در شش ماه نخست سال جاری در بازار آمریکا، جنرال موتورز با فروش ۱.۲۹ میلیون دستگاهی، تویوتا را با فروش ۱.۰۴ دستگاهی مغلوب کرده است.
صنعت خودروی جهان طی چند سال گذشته با چالشهای ناشی از قرنطینههای کرونا و کمبود قطعات دستوپنجه نرم کرده و به همین دلیل آمار فروش خودرو کمتر از تقاضای واقعی خریداران بوده است اما اکنون اکثر خودروسازان در حال بازگشت به شرایط عادی هستند. آمار فروش خودروی بازار آمریکا در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۳ نمای واضحتری از وضعیت فروش خودرو را نشان میدهد.
آمارها نشان میدهد که جنرال موتورز مثل سال گذشته توانسته تویوتا را در آمار فروش مغلوب کند. در شش ماه نخست امسال، فروش جنرال موتورز با ۱۸ درصد افزایش به ۱.۲۹ میلیون دستگاه رسیده درحالیکه فروش ۱.۰۴ میلیون دستگاهی تویوتا ۰.۷ درصد کاهش را تجربه کرده است. غیر از تویوتا و استلانتیس که کاهش فروش ۱.۳ درصدی داشته، ۱۰ خودروساز پرفروش بازار آمریکا در این مدت همگی بیش از ۹ درصد رشد فروش را ثبت کردهاند.
فروش خودروسازان
رتبه | شرکت | فروش | تغییر |
۱ | جنرال موتورز | ۱,۲۸۸,۲۸۲ دستگاه | +۱۸ درصد |
۲ | تویوتا | ۱,۰۳۸,۵۲۰ دستگاه | -۰.۷ درصد |
۳ | فورد | ۹۹۹,۷۶۶ دستگاه | +۹.۹ درصد |
۴ | هیوندای-کیا | ۸۲۰,۱۸۰ دستگاه | +۱۷ درصد |
۵ | استلانتیس | ۸۰۶,۸۱۹ دستگاه | -۱.۳ درصد |
۶ | هوندا | ۶۳۱,۵۳۲ دستگاه | +۲۵ درصد |
۷ | رنو-نیسان | ۵۲۵,۷۱۱ دستگاه | +۲۲ درصد |
۸ | تسلا | ۳۴۳,۰۰۰ دستگاه | +۵۰ درصد |
۹ | سوبارو | ۳۰۴,۰۹۲ دستگاه | +۲۵ درصد |
۱۰ | گروه فولکسواگن | ۲۵۶,۶۹۷ دستگاه | +۱۲ درصد |
در آمار فروش برندها خبرهای بدتری برای تویوتا وجود دارد زیرا فروش این برند ژاپنی با کاهشی ۲.۸ درصدی به ۸۸۹ هزار دستگاه رسیده است. در این بخش، فورد با فروش ۹۶۱ هزار دستگاهی و رشد ۱۱ درصدی در جایگاه نخست قرار گرفته و شورلت با افزایش ۱۷ درصدی و فروش ۸۴۶ هزار دستگاهی، خود را بسیار به تویوتا نزدیک کرده است.
فروش برندها
رتبه | شرکت | فروش | تغییر |
۱ | فورد | ۹۶۰,۷۰۸ دستگاه | +۱۱ درصد |
۲ | تویوتا | ۸۸۹,۱۰۸ دستگاه | -۲.۸ درصد |
۳ | شورلت | ۸۴۵,۵۸۱ دستگاه | +۱۷ درصد |
۴ | هوندا | ۵۵۷,۸۹۰ دستگاه | +۲۳ درصد |
۵ | نیسان | ۴۴۷,۸۸۵ دستگاه | +۲۴ درصد |
۶ | هیوندای | ۳۹۴,۶۱۳ دستگاه | +۱۵ درصد |
۷ | کیا | ۳۹۴,۳۳۳ دستگاه | +۱۸ درصد |
۸ | تسلا | ۳۴۳,۰۰۰ دستگاه | +۵۰ درصد |
۹ | جیپ | ۳۳۵,۴۸۷ دستگاه | -۱۲ درصد |
۱۰ | سوبارو | ۳۰۴,۰۹۲ دستگاه | +۱۵ درصد |
فروش سگمنتها
آمارها رشد فروش تقریباً همهٔ سگمنتها را در بازار آمریکای شمالی نشان میدهند که بزرگترین آنها رشد ۱۵ درصدی فروش کراساوورهای کامپکت بوده است. پیکاپهای فول سایز نیز افزایش فروش قابلتوجه ۱۱ درصدی را تجربه کردهاند درحالیکه فروش کراساوورهای بزرگ ۱۰ درصد بیشتر شده است. شاسیبلندهای میان سایز اما تنها سگمنت در بین هشت سگمنت پرفروش بازار آمریکا بوده که با کاهش فروش مواجه شده است.
رتبه | شرکت | فروش | تغییر |
۱ | کراساوورهای کامپکت | ۱,۲۴۰,۷۳۷ دستگاه | +۱۵ درصد |
۲ | پیکاپهای فول سایز | ۱,۰۸۳,۳۰۵ دستگاه | +۱۱ درصد |
۳ | کراساوورهای بزرگ | ۵۳۰,۴۶۵ دستگاه | +۱۰ درصد |
۴ | کراساوورهای سابکامپکت | ۵۰۵,۷۰۲ دستگاه | +۱۳ درصد |
۵ | خودروهای میان سایز | ۴۶۳,۳۴۸ دستگاه | +۹.۵ درصد |
۶ | کراساوورهای میان سایز | ۴۴۹,۲۰۳ دستگاه | +۹.۷ درصد |
۷ | خودروهای کامپکت | ۴۴۰,۷۳۰ دستگاه | +۱۳ درصد |
۸ | شاسیبلندهای میان سایز | ۳۳۸,۱۳۳ دستگاه | -۹.۸ درصد |
فروش خودروهای الکتریکی
قطعاً سلطهٔ تسلا بر بخش خودروهای الکتریکی تعجبی ندارد. در بین ۱۰ خودروی الکتریکی پرفروش بازار آمریکا تمام محصولات تسلا حضور دارند که پرفروشترین آنها مدل Y با فروش ۱۹۱ هزار دستگاهی و رشد ۷۶ درصدی بوده است. در رتبهٔ دوم هم مدل ۳ قرار گرفته که فروش آن با ۳۵ درصد افزایش به ۱۲۲ هزار دستگاه رسیده است. فولکسواگن ID.4 و فورد موستانگ Mach-E به ترتیب با فروش ۱۶,۵۰۰ و ۱۴,۰۰۰ دستگاه کیلومترها از تسلا عقب هستند اما درحالیکه فروش فولکسواگن افزایش چشمگیر ۲۷۳ درصدی داشته، فورد با کاهش ۲۱ درصدی مواجه شده است.
رتبه | شرکت | فروش | تغییر |
۱ | تسلا مدل Y | ۱۹۰,۵۰۰ دستگاه | +۷۶ درصد |
۲ | تسلا مدل ۳ | ۱۲۱,۵۰۰ دستگاه | +۳۵ درصد |
۳ | شورلت بولت | ۳۳,۶۵۹ دستگاه | +۳۶۱ درصد |
۴ | تسلا مدل S | ۱۹,۱۰۰ دستگاه | -۵.۹ درصد |
۵ | فولکسواگن ID.4 | ۱۶,۴۴۸ دستگاه | +۲۷۳ درصد |
۶ | فورد موستانگ Mach-E | ۱۴,۰۴۰ دستگاه | -۲۱ درصد |
۷ | هیوندای آیونیک ۵ | ۱۳,۴۶۱ دستگاه | -۰.۴ درصد |
۸ | تسلا مدل X | ۱۱,۹۰۰ دستگاه | +۱۶ درصد |
۹ | کیا EV6 | ۸,۳۲۸ دستگاه | -۳۴ درصد |
۱۰ | ریویان R1T | ۷,۸۱۱ دستگاه | +۱۱۷ درصد |
فروش خودروها
رتبه | شرکت | فروش | تغییر |
۱ | فورد سری F | ۳۸۲,۸۹۳ دستگاه | +۲۸ درصد |
۲ | شورلت سیلورادو | ۲۶۴,۰۷۰ دستگاه | +۱.۸ درصد |
۳ | رم پیکاپ | ۲۲۳,۰۴۹ دستگاه | -۹ درصد |
۴ | تسلا مدل Y | ۱۹۰,۵۰۰ دستگاه | +۷۶ درصد |
۵ | تویوتا رافور | ۱۸۷,۰۱۷ دستگاه | -۶.۹ درصد |
۶ | هوندا CR-V | ۱۶۳,۶۹۷ دستگاه | +۴۰ درصد |
۷ | تویوتا کمری | ۱۵۰,۷۴۲ دستگاه | +۱۱ درصد |
۸ | نیسان روگ | ۱۴۷,۷۴۵ دستگاه | +۶۹ درصد |
۹ | جیامسی سییرا | ۱۴۳,۰۰۸ دستگاه | +۲۰ درصد |
۱۰ | جیپ گرند چروکی | ۱۲۴,۹۵۶ دستگاه | -۷ درصد |
فروش پیکاپها
رتبه | شرکت | فروش | تغییر |
۱ | جنرال موتورز | ۴۵۱,۹۶۷ دستگاه | +۳.۶ درصد |
۲ | فورد | ۴۴۹,۵۱۰ دستگاه | +۲۱ درصد |
۳ | استلانتیس | ۲۵۰,۳۷۵ دستگاه | -۱۲ درصد |
۴ | تویوتا | ۱۷۶,۵۸۰ دستگاه | +۱۵ درصد |
۵ | نیسان | ۴۴,۶۸۹ دستگاه | -۱۸ درصد |
۶ | هوندا | ۲۷,۷۳۰ دستگاه | +۳۹ درصد |
۷ | هیوندای | ۲۰,۰۵۰ دستگاه | +۱۱ درصد |
18:45
۲۶ تیر ۱۴۰۲عالی بود مطلب 👍💯💯
کیان
۲۶ تیر ۱۴۰۲برای من عالی بودنش فقط تو دهنی محکم نیسان به بعضی ها هست که امار میسازن بر اسا توهماتشون !!! چه میکنن هوندا و نیسان
چ کرده سوبارو اهسته و بی حاشیه
Amirmohammad
۲۶ تیر ۱۴۰۲منتظرم بودم دقیقا چنین اشتباهی بکنی کیان جان،فراموش کردی شما که دیروز با اکانتی با نام امیرعباس داشتی با من بحث میکردی نه این اکانت اصلیت
شما هم دیروز روی سه موضوع بحث کردی،فروش التیما و سوددهی نیسان و فروش کلی نیسان
من لینک کاهش فروش آلتیما رو تو همون مطلب گذاشتم که حرفم ثابت بشه و شما اشتباه کردی .اما برای فروش کلی نیسان اشتباه کردم و میپذیرم.برای سوددهی هم که نیسان هنوز با شرایط نرمال خیلی فاصله داره طبق مطلب خود پدال که لینکش هم میزارم و همه دیدیم.
در کل ۳ موضوع بود،۲ تارو شما اشتباه کردی یکی رو من،حالا تو دهنی یا هرچی که اسمش رو میزاری فکر کنم سرنوشتش برعکس شد
TRD
۲۶ تیر ۱۴۰۲باشه ولی این باعث نمیشه کسی یادش بره امیرمحمد ورژن با ادب killer و car love و ehsan غیره هست .
Amir Abbas
۲۶ تیر ۱۴۰۲آقا امیر محمد جان ، به اون خدای بالای سر من فیک احد الناسی نیستم. حالا میخوای باور کن میخوای نکن. ضمنا الانم میخوام تیر آخر رو به پیکرت بزنم و دیگه به قول آقا حسین که دیروز بهم ریپلای زد تو پست مقایسه لکسس و تسلا ، با توی کره فن کل کل نکنم. اول یه کم آب بخور بعد ادامه کامنت بخون. فروش آلتیما سال 2021 103777 دستگاه جمعا بود. اما تو سال 2022 چقدر بود؟ 139659 دستگاه. افزایش 38.84 درصدی گلم. تا اینجای کار هم طبق مطلب خود پدال که دو روز پیش گذاشت نیسان آلتیما تا نصفه سال 2023 ، 63241 دستگاه فروش داشته. که شک نکن تا آخر سال از مال 2022 بیشتره. الحمدلله که راجب فروش کلی نیسان اشتباهتو قبول کردی. اما راجب سود. اگه خود جنابعالی اون مطلب رو خوب میخوندی خودش گفته بود که تا 2 یا 3 سال آینده سودش کمتر از رقبا باشه که این به معنای سود کامل و ناکامل و… نیست و ضمنا خودش گفته بود که شرایط برای آینده نیسان پایدار هست. نه اینکه طبق چیزی که تو ذهن شماست تا آخر دهه هیچ سودی نداشته باشه. ضمنا بیکار بودی اینم سرچ کن تو اینترنت. Nissan expects 38% full year profit rise on stronger sales outlook. سه هیچ به نفع من. ضمنا از تعداد لایک و دیسلایک ها تو پست لکسس و تسلا مشخصه که حق با کیه. من دیگه کلمه ای با شما حرف ندارم. خداوند پشت و پناهت
Amirmohammad
۲۶ تیر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/nissan/nissan-junk-credit-rating-sp/
مربوط به وضعیت سود
Navid A J
۲۷ تیر ۱۴۰۲یکی از دلایل رشد فروش نیسان اینه که هم اینونتوری زیادی داره و هر وقت بری نمایندگی، ماشین برای فروش داره بدون این که بخوای چند ماه معطل بشی که ماشین برات بیارن، هم این که با همه کردیتی ماشین بهت میفروشه. هم برای افراد کم درآمد و هم دانشجوها و مهاجرین تازه وارد. به نظرم این دو نقش مءثری در فروش نیسان داشتن.
سالار فصل
۲۶ تیر ۱۴۰۲برای نیسان و هاندا و سوبارو خیلی خوشحالم و به همون اندازه برای تویوتا غمگینم
ایکاش دلایل این افت فروش مشخص بود
آخه تویوتا اخیرا کلی مدل هاش رو بروز مرده پس چرا انقدر افت داشته؟
R/T
۲۶ تیر ۱۴۰۲دوست عزیز تویوتا برند خیلی خوبی هست اما دیگه زیاد خوب نیست که شرکت های آمریکایی تو خاک خودشون شکست بخورن
تویوتا فروش خوبی داشت
هدف جهانی
۲۶ تیر ۱۴۰۲تویوتا برند خوبی هست در دنیا عالی عمل کرده این ها موقت هست بازارهای جهانی را حساب کن
Amir Abbas
۲۶ تیر ۱۴۰۲همش 0.7 درصد افت فروش داشته که چیزی نیست. ولی مثلا تو بازار اروپا سرچ کردم رشد فروش داشته 2 درصد. تو ایسترالیا هم رشد داشته. مدل هاشم بروز کرده درست ولی خب خیلی ها در حد چند تا عکس بودن و سال بعد به بازار عرضه میشن. در کل اصلا نگران نباش. منم واقعا برای نیسان و هوندا و سوبارو عشق کردم. تویوتا هم مثل همیشه عالی
امیر
۲۶ تیر ۱۴۰۲ببخشید من یه سوال دارم : تا اونجایی که من یادمه تسلا مدل y پرفروش ترین ماشین جهان بود ( در ۳ ماهه اول ۲۰۲۳ ) ، آیا هنوز این عنوان و در اختیار داره ؟
phonix
۲۶ تیر ۱۴۰۲این امار 6 ماه امریکاس …
ربطی به بقیه کشورا و بقیه سال نداره
چین اصلا توش نیست اروپا هم نیست و جدا از این ماله 6 ماه هست فکر نمیکنم حالا حالا ها تسلا جاشو به کسی بده تا بقیه خودشون رو جمع و جور کنن رفیق .
Mahdi
۲۶ تیر ۱۴۰۲عملا سدان ها با بازار خداحافظی کردند 💔
Amiro
۲۶ تیر ۱۴۰۲میگم این آمار مربوط به آماری که دست مصرفکننده میرسه چون اکثر نمایندگی ها خرید ها رو انجام میدن و ممکنه از 10تا که میخرند 3الی4 تاش تا سال بعد بمونه
بعد یه سوال دیگه یعنی فقط ای همین چند تا شرکت نزدیک به 10میلیون خودرو فروختن؟ فقط در عرض ۶ماه؟ اگه اینطور باشه فکر کنم سالی حدود ۲۰الی۳۰ میلیون معامله خودرو در آمریکا اتفاق میافتد که باتوجه به جمعیت ۳۳۰ میلیون منطقیه
باتوجه به ۳۰ میلیون معامله میانگین قیمت هم ۵۰هزار دلار در نظر بگیریم میشه ۱.۵ تریلیون دلار گردش در سال فقط از بخش خودرو
همین طور بیکاری بودم گفتم یکم اینا رو دور هم حساب کنیم😂😂
🤌🙂🧡
Ehsan
۲۶ تیر ۱۴۰۲امار جالبیه.
رسیدن به تسلا توی امریکا حداقل تا چند سال آینده ظاهرا غیر ممکنه،اختلاف فروشش با بقیه برقیا خیلی زیاده و مردم امریکا هم ظاهرا بهش خیلی وفادارن و خیلی افزایش فروش داره! سدان ها هم متاسفانه…
کیا و آیونیک برقی تو وضعیت فروش خیلی خوبی قرار دارن.خود گروه هیوندای هم افزایش فروش خیلی خوبی رو داره،اون قسمت پیکاپ هم برای بار چندم جواب اون یکی دو نفر که راجع به سانتاکروز میگفتن،توی رقابتی ترین بازار پیکاپ دنیا با وجود رقبایی که همه پیشینه قوی دارن،سانتاکروز تازه کار بازم افزایش فروش ۲ رقمی رو داره
phonix
۲۶ تیر ۱۴۰۲الان که گفتی رقابتی ترین بازار پیکاپ جهان یعنی سانتاکروز رو حریف فورد اف و بقیه قرار دادی ؟
اینا صدرصد اهداف ساختشون یکی نیست …
مانی
۲۶ تیر ۱۴۰۲طبق داده های جدول این مقاله،در بخش خودروهای برقی، کیا EV6 و هیوندای آیونیک برقی وضعیت بسیار بد و افتضاحی قرار دارند و افت فروش آنها نسبت به پارسال خیلی بالاست.طبق جدول بالا،فروش کیا برقی معادل 34 درصد افت داشته که رقم وحشتناکی هست.میشه گفت که عملا خودروهای برقی کیا و هیوندای در بازار آمریکا قافیه رو به تسلا و شورولت و فولکس واگن باختند و از دور رقابت خارج شدند.
Killer
۲۶ تیر ۱۴۰۲طبق آمار ظاهرا از شدت ناراحتی راجع به اینکه کل صنعت خودروسازی جاپون حتی یه ماشین الکتریکی هم نتونسته بیاره تو این لیست باعث شده تو نتونی اعداد رو خوب ببینی!
طبق لینکی هم که الان میزارم گروه هیوندای کیا تا اینجا سال توی امریکا دومین برند پرفروش برقی هست تو امریکا بعد از تسلا
گلم افتصاح یعنی وضعیتی جاپون که حتی تو رقابت هم نیست چه برسه به اینکه خارج بشه یا وارد بشه.لینکو ببین و کیف کن
مانی
۲۶ تیر ۱۴۰۲نکته اول :نگارش صحیح کلمه JAPAN در زبان شیرین فارسی «ژاپن» است نه اون »جاپون» که تو نوشتی.
نکته دوم : معلومه که اصلا کامنت من رو نخوندی.در هیچ جای کامنت خودم کوچکترین اشاره ای به خودروهای ژاپنی نکردم بلکه فروش خودروهای برقی کره ای رو با رقبای آمریکایی و اروپایی اون در بازار آمریکا و طبق جدول این پست مقایسه کردم.
نکته سوم : هر کسی که از خودروهای کره ای انتقاد می کنه به این معنی نیست که اون فرد ژاپنی فان است.
Killer
۲۶ تیر ۱۴۰۲https://www.carscoops.com/2023/07/tesla-maintains-dominant-lead-in-2023-ev-sales-but-hyundai-beats-all-others/
یازده درصد افزایش فروش
مانی
۲۶ تیر ۱۴۰۲بعضی از نویسنده های پدال چون دلال ماشین های کره ای هستند با تویوتا دشمنی عجیبی دارند.تو این متن هی نوشته شده خبر بد برای تویوتا.یکی نیست به این بابا بگه که در علم اقتصاد به 2 یا 3 درصد افت فروش نمیگن خبر بد…برین یکم اقتصاد بخونین تا اینطور آبروزیزی نکنین.
مردیم از خوشی
۲۶ تیر ۱۴۰۲اقتصاد دان
نویسنده با بقیه برند ها مقایسه کرده که به شدت افزایش فروش داشتند
امیر دهقان
۲۶ تیر ۱۴۰۲There was more bad news for Toyota over in the brands table. It was down 2.8 percent to 889,000, putting it in second place behind Ford
فرشاد
۲۶ تیر ۱۴۰۲یکی ازینا هم وایه بازار اروپا بسازین
مجتبی .
۲۶ تیر ۱۴۰۲چقدر ملت آمریکا بدبختن که تمام خودروسازان بزرگ برای بازارش سرودست میشکنن. وما امت ولایی چقدر خوشبختیم که روی سر بنجل سازان وطنی واربابان چینی شاخ کاشتیم ازبس خوبیم و متواضعانه دولا چهارلا میخریم.
BMW
۲۶ تیر ۱۴۰۲واقعا انگار عاشق ماشین های هیکلی هستند تویوتا خم خوب عمل کرده
amirmohammad
۲۶ تیر ۱۴۰۲خوشحالم که فورد و جی ام دوباره مسیر درست رو پیدا کردن و دارن نتیجش رو میبینن
arash
۲۶ تیر ۱۴۰۲آنقدر ماشینهای آمریکایی برای ما ایرانیها معروف هستند به دوام استحکام قدرت بزرگی و عظمت و ابهت که هنوز که هنوز از دیدن یکعدد شورولت نوا یا کادیلاک سویل یا الدزمبیل یا بلیزر ذوق زده میشویم ولی باید باور کنیم به جز برقی ها و وانتهای بسیار بزرگ پرمصرف و ماسل کارها واقعا دیگر خودروهای آمریکایی مشابه ژاپنی کره ای یا چینی هستند و بجز مارک و آرم آنها نمیتوان آنها را تشخیص داد و افسوس که دیگر برندهایی چون الدزمبیل یا پنتیاک یا هامر وجود ندارد و همچنین برند بیوک هم هیچ نشانی از ابهت و عظمت قدیمی اش ندارد.
M/D
۲۶ تیر ۱۴۰۲دقیقا من هم به همین امید بودم که با خرید شورولت یه ماشین بهتر از جک سوار میشم.
رفتم یه کشوری شورولت ترکس گرفتم قبلش دنبال کاپتیوا بودم بعد این که فهمیدم کاپتیوا ها تو سنی قرار دارند که خیلی خرج بر می داره نخریدم.
ولی خب با خرید شورولت فهمیدم که اشتباه کردم چون مایل ها با اون شورولتی که فکر می کردم فاصله داشت و خب عوض اش کردم.
واقعا کیفیتش به اندازه چینی های قدیمی بازار ایران بود و تازه می تونستی بنجل های ارزونتری ساخت شورولت که کیفیتش هم رده با تیبا بود بگیری که اصلا به اون ها فکر نکردم.
مشکل شورولت ها اینجاست که خیلی زود کهنه و قدیمی به نظر می رسن و در بعضی موارد هم با کیفیت پایین تولید شده اند.
از نظر من کسی که میخواد شورولت بخره حتما باید یه نسخه صفر کیلومتر و گران قیمتی مثل تاهو،کامارو،کوروت و …بگیره.
Amir Machine
۲۶ تیر ۱۴۰۲از فروش 1.3 میلیونی GM فقط 450 هزارتاش وانت بوده، یعنی یک سومش، مابقی همه از مدلای شاسی بلند و سواری بودن
تو بازار بشدت رقابتی آمریکا نمیتونی 850 هزارتا ماشین بیکیفیت در حد چینی بفروشی و قطعاً خیلی زود محو میشی
چیزی که مد نظر شماست، مدلای قدیمی شورلته که داخلش با پلاستیک آب شده دمپایی ساخته میشد، مدلای جدید آمریکایی از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با مدلای حتی 10 سال پیش هم نیستن
phonix
۲۶ تیر ۱۴۰۲سوبارو دقیقا چیکار کرده که 25 درصد رشد فروش داشته ؟
:/
sepehr
۲۶ تیر ۱۴۰۲تویوتا تو ۳ ماه اول امسال کاهش فروش داشته و تو ۳ ماه دوم افزایش فروش به خصوص تو ماه June و در کل جمع اینا شده آماری که اینجا گفته شده
روند افزایشی فروش تویوتا ادامه خواهد داشت و تا پایان سال مثل قبل بالای ۱۰ میلیون فروش جهانی خواهد داشت
TRD PRO
۲۶ تیر ۱۴۰۲محمدرضا ، کیلر ،کار لاو ، احسان و صد ها و هزاران اکانت جعلی دیگر ، حرفی حدیثی ندارین ؟
تنها شرکتی که تونست تویوتا رو تو امار فروش شکست بده فقط جنرال موتورز بود . عظمت اونجاست که تو خاک امریکا بیشتر از فورد بفروشی .
تو امار فروش برند ها هم تویوتا ، نیسان و هوندا بالاتر از اون ۲ تا سلطان فراخوان هستند .
برای بار هزارم میگم ، اعتبار خریدنی نیست .
شاید اون ۲ تا کره ای ، فناوری به روز و تبلیغات و هزار و یک جایزه زورکی و پولکی داشته باشند ، اما اخر از همه اعتبار اون شرکته که برای مردم مهمه .
وگرنه زور تبلیغات و یه سری آمارا برای نیسان و هوندا اصلا در حد اون ۲ تا کره ای نیست . اما تو امار فروش و خرید مشتری ، همه چیز برعکس میشه .
نکته جالب تو برقی ها ، که اینقد ادعا میکنین کلا از اخر دوم و چهارم شدین تو ۱۰ تا . اونم با درصد تغییرات منفی . آمار id.4 هم همین نکته س . با قیمت حدودی ۴۰ هزار دلاری که مشابه آیونیک هستش مردم استقبال بهتری ازش کردن . طبیعی هم هست که مردم ترجیح میدن در انتظار شارژ خودروشون فقط بمونن ، تا هم انتظار برای شارژ خودرو هم انتظار برای تعمیرات نمایندگی و فراخوان های تموم نشدنی .
حالا برو ده تا جایزه جدید تو مجله های مختلف برای خودت سفارش بده و با تمام قدرت بکوب رو دیس که شاید یکم فشارت به طور موقت کم بشه . راستی بیمه هم یادت نره .
درود
۲۶ تیر ۱۴۰۲برای نیسان بسیار خوشحال شدم
کاش مزدا هم جزو 10 تا ببینم ینی چی سوبارو هست مزدا نیست
رومانی>چین>فرانسه
۲۶ تیر ۱۴۰۲سوبارو چی میگه
حسین دهمرد
۲۶ تیر ۱۴۰۲تعداد فروش مهم نیست. حالا ببینیم بیشترین حاشیه ی سود هم مال جنرال موتورز هست یانه؟