از بین صدها خودرویی که وبسایت کارباز در سال ۲۰۲۳ با آنها رانندگی کرده است، تنها ۱۰ برنده انتخاب شدهاند. اینها بهترینهای سال هستند.
وبسایت کارباز (CarBuzz) که ترجمهٔ مطالب آن را بارها در پدال منتشر کردهایم، یکی از سایتهای مطرح خودرو در آمریکا محسوب میشود. این وبسایت هرسال اقدام به انتخاب و معرفی بهترین خودروها میکند و امسال هم از بین بیش از ۱۵۰ خودروی جدیدی که طی یک سال گذشته با آنها رانندگی کرده، بهترینها را برگزیده است. از بین تمام خودروهای بررسیشده، تنها ۱۰ مدل شایستهٔ کسب جوایز کارباز هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.
خودروی مردمی: بیوک انویستا
بیوک کراساوور لوکسی را به بازار فرستاده که برای خرید آن نیازی به پرداخت قیمت خودروی لوکس نیست. بیوک انویستا ثابت میکند که راحتی، کارایی، زیبایی و تجهیزات نیازی به قیمت بالا ندارد. درحالیکه میانگین قیمتی خودروهای جدید بازار آمریکا از ۵۰ هزار دلار عبور کرده است، انویستا با نصف این قیمت عرضه میشود و با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار کراساوورهای کمی وجود دارند که ایمنی و راحتی در حد این ماشین داشته باشند.
خودروی نجات کره زمین: تویوتا پریوس
نسل جدید تویوتا پریوس به لطف پرفورمنس خوب، کابین ارگونومیک، تجهیزات ایمنی برجسته و قیمت رقابتی، از جذابیت بسیار بیشتری نسبت به قبل برخوردار است. هیچکس انتظار نداشت تویوتا این ماشین را جذاب کند اما سازندهٔ ژاپنی با نسل جدید پریوس فراتر از انتظار عمل کرده است. اگر نسخهٔ معمولی پریوس کافی نباشد، میتوان سراغ نسخهٔ پلاگینهیبریدی پرایم با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و برد تمام الکتریکی ۷۰ کیلومتری رفت.
خودروی خانوادگی: تویوتا گرند هایلندر
گرند هایلندر امسال بهعنوان یک کراساوور بزرگ سه ردیفه وارد بازار شد و با وجود رقبای قدرتمندی مثل کیا تلوراید، با کیفیتی در حد خودروهای لوکس، سه پیشرانهٔ نرم، کابین جادار و ایمنی بالا، توانست بهترین خودروی کلاس خود لقب گیرد. پیشرانهٔ توربوشارژ استاندارد ارزانترین قیمت را دارد، نسخهٔ هیبریدی بهترین مصرف سوخت این کلاس را ارائه میکند و نسخهٔ هیبرید مکس ترکیبی از مصرف سوخت مناسب و پرفورمنس را فراهم میکند.
خودروی پیست: بامو M3 CS
بامو M3 قبلاً معیار کلاس خود بود و با اضافه شدن دو حرف CS به نامش، حتی از این هم فراتر رفته است. این ماشین آخرین تجسم از باوری است که تنظیم شاسیهای بامو را یک سر و گردن بالاتر از هموطنان خود میداند. M3 CS همان چیزی است که میخواهیم همهٔ خودروهای M باشند یعنی دیوانه در پیست و راحت در جاده. این ماشین ثابت میکند که بامو M هنوز جادوی خود را از دست نداده است.
خودروی الکتریکی لوکس: لوسید ایر گرند تورینگ
بسیار کم پیش میآید که یک برند تازهوارد بتواند شرایط بازار خودرو را بهاندازهٔ لوسید ایر تغییر دهد. خودروهایی هستند که برای دههها سگمنت خود را تعریف و با چالشها مقابله کردهاند ولی لوسید با اولین محصول خود، مرسدس بنز را بهعنوان اوج تجمل، نوآوری و تکنولوژی از سلطنت خلع کرده است. هرچند تسلا شروعکنندهٔ انقلاب الکتریکی بود اما لوسید آن را کامل کرده است. ایر در کلاس خود از تمام محصولات خودروسازان قدیمی بهتر است.
بهترین کابین: بامو XM
از بامو XM میتوان به دلایل مختلفی انتقاد کرد اما کابین آن برای یک خودروی لوکس حرف ندارد. داخل این ماشین فراتر از محصولات بامو است. هرچند ما XM را خودروی بینقصی نمیدانیم ولی وقتی کابین آن را بهصورت مجزا بررسی میکنیم میبینیم که بامو نوآوریهای زیادی برای جذب خریداران جدید ارائه کرده است. کابین باموها همیشه لوکس است اما XM این شرکت را به سمتی برده که نمیدانستیم امکانپذیر است.
خودروی لوکس خانوادگی: پورشه کاین
آنچه زمانی بزرگترین خیانت به میراث پورشه محسوب میشد، حالا به جواهر تاج خودروهای لوکس این برند تبدیل شده است. اگر خواهان یک شاسیبلند سریع هستید که در جاده همپای بسیاری از خودروهای اسپرت پیش برود و درعینحال خانواده را با راحتی و تجمل حمل کند، کاین بهترین گزینه است. کاین ثابت میکند که میتوان یک خودروی اسپرت، یک خودروی لوکس و یک خودروی خانوادگی را در پکیجی واحد در اختیار داشت.
خودروی اسپرت مقرونبهصرفه: فورد موستانگ
فورد با علم اینکه رقبا از ماسل کارهای خود دست کشیدهاند، بهراحتی میتوانست نسل هفتم موستانگ را خیلی معمولی تولید کند اما یک شاهکار ارائه کرده است. در تمام نسخههای موستانگ جدید از اکوبوست چهار سیلندر گرفته تا دارک هورس پیست محور، قدرت بیشتر، تکنولوژی بیشتر، هیجان بیشتر و تواناییهای بیشتری وجود دارد. فورد همچنین برای یک نسل دیگر، قلب بنزینی موستانگ را حفظ کرده است.
خودروی آفرود: شورلت کلرادو ZR2 بیسون
یکی از سختترین دستههای جوایز امسال، بخش خودروهای آفرود با حضور نسخهٔ بروز شدهٔ جیپ رانگلر بود اما نهایتاً شورلت با یکی از بهترین پیکاپهای آفرودی که تاکنون آزمایش کردهایم برنده شد. کلرادو ZR2 بیسون تعلیقی دارد که تعادل بین توانایی آفرود و راحتی آنرود را به سطحی جدید ارتقاء داده است. علاوه بر این، لیست تجهیزات استاندارد کلرادو دقیقاً همان چیزهایی را شامل میشود که خودرویی مثل این نیاز دارد.
رؤیای دوستداران تکنولوژی: مرسدس میباخ GLS
تکنولوژی همیشه مساوی با تجمل نیست اما خودروهای لوکس معمولاً بیشترین تکنولوژیها را ارائه میکنند و مصداق بارز آن میباخ GLS است. برقراری تعادل بین تکنولوژی، تجمل و ایمنی کار دشواری است که مرسدس در میباخ GLS به بهترین نحو انجام داده است. این ماشین با ترکیب مناسبی از نمایشگر برای همهٔ سرنشینان، صندلیهای عقب مجلل و ایمنی درجهیک، از تکنولوژی برای ارائهٔ چیزی استفاده کرده که مرسدس دههها است به آن شهرت دارد.
محمد
۳۰ آبان ۱۴۰۲کاش جای این همه چینی های درجه دوم بیوک وارد میکردند. هم قیمت برندهایی مثل فونیکس و اکسید حساب میشه با کیفیت بهتر
Fy
۳۰ آبان ۱۴۰۲چه حرفا🙄🙄
مهردادکمال
۳۰ آبان ۱۴۰۲از امریکا اجناس وارد نمیشه اما صادرات داریم
اقازاده ها
Tecnica
۳۰ آبان ۱۴۰۲به جز صادرات آقازاده(اگه اسم واقعیشون رو بگم کامنت منتشر نمیشه!)صادرات محصولات دیگه هم داریم که خیلی رو نیست داستان
ADAK
۱ آذر ۱۴۰۲صادرات دلار بی صاحاب بهتره بگی
فندق
۱ آذر ۱۴۰۲نه دیگه
اونا قبلا چند دهه پیش میرفتن آمریکا مخصوصا LA
بعد دیدن کانادا رو بورس تره ، کیفیت زندگیشم بالاتره ،مهاحرت بهش هم راحت تره ، رفتن سر وقت کانادا مخصوصا ونکوور
بعد تحریم شدیم دیدن هزینه تیپاکس به آمریکای شمالی بالاست ، با برادران اماراتی صحبت کردن که بفرستنشون دبی عشق و حال ، هرچی نباشه لوکس ترین جای دنیاست دیگه ،مدرن ،پیشرفته ، لوکس ، تازه نزدیک هم هست چه کاریه آدم بره امریکا وقتی بهترشو همینجا داری
یه عده هم میرن آلمان و ترکیه
موندم مقصد بعدیشون کجاست
امیدوارم نئوم عربستان رو به گ.ن.د نکشند(که میکشند)
Tecnica
۳۰ آبان ۱۴۰۲با همشون موافقم بجز بهترین کابین xm که از نظر من اینطور نیست
ولی چقدر اون شورولت zr2 چشمم رو گفت…
Ali rezai
۱ آذر ۱۴۰۲داداش حتی اگر کمپانی در کشور دوست و برادر چین باشد اما هنوز نام آمریکایی دارد .
corvette
۳۰ آبان ۱۴۰۲بیوک خیلی بی حاشیه داره کارشو درست انجام میده
ماستنگ هم که مثل همیشه درخشان
کلورادو zr2 هم همراه با برادرش کانیون مورد علاقه منن
و بقیه لیستم همشون عالین
phonix
۳۰ آبان ۱۴۰۲همچینم بی حاشیه نیست
زبان طراحی چینیش کلی سروصدا کرد
Tecnica
۳۰ آبان ۱۴۰۲راست میگه😂👍
Mercedes
۱ آذر ۱۴۰۲پدرکشتگی با چین دارین؟
خب زبان طراحی چینی مدرن و بروزه مشکلش چیه؟
شماها یکی با چین یکی با کره خیلی مشکل دارین داستان چیه؟ بده خودرو مدرن و بروز و پر آپشن واسه قشر ضعیف کشور های مختلف میزنه؟ با هزینه کم؟ موتورش هم به نسبت قیمتش تو کشور های دیگه واقعا خوبه با یک پنجم پول بنز موتور ۲۰۰ اسبی میده دیگه ، الکتریکی هاش هم که یه جورایی میشه گفت پیشرو هستند تو جهان
حالا درسته محصولات درجه ۳ ضایعاتی هاش با سه برابر قیمت اینجا به فروش میرسه ،ولی چین که نمیاد بگه اینو تو ایران سه برابر بفروشین
بعدشم کل کشور های دنیا دارن میخرن راضی هم هستن ، اینجا هم اگر با قیمتای واقعی عرضه میشد واقعا به صرفه و عالی بود
amir
۱ آذر ۱۴۰۲واسه قشر ضعیف نمیزنه مرسدس جان هدفش اینه که ضعیف شهرت و تکنولوژیشو با قیمت بپوشونه و به اصطلاح جنگ قیمتی راه بندازه وگرنه هیچ آدم عاقلی که پولشو داره کادیلاک اسکالید رو ول نمیکنه مثلا بره چری اکسید رو بخره ضمنا پر آپشن در اصل برای پوشاندن ضعف کیفیت هستش ضعف کیفیت در اصل زیر سر نداشتن تکنولوژیش و همچنین کاهش قیمت تولید و سود جوییه( درواقع این دلیل محکم تریه چون تکنولوژی بدست میاد اما سودجویی برادران چینی چیزیه وه عمرا بی خیالش بشن) و ترغیب خریداره که بخاطر آپشن بیاد سمت محصولشون
چینی ها مدرن هستن بله اما زیبا و دل پسند پخته طراحی نمیکنن و متاسفانه به دلیل جمعیت بزرگشون و بازار بزرگی که برای کمپانی ها دارن …طراحی هارو میکشونن به سمت سلیقه خودشون همونطور که برخی محصولات مشهور کمپانی های نام دار یه نسخه چین هم داره که ارزونتره با طراحی متفاوت مخصوص بازار چین که در برابر برند های داخلیشون کم نیاره در زمینه موتور های برقی با دسرسی به منابع غنی و سرمایه گذاری های کلان بله در جایگاه خوبی قرار دارن اما در موضوع درونسوز ها عمرا به پای بقیه کمپانی ها نمیرسن در بحث های بازدهی استهلاک دوام و …. صرفا روی پلت فرم دو دو و خورده ای تن یه موتور یک و نیم لیتری توربو با گیربکس بدنام سی وی تی ( کند و مستعد خراب شدن با هزینه تعمیر بالاتر) میزارن حتی برخی از محصولات چینی از موتور میتسوبیشی استفاده میکنن مثله مکث موتور کلوت ( همون دایون وی ۵ ) که از موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ میتسو استفاده میکنه
و بله چینی ها محصول درجه یکشون رو برای اروپا امریکا( البته محصولات چینی بعید میدونم توی بازار آمریکا دست کم در مقدار زیاد دیده بشن فکر کنم اگه اشتباه نکنم وجود ندارن اروپا راه پیدا کردن) میفرستن برای رقابت و محصول درجه چندمشون برا ماست و صحیح اگه با قیمت واقعی عرضه میشد خوب بود
Kf
۳۰ آبان ۱۴۰۲لوکس یعنی Glsمایباخ یا xm یا خیلی از برندای دیگه
اینجا پریوس خودرو فوق لوکس حساب میکنن چون ۳۰ هزار دلار قیمتشه بخواد بیاد که نمیاد اینقدر توش دزدی میکنن که تا برسه دست مصرف کننده قیمتش میشه ۶۰ هزار
الان هزار نفر میان آااااای مردم غزه دارن میمیرن تو دغدغت ماشینه
Kf
۳۰ آبان ۱۴۰۲ما ماشین میخوایم چیکار پراید و تیبا داریم دیگه جوونای پر غیرت فوتبالیستمون که هنوز جلو بعضیا خم هستن باید رنجرور سوار بشن دیگه آخه جلو انگلیس پرچم داری کردن
amir
۳۰ آبان ۱۴۰۲جالب اونجاست که همین پرچمداران عزیزمون از تلفظ صحیح نام چیزی که بهشون رسیده هم عاجز هستن
Tecnica
۳۰ آبان ۱۴۰۲واقعا حرفات تلخ و در عین حال حقیقته…
Dark Knight
۳۰ آبان ۱۴۰۲داداش کسی که خودشو به خواب زده باشه رو نمیشه هیچوقت بیدار کرد 🙌
فرشاد
۳۰ آبان ۱۴۰۲واقن عالی بود
هم امریکنای دست حسابی توش بودن هم ژرمنا
چیشد قرار بود دظلا نجات دهنده باشه تویوتا چی میگه پس؟
دطلا فقط به تولید انبوه و دخل بیشتر فک میکنه دنیایی که قراره دظلا نجات دهنده ش باشه باس ری… استارت کرد
پیام
۳۰ آبان ۱۴۰۲فرشاد دلیلش اینه که باید توی این لیست یه خودرو پلاگین هیبرید هم باشه! تویوتا برقی نداره، به جاش چیز دیگهای آوردن. بعدشم ازونجایی که پریوس نسبت به تسلا ارزونه، خیلیا میتونن بخرن. یعنی پریوس نسبت به تسلا و … سبزتر هست؟!!! 😂😂😂 از کی تا حالا emission برقی بیشتر شده؟!!!
فرشاد
۳۰ آبان ۱۴۰۲باز خوبه تویوتا برقی کلفت نزده وگرنه همون گزینه رم از دظلا میگرف
amir
۳۰ آبان ۱۴۰۲ولی یه چیزی
در راستای موفقیت های روز افزون و جهش های بی پایان برند مورد علاقه ات هیچ مدلی ازش نمیبینیم تو این پست
به جاش سطحتو افزایش بده که فشارت کمتر بشه
Absurd Hero
۳۰ آبان ۱۴۰۲بودجه محدوده و طبیعتاً همه رو نمیشه خرید
Tecnica
۳۰ آبان ۱۴۰۲بهترین خودروی خانوادگی و بهترین خودروی نجات دهنده زمین(خودرو سبز)توی یه سایت آمریکایی تویوتاس
واقعا هر دو خودرو توی طیف بیشتری از مردم جهان قرار میگرن(از نظر قیمت)که به صرفه درست کردن خیلی هنره تا تجملاتی درست کردن
۰۰۹۸سامورایی
۳۰ آبان ۱۴۰۲انتخاب های مناسبی بودند.👌
Dark Knight
۳۰ آبان ۱۴۰۲فکر میکردم ب ام و i7 رویا دوستداران تکنولوژی باشه و بهترین خودرو پیست هم باید ۹۱۱ gt3rs میبود
Arshia m3csl
۳۰ آبان ۱۴۰۲انتخاب هاش خوب بود بی ام و xm که کابینش واقعا با کلاسه و تو خودرو پیست به نظرم جای بی ام و m3 cs میتونست تو ماشین پیست پورشه ۹۱۱ جی تی ۳ ار اس یا کوروت z06 باشه چون بی ام و m3cs بیشتر یک سدان اسپرته تا یک ماشین پیست محور و پورشه کاین هم عالیه واقعا suv لوکسیه با اینکه اسپرته در اصل ذاتش
Soroush
۳۰ آبان ۱۴۰۲به نظرم همه انتخابا درست بود
H2
۳۰ آبان ۱۴۰۲تویوتا گرند هایلندر
تویوتا پریوس
بیوک انویستا
نظر منو خیلی جلب کردن
بیوک به لطف چینیها میتونه همچین ماشینی رو با این قیمت فوق العاده ارائه بده
amir
۳۰ آبان ۱۴۰۲مایباخ جی ال اس
فورد موستانگ
پورشه کاین
اینارو دوست داشتم
جای پورشه ۹۱۱ هم تو خودرو پیست خالیه همونطور که دوستان عرض داشتن
علی
۳۰ آبان ۱۴۰۲جناب دهقان میشه لطفا بفرمایید چرا بجای واژه درست هایبرید از واژه غلط هیبرید استفاده میکنید؟
امیر دهقان
۳۰ آبان ۱۴۰۲ارادت
تلفظ هیبرید بین مخاطب ایران جا افتاده و هایبرید کمی نامانوس خواهد بود، کما اینکه بسیاری از دیگر کلمات رو هم اشتباه تلفظ میکنیم ولی چون سالها استفاده شدن دیگه تغییر داده نمیشن مثل آکورا که در اصل آکیورا هست یا بیوک که بیوئیک هست
𝐀𝐥𝐢
۳۰ آبان ۱۴۰۲همه انتخابا منطقی بود ممنون آقای دهقان
اصفهان وبسایت
۳۰ آبان ۱۴۰۲انتخاب های خوب و جامعی بود
18:45
۳۰ آبان ۱۴۰۲دم کارباز گرم عجب لیست متفاوتی بود!
کارباز همیشه کار درست و جذابتر از سایر سایت ها تو انتخاب بهترین ماشینا تو کلاس های مختلف کار میکنه… 👍👍👑
samurai
۳۰ آبان ۱۴۰۲وقتی یادت بره چکاتو پاس کنی حتی اسمتم نمیارن :)))))))))))))))))))))))))))))
amir
۳۰ آبان ۱۴۰۲چکاش بخاطر شکایت برگشت زدن افتاده گرو
Mercedes
۱ آذر ۱۴۰۲همه انتخاب ها عالی و بدون تعصب بود بنظرم
عجیب بود انتظار داشتم همه ماشینای آمریکایی باشن 😂
دم همشون گرم
راستی در جواب دوستی که گفت i7 رویای دوستداران تکنولوژیه ، باید بگم مخالفم کابین مرسدس های جدید و مدل بالا مخصوصا GLS و الکتریکی ها مثل eqs واقعا پیشرفته تر و مدرن تره
I7 خیلی ساده تر طراحی شده
یه نوار led باریک داره و یک مانیتور مستطیل صاف (یا خمیده یادم نیست) ولی مرسدس پر از مانیتور و led در جای جای کابینه(که قطعا تکنولوژیک تره)
❤BMW❤
۱ آذر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/11/1199731.webp
عشق من اینجاست …
amir
۱ آذر ۱۴۰۲این نسل اگه جلوپنجره بزرگی براش نگذاشته بودت کاملا محصول موفقی میشد و حاشیه هم نداشت کماکان که با وجود این جلوپنجره و حواشی از بنز چهارسیلندر بهتر فروخت ولی من سری چهار نسل قبلشو خیلی بیشتر دوست دارم
عرفان
۱ آذر ۱۴۰۲بهترین ماشین سواری یا اسپرت فقط بی ام و ماشین هم شهر و جاده خاکی کوه تویوتا
ماشین برا آفرود پول داشته باشی تویوتا یا فورد f150
BMW
۲ آذر ۱۴۰۲اوضاع ما خیلی خیطه پس😃