در سال ۱۳۹۴ شمسی، تعداد ۵۰,۲۸۹ دستگاه خودروی سواری وارد کشورمان شده که از کل این رقم،۵۷ درصد شامل خودروهای شاسیبلند،۳۰ درصد سدان و ۱۳ درصد هم هاچبک بودهاند. پس بدین ترتیب، بیش از بیست و هشت هزار دستگاه خودروی شاسیبلند از اقصی نقاط عالم وارد دیارمان شده که این خود گواهی است بر گرایش روزافزون مردمان این مرز و بوم به انواع بلندقامتان وارداتی.
شاید پربیراه نباشد که قرن حاضر را، قرن حضور و بروز توفنده بلندقامتتان آهنین در اقصی نقاط گیتی بدانیم. اگر در قرن بیستم، این خودروهای سدان و هاچبکها بودند که بر جادهها و کورهراههای پنج قاره حکمروایی میکردند، در قرن بیست و یکم، این شاسیبلندها و کراساوورها هستند که قصد فتح قلل رفیع را در این عالم دارند. اقبال به خودروهای بلندقامت، عمدتاً از چند منظر ناشی میشود:
الف – اغلب شاسیبلندها و کراساوورها از جذبه و گیرایی بیشتری نسبت به مابقی سگمنت های خودرویی برخوردارند و ابعاد بزرگ بدنهشان هم در تشدید این امر بیتأثیر نیست. همین موضوع در جای خود، حس جاهطلبی برخی از اشخاص را بهتر ارضا نموده و نوعی حس رضایت درونی را به آنها القاء میکند. کم نیستند مردمانی که ظاهر زیبای یک خودروی شاسیبلند و لیست بلندبالای آپشن های رفاهیاش را بر خواص آفرودی آن ترجیح میدهند.
ب – شاسیبلندها و کراساوورها در جادههای خاکی، ناهموار، سنگلاخ و…. از قابلیت عملیاتی بهتری برخوردارند و آزادی عمل بیشتری را هم برای مالکان خود به ارمغان میآورند.
ج – این دسته از خودروها، از فضای داخلی عمدتاً وسیعی برخوردارند و ورود و خروج به داخل آنها بهمراتب راحتتر از سواریها و خودروهای کوتاهقامت صورت میپذیرد. همین عامل خود حس آرامش و راحت بهتری را برای سرنشینان این دسته از خودروها فراهم میآورد، درست همانگونه که آحاد ابناء بشری در یک خانه بزرگ و وسیع آرامش بیشتری را نسبت به یک آپارتمان تنگ و کوچک حس میکنند!
د- اغلب خودروهای بلندقامت، از وضعیت ایمنی و استحکام بهتری نسبت به خودروهای کوتاهقامت برخوردارند و وزن بیشتر و ارتفاع بلندتر آنها در تصادفات بسیار کارساز است، البته این به معنای ایمنی برتر تمامی شاسیبلندها و کراساوورها نسبت به خودروهای سواری و هاچبک و…. نیست، چه بسی خودروهای شاسیبلندی که حتی از یک هاچبک کوچک ولی ایمن نیز ضعیفتر هستند و تفاوتشان با آن خودروی مینی و نقلی تنها در یک هیکل بهظاهر گنده و تنومند خلاصه میشود و بس!
با ذکر این مقدمه کلی، در سطور ذیل ۵ خودروی بلندقامت را به شما عزیزان معرفی میکنیم، خودروهایی که بیشترین شمارگان ورود به کشور در سال ۹۴ را به خود اختصاص دادند.
با آنکه نزدیک به یک دهه از ورود این شاسیبلند کرهای به کشورمان میگذرد، ولی همواره و در همه حال خودرویی محبوب و پرفروش و گزینه نخست اکثر طبقات مرفه جامعهمان بوده است. در حال حاضر، این تندیس زیبای کرهای تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری در کشورمان عرضه میشود. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۸۸ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۲۴۶ نیوتنمتر است. بهای نقدی این خودرو در حال حاضر بهصورت ثبتنامی (شرکتی) معادل ۲۲۰ میلیون تومان است.
نسل سوم اسپورتیج را بهحق میتوان یکی از جوانپسندترین و یا حتی ایرانی پسندترین بلندقامتان موجود در بازار ایران زمین دانست، آنچنان جوانپسند که در همان بدو ورودش صفهای طویلی برای آن به راه افتاد و در کنارش، با چند برابر قیمت جهانی خود، یعنی حولوحوش هفتاد میلیون تومان به فروش میرفت، آنهم در دورانی که یک دلار تنها اندکی بالای هزار تومان بود!.. در حال حاضر، این خودرو با یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۴ لیتری در بازار کشورمان عرضه میشود. توان این پیشرانه معادل ۱۶۸ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۲۲۰ نیوتنمتر است. بهزودی نسل چهارم و جدید اسپورتیج راهی دیارمان خواهد شد. بهای نقدی نسل سوم اسپورتیج بهصورت ثبتنامی معادل ۱۷۶ میلیون تومان است.
از این خودرو با نام توسان هم یاد میشود. با آنکه تمامی نسلهای این خودرو به کشورمان راه یافته ولی نسل دوم آن در ایران بهمراتب موفقتر از نسل اول آن ظاهر شده که این امر بیشتر به طرح زیبا و عامهپسند آن برمیگردد، طرحی که بهرغم معرفی نسل جدید، هنوز هم طراوت و تازگی خود را بهتمامی حفظ نموده و از هواخواهان و شیفتگان بسیاری در بازار کشور برخوردار است. هیوندای توسان و یا ix35 نسل دوم با یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۴ لیتری در ایران عرضه میشود. توان این پیشرانه معادل ۱۷۴ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۲۲۷ نیوتنمتر است. بهای نسل دوم این خودرو در بازار آزاد بین ۱۵۵ الی ۱۶۰ میلیون تومان بهصورت فول آپشن است. ثبتنام از نسل جدید و یا سوم توسان هم چندی پیش توسط نمایندگی آن انجام میشد و چند وقتی ست که چند دستگاهی از آن بهصورت انگشتشمار به برخی از نمایشگاههای خودرو هم راه یافته است. نسل جدید توسان از چهرهای بسیار جذاب و دوستداشتنی برخوردار بوده و از پیشرانهای چهار سیلندر و ۲ لیتری سود میبرد. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۵۷ اسب بخار است، بهای ثبتنامی این خودرو حدود ۱۷۹ میلیون تومان است.
این کراساوور زیبا، جانسخت و کم استهلاک ژاپنی به سرعت دارد جای پای خود را در بازار کشورمان تثبیت میکند و روزبهروز نیز اقبال بیشتری را متوجه خود میسازد. البته این مسئله تنها در ایران نیست که نمود میباید بلکه در بازارهای جهانی همچنین قضیهای را بهکرات شاهدیم و کمتر لیستی را، چه در چین، آمریکا و یا کانادا میتوان یافت که نام این خودرو در آن دیده نشود. تویوتا روفور در ایران با یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۵ لیتری عرضه میشود. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۲۳۳ نیوتنمتر است. در حال حاضر، نسخه فیسلیفت این خودرو با بهایی معادل ۲۴۳ میلیون تومان ثبتنام میشود.
شاید بهتر بود که این خودرو را در لیست جداگانهای جای میدادیم، چون هر چه باشد بامو X4 یک شاسیبلند لوکس بهحساب میآید تا معمولی، اما از آنجایی که موضوع این متن درباره تمامی بلندقامتتان وارداتی به ایران است چارهای جز این نبود. این خودرو را بهنوعی میتوان یک X6 کوچک به شمار آورد که در ابعاد نحیفتری قالببندی شده است، طرح بدنه آن بسی جذاب بوده و در میان خودروهای دیگر کاملاً شاخص و متمایز است. با آنکه از زمان حضورش در بازار کشورمان زمان چندانی نمیگذرد ولی در همین مدت اندک نیز توانسته جای پای خود را بهخوبی نزد فرادستان جامعه تثبیت کند. بامو X4 از یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توئین توربو بهره میبرد که توان خروجی آن معادل ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن برابر با ۳۵۰ نیوتنمتر است. این ارقام در جای خود، نویددهنده یک رانندگی پرشتاب و سخت اسپرت هستند. البته در این میان، نباید از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهراستی معرکه این خودرو غافل شد که به بهترین وجه با پیشرانه آن کوپل و هماهنگ است. بهای نسخه فول بامو X4 در بازار آزاد بین ۴۴۰ الی ۴۶۰ میلیون تومان است.
منابع:
WIKIPEDIA.ORG
TOYOTA.COM
IRTOYA.COM
ASSANMOTOR.COM
و….
– ارقام مربوط به واردات از هفتهنامه خودرو امروز شماره ۲۹۸ اخذ شده است.
نت
۳۱ تیر ۱۳۹۵چرا زیباترین کراس اور دنیا سانتافه اسپرت 2016 فقط 4 سیلندرش وارد ایران میشه؟چرا 6سیلندر سانتافه اسپرت وارد ایران نمیشه؟این چه قانونیه؟
ali
۳۱ تیر ۱۳۹۵عشق فقط X4
یو اس اس اینترپرایز
۳۱ تیر ۱۳۹۵توخیابون ها سانتافه خیلی زیاد شده
مجید.بهترین یا هیچ.
۳۱ تیر ۱۳۹۵شرمنده بالا نظر میدم. سایت کامل لود نمیشه
کاش ایکس 6 هم نسل جدیدش وارد بشه. خیلی باید از ایکس فور هیکلی تر و خوشگلتر باشه. من چند جا x4 دیدم فکر کردم x6 هستش.
armin
۳۱ تیر ۱۳۹۵آخه دقیقا با چه منطقی ۴ برابر سانتافه بیشتر از راو۴ فروخته تو این مملکت !!!!!
David
۳۱ تیر ۱۳۹۵چون ملت جواد پسندن
کاوه آهنگر
۳۱ تیر ۱۳۹۵چون ملت عقلشون به چشمشونه، هر چند که حتی از نظر زیبایی هم راو4 زیباتر و بهتره. ما شدیم عجیب ترین مردم و کشور دنیا که در انتخاب ماشین هم از این قضیه مستثنی نیستیم
masood
۳۱ تیر ۱۳۹۵یه آدم با هوش *** هم تشخیص میده سانتافه از راو4 زیباتره در تعجبم شما چطور میگی راو4 قشنگتره
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۵فدات شم زیبایی نسبیه و نظرات در مورد زیبایی متفاوت و سلیقه اییه. نظر افراد درمورد زیبایی برای خودشان محترم است.
مجید.بهترین یا هیچ.
۳۱ تیر ۱۳۹۵هر آدم با انصافی میفهمه راو فور اصلا به زیبایی سانتافه نیست.
فقط تعصب میتونه راو فور رو زیبا جلوه بده.
احمد
۳۱ تیر ۱۳۹۵منطق زیبایی قدرت بیشتر و قیمت کمتر خدمات پس از فروش بهتر و موارد دیگر سلیقه …
ali
۳۱ تیر ۱۳۹۵برام مهم نیست چقدر منفی بخورم فقط میخوام بدونم دقیقا چیه راو4 از سانتافه بالاتره؟؟؟از لحاظ نرمی که راو4یکی از خشک ترین شاسی بلند های تویوتاس فقط کافیه سوار این ماشین بشید تا متوجه بشیدکوبش اتاق در ناهمواری های جاده چقدر زیاده مجله ی کالایاب ماشین هم حرف من رو تایید میکنه و جزو ایرادات راو4 کوبش زیاد اتاق ماشین رو عنوان کرده از لحاظ زیبایی که هر انسان خوش سلیقه ای میتونه تشخیص بده که سانتافه از راو4بسیار زیباتره و راو4 طراحی نامانوسی داره از لحاظ آپشن و تجهیزات هم که دیگه لازم نیست من حرفی بزنم و برتری کاملا با سانتافس از طرفی سانتافه قیمت معقول تر و خدمات پس از فروش بسیار بهتری داره و از لحاظ بازار دست دوم هم قویتر از راو4عه تنها برتری خاص راو4 نسبت به سانتافه شتاب بهتر اونه دلیلشم 5صندلی بودن و سبک تر بودن اتاق نسبت به سانتافه ی 7نفرس که البته سانتافه های 2016 که موتور gdiدارن شتابشون نسبت به مدل های قبلی بهتر شده کسی که راو4 رو انتخاب میکنه فقط دنبال مارک تویوتاییه که جلوش نصبه وگرنه برتری در بیشتر موارد با سانتافس
علي
۳۱ تیر ۱۳۹۵علی جان هیوندا تو خود کشور آلمان پر فروش ترین ماشین خارجی وارداتی بوده حالا سانتافه که جای خود دارد. نه عزیزم نگران نباش من خودم جای همه بهت لایک میدم چون حرفت مثل آب چشمه ذلاله. اونایی که مخالف حرفت هستن ی مشت متعصبن که مثل کبک سرشونو میکنن زیر برف و توان دیدن واقعیت آماری رو ندارن و تا کم میارن به غلط املایی و افکار درست این و اون خرده میگیرن و با حرفای خاله زنک بازی و صد غاز و اینجور حرفا خودشونو تبرعه میکنن. و وقتی از نزدیک میبینیشون ….. نگم بهتره
Developer
۳۱ تیر ۱۳۹۵اگه منفی بارونم نمیکنید باید بگم پر فروش ترین ماشینای وارداتی آلمان رنو و پژو هستن و نه هیوندای
هر چند خداییش سانتافه از راو4 سرتره ، در واقع سانتافه رقیب تویوتا هایلندر هستش و راو4 رقیب توسان و اسپورتیجه و قیمتش خیلی الکی بالاست
ali
۳۱ تیر ۱۳۹۵قربانت داداش لطف داری شما داداش به نظر من تعصب بیجا یکی از بدترین چیزاییه که یک ملت میتونه داشته باشه نه فقط تو بحث ماشین خیلی از مردم ما هستن که متاسفانه تو هر بحثی تعصبای بیجا و بی مورد دارن مثلا بعضی ها یجوری رو برند های ژاپنی تعصب دارندکه هر کسی ندونه فک میکنه سهام شرکت های خودرو سازی ژاپنی مال ما ایرانیاس و سود و ضرر اونا تو زندگی ما تاثیر داره
امین
۳۱ تیر ۱۳۹۵راو۴ رقیب سانتافه نیست. رقیبش میشه توسان که حقیقتا در قد و قواره ی ابراز وجود جلو راو۴ نیست.
ملت چون بیشتر تمایل دارن که امکانات و آپشن های بیشتری رو داشته باشن( تا کیفیت و لذت رانندگی ) به سمت توسان و سانتافه بیشتر متمایل میشن. من که دیگه خسته شدم انقدر تو خیابون سانتافه و توسان دیدم. خز شده دیگه. یه حالت تکراری داره. حس خاص بودن به آدم القا نمیکنه
تویوتا کلا پرستیژش تو کلاس هیوندا و کیا نیست
ali
۳۱ تیر ۱۳۹۵محض اطلاع شما دوست عزیز سانتافه توسان و راو۴ جزو خودروهای خانوادگی به حساب میان و همینطور که از اسمشون پیداس برای مصارف شهری و جاده ای برای خانواده ها مناسبن مطمیینا کسی که دنبال لذت رانندگی خیلی بالا باشه همچین ماشین هایی رو انتخاب نمیکنه
مهرداد
۲ مرداد ۱۳۹۵سلام به همگی دوستان
در انتخاب یک کراس اوور موارد زیادی مد نظر قرار میگیره من خودم زمستان ۹۲ سانتافه سفارش اروپا فول گرفتم قبل از اون هم برای سه ماهی اسپرتیج داشتم و اساسا شاسی سوارم؛ خیلی بین خرید رافور و سانتافه بالا و پایین کردم هر کدوم مزایایی و کاستیهایی داشتن و از اونجا که اساسا اپشن باز هستم رافور نتونست نظرم رو جلب کنه ولی این رو بگم که از خریدم کاملا راضی هستم ولی اگه قرار بود از سری لو اپشن استفاده کنم حتما رافور گزینه من بود
YAS
۳۱ تیر ۱۳۹۵کاشکی بازار رقابتی تری داشتیم.به جای اینکه این همه سانتافه و راوفور وارد میشد هوندا سی ار وی و سوبارو فارستر و کیا سورینتو و فولکس واگن توارگ هم میومد.اینطوری یه بازار دو قطبی به وجود اومده برا رنج دویست میلیونی.برا بیمر هم که بدتر.با این شکل وارداتشون رنج چهارصد رو کاملا سپردن به X4(برای کراس اوور و شاسی بلند)
حميد
۳۱ تیر ۱۳۹۵داداش اینها که گفتی اکثرشون هستند منتهی بازار دست دوم و لوازم یدکی خوب و ارزون تو موفقیت این هیوندا و تویوتا تو ایران بی تأثیر نبوده
محمد علی
۳۱ تیر ۱۳۹۵سانتافه واقعا گزینه مناسبی است توی رنج قیمتی خودش 7 نفره کم استهلاک، اپشن و ظاهر مناسب فقط موتورش ضعیف هست که اون هم بخاطر هدف خرید یعنی خودرو خانوادگی و جادار مشکل خاصی محسوب نمی شود
كوروش
۳۱ تیر ۱۳۹۵به سلام خوبید به سلامتی ایران هستید دیگه
محمد علی
۳۱ تیر ۱۳۹۵سلام کوروش جان
ممنون اره خدا رو شکر دوره به سختی تمام شد و qc دار شدیم
كوروش
۳۱ تیر ۱۳۹۵بسلامتی و بسیار عالی از ماشین ها هم بگین چه خبرا؟
محمد علی
۳۱ تیر ۱۳۹۵هیچی کلا 7صبح فرودگاه تا 8 شب تنها ماشینی که روندم خیلی کم سری 7 جدید که برای مسئول فنی لوفتانزا بود که دیگه فکر کنم نیازی به تعریف نداره در کل همش کار بود
كوروش
۳۱ تیر ۱۳۹۵یا خدا qcman شون سری ٧ داره اونوخت این بنده خدا کریمی پرشیا داره خخخخ ای خدا لابد تکنسین هاشون سری ٣ mpower دارند
موكا
۳۱ تیر ۱۳۹۵بهترین شاسی بلند فنی داخل ایران سوبارو فارستر توربو هست با 250 اسب بخار قدرت و شتاب 6 ثانیه قیمت 250 میلیون تومان..
امير علي
۳۱ تیر ۱۳۹۵بنزم شاسی بلند زیر ٢۵٠٠ داره ولی نمیدونم چرا نمایندگی وارد نمیکنه کلاً خوب کار نمیکنن نمایندگی های بنز و بی ام و
رضا کریمی
۳۱ تیر ۱۳۹۵قشر مرفه > سانتافه ؟؟؟؟؟؟ از کی تا حالا سانتافه واسه قشر مرفه ماشین خزی که توی نازی آبادم به وفور پیدا میشه خواهشا شان وکلاس مردمان مرفه شهررو پایین نیارین
Huracan
۳۱ تیر ۱۳۹۵من که تا آخر عمرم یک ریال هم پول ماشین نمیدم تو ایران چه داخلی چه خارجی، مگه دیوانم پول اضافی بدم دلالها و اون شغالها حالشو ببرن..
ََAREF
۳۱ تیر ۱۳۹۵MG GS از سه تای نخست ، یک سروگردن بالاتره..
شاهین
۳۱ تیر ۱۳۹۵با نظر شما درخصوص جی اس موافقم.من 2016 رو دارم خیلی راضیم.اگه یه خودرو کیفیت داخل کابین بخصوص داشبورد رو ببره بالا می تونه در آینده واسه سانتافه و توسان و اسپورتیج یک تهدید جدی باشه.
احسان(احسان سابق)
۳۱ تیر ۱۳۹۵کل تولید x4 350 هزار عدد تو سال 2015 بوده و با یک تخمین تعداد کل x4های وارد شده به کشور رو با مناطق ازاد 1500 در نظر بگیریم که اگر بخوایم سهم بازار ایران رو برای x4 حساب کنیم تقریبا درمیاد 0.043 درصد. یعنی 99.957 درصد این ماشین خارج از ایران فروخته میشه.
اگر بخوایم ماشین های امریکایی رو هم از نظر فروش ایران نسبت به بقیه دنیا حساب کنیم حتی از سهمی که ایکس 4 تو بازار ایران داره ، سهم کمتری رو به خودشون اختصاص میدن. قانون ممنوعیت واردات خودروهای امریکایی واقعا بچگانه و مسخره و از سر لجبازیه
محمد علی
۳۱ تیر ۱۳۹۵خب عزیز خودتم می گویی اگر وارد شود تراز آنها بیشتر می شود چرا باید نمایندگی بزند بعد سودش توی جیب چند نفر بره و کار برای دیگران درست کنه در آخر شما ضرر کنی بخاطر قطعات و قیمت دو برابر بعد مگه کسی گفته واردات خودرو آمریکایی ممنوع است؟ پس این همه توی جزایر ایران چه می کند
كوروش
۳۱ تیر ۱۳۹۵خخخخ شما در جریان نیستید گفتند ممنوع
عیسی
۳۱ تیر ۱۳۹۵ما ایرانیا مردمی هستیم که کلا به کلاس گذاشتن خیلی علاقه داریم…برا همین شاسی بلند خیلی میپسندیم..وگرنه چند نفرو میشناسید که دلش بیاد این شاسی بلندا رو حتی تو خاکی ببره…
مهدی
۳۱ تیر ۱۳۹۵ظاهرا چون x4 ساخت امریکا هست وارداتش به مشکل خورده به گفته پرشیا خودرو ، به همین دلیل هم قیمتش تا بعضا 10 درصد تو بازار بالا رفته که اگر اینطور باشه این خودرو محبوب این رتبه رو تو واردات از دست خواهد داد….
kevin7360
۱ مرداد ۱۳۹۵چه ربطی داره سرزمین برند اصلی مهمه این که کجا تولید میشه مهم نیست لطفا حرف تو دهن بعضیها نزارید
مهدی
۱ مرداد ۱۳۹۵این چیزی هست که نمایندگی های پرشیا خودرو میگن حتی از لیست فروششون هم حذف شده
احمد باقری
۳۱ تیر ۱۳۹۵تویوتا و بی ام دبلیو باحال بودن.
داوود
۱ مرداد ۱۳۹۵دوستان عزیز, لطفا بفرمایید میتسوبیشی اوتلندر در مقایسه با اینها ارزش خرید دارد یا خیر. خواهش می کنم راهنمایی ام فرمایید.
CORVETTE Z06
۱ مرداد ۱۳۹۵داداش چرا از هر ماشینی که بحث میشه تو میتسوبیشی اوتلاندر رو مقایسه میکنی؟؟؟من یه پیشنهاد برادرانه برات دارم اگه اوتلاندر خریدی و فکر میکنی سرت کلاه رفته برو بفروش یه چیز دیگه بخر اینطوری دلت آروم میگیره
SINA-GERMANY-PORSCHE
۱ مرداد ۱۳۹۵فکر میکنم قدرت سانتافه های وارداتی با توجه به این که موتور MPi دارند بین 174 تا 176 اسب باشه و 188 اسبی که ذکر کردید مربوط به مدل GDi هست که وارد نمیشه…
به امید فردایی بهتر…شاد باشید…
amir
۱ مرداد ۱۳۹۵لذت رانندگی mg gs از این شاسی ها بهتره و میشه با bmw x3 مقایسه کرد فقط یکم از نظر ابشن و کیفیط داشبرد در حد متوسط ه
امیرحسین
۱ مرداد ۱۳۹۵از کی سانتافه کم استهلاک شده ما نمیدونیم؟؟؟؟!!!!فقط ظاهر گول زنک برای آدمهای کم اطلاع که فقط میخوان چشم فامیل رو با طراحی شلوغ و فضایی در بیارن.البته این طراحی شلوغ پس از چند هفته کسل کننده و مزخرف میشه
متاسفانه پرفروش ترین ها در ایران همیشه به لحاظ کیفیت و قابلیت فنی ته جدول هستن.
اوتلندر 2016 مناسب ترین انتخاب از هر جهت هست و از نظر ظاهر هم که لااقل از سانتافه زیباتر و شیک تر هست.
سانتافه که ماشالله شده مثل پیکان جوانان دهه شصت!!!!!محبوب دل نوکیسه گان بیسواد که جز پول هیچ تفاوتی با کارگران شریف افغانی ندارن.طرف بعد بیست سال از عرضه تراول همچنان میگه تراور!!!!به لابی میگه لاوی!!!!
رحمان
۱ مرداد ۱۳۹۵شما طبق کدوم امار معتبر میگید سانتافه خودروی پراستهلاکیه؟
و بالعکس طبق کدوم امار معتبر میگید اوتلندر خودروی کم استهلاکیه؟
همچنین میشه بفرمایید سلیقه استاندارد و ادمای خوب چیه؟
مثلا من لکسوس nx را دوست دارم میشه بگید من جزوه کدوم قشر از جامعه هستم؟؟؟؟؟
البته طبق تعریف جنابعالی هر کی طرح لکسوسnx را دوست داشته باشه با توجه به طراحیه شلوغ تر و فضایی تر از سانتافه باید جزوه کارگرهای بسیار سطح پایین تر از اونهایی باشه که طرح سانتافه را دوست دارن.
حالا هر کی طرح بی ام و ای 8 را دوست داشته باشه جزوه کدوم قشره؟؟؟؟
amir
۲ مرداد ۱۳۹۵داداش اینو ولش کن اوتلندر خریده میخواد با خزعبل گویی خودشو توجیه کنه بزار شادباشه
داوود
۲ مرداد ۱۳۹۵Corvett e عزیز، راستش درست زدی تو خال. یه اوتلندر ثبت نام کردم و الان بیش از دو ماه که هنوز تحویل نگرفتم. تردید دارم که انتخاب درستی انجام دادم یا نه. می دانم که اکثر کسانی که میان تو پدال از خودرو و بحثهای فنی آن مطلع اند. به همین دلیل می خوام نظر اونها را بدونم. آخه راستش بعد عمری کار کردن به طور قسطی دارم این ماشینو می گیرم و می ترسم انتخاب خوبی نکرده باشم. از راهنمایی برادرانه ات ممنونم.
رحمان
۲ مرداد ۱۳۹۵اوتلندر ماشین خوبیه ولی توی ایران خیلی طرفدار نداره و بعید میدونم بازار دست دوم خوبی هم داشته باشه.
خودروهایی مانند سانتافه-اسپورتیج-سوناتا-اپتیما و توسان پس از خرید در بازار ایران کمترین افت قیمت را دارن و زود هم فروش میرن.
هر ماشینی که خریدی مبارکت باشه و حتما حتما براش بیمه بدنه بگیر.
نت
۲ مرداد ۱۳۹۵زیباترین طراحی ماشین دنیا هیوندای گرانجور 2016 و هیوندای سانتافه اسپرت2017 هست.میگن رییس کارخانه بنز سانتافه اسپرت و ریس کارخانه بی ام و هیوندای گرانجور داره .حسابش کنید چقدر این دو خودرو در جهان محبوب هست.
محمدرضا
۲ مرداد ۱۳۹۵اتفاقا میگن رئیس هیوندای سالهاست ی پراید داره !
Archi KHAN
۲ مرداد ۱۳۹۵خخخخخخخخ …
ای محمدرضا ، امان از دست تو …
داوود
۲ مرداد ۱۳۹۵ممنونم رحمان جان.
امیرحسین
۲ مرداد ۱۳۹۵فقط پراید?
mohammad-fm480
۴ مرداد ۱۳۹۵سانتافه هنوزم مثل سابق قشنگه -آیی ایکس 55 هم خوبه -ولی کیا اسپورتیج *** به خودش مدل های قدیمیش خیلی قشنگ تر بودن