جیلیچشم اندازهفته نامه

40 میلیونی‌ها: مقایسه دنا پلاس، جیلی GC6، تندر90 پلاس و برلیانس H330!

بازه قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان را می‌توان پرمخاطب‌ترین و شاید کم‌تنوع ترین قسمت بازار خودروی ایران دانست. در حال حاضر با این بودجه گزینه‌های دندان‌گیری پیشِ رو ندارید و تنها می‌توانید بین انواع خودروهای تولید داخل یا نه‌چندان جالب چینی انتخاب کنید؛ البته بجز یکی دو مورد که اقلاً اسم و رسمشان به نسبت بقیه بهتر است!

به‌تازگی شرکت خودروسازان بم، یکی از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی کرمان موتور، با هدف تسخیر بازه قیمتی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان جیلی GC6، سدان اندازه کوچک و اقتصادی چینی را به بازار کشور معرفی کرد و با شرایط نقدی و اقساطی در سبد فروش خود قرار داد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا نگاهی به چهار سدان رقیب حاضر در این محدوده قیمتیِ حساس یعنی برلیانس H330 دستی، ایکو دنا پلاس، خودِ جیلی GC6 و ایکو تندر ۹۰ پلاس بیندازیم و با یکدیگر مقایسه‌شان کنیم. با پدال همراه باشید.

GC6، اولین جیلی مونتاژی ایران!


شرکت خودروسازان بم پس از آغاز بکار دوباره با بیش از ۲۸ نمایندگی در سرتاسر کشور، جیلی GC6 را به‌عنوان نخستین محصول دوره جدید فعالیت خود در خط تولید کرمان مونتاژ کرده و با قیمت ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و شرایط نقدی و اقساطی به فروش می‌رساند. ثبت‌نام این خودرو از روز شنبه بیستم خردادماه ۹۶ آغاز گردیده و موعد تحویل آن مرداد تا مهر سال جاری تعیین شده است. GC6 زیر کاپوت یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی دارد که توان ۱۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتن‌متری خود را از گذرگاه جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار به دو چرخ جلو می‌فرستد.
ازآنجاکه قصد بررسی انفرادی خودروها را نداریم، به همین مقدار معرفی تازه‌واردِ گروه بسنده کرده و باب مقایسه را باز می‌کنیم.

طراحی بیرونی

تندر۹۰ پلاس و دنا پلاس هردو نسخه فیس لیفت مدل‌های سابق موجود در بازار محسوب می‌شوند. دنا پلاس چند سال پس از عرضه دنا و با هدف بهبود نمای ظاهری و داخلی و امکانات ایمنی و رفاهی متولد شد و راستش را بخواهید تا حدودی موفق عمل کرد. از تغییرات بصریِ صورت گرفته در این نسخه می‌توان گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب، طراحی دوباره نمای جانبی و آینه‌های جانبی و اضافه شدن چراغ روشنایی در روز (DRL) را نام برد که در مجموع زیبایی بیشتری به خودرو بخشیده‌اند (در مقایسه با مدل قبلی). در جانب دیگر، آنچه امروز با نام تندر۹۰ پلاس وارد بازار کشورمان شده درواقع فیس لیفت ۲۰۰۸ نسل نخست داچیا لوگان (در برخی بازارها ازجمله روسیه با نام رنو لوگان) است که با چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و جلو پنجره جدید خود، در مقام مقایسه کاملاً بر مدل معمولی تندر۹۰ برتری دارد.


قیاس طراحی ظاهری و زیبایی شناسی دنا پلاس، تندر۹۰ پلاس، GC6 و H330 بیش از هرچیز به سلیقه شخصی افراد برمی‌گردد و نمی‌توان هیچ‎‌یک را برنده یا بازنده مطلق اعلام نمود، اما می‌توان از این زاویه به قضیه نگاه کرد که تناسب طراحی (با زیبایی طراحی اشتباه نگیرید) به معنی متناسب و همگِن بودن بخش‌های مختلف بدنه، به ترتیب در H330 و تندر۹۰ پلاس نمود بیشتری دارد و چهره قابل‌هضم‌تری برایشان به ارمغان آورده است. دیگر نکته‌‌ای که وجود دارد این است که جیلی GC6 همین حالا هم قدیمی‌تر از بقیه به نظر می‌رسد و تصورِ اینکه در چند سال آینده چه وضعیتی خواهد داشت کمی آزاردهنده می‌نماید. از طرفی، شکل و شمایل دنا پلاس هم از ناپختگی و عدم تناسب رنج می‌برد.

طراحی اتاق

با ورود به اتاق تندر۹۰ پلاس و GC6 فضایی ساده و به‌دوراز شلوغی و پیچیدگی میزبانتان خواهد بود. این دو همچنین از کهنگی طراحی رنج می‌برند و نیامده قدیمی به نظر می‌رسند. در مقابل، کابین H330 و دنا پلاس شلوغ‌تر و اندکی مدرن‌تر کار شده و فضای جذاب‌تری برای سرنشین دارد.


در این قسمت توجه به چند نکته انتخاب را برایتان تهسیل خواهد کرد: راحتی صندلی‌های عقب دنا پلاس کاملاً نسبت به سه رقیب دیگر برتری دارد.


طراحی داخلی GC6 و تندر۹۰ پلاس کاملاً کهنه و قدیمی می‌نماید و در طولانی مدت خسته‌کننده خواهد بود. صندلی‌های دو رقیب چینی با چرم مصنوعی و ایرانی‌ها با پارچه پوشیده شده است. اگر وجود سانروف برایتان اهمیت دارد تنها می‌توانید بین H330 و دنا پلاس انتخاب کنید. دنا پلاس تنها گزینه‌ای است که برای تریم داخلی دو گزینه تک رنگ و دو رنگ دارد. دسته‌دنده تندر۹۰ پلاس مشابه رنو ساندرو بوده و واقعاً بددست و خسته کننده است. نشان‌دهنده‌های پشت فرمان در H330 و تندر۹۰ پلاس به رنگ غالب قرمز هستند و در درازمدت کمتر از دو رقیب دیگر سبب خستگی و آسیب چشمانتان خواهند شد.

مشخصات فنی

زیر کاپوت H330 بلوک چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ (کد BM15L) با حجم دقیق ۱۴۹۸ سی‌سی و توان و گشتاور به ترتیب ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و ۱۳۸ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ دور بر دقیقه تعبیه شده که خروجی خود را از گذرگاه جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌فرستد. این مجموعه در یکصد کیلومتر ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می‌سوزاند و با استاندارد آلایندگی یورو۵ مطابقت کامل دارد. جثه ۱۳۴۰ کیلوگرمی H330 روی تعلیق مک‌فِرسون (محور جلو) و نیمه مستقل میل پیچشی (محور عقب)، لاستیک‌های ۶۵/۱۹۵ و رینگ‌های ۱۵ اینچی سوار شده و وظیفه هدایت و توقف آن بر عهده فرمان دنده شانه‌ای برقی و ترمزهای دیسکی (تهویه شونده) جلو و کاسه‌ای عقب است.


دنا پلاس در مقایسه با دنای معمولی تفاوتی نکرده و از همان پیشرانه چهار سیلندر خطی ۱۶۴۶ سی‌سی ۱۶ سوپاپ EF7 یورو۴ با خروجی ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۵۵ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه و جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی استفاده می‌کند. دُردانه ۱۲۵۸ کیلوگرمی ایران‌خودرو با این تفاسیر در ۱۳.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند تا سقف ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت پیش برود؛ آن‌هم با مصرف سوخت ترکیبی ۶.۲ لیتر که به نسبت رقبا قابل‌قبول می‌نماید. ترمزها نیز در هردو محور از نوع دیسکی هستند و در دل مجموعه رینگ و لاستیک ۱۹۵/۶۰R15 جای گرفته‌اند. دنا پلاس توربو یک نسخه به مراتب قدرتمندتر از این پیشرانه دارد که با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک جفت می شود.
دیگر شرکت کننده وطنی یعنی تندر۹۰ پلاس از قلب چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱۶۰۰ سی‌سی ۱۰۵ اسب بخاری (۵۷۵۰ دور بر دقیقه) و ۱۴۰ نیوتن‌متری (۳۷۵۰ دور بر دقیقه) نیرو می‌گیرد. شتاب اولیه را در ۱۱.۷ ثانیه ثبت می‌کند و بیشینه سرعتش به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت بالغ می‌گردد. مصرف سوخت ترکیبی تندر۹۰ پلاس برابر با ۸.۳ لیتر می‌باشد که در مقایسه با سه خودروی دیگر حدود ۲ لیتر بیشتر است! از دیگر موارد فنی هم می‌توان به استاندارد آلایندگی یورو۴ و جعبه‌دنده چهار سرعته خودکار اشاره کرد که با تندر۹۰ معمولی تفاوتی نمی‌کنند.


درمورد جیلی GC6، به دلیل ضعف اطلاع رسانی از سوی تولیدکننده، برای کسب اطلاعات کامل نیاز به منابع دیگر خواهید داشت که البته ما طی این نوشتار شما را از این امر بی‌نیاز می‌کنیم. زیر پوست GC6 یک بلوک ۱۴۹۸ سی‌سی ۴ سیلندر ۱۰۵ اسب بخاری (در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۴۶ نیوتن‌متری (در ۲۸۰۰ الی ۳۴۰۰ دور بر دقیقه) جای گرفته که پیامدش ثبت شتاب اولیه طی حدود ۱۳ ثانیه و دستیابی به سقف سرعت ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت، البته از گذرگاه جعبه‌دنده چهار سرعته خودکار یا پنج سرعته دستی، می‌باشد. این مجموعه طبق ادعای خودِ جیلی در یکصد کیلومتر ترکیبی ۶.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند که به نسبت وزن ۱۱۳۲ کیلوگرمی و کلاسِ خودرو رقم قابل‌قبولی است. شاسی و اتاق GC6 روی سامانه تعلیق مک‌فِرسون (محور جلو) و بازوهای Trailing (محور عقب سوار) شده و با لاستیک‌‌های ۶۰/۱۸۵ و رینگ‌های ۱۵ اینچی روی آسفالت جلو و عقب می‌رود. صندوق بار ۴۶۸ لیتری، مخزن سوخت ۴۵ لیتری، ترمزهای دیسکی و فرمان هیدرولیک نیز دیگر خصایص فنی قابل‌ذکر آن را تشکیل می‌دهند.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

داشته‌های تندر۹۰ پلاس در بحث ایمنی و رفاه سرنشینان به قرار مقابل است: ترمز جلو دیسکی (خنک شونده) و عقب کاسه‌ای، ABS و EBD چهار کاناله، دو عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین کناری)، ایموبیلایزر، قفل مرکزی، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای جلو و عقب، هشدار روشن ماندن چراغ‌های جلو، ریموت کنترل، گرم‌کن شیشه عقب، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع پشتِ‌سری صندلی‌های جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع دستی، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از AUX، CD و USB، رادیو، مه‌شکن جلو و عقب و در نهایت تنظیم ارتفاع دستی صندلی راننده.

بریلیانس H330 در نسخه دستی به موارد زیر مجهز است: دو عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، ABS و EBD، قفل مرکزی، میله فرمان جمع‌شونده (مستهلک کننده ضربات وارده)، ایموبیلایزر، هشدار روشن ماندن چراغ‌های جلو، هشدار نبستن کمربند ایمنی، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، قفل خودکار درب‌ها در سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت، تهویه مطبوع دستی، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو و پشتیبانی از USB و AUX، رادیو، صندلی عقب تاشو، امکان نصب صندلی کودک در ردیف عقب و نهایتاً تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو.

جیلی GC6 این‌ها را در چنته دارد: ایموبیلایزر، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای، ستون فرمان جمع شونده (مستهلک کننده ضربه)، قفل مرکزی با ریموت کنترل، قفل ایمنی کودک، ترمز‌های دیسکی چهار چرخ، دو عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، ABS و EBD، تهویه مطبوع خودکار، سیستم صوتی-تصویری با نمایشگر ۷ اینچی در مرکز داشبورد و پشتیبانی از USB و AUX، رادیو، اتصالات بلوتوث، گرم‌کن شیشه عقب، چراغ روشنایی در روز (DRL)، مه شکن جلو، فرمان هیدرولیک.

دنا پلاس نیز موارد ذیل را ارائه می‌کند: ایموبیلایزر، ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی (خنک شونده) و عقب کاسه‌ای، چهار عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو)، فرمان هیدرولیک، سامانه هوشمند هشدار مرکزی ورود غیر مجاز، سامانه هشدار موانع عقب، سامانه عیب‌یابی هوشمند (مالتی‌پلِکس)، قفل مرکزی با ریموت، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای جلو، سامانه کنترل بخار بنزین، سامانه قطع خودکار سوخت، شیشه‌های ضد اشعه فرابنفش (سولار)، ستون فرمان جمع شونده، دوربین دید عقب، کروز کنترل، آینه‌های جانبی تمام برقی جدید مجهز به راهنما، چراغ جلوی LED و نئون، چراغ روشنایی در روز LED، مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ روشنایی قسمت پایین کابین، کانال تهویه مجزا برای سرنشینان عقب با تنظیم خودکار، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین کناری در ۸ جهت، امکان نصب صندلی کودک در ردیف عقب، تنظیم ارتفاع و زاویه پشت‌سری صندلی‌های جلو، سانروف، دماسنج بیرون، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب از کابین، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، رادیو، سیستم صوتی-تصویری با صفحه‌نمایش مرکزی لمسی و پشتیبانی از USB، AUX و تلفن همراه، رهیاب.

قیمت و شرایط فروش

پیش فروش دنا پلاس اولین بار روز سیزدهم و سپس بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه با پیش پرداخت ۲۴ میلیون تومانی، سود مشارکت و انصراف به ترتیب ۲۲ و ۱۹ درصد و موعد تحویل مرداد تا آذر ۹۶ انجام شد. به نظر می‌رسد پس از فروکش تب بازار و برقراری پایداری نسبی، شرایط فروش دنا پلاس به همین منوال باقی بماند و شاهد تغییر خاصی نباشیم. بنا بر اعلام رسمی ایران‌خودرو، قیمت دنا پلاس در سال ۹۶ برابر با ۴۶ میلیون و ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان خواهد بود که در مقایسه با دنای معمولی اختلافی ۳.۳۵۱.۰۰۰ تومانی دارد.

دیگر محصول جدید(!) آبی‌های جاده مخصوص یعنی تندر۹۰ پلاس در مدل خودکار ۴۸ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان قیمت دارد. این خودرو هم‌اکنون با دو پیش پرداخت ۲۳ و ۱۶ میلیون تومانی توسط کمپانی ثبت‌نام می‌گردد و به ترتیب شهریور و مهر ۹۶ تحویل خریداران خواهد شد. قیمت در بازار آزاد اما کمی متفاوت است. اگر سری به نمایشگاه‌های سطح شهر بزنید خواهید دید که تندر۹۰ پلاس با اختلاف حدود ۳.۵ میلیون تومانی نسبت به کارخانه، با بهای حدوداً ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

جیلی ‌GC6 اخیراً با قیمت قطعی ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سبد فروش خودروسازان بم قرار گرفت و با دو روش نقدی و اقساطی قابل ابتیاع است. در شرایط نقدی امکان ثبت‌نام با پیش پرداخت ۶ الی ۲۰ میلیون تومانی و موعد تحویل مرداد تا مهر ۹۶ وجود دارد و خریداران علاوه بر هدیه ۴۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومانی، از سود مشارکت ۲۴ درصد و سود انصراف ۲۰ درصد بهره‌مند خواهند شد. از ویژگی‌های شرایط اقساطی نیز می‌توان به تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی (بازپرداخت طی سه فقره چک ۵ میلیون تومانی)، سود انصراف ۲۰ درصد و موعد تحویل شهریور و مهر ۹۶ اشاره کرد.

بریلیانس H330 دستی دیگر گزینه چینی، در سال ۹۶ با بهای مصوب ۴۴ میلیون و ۵۰۶ هزار تومان و دو نوع پیش فروش تک ودیعه‌ای و اعتباری توسط پارس خودرو به فروش می‌رسد. پیش پرداخت هردو طرح از ۱۵ الی ۲۵ میلیون تومان متغیر بوده و موعد تحویل خودروها بسته به شرایط دقیق انتخابی از مرداد تا آبان ۹۶ تعیین شده است. همچنین در روش پیش فروش اعتباری تسهیلات ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومانی با شرایط بازپرداخت متنوع ارائه می‌گردد. سود مشارکت و انصراف نیز در هردو روش به ترتیب ۱۵ الی ۲۰ و ۱۸ درصد می‌باشد.

همان‌طور که می‌بینید گزینه‌های موجود در محدوده قیمتی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان مشخصات فنی تقریباً یکسانی دارند و تفاوتشان بیشتر در طراحی و تجهیزات ایمنی و رفاهی است. از نظر تئوری اینکه برنده نهایی کدام خودرو باشد امری نسبی و سلیقه‌ای است اما روی کاغذ، دنا پلاس بیشترین امکانات رفاهی و امنیتی را ارائه می‌کند، بریلیانس H330 در بحث تناسب طراحی حرف اول را می‌زند و تندر۹۰ پلاس رگ و ریشه و اصالت بسیار بهتری دارد. تا اولویت‌های خریدار چه باشد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی دادگر

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ترمزهای عقب دنا پلاس در جدول به اشتباه کاسه ای ذکر شدهکه ترمزهای عقبش دیسکی هست اصلاح کنید
    همیچنین مصرف سوخت دنا پلاس 6.2 لیتر هست که باز هم در جدول به اشتباه 7.74 نوشته شده
    اشتباه سوم اینکه لاستیکهای دنا پلاس 195/60 15R هست که در جدول 185 ذکر شده

    توی این ماشین ها بهترین انتخاب دنا پلاس هست که به تازگی 3 ستاره کیفی گرفته و کلا از هر لحاظ نسبت به بقیه برتری داره

    1. رضا

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      اگه مجبور باشم بخرم دنا میخرم هرجوره بهتره .حالا شاید از لحاظ فنی به خوبی ال نود نباشه ولی از اون چینی ها بهتره و حداقل هم واسه پیدا کردن قطعات زیاد دردسر نداره و تعمیر کار های موتوریش هم با گذشتن چند سال از اومدن ای اف سون بیشتر شدن .در کل ماشین خوبی به نظر میاد

    2. ahmad

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      بهترین انتخاب، انتخاب نکردنه!
      توی سطح زباله ما زباله خوب و بد نداریم! همش آشغاله.
      حیف پول بی زبون که بخوای به دنا یا چینی ها بدی…

      (اونور آب طرف بین برند های متعدد روز اروپایی و ژاپنی انتخاب میکنه، اونوقت اینجا ما بایدبین بنجل های شرق و کهنه های داچیا و خلق الساعه ایکو مقایسه و انتخاب کنیم!)

      1. مهدی

        ۱۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        همه حرف ها درسته ولی مشکل ما ایرانیا در امد کم هست و در درجه دوم تا حدودی قیمت گذاری خودروها، الان تو اروپا شما بخواهید ماشین بخرید در درجه اول قیمت ماشین تا حدودی از ایران ارزونتره ولی وقتی پای مالیات و بیمه وهزینه نگهداری و بنزین وسط میاد حداقل ۷ الی ۱۰ برابر ایران هزینه داره الان توی ایسلند و یا دانمارک یه فولکس پولو صفر کیلومتر ومدل پایش که تقریبا جز ارزونترین انتخاب ها هست را باید حدود ۸۰ میلیون تومن بخری که با در امد ما ایرانیا خیلی جور در نمیاد ولی اینجا حکم پراید را براشون داره البته جریان اروپا با آمریکا فرق داره آمریکا هزینه خودرو و حتی قیمتش خیلی پایینه

        1. احسان

          ۱۹ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (5 ديدگاه)

          فقط کمی مثلا سانتافه تو دیگر کشور ها حدود 80 میلیون است ولی از گمرک که رد میشه قیمتش 240 میلیئن میشه

    3. مهدی دادگر

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ممنون از توجه مدیریت ولی هنوز مصرف سوخت دنا پلاس رو اصلاح نکردید

      1. سردبیر

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (763 ديدگاه)

        سلام. مهدی جان این مصرف سوخت دقیقا در خود سایت ایران خودرو نیز درج شده و صحیح هست.

    4. سجاد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دنا پلاس از هر نظر بهتره. کارت طلایی 4 ستاره و خدمات پس از فروش و …

    5. امیرسابق

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (161 ديدگاه)

      3 ستاره رو از کجا گرفته ؟ یوروانکاپ یا …؟
      به هر حال اینو یه بچه کوچولو 3 ساله هم میدونه پلتفرمش همون 405 هست و فقط دوتاچراغ و گلگیر عوض شده که فقط کمی ضخیم شدن و هیچ فرقی با 405 و پرشیا نمیکنه.
      ال نود پلاس درسته آپشن نداره و قیافه نداره اما بجاش کیفیت داره و ایمنیشیم از این آبدوغ خیاری های ارانخودرو بهتر هست چون فرانسوی هست.

    6. Moein

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      بهترین طراحی تو این گروه داغون:نمای جلو:دنا.نمای عقب:برلیانس.طراحی داخلی:جیلی

    7. aston martin

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      درسته که دنا انتخاب وسوسه انگیزیه ولی آیا واقعا همه ی این امکانات رو داره یا دارن مردم رو کلک میزنن؟
      الان ما ازکجا بفهمیم مثلا شیشه هاش واقعا سولار هستن؟ :/
      من که اطمینان ندارم به اینها
      راستی تک تک خودروهای ما بیست سال حدقال از استاندارد های جهانی فاصله دارن
      درست مثل آلمان شرقی شدیم تو منجلاب جنگ سرد :|
      هرجا بالاسری های مردم بی کفایت بشن همین میشه شرایط

    8. Sami

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      خوبی؟لاستیک جیلی شرف داره به دنا

      1. aston martin

        ۱۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        بیخود نظر ندین خواهشا دوستان
        این مدل جیلی مفت نمی ارزه اتفاقا

    9. آریا

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      انتخاب من تندر 90 پلاس چون اتوماته و باکیفیت تر هم هست.

  2. مجتبی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    سپاس از آقای قوام.
    من که هیچوقت برای این آشغالای پلاستیکی پول نمیدم.
    حالا قیمتش هرچقد باشه.

  3. #ali.m#

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    این مدل جیلی رو چند ماه پیش توی نمایشگاه شیراز دیدم .اصلا طراحی خوبی نداشت حس کردم بدنه ماشین هم از پلاستیکه از بس جنس جلو پنجره و چراغاش اشغال بود .

    1. امیرسابق

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (161 ديدگاه)

      هر چیم باشه از گاری های ایرانخودرو بهتر هست دوست عزیز. هر چیزی که 4 تا چرخ داشته باشه بهش نمیگن ماشین.
      ایرانخودرو اونقدر بدبخت شده و به فکر مشتریش نیس که 30 ساله سمند و پژو میزنه و ملت دارن اون لگن ها رو به چینی ها ترجیح میدن. چینی کیفیت در حد تویوتا نداشته باشه اما بازم لاشش میارزه به ایرانی ها. از کی تا حالا سمند شده با کیفیت؟ کیفیت خوردنیه؟

      1. Mohsen bahramnezhad

        ۱۸ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (7 ديدگاه)

        من یه ام گرند ۷ دارم در باکش رو به کل ایران خودرو نمیدم تازه خوزستان هم نمایندگی جیلی نداره با این وجود حاضر نیستم ایران خودرو بخرم میریم ایر تویوتا واسمون تا کمر خم میشن (تعظیم میکنن) وکارامون رو انجام میدن

  4. سياوش

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    بخدا یه زانتیا یا آونته تمیز به هر ۴تاى اینا شرف داره

    1. mehdi

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      زانتیا از چه لحاظ برتری داره؟

      زانتیا سوار شذن یعنی به استقبال مرگ رفتن

      با اون ایمنی ضعیفش هیچ امکاناتی هم نداره لوازمش هم پیدا نمیشه و کلا یه ماشین خارج از رده هست

      1. سياوش

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (185 ديدگاه)

        پسرجون١١سال زانتیا زیرپام بوده الانم هم دارم دنا سوار میشم هم ال٩٠داریم پس قشنگ میفهمم که زانتیا از اینا خیلی بهتره فقط از لحاظ امکانات دنا برتری داره

        شمام بهتره اول به صورت عملى تجربشون بکنى بعد اینجا ازخودت نظرات صدمن یه غاز بدى

        1. MAHDI . TUNING

          ۱۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          اقا سیاوش من زانتیا سوار شدم
          خلاصه میگم که اصلا با این قیمت ارزش نداره
          کیفیتش بد نیست اما استهلاکش وحشتناکه و از چینی ها زود عمر قطعاتش خراب میشه در صورتی که ایمنی هم نداره

    2. وحید

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      زانتیا تمیزشم فقط خرج داره . دیگه دورش به سر رسیده هر چند که این چینی ها هم مفت نمی ارزن

  5. بنیامین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از لحاظ کیفیت دنا پلاس و تندر پلاس با سه ستاره ایمنی نسبت به این چینی ها کاملا برتر هستن

    از لحاظ آپشن هم دنا پلاس نسبت به بقیه کاملا برتری داره با وجود مواردی مثل سانروف و 4 کیسه ی هوا و طراحی جدید درب های جانبی

    در ضمن دنا پلاس از لحاظ قیمت فروش دست دوم و در دست بودن قطعات یدگی و ارزانتر بودن لوازم مصرفی باز هم نسبت به بقیه برتری

    از نظر من دنا پلاس خودرو برتر این رقابت از هر لحاظ محسوب میشه

    1. Sami

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      یه جوری از دنا تعریف میکنی هرکی ندونه فک میکنه بنزه.پلتفرم 30 سال پیش که این حرفارو نداره

  6. sadegh

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    امیدوارم دنا پلاس با موتور توربو که روی سورن هست عرضه بشه….

    1. آریا

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      امیدوار نباش چون با EF7 اتمسفریک قراره بیاد

  7. amin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اگر دوستان انتی چینی ناراحت نمی شن
    چون نزدیک به یک سالی هست برلیانس داریم و تجربه شو دارم
    بازم هم برلیانس انتخاب میکنم

    1. احسان

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      بذارید برای فروش ببینید چقدر میخرن بعد تصمیم بگیرید دوباره!!

    2. DYBALA

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (480 ديدگاه)

      از لحاظ کیفیت فقط، نه خدمات و نه فروش دست دوم، چون از اوناش اطلاعی ندارم، توی این چهار ابر خودرو، باکمال معذرت برلیانس بهتره
      اگر استفاده داشتید و بهتر از این پیدا کردید بفرمایید و الا از رو هوا خواهشا نظر ندید
      هرچند این نظر شخصیمه و ممکنه با بعضیا مخالف داشته باشه

      1. مک میسل

        ۲۲ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        ما2.5ساله دنا داریم بعد اینکه گارانتیش تموم شد خرجاش سر به فلک گذاشت.
        بین اینا تندرو انتخاب میکنم

  8. ابوالفضل

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    این تندره چیه که میگین خوشگله مثل پسری هست که ابروهاشو برداشته بنظرمن اول برلیانس و بعد جیلی بعد دنا قشنگن باید جیلی بیاد تا ببینیم از لحاظ کیفیت چطور هست خودروسازای بم فولکس گل رو مونتاژ کردن که هنوزم تو خیابون مثل شیر راه میرن و باید دید با ماشین چینی چکار میکنن

  9. فيصل

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    کنسول وسط دنا منو یاد اینفینیتی q60 انداخت. لعنت بر طراحش

  10. ایلیا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    توی ایران هرکی پول داره باید خارجی سوار شه هرکی هم نداره از اونجا که همه آشغالن بهتره سمند بگیره که ده ملیون ارزون تره و فرقی با بقیه نداره… تمام

    1. رضا

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (242 ديدگاه)

      کاملا با نظر ایلیا موافقم هرچی به این لگن ها کمتر پول بدی بهتره. همشون یکی هستند فقط ارزونتر رو بخرید که کمتر ضرر کنید

  11. علیرضا

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    بچه ها تندر دنده اتوماته اینجا ولی دنا دنده دستی….درباره چینی ها سکوت پیشه می کنم

  12. حمیدرضا

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی انتخاب سختی بود حتی از دوئلام سخت تره ولی همش قیمته دیگه هر چی ارزون تر بهتر حالا اپشنم نداشت مهم نیست فقط بتونم بخرم همین که من به شخصه بیشتر از ۱۱۱ پولم نمیرسه

  13. علیرضا

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    لطفا دوستانی که دنا داشتن یا اطلاع دارن
    در مورد موتور ماشین نظرشونو بگن که آیا پرخرجه ,دردسر زیاد داره یا نه؟؟

    1. MAHDI . TUNING

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      پر خرج نیست
      عمر قطعات از پژو بیشتره اما یکم گرونتره ولی مصرفش هم بهتره البته به شرطی که سالمش بهت بدن وگرنه اگه خراب تحویل بدن که میشه بلای جونت

  14. رسول

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دنا خدایش با این کہ کلا ماشین عالی نیست اما اگہ طرح عقب و ایمنی بالاتر داشت واقعا ارزش خریدش بیشتر بود ھمین?

  15. مهدی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    تنها ماشینی که بین اینا الان تو اروپا دیده میشه تندر ۹۰ هست و خودم تجربه استفاده از داچیا ساندرو مونتاژ رومانی را داشتم واقعا عالی و بدون آزار بود فقط نسبت به ماشینای تو اروپا زشته و الا از لحاظ فنی و قیمت عالی بود قیمتش فولش هم اونجا حدود ۴۰ تومن هست

  16. LFA

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    دنا پلاس نیز موارد ذیل را ارائه می‌کند: ایموبیلایزر، ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی (خنک شونده) و عقب کاسه‌ای
    به اشتباه ذکر شده کاسه ای

  17. علیرضا

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جالبه نوشته تو راحتی صندلی عقب کاملا برتری با دنا پلاسه. راجبه فضای داخلی دنا چیزی نمیگم که هرکی 1 بار تو صندلی عقب سوار شده فهمیده چه خبره. دقیقا هم اندازه 206 فضای پا داره. برا بچه 10 ساله خوبه.سفتی صندلی دنا هم دیگه یه معیار شده برا مثال زدن.100 رحمت به نیمکت. دقیقا مثل سنگه. هر لحظه میگی کاش زودتر برسم.برا افراد بلند قد و هیکل هم فضای راننده خوب طراحی نشده. هرچقدر هم فرمون رو بالا ببری باز به پاهاتون میخوره. داستانیه برا خودش دنا.

    1. مک میسل

      ۲۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      ما2.5ساله دنا داریم….فضاش در حد 206 خیلی فضای دنا کمه اشتباه نوشتن تو تصویر فک کنم ال90 بیشترین فضا رو داشته باشه….

  18. TRX

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (320 ديدگاه)

    به نظر من یکی از گزینه های خیلی خوبی که میتونست رقابت رو حساس تر کنه byd f3 جدید مدل ٢٠١٧ بود که حتی توی چین از پژو 301 موفق تر ظاهر شده بود و توی این مقایسه اورده نشد که از پلت فرم e120 تویوتا کرولا و از موتور اصلاح شده ی یاریس استفاده میکنه!
    و یه نکته که خیلی شفاف نیست ستاره های ایمنی برلیناس هست و نکته جالب دیگه مدل ٢٠٠٨ داچیا لوگان که گفته شد.

  19. محمدحسن

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط سمند 82?
    80درصد قطعاتش فرانسه س
    بعد 14سال داره مثل ببر می تازه?

  20. اسپورت

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    طراحی کابین جیلی که خیلی از برلیانس بهتر بود تعجب می‌کنم کجاش ساده و قدیمی به نظر می رسید؟

  21. محمد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منمیخام ی ماشین بخرم تو همین قیمتها ولی موندم چی انتخاب کنم خودم بیشتر نظرم بزلیانس هست ولی اینقد دوستان گفتن چینی و برا فروش کلی باید زیر قیمت بدی و…. که موندم چکار کنم دوستانی که اطلاعات دارن لطفا راهنمایی کنن ممنون

    1. رضا

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      دنا پلاس بگیر هم زیبا تره و هم از لحاظ فنی موتوریش تعمیرات راحت تری دارهو تعمیر کاراش بیشترن و ایمنی و بازار فروش بهتری داره. امکانات بیشتری داره.قطعاتش هم راحت تر از ماشین های چینی پیدا میشه. پیدا میشه.
      این رو بدون هر ماشین چینی که اومده یه مدت زمان یکی دوساله رو بورسه بعد دیگه اوت میشه.مثلا لیفان ایکس 60 یا 620 یا ام وی م ایکس 33و….
      اگر باز هم خواستی برلیانس بخری یا هر ماشین چینی کارکرده شو مثلا 4 یا 5 هزار تا شو بگیر تا حدا قل افت قیمتشو کرده باشه .
      ولی باز میگم چینی نگیر
      پیشاپیش مبارکت باشه.

    2. علی

      ۲۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      برلیانس بخر یاا محصولات مدیران خودرو از نظر کیفیت ضرر نمیکنی

  22. محسن

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی ال نود همگون و متوازن تر از چینی هاست؟! انصافتو شکر. اخوی اگه یه لگن رو هم پونزده سال جلوت بذارن دیگه به چشمت متوازن و طبیعی میاد. میخواید سنگ تولید داخل رو به سینه بزنید مشکلی نیست اما تابلو بازی درنیار. این مدل جیلی رو ندارم و ندیدم اما جیلی ام گرند چرخش به این ماشینا می ارزه، تاکید میکنم چرخش. ول کنید ال نود رو بخدا.

  23. مک میسل

    ۲۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    جیلی امگرند7 یکی از اشنایان دارن،اصلا با این ماشینا قابل مقایسه نیست خیلی سرتره

  24. نا اشنا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنظرم یه 10 12 تومن بزار رو پولت بجاش هیوندای کوپه بگیر چون هم موتورش قوی تره هم زیباتر از همس ولی اگه پول نداری دنا پلاس بگیر باتشکر از سایت پدال

  25. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    طوری گفتین نمای داخلی جیلی قدیمیه و ساده گفتم ببین چیه.حالا به چینی بودنش کار ندارم ولی انصافا از تندر سرتره.شخصا دنا پلاس رو ترجیح میدم.رینگشو بزرگتر کنید و یه رینگ قشنگتر بندازیم جیگر میشه و البته طراحی برلیانس هم به حق زیباست.

  26. محمد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طهران پر شده خورو”اگه طهرانی هستی دلت به حال شهرت بسوزه وهرخودرویی خریدی بیجهت بهش استارت نزن “همشهری محیط زیست رو دریاب

  27. علی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جیلی رو فعلا نمیشه روش نظر داد اما با توجه به رشد ناگهانی این کمپانی چینی میشه گفت خوب از آب دربیاد در مورد سه تای دیگه بنده تندر پلاسو انتخاب میکنم به دلیل اینکه الانم تندر دارم و خیلی اصطحلاک پایینی داره

    1. رامین

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      استهلاک درسته نه اصطحلاک .
      خیلی بده تو یک کلمه ۳ تا غلط املایی داشته باشی .

  28. رامین

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نویسنده گویا با جیلی خیلی مشکل داشته که داشبورد اون و ال نود رو یکی دونسته .
    لازم نیست راننده تست خودرو باشی همین که دو تا چشم و یک قلب خالی از تعصب و مقداری عقل انسان داشته باشه به راحتی میشه تشخیص داد که داشبورد جیلی اگر بهتر از برلیانس نباشه بدتر نیست حالا ال نود که جای خود دارد و باید با پراید و تیبا مقایسه بشه .
    متأسفانه یا نویسنده کارشناس نبوده و یا اینکه مقاله سفارشی بوده .
    متأسفم که وقت مردمو با اطلاعات غلط هدر میدید اطلاعت

  29. رضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما مستعمره چین هستیم اینو باور کنید پس فقط یک نام ایرانی داریم .فکرشو بکن چین ما رو تحریم کنه کلا بدبخت میشویم.درود بر چین مرگ بر آمریکا

  30. محمد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دنا ، ماشین خوبیه اما جلو و عقب خودرو در طراحی با هم منطبق نیستند از جلو که این خودرو را می بینید ، گویی با یک خودرو ،جدید طرف هستید اما وقتی به پشت ان نگاه میکنید ، انگار باریک و کوچک شده ،، این نقص در خودروی تیبا هم مشهود هست ، در ال نود یا سمند یا پارس ، تناسب ها رعایت شده ،،اما در این دو خودرو یهنی تیبا و دنا ،اصلا پشت خودرو به جلو ان منطبق نیست ،،نظیر این ضعف در مزدا دو هم مشهود است ، ایکاش در دنا قسمت پشت خودرو بویژه تلق خطر و راهنما از چراغ جلو الهام گرفته نمیشد و اگر پشت دنا دارای ،خطر و راهنما بشکلی طراحی میشد که کل پشت خودرو و روی صندوق را میپوشاند و در هنگام ترمز بشکل عینک روشن میشد نظیر میتسوبیشی نود و چهار کالانت و شورلت دوهزار و شانزده و بسیاری از خودرو های نسل جدید این خلا ء خالی بودن عقب خودرو پر میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا