شرکت کوشا خودرو، مدل جدید کیا اپتیما را وارد کشورمان خواهد کرد. این محصول، یکی از معدود مدلهای سدان هماهنگ با استاندارد جهانی برای بازار ایران محسوب میشود.
با واردات گستردهی انواع محصولات چینی به ایران، خودروهای کرهای و ژاپنی بیش از پیش محبوب شدهاند. حالا اگر خودرویی با برند کیا و هیوندای، ساخت چین یا هند هم وارد ایران شود؛ مشتریان پرشمار خواهد داشت.
بیشتر بخوانید:
↵رنوکولئوس جدید؛ مشخصات و قیمت سامسونگ QM6 وارداتی
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
کیا موتورز کره جنوبی، در ایران با خودروی پراید معرفی شد؛ اما امروزه با محصولاتی متنوع در کلاس بدنههای متفاوت، برندی مشهور برای خریداری داخلی محسوب میشود. این مجموعه، در سال ۱۹۴۴ حدود ۸۰ سال پیش بنیان نهاده شد؛ اما در بیست سال اول، بر تولید کامیون و موتورسیکلت با تکیه بر محصولات ژاپنی تمرکز داشت. اولین خودروی تولید انبوه کیا، بر اساس مدلی از مزدا در سال ۱۹۷۳ شکل گرفتو حالا با کارخانههای متعدد در سراسر دینا، مستقل از برندهای خارجی فعالیت میکند. بیش از ۴۵ درصد از سهام کیا، در اختیار هیوندای است تا عضو مهم یکی از بزرگترین گروههای خودروسازی دنیا، محسوب شود. مجموع تولیدات کیاموتورز ۳/۵ تا ۴ میلیون دستگاه برآورد میشود.
اولین اپتیما (kia K5) سال ۲۰۰۰ تولید شد. این خودرو از ابتدا، مشابهت فنی بسیار زیاد با هیوندای سوناتا داشت و همین شرایط را تا امروز ادامه داد. نسل دوم با چهرهی مدل ۲۰۰۹ به بازار ایران رسید؛ اما همراه نسل سوم و چهارم بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ بیشترین محبوبیت را کسب کرد. دسترسی محدود مردم ما به سدانهای ژاپنی، مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد، همزمان با واردات پرشمار با خدمات پس از فروش قابل قبول محصولات ساخت کره، اپتیما را به گزینهای جذاب برای بازار ایران تبدیل کرد. با این شرایط، شکی نیست نسخهی ۲۰۲۴ از نسل پنجم هم، مشتریان پرتعداد با قیمت نجومی داشته باشد.
کوشا خودرو، به عنوان واردکنندهی اپتیما در ایران معرفی شده است و به احتمال فراوان، نسخهی مونتاژ چین را برای مردم ما عرضه خواهد کرد.
جدول مشخصات خودرو کیا اپتیما ۲۰۲۴
مشخصات | جزئیات |
---|---|
طول | ۴,۹۰۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۶۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۴۵ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۸۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق عقب | ۴۵۳ لیتر |
موتور | ۲.۰ لیتر، تنفس طبیعی |
قدرت موتور | ۱۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۶ نیوتنمتر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت | ۱۰.۵ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
چراغهای روز (Daylight) | LED پیوسته و یکخطی |
رینگها | ۱۸ اینچ |
دیفرانسیل | محور جلو (FWD) |
قیمت تقریبی در بازار ایران | ۳.۷ الی ۴ مبلبارد تومان |
امکانات داخلی | صندلیهای چرمی، نمایشگر ۸ اینچ، دستهدنده سنتی |
طراحی ظاهری و نمای بیرونی کیا اپتیما ۲۰۲۴ وارداتی
بهتازگی نسخهی ۲۰۲۵ اپتیما برای بازار جهانی معرفی شده است اما این مدل، هنوز به تولید انبوه نرسیده و فعلا وارد ایران نخواهد شد. مدل جدیدتر، دیلایت سهتکه دارد اما مدل ۲۰۲۴ با LED پیوسته و یکخطی ارایه میشود.
نسل جدید اپتیما که از سال ۲۰۲۰ تولید میشود، کاملا اسپرت و جوانپسند طراحی شده است. روشنایی روز (Daylight) حالت صاعقه را تداعی میکند و مدرن به نظر میرسد. چراغهای اصلی، مشابه سبک دیده شده در خودروهای امریکایی، داخل تورفتگی بین کاپوت جلو و سپر هستند تا حس تهاجمی خودرو تقویت شود. این موضوع با حجمدهی جذاب بدنه، تاکید شده است. همچنین، جلوپنجرهی سنتی کیا موسوم به دماغ ببر (Tiger nose) در اپتیما ۲۰۲۴ دیده میشود.
در نمای جانبی، زیادهروی برای خطوط حجمدهنده وجود ندارد. حالت ساده با خمیدگی ملایم درها، به خوبی اپیتما را متمایز از هیوندای النترا نشان میدهد. فرم بدنه، حس یک سدان کوپه یا فست بک را تداعی میکند. دیگر نکتهی جالب برای اپتیما ۲۰۲۴، رینگهای ۱۸ و نوار کروم کشیده شده از شیشهی جلو تا انتهای بدنه هستند که خلاقیت در طراحی این خودرو را تایید میکنند.
از پشت، چراغها پیوسته و کم هیجان هستند؛ اما حجمدهی بدنه برای گلگیر و سپر، جذاب دیده میشوند. برای پلاک و اگزوزها، جایگاه ویژه وجود دارد تا حس اسپرت اپتیما کاملا متفاوت از نسلهای قبل باشد. درپوش صندوق به نسبت دیگر اجزای بدنه، کوچک است و همراه شیشهی بزرگ در عقب، باز نمیشود.
کیا اپتیما وارداتی با طول ۴,۹۰۵ و عرض ۱,۸۶۰ و ارتفاع ۱,۴۴۵ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلیمتر تولید شده است تا بزرگتر از مدل ۲۰۱۷ موجود در ایران باشد.
برای اطلاع از آخرین اطلاعیه ها و شرایط ثبت نام خودرو وارداتی ۱۴۰۳ به این لینک مراجعه کنید.
طراحی داخلی و نمای کابین کیا اپتیما ۲۰۲۴ وارداتی
پنل پشت فرمان عقربهای همراه ساختار پیوسته با نمایشگر لمسی بزرگ، مهمترین تفاوت فضای داخلی اپتیما جدید با نسلهای قبل است اما ادوات قدیمی و خارج از عرف خودروهای مدرن نیز برای نمونهی وارداتی کوشا خودرو وجود دارد.
دسته دندهی بزرگ و سنتی، بین صندلیها جلو، کاملا توی ذوق میزند. این مورد برای غالب نسخههای موجود در بازار جهانی، حالت جوی استیک و کلیدگردان کوچک دارد. پنل دیجیتال پشت فرمان برای مدل وارداتی نیز دیده نمیشود. همچنین نمایشگر کوچک ۸ اینچ با کلیدهای گردان طرفین مانیتور، در نسخهی وارداتی کوشا خودرو ارایه شده اما مدلهای سفارشی خارج ایران، نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ فراهم میکنند.
در مدل وارداتی، صندلیهای چرم با تم روشن، همرنگ بخش پایین داشبورد هستند. این مورد برای تودریها نیز ارایه شده است. اپتیما ارایه شده توسط کوشا خودرو فاقد چرم مرغوب و باکیفیت به نظر میرسد و مشابه خودروهای چینی بازار ایران نیست. البته مدل موجود، صندلیهای راحت مناسب ۴ سرنشین بلند قد را فراهم میکند.
برای صندوق عقب، ۴۵۳ لیتر فضای حمل بار وجود دارد. قابلیت جمعشدن صندلیهای عقب نیز در اپتیما ۲۰۲۴ طراحی شده است.
پیشرانه و تجهیزات فنی کیا اپتیما وارداتی
کوشا خودرو، موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتنمتر برای اپتیما ۲۰۲۴ معرفی کرده است. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰/۵ ثانیه فراهم میکند و میانگین مصرف سوخت، حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
پرفروشترین کیا اپتیما در بازار جهانی، موتور ۱/۶ لیتر توربو با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دارد. قدرت ۱۸۰ اسب بخار، گشتاور ۲۶۵ نیوتنمتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر، مشخصات این نمونه از اپتیما ۲۰۲۴ هستند.
اپتیما سدان محرک جلو است اما نسخههای سفارشی با سیستم دو دیفرانسیل نیز دارد. همچنین مدل ۲/۵ لیتر توربوشارژ GT لاین با قدرت ۲۹۰ اسب بخار، گشتاور ۴۲۲ نیوتنمتر و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶ ثانیه، در امریکا، اروپا و کره جنوبی عرضه میشود.
قیمت کیا K5 اپتیما ۲۰۲۴ وارداتی در کارخانه و بازار
مدل | مشخصات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
کیا سلتوس | تنفس طبیعی - ۲۰۲۳ | ۲,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سلتوس | توربو - ۲۰۲۴ | ۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲ آذر ۱۴۰۳
مدل رونمایی شده توسط کوشا خودرو، کمامکانات (Low Option) محسوب میشود. اپتیما ۱۵۰ اسب بخار، در نسخهی مونتاژ چین، ۲۳ تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارد که با احتساب عوارض گمرکی و دیگر اضافه پرداختهای مخصوص خودروهای وارداتی، ۲.۷۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است.
Taha Ayoobi
۲۲ بهمن ۱۴۰۲خوشگله
net
۲۲ بهمن ۱۴۰۲زه سفید بالای شیشه دربها رفته سمت زیر شیشه عقب خیلی بد و مسخره هست و تعجبه چرا زه را به پایین شیشه دربها نیاورده . صندوق عقب کشیده نیست بد هست ماشین سدان باید صندوق عقبش کشیده تر باشه . چرا غ جلو و چراغ متصل عقب و رینگ بد هست . اگزوز مربعی بد هست . آرم جدید کیا بد هست . در دو سال گذشته کیا در طراحی بیرونی به بن بست خورده
net
۲۲ بهمن ۱۴۰۲سقف ماشین مشکی هست خوبه
net
۲۲ بهمن ۱۴۰۲از بغل که نگاه میکنی قوس سقف خوبه ولی چون صندوق عقب کشیده نشده و زه سفید بالای شیشه دربها ناشیانه و مسخره رفته زیر شیشه عقب بد شده اگر صندوق عقب کشیده بود و زه سفید فقط اطراف شیشه دربها بود و به سمت شیشه عقب نرفته بود قشنگتر میشد
B
۲۲ بهمن ۱۴۰۲بنظرم پشتش در مقابل نمتی جلوش حرفی برای گفتن نداره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۲یعنی واقعا نشد با این همه جزئیات قشنگ در نمای بدنه، اون دسته دنده مسخره برای مدل پایه حذف بشه؟
اپتیما با گیربکس ۸ سرعته، جوی استیک گردان داره ولی برای گیربکس ۶ سرعته، کله قند گذاشته
پیام
۲۲ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری خداییش این حرفتون رو قبول دارم. انگار از ماشین دیگهای کندنش و گذاشتنش اینجا 😂😂
amir
۲۲ بهمن ۱۴۰۲پیام جان نمیخوای یدونه از این جیگر کره ای خوشگل برا خودت بخری؟
amir
۲۲ بهمن ۱۴۰۲فقط ماشینم سانروف نداره اونو میخوای چیکارش کنی؟
پیام
۲۳ بهمن ۱۴۰۲امیر اگه بخوام چنین ایراداتی رو توی ماشینای ژاپنی بگیرم که دیگه هیچی! کیلومترشمار یاریس قدیمی رو تو ذهنت بیار! 😂😂😂
۲۳ بهمن ۱۴۰۲پیام جان عزیزم واسه من یه اپتیما یا النترا ثبت نام میکنی ؟ 🥺
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۴۰۲جناب اشتری
بخدا راضی هستیم جا دسته دنده گوشتکوب مسی بذارن ولی فقط بذارن بیاد 😂🤦♂️!
بیاد ، اصلاً چرخم نداشته باشه!
بیاد ، فقط بیاد ، اصلاً فرمونم نمیخواد ، اینجا پرایدی میخورونیم روش ، فقط بیاد ، اصلاً چپ شدش بیاد ، اینجا میدیم صافکاریا بیرنگ درش بیارن ، فقط بیاد 😂 !
بخدا خاکتوسریم ، فقط بیاد ، ۲۲ بهمن من با شما مبارک ، فقط بیاد !
اصلاً فقط سندش بیاد ، اینجا خودمون راستو ریستش میکنیم ، فقط بیا ، بیاد بیاد فقط بیاد …!
کـــــــــادیلاک
۲۳ بهمن ۱۴۰۲چه چیرو بیاد 😐
مردم ما لایق بهترینان حاکما از قصد این کارو میکنن تا ما راضی به چنین وضعی بشیم و از وارد شدن یک خودرو که واقعا کمترین آپشن داره ذوق زده بشیم اونم با قیمت دوبل دیگه 25هزار دلار شد 50 برا مصرف کننده آخه مگه چقد این وسط میگیرن😬
Kyle
۲۲ بهمن ۱۴۰۲آرم کیا به روز نشده تو این مدل ؟
تو یه سری عکسا جدیده تو یه سری نیست .
اولین کاری که میکنن خریداران ، اون آرم رو میکنن جدیدشو میچسبونن :)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۲با لوگو جدید وارد خواهد شد
نگران نباشید 🙂
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۴۰۲این خوب بود 😂
طرفو تو دِه راه نمیدن / آدرس خونه کدخدارو میگیره !
داداش ، فقط بیاد ، اصلاً با لوگو سایپا بیاد!
parhamiof
۲۲ بهمن ۱۴۰۲خب این مشکلمونم حل شد.
مرسی از اقای اشتری بابت اطلاع رسانی.
با اجازه من برم یه 4 5 کیلو شیرینی پخش کنم بیام،قودافز.
۲۲ بهمن ۱۴۰۲خوب به روز نشده باشه میریم از بازار میخریم ما ایرانی ها بیدی نیستیم که از این باد ها بلرزیم ما ایرانیا رو کیا ریو مدل ۸۹ با ۱۹۰ هزار کارکرد دور رنگ سفید آرم جدید کیا رو میزنیم دیگه این لگن پیشکش😐
۲۲ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/kia-optima-koosha-khodro-8.jpg
آقای اشتری مطمینی مانیتورشو برنمیدارن؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۲اگر دنده دستی بدون مانیتور تولید شده بود، وارد میکردن
جداکردن نمایشگر از روی داشبورد، بعد از تحویل به مشتری توسط دلهدزدهای محل انجام میشه
۲۲ بهمن ۱۴۰۲من فکر کنم خود شرکت وارد کننده مانیتور رو برداره و خودش ضبط معمولی براش تولید کنه یا به یه شرکت چینی سفارش ساخت ضبط معمولی برای اپتیما بدن
مهدی
۲۵ بهمن ۱۴۰۲هدف دولت از واردات ماشینهای کرهای و ژاپنی لو آپشن با متریال ضعیف و موتورهای ضعیف خیلی هم برای کم کردن قیمت نیست بیشتر برای اینه که هی با آشغالهای چینی که دست بازی برای استفاده از متریال بهتر و آپشنهای بیشتر دارن مقایسه کنیم و به این نتیجه برسیم که چینیها بهترن و با توجه به قیمت سازی های فضایی که خود دولت عامل اصلیش هست خودبهخود بریم به سمت خرید زبالههای چینی و خدمتی دیگر به دولت چین … ای بدبخت مردم ایران که هنوز ننیخوان بیدار بشن
OM.01
۲۲ بهمن ۱۴۰۲تو نمایشگاه که دور بر این ماشین خیلی شلوغ بود اما اونموقع تونستم پشتش هم در ردیف جلو و هم عقب بشینم. در اول باید بگم لو آپشن ترین تریم ورژن رو آورده بودن و حتی سانروف نداشت.
در جلو متریال داشبورد خوب بود و در حد آریزو 6 GT بود صندلی نسبتا خوبی داشت و کل بدن رو میگرفت.
اما ردیف عقب واقعا مضخرف بود. رودری 2 رنگ بود اما پلاستیک خشک 2 رنگ بود و پلاستیک نرم نبود! خیلی بد بود. کیفیت آریزو 6 gt راحت 2 پله بالاتر بود بدون شک. البته فضای سر کمی تو آریزو 6 gt کمتر بود
البته فکر کنم باید با آریزو 8 مقایسه کنم از لحاظ ابعادی. که اون اصلا قابل مقایسه با K5 نیست. K5 از لحاظ امکانات و کیفیت متریالی خیلی عقب هست
تو وارداتی های فعلی فقط تویوتا کرولا هوندا وزل کیفیت کابین و متریال بالاتری نسبت به چینی درجه 2 (چری) دارن وگرنه نیسان هیوندای کیا واقعا تعطیل بودن از لحاظ متریالی و کیفیت
چینی های درجه 1 هم کاملا پا به پای برندهای معتبر میان از لحاظ متریال کیفیت و امکانات.
به طور مثال جیلی که بودش در نمایشگاه، حرف های زیادی برای گفتن داشت اللخصوص وقتی قیمت دلاری رو نگاه میکردی👍
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۲من واقعا یک مورد کاملا برام ثابت شده
کیفیت دوخت، نوع چرم و راحتی صندلی ماشینهای چینی ۱۰ – ۱۵ هزار دلاری مثل آریزو ۵ و x55 و جک j7 ، واقعا فراتر از ماشین های برندهای معروف دنیا در حدود قیمت ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار هست.
حالا بماند که مانیتور بزرگ و چند آپشن جالب هم در ماشین اقتصادی ساخت چین داریم
Dark Knight
۲۲ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری واقعا چطوری میگید کیفیت متریال زباله های چینی در حد برند های معروف دنیا هست !! من تا حالا هر چی ماشین چینی بالا دو سال کارکرد دیدم ، کیفیت چرم صندلی ها افتضاح بود و بعد از کمتر از ۵۰ هزار کار کرد قشنگ یک لول افت میکنه در صورتی که حتی ماشین های کره ای ۶ سال پیش هم هنوز بعد از این مدت همچین شکسته نشدن ! ( دیگه امثال تویوتا و لکسوس که بعد از ۲۰ سال هم چیزیشون نمیشه بماند ) ، این دوست ما فکر کرده معیار کیفیت کابین یک ماشین فقط استفاده از متریال نرم هست در صورتی که نمیدونه همون متریال نرم هم درجه بندی داره و بین چرم بنز حتی تو ارزون ترین مدل با فوم زباله های چینی زمین تا آسمون فرق وجود داره و همانطور که گفتم این فرقه میشه تو بلند مدت کاملا احساس کرد ، در یک قانون کلی : هیچکس یا هیچ چیزی الکی معروف و گرون نمیشه و قطعا یک حکمتی پشتش هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۲مقایسه من فقط برای ماشین صفر هست
میتونید در نمایندگیها از نزدیک صندلی x55 یا جک j7 و آریزو ۶ بررسی کنید
کارکرد فلان هزار کیلومتر ممکنه در معرض آفتاب شدید باشه یا آب و هوای متنوع، برعکس واکس مخصوص داشبورد و نگهداری درست هم تاثیر گذاره
ماشین کرهای و ژاپنی ۲۵ هزار دلاری، معمولا Low Option هست و صندلی پارچهای ارزان قیمت داره
همین الان نزدیکان من، سانتافه و تیگو ۷ کارکرده دارن با کیلومتر مشابه حدود ۱۵۰ هزار. حالا داشبورد و صندلیهای تیگو ۷ خیلی خوب مونده، ولی اتاق سانتافه عملا کهنه و زباله شده
Aref
۲۲ بهمن ۱۴۰۲کو ماشین؟ بخدا همه سرکاریم این کامنت ام بمونه تا ۸ ماه دیگه بیاید بهم بگید ماشین وارد شده کو کجا؟ همش الکیه. زمانی که ماشین اینقدر آوردن که قسطی دادن اون موقع میشه گفت واردات نه این نمایش های مسخره و گول زننده
Siyavash
۲۳ بهمن ۱۴۰۲به نظرم بهترین انجین ممکن رو برا اپتیما انتخاب کردن..درست قدرت کمی دار۱۵۰ اسب ولی تنفس طبیعی هست و با بنزین فوق اشغال ما تا حدودی سازگار هست ولی اگه نسخه های توربو وارد کنن شتاب بهتری و قدرت بهتری دارن ولی ریسک داغون شدن موتور توربو رو باید به جون بخری که ارزش نداره اصلا کاشکی از همین موتور ۲ لیتری میتونستن ۱۸۰ اسب میگرفتن تا ماشین یکم جون دارتر میشد….ولی یه چیز دیگم بگم راجب این موتور که ۱۵۰ اسب قدرت داره و تا حدودی راندمان خوبی داره و عمر مفید بهتری داره بخاطر این که زیاد بهش فشار نیاوردن برایه گرفتن قدرت بیشتر……کلا موتور ۲ لیتری برایه سراتو به نظرم بهتره تا اپتیما….راجب قیمتشم اینو بگم مگر به خواب ببینید بیان این مدل رو دو و نیم میلیارد بدن عمرن..در بهترین حالت بین سه و دویست تا سه و پانصد قیمت گذاری میشه تویه بازار که اینم یه بدبختی برایه کسی که به این ماشین علاقه داره محسوب میشه…..😐😐😐
محمد لطفیان
۲۳ بهمن ۱۴۰۲سلام دوستان نظر همه قابل احترام هست فقط دعا کنیم درخصوص خودروهای غیر چینی سرکار نباشیم امسالم واردات خودرو طبق صبحتهای که کردند انجام نشد سال دیگه اگه همین خودرو های چینی هم بدن هنر کردند
safa
۲۳ بهمن ۱۴۰۲بنده طوری میگه زباله چینی که انگار پشت بنز نشسته کیفیت خودروها باید بر اساس قیمت سنجیدهونگچی H5خودرو چینی وارداتی از خیلی هیوندا وارداتی که با قیمت یکسان وارد شده از نظر آپش متریال ساخت بهتر است
کـــــــــادیلاک
۲۳ بهمن ۱۴۰۲تعصب دیگه😁
علی
۲۳ بهمن ۱۴۰۲احتمالا با لاستیکهای گلدستون بده دست مشتری
Anti Tesla
۲۳ بهمن ۱۴۰۲یک بنده خدایی تو خبر اینکه کیا این اپتیما جدید رو رونمایی کرد گفته بود عمرا وارد ایران بشه.
بعد من گفتم وارد میشه،الکی کلی دیس خوردم.
Dariush saadat
۲۴ بهمن ۱۴۰۲چراغ جلو ماشین هالوژن؟!!!! پنج شیش میلیارد پول بدی ماشین صفر بگیری با چراغ هالوژن!!!!!!!!
اینا علنی مارو سوراخ فرض کردن
بخدا ارزش بایک بی جی شصت بیشتره
kamal
۲۴ بهمن ۱۴۰۲موتور 2 لیتری تنفس طبیعی برای این ابعاد و وزن کمه توی مسافرت برای سبقت و سربالایی کند نشون میشه و باعث سرخوردگی و پشیمونی از خرید میشه
ایرانی
۲۷ بهمن ۱۴۰۲اینا هم مثل بهمن موتور وشرکتهای دیگه بعد اینکه خیالشون راحت شد مشتری دارن ومجبوره بخره قیمت رو دو برابر میکنن توپاچه مشتری
بهمن موتر هم که شاه دزده،،مسئولان فاسد،فقط دنبال چاپیدن مردم هستند
سیاوش
۲۸ بهمن ۱۴۰۲همون پلتفرم 2011 است. فرم عقب و چراغهای عقب هنوز جمعوجور و کوچیک بهنظر میاد،، که باید مثل جلو پهن و عریض باشه