در این مقاله ۱۰ خودروی اسپرت، پرقدرت و کارکرده را که قیمتی کمتر از ۵ هزار دلار یا حدود ۲۵۰ میلیون تومان دارند خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم.
سوپر اسپرتها و هایپرکارها معمولاً بالاترین میزان قدرت و سرعت را ارائه میکنند اما همه افراد توان خریداری آنها را ندارند. در واقع برای نشستن پشت فرمان این خودروها باید جزو ۱ درصد ثروتمند جامعه باشید؛ اما در طرف مقابل خودروهایی وجود دارند که همچنان میتوانند پرفورمنس خوبی را عرضه کنند و درعینحال قیمت بسیار پایینی نیز داشته باشند. فرقی نمیکند که شما به دنبال یک شاسیبلند باشید یا سدانی سنتی و قدیمی چراکه خودروهای سریع و قدرتمند زیادی در بازار وجود دارند که تنها با پرداخت حدود ۵ هزار دلار میتوان آنها را انتخاب کرد.
مرسدس بنز S500 4Matic مدل ۲۰۰۳
مرسدس بنز S430 یکی از محبوبترین نسخههای S کلاس سال ۲۰۰۳ محسوب میشود و قدرت کاملاً مناسبی نیز دارد. مرسدس در ادامه نسخه فیس لیفت S500 4Matic را معرفی کرد که از سیستمهای ایمنی بیشتری سود میبرد. این سدان لوکس درعینحال قیمت بسیار پایینی در بازار کارکردهها دارد و شما برای خرید آن فقط ۴۹۳۳ دلار هزینه خواهید کرد. پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری این مرسدس ۳۰۲ اسب بخار قدرت تولید میکند و سبب دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت میشود. این ارقام برای یک سدان لوکس سال ۲۰۰۳ کاملاً خوب خواهد بود.
تریم | قیمت متوسط در بازار کارکردهها | قیمت در زمان عرضه |
S500 4Matic | ۴۲۵۳ تا ۵۷۰۰ دلار | ۸۵۵۶۵ دلار |
صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت (ثانیه) | ۶.۱ |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۹۹۱ |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۳۰۲/۴۶۰ |
طراحی قوای محرکه | چهار چرخ محرک |
جگوار XJ واندن پلاس ۲۰۰۲
چه سدان اسپرت بهتری به جز جگوار XJ واندن پلاس ۲۰۰۲ وجود دارد که ذوق و سلیقه مالک را نشان دهد؟ جگوار سدانی راحت، قدرتمند و بسیار ارزانقیمت ساخته است. قیمت این خودرو هماکنون به حدود ۴۸۷۳ دلار میرسد. این خودرو به عنوان یک سدان فول سایز شاید حس راحتی تمامعیار را منتقل کند اما پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری آن در مواقع لازم هویت مخفی XJ را به نمایش خواهد گذاشت. این نیروگاه آهنین ۲۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و سبب ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت ۶.۵ ثانیهای میشود.
تریم | قیمت متوسط در بازار کارکردهها | قیمت در زمان عرضه |
XJ واندن پلاس | ۴۱۶۱ تا ۵۵۸۴ دلار | ۶۸۹۷۵ دلار |
صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت (ثانیه) | ۶.۵ |
حداکثر سرعت | ۲۴۱ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۸۱۷ |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۲۹۰/۳۹۳ |
طراحی قوای محرکه | دیفرانسیل عقب |
مرسدس بنز E500 4Matic واگن ۲۰۰۴
اگر به دنبال خرید یک استیشن عالی هستید که هم طراحی زیبا و هم فضای کابین و بار زیاد داشته باشد و درعینحال قدرت و سرعت زیادی را نیز فراهم کند، این مرسدس E500 4Matic واگن سال ۲۰۰۴ جزو بهترین گزینهها خواهد بود. خریداران میتوانند با پرداخت حدود ۴۸۰۰ دلار این محصول را انتخاب نمایند. با وجود پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری، E500 جزو سریعترین استیشنهای زمان خود است و در کمتر از ۶ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۹۶ کیلومتر برساعت میرساند.
تریم | قیمت متوسط در بازار کارکردهها | قیمت در زمان عرضه |
E500 4Matic واگن | ۴۱۷۵ تا ۵۴۳۶ دلار | ۶۳۲۱۰ دلار |
صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت (ثانیه) | ۵.۷ |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۹۱۹ |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۳۰۲/۴۶۰ |
طراحی قوای محرکه | چهار چرخ محرک |
اینفینیتی G35 سدان ۲۰۰۵
این سدان ژاپنی با قدرت قابلتوجه، کابین لوکس و ترمزهای قوی عرضه شد اما درعینحال قیمت مناسبی داشت. در حقیقت اینفینیتی G35 سدان ارزانتر از لکسوس IS است و هماکنون نیز با قیمت حدود ۴۷۰۰ دلار میتوان آن را خریداری کرد. اگرچه این خودرو فاقد پیشرانه ۸ سیلندر است اما قویتر از محصولاتی همچون بی ام و 330i، لکسوس IS300 و مرسدس بنز C320 به شمار میرود. نیروگاه آهنین ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اینفینیتی ۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که برای رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت کافی خواهد بود.
تریم | قیمت متوسط در بازار کارکردهها | قیمت در زمان عرضه |
G35 سدان | ۴۰۲۰ تا ۵۵۴۷ دلار | ۳۱۳۱۰ دلار |
صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت (ثانیه) | ۶.۱ |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۵۷۳ |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۲۸۰/۳۶۶ |
طراحی قوای محرکه | دیفرانسیل عقب |
بی ام و 545i مدل ۲۰۰۵
بی ام و سری ۵ یکی از بهترین سدان های لوکس و میان سایز بازار محسوب میشود و برای دستیابی به بهترین توازن بین راحتی و پرفورمنس در سری ۵ سال ۲۰۰۵ بهتر است مدل 545i انتخاب شود که با قیمت حدود ۴۷۰۰ دلار قابل خریداری خواهد بود. برخلاف تریم های سادهتر که از پیشرانه ۶ سیلندر استفاده کردهاند، مدل 545i به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری با ۳۲۵ اسب بخار قدرت مجهز است.
تریم | قیمت متوسط در بازار کارکردهها | قیمت در زمان عرضه |
545i | ۳۹۱۵ تا ۵۵۲۵ دلار | ۵۶۴۹۵ دلار |
صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت (ثانیه) | ۵.۵ |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۷۳۰ |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۳۲۵/۴۴۷ |
طراحی قوای محرکه | دیفرانسیل عقب |
بی ام و 760Li مدل ۲۰۰۳
این خودرو به عنوان مدل سال ۲۰۰۳ معرفی شد و سواری راحت و پرفورمنس را به سطح جدیدی رساند. پیشرانه ۱۲ سیلندر کاملاً آلومینیومی و فاصله بین محوری بیشتر نسبت به نسل قبل جزو موارد قابلتوجه در سری ۷ موردبحث بودند. البته باید دانست قیمت 760Li در زمان عرضه رقم هنگفت ۱۱۸ هزار دلار بود اما به خاطر افت قیمت وحشتناک این خودرو میتوان با قیمت حدود ۴۶۰۰ دلار آن را خریداری کرد. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری سدان لوکس ژرمنها ۴۳۸ اسب بخار قدرت تولید میکند.
تریم | قیمت متوسط در بازار کارکردهها | قیمت در زمان عرضه |
760Li | ۴۰۶۳ تا ۵۲۹۸ دلار | ۱۱۸۱۹۵ دلار |
- پرفورمنس
صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت (ثانیه) | ۵.۴ |
حداکثر سرعت | ۲۴۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۲۲۱۰ |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۴۳۸/۶۰۲ |
طراحی قوای محرکه | دیفرانسیل عقب |
پونتیاک گرند پریکس GXP مدل ۲۰۰۵
همه خریداران سدان های اسپرت طرفدار یک خودروی پیشرانه و دیفرانسیل جلو نیستند اما اگر بتوانید حدود ۴۶۰۰ دلار بودجه را صرف خرید پونتیاک گرند پریکس GXP کنید حتماً تجربه خوبی خواهید داشت. این مدل فقط با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری که ۳۰۳ اسب بخار قدرت تولید میکند عرضه شد.
تریم | قیمت متوسط در بازار کارکردهها | قیمت در زمان عرضه |
GXP | ۳۴۶۵ تا ۵۸۴۸ دلار | ۲۹۹۹۵ دلار |
صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت (ثانیه) | ۵.۷ |
حداکثر سرعت | ۲۳۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۶۳۳ |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۳۰۳/۴۳۸ |
طراحی قوای محرکه | دیفرانسیل جلو |
ولوو S60R مدل ۲۰۰۵
طبق گفته مدیر اسبق بخش خودروهای R ولوو، این برند برای تولید S60R ده برابر سرمایه بیشتری را اختصاص داد. هرچند علیرغم قیمت اولیه ۳۹ هزار دلاری در زمان عرضه، هماکنون میتوان با حدود ۴۵۰۰ دلار این خودرو را خریداری کرد. نیروبخش S60R مدل ۲۰۰۵ پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۳۰۰ اسب بخار قدرت است که باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۶ ثانیهای میشود.
تریم | قیمت متوسط در بازار کارکردهها | قیمت در زمان عرضه |
S60R | ۳۷۴۶ تا ۵۳۲۹ دلار | ۳۹۱۸۵ دلار |
صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت (ثانیه) | ۵.۹ |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۶۷۶ |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۳۰۰/۴۰۰ |
طراحی قوای محرکه | چهار چرخ محرک |
پورشه کاین S مدل ۲۰۰۳
اولین نسل پورشه کاین بهاندازه های نسلهای بعدی قدرتمند و سریع نیست اما برای افرادی که خواهان یک شاسیبلند با قیمت زیر ۵ هزار دلار هستند گزینه بسیار خوبی محسوب میشود. هماکنون میتوان با حدود ۴۳۰۰ دلار این خودرو را خریداری کرد. اگرچه کاین توربو با قدرت ۴۵۰ اسب بخار خود انتخاب مطلوبی خواهد بود اما مرز قیمت ۵ هزار دلار را رد میکند. البته مدل کاین S هم ضعیف نیست و خروجی ۳۴۰ اسب بخار دارد.
تریم | قیمت متوسط در بازار کارکردهها | قیمت در زمان عرضه |
کاین S | ۳۵۲۴ تا ۵۱۷۵ دلار | ۵۶۶۶۵ دلار |
صفر تا ۹۶ کیلومتر بزساعت (ثانیه) | ۶.۲ |
حداکثر سرعت | ۲۴۱ |
وزن (کیلوگرم) | ۲۲۴۵ |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۳۴۰/۴۲۰ |
طراحی قوای محرکه | چهار چرخ محرک |
کرایسلر 300C مدل ۲۰۰۶
با ظاهری مشابه محصولات بنتلی شاید فکر کنید کرایسلر 300C مدل ۲۰۰۶ قیمتی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار دارد اما میتوان نسخههای کارکرده آن را با قیمت حدود ۴ هزار دلار خریداری کرد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری بکار رفته در جیپ گرند چروکی است و ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. 300C میتواند در عرض ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر یزساعت برسد.
تریم | قیمت متوسط در بازار کارکردهها | قیمت در زمان عرضه |
300C | ۳۴۸۱ تا ۴۹۱۲ دلار | ۳۴۱۰۰ دلار |
صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت (ثانیه) | ۴.۷ |
حداکثر سرعت | ۲۶۵ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۸۳۵ |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۳۴۰/۵۲۹ |
طراحی قوای محرکه | دیفرانسیل عقب |
Amin
۶ مهر ۱۴۰۲خیلی هم عالی
ولی پنج هزار دلار پنجاه ملیون نمیشه ، میشه با قیمت های این روز ها چیزی حدود دویست پنجاه ملیون هست
شاهین
۶ مهر ۱۴۰۲از همه دوستان عذرخواهی میکنم
واقعیتش من ذهنم مونده بود پیش دلار هزار تومنی که البته با اون قیمت هم ۵ هزار دلار میشه ۵ میلیون.
اصلاح شد دوستان. مجدد معذرت میخوام.
aliiiii
۶ مهر ۱۴۰۲سلام وقتتون بخیر. چرا رتبه بندی سایت ها در سیمیلار وب خراب شده. راه کاری هست. ممنون میشم جواب بدین
NAVID۰۰۹۸
۶ مهر ۱۴۰۲اصلاً گیریم دلار ۱۰۰ تک تومنی ، وقتی اجازه وارداتی نمیدن نَمَنَ 😐 !
TRD
۶ مهر ۱۴۰۲شاهین خان عزیز کاش اقتصاد و ارزش پولمون هم در همون زمان فریز میشد .
HesamS500
۶ مهر ۱۴۰۲آقا ۵هزار دلار خیلی وقت پیش میشد ۵۰میلیون ، حالا میشه ۲۵۰ میلیون😭
نشناسی بهتره
۶ مهر ۱۴۰۲الان همینا تو ایران بود بالای دو سه میلیارد قیمت داشت
Amir Ali
۶ مهر ۱۴۰۲اینم بگو خودرو لوکس ۲۰ سال پیش
بیشتر از هزینه اولیه برای خرید
هزینه نگهداری داره مهندس
Dan
۶ مهر ۱۴۰۲ولی خب همون محصولات ۲۰ سال پیش با همون هزینه نگهداری تو ایران بیش از ۲،۳ میلیارد قیمت دارن
حتی بعضیاشون خیلی خیلی فضایی(مثل s500)
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲بنده ی خدا داره میگه با پول نصف پژو پارس ۹۵ می تونی بنز سوار شی
مازراتی بخری فکر کنم نگران قیمت بنزینی؟
Amir Ali
۷ مهر ۱۴۰۲بنده خدا» اون ور قضیه رو نمیگه بهت
فقط به تو القا میکنه تو باید اس کلاس سوار شی، بدون اینکه بعدشو بهت بگه…
به این کار چی میگن؟
mercedes
۶ مهر ۱۴۰۲مردم راضین این اسقاطی های اروپا رو با این قیمت داشته باشن ولی سوار تولیدات صفر کیلومتر نشن.
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲مردم راضین
Amir Ali
۷ مهر ۱۴۰۲هزینه قطعات و تعمیر و… رو بخوان بدن ناراضی میشن
فکر میکنی چرا دارن اینا رو مفت میدن؟
heshmat021
۷ مهر ۱۴۰۲شما برو پراید سوار شو، ما با پولش میخایم بنز سوار شیم
هزینه هاشم میدیم، حداقل تو تصادف جونمون حفظ میشه
علی
۱۷ مهر ۱۴۰۲حق پرومکس
mercedes
۷ مهر ۱۴۰۲توی کشوری که آشغالای فرانسوی ایرانیزه شده رو بعد از 20 سال باسازی میکنن و سلفون میگیرن رو صندلیاش ، گرانی قطعات و هزینه براشون معنی نداره تازه کیفم میکنن.
بازم بهتر از پرشیا و دنا هستن که امنیتشون با موتور سیکلت فرقی نمیکنه.
۸ مهر ۱۴۰۲داداش پراید و تیبا رو بگیر ما هم اینارو میگیریم 🤫🤫🤫
علی جردن
۶ مهر ۱۴۰۲کل اینا پاشون اگه به تعمیرگاهای ایران برسه فقط فقط ۵۰ ملیون تومان دستمزد مکانیکی می گرن
محمد
۶ مهر ۱۴۰۲مگر از همینا تو ایران با قیمتای 10 تومن به بالا نداریم همین الانش؟
Enzo Ferrari 2008
۶ مهر ۱۴۰۲خود بی ام و m5 الان میلیاردی شده
حالا بقیش بماند
امیر
۶ مهر ۱۴۰۲نه که هزینه تعمیر آشغال های داخلی کمه !! پسر خوب هزینه نگهداری لگن های ایرانی و چینی وقتی سنشون بره بالا چندین برابر خارجی ها میشه ! یکیو میشناسم پرشیا مدل ۹۰ خریده الان داره هفته ای ۵ میلیون خرجش میکنه تا راه بره در صورتی که اون اینفینیتی کافیه ۵۰ میلیون خرجش کنی تا ۱۰ سال دیگه بدون مشکل کار کنه
Ahmad
۷ مهر ۱۴۰۲کل ماشین رو بخواد دوباره از بازار ازاد بخره جمع کنه کلا ۱۰۰ تومان نمیشه بعد طرف داره هفته ۵ خرج میکنه یه چی بگید که تو کت ادم بره
۸ مهر ۱۴۰۲بهش بگو تعمیر کل کنه😐
Amir Ali
۷ مهر ۱۴۰۲خارج از ایران هزینه تعمیر و نگهداری خیلی بیشتره
نویسنده شوخیش گرفته
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲امیر علی مفهموم مقاله اینه :
پول بنز میدی ولی بهت پراید میدن
بفهم
بفهم
هزینه چیه؟
چی میگی؟
خارج چیه؟
Amir Ali
۷ مهر ۱۴۰۲پسر گلم
شما که میفهمی
بنظرت خرید این ماشینا عاقلانه است؟
پس چرا این ماشینا رو اوراق میکنن؟
این قیمت اوراقی این ماشیناس
نه قیمت قابل استفاده شون
عزیزم
استفاده از تمام ماشین آلات مصرفی تا جایی توجیه داره که: هزینه نگهداریش از قیمتش کمتر باشه
محمد
۶ مهر ۱۴۰۲ارزوی اینا به دل ما موند
مگر چقد زنده ایم
بخاطر چی محرومیم از زندگی
همایون
۶ مهر ۱۴۰۲دلیل اصلی قیمت پایینی که این خودروها دارن نداشتن مشتریه به خاطر اینکه قطعات و خدماتشون فوقالعاده گرونه البته خودروهایی مثل ولوو و اینفینیتی خریدشون منطقیه ولی خرید بیامو دوازده سیلندر با قیمت زیر پنج هزار دلار واقعا عجیبه؟!!که البته بخش اعظم این قضیه به خاطر مشکلات زیاد اون نسل سری هفت هست که اگه کوچکترین مشکلی پیدا کنه باید مالک بیشتر از هزینه خرید پنج هزارتاییش هزینه کنه حتی شاید هزینه تعویض روغن و سرویسش هم بیشتر از پنج هزارتا باشه واسه همین مشتری نداره اما در عوضش اگه همین خودرو تو ایران بود تبدیل میشد به جواهری با قیمت چند میلیاردی
misha
۶ مهر ۱۴۰۲با کلیت متن شما کاملا موافقم، فقط گزینه های منطقی اصلا اون دوتایی که فرمودین نیستن، مخصوصا ولوو، اتفاقا ولوو با اون سال ساخت جزو بدفروش ترین خودروها توی اکثر بازارهای خودرویی هست، دلیلش هم اصلا بد یا بی کیفیت بودن خودرو نیست
Homayoun
۶ مهر ۱۴۰۲اصولا ولووهای قدیمی به کم استهلاک بودن معروف هستن و اکثرا کیلومترهای چند صد هزارتایی ثبت کردن این در حد اطلاعات منه و اینکه سال تولید این خودرو ۲۰۰۵ بود و تو این جزو جدیدترینها بود و فقط یدونه کرایسلر ۲۰۰۶ داشتیم که خود کرایسلر میتونه گزینه سوم انتخاب باشه اینفینیتی تنها نماینده ژاپن تو لیست هست حتما اگه تویوتا و هوندا تو لیست بودن اونا انتخابهای بهتری میشدن ولی عمده دلیلی که این سه تا انتخاب کردم علاوه بر کم استهلاک بودن قیمت صفر کیلومتر پایینترشون هست که تو اکثر موارد باعث میشه قطعات و خدماتشون ارزونتر باشه.البته شاید اطلاعات من غلطم باشه و فرمایش شما صحیح باشه چون تا زمانی که خودت یا نزدیکانت یه خودرو رو نداشته باشن نمیتونی نظر قطعی راجع بهش بدی و فقط بر اساس اطلاعات روی کاغذ قضاوت میکنی
TRD
۶ مهر ۱۴۰۲بنظر من کسی که این ماشینا رو میخره اونم با این قیمت اصلا به فکر فروش و این داستانا نیست .
اینا همینجوریش عمرشونو کردن و از رده خارج به حساب میان و قاچاقی از اسقاط جون سالم به در بردن و صرفا برای پیاده نبودن و استفاده معمولی کارایی دارن حتی هزینه هاشون تو بعضی مدلا از خود ماشین بیشتره مخصوصا اون بنز و بیمر .
این ماشینای ۵ هزار دلاری صرفا یه وسیله کم هزینه برای اقشار کم درآمده که از A به B برن و بعد یه مدت استفاده و پول جمع کردن صاحبش ، جاشو به یه مدل یکم بهتر میده و راهی مرکز اسقاط میشه .
TRD
۶ مهر ۱۴۰۲آره بنظر منم اون ولوو و اینفینیتی گزینه های جالبی هستن . قیمت تعمیرات و بیمه ش هم معمولا کمتر از اون بی ام و و بنزه و برای قشر ضعیف گزینه خوبی میتونه باشه .
TRD
۶ مهر ۱۴۰۲لیست بسیار جالب و جذابی بود .
در عین حال فوق العاده تاسف برانگیز .
واقعا عالیه که ۵ هزار دلار بدی و صدای موتور ۸ سیلندر اون کرایسلر ۳۰۰ رو بشنوی .
خودرو همه جای دنیا یه کالای مصرفیه اما تو ایران یه سرمایه .
البته اینم هست که به احتمال خیلی زیاد ، ۲ یا چند برابر قیمت این خودروها صرف تعمیر و هزینه سوخت در کوتاه مدت یا سایر هزینه ها بشه به جز اونایی که کیفیت ساخت و دوام واقعا خوبی داشتن .
AMANTE
۶ مهر ۱۴۰۲قبل اینکه جوگیر شوید باید این رو در نظر بگیرید که این قیمت ها فقط هزینه خرید هست و ماشین لوکسی که با این قیمت خریداری بشه کلی عیب و ایراد داره و بعد مسئله ی بیمه و مالیات هست که خیلی بالاست به طور مثال اون S Class هزینه ی بیمه اش کمی بیشتر از دو برابر قیمت خود ماشین میشه.
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲ملک ۱۰۰ متری الان جابه جا کنی ۱ تومن مالیات داره ۳ تومن عوارض شهرداری
بعد شما نگران مالیات ماشین بیست سال پیشی تو ایران؟؟
قسم به کوه طور که اگه به بعضی ها پورشه هم بدی نگران لاستیک و فیلتر هوان
مومن با نصف قیمت پارس بهت بنز میدن چی میگی؟
AMANTE
۷ مهر ۱۴۰۲من تو ایران رو نگفتم، چون تو ایران با ۲۵۰ میلیون این چنین ماشین هایی بهت نمیدن.
باید واقعیت رو قبول کرد که خرید این ماشین های لوکس چه در ایران و چه در خارج ایران که مثال من برای خارج ایران بود منطقی نیست.
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲حق با شماست باید با این پول پراید ۸۳ بخری خیلی منطقیه
TRD
۷ مهر ۱۴۰۲هری پاتر کاملاً منطقی است 😂
Ahmad
۷ مهر ۱۴۰۲منظورش کشوری مثل المانه که طرف باید برای یه ماشین ۵ هزار دلاری در سال ۵ تا ۱۰ هزار دلار مالیات و کلی هزینه دیگه بده پس درگیر قیمت پایین این خودرو نباشید و اینکه مرغ همسایه هم غاز نیست
amir-mr
۶ مهر ۱۴۰۲واقعا آدم حالش از این اوضاع بد میشه حالا ما باید یک میلیارد واسه تارا و شاهین هزینه کنیم
امیدوارم دست مافیا از صنعت خودروسازی کوتاه بشه
البته که غیر ممکن بنظر میرسه
رحیم
۶ مهر ۱۴۰۲چجوری حساب کردین پنج هزار دلار میشه پنجاه میلیون
علی جردن
۶ مهر ۱۴۰۲آقای شاهین احمدزاده عزیز مگه دلار ۱۰ هزار تومنه که ۵ هزار دلار بشه ۵۰ ملیون…
با دلار ۵۰ تومانی حساب کنیم ۵ هزار دلار می شه ۲۵۰ ملیو
amir-mr
۶ مهر ۱۴۰۲هم ۲۵۰ میلیون حساب کنی
باز ما اینجا داریم به آشغال های ایران خودرو و سایپا چند برابر این مبلغ پول میدیم اونم نه برای ماشین بلکه برای گاری که به اسم ماشین بهمون میندازن
شاهین
۶ مهر ۱۴۰۲اقا من عذر میخوام ذهنم تو دلار اون موقع فریز شده بود.
امیر
۶ مهر ۱۴۰۲۵ هزار دلار میشه حدود ۲۵۰ میلیون تومان اما با این وجود باز هم خودرو های این لیست برای ایرانی جماعت باورنکردنی هست !! یکی از اقوام دو هفته پیش تیبا ۲ خریده ۳۳۰ میلیون ( تازه ۳ هزار تا هم کارکرد داشته ) 🤦♂️
شهروند ایرانی
۶ مهر ۱۴۰۲ما فقط یه مشکل نداریم هزار یک مشکل داریم این کارا دیگه از روی بی عرضگی نیست از روی دشمنی وگرنه کشورمون از هر لحاظ که حساب کنی ثروتمند ولی گیر افرادی افتادیم که دشمنی دارن با کشور هر چیزی که باعث پیش رفت آسایش ملت بشه مخالفن اما در مورد این خودروها درست ایمنی دارن ولی قطعاتشون گرون برای ما ایرانیا بهترین خودرو ها ژاپنی کره ای یا برندهای اقتصادی مثل رنو داچیا فیات ماشین چینی هندی هستند که هزینه تعمیرات کمتری دارن به نسبت
Amir Ali
۷ مهر ۱۴۰۲ایراد از خود مردمه
اکثر مردم ما نه عرضه کار کردن مثل ژاپنیا رو دارن
نه عرضه تولید، یا سرمایه گذاری تو کشور خودشون
سرنوشت هیچ قومی درست نمیشه، مگر اینکه خودشون رو اصلاح کنن
Anti Tesla
۷ مهر ۱۴۰۲با شما اندکی موافق هستم.
مجتبی .
۷ مهر ۱۴۰۲شهروند اتفاقا فقط یک مشکل داریم. اون حل بشه باقی مشکلات خود بخود حل میشه. چون در گ…و داریها قفل میشه.
pezhman
۶ مهر ۱۴۰۲قیمت ۵ هزار تایی دارن ولی هزینه نگهداریش آیا در حد یه ماشین صفر ۱۰ هزار دلاری هست؟ جدا از این که معلوم نیست همون موقع خرید هم کاملا سالم باشه یا نه
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲دادن سوار نشو
عظیمی
۷ مهر ۱۴۰۲تو چرا فشار میخوری کوچولو
مجتبی .
۷ مهر ۱۴۰۲آیا امکانات وسطح این ماشینا درحد یک ده هزاردلاریه که قرار باشه هزینه هاش همونقدر باشه؟ بعضی کشورها اگه ازنمایندگی مجاز خرید کنی قبلش ماشین چکاپ کامل میشه البته قیمت هم کمی بیشتر میشه که واقعا میرزه چون ازسلامت ماشین مطمعنی.
حسین
۶ مهر ۱۴۰۲پدال مثل مجله های زرد فقط دنبال جذب مخاطب نباش، اول اینو بگم که کیه که ندونه بازار خودروی ما اصلا قابل مقایسه با اون ور نیست ،ولی اولا ۵ هزار دلار میشه ۲۵۰ میلیون دوما دلیل ارزون بودن این ماشینارم بگو که بخاطر هزینه ی نگهداری بالا و بیمه و معاینه فنی انقدر هزینش بالا میشه که اکثرا کسایی که درآمد پایینی دارن نمیرن سراغ این ماشینا برای نمونه شما برید سایتای فروش خودروی کارکرده میبینید که یه ماشین خیلی کوچیک و بد قواره و ساده مثل نیسان سانی و ماشینای دیگه تو این سگمنت هم قیمت و بعضا گرانتر از بنز و بی ام و و اینایی که شما گذاشتید هستن
مهردادکمال
۶ مهر ۱۴۰۲منظور؟؟ ماله کشیه دیگه!
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲بنز ۲۰۰ میلیونی دادن بهت سوار نشو
پراید بخر تو سگمنت بمونی
حسین
۷ مهر ۱۴۰۲پسر جون تو الان جوونی داغی جو گرفتت فکر همون لحظه ای فقط، فکر کردی تو همون کشورایی که اینا داره با این قیمت فروش میره مردم الا غن حالیشون نیست اینا رو ول میکنن میرن نیسان ورسا و سیویک و کرولاو یاریس رو با همین قیمت یا بیشتر میخرن یه لیوان آب خنک بخور بعد اگه تونستی بهش فکر کن
عظیمی
۷ مهر ۱۴۰۲حسین آقا
متأسفانه بخش کودکان سایت جدا نشده
مجتبی .
۷ مهر ۱۴۰۲آقا حسین مردم اون کشورها اگه ماشین لوکس بخوان میرن نمایندگی ویکی صفرشو بامدل سال قسطی میخرن دیگه نیازی به مدل ۱۵ ۲۰ سال پیش ندارن اونی هم که ماشین اقتصادی وساده میخواد همینطور. این گزینه ها برا ملتهای ضعیفتر یا ضعیف نگاه داشته هستش
parhamiof
۷ مهر ۱۴۰۲اقا
اصلا 20 هزار دلار خرج تعمیرات ماشین بشه
یه ماشین مثل کرایسلر با 300 اسب بخار و وی 8 خریدی با 25 هزار دلار
حالا برو یه ماشین 25 هزار دلاری با این مشخصات پیدا کن
به قول کاربر هری پاتر شما شما قرعه کشی ثبت نام کن دنا پلاس بگیری هم تو سگمنت باشی هم هزینه تعمیراتت کم باشه
Anti Tesla
۶ مهر ۱۴۰۲دوستانی که قصد مقایسه برابر دارند،یکسری قوانین که در علم اقتصاد برای مقایسه خودرو استفاده می شود را رعایت نمایند.
شرایط ذیل:
مهمترین،برای مقایسه خودرو ها باید صفر باشند و طی ۵ سال اخیر ساخته شده باشند.
این یکی از قانون های اصلی هست وبقیه قوانین در کشور ها و مناطق مختلف متغیر هست.
من این رو در یک مقاله خواندم.
Amir Ali
۷ مهر ۱۴۰۲دقیقا درسته
این دوستمون میخواسته ببینه میشه مثل رسانه های غربی کلاغو رنگ کنه جای شاهین بندازه 😉
parhamiof
۷ مهر ۱۴۰۲داداش اگه اینطوریه رسانه های ایران خرو جای آئودی ار 8 میچپونن
Anti Tesla
۷ مهر ۱۴۰۲نه منظور من اون حرف شما نبود.
این حرف شوهر من که اقتصاد خونده تو سایت
SID در یک مقاله منتشر کرده و من حرف ایشون رو تکرار کردم.
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲ستون بنز سی سال پیش ›››››› پارس و تارا حلبی صفر
Anti Tesla
۷ مهر ۱۴۰۲خب معلومه بنز ۳۰ سال پیش بهتره ولی این شرایط باید رعایت بشود تا مقایسه صحیح باشد.
مثل اینکه مردم کوبا بگن تو ایران به خودرو پیکان و ژیان نگاه نمی کنند و اسقاط می کنند ولی ما تو کوبا برای خودرو ۱۰ سال قبل تر از اون باید کلی کار کنیم.
الان به نظرتون این مقایسه صحیح است؟
عظیمی
۷ مهر ۱۴۰۲همینطور که شما میفرمایید
مقایسه این مقاله نه علمی هس نه عقلانی
فقط انگلستان
۶ مهر ۱۴۰۲ایران جهنم ماشین دوستها
ab0lf4zl
۶ مهر ۱۴۰۲ایران از همه نظر جهنمه.
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲ایران بهشت ثروتمندانه
و جهنم فقرا
برای همینه انقلاب نمیشه
چون ثروتمندا از اوضاع و اسکی رو تورم راضین
۵۷ هم دست ثروت نشست تو دست دین تا انقلاب شد وگرنه پول هواپیما از فرانسه به ایران رو کی میداد؟؟؟
همون خان هایی که زمین هاشون مصادره شد
پولشون رفت فرانسه واسه نشر نوار و اعلامیه و انتقام از شاه
M3GTR
۶ مهر ۱۴۰۲جز محدود پستای پداله که تمام ماشینای تو لیستشو دوست دارم🤤
داوودع
۶ مهر ۱۴۰۲سایت پدال جای عجیبیه واسه ما ماشین دوست ها میایم بهترین ماشین های دنیا رو آنالیز میکنیم
اما در این خراب شده حتی یه ماشین دست دوم در حد پنج هزار دلار ی واسه ما شده آرزو دست نیافتنی
Amir Ali
۷ مهر ۱۴۰۲داوود داداش
یکم سطح آرزو هاتو ببر بالا
این آرزوها هیچ جای دنیا خریدار ندارن که مفت میدنشون
H2
۶ مهر ۱۴۰۲من اون ولوو رو انتخاب میکنم
عالیه عالی
مازیار
۶ مهر ۱۴۰۲یه اشتباه غیرعمدی که کاملا مشخصه اینقدر یادآوری نداره جانان جان
یا مثلا پدال فلان مدل معرفی شده پوشش بده، که خیلی زود مشخص میشه تو نوبت انتشار بوده!
JDM سابق
۶ مهر ۱۴۰۲نصف بیشتر این لیست سرطانه خالصن
ماشین دسته دو با این همه سال سن و کارکرد فقط باید به ژاپنی و آمریکایی فکر کنی
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲بنز سرطان ››››››› زباله و حلبی داخل
(تا زمانی که به مصرف کننده احترام بذارن و با کیفیت تولید کنن)
Siavash
۶ مهر ۱۴۰۲با این قیمت ها چه ماشینای فوق العاده ای میشه سوار شد. که حتی کمتر از قیمت پرایده. حتی اگه هزینه تعمیر و نگه داریشون هم بالا باشه خیلی بهتر و باصرفه تر از اینایی هست که نصیب ایرانی ها شده.
چه زندگی ای تو این کشور نصیبمون شد که حسرت روزای عمرمون رو میخوریم.
Amir Ali
۷ مهر ۱۴۰۲آره داداش
بصرفه تر از پرایدن
یکی بخر سلامت میکنم 👋
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲۲۵۰ میلیون داری
پراید برمیداری
یا سری پنج؟
حسین
۷ مهر ۱۴۰۲هری پاتر دانا:
۰ میلیون پول داری،یه بنز اس ۲۰۰۵ مفتی میارن میدن بهت اولش دور دور میکنی حال میکنی بعد موقع تعویض روغن و فیلتر و سرویس ماشین میرسه میبینی حداقل ۵،۶ تومن پیاده میشی،میگی عیب نداره نوش جونش بعدش میگی یه شمال باهاش برم،میری برمیگردی میبینی یجای ماشین نیاز به تعمیر داره میبری تعمیرگاه مشکلش جدی نباشه ۲۰ ۳۰ تومن خرجش میشه،اگه اساسیم باشه که میره بالا ۵۰ تومن ،حالا تو ایکه مثلا درآمدت ۱۰ ۲۰ تومنه عقلت که هیچ جیبت اجازه میده سوار بنز بشی یا همون پراید و پژو حلبی؟
Foxqiu
۶ مهر ۱۴۰۲یازده : پراید ۱۳۲ با نیم میلیون کارکرد
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲بالاخره یه نفر آدم عاقل تو کامنت ها پیدا کردم
شیر مادر و نان پدر حلالت
۶ مهر ۱۴۰۲شما قصدتون سکته دادن ماست؟ 😐😪😂😐
۶ مهر ۱۴۰۲حاجی یه جایی دیدم تو تلگرام یارو میگفت تو عراق یه نفر بخواد با النترا ۳۰۰ کیلومتر رو بره ۷ ساعت طول میکشه و میگفت تو ایران. با پراید یارو ۳۰۰کیلومتر بره ۳ ساعت طول میکشه 😐
Amir Ali
۷ مهر ۱۴۰۲درسته
چون عراق زیرساخت و راه درست نداره
صدام فقط واردات کرد
به زیرساخت های مناطق شیعه نشین نرسید
Amir Ali
۷ مهر ۱۴۰۲عکس ۲۰ سال کار این ماشینا رو ببینی
عمرا مفت نمیخری شون
https://images.app.goo.gl/1wnpkYZSZDp2SJ1t6
harry.potter
۷ مهر ۱۴۰۲بعد دنبال پراید ۸۳ تو دیوار باشیم با قیمت ۲۰۰ تومن نه؟؟
TRD
۷ مهر ۱۴۰۲خدا شفا بده
JDM سابق
۷ مهر ۱۴۰۲دداش چند سالته تو
𝙗𝙖𝙨𝙞𝙟𝙞
۷ مهر ۱۴۰۲خیلی
Behnam1012
۷ مهر ۱۴۰۲فقط سری پنج