در رقابت انتخاب پیکاپ سال ۲۰۲۴ موتورترند شاهد نبردی تمام آمریکایی هستیم که شامل چهار پیکاپ مختلف از جنرال موتورز و فقط دو نماینده از فورد میشود.
پس از معرفی خودرو و شاسیبلند سال ۲۰۲۴ موتورترند، حالا نوبت به انتخاب پیکاپ سال رسیده است تا یکی از وانتهای فورد، شورلت و جیامسی، جایزهٔ کالیپر طلایی را با خود به خانه ببرد. جالب اینکه نبرد امسال برای کسب عنوان پیکاپ سال ۲۰۲۴ موتورترند بیشتر رقابتی خانوادگی بین وانتهای شورلت و جیامسی بوده و متأسفانه نسل جدید تویوتا تاکوما نتوانست به آزمون امسال برسد و باید خود را برای رقابت سال آینده آماده کند. البته در این جمع جنرال موتورزی، دو فورد هم حضور دارند. در رقابتهای انتخاب خودروی سال موتورترند، برخلاف مقایسههای معمول، خودروها نسبت به یکدیگر قیاس نمیشوند بلکه هر شرکتکننده برای دستیابی به جایزهٔ کالیپر طلایی طبق شش معیار کلیدی شامل پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، عملکرد، ارزش، ایمنی و مصرف سوخت ارزیابی میشوند.
شرکتکنندگان رقابت پیکاپ سال ۲۰۲۴ موتورترند
شورلت سیلورادو HD
زمانی که نسل جدید سیلورادو HD در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، بحثها در مورد این پیکاپ بالا گرفت زیرا هرچند شورلت تمام ارقام مهم برای خریداران پیکاپ یعنی قدرت، گشتاور، ظرفیت بار و ظرفیت یدک کشی را افزایش داد اما طراحی بیرونی بحثبرانگیز و کابین قدیمی انتقاداتی را به دنبال داشت. خبر خوب اما اینکه شورلت به این انتقادات توجه کرده و نسخهٔ بروز شدهٔ سیلورادو را برای مدل ۲۰۲۴ ارائه کرد که تمام این مشکلات را تا حد زیادی برطرف کرده است. علاوه بر این، شورلت حالا نسخهٔ ZR2 را هم برای سیلورادو HD ارائه کرده تا در کنار سیلورادو ZR2 و کلرادو ZR2، جمع پیکاپهای آفرودی این برند تکمیل شود. ZR2 در نسخهٔ 2500HD دو کابین با اتاق بار کوتاه با پیشرانههای ۶.۶ لیتری بنزینی یا دیزلی ارائه میشود و به لاستیکهای ۳۵ اینچی گودیر، کمکفنرهای مالتیمتیک DSSV و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب مجهز است.
F150 رپتور R قویترین پیکاپ حال حاضر بازار محسوب میشود. این نسخهٔ سوپرشارژ که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، برای حضور در رقابت انتخاب پیکاپ سال ۲۰۲۳ کمی دیر به بازار آمد و نسخهٔ فیسلیفت ۲۰۲۴ آنهم رقابت امسال را از دست داد. رپتور R بروز شدهٔ مدل ۲۰۲۴ به سپر ماژولار جدید و کمکفنرهای فاکس ارتقاءیافته با حالت دوگانه مجهز است. آیا این تغییرات پیکاپ هیولایی فورد را حتی از چیزی که هست بهتر کردهاند؟ احتمالاً اما تا سال آینده نمیتوانیم با اطمینان در این مورد حرف بزنیم و فعلاً باید به همان نسخهٔ قبلی اکتفا کنیم که پای به این رقابت گذاشته است.
فورد سری F سوپر دیوتی
دنیای پیکاپهای سنگین آهستهتر از دیگر کلاسهای پیکاپ پیشرفت میکند ولی با این حال، فورد سوپر دیوتی جدید را ببینید که در بهروزرسانی اخیر به ظاهر تازه، یک پیشرانهٔ V8 بنزینی جدید، یک موتور ۶.۷ لیتری V8 توربودیزل جدید با قدرت بیشتر و بهبودهای بیشماری مثل پلههای جانبی جدید مجهز شده است. بااینهمه، آیا سوپر دیوتی هنوز همان پیکاپ قبلی است؟ بله اما حالا بهتر شده هرچند که بهصورت تدریجی. سوپر دیوتی یکی از تنها دو فورد حاضر در رقابت پیکاپ سال ۲۰۲۴ موتورترند بود و با یکی از پیشرانههای جدید خود یعنی ۶.۷ لیتری دیزلی خروجی بالا به این رقابت آمد. این پیشرانهای گران اما فوقالعاده با ارائهٔ قدرت نرم است و با تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۲۷ نیوتن متر گشتاور، ۲۵ اسب بخار و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانهٔ دیزلی معمولی دارد. همچنین سوپر دیوتی میتواند تا ۱۸ تن را یدک بکشد که رقمی خیرهکننده است.
جیامسی کانیون
جیامسی مدتها تلاش کرده است تا محصولات خود را از همتایان شورلتی متمایز کند. در سال ۲۰۱۵، پیکاپ میان سایز کانیون این برند شاهد پیروزی برادر ارزانترش، شورلت کلرادو در رقابت پیکاپ سال موتور ترند بود. البته کانیون به همان اندازه خوب بود اما ویژگیهای کافی برای توجیه قیمت بالاتر خود را ارائه نمیکرد. نسل جدید کانیون اما بیشتر تلاش کرده است. همچنان وجه تمایز اصلی این پیکاپ از کلرادو طراحی بیرونی متفاوت و کابین لوکستر است اما تغییرات فنی قابلتوجهی هم وجود دارد. تمام پیکاپهای میان سایز جنرال موتورز از یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکنند اما درحالیکه این پیشرانه در کلرادو با سه خروجی مختلف ارائه میشود، کانیون بهصورت استاندارد از قویترین نسخه بهره میبرد که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیون متر گشتاور دارد. علاوه بر این، تمام نسخههای کلرادو به تعلیق بلندتری مجهز هستند.
هامر EV تنها پیکاپ الکتریکی رقابت امسال بود اما با توجه به اینکه برندگان رقابت پیکاپ سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هردو تمام الکتریکی بودند، امسال هم هامر میتوانست شانس بالایی برای پیروزی داشته باشد. البته این پیکاپ سال ۲۰۲۲ با نسخهٔ ادیشن وان در رقابت حضور داشت و نتوانست پیروز شود اما حالا با نسخهٔ 3X به میدان آمده است. این نسخه اما هیچ چیز جدیدی را نسبت به نسخهٔ ادیشن وان ارائه نمیکند و همچنان مثل قبل وحشی و چشمگیر است که البته همین موضوع بزرگترین مشکل هامر محسوب میشود. قیمت هامر 3X از ۱۰۶,۹۴۵ آغاز میشود و به سه موتور الکتریکی (یکی در جلو و دوتا در عقب) مجهز است که مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این پیکاپ الکتریکی همچنین از رینگهای ۲۲ اینچی با لاستیکهای ۳۵ اینچی بهره میبرد.
جیامسی سییرا HD
این پیکاپ با چهرهٔ تازه، توانایی یدک کشی بالا، افزایش قدرت، کابین کاملاً جدید و دیگر بروزرسانیها، بهترین نسخهٔ تاریخ سییرا محسوب میشود و حالا وارد رینگ رقابت پیکاپ سال ۲۰۲۴ شده است. برخلاف سیلورادو HD، سییرا در فیسلیفت اخیر مجبور نبود ظاهر خود را تغییر دهد زیرا همان ظاهر قبلی هم بسیار جذاب به نظر میرسید. ازهر زاویهای که به این پیکاپ نگاه کنید، با ویژگیهای ظاهری جسورانه مواجه میشوید اما در نسخهٔ دنالی آلتیمیت آزمایشی ما، جلوپنجرهٔ کرومی مشکی واقعاً تحسینبرانگیز بود.
شورلت کلرادو، پیکاپ سال ۲۰۲۴ موتورترند
پسازاینکه جنرال موتورز برای سه سال بازار پیکاپهای میان سایز را در اختیار تویوتا و نیسان قرار داد، شورلت در سال ۲۰۱۵ با نسل جدید کلرادو دوباره وارد این بخش شد و با پیشی گرفتن از رقبا توانست جایزهٔ کالیپر طلایی موتورترند را از آن خود کند. در سال ۲۰۲۳ نیز شورلت یک کلرادوی جدید دیگر را به بازار فرستاده و بازهم توانست افتخار سال ۲۰۱۵ را تکرار کند. این نسل روی شاسی برگرفته از سیلورادو ساخته شده و تنها با یک پیشرانه ارائه میشود که نمونهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کاملاً جدیدی است. این نسل همچنین برخلاف قبل فقط بهصورت دو کابین عرضه میشود زیرا خریداران کمی نسخهٔ تک کابین را انتخاب میکردند.
امسال نیز مثل سال ۲۰۱۵، شورلت کلرادو از رقبای میان سایز خود پیشی گرفته و در این رقابت نیز توانست با اختلاف زیادی پیکاپهای فول سایز را مغلوب کند. ارزش بالا در برابر قیمت، تواناییهای آفرود چشمگیر در تمام مدلها در عین حالی که برای استفادههای روزمره بسیار مناسب است، ظاهر خوب و تجهیزات زیاد باعث شدند کالیپر طلایی امسال به نسل جدید کلرادو برسد.
Deadman95
۲۴ آذر ۱۴۰۲انتخاب بین خوب و خوبتره اینجا،مهد پیکاپ های جهان
(Ali(chevynova
۲۴ آذر ۱۴۰۲ماشالاه امریکن پیک آپ بی نقص
ماشالاه شوی
ماشالاه جی ام
AMG
۲۵ آذر ۱۴۰۲یه کاری کردی اصلا تصویر پروفایلت رو میبینم بدون خوندن دیسلایک میدم
هادی چوپان
۲۹ آذر ۱۴۰۲به نازنینم
(Ali(chevynova
۲۴ آذر ۱۴۰۲ماشالاه شوی با اصالت
سگمنت وانت بهترین کلاس خودرویی هست و مثل همیشه امریکن کارز در اون موفق هستن و بی رقیب
فروش ۳ پیک آپ فورد سری اف ، شوی سیلورادو و دوج رم نشون از بی نقصی و محبوبیت این کلاس مهم خودرویی داره
ماشالاه امریکن کارز
ماشالاه شوی برنده پیک اپ سال
ماشالاه پشتوانه
amir
۲۴ آذر ۱۴۰۲فقط من از ماشالا های بی پایان این آقا خسته شدم؟
بمولا من عاشق آمریکایی هام ولی از دست ایشون خسته شدم از بس ماشالا ماشالا کرد دوتا کامنت متفاوت بزار الانم میخواد برگرده بگه ناراحتی نخون
ما عاشق تموم آمریکایی ها هستیم میدونم اصالت و خفنی و اینارم همه رو داره لازم نیست گوشزد کنی دائم
مهران
۲۴ آذر ۱۴۰۲باید گل ریزون کنیم بفرستیمش امریکاااااااه
ممد ژانگولر
۲۴ آذر ۱۴۰۲حق هامر بود خداوکیلی . ولی چون فاکتور قیمت خیلی مهمه شورلت اول شد . از سال دیگه منتظر جابجا شدن رنکینگها توسط سایبر تراک باشید . همرو یک لقمه میکنه ی دوغ و ماست موسیر هم روش
داک هادسون
۲۴ آذر ۱۴۰۲پادشاهی امریکن کارز در پیکاپ سازی .
(Ali(chevynova
۲۴ آذر ۱۴۰۲البته علاوه بر پادشاهی در وانت سازی در شاسی بلندها و کوپه های اسپورت هم خدا هستن
نمونش آمار فروش شاسی بلندهایی نظیر تاهو و سابربن و اکسپدیشن و اکسپلورر
یا فروش کوپه های اسپورتی نظیر موستانگ و چلنجر و کوروت
مهران
۲۴ آذر ۱۴۰۲این آماری که میگی برای خود آمریکاست…که ذات و روحیهی مردمش اینطور مدل هارو میطلبه
(Ali(chevynova
۲۴ آذر ۱۴۰۲امریکا مهمه دیگه بازارش
بقیه اهمیت نداره
Mercedes-Benz
۲۴ آذر ۱۴۰۲از هامر از همه بیشتر خوشم اومد
در ضمن دیگه تسلا فنا نیان راجع به سایبرتراک نظر بدن حتی عرضه ی رقابت با پیکاپ های ضعیف ترو ارزونتر رو هم نداره با این قیافه زشتش
F22RAPTOR
۲۴ آذر ۱۴۰۲انتخاب بسیار شایسته
پیام
۲۴ آذر ۱۴۰۲واقعا آدم بگه کدوم بهتره! همه عالی
۲۴ آذر ۱۴۰۲اریسان ۲
در این لیست نیست
سایپا ۱۵۱ با چراغ روز
چرا نیست
این لیست بدون این خودرو ها ناقص است
𝐀𝐥𝐢
۲۴ آذر ۱۴۰۲عاشق پیکاپ های آمریکایی ام همشون خیلی جذابن
𝐀𝐥𝐢
۲۴ آذر ۱۴۰۲البته بجز سایبر تراک
Mercedes-Benz
۲۴ آذر ۱۴۰۲حیف آلمانی ها دیگه پیکاپ نمی زنن وگرنه این لیست خیلی فرق داشت 🙂
(Ali(chevynova
۲۴ آذر ۱۴۰۲اره مثل ایکس کلاس بنز که اونقدر موفق بود که بعد ۲ سال از رده خارج شد
بعد ۱۳۰ سال هنوز توان ساخت یه پلتفرم رو نداشت و رفت از نیسان گدایی کرد و همه اینها هم باعث نشد موفق بشه
ARMAN سابق
۲۴ آذر ۱۴۰۲آره آلمانم پیکاپ زد که تهش هیچ ….. نشد.
تازه پلتفرمش مال نیسان بود و اصلا آلمانی نبود
پادشاه بلامنازع پیکاپ فقط آمریکاس و تمام و آلمان بهتره بره همون سدان اسپرتشو که توش مهارت داره بزنه که دیگه گند بالا نیاره.
پس دیگه نیاین در مورد پیکاپ آلمان آلمان کنین چون آلمان هیچ تخصصی تو پیکاپ نداره همه هم اینو میدونن جز یه مشت بچه سال مثل تو
سوشیانت
۲۴ آذر ۱۴۰۲آلمانی ها نه تنها تو پیکاپ ها بلکه تو سدان ها و شاسی بلند ها و سوپر اسپرت ها هم حریف آمریکایی ها نمیشن
Mercedes-Benz
۲۴ آذر ۱۴۰۲متعصب یه سدان یا اس یو وی یا یه سوپر اسپرت امریکایی بگو از آلمانی بهتر باشه
اصن من چرا دارم با بیسوادترین و متعصب ترین کاربرا بحث میکنم
ببین چند سال دیگه آلمانی ها هم پیکاپ های جدید میزنن اونوقت حالتون گرفته میشه🙂
R@min
۲۴ آذر ۱۴۰۲جی ام تو این دو ماه اخیر سر این و بلیزر برقی تبلیغات سنگینی کرده. پیکاپ فوق العاده ای هست اما نسل جدید سری فورد سوپر دیوتی لیاقت بیشتری داشت.
محمد سادق
۲۴ آذر ۱۴۰۲سلام جمشید
جیجی ام سی هامر بهتر است یا فورد سری F بهتر است
Anti BTS
۲۴ آذر ۱۴۰۲پیکاپ های غول پیکر ، اثر انگشت صنعت خودروی آمریکاست .
تنها یه برند غیر امریکایی در پیکاپای میان سایز و فول سایز تونست دوام بیاره و خودشو نشون بده اونم تویوتا با مدل تاکوما و توندرا بود ؛ گرچه اونم همیشه زیر سایه آمریکاییا بوده و هست .
ARMAN سابق
۲۴ آذر ۱۴۰۲خدایی عظمت سری F سوپر دیوتی و سیلورادو HD رو ببینید
قابل مقایسه با هیچ پیکاپ استاندارد جدیدی از هیچ لحاظی نیست.
یکی از دلایلی که پیکاپ آمریکایی رو کلا به ژاپنی ترجیح میدم همینه
ابعاد بزرگ
Mercedes-Benz
۲۴ آذر ۱۴۰۲مشکوکه چون ژاپنیا نیستن
ARMAN سابق
۲۴ آذر ۱۴۰۲ژاپنیها اصلا در برابر اینا عددی نیستن
بعدم کی گفته اصلا تو بیای نظر بدی؟
برو زیر همون پستای آلمانیا نظر بده چون هیچی بلد نیستی
Absurd Hero
۲۴ آذر ۱۴۰۲این کری هارو میتونی برای جایی جز بازار کشور خودشون هم بخونی؟
Amir
۲۴ آذر ۱۴۰۲جیپ کجاست پس؟
رومانی>چین>فرانسه
۲۴ آذر ۱۴۰۲ریون چی
مازیار
۲۴ آذر ۱۴۰۲بهترین دلیل برای انتخاب پیکاپ فورد، رکورد حیرت انگیز پرفروش ترین اتومبیل امریکا برای چند دهه متوالی هست
البته با موتور V8 توربودیزل
yaghoub
۲۴ آذر ۱۴۰۲سی یرا انتخاب معقولیه
فرامرز
۲۴ آذر ۱۴۰۲فورد سری F سوپر دیوتی چه ابهتی داره🤌🤌
sina
۲۴ آذر ۱۴۰۲برنده که مشخصه ولی انتظار داشتم توندرا تو فینالیست ها باشه
ARMAN سابق
۲۴ آذر ۱۴۰۲خدایی توندرا از چه لحاظی با اینا علی الخصوص سوپر دیوتی و HD قابل مقایسه هستش؟؟؟
موتور؟ ابعاد؟ فضا سازی؟ تنوع پیشرانه ؟؟
هر مقایسه ای هم که شده بین توندرا و آمریکاییا همیشه آخر شده توندرا و من جا های زیادی چه تو پدال چه تو مجله ماشین دیدم
Anti BTS
۲۴ آذر ۱۴۰۲همین توندرا در ۵ سال اخیر مجموعا بیش از نیم میلیون دستگاه فروش داشته پس نباید دست کم گرفتش .
سالهاست به خوبی تونسته آمریکاییا رو علاقمند خودش کنه و بخشی از بازار رو تصاحب کرده .
ARMAN سابق
۲۴ آذر ۱۴۰۲من نمیگم بده در حد خودش خوبه ولی با آمریکاییا قابل مقایسه نیست
ژاپن تو پیکاپ متوسط و کامپکت بهتر می تونه رقابت کنه
امیر دهقان
۲۴ آذر ۱۴۰۲تاندرا سال قبل تو این رقابت بود
هرسال فقط وانتهای جدید بازار در این رقابت شرکت داده میشن
https://www.pedal.ir/vision/2023-motortrend-truck-year/
زیزیگولو
۲۴ آذر ۱۴۰۲مگه آمریکاییا تو زمینه پیکاپها رو دست هم دارن؟
blackwing
۲۴ آذر ۱۴۰۲یکی از یکی بهتر و جذاب تر…
رپتور R و هامر انتخاب من 🤙🏼
M power
۲۵ آذر ۱۴۰۲من طرفدار BMW هستم ولی خداییش
رو دست پیکاپ امریکایی ندیدم و نخاهم دید
Ali
۲۵ آذر ۱۴۰۲کاربر Mercedes Benz
سدان رو نمیگم البته سدان بنزینی
تو سدان برقی :
کادیلاک سلستیک
تو SUV :
کادیلاک اسکالید
لینکلن نویگیتور
جیپ گرند واگنییور L
تو کراس اوور ها :
جیپ گرند چروکی L
که البته این خودش SUV هست ولی نسبت به ۳ شاسی بلند بالا ابعادش کم هست واسه همین گفتم کراس اوور
تو سوپر اسپرت ها :
شورولت کوروت C8 Z06
فورد GT
داج Viper
تو کوپه های اسپرت :
فورد موستانگ شلبی GT500
بسته یا بگم دیگه 😂😂😂
Mercedes-Benz
۲۷ آذر ۱۴۰۲سلستیک یه فرغون چینیه با قیمت نجومی
EQS amg با قیمت نصف از هر لحاظ بهتره پرفورمنس تکنولوژی لوکس بودن و…
تو suv هم اون اشغالهای امریکایی با اون اسمای مسخرشون عمرا حریف gls600 و ix بشن
توی سوپراسپرت هم اصن مگه میشه کوروت و بقه اون ماشین های مسخره امریکایی رو با ۹۱۱ و بلک سریز مقایسه کرد
امریکایی یه قرن عقبن از آلمانی ها
حالا علی حرفی برا گفتن داری🤣🤣😂😂😂