اگر قصد خرید یک پیکاپ صفرکیلومتر را دارید، با پدال همراه باشید تا با تمام وانت پیکاپهای حال حاضر بازار به ترتیب قیمت آشنا شویم.
پراید وانت ۱۵۱
قیمت کارخانه: ۳۱۵ میلیون تومان
همچنین بخوانید: بررسی وانت پراید ۱۵۱؛ مشخصات فنی، قیمت روز و مقایسه با رقبا
ارزانترین وانت حال حاضر بازار کشورمان، سایپا ۱۵۱ یا همان وانت پراید است. این خودرو با وجود تمام مشکلات و کاستیهایی که دارد و همینطور کیفیت بسیار پایین، به لطف توانایی حمل بازار مناسب نسبت به اندازهاش، ابعاد جمعوجور و هزینههای نگهداری پایین، با استقبال مناسبی از سوی کسبوکارهای کوچک مواجه شده است. وانت ۱۵۱ که ظرفیت بار ۵۰۰ کیلوگرمی دارد، از همان پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری آشنای پراید استفاده میکند که ۷۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
آریسان ۲
قیمت کارخانه: ۴۲۱ میلیون تومان
همچنین بخوانید: بررسی وانت آریسان ۲ ایرانخودرو؛ مزایا،معایب، مشخصات و قیمت
اگر خواهان وانتی کمی راحتتر و توانمندتر از پراید ۱۵۱ باشید میتوانید با حدود صد میلیون تومان بیشتر سراغ آریسان ۲ بروید. این وانت قبلاً با پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ پیکان و بهصورت دیفرانسیل عقب تولید میشد اما ازآنجاییکه با مشکلاتی مواجه بود، بعداً ایرانخودرو نسخهٔ جدید آن را با پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری XU7P و بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه کرد که آریسان ۲ نام گرفت. این مدل که مثل قبل بهصورت دوگانهسوز تولید میشود، ۹۷ اسب بخار قدرت و ظرفیت بار ۷۵۰ کیلوگرمی دارد.
وانت نیسان زامیاد
قیمت کارخانه: ۵۶۰ میلیون تومان
همچنین بخوانید: مشخصات نیسان اکستند اعلام شد، نسخه جدید وانت زامیاد در راه بازار
بدون شک مشهورترین و پراستفادهترین وانت در تاریخ کشورمان، وانت نیسان است که به نیسان آبی شهرت دارد. این وانت فرتوت با وجود مشکلات فراوان، همچنان بسیار پرطرفدار است و هیچ جایگزین مناسبی برای آن پیدا نمیشود. زامیاد همچنین قصد ندارد به این زودیها دست از سر وانت نیسان بردارد زیرا بهتازگی نسخهٔ جدیدی از آن را با نام اکستند تولید کرده که کابین کمی جادارتر و راحتتری دارد. نیسان آبی با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر ۹۴ اسب بخاری در نسخههای بنزینی و دوگانهسوز تولید میشود و ظرفیت حمل بار مجاز آن ۲ تن اعلام شده است.
پادرا پلاس
قیمت کارخانه: ۶۱۷ میلیون تومان
زامیاد تاکنون چند بار دست به بهروزرسانی وانت نیسان با استفاده از اتاق پیکاپهای شرکت چینی فودی زده که هیچکدام در بازار موفق عمل نکردهاند. آخرین تلاش زامیاد در این زمینه، پادرا پلاس است که در نیمهٔ دوم سال ۱۳۹۹ به بازار آمد. این خودرو درواقع همان وانت نیسان است که اتاق وانت چینی فودی لایون F16 به آن پیوند زده شده است! بنابراین، پادرا پلاس از همان قوای محرکهٔ وانت نیسان استفاده میکند ولی کابین راحتتر و امکانات بیشتری دارد. زامیاد همچنین نسخهٔ لانگ این وانت را هم تولید کرده که طول قسمت بار آن بیشتر است.
هیوسو T205
قیمت کارخانه: ۶۱۹ میلیون تومان
هیوسو وانت ناشناختهای در بازار کشورمان است که چند سالی است بیسروصدا توسط شرکت خودروسازی یزد تولید میشود. این وانت که محصول شرکت بایک است، ظرفیت بار ۹۵۵ کیلوگرمی دارد. هیوسو T205 به یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز است که زیر صندلیها قرار دارد و ۹۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
کارون
قیمت کارخانه: ۷۱۰ میلیون تومان
کارون هم یکی دیگر از پیکاپهایی است که بر اساس وانت نیسان شکل گرفته است. این خودرو در اصل نسخهٔ دو کابین پادرا پلاس محسوب میشود که همچنان از همان پیشرانهٔ قدیمی ۲.۴ لیتری نیسان استفاده میکند. کارون ظرفیت بار ۱۳۲۰ کیلوگرمی دارد و با پایان تولید وانت کارا بهمن، ارزانترین پیکاپ دو کابین بازار کشورمان محسوب میشود. بااینحال، کارون عرضهٔ بسیار محدودی دارد و حتی در سال ۱۴۰۳ شاهد فروش آن از سوی زامیاد نبودهایم تا تمام تلاشهای این شرکت برای بهروزرسانی وانت نیسان شکست بخورد.
فوتون واندر
قیمت کارخانه: نامشخص
همچنین بخوانید:
فوتون واندر، بررسی مشخصات و قیمت وانت جدید زامیاد
معرفی زامیاد فوتون واندر دو کابین با آپشنهای بیشتر، جایگزین شهری وانت نیسان
واندر وانت جدیدی است که بهتازگی توسط زامیاد معرفی شده و قرار است جایگزینی شهری برای وانت نیسان باشد. واندر از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی استفاده میکند که ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو که با عنوان مینی تراک معرفی شده، قرار است در نسخههای تک کابین و دو کابین تولید شود. ظرفیت بار واندر در نسخهٔ تک کابین ۱۳۵۰ کیلوگرم است. هنوز قیمت این مینی تراک اعلام نشده ولی زامیاد از قیمتی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان برای نسخهٔ دو کابین آن خبر داده است.
کاپرا ۲
قیمت کارخانه: ۹۶۳ میلیون تومان
کاپرا یکی از وانتهای مونتاژی باسابقه در بازار کشورمان است که از سال ۱۳۸۹ توسط گروه بهمن تولید میشود. این پیکاپ که محصول شرکت چینی ZX Auto چین است، تاکنون دو فیسلیفت را در بازار کشورمان تجربه کرده که جدیدترین آن با نام کاپرا ۲ نیو در نمایشگاه مشهد ۱۴۰۲ رونمایی شد. این نسخه در بخش فنی تغییری را تجربه نکرده و همچنان با همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی تولید میشود که ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل میشود. گروه بهمن در سال جاری تاکنون اقدام به فروش کاپرا نکرده است.
زاگرس
قیمت کارخانه: ۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان
همچنین بخوانید: بررسی وانت جدید زامیاد زاگرس، مشخصات، قیمت و ویژگیها
زامیاد در سال ۱۴۰۱، مونتاژ یکی از پیکاپهای همکار قدیمی خود یعنی شرکت چینی فودی را با نام زاگرس آغاز کرد. فودی همان شرکتی است که زامیاد قبلاً از اتاق وانتهای آن برای پادرا و کارون استفاده کرده بود. زاگرس که در اصل فودی F22 نام دارد، از همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی کاپرا استفاده میکند که در اینجا ۱۳۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. زاگرس که ظرفیت بار ۷۵۰ کیلوگرمی دارد، عرضهٔ محدودی داشته و جایگاه چندانی در بازار پیکاپهای کشور پیدا نکرده است.
تیگارد L7 پلاس
قیمت کارخانه: نامشخص
همچنین بخوانید: دیار خودرو L7 پلاس مشخصات فنی، امکانات و قیمت وانت پیکاپ چینی جدید در ایران
شرکت دیار خودرو که کار خود را با مونتاژ وانتهای گریت وال آغاز کرده بود، در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ با رونمایی از وانتی بنام L7 پلاس، از قصد خود برای حضور دوباره در بخش پیکاپهای بازار خبر داد. این پیکاپ که با برند تیگارد عرضه خواهد شد، درواقع محصول شرکت ZX Auto است و ترالورد نام دارد. L7 پلاس از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت در کنار گیربکس پنج سرعته دستی استفاده میکند. هنوز قیمت این پیکاپ اعلام نشده اما ازآنجاییکه تنفس طبیعی و گیربکس دستی است، انتظار میرود زیر ۱.۵ میلیارد تومان قیمت داشته باشد.
کیامسی T8
قیمت کارخانه: ۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان
T8 که از سال ۱۳۹۹ در کشورمان حضور دارد، یکی از پرفروشترین پیکاپهای چینی بازار محسوب میشود. این پیکاپ ساخت جک است ولی به خاطر مسائل مربوط به تحریمها، در ایران با برند کیامسی عرضه میشود. T8 به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ منتقل میشود. ظرفیت بار این پیکاپ ۸۴۰ کیلوگرم اعلام شده است.
مکث کلوت اتوماتیک
قیمت کارخانه: ۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان
همچنین بخوانید: کلوت اتوماتیک، پیکاپ مکث موتور در نمایشگاه تهران
مکث موتور که برندی متعلق به گروه ماموت است، در سال ۱۴۰۰ مونتاژ پیکاپ چینی دایون V5 را با نام کلوت آغاز کرد. این پیکاپ اساساً همان فودی F22 است که توسط شرکت دایون هم تولید میشود. مکث موتور ابتدا تولید کلوت را با گیربکس شش سرعتهٔ دستی آغاز کرد ولی از اواسط سال ۱۴۰۱ تولید نسخهٔ اتوماتیک هم آغاز شد و در حال حاضر فقط نسخهٔ اتوماتیک را عرضه میکند. هردو نسخهٔ کلوت از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکنند که ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
آمیکو آسنا توربو
قیمت کارخانه: ۱ میلیارد و ۸۴۴ میلیون تومان
همچنین بخوانید: آمیکو آسنا توربو اتوماتیک و دنده دستی؛ قیمت و مشخصات و هرآنچه لازم است بدانید
شرکت ارس خودرو که با برند آمیکو شناخته میشود، در سال ۱۳۹۷ عرضهٔ پیکاپ N2 ساخت شرکت چینی هوانگای را با نام آسنا آغاز کرد. آمیکو ابتدا آسنا را با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به بازار فرستاد و سپس در سال ۱۴۰۰ تولید نسخهٔ اتوماتیک را با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربو با ۲۱۸ اسب بخار قدرت آغاز کرد. در پاییز ۱۴۰۱ نیز آسنا با همین موتور توربو ولی با گیربکس شش سرعتهٔ دستی معرفی شد. در حال حاضر، پیکاپ آمیکو فقط در نسخهٔ توربوشارژ دستی عرضه میشود.
فوتون تونلند دیزلی
قیمت کارخانه: ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان
همچنین بخوانید: فوتون تونلند جدید؛ مشخصات فنی و قیمت وانت ایران خودرو دیزل
ایرانخودرو دیزل در سال ۱۳۹۳ مونتاژ پیکاپ فوتون تونلند را در نسخههای بنزینی و دیزلی آغاز کرد. در اواخر سال ۱۳۹۹ نیز این شرکت نسخهٔ فیسلیفت تونلند را روی خط تولید برد که در طراحی دستخوش تغییراتی شده است. در حال حاضر، این پیکاپ فقط با پیشرانهٔ دیزلی تولید میشود. زیر کاپوت فوتون تونلند یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل ساخت کامینز قرار دارد که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی صورت میگیرد.
کیامسی T9
قیمت کارخانه: ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان
همچنین بخوانید: جک KMC T9 مشخصات و قیمت وانت پیکاپ جدید کرمان موتور
پس از موفقیت پیکاپ T8 در بازار، کرمان موتور مدل جدید T9 را در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ رونمایی کرد. این پیکاپ اساساً یک فیسلیفت بزرگ روی T8 محسوب میشود و تغییرات زیادی را در طراحی جلو و داخل به همراه داشته است. T9 به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو GDI مجهز است که ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیکاپ جدید علاوه بر قدرت بیشتر نسبت به T8، یک برتری مهم دیگر هم دارد که بهرهمندی از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است.
فوتون تونلند G7
قیمت کارخانه: ۲ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان
همچنین بخوانید: فوتون تونلند G7 اتوماتیک، پیکاپ جدید ایرانخودرو دیزل رونمایی شد + تصاویر و مشخصات
پس از گذشت هشت سال از مونتاژ پیکاپ فوتون تونلند، ایرانخودرو دیزل در پاییز ۱۴۰۱ از نسل دوم این پیکاپ چینی برای مونتاژ رونمایی کرد. این نسل که با نام G7 شناخته میشود، از قوای محرکهٔ کاملاً متفاوتی نسبت به نسل قبلی بهره میبرد که شامل یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو GDI با ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نئون متر گشتاور به همراه یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF میشود. این در حالی است که نسل قبلی تونلند در کشورمان فقط با گیربکس دستی عرضه شد.
بهمن G9
قیمت کارخانه: ۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان
همچنین بخوانید: وانت پیکاپ بهمن G9؛ مشخصات فنی، قیمت و بررسی ویدئویی
این پیکاپ که مثل کاپرا محصول شرکت ZX Auto است، اولین پیکاپ فول سایز چینی محسوب میشود و ابعاد بزرگتری نسبت به دیگر پیکاپهای چینی بازار کشورمان دارد. G9 اولین بار در نمایشگاه خودروی اصفهان ۱۴۰۱ رونمایی شد و حدود یک سال بعد سرانجام به بازار آمد. G9 به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو GDI مجهز است که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF تحویل میدهد. ظرفیت بار این پیکاپ ۵۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.
سانگیانگ موسو گرند خان
قیمت کارخانه: ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان
همچنین بخوانید: تجربه رانندگی با سانگ یانگ موسو خان، پیکاپ کرهای وارداتی به ایران
موسو گرند خان گرانترین و جدیدترین پیکاپ بازار کشورمان محسوب میشود. این پیکاپ که ساخت شرکت کرهای سانگیانگ، یا آنطور که با نام جدیدش شناخته میشود، KGM است و توسط شرکت ایلیا در کشورمان عرضه میشود. موسو گرند خان از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو GDI با ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور همراه با یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخته آیسین استفاده میکند. این پیکاپ کرهای در دو تیپ با نامهای صحرا و سیگنیچر عرضه میشود که تفاوت آنها در سطح امکانات است. تیپ سیگنیچر گرانتر و مجهزتر است و ۳ میلیارد ۱۹۰ میلیون تومان قیمت دارد.
Sara
۱۹ آبان ۱۴۰۳همه از دم آشغال
حسام
۱۹ آبان ۱۴۰۳دوستان بین پیکاپ هایی که در مقاله ذکر شده کدومشون شاسی مستقل و دو دیفرانسیل یا گیربکس دستی هست؟
هرکدوم این سه موردی که عرض کردم رو داره بهم بگید
۱۹ آبان ۱۴۰۳سلام هیچکدوم
۱۹ آبان ۱۴۰۳البته تی ۸ دو دفه و دستیه ولی فقط به درد میوه فروختن میخوره
باباپنجلی
۲۰ آبان ۱۴۰۳همه کارخانه های ماشین سازی چین فدای لاستیک یک هایلوکس بشن.لال از دنیا نری و یک هایلوکس نصیبت بشه،در تائید بلند صلوات.
! i M α η δ υ α R
۱۹ آبان ۱۴۰۳گرند موسوخان ، شاسی مستقل نردبانی داره و دو دیفرنسیال هست ، اما گیرباکس اتوماتیک داره …
به نظرم فقط موسو خان ، ارزش خرید داره …
شرکت خودروسازی ایلیا ، برای تولید محصولات دارای شاسی مستقل طبق برنامه ریزیهای انجام شده پس از تولید خودروی دایون، یک خودروی شاسی نردبانی مستقل جدید را به خط تولید میبرد …
از جمله مشخصات فنی قابل توجه در این خودروی پیکاپ میتوان در کنار موتور سری 200e-XGI توربوی کرهای آن که حاصل تجربه مشارکت شرکت سانگ یانگ با مرسدس بنز از ابتدای دهه 1900 تا 2000 میلادی است، نام برد.
یکی دیگر از ویژگیهای قابل توجه این خودرو، دارا بودن چهار رادار ایمنی همچون RCTW- SEW-LCW-BSW است که این محصول را از سایر رقبا متمایز میکند، بدین گونه که این امکانات عموما در سواریها، کراس اوورها و SUVها به کار گرفته میشود.
از طرفی دیگر، خودروی سانگ یانگ به عنوان یک خودروی محبوب در بیشتر کشورها شناخته میشود، بدین گونه که در برخی کشورها همچون انگلستان، روسیه، برزیل و … علاوه بر مصرف شخصی افراد، در مصارف دیگری همچون خدماتی و امدادی مورد استفاده قرار میگیرد …
یکی از نکات قابل توجه در استفاده از این خودرو، بهره بردن از این محصول در رده خودروهای پلیس، نظامی، امدادی و همچنین استفاده نسل جوان در طبیعت گردی و آفرودی (صعب العبور) است که میزان استفاده از آن در ردیف خودروهای امداد و نجات کوهستانی، آتش نشانی و راهداری کشور انگلستان، خودروهای پلیس در کشور مالت و … اشاره کرد …
کابین این خودروی 5 نفره با چرم مصنوعی یا ترکیب چرم ناپا و جیر به رنگهای مشکی یا خاکی، تزئین میشود. پیکاپ خان ایلیا موتور، همچنین به شش کیسه هوا و چندین سامانه دستیار ADAS مجهز شده است.
طبق اطلاعات موجود از شرکت ایلیا موتور و کاتالوگ رسمی پیکاپ خان، این خودرو با تجهیزات و امکانات زیر عرضه میشود:
. 6 ایربگ
. کیلس استارتر
. دوربین دنده عقب
. دوربین 360 درجه
. سنسور تایر
. کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری
. سنسور پارک جلو و عقب
. ترمز اضطراری
. رادار هشدار نقطه کور
. هشدار خروج امن سرنشینان از خودرو
. تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
. نورپردازی داخلی
. آینه برقی جانبی با گرمکن
. سنسور باران
. روف راک
. سانروف برقی
. نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر
. نمایشگر 12.3 اینچی نمایشگر مرکزی
. روکش چرمی صندلیها
. سیستم تهویه و خنککننده صندلیهای جلو
. تنظیم گودی کمر صندلی راننده
. تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو
. گرمکن صندلیهای جلو و عقب
. و …
اخبار
اخبار خودرو
شرایط فروش
راهنمای بازار
تست و بررسی
تعمیر و نگهداری
دانستنیها
موتورسیکلت
خودروهای تجاری
تفاوت تیپهای صحرا و سیگنچر چیست؟!
بررسی پیکاپ موسو گرند خان ایلیا موتور (KGM Musso)
7 آبان 1403 12:23
تفاوت تیپ سیگنچر و تیپ صحرا در موسو گرند خان
شرکت خودروسازی ایلیا، پس از معرفی تیپ فول آپشن موسو گرند (سیگنچر)، تصمیم به عرضه تیپ لوآپشن (صحرا) این پیکاپ کرهای نیز گرفت تا به این ترتیب، مشتریان بیشتری امکان خریداری آنرا داشته باشند. حالا سوال اینجاست که تیپ Signature و تیپ Sahara دقیقا چه تفاوتهای با یکدیگر دارند؟
تفاوت تیپ های موسو گرند خان (PDF)
در جواب این سوال، باید ابتدا این نکته را تاکید کنیم که هر دو تیپ موسو گرند خان، مشخصات فنی مشابهی دارند و تنها تفاوتشان، به آپشنهایی است که در تیپ صحرا، حذف شده. در جدول زیر، تفاوت این دو تیپ را مشاهده میکنید:
تفاوت تیپ های موسو گرند خان
نوع آپشن Sahara Signature
تعداد ایربگ 2 عدد 6 عدد
روکش صندلی پلی اورتان چرم طبیعی
تهویه مطبوع اتومات تک کاناله اتومات دو کاناله
چراغ جلو هالوژن زنون
نمایشگر صفحه کیلومتر 3.4 اینچی 12.3 اینچی
رینگ و لاستیک 255/60R18 255/50R20
دوربین 360 درجه x دارد
نورپردازی داخلی x دارد
رادار نقطه کور (BSD) x دارد
رادار تغییر لاین (LCW) x دارد
رادار تصادف از عقب (RCTA) x دارد
هشدار خروج سرنشین (SEW) x دارد
*اطلاعات فوق از شرکت خودروساز گردآوری شده است.
قیمت موسو گرند خان در سال 1403
شرکت خودروسازی ایلیا، در تاریخ 1 آبانماه 1403 قیمت انواع پیکاپ موسو گرند خان را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:
جدول قیمت موسو گرند خان
تیپ خودرو Sahra (Off-road) Signature (On-road)
آبان 1403 2,690,000,000 3,190,000,000
*قیمتها برحسب تومان است.
گفتنی است تیپ صحرا، در واقع نسخه آفرود از پیکاپ موسو بوده و آپشنهای کمتری نسبت به تیپ سیگنچر (نسخه آنرود) دارد.
تولید سانگ یانگ موسو در ساوه
صنایع خودروسازی ایلیا در راستای توسعه سبد محصولات خود و در ادامه تامین نیاز بازار به عنوان یک شرکت حال رشد و توسعه، بزودی خودروی KGM (سانگ یانگ)، موسو گرند تیپ خان را جهت عرضه به بازار ایران، معرفی میکند.
این شرکت پس از طراحی و آمادهسازی زیرساختهای لازم کارخانه خودروسازی ایلیا در شهر
اولین حضور کی جی موبیلیتی در ایران
پس از تغییر مالکیت سانگیانگ، در سال 2023 نام برند سانگ یانگ به KG Mobility یا اختصارا KGM تغییر داده شد، البته دولت کره جنوبی، هنوز این تغییر نام را تایید نکرده اما اجازه استفاده مشروط از آنرا داده چراکه قبل از کیجی موبیلیتی، یک شرکت دیگر نیز چنین نامی را ثبت کرده است. اما ظاهرا مالکان جدید سانگیانگ، اهمیت چندانی به این موضوع نمیدهند چراکه عرضه محصولاتشان را تحت برند KGM آغاز کردهاند.
با آمدن مالکیت جدید، این برند کرهای نیز خود را برای تحولات اساسی آماده میکند. به همین دلیل، موج نوسازی محصولات فعلی و البته معرفی مدلهای جدید سانگ یانگ هم از مدتی قبل آغاز شده است. یکی از این مدلهای جدید، پیکاپ معروف سانگیانگ است که حالا برای ورود به بازار کشورمان در سال 1403 و توسط شرکت صنایع خودروسازی ایلیا، لحظهشماری میکند.
طراحی پیکاپ خان ایلیا موتور
سانگیانگ رکستون اسپرت که در برخی بازارهای صادراتی به نام سانگیانگ موسو اسپرت نیز شناخته میشود، در واقع سومین نسل از نسخه پیکاپ شاسی بلند پرچمدار این شرکت است و از سال 2018 تاکنون، در بازار جهانی حضور دارد.
در سال 2023 شرکت KGM نسخه بروزرسانی شده این خودرو را با نام «موسو گرند» معرفی کرد و سپس یک نسخه دیگر از آنرا که دارای تجهیزات جانبی متعددی بوده و اصطلاحا تیونشده است، با نام رکستون اسپرت کولمن (Culmen) معرفی کرد؛ خودرویی که البته با نام KGM Khan Culmen در برخی بازارها به فروش میرسد. این نسخه تیونشده، دقیقا همان محصولی است که توسط شرکت ایلیا موتور، برای بازار ایران درنظر گرفته شده.
سانگ یانگ رکستون اسپرت Culmen
تغییر در گرافیک چراغهای جلو، جلوپنجره متفاوت با اجزای کروم، طراحی جدید سپر جلو، اجزای پلاستیکی بدنه، جزئیات با ظاهر مشابه آلومینیوم، رینگهای 20 اینچی با طرح جدید، چهره پیکاپ خان ایلیا موتور
مشخصات فنی پیکاپ خان ایلیا موتور
این پیکاپ با موتور 2 لیتری توربوشارژ بنزینی عرضه میشود که استاندارد آلایندگی یورو 6 را پاس میکند.
این پیشرانه 225 اسببخار قدرت و 350 نیوتنمتر گشتاور را ارائه میدهد. نیروی تولید شده از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت ایسین ژاپن به سامانه 4WD منتقل میشود.
سیستم تعلیق جلو از نوع دو جناغی مستقل آزاد و در بخش عقب مولتی لینک است.
ظرفیت یدککشی پیکاپ خان ایلیا موتور نیز 3.2 تن اعلام شده است، که با اضافه شدن سامانه کنترل نوسان تریلر در سال 2023، به نحو بهتری انجام خواهد گرفت.
مهدی
۲۰ آبان ۱۴۰۳موسو خان
۱۹ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/Pickup-6.jpg
آقا این خیلی ارزونه و دو کابینه ولی بنظر من خیلی خشکه ازش معلومه ولی بازم گرونه یعنی ارزون ترین ماشین دو کابین این لیست بازم ۷۰۰ تومنه با اینکه اپشناش با پراید فرقی نداره😐
ولی به شخصه وانت دو کابینو بیشتر میپسندم
امیر
۱۹ آبان ۱۴۰۳با نظرت موافقم
حامد
۱۹ آبان ۱۴۰۳ای گفتی
net
۱۹ آبان ۱۴۰۳آشغال های چینی
باباپنجلی
۲۰ آبان ۱۴۰۳خدا هفت جد و آبادت رو بیامرزه.فقط فوتون دیزلی که کپی هایلوکس بود،اگر دنده اتومات بود،عالی می شد.چینیهای بدسلیقه مثل غذاهایی که می خورند ماشین هاشون هم بدترکیب و خرچنگ قورباغه طراحی میکنند.نظامی گنجوی شاعر بزرگ فارسی هفتصد سال پیش چینی ها رو متقلب معرفی کرده ،که در معامله دو ترازو دارند،یکی برای خرید و دیگری برای فروش ،جهان بدون چین و چینی جماعت بنظرم جهانی بهتر و بدون تقلب و کپی سازی و جنس بنجل است.
Kiarash
۱۹ آبان ۱۴۰۳سانگ یانگ موسو من میگم خوبه که وارد کشور شده ولی حداقل اسم گذاری از این بهتر نبود گرند خان !
سانگ یانگ جزو برند آسیایی متوسط هست ولی از لحاظ کیفیت موتوری و داخلی ماشین های خوبی هستن و در برابر رقیب هاش میتونه بهتر باشه
boost10
۱۹ آبان ۱۴۰۳شبیه اسم بازیگرای فیلم هندیه
باباپنجلی
۲۰ آبان ۱۴۰۳همه کارخانه های ماشین سازی چین فدای لاستیک یک هایلوکس بشن.لال از دنیا نری و یک هایلوکس نصیبت بشه،در تائید بلند صلوات.
مردیم از خوشی
۱۹ آبان ۱۴۰۳حالت تهوع گرفتم بعد دیدن تک تک خودرو های پست
mickeyy
۱۹ آبان ۱۴۰۳حتی یک وانت درست حسابی هم توی این بازار وجود نداره
ممد ژانگولر
۱۹ آبان ۱۴۰۳این وانتها خوراک کسایی که اجاره نشینن و هر سال باید خونشونو عوض کنن. سه سوت وسایلتو میندازی عقب وانت و الهی به امیدت میری خونه جدید .
۱۹ آبان ۱۴۰۳خب داداش چه کاریه با پولش میرن خونه میخرن خب
ehsan.fa
۱۹ آبان ۱۴۰۳ای خدایا عدالتت … جایگزین های هایلوکس رو ببین ، سرباز بودم روغن موتور لندکروز رو میگفتن ۲۵ هزار کیلومتر تعویض نمیکنند با اونجور نگهداری اونم تو فضای باز کار میکرد
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۹ آبان ۱۴۰۳واقعا دمت گرم امیر جان🙏❤️❤️
من همیشه میخواستم یه مطلب کلی از تموم وانت های ایران رو مطالعه کنم و این امر محقق شد…
Ali.d
۱۹ آبان ۱۴۰۳آفتابه لگن هفت دست
شام و ناهار هیچی
حیف این وقت واسه خوندن مشخصات اینا
Ram 6.2
۱۹ آبان ۱۴۰۳قیافه هاشونو 😂😂 دو لیتری ها
۱۹ آبان ۱۴۰۳شاخ شودی ۶.۲ لیتری
تهش تو آینه هایما 7x باشی آره دایی حجمت بالاست ولی را نمیری😈🤘
سلامتی هرچی هایما سواره💪
hosen
۱۹ آبان ۱۴۰۳حس میکنم از قصد اینجوری میگی که مارو بخندونی😂
۱۹ آبان ۱۴۰۳نه اتفاقا جدی میگم
تو دنیایی که همه افکارشون چرخ های بزرگه ماشینه و تصورشون از یه ماشین قوی چرخ های بزرگشه و بدون آپشن بودنشه من خودم سوار شدم صدبرابر رم آپشن داره فقط و موتور قویتر
خیلی موتور قوی داره مخصوص تیونینگه
تا سوار 7x نشی درک نمیکنی
boost10
۱۹ آبان ۱۴۰۳از دیسلایکات معلومه چقدر هایما سوار تو سایت هستن🗿
۱۹ آبان ۱۴۰۳دیسلایک ها فیک هستند دوست عزیز و کار یه نفر باشه تهش
𝐀𝐥𝐢
۱۹ آبان ۱۴۰۳اسمارو تروخدا
فقط چرا اسم کینگ لینگ تاگا نیست؟
سهیل گل آزاد
۱۹ آبان ۱۴۰۳از سیصد و خورده ای میلیون که ۱۵۱ هست تا حدود سه میلیارد که سانگ یانگ گرند خان هست بیایم از پیکاپ های زیر یه میلیارد فاکتور بگیریم که همگیشون پیکاپ هایی ان با پلتفرم و تکنولوژی های عهد بوق از ۱۵۱ بگیر تا آریسان و زامیاد ۲۴ و پادرا و از سانگ یانگم که گرون ترین پیکاپ این لیسته فاکتور بگیریم که یه برند درجه دو کره ای هست بقیه بازار پیکاپ ها کاملا در زیر چنگال برند های درجه سه و چهار چینی هست آدم یه جوری میشه میبینه کشور به این گندگی با این جغرافیای ثروتمندش که انواع و اقسام طبیعت ها رو تو خودش داره تهش واسه خرید یه پیکاپ چند تا گزینه بیشتر پیش و رو نداری اونم برند های درجه سه چهار چینی با قیمت های پرت و پلا
boost10
۱۹ آبان ۱۴۰۳وای چه وانتای خفنی داریم 🗿
هایلوکس رو پودر میکنن . F150 رو رنده میکنن . رم 1500 رو میترکونن😐
وای چقدر ارزونن ( همه ۲ میلیارد به بالا ) اون داخلی هاش هم بماند
۲ میلیارد یه زمانی حرمت داشت
S.S.A
۱۹ آبان ۱۴۰۳یه زمانی خدابیامرز با ۵۰۰ میلیون فرودگاه میساخت…
ناشناس
۲۰ آبان ۱۴۰۳ازهمون پول فروش تجزیه(بحرین)ازایران،فرودگاه می ساخت؟
محمد حيدري عراقی
۱۹ آبان ۱۴۰۳بهترین و ارزانترین وانت دوکابین بین وانت های یاد شده کاپرا است ولی با قیمتی که نوشته شده در بازار وجود نداره و کارخانه هم با این قیمت نمیده.برای خریدار حاصلضرب قیمت و کیفیت اهمیت داره اغلب وانت های این لیست ۲.۴ هستند با اسکال و قیمتهای متفاوت
مازیار
۱۹ آبان ۱۴۰۳خودروهای چین کمونیست اشغال بی کیفیت کپی شده لوازم یدکی نداره
Parsa
۱۹ آبان ۱۴۰۳به جای هایلوکس یه مشت چینی پلاستیکی تک دف و توربو آوردن
حامد
۱۹ آبان ۱۴۰۳وانت کارا واسه شرکت بهمن موتور رو نزاشتید ، درسته پارسال تولیدش قطع شد ولی در حال حاضر جزو وانت ها هست ❌
Amin
۱۹ آبان ۱۴۰۳واکنش هایلوکس: مشکل داری مشکل داری …. ما اینجا داریم زحمت میکشیم
ولی
۱۹ آبان ۱۴۰۳چین مقصر نیست چرا بعضی از تاجران ما از چینیها خودرو درجه سه و چهار تقاضا می کنند فقط برای سود بیشتر به فکر جیب خود هستند به فکر جان مردم نیستند البته گفتم بعضیها نه همه آدم خوب هم وجود دارد
محمود عبداللهی
۱۹ آبان ۱۴۰۳قیمت موسوخان از کجا در آوردید خود شرکت اول یک میلیارد و صد و پنجاه میگیره یک چک یک میلیاردی ۱۲۰ روزه زمان تحویل یک میلیارد و یکصد پنجاه میلیون تومان میشه سه میلیاردو سیصد میلیون تومان لطفا اخبار کذب پخش نکنید
امیر دهقان
۲۰ آبان ۱۴۰۳متن رو با دقت بخونبد متوجه خواهید شد جریان از چه قراره
مهدی
۲۰ آبان ۱۴۰۳جالب اینجاست وقتی میری تو گروه مثلا جک t8 ی جوری درباره ماشین حرف میزنن روش غیرت دارن انگار کارخوانه باباشون مردم ایران خیلی جالب اند اونای که این ماشین ها ندارن میگن اشغال اونای که دارن میگن بهترین ماشین دنیا
وانت های دوکابین ایران ب جز هایلوکس بهترینش موسو خان
Mosy42
۲۰ آبان ۱۴۰۳مشکل اینجاست که کسانی میخرن که نه براشون کاربردی داره نه اطلاعات دارن فقط چون شبیه هایلوکسه و ادای اونو …..
ایران
۲۰ آبان ۱۴۰۳از بین همه وانت های چینی با ظرفیت بار زیر یک تن با اون هیکل بی خاصیت انتخاب خوب وانت پرایده😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
نوید
۲۰ آبان ۱۴۰۳ای کاش دستمون باز بود برای انتخاب تویوتا یا فورد انتخاب میکردیم با قیمتای منطقی
ولی از بین اینا کاپرا ۲ منطقی ترینه چون هم هم از لحاظ سازگاری بنزین هم فکر کنم بخاطر فراوانی قطعاتش بیشتر و راحتر و ارزونتر پیدا شه
ای خدا چرا نمیتونیم ماشینای امریکایی سوار شیم😢
payman
۲۰ آبان ۱۴۰۳خسته نباشید ، من فقط یه سوال داشتم که از کی تا حالا پراید و اریسان و نیسان جزو پیکاپها شدن فکر کنم معنی پیکاپ درست جا نیفتاده . ممنون از جمع آوری اطلاعات تون ،
🇺🇸🔥
۲۴ آبان ۱۴۰۳هیچکدوم این وانت به گرد پای وانت های آمریکایی 🇺🇸😎 نمیرسند
mr.car
۸ آذر ۱۴۰۳همه از دم اشغال بهترین توصیفع و یه هایلوکس یا یه رنجر به همه ای آهن پاره ها میارزه