در سومین دورهٔ رقابت خودروی پرفورمنس سال موتورترند، ۲۱ خودروی مختلف در پیست چاکوالا در کالیفرنیا گرد هم جمع شدهاند.
رقابت خودروی پرفورمنس سال موتورترند شبیه هیچ رویداد مشابه دیگری در جهان نیست. در این رقابت، برترین خودروهای پرفورمنس جدید سال گرد هم جمع میشوند و نه بر اساس یکدیگر بلکه بر اساس شش معیار اصلی شامل ارزش در برابر قیمت، پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، مصرف سوخت، پرفورمنس و تعامل با راننده قضاوت میشوند. همچنین ازآنجاییکه بخش خودروهای آفرودی پرفورمنس طی سالهای اخیر رونق گرفته است، امسال این قبیل خودروها هم اجازهٔ حضور در رقابت خودروی پرفورمنس سال موتورترند را پیدا کردهاند و مکان جدید آزمایش در پیست چاکوالا امکان ایجاد چالش آفرود برای این خودروها را فراهم کرده است.
شرکتکنندگان رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ موتورترند
- آکورا اینتگرا تایپ S
- بامو M2
- بامو XM
- شورلت کوروت E-Ray
- فراری ۲۹۶ GTB
- فورد موستانگ دارک هورس
- فورد رنجر رپتور
- جیامسی کانیون AR4X
- جیامسی سییرا AT4X
- هیوندای آیونیک ۵ N
- لامبورگینی هوراکان استراتو
- لوتوس امیرا
- لوسید ایر سافایر
- مازراتی MC20 سییلو
- مزدا MX-5 میاتا RF کلاب
- مکلارن 750S
- مرسئس AMG GT63
- پورشه ۹۱۱ داکار
- پورشه ۹۱۱ GT3 RS
- سوبارو BRZ tS
- سوبارو WRX TR
پس از آزمایش تمام این خودروها در پیست چاکوالا، لیست شرکتکنندگان به گروه کوچک هفتتایی از فینالیستها تقلیل داده میشود که از یک خودروی الکتریکی کرهای جذاب گرفته تا یک اسب اصیل ایتالیایی و یک اسب نر وحشی آمریکایی را شامل میشود. با این فینالیستها دوباره بهسختی رانندگی میشود اما این بار در جادههای دنیای واقعی مثل جادههای شگفتانگیز کالیفرنیا و گذرگاههای کوهستانی تا اطلاعات بیشتری از تکتک این خودروها استخراج شود. در آخر نیز هیئتداوران پس از ساعتها بحث و گفتگو، رأیگیری نهایی را انجام میدهند تا یک خودرو بهعنوان برنده انتخاب شود و کالیپر طلایی را از آن خود کند.
فینالیستهای رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۴ موتورترند
آکورا اینتگرا تایپ S
هرچند ارتباط اینتگرا تایپ S با سیویک تایپ R غیرقابلانکار است اما هرچه بیشتر با آکورا رانندگی کنید تفاوتها بیشتر آشکار میشود. اینتگرا سواری بسیار بهتری نسبت به سیویک دارد و در داخل بسیار ساکتتر است. این ماشین همچنین از تجهیزات استاندارد بیشتری بهره میبرد و بین نرمترین و سفتترین تنظیمات آن، گسترهٔ وسیعتری وجود دارد؛ بنابراین، باید گفت تایپ S ارزش ۷ هزار دلار قیمت بیشتر نسبت به تایپ R را خواهد داشت.
فراری ۲۹۶ GTB
فراری به دلایل مختلفی، فرمانروای تمام خودروهای پرفورمنس محسوب میشود. در تاریخ، فراریهای بد زیادی نمیتوان پیدا کرد حتی زمانی که این شرکت چیز کاملاً جدیدی مثل یک پیشرانهٔ V6 پلاگینهیبریدی را امتحان میکند. خطاب به کسانی که اساساً با موتور V6 مخالفت دارند باید گفت ۲۹۶ GTB به همان اندازهٔ سوپراسپرتهای V8 فراری جذاب است و شگفتانگیز اینکه فراری این V6 هیبریدی را بهگونهای تنظیم کرده تا هیجانی در حد موتورهای V12 خود داشته باشد.
فورد موستانگ دارک هورس
غیر از چند مورد جزئی مثل احساس سبکتر از حد انتظار فرمان، هیچچیز مانع از حضور دارک هورس در بین فینالیستهای رقابت امسال نشد. فورد به هدف خود برای ساخت نسخهٔ ویژهٔ پیست با تواناییهایی که هیچ موستانگ دیگری در تاریخ به آن دست پیدا نکرده رسیده و این شایستهٔ تشویق است. یکی از برجستهترین ویژگیهای موستانگ دارک هورس، ترمزهای فوقالعاده است که کوتاهترین مسافت توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در بین تمام خودروهای تولید آزمایشی موتورترند ثبت کرد.
هیوندای آیونیک ۵ N
آیونیک ۵ N با ویژگیهایی مثل پخش صدای مصنوعی موتور و حالت شبیهسازی تعویض دنده، بسیار شبیه یک خودروی بنزینی احساس میشود. زمانی که خودرو به ردلاین مصنوعی میرسد، تعویض دنده را احساس خواهید کرد. این ویژگیها، آیونیک را به یک شبیهساز رانندگی تبدیل کردهاند. آیونیک ۵ N با فرمان درگیر کننده، ترمزهای خستگیناپذیر و شاسی پاسخگو، یک خودروی پرفورمنس چشمگیر است و بزرگترین مشکل آن صرفاً کاهش قابلتوجه شعاع حرکتی نسبت به آیونیک ۵ معمولی است.
پورشه ۹۱۱ داکار
هر جور حساب کنیم، ۹۱۱ داکار با نسبت قدرت به وزن ضعیفتر، لاستیکهای بزرگ با چسبندگی کمتر، افزایش ارتفاع تعلیق و باربندی که اکثر خریداران از آن استفاده نخواهند کرد، باید کوپهٔ بدتری نسبت به ۹۱۱ کاررا GTS 4 باشد ولی این یکی از مفرحترین و جذابترین خودروهایی است که تاکنون آزمایش کردهایم. ۹۱۱ داکار خلوص و پرفورمنسی که همیشه در ۹۱۱ دیدهایم را با شخصیت بازیگوش و آمادهٔ رالی که فقط در هاچبکهای داغ و آفرودرهای باها دیدهایم ترکیب کرده و بخش جدیدی از خودروهای اسپرت را ایجاد کرده است.
پورشه ۹۱۱ GT3 RS
تاکنون در مورد ۹۱۱ GT3 RS بسیار صحبت شده و بارها گفتهایم که این پویاترین ۹۱۱ کارخانهای تاریخ است؛ بنابراین، GT3 RS بهراحتی میتوانست برندهٔ این رقابت باشد اما بیرون کشیدن تمام تواناییهای این هیولا، به یک رانندهٔ حرفهای نیاز دارد. به همین دلیل، این سؤال مطرح شد که برای کسانی که خیلی رانندهٔ باتجربه و توانمندی نیستند، آیا RS ارزش پرداخت هزینهٔ اضافی و قربانی کردن قابلیتهای استفادهٔ روزمره که در GT3 معمولی وجود دارد را خواهد داشت؟
بامو M2، خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۴ موتورترند
خودروی پرفورمنس سال باید بتواند همه را راضی کند و هیچ خودرویی بهاندازهٔ بامو M2 سزاوار کسب این عنوان در سال ۲۰۲۴ نیست. این خودرویی با پیشرانهٔ توئین توربوی قدرتمند و درعینحال کممصرف، گیربکس دستی استاندارد یا اتوماتیک بدون هزینه، فضای کافی برای چهار نفر و پرفورمنسی بینظیر برای این سگمنت است. البته با حضور موستانگ دارک هورس در بین فینالیستهای امسال، ممکن است کمی گیج شوید زیرا همین چند ماه پیش، دارک هورس در یک آزمایش مقایسهای، M2 را شکست داد. پس حالا چه چیزی تغییر کرده است؟
خب این یک آزمایش مقایسهای نیست و همانطور که در ابتدا اشاره شد، هر خودرو طبق شش معیار مختلف سنجیده میشود. به همین دلیل، M2 نهتنها در نسخهٔ پایه از موستانگ فول آپشن بهتر عمل کرد بلکه نسبت به تمام شرکتکنندگان امسال از مزدا میاتا گرفته تا فراری ۲۹۶ نیم میلیون دلاری هم برتر بود. M2 روی پلتفرم CLAR بامو ساخته شده و تیم مهندسی M در توسعهٔ این خودرو بشدت بر تجربیاتی که در M3 و M4 داشته تکیه کرده است. این خودرو ما را به یاد باموهای قدیمی میاندازد یعنی زمانی که هیچ حالت رانندگی وجود نداشت.
M2 با قیمت پایهٔ ۶۴,۱۹۵ دلار، تقریباً به هر آپشن قابلتصوری بهصورت استاندارد مجهز است و جایگزینی ارزانتر برای خودروهای متمرکزتر روی پیست مثل موستانگ دارک هورس و گزینههای موتور وسط کمتر کاربردی مثل کوروت و پورشه محسوب میشود. در مورد M2 باید با همان احترامی صحبت شود که در رابطه با مدلهایی مثل بامو ۲۰۰۲، نسل اول M3 یا M3 نسل E46 میشود. بامو در M2 تمام چیزهایی که علاقهمندان به رانندگی میخواهند را ارائه کرده است. خودرویی کوچک، متعادل، جذاب و ساده. این بهترین خودروی M در قرن بیستویک محسوب میشود و همهٔ اینها M2 را به خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۴ موتورترند تبدیل میکند.
مشخصات فنی
BMW M2 | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
طول | ۴,۵۸۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۸۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۰۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۴۶ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۷۰۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۲ به ۴۸ جلو/عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۲ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۰.۸ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی |
تایم پیست Figure-8 | ۲۴.۱ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۶۴,۱۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۷۶,۱۴۵ دلار |
ali
۲۷ تیر ۱۴۰۳با سلام
در اینکه m2 ماشین جذابی هست کی ندارم ولی چرا ماشینی انتخاب شده که در بین فینالیستها نیست؟مثلا آلمان و آرژانتین اومدن فینال ولی برزیل برنده شده.این مثال مقاله بالاست
امیر دهقان
۲۷ تیر ۱۴۰۳ارادت
بامو M2 جزء فینالیستها هست و فقط توضیحاتش رو به شکل مجزا کار کردیم تا متن تکراری نشه
SMS
۲۷ تیر ۱۴۰۳ماشالله همه که جمعشون جمعه
از هر کدوم یکی دو تا لطفا
مازیار
۲۷ تیر ۱۴۰۳موجی جدید از سردرگمی برای منتقدان BMW😄
البته خودمم ظاهر اینو دوست ندارم
ناخدا
۲۷ تیر ۱۴۰۳طراحیهای بی ام و آخرالزمانی شده و دیگه خودروهای جدید بی ام و شبیه بی ام نیستن
amir
۲۷ تیر ۱۴۰۳انگار با لگو ساختن
حسن
۲۷ تیر ۱۴۰۳اگه کسی قبلا عاشق ماسل کارها و خودروهای عضلانی باشه طراحی جدید ب ام و براش بسیار زیبا وباجذبه است شما به اون جلو پنجره مورچه ای و هیکل سمندی عادت کرده بودین این طراحیهای بروز و مدرن براتون قابل هضم نیست
Parvaz
۲۷ تیر ۱۴۰۳👌😂
مازیار
۲۷ تیر ۱۴۰۳اتفاقا من از جلوپنجره سری ۳ و ۴ جدید خوشم میاد قبلا هم گفتم
اما ارتباط طراحی های جدید بی ام و با ماسل کارها هم در نوع خودش جالبه!
Hamilton1970
۲۷ تیر ۱۴۰۳ظاهر هیچکدوم بامو های جدید زشت نیست. فقط بهاندازه بامو های قبل طراحی خارقالعادهای نداره. وگرنه به لحاظ پرفورمنس و عملکرد هنوز فوقالعادهست.
Arman
۲۸ تیر ۱۴۰۳کلا ظاهر و طراحی بی ام و نسبت به تمام سالهای قبل،بسیار زشت و غیر منطقی شده و تقریبا همه این نظر دارن،حتی عاشقان بی ام و
البته وضعیت مرسدس بنز بدتر از بی ام و هستش و اصلا درک نمیکنم این تغییرات سپر و چراغ و جلو پنجره،با این شکل چرا انتخاب شده!!! البته نظر شخصی خودم گفتم
ARIAN
۲۷ تیر ۱۴۰۳همه چیز رو راجع به 296 دوست دارم به غیر از طراحی جلوش! چراغای مستطیل شکلش اصلا جذابیت چراغ های خشمگین لافراری یا 458 رو نداره. 911 معمولی اینقدر رو زمین چسبیده که مدل داکارش با اون افزایش ارتفاع تازه اندازه یدونه ماشین معمولی شده ارتفاعش از زمین😂 m2 هم خیلی عالیه هم پرفورمنسش هم اینکه گیربکس دستی هم میشه واسش سفارش داد مشکل این هم ظاهرشه و اون تاچ اسکرینای بزرگش که اندازه تلویزیون شده. نمیدونم چه علاقه ای شرکتا دارن به اسکرین های گنده؟!
ناخدا
۲۷ تیر ۱۴۰۳آیونیک اون وسط نخودیه
شمال
۲۷ تیر ۱۴۰۳بیخودیه
Car love
۲۷ تیر ۱۴۰۳۷ تا برند ۳ چرخ ساز رو هم کلا ۱ نماینده 😂😂
آیونیک باز زدشون زمین،هنوز کابوس مقابسه ایکس تریل و اسپورتیج تمام نشده این اومد
Killer
۲۷ تیر ۱۴۰۳آیونیک که پارسال خودرو پرفورمنس سال شد نخودیه پس آکورا اینتگرا بدبخت بی مشتری که فروشش یک پنجم آیونیک 5N چیه دیگ :)))))
ناخدا
۲۷ تیر ۱۴۰۳Killer و car love و در واقع همان پیام!!!! افسار کامنتهات رو به هر طرف هم که بگردونی باز هم مفاهیم بی سر و تهت فقط روی اعصاب کاربران پدال راه میره و دیگه هیچ !!!! از صبح تا شب میشینی و هاج و واج به خودروهای پرفورمنس و با کیفیت ژاپنی نگاه میکنی و با بی منطقی تمام سعی در بهتر جلوه دادن کره مرباهای یاتاقانی نسبت به ژاپنیها داری !!! منطق بی قاعده ای که دو دو تایش هرگز چهار تا نمیشه !!!!! چه خبرته هر روز پاک کن به دست صورت مسئله ها رو پاک میکنی !!!! حاصل اینهمه کلنجار رفتن حاصلش میشه یک مشت کامنت بی سر و ته و بی قواره ای که با آرزوها و رویاهات که داشتن خودروی ژاپنی هست قاطی میشه و دست نیافتنی تر میشه و ذهنت میشه گورستان آرزو ها !!! این کارها رو با خودت نکن پیام جان
amir
۲۷ تیر ۱۴۰۳جی هفتاد و استینگر هم جایزه بهترین طراحی رو میبردن الان کجان؟
ناخدا
۲۷ تیر ۱۴۰۳روحشان شاد و یاد و خاطرشان گرامی باد 🤭
ناخدا
۲۷ تیر ۱۴۰۳جی هفتاد رو که عمو مایک باهاش پنالتی زد رف تو اوت 🤭
محمدهادی
۲۸ تیر ۱۴۰۳داداش وسط خوبان از یه قوطی کبریت بدون هویت حرفی نزن دیگه
داداش کلاس متن رو نیارید پایین دیگه
داریم اینجا از بی ام و و پورشه و دارک هورس میگیم و عششق میکنیم
کی هیوندارو نگا میکنه آخه این وسط😄😄
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۳m2 قیمتش ۷۶ هزار دلاره😐 با ۷۵ هزار دلار میشه کامارو zl1 خرید حتی مقایسه ش با m2 خنده داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ تیر ۱۴۰۳چیزی که من فهمیدم، کیفیت رانندگی M2 خیلی عالی از کار درومده
مانورپذیری M2 ظاهرا خیلی بهتر از خودروهایی مثل پورشه کیمن یا شورلت کامارو ZL1 هست
صرفا بحث قدرت بالا و خوشگلی و هیکل نیست
Taha Ayoobi
۲۷ تیر ۱۴۰۳با این همه تعریف دلم خواست.
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۳درود جناب اشتری قطعا مانور پذیری خیلی مهمه اما باید قدرت و شتاب و سرعت قابل توجه هم داشته باشه m2 شایستگی رقابت با zl1 v8 سوپرشارژر رو نداره به نظرم m8 رقیب zl1 محسوب میشه که حداقل انجین ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بی ام و داره و خیلی جذاب تر از ۶ سیلندر m2 هست
آلمانی باز
۲۷ تیر ۱۴۰۳جدا از بحث M2 بهتره یا کاماروzl1 و gt500 ، ی بار دیگه عنوان مقاله رو بخونید…
( بهترین خودروی پرفورمنس سال((۲۰۲۴)) )
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۳آلمانی باز قیمت رو هم توجه کن که یکی از دلایل انتخاب شدنش بوده
آلمانی باز
۲۷ تیر ۱۴۰۳یعنی صرفا بخاطر قیمت پایین انتخاب اش کردن؟ موتورترند اینهمه کارشناس جمع کرده که ارزون ترین ماشین رو پیدا کنن؟ عجیبه
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۳درنظر گرفتن یا نگرفتن قیمت خیلی چیز ها رو عوض میکنه
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۳جالب تر اینه که یکی از این ۶ معیار ها مصرف سوخته! یعنی کسی که داره بالای ۵۰ هزار دلار هزینه میکنه برای یه ماشین پرفورمنس دنبال مصرف سوخته😂
JaMsHiD_R1988
۲۹ تیر ۱۴۰۳جناب اشتری جالبه بعضیا فکر میکنن معنای پرفورمنس فقط عدد اسب بخار و گشتاور و حجم موتور هست
نمیدونن که از موتور مهم تر دیفرانسیل و گیربکس و چسبندگی و چابکی ماشینه
OM.01
۲۷ تیر ۱۴۰۳(مانورپذیری M2 ظاهرا خیلی بهتر از خودروهایی مثل پورشه کیمن یا شورلت کامارو ZL1 هست. صرفا بحث قدرت بالا و خوشگلی و هیکل نیست)
آقای اشتری منظورتون از مانور پذیری حس پشت فرمون هست یا اعداد ثبت شده!؟ تعصب رو بندازیم دور و اعداد ارقام مجلات رو نگاه کنیم میبینیم در شتاب و 400 متر مسافت ترمز رولینگ و تایم پیست موتورترند و پیست ورجینا پیست نورنبرگ bmw M2 نسل جدید عقب تر از کامارو ZL1 و شلبی GT500 هست. میتونید برید تایم همه رو ببینید در اینترنت
دارک هورس جدید هم نزدیک ZL1 و GT500 هست و یه سوپرشارژر استوک کارخانه میشه سفارش داد که تو پرفورمنس ردشون میکنه😀 شلبی GT500 نسل جدید هم میاد که فاصله رو فرسنگ ها میکنه
کیمن نسخه GTS(با قدرت کمتر و وزن کمتر) و توازن بینظیر شاسی هندلینگ بینظیر ارائه میده و تایم یکسان و شتاب یکسان ثبت میکنه. و کاملا همتراز با M2 نسل جدید هست. فقط مشکل قیمتشه
اما از طرفی سری 2 پایه در مقایسه با کیمن پایه کاملا برتری با کیمن هست از هر لحاظ که بررسی کنیم
B
۲۷ تیر ۱۴۰۳این نسخه از پورش که میگی اصلا راحتی بی ام و رو نداره
Gdm
۲۷ تیر ۱۴۰۳((اما از طرفی سری 2 پایه در مقایسه با کیمن پایه کاملا برتری با کیمن هست از هر لحاظ که بررسی کنیم))
حالا خوبه مقایسه شون تو همین سایت هست!
https://www.pedal.ir/bmw/2023-bmw-m2-vs-porsche-718-cayman-gts/
OM.01
۲۷ تیر ۱۴۰۳@Gdm
(حالا خوبه مقایسه شون تو همین سایت هست!)
دوست عزیز کامنت من رو از کدوم طرف خوندی؟گفتم سری 2 پایه در برابر کیمن پایه، لینکی که شما فرستادی M2 با کیمن GTS هست!
نسخه پایه کیمن و بی ام و سری 2 هردو پیشرانه 4 سیلندر توربو استفاده میکنن و تایم کیمن بسیار بهتر هست تو پیست و شتاب.
نسخه M2 و کیمن GTS همونطور که خودت تو اون لینک میبینی باز پورشه برابر هست حتی من اشاره هم کردم اون بالا((کیمن نسخه GTS و توازن بینظیر شاسی هندلینگ بینظیر ارائه میده و تایم یکسان و شتاب یکسان ثبت میکنه. و کاملا همتراز با M2 نسل جدید هست. فقط مشکل قیمتشه))
در همون لینک که خودت فرستادی هم همین موضوع رو میبینیم
منظورم از برتری کیمن در نسخه پایه 4 سیلندر در قیاس با سری 2 پایه 4 سیلندر بود که هر دو قیمت ها نزدیک هم هستن
NGU
۲۷ تیر ۱۴۰۳دقیقا منظور آقای اشتری همون حس و حال رانندگی و لذتی هست که بی ام و بهت میده بدون توجه به اعداد و ارقام
چیزی که نه تو کامارو هست نه تو موستانگ
در ضمن دقیقا کی گفته پورشه کیمن با اختلاف از m2 بهتره ؟؟؟؟
خوبه حالا مقایسه اش رو همین پدال گذاشته
https://www.pedal.ir/bmw/2023-bmw-m2-vs-porsche-718-cayman-gts/
فقط توضیحات مربوط به بی ام و رو بخون تا بفهمی کوپه ی اسپرت واقعی یعنی چی
حالا هی بشین تایم پیست و ۴۰۰ متر مقایسه کن
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۳ngu در رابطه با حس و حال و لذت رانندگی اتفاقا برتری با gt500 و zl1 هست نه m2 چون انجینی که دارن v8 هست
Taha Ayoobi
۲۷ تیر ۱۴۰۳خوشم میاد به آلمانی فنا تایم 400 متر و شتاب و صفر تا صد و قدرت و اینا رو نشون میدی، میگن نه، هندلینگ و پیست مهمه، بعد بحث پیست هم که میشه میگن شما ها هم که همش دنبال پیست و 400 متر و اینا هستید.
Gdm
۲۷ تیر ۱۴۰۳چهار سیلندر توربو؟ببینم نکنه 220i رو میگی! نسخه پایه M رو میگم من که میشه M2 ، با نسخه کامپتیشن و سی اس خانواده M تکمیل میشه که هنوز نیومدن…
مهران
۲۷ تیر ۱۴۰۳مثال فیل و چیتا
قدرت و هیکل دلیل بر برتری نمیشه.تو هر زمینه ای.
این فقط یک مثال بود برای سوشیانت عزیز که ببینه تماااام کامنت هایی که میزاره فقط و فقط روی کاغذه…
و اینکه جناب اشتری عزیز کمک شایانی کردید بهم برای خرید بهترین خودرو تو ایران تو بازه قیمتی که بهتون گفتم.خیلی سوال پرسیدم و جوابای شما باعث دیدن جنبه های مختلفی شد که باعث تصمیم نهایی بهتری شد
یا علی
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۳من فقط نگفتم قدرت و هیکل، نوع انجین و شتاب و سرعت هم گفتم البته خب شما ها کلا عادت به کامل خوندن کامنت ها ندارید!
محمدهادی
۲۸ تیر ۱۴۰۳جناب اشتری ظاهرا بیمر اینجا باز ازون شاهکارای ماندگار رقم زده
خیلی خوشحالم که یک کوچک جثه ی شگفت انگیز دوباره از باواریا متولد شده
یادمه همین تحسین ها و توجه ها در مورد نسل های قبلی ش هم انجام شد و حسابی ترکوند M2 سی اس
اصن بیمر تبحر خاصی در آتشین کردن کوچک جثه ها داره
واقعا هم اینکار لذت بخشه
راستگو
۲۷ تیر ۱۴۰۳نصف لیست یوروپ کار
انتخاب بحق یه ماشین اروپایی
سوشیانت المیراژ نوا و حسن دبه ماست بیارین واسه ماله کشیدن اینم وسیله ش🥄😂😂
سوشیانت
۲۷ تیر ۱۴۰۳وقتی بحث قیمت هست طبیعیه که m2 ماشین سال بشه وگرنه هر موقع بحث قیمت نبود اون موقع دوست دارم ببینم اروپایی ها دارن چی کار میکنن😂 در ضمن خوبه تو متن نوشته شده که اگر بحث مقایسه بود m2 از موستانگ شکست خورده بود😂
نانو
۲۷ تیر ۱۴۰۳انتخاب با تقلب بوده
Gdm
۲۷ تیر ۱۴۰۳لعنتیا حداقل به موتورترند رحم کنید!
زیزیگولو
۲۷ تیر ۱۴۰۳از نظر من بهترین خودروی پرفورمنس سال 2024 به انتخاب موتورترند یا فورد موستانگ دارک هورس هستش یا پورشه ۹۱۱ GT3 RS
زیزیگولو
۲۷ تیر ۱۴۰۳انشاء کامنتم اشتباه شد تصحییح میکنم………… از نظر من بهترین خودروی پرفورمنس سال 2024 به انتخاب موتورترند یا باید فورد موستانگ دارک هورس میشد یا پورشه ۹۱۱ GT3 RS
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۷ تیر ۱۴۰۳یکی از احمقانه ترین انتخاب برتر که تا حالا دیدم.چند مدل آفرودر دعوت کردن ولی حتی یکی تو فینال نیست احتمالا دلیلشون اینه که تو پیست تایم خوبی نمیزنن پس چرا دعوت کردید.فقط میدونم تو این مقایسه ها نباید آفرودر بیارن چونکه بقیه عملا حرفی ندارن در مقابلشون بزنن چرا چونکه یه رپتور میتونه بره پیست تایم بزنه هر چند کم ولی یه سدان کوپه سوپر کار هیچ وقت نمیتونن آفرود برن.خلاصه چرتی بیش نیست
mosafer
۲۷ تیر ۱۴۰۳انتظارشو نداشتم…واقعا مثل اینکه بی ام و 2002 برگشته
محمدهادی
۲۸ تیر ۱۴۰۳بیمر این روزها داره همه رو شگفت زده میکنه با محصولاتش
انتخاب من که قطعا همین آبی آسمونی آتشینه
چون فقط با ۷۰ هزارتا میتونی با اعتماد بنفس کامل کنار فراری و پورشه وایستی و بگی داداش بیا یه چرخی تو جا ه باهم بزنیم
بیمر این اعتبارو داره که با یک مینی کوپه خاص درکنار معتبر ترین اسپرتی های دنیا باشه
بیمر تبریک♥️♥️
Engineer
۲۷ تیر ۱۴۰۳M2 با اینکه از طراحی نسبتا خوبی بهره برده ولی کلا Mpowr گل محصولای بیمر هست مانور پذیری خیلی وحشتناک ، هندلینگ و پرفورمنس بی بدیل و از همه مهمتر فرمان پذیری تو سرعت های خیلی بالا کاری بهش کرده که هر لحظه واسه شلیک آماده باشه.
محمدهادی
۲۸ تیر ۱۴۰۳وقتی در هشدار برای کبرا یازده همه دیدن که سمیر با یک بی ام و چه تاخت و تازی در اتوبان راه انداخته،تازه مردم ایران فهمیدن پادشاه اتوبان ها کیه
Killer
۲۷ تیر ۱۴۰۳اکورا رو آوردن که فقط ژاپن کمتر آبروش بره وگرنه اکورا رو چه به این حرفا :))
amir
۲۷ تیر ۱۴۰۳باز خوبه ژاپن آبرو داره که یه آکورا رو بیارن نره
کره همونم نداره آیونیک رو اوردن یذره اعتبار نداشته واسش جمع کنه!!
علی جردن
۲۷ تیر ۱۴۰۳تنها کمبود و ایراد M2 نداشتن نسخه کروکش هست.
Absurd Hero
۲۷ تیر ۱۴۰۳آرمیچر دست کره رو گرفت تا بتونه بگه منم هستم ولی هنوزم عقده هاشو یادش نرفته:
«پخش صدای مصنوعی موتور و حالت شبیهسازی تعویض دنده»🤌
R@min
۲۷ تیر ۱۴۰۳متاسفانه باز هم موضوع کنترل مجلات توسط برندها، ماشینی که تو همین مجله از رقباش پایین تر اعلام شد و از طرفی با حضور GT3RS به عنوان محصول پرفورمنس سال انتخاب میشه !! چقدر خنده دار و احمقانه.
Taha Ayoobi
۲۷ تیر ۱۴۰۳حالا من که نمیدونم تا چه حد درسته اینکه میگن برند ها پول میدن، ولی خیلی بده واقعا چون آدم دیگه نمیدونه به کجا باید اعتماد کنه.
اون از جی دی پاور که میگن هیوندای پول داده بود، اینم از موتور ترند.
OM.01
۲۷ تیر ۱۴۰۳(متاسفانه باز هم موضوع کنترل مجلات توسط برندها)
سال 2022 و 2023 هم کلی شرکت کننده با قیمت های ارزان و پرفورمنس عالی بود اما به ترتیب 911 GT3 و C8 ZO6 برنده شدن
https://www.pedal.ir/vision/2022-motortrend-performance-vehicle-of-the-year/
https://www.pedal.ir/vision/motortrend-performance-vehicle-of-the-year/
حالا الان به بهونه های عجیب GT3 RS و 296 GTB رو برنده پرفورمنس سال انتخاب نکردن!
حالا به خاطر تبلیغات برقی ها لوسید ایر سافایر رو انتخاب میکردن منطقی بود اما واقعا دلیل برنده شدن M2 رو هرچی میخونم نمیفهمم
به صورت فول آپشن تا 50هزار دلار گلفR و تا 70هزار دلار آئودی RS3 و تا 80 هزار موستانگ دارک هورس با پکیج سوپرشارژر کارخانه ای انتخابم هست بعید میدونم بهتر از اینا باشه تو این رنج(سیویک تیپ R هم هست من خیلی دوسش ندارم حالا شاید اگه تجربه کردم نظرم عوض شد)
R@min
۲۷ تیر ۱۴۰۳باز هم جالبه طرف تو بررسی GT3RS گفته بود با این ماشین هر کسی می تونه رانندگی کنه الان میگه برای بیرون کشیدن توانش راننده حرفه ای میخواد !!
بعد جالبه به تاپاله ۱۷۵۰ کیلویی بیمر میگه کوچک و به دارک هورسی که تو ورژن اتوماتش ۵۰ کیلو سنگین تره میگه میگه کوپه بزرگ !!!! کی رو خر می کنن عاقلان دانند.
Scuderia Ferrari
۲۷ تیر ۱۴۰۳بیاییم از این به بعد BMW رو به دو بخش مجزا نقد کنیم
یک بخش شامل انجین ، پرفورمنس ، شاسی و دینامیک رانندگی و یک بخش هم طراحی !!
اگه طراحی رو در نظر نگیریم BMW محصولات کم نظیری میسازه و در اکثر کلاس هایی که حضور داره جزء بهترین هاست
Scuderia Ferrari
۲۷ تیر ۱۴۰۳اضافه کنم که BMW M2 بهترین و شایسته ترین انتخاب نبود و گزینه های به مراتب بهتری هم وجود داشت
اگه قرار به انتخاب شخصی بود ….
۱. پورشه 911GT3
۲. شورولت کوروت Z06
۳. فراری 296GTB
۴. مکلارن 750S
۵. فورد موستانگ دارک هورس
NGU
۲۷ تیر ۱۴۰۳کوپه های بی ام و از m2 تا m3 و m4 همیشه به عنوان ماشین راننده خطاب شدن
هیچ کدوم هم درگیر اعداد و ارقام نبودند ولی بهترین حس رو به راننده انتقال دادند و همینه که مهمه
کوپه های دیگه جای خود 911 جای خود ولی هیچ کدوم انگاری اون حس و حال کوپه های اسپرت بی ام و رو ندارن
شاید من اشتباه میکنم ولی مثل اینکه طرف وقتی پشت فرمون m3 میشینه بیشتر کیف میکنه تا یه فراری 296
مهم همین حس و عشقیه که آدم از ماشین میگیره گور بابای تایم پیست و 400 متر
BlackWing
۲۷ تیر ۱۴۰۳اوکی ولی تو یکی از این بخشهای ۶ گانه یعنی طراحی هیشکی پیشرفتی نمیبینه واسه BMW!
سهیل
۲۷ تیر ۱۴۰۳پرسیاه عزیز هیچکدوم از ۶ بخش پرفورمنس موتور شامل طراحی نمیشه. مگر اینکه شما به طراحی موتور هم علاقه داشته باشی
BlackWing
۲۷ تیر ۱۴۰۳سهیل جان شما مثینکه خطوط اول متن رو درست مطالعه نکردی ، گفت تو ۶ بخش بررسی میشه یکیش طراحی بود که گفتم بیامو اصلاً خوب کار نمیکنه
حسن
۲۷ تیر ۱۴۰۳ب ام و M 2 سلطان پرفورمنس دنیا
از نظر من با در نظر گرفتن قیمت و اعداد کوروت e ray تا اینجا بهترین خودروی دهی ی 30 قرن 21 هست
از نظر کلی بدون ممیزی و ازادانه فراری ۲۹۶ GTB
ولی خدایی نمیشه نظر کاربلدان این حوزه را نادیده گرفت بالاخره یه اکیپ متخصص زحمت کشیدن و تصمیم گرفتن
از نظر من با توجه به قیمت و اعداد عالیه
مجید
۲۷ تیر ۱۴۰۳ولی بین BMW های جدید طراحی M2 و M4 از بقیه جذابتره و البته من خودم به شخصه باهاش مشکلی ندارم و اوکیه.
M power
۲۸ تیر ۱۴۰۳منکه گفتم هرجا بیمر برای مسابقه بره اول میشه
شما باور نکردید
علی
۲۹ تیر ۱۴۰۳اگه بحث قیمت نبود. پورشه ۹۱۱ بی رقیب هست. و پادشاه پرفورمنس و شاه مهندسی هست اگه راننده خوبی باشی پورشه بهشتی هست که وعده داده شده
۱ بهترین عملکرد
۲بهترین هندلینگ
۳ بهترین چابکی و تیزی
۴ بهترین فرمان پذیری و داینامیک
۵ بهترین موتور و گیربکس
۶ بهترین شتاب و سرعت
۷ بهترین برند واصالت
۸ لامصب چسبندگی توی پیچ ها منحرف کردنش سخت هست