موتورترند از سال ۱۹۴۹ هرساله اقدام به انتخاب خودروی سال کرده و برای سال ۲۰۲۳ هم شاهد داستانی مشابه هستیم. در این رقابت صرفاً خودروهای کاملاً جدید یا مدلهایی که بهروزرسانی بزرگی را تجربه کردهاند جواز حضور خواهند داشت. رقابت خودروی سال ۲۰۲۳ موتورترند شامل پانزده مدل ماشین مختلف میشود که برای دستیابی به کالیپر طلایی تلاش میکنند. این شرکتکنندگان در نسخههای مختلف در رقابت حضور دارند که تعداد کل خودروها را به ۲۱ دستگاه رسانده است.
شرکتکنندگان رقابت خودروی سال ۲۰۲۳ موتورترند
آکورا اینتگرا
آئودی A3
بامو سری ۲ کوپه
بامو i4
شورلت کوروت Z06
جنسیس G80 الکتریکی
جنسیس G90
هوندا سیویک تایپ R
مرسدس AMG SL
مرسدس بنز C کلاس
مرسدس بنز EQE
نیسان Z
سوبارو WRX
تویوتا GR کرولا
فولکسواگن آرتئون
هرکدام از این خودروها نه در قیاس با یکدیگر بلکه بر اساس شش معیار مشخص شامل ایمنی، ارزش، پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، مصرف سوخت و عملکرد کلی ارزیابی میشوند. پیش از انتخاب برنده، ابتدا از بین شرکتکنندگان، فینالیستها انتخاب میشوند. خودروها برای اینکه بتوانند به مرحلهٔ فینال راه پیدا کنند باید در همهٔ این شش معیار عملکرد برجستهای داشته باشند تا نهایتاً یکی از آنها جایزهٔ کالیپر طلایی را به خانه ببرد. مردان موتورترند چندین روز را صرف آزمایش، رانندگی و بررسی گستردهٔ هرکدام از این فینالیستها میکنند تا نهایتاً خودرویی که به بهترین وجه تجسم خودروی سال باشد را مشخص کنند. این خودرو باید از لحاظ طراحی، نوآوری، هیجان رانندگی و… درخشان عمل کند.
فینالیستهای رقابت خودروی سال ۲۰۲۳ موتورترند
آکورا اینتگرا
آکورا اینتگرا که تازه احیاء شده، خودرویی استثنایی است. این سدان ژاپنی با خودروهای لوکس کوچک دیگری مثل آئودی A3، بامو سری ۲ گرن کوپه و مرسدس بنز A کلاس رقابت میکند اما قیمت بسیار ارزانتری دارد و در داخل از همهٔ آنها بسیار بزرگتر است. این ماشین با فرم بدنهٔ لیفتبک، در ظاهر جزئیات چشمنوازی دارد و کابین آنهم با متریال عمدتاً لوکس پوشیده شده است. همچنین در تیپهای بالاتر نیز سیستم صوتی ELS با ۱۶ بلندگو ارائه میشود که فوقالعاده خوب است.
بامو سری ۲ کوپه
در دنیایی که اشتهای چندانی برای کوپههای اسپرت جمعوجور وجود ندارد، باید بامو را به خاطر ساخت نسل دوم سری ۲ تشویق کرد. هرچند نسل دوم این خودرو در ابعاد رشد داشته اما همچنان کوچکترین و سبکترین کوپهٔ بامو است که در کنار تنظیم فوقالعادهٔ سیستم تعلیق و پیشرانههای نرم، دوران اوج جذابیت و هیجان سری ۳ را یادآوری میکند.
بامو i4
بامو i4 و سری ۴ گرن کوپه تقریباً یکسان هستند. پلتفرم این دو ماشین بهاندازهٔ کافی انعطافپذیر است که از هردو نوع قوای محرکهٔ الکتریکی و درونسوز پشتیبانی کند. به همین دلیل، اگر نشان i4 را بپوشانیم، تشخیص آن بهعنوان یک خودروی الکتریکی بدون توجه به جلوپنجرهٔ مسدود و فقدان سر اگزوز، دشوار خواهد بود. بهطورمعمول، خودروهای بنزینی که به نمونههای الکتریکی تبدیل میشوند بهاندازهٔ خودروهای برقی اختصاصی مثل تسلا و ریویان متناسب به نظر نمیرسند اما این در مورد i4 صدق نمیکند زیرا سدان باواریاییها با مشکلاتی مثل ارتفاع بلند کف خودرو، وزن بسیار سنگینتر یا مسائل مربوط به جانمایی به خاطر جابجایی موتورها و نصب باطریهای بزرگ مواجه نیست.
شورلت کوروت Z06
هرچند کوروتهای قویتر و جذابتری در راه هستند اما C8 Z06 شاید نقطهٔ اوج خودروهای اسپرت آمریکا باشد. این ترکیبی از قدرت حماسی، بیوقفه و تنفس طبیعی با گشتاوری است که چرخهای عقب را تا مرز چسبندگی خود بدون نیاز به دخالت سیستمهای الکترونیکی پیش میبرد در کنار یک شاسی متعادل که کمتر از ۴۰ درصد وزن را روی چرخهای جلو قرار داده است. الکتریکی کردن محور جلو، توربوشارژ کردن پیشرانه و افزودن جادوی بیشتری به شاسی ممکن است همهٔ اعداد پرفورمنس Z06 را بهبود دهد ولی ما احتمالاً چنین کوروتهایی را بهاندازهٔ این دوست نخواهیم داشت.
جنسیس G80 الکتریکی
طبق تجربهٔ ما، خودروهایی که هم با پیشرانههای بنزینی و هم الکتریکی ارائه میشوند در هیچکدام بهترین نیستند همانطور که هیوندای آیونیک قدیمی نشان داد ساخت پکیجی مناسب برای پیشرانههای درونسوز و برقی اغلب موجب کاستیهای برای هردو میشود؛ بنابراین، جنسیس G80 الکتریکی هم احتمالاً نباید خوب باشد ولی در کمال تعجب، این ماشین بسیار چشمگیر است.
هوندا سیویک تایپ R
با معرفی نسل جدید هوندا سیویک تایپ R سؤالات زیادی در ذهنمان نقش بست. آیا این هم مثل قبلی عالی خواهد بود؟ آیا افزایش قدرت روی هندلینگ آن تأثیر میگذارد؟ آیا انتظارات ما را برآورده خواهد کرد؟ پس از گذراندن چند روز با تایپ R جدید در طول رقابت خودروی سال، خوشحالیم بگوییم که این هاچبک داغ ژاپنی هنوز هم یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار محسوب میشود.
جنسیس G90، خودروی سال ۲۰۲۳ موتورترند
ما خوشحالیم که میبینیم جنسیس انتقادات ما را میخواند و آنها را برطرف میکند. در رقابت خودروی سال ۲۰۱۷، از نسل اول G90 به خاطر ظاهر محافظهکارانه و عدم نوآوری فنی انتقاد کردیم. فقط سه سال بعد، نسخهٔ فیسلیفت آن خودرو با ظاهری جدید و جسورانه و پیشرفتهای دیگر در رقابت سال ۲۰۲۰ حضور پیدا کرد اما این بار هم به خاطر پیشرانهٔ V8 ضعیف و فقدان نوآوریهای داخلی با انتقاد مواجه شد. حال بازهم پس از سه سال، این برند لوکس نوپا، با رعایت تمام توصیهها و پاسخ به انتقادات ما، نسل کاملاً جدید سدان پرچمدار خود را راهی رقابت خودروی سال ۲۰۲۳ کرده است.
نسل جدید G90 با دقت به پیشگامان این بخش یعنی مرسدس بنز S کلاس، بامو سری ۷ و آئودی A8 توجه کرده و حالا چشمها را به سمت خود میکشد. این ماشین خاطرات داوران قدیمیتر را زنده کرد. آنها بهوضوح سروصدایی که بیش از ۳۰ سال پیش یک تازهوارد دیگر یعنی لکسس LS400 به پا کرده بود را به یاد میآورند زیرا جنسیس هم میخواهد دقیقاً راه برند لوکس تویوتا را در پیش بگیرد. نسل جدید G90 را نمیتوان یک کیا یا هیوندای ریبج شده دانست. این ماشین دیگر سعی نمیکند دنبالهروی رقبا باشد و ویژگیهای آنها را مهندسی معکوس کند. محصولات جنسیس هماکنون میتوانند به خاطر شایستگیهای خود نظر خریداران را جلب کنند نه اینکه صرفاً جایگزینهای ارزانتری برای خودروهای لوکس باسابقه باشند.
سدانهای فول سایز لوکس ممکن است خیلی با قلب بازار خودرو فاصله داشته باشند اما جنسیس G90 حتی با قیمت ۱۰۰ هزار دلاری هم ارزش فوقالعادهای دارد. بله برند لوکس هیوندای با جسارت وارد محدودهٔ قیمت ششرقمی شده است اما G90 جدید حالا کاملاً توان رقابت با مرسدس بنز S کلاس را دارد. این ماشین مثل یک مایباخ با نصف قیمت احساس میشود. جنسیس ممکن است هنوز هم برند خیلی شناختهشدهای نباشد و سابقهٔ و تاریخچهٔ چندانی نداشته باشد اما این سدان مجلل باید به ایجاد یک میراث غنی برای این برند نوپا در سالهای آینده کمک کند.
مشخصات فنی
Genesis G90 3.5T E-SC AWD | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو+سوپرشارژر برقی |
قدرت | ۴۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
طول | ۵,۲۷۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۳۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۹۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۸۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۲۳۰۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۰-۵۰ جلو/عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۹ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۷.۵ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۶ جی |
پیست Figure-8 | ۲۶.۳ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۹۹,۷۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۰۱,۲۹۵ دلار |
Reza Waffen SS
۲۹ آبان ۱۴۰۱بدون کوچکترین تعصبی کلاه از سربرمیدارم و ایستاده تشویقش میکنم
DoctoR
۲۹ آبان ۱۴۰۱اوکی بعد از برداشتن کلاه از سر سرتو بدزد, الان درگیری مسلحانه بین طرفدارای ژاپن و کره شروع میشه
ولی جنسیس لامصب مثل کشتی میمونه خوشمان آمد.
MILADZM
۲۹ آبان ۱۴۰۱شاه شاهان !
سلطان جانان !
دلربایان !
ما که به این جوایز مجلات معتبر و افزایش فروش 400 درصدی عادت کردیم !
باشد که بعضی گنده ..ز ها هم نماینده ای در بین فینالیست ها داشتند و طرفدارانشان اینگونه زجر نمیکشیدند !
آخ چه سوزشی 😂🖐 !
پیام
۲۹ آبان ۱۴۰۱بازم درخشش هیوندای!
NAVID۰۰۹۸
۲۹ آبان ۱۴۰۱لطفاً تا انتها بخوانید و سپس منطقی جواب دهید نه با توهین یا تخریب !!!
خوب به کامنت من توجه کنید تا متوجهی دنیای کثیف سیاست کشورها ، رسانهها ، شرکتها و … بشوید !
روزی که ایلان ماسک هنوز توئیتر را نخریده بود من مشخص با کامنتهایم گفتم و گفتم این ایلان ماسک به چه دلیل باید برای توئیر میلیاردی پول دهد و ایلان ماسک یک عروسک خیمهشببازی هست برای نفرات قدرتمند پشت پرده که یکیش همین ترامپ هست که امروز رفع فیلتر اکانت شد !
حالا چه ربطی داره به این مقاله :
میگم به شما ، ربطش پولِ ، پولهای بسیار کلان ، دادن هدایا و مزایا ، قرار نیست رشوه فقط پول باشه !!! رشوه میتونه روابط و مزایا باشه یا میتونه مجوز باشه یا هزاران مزایای دیگه که هیچوقت هم ما نمیفهمیم اما میدانیم که هست و دنیا روی روابط ناسالم میچرخد که شاید از هر ۱۰۰۰تاش یکیش مشخص و لو بره مثل مافیا در فیفا یا شرکتهای مُد یا دستورات سران کشورها به نفع ثروتمندان و … !
خب حالا میرسیم سر وقت انتخاب موتورترند که اتفاقاً خیلی هم شناخته شده هست و همین شناخته شده بودنش باعث میشه مو لای درز انتخابش نره و همین باعث میشه قیمتش گران تمام بشه برای انتخاب پولی !!!
اصلاً کاری به این هم ندارم که جنسیس اول شده ، ولی خدا به ما عقل داده که باعث میشه از هر کسی رَکَب نخوریم و شیره سرمون نمالند ، چرا ؟!
انسان عاقل با خودش فکر میکنه میگه جنسیس گیریم از آئودی A8 و لکسوس LS هم ( مثلاً ) بهتر هست و به کنار ، اما این خودرو با این قیمت چی داره در برابر بنز S و سری 7 جدید که تازه هم رونمایی شده با انبوهی از تکنولوژیها و فناوریها و اینجاست که شک میکنی به موتورترند و مافیای شرکتها در خلاف رشوه پولشویی هدایا مزایا و … که هیچگاه هم ما به آن پی نمیبریم مگر شانسی گیر بیوفتند مثل رئیس جمهور قبلی کرهی جنوبی که الان زندان تشریف دارند !!!!!
شما مقاله را بخون ، دلایل اول شدن جنسیس چی بوده ، نقطهی قُوَت جنسیس که مدام اشاره کرده که از سال ۲۰۱۷ تا به امروز بهتر شده چی بوده ، موتور ۸سیلندرش بوده یا کیفیت چرم چوب و… !
مثل تمام خبرهایی که این روزها از ایران و جهان میشنوم و تعجب نمیکنم ، از اول شدن و هدایای کرهایها هم تعجب نمیکنم که در فروش همیشه انتهای جدول هستند اما در گنده …زی ابتدای جدول هدایا !
مثل یه بچهی تنبل و بیسواد که دَدی پولدار داره و برای تشویق بچهی تنبلش همهی معلمها و مدیر را میخره تا هر هفته سر صف جلو بچهها بهش هدیه بدهند و تعریف تمجید کنند بلکه از خری در بیاد و انگیزه بگیره و مسئولان مدرسه هم به یه نون و نوایی برسند 😂👋🏻!
من یا شما اگر خریدار این رده کلاس خودرویی بودیم واقعاً انتخابمون آلمانی ژاپنی آمریکایی نبوده و این چاخان کرهای را میخریدیم که خودِ مهاجران کرهای هم گردن نمیگیرندش جز کرهای پرستان دوآتیشه سفارتاشون !
4wheeled
۲۹ آبان ۱۴۰۱باز هزار خط نوشت🤣🤣با این چیزا آروم نمیشی
جایزه رو برد رفت به به ژاپنی ها هم باز نشستن اون پایین کف زدن با سوت بلبلی واسشون 🤣الکی خودتو خسته نکن نوید جون،هرچی بیشتر مینویسی بیشتر جایزه و افزایش فروش دارن
پیشگو زمانه اقا نوید سال ۲۰۱۶ گفت جنسیس سال آینده ورشکست میشه 🤣🤣🤣
Opinion
۲۹ آبان ۱۴۰۱NAVID۰۰۹۸ خیلی لذت میبرم وقتی میبینم اینقدر مینویسی چون نشونه اینه که داری سعی میکنی ماست مالی کنی ولی باز مثل همیشه بی نتیجه میمونه
دلیل برنده شدنش این بود که مثل ال ایکس ۵۷۰ نبود که با ۱۳۰ هزار دلار پول ماشینی تحویلت بدن که شیفتر پشت فرمونش لق و چرمش شل و ول باشه
MILADZM
۲۹ آبان ۱۴۰۱من واقعا نمیدونم اینا رو واسه کی مینویسی :))))
باور کن هیچ کس نمیخونه :)))))
جنسیس برنده شد همین
آقا جنسیس G90 خودروی سال مجله بسیار معتبر موتورترند شد
تمام
NAVID۰۰۹۸
۲۹ آبان ۱۴۰۱اگر نمیخونی ، چرا واکنش نشان میدی 😂 !
چرا اینقدر راحت دروغ میگی !
مطمئن باش زمانی حرفت مورد قبول واقع میشه که با هر کامنت من مدام تکرار نکنی هزار خط نوشتی و خوانده نمیشه اما به تمسخر تا انتهای کامنت من را میخونی و جواب حاشیهای میدی و جالبتر فیکهایی هست که دقیقاً مثل خودت نوشتار دادند با نامهای متفاوت که هر چند ماه مثل قارچ پدیدار میشوند و مدام رنگ عوض میکنند !
باور کن خوشحال میشم کامنت من را نخوانی اما توان نخواندنش را نداری چون راحت دروغ میگی !
بهتره به فکر خرید یاتاقان و شاطون واسه YF افسانهایت باشی ، دلار داره گرون میشه ، زمینگیر میشی از من گفتن بود ، خود دانی !
حامد
۲۹ آبان ۱۴۰۱ولی الان متعصبین که اونجارو با کشور خودمون اشتباه گرفتن میگن پول داده
طرف سوار هیوندای ۲۰۱۱ شده چندتا ایراد توش دیده میگه نه آقا چون هیوندای ۲۰۱۱ اشغال بوده پس ۲۰۲۳ هم اشغاله.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ آبان ۱۴۰۱خوشم میاد دست پیش میگیرید پس نیوفتید !
آره عزیز ، خودتون هم میدونید پول داده اما یه جوری جلوه میدید تا یا به چشم نیاد یا به حاشیه بره کمتر به چشم بیاد !
اتفاقاً پول داده ، حسابی هم پول داده و رجوع کن به کامنتی که در همین مقاله گذاشتم !
4wheeled
۲۹ آبان ۱۴۰۱نوید سال ۲۰۱۶ :جنسیس سال آینده ورشکست میشه
نوید سال ۲۰۲۲( زیر مطالبی که جنسیس توش خودرو سال موتور ترند شد و افزایش فروش داشته): ۲۰۰۰ خط مینویسم که یه جوری جمع کنم گندی که زدمو 🤣🤣🤣
NAVID۰۰۹۸
۲۹ آبان ۱۴۰۱هنوز هم میگم جنسیس ورشکسته میشه ، بشین و ببین کی گفتم !
مثل تمام این سالها که یک به یک مشکلات کرهایها را میگفتم و اَمثال شماها مسخره و تخریب میکردید اما با گذر زمان خوب خورد تو برجکتون که الان با فروختن هر سانتافه یا سوناتا تو نمایشگاهها یکی از آپشناشون اینه که یکبار حداقل موتور گیربکس باز شده و خریدار برای مدت کوتاهی خوشحالِ که مشکل یاتاقان و شاتون یا گیربکس نداره 😂 !
سوزش تو فضای مجازی نیست قشنگم !
سوزش وقتی هست که تو دنیای واقعی چشم باز میکنی میبینی قطعهفروشان و مکانیکها نازِ شما کرهای سوارها رو میکشند ، نون خوبی براشون ساخته ، اشتغالزایی میکنه ماشالاه کیا هیوندای🤦♂️ !
محمد
۲۹ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز، اگر قرار بود با پول برنده تعیین کنن که این اعتباری که الان موتور ترند داره رو نداشت دیگه، چرا ذهنتو اینقد ایرانیزه کردی، تو دنیا از این خبرا نیست بعد از دو سال لو میری
DoctoR
۲۹ آبان ۱۴۰۱من فاز شما دوتارو نمیفهمم سن و سالی دارید زشته مثل بچه ها همش باهم دعوا میکنید بخدا خود ژاپن و کره مشکلی با هم ندارن ژاپن به کره حتی تجهیزات خط تولید میده آخه کره و ژاپن دوتا اکونومیک سازن اونی که تو آمریکا پولشو داره هم سر ژاپن و کره بحث نمیکنه حداقل سر آلمان و آمریکا بحث کنید یکم حفظ آبرو بشه!
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۱این انتخاب بی احترامی محض به بنز و لکسوس و بی ام و بود . متاسفانه اونجا هم مثل اینجا ظاهر ماشین اولویت داره!!! یه ماشین با عمر مفید کم انتخاب میشه!!! فقط باید تاسف خورد به حال این نشریه هدیه گیر!!!
بنیامین
۲۹ آبان ۱۴۰۱لکسس از خواب بیدار شو…
NAVID۰۰۹۸
۲۹ آبان ۱۴۰۱لکسوس خواب نیست ! شما خوابی که نمیبینی لکسوس همه مدلهاشو نونوار کرده جز IS , LS , GS !
شما خوابی خبر نداری صنعت خودرو نیاز به دلار داره و دلار هم از فروش بالا به دست میاد !
پس شما بیدار شو و یه نگاه به آمار فروش بنداز ببین کی خوابِ کی بیدار 👋🏻 !
sina
۲۹ آبان ۱۴۰۱نسل جدید IS پارسال معرفی شد.
LS هم با اینکه خییلی قدیمی نبود تازه فیس لیف شده.
GS هم تولیدش دو ساله متوقف شده.
در مجموع حز GX هم مدل هاس لکسس جدید هستن و شرکت تو مسیر درستی قرار داره.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ آبان ۱۴۰۱نه سینا جان
IS هم مثل LS یه فیسلیفت سنگین رو تجربه کرد اما نسل هنوز عوض نکردند !
اما در مورد GS که به اشتباه نوشتم و باید GX مینوشتم و با شما موافقم .
آمار فروش لکسوس در آمریکا اشتباه نکنم رتبهی دوم و پس از BMW شده بود پارسال و RX بیشترین فروش را داشته که خود پدال کار کرده بود !
البته مثل هرسال بعد از کریسمس آمار فروش میاد بیرون که از سال ۲۰۱۴ به بعد هیچ کرهای بین ۲۰ خودروی پرفروش نبوده و جالبه که آن زمان هم الانترا مدل ۲۰۱۴ رتبهی ۲۰ شده بود !
phonix
۲۹ آبان ۱۴۰۱من نمیفهمم چه اسراری هست این جنسیس رو میچسبونید به لکسوس این الان بی ام وه رو هم رد کرده بنز رو ه شکست داده از نظر موتور ترند الان فقط لکسوس باید بیدار شه؟
بقیه همه بیدارن؟
حتما باید ربطش بدی به ژاپن؟
قاطر فروش
۲۹ آبان ۱۴۰۱متاسفانه حقش بود
آنقدر ب طراحی bmw ایراد گرفتیم ولی سری 4 کنار بقیه تهوع آور بود
blackwing
۲۹ آبان ۱۴۰۱تبریک به کره جنوبی
من به شخصه ماشین کوپه رو ترجیه میدم و دوس داشتم کوروت با اون موتور که یکی از بهترین انجینهای دنیاست اول میشد ولی خب تقدیر این نبود..
کیان
۲۹ آبان ۱۴۰۱این پست لال ها را شفا میدهد!!!
Opinion
۲۹ آبان ۱۴۰۱هر سال اخر سال میلادی تو دسامبر و نوامبر همین آش و همین کاسه هست
خبرا همش میشه یا افزایش فروش کره ای ها یا کسب جوایز عادت کن دیگه به این دو ماه سخت و ناراحت کننده :))) الکی هی با اکانت های مختلف صفحه رو رفرش نکن تغییر نمیکنه خبر :)))
phonix
۲۹ آبان ۱۴۰۱افزایش فروش 400 درصدی و فروش زیر 1000 دستگاه :)
یبار تو همون پست بهت گفتم زمانی که کنیا و زیمباوه و… رشد های اقتصادی نسبتا بزرگی دارن ثبت میکنن امریکا المان و ژاپن تقریبا بدون رشد و کاهش سر جاشون هستن هرچقدر اقتصادت بزرگ تر باشه افزایش درصدی هم سخت تر میشه
مدیرعامل
۲۹ آبان ۱۴۰۱میدونم خیلی سخته و الان داری فشار خیلی زیادی رو تحمل میکنی ولی این رو هم میدونم که پدیرفتن این واقعیت که موتورترند جنسیس رو به عنوان خودروی سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده برای شما فن های ژاپن فوقالعاده دشواره ولی سعی کن واقعیت رو بپذیری و زیاد به خودت و اعصابت فشار نیاری 🔥🔥🔥🔥🔥🔥 چون شاعر گفته : (خام بُدَم پخته شدم سوختم ، سوختم و سوختم و سوختم ، تا روش عشق تو آموختم) باشد که دست از لجاجت برداری و بجای ژاپنیها عاشق هیوندای و کیا بشی
مهدی
۲۹ آبان ۱۴۰۱واقعا جرا
MILADZM
۲۹ آبان ۱۴۰۱این پست ترول ها را فشاری میکند …
4wheeled
۲۹ آبان ۱۴۰۱کار اند درایور ضربه کاری زد بهشون چند روز پیش
ولی امروز موتور ترند emotional damage زد !🔥
“این ماشین مثل یک مایباخ با نصف قیمت احساس میشود.“
همین جمله خودش دنیایی ارزش داره برای یک برند،تو مقابسه چند وقت پیش که با اختلاف زیاد تونست لکسوس ال اس با اون همه تجربه و قدمت رو شکست بده معلوم شد که چقدر این نسل جی ۹۰ عالیه
تبریک به جنسیس که چند ساله رو دور جوایز و افزایش فروشه
Free
۲۹ آبان ۱۴۰۱G90 واقعا طراحی خیلی خوبی داره
من یه شخصه اون قیمت که نویسنده اشاره کرده که جنسیس انتقادات رو میخونه و برطرف میکنه رو خیلی دوست داشتم.این خودش فاکتور خیلی مهمیه برای موفقیت.این مدلش کاملا توانایی رقابت و حتی برتری داره برعکس نسل های قبلش که بنظر قدیمی میومد و انگار چیزی کم بود
خیلی داره خوب میره جلو با سرعت زیاد فقط بنظر من باید مشکل نمایندگی های فروشش رو حل بکنه،هنوز توی خیلی از کشور ها اصلا فروش نداره،توی یک سری از کشورها هم نمایندگیش با هیوندای یکی هست
توی خود امریکا هم ظاهرا توی ایالات زیادی هنوز نمایندگی مستقل نداره،شاید بخاطر اینه که خط تولیدشون توان تولید بالاتر رو نداره اما بعد از گذشت ۶ سال باید وضعیت نمایندگی های فروشش بهتر از این میبود ،امیدوارم این قضیه رو هم حل کنه
تبریک به جنسیس و کره فن ها
محمدهادی
۲۹ آبان ۱۴۰۱نمیدونم چرا از طراحی خارجی ش اصلن خوشم نمیاد
انگار سعی کرده از سبک لیموزین های کلاسیک بهره ببره
استفاده بسیار از خطوط و زوایای تیز
من به شخصه کلاس سدان های سنگین وزن لوکس رو تو طراحی های مدرن و آیروداینامیک بیشتر میپسندم
اما حقیقتا از متریال در حد نهایی کیفیت استفاده شده
Free
۲۹ آبان ۱۴۰۱اینو یادم رفت،کسی به این قضیه توجه نکرد که g80 الکتریکی امسال بیشتر جاها کاندید شده،درسته اینجا به برادر بزرگترش باخت اما ظاهرا خیلی گل کاشته g80 الکتریکی
دانیال_Surrey،England
۲۹ آبان ۱۴۰۱تو شاسی بلندا که حق رنج روور رو خوردین حالا هم کوروت و هوندا.
تو نقاط ضعف رنج روور میگین قیمتش گرونه،با n سال تجربه،بعد اینجا اسمش میشه جسارت قیمت گذاری؟!
قضاوت با خودتون…
Opinion
۲۹ آبان ۱۴۰۱عزیزم جنسیس اینجا هنوزم از همه رقباش تو نسخه های برابر حداقل ۱۰ هزار دلا ارزون تره
رنجروور که اصلا نمیدونم چه ربطی داره به این ماجرا از اکثر رقباش بالای ۱۵ هزار دلار گرون تره
حالا خودتو ناراحت نکن،تونستن پوووووول دادن پووووول،بالاخره وقتی فروش بره بالا پولم زیاد میشه میشه هزینه کرد
4wheeled
۲۹ آبان ۱۴۰۱قضاوت با خودتون خودمون خودشون رو بزار لب کوزه،موتور ترند نشست پشت فرمونا تست کرد جایزه رو داد و اونا هم بردنشون سئول دارن کیف میکنن باهاش،حالا قضاوت تویی که اصلا هیچکدومو تست نکردی و هدف جدیدت اینه که ادای اون بنده خدای ۴ هزار کامنتی رو در بیاری برای کدوم مجله یا مشتری اهمیت داره خداوکیلی
R@min
۲۹ آبان ۱۴۰۱من این موضوع رو دو سال پیش مطرح کردم تو چند تا پست. کار اند درایو و موتورترند نزدیک یک دهه میشه که مثله یوتیوب تحت سلطه برندا دراومدن هر کی بیشتر شارژ کنه ماشین بهتریه در نظرشون.
phonix
۲۹ آبان ۱۴۰۱کی گفته موتور ترند معتبره؟
مگه سازمانی وجود داره تا اعتبار سنجی کنه ؟
مثلا نوبل ادبیات برده ؟
مثل اینکه بگی مجله پلی بوی از مجله فلان معتبر تره
Royal Driver UK 70
۲۹ آبان ۱۴۰۱وای دانیال گفتی رنجروور، دوباره یاده اون شاسی بلند برتر سال ۲۰۲۳ افتادم حالم گرفته شد…… حق کمپانی لندروور رو ضایع کردن.
ali(chevynova)
۲۹ آبان ۱۴۰۱در توضیح ویژگی کوروت حرف همیشگی من رو زده
((این ترکیبی از قدرت حماسی، بیوقفه و تنفس طبیعی با گشتاوری است که چرخهای عقب را تا مرز چسبندگی خود بدون نیاز به دخالت سیستمهای الکترونیکی پیش میبرد در کنار یک شاسی متعادل که کمتر از ۴۰ درصد وزن را روی چرخهای جلو قرار داده است))
کوروت هیچ احتیاجی به سیستم های الکترونیکی نداره فقط یه شاسی و یه انجین خوب میتونه براش بهترین پرفورمنس رو ارائه بده
بزرگترین مزیتش هم اونکه بصورت سنتی تنفس طبیعی هست
Opinion
۲۹ آبان ۱۴۰۱کارش درسته
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۱آفرین به جنسیس آفرین به کره که همیشه معجزات اقتصادی علمی مهندسی رو رقم زده کشوری که زمانی از فقیر ترین های آسیا بود الان از برترین های آسیا هستش و یکی از سریعترین رشد های توسعه رو داره کافیه یه نگاه به شاخص hdi و PPP per Capita این سرزمین کوچیک اما قدرتمند بندازید
phonix
۲۹ آبان ۱۴۰۱عجزات اقتصادی علمی مهندسی
یدونه از این معجزات رو لطف میکنید؟
amin
۲۹ آبان ۱۴۰۱هوندا سیویک و z06 انتخاب منه
ارش
۲۹ آبان ۱۴۰۱باز هم تبلیغات بازهم به زور تبلیغات یه ماشینی رو به مردم بچپانن .دودهه قبل تبلیغات برای اینفینتی بود سه دهه قبل برای لکسوس بود ولی همچنان در پس رقبای اروپایی بودند و هستند اینم هیوندایی بیش نیست .به نظرم کوروت شایسته تر بود .
فريد
۲۹ آبان ۱۴۰۱خداییش خوب داره کار میکنه جنسیس ولی مطمئنم مثل برند های دیگر شل میشه در اینده. ولی فعلا مبارک باشه 💐
امیررضا
۲۹ آبان ۱۴۰۱کره فن های عزیز لطفاً خودتون رو کنترل کنید چون حق دارید بعد از شنیدن این همه اخبار بد از هیوندا با این خبر خوشحال باشید اما خواهشاً دقت کنید که جنسیس هیچ موقع در قد و قواره s class و سری ۷ نیست .
وقتی آمار دو درصد رشد فروش s class اندازه چهارصد درصد فروش جنسیس هست دیگه نیازی به توضیح زیادی نیست
ماکان
۲۹ آبان ۱۴۰۱سلام . با اینکه من برخی از مسائل درباره خودروها را قبول دارم ، اما در هر صورت بگویم که من برای انتخاب شدن جنسیس G90 احترام قائلم و این خودرو را مثل برخی از خودروهای دیگر خیلی دوست دارم
نویدی
۲۹ آبان ۱۴۰۱میشه گفت بخاطر اینکه قیمتش نصف s کلاس و سری 7 هست انتخاب شده!
توی این جمع من سری دو کوپه رو انتخاب میکنم.
محمدرضا
۲۹ آبان ۱۴۰۱قیمت مدل پایه g90 پنج هزار دلار گرون تر از مدل پایه سری ۷ هست و گرون ترین خودروی کلاس بعد ازs class هست
نصف قیمت سری ۷ g80 میشه خرید
Porsche 911
۲۹ آبان ۱۴۰۱الان بچه های ۵ ۶ ساله کامنت هارو اشغال میکنن
Porsche 911
۲۹ آبان ۱۴۰۱اما در کل فکر میکردم کوروت یا سیویک برنده باشن
نمیدونم چه اتفاقی افتاده که یک ساله همه برند های باتجربه شدن مزخرف و این تازه به دوران رسیده ها اول شدن
مشخصه که تعداد زیادی از مجلات دارن توسط برند های مختلفی ساپورت میشن چه آمریکایی باشه چه آلمانی و چه بقیه
ولی قبلا هم گفتم
راهی که یک عمر برند های با سابقه طی کردن رو نمیشه ۱ شبه طی کرد
اونم داخل صنعت فشرده خودروسازی!
sina
۲۹ آبان ۱۴۰۱تقریبا قابل انتظار بود با کیفیتی که داره و البت سوال همیشگی اینه چند درصد مردم حاضرن برای یه سدان کره ای صد کی پول بدن؟
من داشتم نمی دادم راستش.
تو این لیست انتخاب من قطعا سیویک تایپ آر هست و نکته جالب لیست هم حضور آکورا اینتگرا با گیربکس CVT تو فینال هست که امسال دومین فینالی هست میره.
گویا نظرات ما با عملکرد گیربکس تو واقعیت متفاوت هست.
کامبیز
۲۹ آبان ۱۴۰۱لیستی که خودرو ایتالیایی داخلش نباشه معتبر نیست!!! سلطان خودرو دنیا فقط خودروهای ایتالیایی و دیگر هیچ!!! همه این خودروهای لیست به یک فراری یا لامبو نمی ارزد!!
حسین
۲۹ آبان ۱۴۰۱این مجله هیونداترند که این چهارچرخه رو با ls400 مقایسه کرده خودش بیاد بگه این ماشین چندتا اختراع داره که به خودشون جرات دادن با ls400 که کوهی از اختراعات رو وارد صنعت خودرو کرد مقایسه کنن؟؟؟ این فیک صد اکانت که پدال هم عین ناموس ازش حمایت می کنه اگه میدونه بیاد فقط یک دونه از اختراعات این ماشین رو اسم ببره بدونیم
مدیرعامل
۲۹ آبان ۱۴۰۱جوابت رو از خود پدال میگذارم که با دقت بخونیش تا حواست بیاد سر جاش و تازه این فقط یکیش هست
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-developing-its-own-crab-walk-mode/
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آبان ۱۴۰۱کاربر مدیرعومل
میشه نام یکی از مدلهایی که از این اختراع استفاده میکنه و فاز اجرایی گرفته را نام ببرید 😂 !
از این ثبت اختراعها تو دانشگاههای پیامنور زیاد داریم ، برو بگیر شاید بهت ویزا شینگن دادن 😂 !
مدیرعامل
۳۰ آبان ۱۴۰۱دار فشار زیادی رو متحمل میشی😂😂😂این نیز بگذرد😂😂😂😂 بزرگ میشی یادت میره😂😂😂
AMIN JAFARI
۲۹ آبان ۱۴۰۱با افتخار هیوندای
جناب ایکس
۲۹ آبان ۱۴۰۱انصافا اس کلاس چی کم داره؟ قیمتشون که نزدیکه در عوض هزار تا تکنولوژی مختلف داره اس کلاس. چرا واقعا کسی میدونه چرا؟
❤BMW❤
۳۰ آبان ۱۴۰۱جناب ایکس، حتما یه چیزی بوده که
هیچی بنز فینالیست نشده ولی
۲ تا بیامو فینالیست شده 😎😎
Payfast
۲۹ آبان ۱۴۰۱هنوز کسی به موتور ترند اعتماد داره؟ =/
samurai
۲۹ آبان ۱۴۰۱کلا المانیا ژاپنیا امریکاییا ایتالیایی ها انگلیسیا این کرره….:)) ای جماعت ول کردن با جایزه های ابکی خوش باشن
با اینهمه خریدن جایزه و پول دادن به یوتیوبرا و… بازم خواب فروش لکسوسو تو امریکا نمیتونن ببینن فقط تو امریکا که بازار ازادیه 30 40 برابر لکسوس بیشتر فروخته از این شتر گاو پلنگ زشت قابلت اطمینانم که از خریدار پرسیده میشه تویوتا لکسوس اوله این داغون با چند هزار تا فروش ته لیست داره دست و پا میزنه با این خریدن جایزه بدتر خودشو خراب میکنه حتی اقتصادیای انفجاری یاتاقانی فاقد ایموبلایزرم دیگه خریدار نداره
امپراطوری خورشید
۳۰ آبان ۱۴۰۱من کاری با این مجله ندارم کاش خودروهای روز دنیا وارد ایران میشد اونم با قیمت منطقی اونوقت قطعا یکی از برندهای ژاپنی رو سوار میشدم حالا از برندهای لوکس مثل لکسوس و آکورا و اینفینیتی گرفته تا تویوتا و نیسان و میتسوبیشی و مزدا و هوندا سوبارو و سوزوکی و دایهاتسو و ایسوزو و …. در کل فقط ساخت ژاپن باشه چون کیفیت و دوام و کارایی و زیبایی رو همه با هم دارن . پاینده باشید دوستان
Jamshid
۱ آذر ۱۴۰۱خواب فروشش مثل هایلوکس و لکسوس و بنز و بی ام و رو تو آمریکا هم نمیتونین ببینین
آمریکایی جماعت بیاد این سوار شه😂
تکنولوژی آلمان تو دهه نود رو داشتید ، کیفیت و قدرت و استحکام کشور های برتر ماشین سازی رد تو دهه نود داشتید ، من حرف نمیزدم . الان تازه به مقاله های داخل پیام نور رسیدن😂
کلا چینی و کره ای اسمش بد درفته و حقشون هم هست
دیمن
۴ آذر ۱۴۰۱اگر به نسبت قیمت مقایسه کنیم، تنها خودرو با ارزش خرید بالا، کوروت میباشد