۳ و y رو تغییر نسل بدیم.در مورد نطر شخصیم نیسان آریا لیاقات داشت جای هیوندای رو بگیره و نسل جدید یا نس جدیو جی نود جتسیس یا حتی لوسید یا AMG GT63 Eperformanceمیتونستن تو عاشقان تکنولوژی جا بگیرن البته اگه s63e که تازه مهرفی شد تو رده بندی بود حتما جایگاه سری هفت رو میگرفت.بقیه انتخاب هم به جا بودن
AMIRHOSSE IN GERMANY
۲۱ آذر ۱۴۰۱این قابل احترام ترین لیستی بود که امسال منتشر شد بقیش چرت محض بود.البته جای نیسان اریا به جا هیوندای خالیه!
4wheeled
۲۱ آذر ۱۴۰۱بعد از این کامنتت باتوجه به اینکه تجربه رانندگی و تست خیلی بیشتری نسبت به مالکان ایونیک و آریا و کارکنان کارباز داری قطعا آریا رو انتخاب میکنن
چند بار ریفرش کن صفحه رو
علی
۲۱ آذر ۱۴۰۱نیسان آریا انتخاب نشد چون شرکتهای ژاپنی علاقه ای به هدیه دادن ندارن !!! لیستی که توش لکسوس و تویوتا و هوندا نباشن به لعنت خدا نمی ارزه!!
Free
۲۱ آذر ۱۴۰۱این خیلی زشته که امثال تو وقتی ماشین مورد علاقشون توی یک مقایسه یا مقاله شکست میخورن از رقیب سریع میاین میگین پول دادن و شیرینی دادن و فلان! مگه مسخره بازیه اخه! اگر مدرکی داری دال بر این موضوع خب رو کن هم انتقام ماشین مورد علاقتو بگیر از این مجله هم بقیه مردم دنیا رو از جهل در بیار اگر نداری خب چرا رو هوا از روی ناراحتی چیزی رو بیان میکنی که نمیتونی دفاع کنی ازش؟
اونم راجع به ماشینایی که حتی پلاک گذر موقتشون هم ندیدی چه برسه به اینکه مثل اونا چند مدت تست کنی! موتور ترند و اتوگاید و سایر مختصص های این حوزه هم همین نظرو دارن اما همه اشتباه میکنن شما درست میگی،خب آیونیک و پالاسید رو تحریم کن
matin
۲۱ آذر ۱۴۰۱همه این دعوا ها برای اینه که توی این کشئر یه دونه از این ماشینا قرار نیست باشه که ادم خودش سوار شه قضاوت کنه
شنیدن کی بود مانند دیدن
Mehdi
۲۲ آذر ۱۴۰۱دمت گرم چقدر خوب جوابش دادی
ادم وقتی میبینه یکی نااگاهه و متوجه نیس و از روی ندانستن صحبت میکنه خیلی سعی کردم محترمانه ترین واژه ها را انتخاب کنم
خیلی سخته جوابش دادن ادم خشم میاد سراغش تازه باید جواب قشنگم بدی اگه نه نتیجه ای نداره
مثل ادمیه که چون پول نداره میاد میگه که پول چرک کف دست پول خوشبختی نمیاره پول دارا خودشون داغون و بدبختند
یا میره زیر پست اینجور افراد فوش مینویسه
بعد تو میفهمی این نیس از ندانستن اون فرد خشمگین میشی
نمیدونم چه مثالی بزنم که اصل مطلب برسون
کلا وقتی یه صحبتی میشه کسی که متوجه نمیشه و اصرار داره بهش جواب خوب دادن کار راحتی نیس که هم خشمت کنترل کنی هم جوابی بدی اثر گذار باشه
ولی خیلی خوب جواب دادی
اکثرمان یا مسخره میکنیم یا توهین میکنیم من که خودم همیشه سکوت میکردم و هیچی نمیگفتم ولی الان فکر میکنم باید پاسخ داد چون سکوت کردن باعث میشه اون افراد همیشه در راس باشند و سکوت همونقدر به اندازه همان حرف اون فرد غلط هر چند راحت تره و پاسخ دادن سختی داره باید با افراد سر و کله بزنی و توهین میشه بت ولی اگه هر کسی سکوت کنه هیچ وقت کسی متوجه نمیشه و همان افراد میاند در راس.
Free
۲۱ آذر ۱۴۰۱باور کن نظر تو هم برای مالکان ها و یا کسایی که قصد خرید دارن هم اهمیتی نداره،یعنی از لعنت خدا هم اونور تره
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۱ آذر ۱۴۰۱لیستی که توش مرسدس نباشه
محمدرضا
۲۱ آذر ۱۴۰۱کدوم هیوندای؟
هیوندای ۲ تا نماینده داره.
phonix
۲۱ آذر ۱۴۰۱این انتخاب با توجه به انتخاب مصرف کننده بوده ارایا هنوز تحویل داده نشده این برای ایونیک
ضمن اینکه اریا پنج نفرس نه یه ماشین خانوادگی هفت نفره
بی خیال اسم
۲۱ آذر ۱۴۰۱به نظرم لیست عالی بود
همه چیش به حق
بقیه انتخاب ها زیاد جالب نبودن
ارش
۲۱ آذر ۱۴۰۱کسایی که آئودی r8 رو از نزدیک دیده باشن میدانن این ماشین بی نهایت زیباست .
ali(chevynova)
۲۱ آذر ۱۴۰۱فورد پرچم رو بالا نگه داشته مثل همیشه
دمت گرم امریکن با اصالت با ۱۱۹ سال سابقه
ali(chevynova)
۲۱ آذر ۱۴۰۱این صحبت رو سالهاست من مینکم در پدال
((کارهای آفرودی که برانکو رپتور میتواند انجام دهد را معمولاً در خودروهای استاندارد کارخانهای نمیتوان پیدا کرد. داشتن چنین خودرویی نیاز به صرف هزینهٔ زیاد برای خرید قطعات افترمارکتی، تقویت پیشرانه و تیونینگ دارد اما برانکو رپتور همهٔ اینها را بهصورت استاندارد ارائه میکند))
فورد رسما شد قطب دوم افرودرهای جهان در کنار قطب اول یعنی خدایگان جیپ
ممد ژانگولر
۲۱ آذر ۱۴۰۱در کل انتخابشون بدک نبود میتونست بهتر باشه
اونجا که نوشته در مورد برند تویوتا اکونومی کرولا (جذاب مقرون به صرفه ) ناخداگاه یاد کشور دوست و برادر و همسایه پاکستان افتادم
4wheeled
۲۱ آذر ۱۴۰۱مرسی کارباز عالی کار کرد،همون اول حجتو تموم کرد 🔥
آیونیک واس بار چندم ثابت کرد عالی و بی نقصه،فروش عالی همراه با جوایز مختلف حالا هم که جایزه مردمی رو کسب کرد
سری ۷ این مدلش واقعا با تکنولوژی های قوی اومده گرچه بازم نظرم سلطان اس کلاس هست
پالاسید هم که همون جمله که گفت هر سال میتونه این عنوان رو کسب کنه کارو تمام 🔥
کاین توربو و برانکو هم که حقشون بود واقعا
Chromstone3
۲۱ آذر ۱۴۰۱واقعا هم بهترین ها رو انتخاب کردن . 🙂👏🏻👏🏻
انتخاب ها خیلی عالی و عاقلانه و منصفانه بودن . 🙌🏻👏🏻
Amin.aj
۲۱ آذر ۱۴۰۱چینی فنا جوابگو باشید بازم!!!!
TESLA
۲۱ آذر ۱۴۰۱چینی آشغال به خاطر کیفیت ساخت و ایمنی پایین و ناتوانی در پاس کردن استاندارد های آمریکا شمالی اصلا تو بازار آمریکا و کانادا حضور نداره تو اروپا هم فقط یه مدل های خیلی محدودی از nio و BYD اجازه فروش دارن ، جوجه کمونیست ها در مقابل تکنولوژی و پیشرفت های غرب ، عقب مانده ای بیش نیستن 🤣🤣🤣🤣
Mohsen
۲۱ آذر ۱۴۰۱من فن خودروسازی چین نیستم ولی تو هم خیلی ضایع پاچه خواری آمریکا و غرب رو کردی
Amin.aj
۲۱ آذر ۱۴۰۱والا یه حرفایی ازشون درمیاد رو دستشون ندیدم بعد تو کوچکترین لیست معتبری نیستن حتی یه مدل !
سوشیانت
۲۱ آذر ۱۴۰۱تو بحث تکنولوژی و آپشن شاسی بلند ها کادیلاک اسکالید میتونست باشه در ضمن بنظرم اون نمایشگر ردیف دوم بی ام و خیلی جالب نیست اگه دو نمایشگر اضافه می کرد که دو نفر جدا از هم بتونن فیلم ببینم خیلی جالب تر میشد
Hamid3x
۲۱ آذر ۱۴۰۱تویوتا کرولا و هیوندایی آیونیک
مقرون به صرفه و الکتریکی به روز
مهندسان مگا موتور هم موتور 8 سوپاپ جدید برای خودروی پیشرفته اطلس طراحی کردند.
مگا، اطلس ادم فکر میکنه شرکت ساخت سفینه هستند واقعا حیف این اسامی بزرگ افتاده دست سایپا
Alan.r
۲۱ آذر ۱۴۰۱خودروی لوکس و رویای عاشقان تکنولوژی شده سری هفت!!!!!
لابد EQS با اون همه تکنولوژی کشکه دیگه
کاش یه نگاهی هم به هایپر اسکرین سیستم MBUX و درایو پایلوت و طراحی و ….. مرسدس هم مینداختن
امیررضا
۲۱ آذر ۱۴۰۱داداش در این که EQS محشره شکی نیست.بالاخره بنزه هرچی نشان ستارهی بنز روش باشه سه هیچ از مابقی جلوعه، ولی خداوکیلی طراحی تخممرغی EQS از اصلیترین نقاط ضعفشه. ثانیاً بعنوان یه خودروی لوکس باید جادار باشه مثل اسکلاس!! اصلا در حد و اندازهی ماشینی مثل اسکلاس نیست که بنز بهش میگه اسکلاس برقی! فضای سر سرنشینای عقب خیلی کمه، اینو اکثر اونایی که ماشین رو نقد و بررسی کردن گفتن! اما هایپراسکرین غوغاست اونو موافقم.
❤BMW❤
۲۴ آذر ۱۴۰۱ببین ، دیگه دوران بنز تموم شده ،
نکنه اون طراحی زشت و خراب eqs رو دوس داری با اون تکنولوژی داغونش؟
اگر هم نگاه میانداختن ، بهش اهمیت نمیدادن
بی خیال اسم
۲۱ آذر ۱۴۰۱حتما انداختن که می گن
سوشیانت
۲۲ آذر ۱۴۰۱به قول خودت شما اونجا بودی و دیدی که نگاه انداختن🙂
بی خیال اسم
۲۲ آذر ۱۴۰۱خب منظورت چیه؟
محمدرضا
۲۱ آذر ۱۴۰۱پالیسید چند سال پیش هم این جایزهٔ را از آن خود کرد و میتوانست هرسال این عنوان را کسب کند اما فقط خودروهایی میتوانند در رقابت کارباز شرکت کنند که کاملاً جدید باشند یا بهروزرسانی شده باشند. به همین دلیل، برای انتخاب دوبارهٔ پالیسید تا زمان معرفی نسخهٔ فیسلیفت آن صبر کردیم.
دوست داشته هر سال به عنوان بهترین خودرو معرفی کنه😅🤣😂
احسان
۲۱ آذر ۱۴۰۱کرولا رو خیلی دوست دارم به نظرم ماشین جالبیه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۱ آذر ۱۴۰۱لیست خوبی بود ولی از نظر خودم تو خودرو لوکس خانوادگی مرسدس E کلاس میبایست میبود
سینا
۲۲ آذر ۱۴۰۱داداش داری میگی کلاس E جزو دسته های مقرون به صرفه های رو به بالا هست
ولی از نظر لوکس بودن میش به S کلاس یا EQS اشاره کرد
(نظر شما برای من محترمه )
Amir
۲۱ آذر ۱۴۰۱“این F150 نهتنهای خودرویی پاک است بلکه همچنان مثل یک پیکاپ واقعی عمل میکند”
ما که چیز دیگه ای دیدیم با بار زدن بردش اندازه ۳۰ لیتر بنزین میشه.
نویدی
۲۱ آذر ۱۴۰۱سری هفت خیلی خاصه…
بهرام
۲۲ آذر ۱۴۰۱این همه تسلا سوار داشتیم و ما بی خبر بودیم از نوع خودش جالبه ..جالبتر اینه فورد هم سوار شدن🤣🤣 ……
احمد
۲۸ آذر ۱۴۰۱جای حضرت اتاق ۳۰۰ و برادر لوکسش خالی بود