چشم اندازهفته نامه

7 خودروی اسپورت سرکش!

مردم با شگفتی به خودروهای اسپورت روزمره‌ای می‌نگرند که در جاده نسبتاً راحت هستند و لذت بسیار زیادی دارند (به شورلت کوروت فکر کنید) اما اغلب خودروهای اسپورت رفتار خشنی دارند درست همان‌طوری که از این‌چنین خودروهایی انتظار دارید.

7-Sports-Cars-That-Are-Hard-to-Handle-1
خودروهای لذت بخشی وجود دارند که برای بدرفتاری کردن خلق شده‌اند. در لیست زیر ۷ خودروی سرکشی که رانندگی کردن با آن‌ها آسان نیست ذکر شده‌اند. با ما همراه باشید.

  • دوج وایپر

وایپر تاریخچه‌ای از اذیت کردن حرفه‌ای‌ترین راننده‌ها را دارد. مسائل مکانیکی از جمله مشکلات ترمز و هندلینگ پردردسر باعث شده‌اند تا وایپر به عنوان سوپرکاری که دیوانه‌وار عمل می‌کند شناخته شود. برای سال ۲۰۱۶ دوج مدل وایپر ACR را عرضه کرد که بدون از دست دادن خوی درندگی خود قابل کنترل است. این خودرو ضربه‌گیرهای قابل تنظیم ساخت بیلشتین را داراست که به بهبود عملکرد آن در پیست کمک می‌کند. بله پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری آن با ۶۴۵ اسب بخار قدرت نیازی به معرفی ندارد.

2016-Dodge-Viper-ACR-front-three-quarter-in-motion-05

  • دوج چلنجر هلکت

یک موشک زمین به زمین! هلکت واقعاً در لیست صحیح جای گرفته است. اگرچه که کابین این خودرو جادار و راحت است اما مانور دادن با این خودروی سنگین کاری سخت است. خوشبختانه هلکت چیزی درباره‌ی هندلینگ نیست بلکه باید از پیشرانه‌ی ۷۰۷ اسبی و شتاب ۳.۷ ثانیه‌ای آن لذت برد؛ و البته برن‌اوت‌های عظیمی ایجاد کرد.

2015-Dodge-Challenger-SRT-Hellcat-promo1

  • آکورا NSX

این خودرو به عنوان سوپرکاری روزمره ساخته شده اما برخی رفتارهای غیرمنتظره را از خود نشان می‌دهد. این کوپه‌ی اسپورت توربو همانند یک مدل تنفس طبیعی عمل می‌کند و سیستم پلاگین هیبرید آن قدرت گیرای ۵۷۳ اسب بخاری را تولید می‌کند. اما در مدل پروتوتایپی که ما آزمایش کردیم، تا زمانی که حالت پیست را انتخاب نکنید فرمان خودرو سست و بی‌حال عمل می‌کند که NSX را به هر چیزی غیر از خودروی اسپورت تبدیل می‌کند.

2017-Acura-NSX-front-three-quarter-motion3

  • پورشه ۹۱۱ R

شاید این خودرو به اندازه‌ی لامبورگینی یا فرار و یا حتی ۹۱۱ GT3 RS پرزرق‌وبرق و نمایشی نباشد اما اجازه ندهید که قدرت ۵۰۰ اسبی آن شما را فریب دهد. این سوپرکار وحشی بوده و می‌تواند راننده‌های حرفه‌ای زیادی را به دردسر بیندازد. با صدای اگزوز کشنده و عدم وجود خفه کن‌ها برای حفاظت از گوش‌های شما در برابر امواج بیرونی بی‌شک تجربه‌ای منحصربه‌فرد و البته لذت‌بخش خواهید داشت. پیشرانه‌ی ۴ لیتری پورشه به تنها انتخاب گیربکس یعنی نمونه‌ی ۶ سرعته دستی جفت شده و سقف سرعت خودرو ۳۲۲ کیلومتر در ساعت است.

Porsche 911 R

  • کادیلاک CTS-V

این خودرو پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژر خود را از کوروت قرض گرفته و می‌تواند ظرف مدت ۳.۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. پیشرانه‌ی ۶۴۰ اسبی این کادیلاک قدرت و گشتاور زیادی دارد. با خاموش کردن سیستم‌های کنترل کشش و پایداری لذت زیادی به دست می‌آورید اما آگاه باشید که چرخ‌های عقب هرزگردی خواهند داشت. کادیلاک CTV-S به اندازه‌ی کوروت ترسناک به نظر نمی‌رسد اما شاید همین موضوع خطرناک‌ترین جنبه‌ی کادیلاک باشد.

2016 Cadillac CTS-V

  • هر خودروی ساخت لوتوس

ما پس از تست خودروی لوتوس اوورا در سال ۲۰۱۲ گفتیم که یک دوستدار واقعی لوتوس خطاهای این خودرو را نیز همانند نقاط قوت آن دوست دارد. خودروهای لوتوس نشان دهنده‌ی مهندسی سبک‌وزن هستند اما این خودروها اغلب با مشکلات قابلیت اطمینان و کیفیت سواری دست به گریبان‌اند. در پیست، اگر با دقت باشید لوتوس اوورا می‌تواند کاملاً راضی‌کننده باشد. در هنگام تست مدل اوورا S گفتیم که این خودرو درگیری زیادی را از طرف راننده می‌طلبد.

2012-Lotus-Evora-front-passengers-side-three-quarters-view-in-motion

  • تسلا مدل S P90D

خب بله این یک خودروی اسپورت کوپه‌ی تفننی نیست؛ اما وقتی شما حالت Ludicrous را روشن نموده و در مدت ۲.۶ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسید، اهمیتی به کوپه بودن یا نبودن آن نمی‌دهید. پس از معرفی این خودرو در سال گذشته، این خودرو به سریع‌ترین خودروی ۴ درب جهان بدل گردید. پیشرانه‌ی تمام الکتریکی این خودرو توانایی تولید ۷۶۲ اسب بخار قدرت را دارد.

2016-Tesla-Model-S-P90D-front-three-quarter-in-motion

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. "فقط انگلستان"

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    اگه به اون فیلمای گرفته شده از لندن یا شهر هایی که ماشین لوکس زیاد دارن نگاه کنید می بینید نودونه درصد اون خودروهای لوکس ماله آلمان وانگلیس و ایتالیاس من که تاحالا تو اون فیلما فقط چند مدل ژاپنی و آمریکایی دیدم
    اصلا آمریکا و ژاپن یه خودرو که از همه لحاظ در حد پورشه پانامرا اکزکیوتیو یا بنزs65و… باشه روندارن
    یا مثلا اسم های خوفناک روی بعضی از ماشین های آمریکایی مثل کامارو و چلنجر و فورد موستانگ و… می ذارن و می خوان با این اسما مشتری هاشونو گول بزنن مثل ساحره تنومند واستاد عضله واین جور کلمات ولی وقتی پای این ماشین ها به رقابت باز می شه از تک تک ماشین های سوپر اسپورت جهان شکست می خورن تکرار می کنم از کل ماشین های سوپر اسپورت دنیا شکست می خورن.

    1. PORSCHE:The God of Cars

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اینطوری که شما میگی نیست.

      1. "فقط انگلستان"

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        چرا مجید جان همینطوریه.

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          فقط انگلستان عزیز داری اشتباه میکنی.

        2. "فقط انگلستان"

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          بهنام طیبی جان اشتباه نمی کنم.

        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          من کی ام؟؟؟؟؟؟؟؟

    2. Nima

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      فقط انگلیس هیچ دقت کردی توی اروپا کادیلاک و شورولت فروش چندانی ندارن؟
      ولی بیش از 5-10 مقایسه با اختلاف قیمت زیاد برات میارم که برتری با آمریکایی هاست. هایپر کار آمریکایی میخوای ونوم و آلتیمیت آیرو و … 4-5 شرکت دیگه که خیلی شناخته شده نیستن. میتونی توجه کنی 4 تا از 7 تای لیست آمریکایی هستن. همون p1 میلیون دلاری شما جلوی وایپر ACR توی پیست هیچی نیست. یا حتی کوروت ZR1 که مال سال 2009 هست. انواع لامبرگینی های قول هم جلوی ZR1 و ACR توی پیست عددی نیستن.(حتی فراری هایی با 3-4 برابر قیمت)

      1. "فقط انگلستان"

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        چه جالب نیما جان تعداد کامنت های تو با مجید جان یا پورشه = خدای ماشین ها الان یکیه هر دو555 تا

    3. کاوه آهنگر

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      انگلستان جان ، این خیلی طبیعیه که در اروپا و انگلیس در بازار لوکس ، فروش محصولات لوکس اروپایی و انگلیسی بیشتر باشه نسبت به لوکس های ژاپنی و آمریکایی. چون اروپایی ها مانند ژاپنی ها و حتی کره ای ها نسبتا تعصبی هستند نسبت به محصولاتشان و البته محصولات خوبی هم دارن . بی تعصب ترین بازار ، بازار آمریکا است چون فقط دنبال مناسب ترین محصول هستند

  2. sajjad

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    بنظرم یه موردش باید باشه هر خودروی ساخت آمریکا ! البته مرسدس SLS هم میتونست باشه

  3. الف.ی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    اوف چه چیزایی!!!!!!!!!!!
    ولی چرا قیمت ماشین های آمریکایی از نمونه اروپایی و ژاپنی خیلی کمتره؟؟؟؟؟؟؟؟
    مثلا کوروت z06 با 100 هزار دلار
    پورشه 911 توربو اس 220 هزار دلار
    یا
    بوگاتی ویرون 2.6 میلیون دلار
    هنسی ونوم جی تی 970 هزار دلار

    1. PORSCHE:The God of Cars

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      کی گفته توربو اس 220/000 دلاره؟؟!!
      این اعجوبه ی دوست داشتنی با عملکردی در حد یک هایپرکار و کاربری روزمره فقط و فقط 150/000دلار قیمت داره.

    2. Nima

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      با توجه به خیلى از آمار ها آمریکایى ها توى کیفیت کم از ژاپنى ها ندارن و تازه بیوک بالاتر از تویوتا هست با این که برند نیمه لوکس هست.
      تکنولوژى بیشتر رو قبول دارم ولى نه توى ۱-۲ سال اخیر چون کادیلاک هیچى کم نداره. شما نباید تکنولوژى شورولت رو با بنز مقایسه کنى.
      از نظر استهلاک هم یه مطلب بود که توش واقعا ژاپنى ها بهتر بودن ولى فقط تویوتا. فقط تویوتا از بقیه آمریکایى ها بهتر بود.

      در آخر منم قبول دارم کلى گفتین ولى گفتم این موارد رو ذکر کنم.

      1. الف.ی

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        با تشکر از همه دوستان که پاسخم را دادند

    3. محمد زمانلو

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (129 ديدگاه)

      در ضمن نیروی کار ارزون تر نسبت به اروپا رو اضافه کن!

  4. PORSCHE:The God of Cars

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    جالبه حداکثر گشتاور در 911 turbo S در دور حدود 1750rpm بدست میاد. یکی از دوستان تعریف میکرد وقتی با این ماشین پا رو پدال یک میلیمتر بیشتر فشار میدی حس میکنی میخواد از زمین جدا بشه و پرواز کنه.
    911 معمولی هم خیلی عالیه. قدرت بی نظیر توربواس یکم برای شهر زیاده. حال میده فقط باهاش درگ و ریس بذاری. ولی بدون توربو رام تر و کم مصرف تر میشه. قیمتش هم میاد زیر 100/000 دلار! مالیات خیلی کمتری هم داره.
    البته در بین ماشین های پورشه انتخاب اول من کاین توربواس. حی میکنی هیچ رقیبی نداری.

  5. کاوه آهنگر

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    فعلا که لکسس LC وارد بازار نشده ولی لکسس RC F با موتور 5 لیتری هم میتونست در این لیست باشه. راستی چرا نمایندگان نیسان و آئودی و لامبورگینی و… ندارن ؟

  6. PlymouthBarracuda

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    فقط کادیلاک…..

  7. عشق پژو

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    خیلی قشنگن

  8. one:1

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    چی بگم؟زبونم بند اومده
    دوج و اکورا واقعا زیبا هستند

  9. behzad power active

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ژاپن جی تی ار داره که همه رو قورتشون میده بعد میگین ژاپن ماشین نداره !!! من طراحی اکورا رو دوست دارم واقعا طراحش که خانومه خوب طراحی کرده

  10. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    دوج وایپر خدا بیامرزه

    1. ali

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      داداش تو هر روز چند تا کامنت میزاری من هر روز میام میبینم 100 تا اضافه شده به دیدگاهات خخخخخ

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        چه دقتی داری شما

        1. ali

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (204 ديدگاه)

          :))

  11. احمد باقری

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی آکورا و کادیلاک، حرف نداره و خیلی بهتر از بقیه ماشینهای این لیست هستند، البته منظورم از نظر طراحی هست.

  12. maserati

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    کادیلاک مساوی عشق

  13. سعید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    هیچکدومشون از این سبکها یا کشورها برتری مطلقی توی خودروسازی به هم ندارن وگرنه تا الان ضعیفترها ورشکسته میشدن و از بین میرفتن، فقط تفاوت توی سبک و دیدگاهه که مشتری هم بهمون نسبت خودرو مورد علاقه خودشو انتخاب میکنه خرید خودروی آمریکایی ژاپنی یا اروپایی ضرر نیست باید با مطالعه پیش رفت که بعد از خرید پشیمون نشی.

  14. ALIREZA034

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    واقعا از این امریکایی ها فقط تسلا میتونه با اروپایی ها یکم رقابت کنه وگرنه اکثرشون فقط برای آدمای عشق ماشین های عضلانی و قلدر خوبن مثل چلنجر یا وایپر یا موستانک یا…. با اون حجم بالای موتور.اروپایی ها با نصف این حجم(با توربو)صفر تا صد های خیلی بهتری دارن والبته سرعت و تورک و ایمنی و…

  15. Regera 1790

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (239 ديدگاه)

    توی این لیست 911 R خیلی به دلم نشست. نمیدونم چرا….

  16. ali

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    سپاس از شاهین جان چند روزه مطالب جالبی گذاشتی . :)

  17. Sajjad Ahmadi

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ای جان
    هرچی سرکشه آمریکاییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا