جیپ بهعنوان اولین و مشهورترین آفرودر جهان، آنقدر محبوبیت پیدا کرد که به الهامبخش شاسیبلندهای نمادینی در سراسر جهان تبدیل شد.
از زمانی که جیپ ویلیز افسانهای در نسخهٔ غیرنظامی با نام CJ راهی بازار شد و بعداً با رانگلر جایگزین شد، بالاترین استانداردها را در تواناییهای آفرود تعیین کرده است. جیپ با عملکرد استثنایی در بیراهه نوردی، آنقدر توانمند و محبوب بود که الهامبخش خودروهای زیادی شد و در ادامه قصد داریم با این خودروها آشنا شویم.
میتسوبیشی جیپ
میتسوبیشی که قبل از جنگ جهانی دوم برای تولید نسخهٔ داخلی جیپ با نام J1 با ویلیز قرارداد منعقد کرده بود، پس از جنگ ارتباط خود را با شرکت آمریکایی بیشتر کرد تا بتواند نسخههای اولیهٔ جیپ را در ژاپن مونتاژ کند. میتسوبیشی جیپ به دلیل سادگی و دوام استثنایی در ژاپن شهرت فوقالعادهای کسب کرد و با گذشت زمان الهامبخش ساخت شاسیبلند نامآشنای میتسوبیشی یعنی پاجرو شد.
نیسان پاترول
نیسان پاترول در سال ۱۹۵۱ با کد 4W60 متولد شد و از فلسفهٔ طراحی جیپ بهره برد. این خودرو به یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی بنزینی مجهز بود که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گشتاوری کافی برای یدک کشی تولید میکرد. پاترول به دلیل توانمندی و جانسختی، در مناطقی که مسیرهای ناهمواری داشتند محبوب شد و خریداران نظامی و غیرنظامی از آن بهعنوان یک آفرودر قابلاعتماد بهره بردند. نسل دوم پاترول نیز در سال ۱۹۶۰ با کد G60 به فاصله محوری کوتاه، متوسط و کشیده عرضه شد.
تویوتا لندکروزر
تویوتا که در طول جنگ کره به نمونههایی از جیپ دسترسی پیدا کرده بود، در سال ۱۹۵۴ به درخواست نیروی پلیس ژاپن نسخهٔ خود از این آفرودر آمریکایی را تولید کرد. این خودرو همچنین به پیشرانهٔ شش سیلندر خطی مجهز شد که اساساً نسخهای تحت لیسانس از موتورهای شورلت در ژاپن محسوب میشد. هرچند لندکروزر تنها ۱۲۵ اسب بخار قدرت داشت ولی خیلی زود به دلیل دوام، توانایی و قابلیت اطمینان به شهرت رسید. لندکروزر در نسل بعدی به بازارهای خارج از ژاپن هم راه پیدا کرد و به محبوبیتی جهانی دست یافت.
فورد برانکو
در اوایل دههٔ ۶۰، فورد نگاه دقیقی به جیپ انداخت و متوجه شد خودرویی توانمند ولی کمقدرت، ناراحت و کوچک است. به همین دلیل، فورد تصمیم گرفت با عرضهٔ برانکو، این خلأ در بازار را پر کند. برانکو هم مثل جیپ شاسیبلند دودر جعبهای شکل با چراغهای جلوی گرد بود و در نسخههای رودستر، پیکاپ و استیشن عرضه شد. مدلهای اولیهٔ برانکو به پیشرانهٔ شش سیلندر خطی، سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس دستی مجهز بودند. برانکو در مسابقات آفرود هم بسیار موفق عمل کرد.
سوزوکی جیمنی
اولین نسل جیمنی بهعنوان تنها آفرودر جمعوجور در بخش میکروکارها تاریخساز شد. این خودرو هرچند به یک پیشرانهٔ ۴۰۰ سیسی کوچک دو سیلندر با تنها ۲۵ اسب بخار قدرت مجهز بود ولی به دلیل تواناییهای بالا در آفرود بسیار محبوب شد. درواقع جیمنی به یک نماد فرهنگی تبدیل شد و در نسلهای بعدی لوکستر و قویتر شد اما همچنان فرم ظاهری مشابه جیپ را حفظ کرد.
مرسدس بنز G کلاس
مرسدس بنز هم یکی دیگر از شرکتهایی بود که برای ساخت کپی جیپ تلاش کرد. این خودرو هرچند در ابتدا بهعنوان وسیلهای نظامی توسعه داده شد ولی بعداً به نماد ثروت و تجمل تبدیل شد. اولین نسل G کلاس بسیار مدیون یونیماگ بعد از جنگ جهانی دوم بود و از سامانهٔ چهارچرخ محرک بسیار قدرتمند بهره میبرد. این ماشین در نسخههای کانورتیبل، دودر و چهاردر واگن تولید شد.
لندروور دیفندر
لندروور با الهام از جیپ، در سال ۱۹۴۷ شاسیبلندی ساده و توانمند را برای استفادههای کشاورزی تولید کرد. این خودرو در ارتش بریتانیا هم بسیار محبوب شد و در سال ۱۹۸۳ رسماً دیفندر نام گرفت. دیفندر که به پیشرانهٔ دیزلی توانمندی مجهز بود، خیلی زود در بین کشاورزان، ماجراجویان و کارکنان خدمات اضطراری محبوبیت پیدا کرد. این ماشین به دلیل انعطافپذیری و عملکرد استثنایی در مسیرهای چالشبرانگیز، شهرت یافت تا جایی که از بین تمام کپیهای جیپ، شاید دیفندر بیشترین شهرت جهانی را داشته باشد.
سانگیانگ کوراندو
مونتاژ جیپ در سال ۱۹۶۴ در کره جنوبی آغاز شد و حدود دو دهه بعد یعنی در اوایل سال ۱۹۸۳ جیپ کرهای رسماً کوراندو نام گرفت. این خودرو که بر اساس جیپ CJ-7 ساخته شده بود، تا سال ۱۹۹۶ تولید شد و سپس جای خود را به نسل دوم داد. این نسل هرچند ارتباطی با جیپ نداشت و توسط سانگیانگ بر اساس شاسی موسو و با موتورهای مرسدس ساخته شده بود ولی در ظاهر با چراغهای گرد جلو، شبیه نسخهای مدرن شده از جیپ به نظر میرسید. کوراندو در نسل سوم خود به کراساووری کامپکت تبدیل شد که هیچ نشانی از پیشینیان خود ندارد.
ترولر T4
در بین تمام خودروهای این لیست، ترولر T4 ساخت برزیل ناشناختهترین است. این خودرو در سال ۱۹۹۹ ابتدا با پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی عرضه شد و سپس به پیشرانهٔ توربودیزل بزرگتر مجهز شد. ترولر T4 که از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد، بدنهای از جنس فایبرگلاس روی شاسی فولادی داشت. این خودرو حتی برای مدتی به پرفروشترین شاسیبلند برزیل تبدیل شد. در سال ۲۰۰۷ فورد ترولر را خرید و با صرف هزینهٔ زیاد، T4 را در سال ۲۰۱۴ کاملاً بازطراحی کرد اما متأسفانه در سال ۲۰۲۱ تولید این شاسیبلند برزیلی خاتمه پیدا کرد.
ماهیندرا تار
ماهیندرا از سال ۱۹۴۹ مونتاژ جیپ ویلیز را بهصورت تحت لیسانس در هند آغاز کرد. این شرکت طی دههها نسخههای مختلفی از جیپ را در هند به تولید رساند تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۰ مدل جدیدی بنام تار را بهعنوان جایگزین جیپهای قدیمی معرفی کرد. این خودرو اساساً یک کپی تحت لیسانس از جیپ بود. هرچند در سال ۲۰۲۰ نسل دوم تار معرفی شد ولی هنوز هم بهوضوح میتوان میراث جیپ را در ظاهر این شاسیبلند هندی مشاهده کرد. تار امروز با پیشرانههای بنزینی و دیزلی و گیربکسهای دستی و اتوماتیک قابل خریداری است.
بایک BJ40
شرکت چینی بایک در سال ۲۰۱۳ شاسیبلندی بنام BJ40 را معرفی کرد که کپی چینی رانگلر محسوب میشود. این خودرو هرچند قیمت ارزانتری نسبت به رانگلر دارد ولی از تواناییهای آفرود جدی بهره میبرد و گزینهٔ مناسبی برای ماجراجویان در سراسر چین محسوب میشود. نسل دوم BJ40 در سال ۲۰۲۳ معرفی شد که هنوز هم در ظاهر شباهتهایی با جیپ دارد ولی با وجود عرضهٔ این نسل، تولید نسل اول همچنان ادامه دارد. بایک حتی بهتازگی قراردادی با جیپ منعقد کرده است تا BJ40 را بهعنوان نسخهٔ چینی رانگلر به بازار عرضه کند.
دکتر استاپ
۱۴ فروردین ۱۴۰۴G کلاس رو انتظار شو نداشتم
(Ali(chevynova
۱۴ فروردین ۱۴۰۴نه فقط بنز که بقیه الگوشون جیپ بود
خودروسازی آمریکا الگوی بیشتر خودروسازان دنیا بود
ماشالاه جیپ میول
ماشالاه ویلیز mb
ماشالاه جیپ رنگید
ماشالاه الگوی بقیه خودروسازا
ماشالاه کهنه سرباز جنگ دوم جهانی
سینا
۱۴ فروردین ۱۴۰۴جالب اینجاست که نمایندگان GM توی فهرست نبودند
کلا شاسی بلند ذات آمریکایی داره
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .
۱۵ فروردین ۱۴۰۴میشه عکس محصولات شر کت جیپ رو در سال ۱۹۰۷ برای من بزاری !!!!
قطعا جیپی وجود نداشته . ولی من در کامنت های پایین خودم لینک مطلبی گذاشتم که خواندنش برای شما خالی از لطف نیست .
Cadillac-V
۱۶ فروردین ۱۴۰۴اصلا ایشون کی گفت ۱۹۰۷ جیپ بوده؟
اون لینکم دیدم اصلا مسخره بود ربطی نداشت به جی کلاس فقط یه جوابی باید داده باشی
چرا انقد متعصبین یه جوری از بنز میگین که انگار خدا این شرکتو ساخته و اصلا آدما نساختن اینو، چند ساله رتبش تو دوام و قابل اطمینان ترین خودرو ها افتضاحه و رتبش زیر بیسته
چهار تا اختراع کرده تو صنعت خودروسازی که ماهم قبول داریم ولی جنرال موتور هم به اندازه اون اختراعات بسیار مهمی تو صنعت خودروسازی ثبت کرده، همین الآنم نه GLS به گرد پای اسکالید V میرسه نه AMG GT به گرد پای CT5-V Black wing و کوروت میرسه، مدرک دارم اگه میخوای مث شما بفرستم
https://www.pedal.ir/lincoln/%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-gls-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-x7/
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3/
شهروند ایرانی
۱۶ فروردین ۱۴۰۴اقای ماشالله ایشاالله خود خودرو جیپ از اساس فقط مال یه شرکت نبود اول اسمش ویلیز mb بوده و چندتا شرکت تو ساخته شدنش دخیل بودن
Cadillac-V
۱۴ فروردین ۱۴۰۴از GLS600 میباخم نباید انتظار داشته باشی
جیپ بود که اولین بار در سال ۱۹۶۳ اولین شاسی بلند لوکس خودشو معرفی کرد و علاوه بر ایجاد کلاس شاسی بلند های آفرودی ، کلاس شاسی بلند های لوکس رو هم ایجاد کرد.
Gls600 , X7 , رنجرور ، بنتلی بنتایگا و…
همشون زیر پرچم جیپ، سازنده اولین شاسی بلند لوکس دنیا هستند، بماند که همین الانشم در کلاس شاسی بلند های لوکس زیر سایه کادیلاک اسکالید V هستند و خواهند بود
nima.jdm
۱۴ فروردین ۱۴۰۴از این به بعد انتظارش رو داشته باش
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .
۱۵ فروردین ۱۴۰۴درود برشما . حتما لینک مطلبی که در کامنت پایین گذاشتم رو بخون
Siyavash
۱۴ فروردین ۱۴۰۴فقط برانکو و لندکروز..
nima.jdm
۱۴ فروردین ۱۴۰۴حاکمیت افرود دست همین دوتاس
یعنی جیپ و تویوتا
علی Shelby
۱۴ فروردین ۱۴۰۴ماشاءالله جیپ
یکی از بهترین آفرود ساز های با اصالت
(Ali(chevynova
۱۴ فروردین ۱۴۰۴یکی نه
بهترین افرود ساز دنیا
اولین سازنده شاسی بلند لوکس در ۱۹۶۳
الگوی برای این کلاس خودرویی
جیپ نه فقط یک کمپانی که یه سبک زندگیه
از طرفی اسطوره جنگ هم هست و بدون جیپ منتفقین نمیتونستن پیروز بشن
واقعا اصالتش ماشالاه داره
Cadillac-V
۱۴ فروردین ۱۴۰۴Jeep lifestyle 🇺🇸
Cehx
۱۴ فروردین ۱۴۰۴از همین جملت معلومه از دنیای ماشین که هیچ از دنیای واقعی هم چیزی نمیدونی
قبلا بهت گفتم برترین وجود ندارد
(Ali(chevynova
۱۴ فروردین ۱۴۰۴قبلا گفتی ولی برای من فاقد اهمیت بود
خودروسازی آمریکا همیشه بهترین بوده و خواهد ماند
Cadillac-V
۱۴ فروردین ۱۴۰۴اتفاقا اینکه شما میگی برترین وجود ندارد نشون میده هیچی از دنیای خودرو سر در نمیاری
همیشه هرساله بهترین ها بوده اند و هستند
پدال هزاران هزار مقاله داره درمورد بهترین هندلینگ بهترین سوپراسپرت ها بهترین شاسی بلندا و… بیشترش تو هفته نامه هست نمونه هاشو میفرستم
https://www.pedal.ir/vision/best-hybrid-sport-cars-2025/
https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
https://www.pedal.ir/magazine/best-body-on-frame-suvs/
علاوه بر پدال مجله های معتبر خارجی هم مقاله میدن بیرون درمورد بهترین ها، اینا بهترین نباشن مثلا پراید بهترینه؟ فقط شمایی که میگی بهترین وجود نداره و این طرز تفکر کاملا غلطه با احترام
Cehx
۱۵ فروردین ۱۴۰۴خودت میگی بهترین هندلینگ نمیگی در همه زمینه ها بهترین مهندس
شاید یه ماشین هندلینگ خوب داشته باشه اما فنی اون ضعیف
حالا یکی میگه بهترینه و یکی میگه نه و همینحوری افکار بچگانه ی خودشون به همدیگه تحمیل می کنن و در اخر هم فقط وقتشونو هدر دادن و حتی طرف مقابل رو هم قانع نکردند
اگه گزارش کاربر در این سایت وجود داشت این علی شوی شما سالها قبل بن شده بود از دیسلایکاش معلومه
من از ماشینای کم مصرف خوشم میاد پس میگم تویوتا پریوس بهترین ماشین دنیاست
Cadillac-V
۱۵ فروردین ۱۴۰۴ببین الان تویوتا پریوس بهترین خودرو هست از نظر مصرف سوخت
پس همیشه بهترینی هست و بستگی به شما داره که هندلینگ برات مهم باشه یا مصرف سوخت
پدال هیچ وقت نمیگه از همه نظر بهترین کیه قطعا پورشه ای که هندلینگش بهترینه مصرف سوختش بیشتر از پریوسه
و الان تویوتا پریوس بهترین خودرو از نظر مصرف سوخته
پس همیشه بهترینی وجود داره
Cehx
۱۵ فروردین ۱۴۰۴خب منم همینو میگم برترین مطلق وجود ندارد
Scuderia Ferrari
۱۴ فروردین ۱۴۰۴شاید جیپ رانگلر نماد آفرود باشه ولی الآن دیگه رقبا تغییر چهره دادن و از رقابت مستقیم فاصله گرفتن
G کلاس آفرودر لوکس شده و بی رقیبه
دیفندر بین راحتی و آفرود تعادل برقرار کرده
پاترول و لندکروزر به راحتی بیشتر اهمیت دادن
فقط برانکو میتونه با رانگلر سرشاخ بشه 🤛🤜
nima.jdm
۱۴ فروردین ۱۴۰۴جی کلاس؟ بی رقیب؟😂
صامورایی از قله فوجی
۱۴ فروردین ۱۴۰۴دو سه تا رقیب برای G کلاس بگو.
nima.jdm
۱۴ فروردین ۱۴۰۴رقیب آمریکایی یا ژاپنی؟
صامورایی از قله فوجی
۱۵ فروردین ۱۴۰۴از هر جفتش بگو گرچه همین الانم ثابت کردی که اصلا نمیدونی جایگاه G کلاس کجاست.
اشکان
۱۶ فروردین ۱۴۰۴کادیلاک اسکالید. تویوتا سنچوری ۲۰۲۴ suv
بازم بگم …
nima.jdm
۱۶ فروردین ۱۴۰۴رقیب ژاپنی : لکسوس lx570 و اینفینیتی QX80
آمریکایی هم میسپارم به دست آمریکایی فن های پدال اونا جوابتو بدن💪
Acar
۱۶ فروردین ۱۴۰۴پژو پی۴
Cadillac-V
۱۷ فروردین ۱۴۰۴کادیلاک اسکالید V
لینکلن نویگیتور
جیپ گرند واگنیر
تازه شاسی بلندا شورولت و دوج و فورد و جی ام سی رو معرفی نکردم…
البته همون اسکالید V کافیه برای رَنده کردن هرچی شاسی بلند آلمانیهکه تا الان ساخته شده، هم تو درگ، هم از نظر لوکس بودن(کالینانم اندازه اسکالید ۳۶ تا اسپیکر نداره، جی کلاس که جای خود داره)
Mohammad
۱۴ فروردین ۱۴۰۴اون ترولر T4 خیلی قشنگه ، به نظر میاد کیفیت خوبی هم داشته باشه
اما به نکته ای که جالبه اینه که فورد این شرکت رو خریده و بعد از یه مدتی خط تولید این شرکت متوقف شده درست فهمیدم ؟ یا فقط همین نسخه T4 ؟
اگه متوقف شده باشه هم بعید نیست ، یعنی در واقع یه هزینه ای رو صرف کرده تا یک شرکتی که میتونسته به رقیبش در برزیل تبدیل بشه و با خودرو های اقتصادی بازار رو بگیره ، بزنه زمین تا فقط خودرو های خودش در برزیل فروش بره ، این دیدگاه منه ، شاید هم بنده اشتباه میکنم و واقعاً میخواد این برند رو به یه سطح بالایی ارتقاء بده .
یه نکته ای که خیلی منو درگیر کرده اینه که چرا کشور هایی مثل آفریقای جنوبی ، برزیل ، کانادا ، اسپانیا ، استرالیا ، امارات ، مکزیک ، کلمبیا ، چرا این کشور ها فکری به حال صنعت خودروی خودشون نمیکنن ؟ درسته که ساخت خودروی با کیفیت ، کم استهلاک و با قیمت مناسب کار هر کشوری نیست ، و این که بودجه کلان میخواد ، نیروی متخصص میخواد ، و . . . ولی خب بازم دلیلی نمیشه که تکونی به خودشون ندن ، در ضمن تمامی این کشور هایی که بنده نام بردم از بهترین کشور های جهان از لحاظ اقتصادی هستن ، چطوری هند میتونه ولی این کشور ها نمیتونن ؟ ، پس فردا پاکستانم شاید خودرو ملی بسازه 😶🥶
در کل من انتخابم دیفندر ، جی کلاس و لندکروزر هست ، واقعاً لندکروزر یه شاهکاره 👏♥️
Saeed
۱۴ فروردین ۱۴۰۴محمد عزیز،
کشورهای کانادا، برزیل، مکزیک ، آفریقای جنوبی شاید برند خودروسازی نداشته باشن ولی جزو مطرح ترین تولید کنندگان قطعات خودرو و مونتاژ و تولید خودروهای خاص بازار منطقه ایشان از کمپانی های معتبر هستند. مثلا فولکس واگن شعبه مکزیک که برخی مدل ها رو برای بازار آمریکای شمالی تولید میکنه و درصد بالایی از قطعاتش ساخت سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک هستند یا فورد کانادا ، هوندای کانادا ، جی ام شعبه کانادا و … . در آمریکای جنوبی هم شرکتی مانند فولکس واگن بسیار قدرتمند هست و شعبه های تولید کننده آنجا محصولاتی خاص بازار آمریکای جنوبی تولید میکنند . حتما فولکس گل رو یادتون هست : محصولی بر اساس پلتفرم گلف یا پولو مختص بازار آمریکای جنوبی . نکته جالب اینکه فولکس یکی از تولید کنندگان مطرح ماشینهای باصطلاح سنگین و باری ( کامیون و …) در آمریکای جنوبی است.
amirboss
۱۴ فروردین ۱۴۰۴پدر آفرود جهان🙌
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ فروردین ۱۴۰۴به این دلیله که میگم نباید جیپ رو با بقیه مقایسه کرد مخصوصا رانگلر رو
Yaghoob
۱۴ فروردین ۱۴۰۴هنوز خیلی ها به هر ماشین آفرود میگن جیپ
مخصوصا افراد مسن
amirboss
۱۴ فروردین ۱۴۰۴این یعنی کاریزماتیک
SepehrV10
۱۴ فروردین ۱۴۰۴جیپ سلطان آفرود
کدوم ماشین میتونه تو آفرود پیش جیپ ادعا کنه؟
SepehrV10
۱۴ فروردین ۱۴۰۴چرا اینقد دیس میدین
من که نگفتم بقیه بدن ولی قبول کنین رو دست جیپ تو آفرود نیس
nima.jdm
۱۴ فروردین ۱۴۰۴جیپ باشه رانگلر هم باشه اوفف
𝓢𝓱𝓪𝓱𝓻𝓸𝓴𝓱_𝓰
۱۴ فروردین ۱۴۰۴امریکای دوست داشتنی 🤗
همین الانشم کسی که افرود واقعی رو درک کنع سراغ جیپ های مونتاژ میره،میول یا میوت هم که اثبات شده و حرفی توش نیسس،،سوال من اینکه که W460_بنز جی کلاس مدیون شاه ایران نبود تولیدش،
البته که U411 یونیماگ زیرساخت خوبی براش بوده!؟؟؟؟؟
(Ali(chevynova
۱۴ فروردین ۱۴۰۴جیپ های شهباز که از ۱۳۳۵ تا ۶۴ در ایران مونتاژ شدن همچنان پای ثابت افرود در ایرانن
ماشینی با ذات نظامی و افرود که با گذشت سن بیش از ۵ دهه همچنان میتازن
اگه سگمنت آفرود الان هست ،وجودش رو مدیون جیپ هست
سجاد
۱۴ فروردین ۱۴۰۴بنز جی کلاس از روی پژو p4 ساخته شده نه جیپ
datsun
۱۴ فروردین ۱۴۰۴خود دایملر برا پژو ساخته بود به سفارش ارتش فرانسه ولی با پیشرانه پژو البته چندان جالب هم از آب در نیومده بود داستان شروع جی واگن از فرانسه شروع شد
samurai
۱۴ فروردین ۱۴۰۴درسته الهام بخش بوده ولی کیفیت و سگ جونی ژاپنیا (لندکروز پاترول پاجرو …) هیچ وقت نداشته حتی لندروور هم کیفیتش از جیپ بهتره
(Ali(chevynova
۱۴ فروردین ۱۴۰۴لندروور😂😂
از کی تا حالا کپی های بی ارزش ،سگ جون تر و با کیفیت تر از اصل شدن؟
از سگ جونی و کیفیت جیپ همین بس که ویلیز ۱۹۴۲ همچنان در افرود بدون اونکه بازسازی شده باشه استفاده میشه با همون رنگ فابریک جنگیش
کافیه با یه سرچ ساده ،آفرود جیپهای m38 و cj5 که کاملا فابریکن و بالای ۵۰ سال سن دارن و بعضا بعلت سن بالا پوسیدگی دارن رو ببینی
پاترول هم که نقطه ضعف بزرگش پوسیدگی پایه اتاقهاش هست و هر پاترول سواری خوب میدونه و جالبه از لحاظ سنی نصف m38 سن داره
NAVID@@98
۱۵ فروردین ۱۴۰۴نه اتفاقا آمریکایی تو کیفیت و سگ جونیش هم اول۱ هستن
چون انواع و اقسام افرودر ها و هر چی دارن که سگ جون ترین و گربه جون ترین و با کیفیت ترین و کلا هرچیز اول۱ هستن و اثباتش کردن و رکوردداران اول۱ ش هم هستن
👑🥇 هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن از هر لحاظ و هر چیزی جوری که دیگران برای دوم شدم به بعدشون باید رقابت کنند بخصوص افرود که آفرودی که جیپ داره مگر عزیزان بزرگترانی از ریشه خودشون بهتر باشند که حاکمیت افرود هم دستشونه واقعا
محض اطمینان برای دوام هم
تکنولوژی های اضافی رو برداری و موتور های وحشی جاودانه آمریکا یی V8 بینظیری که دوام و تیونینگ افرود رودستندارن رو بزاری روش میشه یک۱ ترکیب جاودانه که صدتا اسیایی به گرد پاش نمیرسن اینم از این لحاظ که درستش گفته بشه نگه هرچند که ترجیحا همون ترکیبات جدید و قدیمی هرکدومش خوبه
پدال کامنت میزارم اصلاحشم میکنم دلیلی نداری نزاریش کامنت مشکلی نداره مغایرتی با هیچی نداره
مگر اینکه بطور شخصی عمل کنی عدالت نداشته باشی
Nismo
۱۷ فروردین ۱۴۰۴دلم به حال ناظر کامنت ها میسوزه
datsun
۱۴ فروردین ۱۴۰۴منطق نویسنده در مورد بعضی از ماشینهای لیست چون دوتا چراغ گرد داشتن از چیب الهام گرفتن !!حالا شما ببخش اون موقع چراغ ها شکل دیگه نبود همه گرد بودن
nima.jdm
۱۴ فروردین ۱۴۰۴دقیقا
اون زمان همه ماشینا چراغای گرد داشتن
𝓢𝓱𝓪𝓱𝓻𝓸𝓴𝓱_𝓰
۱۴ فروردین ۱۴۰۴بحث تعصب نیس،اون زمان تمام طراحی های همه خودرو سازی های عموم همینطور بوده و درسته،،اما افرود طراحیی نمیشناسه،و اینو جیپ با شاسی خوبش ،موتور کم خرج و ..و…،شما هنوز هم شمال کشور بری فقط جیپه که میتونه اون شیب های جنگلی رو بزنه و خواهان خودش روو داره ،اینکه مونتاژ هم میشد سعادتی برای ایران بوده ،حالا هر چیز با اصالتی کپی بی ارزشی هم داره،من نمیگم اینا همه تعطیل فقط جیپ،خودم به مرسدس بنز جی کلاس و برانکو ارادت خاصی دارم،اما پذیرش اینکه اولین جیپ بوده زیاد سخت نیست، حالا سلیقهاس که باعث انتخاب میشه،امید وارم ب همشون برسیم،حتی اگه انتخابتون بایک یا تانک واردتی باشه💰
مازیار
۱۵ فروردین ۱۴۰۴کامنت شما دو بخش جدا و کاملا بیارتباط به هم داره
((پذیرش اینکه اولین جیپ بوده زیاد سخت نیست))
نه خیر اصلا سخت نیست جیپ هم مثل کلاسهای دیگه خودرویی یه اولین بوده اتفاقی که هشت دهه قبل افتاد و به جز برای کسانی که دستشون خالیه دلیلی برای تکرار و تکرارش وجود نداره کما اینکه راجع به هیچ کلاس خودرویی دیگه اینقدر تکرار نمیشه!!
((شما هنوز هم شمال کشور بری فقط جیپه که میتونه اون شیب های جنگلی رو بزنه))
این یعنی جیپ در حال حاضر از انواع دودیفرانسیلهای دیگه هم سرتره درحالی که اصلا اینطور نیست و تو آفرودهای شمال جیپ سهم خیلی کمی داره همینطور تو موفقیتهای آفرودهای شمال
اینکه بگیم جیپ اولین بوده کاملا بدیهیه و اما اگه بخوایم از این اولین بودن دستمایهای برای هر مورد دیگه بسازیم موضوعی کاملا جداست
Kourosh
۱۵ فروردین ۱۴۰۴جای تویوتا اف جی کروز خالی بود واقعا
Titanium
۱۵ فروردین ۱۴۰۴احساس میکنم پدال داره بر اساس علایق علی شوی مقاله میزاره😐😐
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .
۱۵ فروردین ۱۴۰۴درود بر همه . من یکی از کاربران سایت پدال از سال ۹۱ هستم . چندتا مطلب هم در این سایت نوشتم .
اما به دلیل تسلط کافی به زبان انگلیسی ، ۱۰ سال پیش ، دقت بفرمایید ۱۰ سال پیش این مطلب رو از دوستم که خود ایشون هم کاربر پدال بود ، درخواست کردم که ترجمه کنه . کامنت های خود بنده حقیر هم در این مطلب هست . ممنون میشم مطالعه بفرمایید .
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3%E2%80%8C%D8%A8%D9%86%D8%B2-g-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-awd/
NAVID@@98
۱۵ فروردین ۱۴۰۴اول اینکه کارت درست آفرین به تو
بعد میگم همون موقع خوب بود من اون موقه کامنت ها هم یادمه خیلی خوب بود نظرات هم خوب بود
برعکس الان که نظر تعصبی اشتباهه بیخود میبینیم از کاربرانی مثل احمد و سامورایی و… پدال هم طرفشون رو میگیره و یا از خودشونن چون جوابشونم که میدیم پدال بدون دلیل نمیزاره انگاری که داری به پدال فشار میاری احساس میکنن خودشون واشر میزنن درصورتیکه نمیدونند هدف ما درستیه
Cadillac-V
۱۵ فروردین ۱۴۰۴متاسفانه نظر بیخود و تعصبی خیلی از جانب شما دوستان آلمانی فن میبینم
وقتی تفاوت شاسی بلند رو با خودرو معمولی نمیدونین و بخواطر یه حرفG میاین دوتا خودرو که از ریشه باهم فرق میکنند رو به هم ربط میدین آدم حیرت میکنه
اگر قرار بود جی کلاس امروزی از اون خودرو معمولی ۱۰۸ سال پیش الهام بگیره و کپی کنه اصلا جی کلاس SUV نمیبود اصلا شاسی بلند نمیشد یکم فک کنین بعد نظر بدین
NAVID@@98
۱۵ فروردین ۱۴۰۴Cadillac-V اون بالا هم من در دفاع از آمریکایی ها نوشتم که تنها آمریکایی ها میتونند میتونن رقیب جی کلاس باشن وبسازند ولی پدال احساس فشار کرد و یکجانبه بی انصافی کرد و کامنتو نزاشت
و این کامنت اینجا هم که نوشتم برای تو هم هست ییعنی هم اون و هم تو یعنی این:
اول اینکه کارت درست آفرین به تو
بعد میگم همون موقع خوب بود من اون موقه کامنت ها هم یادمه خیلی خوب بود نظرات هم خوب بود
برعکس الان که نظر تعصبی اشتباهه بیخود میبینیم از کاربرانی مثل احمد و سامورایی و… پدال هم طرفشون رو میگیره و یا از خودشونن چون جوابشونم که میدیم پدال بدون دلیل نمیزاره انگاری که داری به پدال فشار میاری احساس میکنن خودشون واشر میزنن درصورتیکه نمیدونند هدف ما درستیه
این که نوشتم برای هرکدوم از ما هست
چون من هم جیپ و هم لندروور رو خوب میدونم به نمایندگی از هرچیز اول۱ اروپاآمریکا هرچیز اول۱ هستن
هرکدوم سردار و سردمدار و پرچمدار و سلطان اصلی واقعی هستن و حاکمیت افرود فقط همینا و از ریشه همیناست بخصوص آمریکایی ها حاکمیت افرود دستشونه
Cadillac-V
۱۵ فروردین ۱۴۰۴هر گردی گردو نیست
حالا چون اسمش G بوده که نمیشه گفت جی کلاسه، ۱۰۸ سال پیش اصلا چیزی به نام شاسی بلند SUV وجود نداشته اصلا چیزی به نام شاسی مستقل وجود نداشته، اینی هم که شما تو مقاله بهش اشاره کردی تنها چیز مشترکی که با جی کلاس الان داره حرف G هست!!!
https://www.pedal.ir/vision/first-suv-made-every-major-car-maker-1/#%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%84%D8%AA_%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A8%D9%86_%D8%B3%D8%A7%D9%84_%DB%B1%DB%B9%DB%B3%DB%B5
https://www.pedal.ir/vision/first-suv-made-every-major-car-maker-12/#%D8%AC%DB%8C%D9%BE_cj-2a_%D8%B3%D8%A7%D9%84_%DB%B1%DB%B9%DB%B4%DB%B5
این مقاله های پدال رو مطالعه کنید اولین شاسی بلندای دنیا رو شورولت۱۹۳۵ و جیپ۱۹۴۵ تولید کردند و قطعا جی کلاس امروزی که SUV شاسی بلند هست و داره تولید میشه از روی جیپ که اولین شاسی بلند رو زده ساخته شده نه خودرو ۱۰۸ سال پیش که تنها اشتراکش حرف G هست!!!
یکم تعصب رو کم کنین
Cadillac-V
۱۵ فروردین ۱۴۰۴از نامی هم که دارین و نوشتین « فقط آلمان فقط بنز » مشخصه که بحث کردن با دوستان تعصبی رو یه شرکت مساویست با آب در هاون کوبیدن!!!
Roham
۱۵ فروردین ۱۴۰۴کوراندو واقعا حیف شد
سعیدرحیمی
۱۵ فروردین ۱۴۰۴مهمترین کمپانی هایی که از جیپ آمریکا الهام گرفتند،، لندروور انگلستان/ تویوتای ژاپن/ نیسان ژاپن/ مرسدس آلمان و فورد آمریکا هستند که همگی همین الان نیز همان نام ها را به بهترین نحو ممکن زنده نگه داشته اند.
میتسوبیشی پاجرو _ ماهیندرا تار _ سوزوکی جیمنی _ سنگ یانگ کوراندو _ بایک بی جی ۴۰ نیز ادامه دهنده های لایق راه آنها هستند ..
datsun
۱۸ فروردین ۱۴۰۴آخه اون موقع که نیسان خودرو دیفرانسیل برا ارتش ژاپن میساخت جیپ کجا بود