شاید برای ما در ایران قابلباور نباشد اما هماکنون میتوان خودروهای با مدل حدود ۲۰۱۲، کارکرد حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر و قدرت بیش از ۳۰۰ اسب بخار را با قیمتی زیر ۱۰ دلار در دنیا خریداری کرد.
هرچند به دلیل کمبود عرضهٔ خودروهای نو قیمت نمونههای کارکرده افزایش یافته اما با کمی جستجو هنوز هم میتوان خودروهای قدرتمندی را با قیمت مناسب پیدا کرد. ازاینرو، در ادامه قصد داریم خودروهای ۳۰۰ اسب بخاری که میتوان با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار خرید را معرفی کنیم. خودروهایی که در ادامه خواهید دید حدود ۱۰ سال سن دارند که یعنی مدل ۲۰۱۲ با یک سال بالا یا پایین هستند. کارکرد این خودروها نیز چیزی بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار کیلومتر است و همهٔ آنها در شرایط خوب و سالمی قرار دارند.
شورلت کامارو LS مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۲۷۲ دلار
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۳۱۲ اسب بخار |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۰ ثانیه |
قبلاً میشد با زیر ۱۰ هزار دلار یک شورلت کاماروی کارکردهٔ هشت سیلندر خرید اما شرایط تغییر کرده است و حالا با این پول چیزی قویتر و بهتر از یک LS شش سیلندر مدل ۲۰۱۱ نمیتوان پیدا کرد. بااینحال، این مدل با ۳۱۲ اسب بخار قدرت از موستانگ V6 همدورهٔ خود که ۳۰۵ اسب بخار قدرت داشت قویتر است. همچنین این مدل بهترین طراحی کامارو را دارد و هنوز از ظاهر بحثبرانگیز نسخههای بعدی خبری نیست.
ساب ۵-۹ آئرو مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۸,۹۳۶ دلار
پیشرانه | ۲.۸ لیتری V6 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۳ ثانیه |
این خودرو در سالهای پایانی فعالیت ساب تولید میشد و طراحی کاملاً جدیدی داشت. نسخهٔ پرچمدار ۵-۹ که آئرو نام دارد، یک سدان سوئدی زیبا با پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری V6 توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت است. این ماشین حتی از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهره میبرد و گزینهٔ مناسبی برای شهرهای بارانی و برفی است. البته ازآنجاییکه ساب دیگر وجود ندارد، ممکن است یافتن قطعات مشکل باشد اما این بهای اندکی برای رانندگی با خودرویی واقعاً منحصربهفرد است.
بامو 550i مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۷,۹۳۲ دلار
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه |
در نسل F10 بامو سری ۵ پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V8 نسل قبلی با یک نمونهٔ ۴.۴ لیتری کوچکتر اما توربو جایگزین شد و قدرت را از ۳۶۰ به ۴۰۰ اسب بخار افزایش داد. این تغییر شتاب خودرو را نیم ثانیه بهبود بخشید. در نسل F10 همچنین شاهد ورود گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، فرمان برقی و سامانهٔ چهارچرخ محرک به سری ۵ هم بودیم. هماکنون یک نمونه از این ماشین با کارکردی حدود ۱۳۵ هزار کیلومتر با قیمت زیر ۸ هزار دلار پیدا میشود.
کرایسلر 300C مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۱۰۵ دلار
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۶۳ اسب بخار |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه |
کسانی که به دنبال یک سدان بزرگ محرک عقب هستند میتوانند کرایسلر 300C مدل ۲۰۱۲ را انتخاب کنند. این ماشین زیر کاپوت یک موتور ۵.۷ لیتری V8 همی با ۳۶۳ اسب بخار قدرت دارد. هرچند 300C حدود یک دهه سن دارد اما از تکنولوژیهای پیشرفتهای مثل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ ۸.۴ اینچی با سیستم محبوب Uconnect بهره میبرد که باعث میشوند حتی با استانداردهای امروزی هم مدرن به نظر برسد.
دوج چارجر مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۹۳۴ دلار
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۷۰ اسب بخار |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۸ ثانیه |
دوج چارجر در سال ۲۰۱۱ بهروزرسانی بزرگی را تجربه کرد و وارد نسل هفتم یا کنونی خود شد. این تغییر با ارائهٔ نسخههای قویتری مثل R/T همراه بود که قدرت موتور ۵.۷ لیتری V8 را به ۳۷۰ اسب بخار رساند. این ماشین همچنین ظاهر جذابی هم دارد و هرچند قیمت خودروهای کارکرده افزایش پیدا کرده اما هنوز هم میتوان یک چارجر نسل هفت را با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار پیدا کرد.
فورد تاروس SHO مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۹۳۴ دلار
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه |
کسانی که به دنبال خودروهای پرفورمنس هستند معمولاً توجهی به فورد تاروس ندارند اما نسخهٔ اسپرت SHO این ماشین در سال ۲۰۱۰ دوباره متولد شد و یاد مدلهای مشهور دههٔ ۸۰ و ۹۰ را زنده کرد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربو مجهز بود که ۳۶۵ اسب بخار قدرت داشت. برای تاروس SHO پکیج پرفورمنس هم قابل سفارش بود که ارتقاءهایی مثل ترمزهای بهتر، تغییراتی در فرمان و حالت اسپرت در سیستم کنترل پایداری را به همراه داشت.
هیوندای جنسیس مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۷۳۱ دلار
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۳۰ اسب بخار |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۹ ثانیه |
هیوندای جنسیس در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و تا سال ۲۰۱۲ با پیشرانهٔ عظیم ۵ لیتری V8 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت به بازار عرضه میشد. برای مقایسه، این نیرو ۳۰ اسب بخار از نسل اول دوج وایپر بیشتر است. هیوندای همچنین نسخهای بنام R-Spec را هم از این خودرو ارائه کرد که سریعتر و اسپرتتر بود اما متأسفانه بالاتر از مرز قیمتی ما قرار میگیرد و بنابراین باید به همان نسخهٔ معمولی با هندلینگ خوب، قدرت بالا و تکنولوژیهای مناسب بسنده کنیم.
اینفینیتی G37 S کوپه مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۱۰,۰۷۱ دلار
پیشرانه | ۳.۷ لیتری V6 |
قدرت | ۳۳۰ اسب بخار |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۴ ثانیه |
مطمئناً هماکنون میتوان یک اینفینیتی G37 کوپه با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار پیدا کرد اما اگر مدل اسپرت S را در نظر بگیریم باید سراغ نمونههایی با کارکرد بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر برویم. این نسخه از ترمزهای بزرگتر، رینگهای بزرگتر، گیربکس شش سرعتهٔ دستی و سیستم تعلیق اسپرتتر بهره میبرد و به لطف موتور ۳.۷ لیتری ۳۳۰ اسب بخاری ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید.
جگوار XF سوپرشارژ مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۸,۶۲۳ دلار
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۹ ثانیه |
قویترین خودرویی که میتوان با زیر ۱۰ هزار دلار خرید جگوار XF سوپرشارژ است که موتور ۵ لیتری V8 آن با کمک سوپرشارژر ۴۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. البته محصولات جگوار به قابلیت اطمینان پایین شهرت دارند اما اگر بتوان نمونهای تمیز و سالم از آن را پیدا کرد گزینهٔ خوبی خواهد بود. همچنین جگوار در سال ۲۰۱۱ سدان XF را فیسلیفت کرد که باعث شد ظاهر بسیار جذابی پیدا کند.
بامو 335i کوپه مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۲۹۰ دلار
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۱ ثانیه |
یک سال پیش از آنکه باواریاییها سری ۳ کوپه را کنار بگذارند و سری ۴ را جایگزین آن کنند، میشد 335i کوپه را خرید. این یک کوپۀ لوکس پرفورمنس منطقی بود که با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت، گیربکس شش سرعته دستی و انتقال قدرت محرک عقب، رانندگی جذابی داشت. هماکنون با زیر ۱۰ هزار دلار میتوان نمونهای با کارکرد حدود ۱۴۰ هزار دلار از این خودرو پیدا کرد.
هیوندای جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۳
قیمت: ۹,۳۶۹ دلار
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V6 |
قدرت | ۳۳۳ اسب بخار |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه |
هیوندای جنسیس کوپه نهتنها برای مدل ۲۰۱۳ فیسلیفت شد و ظاهر جدیدی پیدا کرد بلکه به موتور ۳.۸ لیتری قویتر هم مجهز شد که ۳۳۳ اسب بخار قدرت داشت. این ماشین با موتور V6 و انتقال قدرت محرک عقب میتواند ظرف تنها ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. در حال حاضر میتوان یک جنسیس کوپهٔ تمیز با کارکرد ۱۳۰ هزار کیلومتر را با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار پیدا کرد.
کادیلاک CTS کوپه مدل ۲۰۱۴
قیمت: ۹,۰۳۴ دلار
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۳۱۸ اسب بخار |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۰ ثانیه |
هرچند در سال ۲۰۱۴ نسل جدید کادیلاک CTS سدان به بازار آمد اما تولید نسخهٔ کوپهٔ نسل قبلی همچنان ادامه داشت. این ماشین کوپهٔ لوکسی با ظاهر جذاب و یک موتور ۳.۶ لیتری V6 زیر کاپوت بود که ۳۱۸ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب تحویل میداد. هماکنون نمونههای تمیز CTS کوپه با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار پیدا میشود.
فورد موستانگ مدل ۲۰۱۵
قیمت: ۱۰,۹۳۸ دلار
پیشرانه | ۳.۷ لیتری V6 |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه |
هرچند این خودرو زیر ۱۰ هزار دلار قیمت ندارد اما تنها چند صد دلار بالاتر این مرز است. هماکنون میتوان در بازار یک موستانگ V6 مدل ۲۰۱۵ با کارکردی در حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر را با قیمت زیر ۱۱ هزار دلار پیدا کرد. همچنین با عرضهٔ نسل جدید مدل ۲۰۲۴ به بازار، قیمت نمونههای نسل قبلی کاهش پیدا خواهد کرد. این ماشین از آخرین موستانگهای V6 محسوب میشود زیرا فورد در سال ۲۰۱۷ موتور شش سیلندر موستانگ را حذف کرد.
RENAULT5
۱۳ اسفند ۱۴۰۱بهترین کار اینه یکم بزاری رو پولت جدیدشو بخری
اینا مالیاتشون زیاده
قطعاتشون هم سخت پیدا میشه وقیمتش بالاست
TESLA
۱۳ اسفند ۱۴۰۱تموم شد !! خیلی تاثیر گذار بود 😒😒👎👎👎
RENAULT5
۱۳ اسفند ۱۴۰۱یعنی ماشین دسته دوم رو به ماشین نو ترجیح میدین؟
خسته نباشین
Reza Waffen SS
۱۳ اسفند ۱۴۰۱متن رو خوندین یا همینطوری یه چیزی نوشتین ؟؟؟
shetab-car
۱۳ اسفند ۱۴۰۱جدی متن رو خوندید ؟
قیمت ها رو دیدید ؟ با این قیمتها کجا میشه نو اینا یا مثلا مدل سالش رو خرید ؟
میراژ صفر هم نمی دن با 10 هزار دلار
RENAULT5
۱۴ اسفند ۱۴۰۱از مالیاتش خبر دارین
یا وضع پیدا شدن قطعاتشون؟؟؟؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ اسفند ۱۴۰۱میبینی حجم دیسلایکهات رو.میدونی که برا چیه.بیا سمت درست تاریخ.
mercedes
۱۳ اسفند ۱۴۰۱یه بار دیگه مقاله رو بخون
کیان
۱۳ اسفند ۱۴۰۱دوست عزیز خودرو حداقل در کانادا اینطور هست ک اگر 10 سال از تولید گذشته باشه، یه سری مالیاتها رو دیگه شاملشون نمیشه !!!
ماشینهای قدیمی هم حتی تو همین ایران خودمون هم قطعاتشون از دبی برات میارن ولی گرونه، ولی یه جایی مثه اروپا و امریکا قطعات اصلی و نمایندگی براحتی حتی برای مدل 20 سال پیش بهت براحتی تحویل میده !!!
این ماشینها همه گفته زیر 10 هزار دلار ، شما یه ماشین الکی با پایینترین آگشن بخوای بخری 20.000 تا برات اب میخوره، پس خیلی بیشتر از یکمی باید هزینه کنی 6 سیلندر یا بیشتر سوار شی
اینکه اینها پر استهلاک هستن شکی توش نیست، ولی یه سریاشون برای یه سری افراد جذاب هستن، طرف دست به آچار هم باشه میخره و لذتش و میبره
Navid_a.j
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ملت از خرجشون خبر ندارن. برای همینه قیمت اینا اینقدر پایینه. مثلا فقط تعمیر گیربکس همین ب ام و سری 3، چیزی حدود 15 هزاردلار خرج برات بر میداره. بقیه ش رو هم هیمن جور حساب کن. یه ماشینو میخری 10 هزارتا، همینقدر دیگه هم باید خرجش کنی که بتونی روزانه ازش استفاده کنی. به علاوه این که بیمه گرونتری هم باید براشون پرداخت کنی.
ماشین کارکرده در امریکای شمالی به جز تویوتا و هوندا، ارزش خرید ندارن. بهتره با همین پول بری یه ماشین صفر رو فایننس کنی.
MC20
۱۴ اسفند ۱۴۰۱نوید جان هر چند بهتر از من میدونی ، اما بازهم دوست دارم بگم که : دو سه ساله فضای کامنت های پدال این جوری شده که وقتی از روی تجربه حرف درست و حق رو میگی دیسلایک بارون میشی … شما از بازار اونجا ( کانادا ) داری اطلاعات میدی … این ور ، یه نفر که هنوز یک بار هم از کشور خارج نشده ، داره به شما دیس میده … نوید جان اوضاع خیلی خیطه …
M
۱۴ اسفند ۱۴۰۱هزینه تعویض گیربکس همون سری ۳ مدل ۲۰۱۲ نهایتا ۶هزار دلاره ، تعمیر هم خیلی بشه ۳هزار تا
نمیدونم چه اصراری دارین دروغ تحویل ملت بدید !
iman1199
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ماشینای اروپایی و امریکایی هم داریم که از همه ارزش خرید بالاتری دارن و کم استهلاک تر و بادوام تر از از هر توویتا و هندا زاپنی هستن
ولی به قول m عزیز، بعضیا دوست دارن دروغ تحویل ملت بدن و این واقعیت ها رو نبینن و هرچی که خودشون دوست دارن بگن
پس ما هم واقعیتش رو بعد از اون در نهایت میگیم که بالاتر گفتم
RENAULT5
۱۴ اسفند ۱۴۰۱بله احسنت
نمیدونن چقدر این ماشینا دردسر داره
یه اشکودا فابیا صفر از اینا بهتره
iman1199
۱۴ اسفند ۱۴۰۱موارد مختلفی میتونه وجود داشته باشه نمیشه برای همه موارد یه نسخه بپیچید درمواردی ماشین صفر اقتصادی بهینه تره و در مواردی دیگه هم ماشین کارکرده یه چیز دیگست ولی در کل اون موردی که نوید به اشتباه گفتن رو رد میکنیم چون نظر قطعی اشتباهی داده بود و نادانسته و از روی دلخواه خودش نظر داده بود پس بنابر این گفتیم که ماشین های کارکرده اروپایی و امریکایی برتر هم داریم که از بهترینها هستن و تو دو آمار بیشترین ارزش خرید خودروی کارکرده
و کمترین افت قیمت خودروهای کرکرده هم از بهترینها بودن در کل اونجا برای ماشین بازا بهشته و هرکاری که بخوان میتونن انجام بدن همه چیز هم در دسترسشون هست
Navid AJ
۱۴ اسفند ۱۴۰۱MC20 من لایک و دیسلایک برام مهم نیس. چیزی که دیدم یا منبعش رو دارم رو میگم. حالا کسی که نمیخواد قبول کنه، ب خودش مربوطه. حتی وقتی میگی سواری امریکایی، اصلا اون کیفیت مد نظرتو نداره، نمیفهمن چی میگی. دوستی که گفت هزینه تعمیر 3 هزارتاس، بله. بستگی به موردش داره. من اون قیمتی که گفتم، دقیقا برای رفیق خودم اتفاق افتاد، گیربکس 340 مدل 2016، با هزینه قطعات و لِیبرکاست، 14000تا (که 13% هم باید مالیات اضافه کنی بهش). حالا یکی دیگه یه رقم دیگه بهت میده دلیل نمیشه ک من دروغ بگم. نفعی برام نداره و فرقی هم نمیکنه شما حرفمو باور کنی یا نکنی.
یا مثلا میگم بیمه ماشین در تورنتو، مینیمم 250 دلار در ماهه و معمولش برای کسی که تازه ماشین میگیره، تا 500 دلار در ماه یه رقم عادیه، باز میگن داری دروغ میگی.
فقط پیش خودت بگو نفع من چیه؟ گوگل هم هست، یه سرچ بزن همه چی دستت میاد.
iman1199
۱۵ اسفند ۱۴۰۱شما وقتی یه حرفی رو قطعی میزنی دروغ حساب میشه کسی هم نگفته خواستی دروغ بگی مسئله اینه که چون موارد مختلف هستن نمیشه قطعی یه چیزی رو گفت پس تک بعدی و فقط یک مورد رو نباید ببینید برای همین حرف اشتباه حساب میشه چون فقط همین که گفتی نیست و همیشه برعکس اینها هم هست برای هر هدفی هم خودروها رو میخرن مثل اینجا نیست که لنگ زندگی باشن مردم اونجا خودورو رو میخرن واسه تیونینگ برای کار برای تفریح برای آفرود کلا یه ماشین جداگانه میخرن مثل یه جیپ ارتقا میدن میرن آفرود حالشو میبرن
MC20
۱۵ اسفند ۱۴۰۱نوید جان … از موتور سری 50i بدی هاشو گفتم که bmw سر 2 سال ، کد قبلیش رو کنار گذاشت … یارو ریپلای کرده میگه خودتی !!!!!! … یا توی یک کامنت به ممد ژانگولر میگم 3 ماه پیش یوکان دنالی گذر دیدم … یارو اومده ریپلای کرده میگه ورودش ممنوعه … تو چه جوری دیدی … عجب !!!! … ما رو دروغگو که کرد … به قول تو از خودش نمیپرسه من با 39 سال سن ، چرا باید دروغ بگم ؟ چه نفعی برام داره ؟ از این به بعد برای پیاده روی هم باید گوشیم رو ببرم هرچی دیدم ، عکس بگیرم و آپلود کنم تا اینا باور کنند … قبلا هم گفتم اوضاع خیلی خیطه …
iman1199
۱۵ اسفند ۱۴۰۱برای همین میگیم که اینقدر قطعی نظر ندن چون حرفش اشتباه از آب در میاد و مشخصه که دلخوا و باب میل خودش نظر داده
شایان
۱۷ اسفند ۱۴۰۱همینطوره
علی
۱۳ اسفند ۱۴۰۱فقط کرایسلر ، دوج و اینفینیتی را انتخاب میکنم . بخاطر موتور کم دردسر تنفس طبیعی
Ghost
۱۹ اسفند ۱۴۰۱دوست عزیز از مالیات شما فقط یه چیزی شنیدی و اینجا داری ول میدی. فقط تو این مملکت هست که یه دری وری رو با اعتماد به نفس میتونی بگی. حداقل یه بار پاتو ازین جهنم دره بزار بیرون از یه نفر درباره مالیاتی که میگی رو بپرس بعد اینجا نظر بده واسه خودت.
MC20
۱۳ اسفند ۱۴۰۱برای این مدل 2012 550i BMW که می دونم 8000 دلار هم زیاده … اصلا بگو 800 دلار … این کد موتور بعد 2 سال در 2013 کنار گذاشته شد … مجانی هم دادن نباید بگیرین :)) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..2011-2013 550i, 550i xDrive N63B44O0, 4.4L V8 Twin Turbo
2014-2016 550i, 550i xDrive N63B44O1 (N63TU), 4.4L V8 Twin Turbo with Valvetronic
❤BMW❤
۱۴ اسفند ۱۴۰۱خودتی 😆
MC20
۱۴ اسفند ۱۴۰۱در حالی که موتور N63 ایرادات کمی نداشت و یکی از موتورهای پراستهلاک بی ام و در سالهای اخیر است، اما به نظر میرسد که هیچ یک از مشکلات مربوط به N63 در موتور S63 دیده نمیشوند و حتی هیچ یک از خودروهایی که از موتور S63 استفاده کردهاند تا به حال شامل فراخوان در بخش پیشرانه نشدهاند. به نظر میرسد که مشکلات موتور N63 در S63 یا بسیار کمرنگ شدهاند، یا اینکه کاملاً رفع شدهاند. در نتیجه میتوان گفت که خریداران مدلهای امپاور خودرویی مطمئنتر و با دوامتر از بی ام و های کد 50i خریدهاند. موتور S63 در بسیاری از بخشها با موتور N63 یکسان است. اصلیترین تغییر این موتور مربوط به توربوشارژرهای تویین اسکرول Garrett MGT2260DSL و مانیفولد اگزوز ارتقا یافته آن هستند. توربوشارژرهای تویین اسکرول (یا دو مجرایی) دارای دو ورودی هستند که هر یک به نقطه متفاوتی روی توربین منتهی میشوند. این مساله باعث میشود تا توربین سریعتر چرخیده و به این ترتیب تاخیر توربوشارژر کاهش پیدا کند. فشار بوست توربوهای موتور S63 در مقایسه با N63 نیز با 50 درصد افزایش به 17 psi رسیده است.به دلیل عملکرد بالاتر توربوها در این موتور، ضریب تراکم موتور نیز به 9.3 به 1 کاهش یافته است. M Power همچنین اقدام به طراحی دوباره سرسیلندر کرده تا مقاومت بالاتری در برابر حرارت داشته باشد و زمانبندی و لیفت سوپاپها را نیز دوباره تنظیم کرده تا موتور عملکرد بهتری داشته باشد.در این موتور پیستونها، میللنگ و شاتونها نیز تقویت شدند و ضریب تراکم موتور به 10 به 1 افزایش پیدا کرد. دلیل افزایش ضریب تراکم موتور در این نسخه استفاده از پیستونهای جدید ساخت Mahle بود. فشار بوست نسخه TU نیز از 17 psi به 22 psi رسید. در نتیجه این تغییرات، دور موتور مجاز پیشرانه هم از 6800 دور به 7200 دور بر دقیقه افزایش پیدا کرد. برای کنترل موتور در این نسخه از ECU ساخت بوش به نام MEVD17.2.8 استفاده شده است. برای کنترل زمانبندی سوپاپها در این موتور، از سیستم VANOS دوگانه بهینهسازی شده استفاده میکند که میتواند سوپاپ هوا را تا 70 درجه و سوپاپ دود را تا 55 درجه تنظیم کند.
Graham
۱۳ اسفند ۱۴۰۱چی میشه اینا وارد بشن ای خدااا
hamid
۱۳ اسفند ۱۴۰۱موستانگ ۲۰۱۵ ، ۶۰۰ میلیون
این حجم از ظلم به ما …
صادق پور
۱۴ اسفند ۱۴۰۱سرچ کردم، قیمت جنسیس 2012 کارکرده تو تهران 3.5 تا 4 میلیارد است
یعنی حدود 7 برابر قیمتی که اینجا گفته
TESLA
۱۳ اسفند ۱۴۰۱این ماشین ها آرزوی جوانان ایرانی هستن که متاسفانه اگر وضع کشور همینطوری باقی بمونه باید با آرزو هاشون زیر خاک برن ، خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو
TESLA
۱۳ اسفند ۱۴۰۱جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۳ : ۹۴۰۰ دلار ( یعنی با حساب دلار تخیلی ۵۴ هزار تومانی باز هم از ۲۰۶ تیپ ۲ ارزون تره ) 🤦♂️
Souls_Master
۱۳ اسفند ۱۴۰۱فورد👌
زیزیگولو
۱۳ اسفند ۱۴۰۱اصلاً نمیخواد پول بدین!!! یه سر برین امارات و یه راست برین پارکینگ و قبرستون خودروها و یه ماشین سوپر اسپرت شیک واسه خودتون انتخاب کنین
https://www.pedal.ir/various/%D8%AF%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B4%D8%AF%D9%87/
Hakan Tirmasol
۱۳ اسفند ۱۴۰۱اونا بخاطر فرار مالیاتی یا خسارت یه گوشه افتادن .
نمونه های سالم و قابل استفاده ، توسط دولت به مزایده گذاشته میشه .
مفتکی نیس که .
زیزیگولو
۱۳ اسفند ۱۴۰۱منظور من بیشتر کنایه زدن بود
AMANTE
۱۳ اسفند ۱۴۰۱برای مقایسه قیمت جنسیس سدان در پایین ترین حالت الان توی ایران تقریبا ۶۰ هزار دلاره!
علی
۱۴ اسفند ۱۴۰۱تازه شش سیلندره تو ایران توی بازار امریکا جنسیس هشت سیلندر پنج لیتری هست
Hamilton1970
۱۴ اسفند ۱۴۰۱تازه اونم ۳.۸ شش سیلندر نه ۵ لیتری V8💔🙂
احمدرضا
۱۳ اسفند ۱۴۰۱چارجر
mercedes
۱۳ اسفند ۱۴۰۱بیمر550i
7هزار دلار با ارز 55000 تومان تقریبا حدود410 میلیون تومن حتی قیمتش از پرشیا کم تره
محمد
۱۳ اسفند ۱۴۰۱جذابیت از این لیست میباره ، تازه دوستان همین ماشین های کارکرده رو هم میتونید قسط بندی کنید بدون پیش پرداخت یا پیش پرداخت کم فقط کافیه از کمپانی های معتبر ماشین های کارکرده یا خود نمایندگی بخرید . قبلا میشد همین ماشین هارو دو سه هزار دلار ارزون تر هم خرید به خاطر تورم قیمتشون بالا رفته ، امیدوارم به زودی این ماشین ها به وسایل عادی تو خیابون هامون تبدیل بشه و کسی حسرت یه زندگی خوب رو نخوره .
کلنل
۱۳ اسفند ۱۴۰۱بهترین کار اینه که لباتورو هم بذاری تا کسی صداتو نشنونه بعد درهمون حالت بلند شیون کنی مممم مممم
زمستانم
۱۳ اسفند ۱۴۰۱قشنگ بود
new reventon
۱۳ اسفند ۱۴۰۱جالب اینه بهترین ماشینای ایرانن اینا
نمونش همون بی ام و سری پنج که مدل 528 تو ایران جزو لاکچری ترین هاست. 550 که بماند
بقیشون که هیچی
اون جگواره که 500 اسب داره بیاد تو ایران راحت 20 میلیارد قیمت میخوره.
اینه تفاوت
حسین
۱۳ اسفند ۱۴۰۱این قیمت ها برای کدوم کشوره؟
چرا اینقدر افت قیمت ماشین هاشون زیاده؟
هزینه نگهداری از ماشین چقدره؟
آیا همه خودرو دارند؟
کاش این اطلاعات رو بدید تا ما هم بفهمیم اونجا چه خبره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ اسفند ۱۴۰۱قیمت بازار امریکا هست، مقاله توسط motor1 نوشته شده
کارشناس خبره
۱۳ اسفند ۱۴۰۱چون که خرید ماشین نو راحت و اقساطیه و مدام ماشینا بروز میشن و این مدلا قدیمی میشن و تقریبا همه مصرف کننده هستن و دلایل دیگه، افت قیمت خودروهای دست دوم بالاس
R/T
۱۳ اسفند ۱۴۰۱باورم نمیشه این همه ماشین خوب
مهردادکمال
۱۳ اسفند ۱۴۰۱جبر جغرافیایی
مازیار
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ظاهر جگوار و ماستنگ از همه جذاب تره
MohammaD
۱۳ اسفند ۱۴۰۱پدال جان باورت میشه چهارمین باره که چنین مقاله ای با چنین تیتری میذاری و باورت میشه که ده بار دیگه هم بذاری بازهم جالب توجه هست برامون و هنگام خوندنش در عین کیف کردن ، حسرت می خوریم
https://www.pedal.ir/vision/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-300-%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA/
https://www.pedal.ir/vision/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-300-%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D8%B1-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA/
MohammaD
۱۳ اسفند ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/magazine/300-horsepower-cars-under-10k/
امیر دهقان
۱۳ اسفند ۱۴۰۱این مطلب هرسال با توجه به شرایط قیمتها توسط موتوروان بروز میشه و ما هم هرسال اون رو ترجمه میکنیم
MohammaD
۱۳ اسفند ۱۴۰۱سپاس فراوان جناب دهقان . شخصا این دسته از مقالات هفته نامه و چشم انداز رو به حدی دوست دارم که چند وقت یه بار میرم تو آرشیو مطالب و تا مطالب قبل از سال 96 رو هم میخونم
sina
۱۳ اسفند ۱۴۰۱کادیلاک، موستانگ و کامارو
باقی نه زیاد
نکته قابل تامل نبود هیچ ژاپونی در لیست 😁
امیر دهقان
۱۳ اسفند ۱۴۰۱اینفینیتی 😉
sina
۱۴ اسفند ۱۴۰۱عه راست میگی امیر جان 😔
13
۱۳ اسفند ۱۴۰۱تو که اینقدر اهل تأملی نمیخوای در مورد اینکه بیش از نود درصد خودروهای ژاپنی زیر ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارن تأمل کنی!!
یا اینکه هنگام خوندن مطلب زیاد به تیترش تأمل نمی کنی!!
یا اینکه هر وقت اسم ژاپن میاد منطق و دقت از تأملت ته میکشه!!!
sina
۱۴ اسفند ۱۴۰۱نام 13
تعداد کامنت 15
Alireza
۱۳ اسفند ۱۴۰۱قشنگ جیگر ما ایرانیا با این مقاله حال اومد ۱۰۰۰۰ دلار میشه ۴۴۰ میلیون یعنی پول کوییک بدی اینارو سوار شی ، ضمنا ۵۵۰i به پول ما میشه ۳۵۰ میلیون یعنی ارزونتر از کوییک🤦🤦
MASOUD 0099
۱۳ اسفند ۱۴۰۱دوج چارجر مدل ۲۰۱۲ ۵۱۲۵۶۸۰۰۰فکر کن !!!
هم قیمت کوییک r اتومات !!!
فکر کن یعنی ما چه قدر بد بخت هستیم که پوا یه دوج رو میدم پول کوییک!!!
# رییس..….. خسته نباشید .
ری.م تو این زندگی
Royal Driver
۱۳ اسفند ۱۴۰۱اون بیمر ۵۵۰ ۲۰۱۲, وای عجب چیزیه، نابه.
حسن
۱۳ اسفند ۱۴۰۱دعوتت میکنن شو روم میگن کدوما بدم چی دوس داری چه رنگی چجوری .ایرانی باشه میگه همه را میبرم تمام اینا را هم که بخره پول یه خودروی وارداتی 2012 داخل ایران را داده خاک بر سر بی سواد بعضیها
130 هزار دلار در 50 هزار میشه 6 ملیارد تومن نصف قیمت لندکروز وارداتی 2013 هم قیمت ایکس تریل و راو فور وسانتافه
misha
۱۳ اسفند ۱۴۰۱اون دوتا جنسیس صفر کیلومترشون هم اینقد نمی ارزه
هر دو دقیقا مربوط به دوره ای هستن که یکیشون میخاست ادای لوکس بودن دربیاره و اون یکی ادای اسپرت بودن، اینکه هرکدوم چقدر فروختن رو کاری ندارم چون اساسا معیار سنجش محسوب نمیشه
ولی الان کسی هست که مثلا بین خرید اینفینیتی (حضرت موستانگ رو مثال نمیزنم دیگه) و جنسیس کوپه لحظه ای تردید کنه؟ خیلی چیزارو گذشت زمان ثابت میکنه
MASOUD 0099
۱۳ اسفند ۱۴۰۱مگه اینجا ما داریم با یک دیگر مقایسه می کنیم ؟این مقاله در مورد ماشین هایی که در زمان خودشون اسطوره هم رده های یک دیگر بودند توضیح میده و مهم ترین قضیه این هست که همه این ها زیر ۱۰ هزار دلار هستند که از قیمت یک کوییک لگن خودمون هم کمتره
پس شما نمیخواد مقایسه کنی
IRAJ KING
۱۴ اسفند ۱۴۰۱سلام . عرض ادب و احترام و وقت بخیر خدمت مسئولان و دست اندرکاران سایت پدال ( جناب آقای اشتری ، جناب آقای دهقان و سایر دوستان و سروران گرامی ) ! 🙋♂️🙏🌹
توی این اوضاع بل بشو و بی حساب و کتاب کشور که قیمت مسکن ، ارز ، طلا ، سکه و خودرو داره لحظه ای بالا و بالاتر میره ، نوشتن و ترجمه این نوع مقالات چه دردی رو از ملت مستاصل ، بیچاره و فلک زده ایران حل میکنه جز آه و حسرت و اندوه این مردم شریف و بزرگوار ؟! 🤨😞
علی
۱۴ اسفند ۱۴۰۱انتخاب من سری 5 f10 ۵۵۰ و چارجر 😍
❤BMW❤
۱۴ اسفند ۱۴۰۱فقط اون 550i
Hamilton1970
۱۴ اسفند ۱۴۰۱افسوس…
این جمله خودش بیوگرافی یه ایرانه💔
#برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی
Abbas
۱۴ اسفند ۱۴۰۱قطعا ک تو این لیست جگوار ی چیز دیگس
ولی کار اگ با اسب بخار و … نداشته باشه آدم
نسخه های ژاپنی کم دردسر هم عالیه
مثل سوئیک