چشم اندازهفته نامه

تمامی برندگان جوایز پیشرانه برتر سال در جهان را بشناسید

در این نوشتار می‌خواهیم تمامی برندگان جوایز پیشرانه برتر سال را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. از پیشرانه کوچک و کم‌مصرف ۱ لیتری گرفته تا نیروگاه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری، این لیست برندگان کلی جایزه بین‌المللی پیشرانه سال را در برمی‌گیرد.

فهرست محتوا

اتوکار در سال ۲۰۲۱ تعداد ۵۰ پیشرانه موردعلاقه خود از جمله نیروگاه ۸ سیلندر بلوک کوچک فورد، پیشرانه توئین کم لوتوس و نیروگاه ۶ سیلندر تخت و هوا خنک پورشه را انتخاب کرد. واقعیت این است که این نشریه می‌توانست پیشرانه‌های بیشتری را نیز انتخاب کند اما در این صورت مجبور می‌شد مرزهایی را بین برخی جوایز خود قائل شود؛ اما در این لیست به دنبال معرفی بهترین پیشرانه‌های ۲۰ سال پیش خواهیم بود. این نیروگاه‌های آهنین را داوران مسابقه جوایز بین‌المللی پیشرانه برتر سال انتخاب کرده‌اند. با ما همراه باشید.

پیشرانه ۱ لیتری تویوتا (سال ۱۹۹۹)

پیشرانه ۱ لیتری اتم تویوتا در مراسم انتخاب پیشرانه برتر سال کاملاً درخشید و جایزه کلی بخش زیر ۱ لیتری را به خود اختصاص داد. این نیروگاه ۹۹۹ سی‌سی قدرت ۶۷ اسب بخاری دارد و به خاطر مصرف سوخت بسیار کم و پرفورمنس مناسب تحسین شد. یکی از داوران گفت این پیشرانه عملکردی شبیه پیشرانه‌های پرحجم‌تر دارد اما به‌طور باورنکردنی‌ای کم‌مصرف است. در اکتبر ۱۹۹۹ نسخه ۱.۳ لیتری این پیشرانه کوچک تولید شد.

پیشرانه ۱ لیتری IMA هوندا (سال ۲۰۰۰)

پیشرانه ۱ لیتری هیبریدی IMA (دستیار پیشرانه یکپارچه) هوندا اینسایت در سال ۲۰۰۰ بالاتر از نیروگاه‌هایی همچون پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری فراری، پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری آلفارومئو و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی و ۸ سیلندر ۴ لیتری دیزلی بی ام و قرار گرفت. یکی از داوران این پیشرانه را راه‌حلی ظریف دانست که مردم عادی هم می‌توانند آن را خریداری کنند. این پیشرانه جمع‌وجور ۳ سیلندری حجم ۹۹۵ سی‌سی داشت و می‌توانست مصرف سوخت زیر ۳ لیتری در هر صد کیلومتر داشته باشد.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری بی ام و (سال ۲۰۰۱)

پیشتازی ژاپنی‌ها در کسب جوایز پیشرانه برتر سال با حضور بی ام و پایان یافت. نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری خطی این خودروساز که در M3 E46 می‌درخشید قدرت ۳۴۳ اسبی داشت. اتوکار درباره این پیشرانه گفته بود: “صدای هیجان‌انگیز چهار خروجی اگزوز در حالت درجا راننده را تشویق می‌کرد تا دور پیشرانه را به ردلاین برساند.”

پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بی ام و (سال ۲۰۰۲)

باواریایی ها در سال ۲۰۰۲ نیز یک پیروزی دیگر را به خانه بردند. این بار نوبت پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری N62 بود که نظر داوران را به خود جلب کند. این نیروگاه ۸ سیلندر تمام آلومینیومی و تنفس طبیعی از تکنولوژی‌های پیشرفته زیادی سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم والوترونیک یا لیفت سوپاپ متغیر اشاره کرد. پیشرانه یاد شده در خودروهایی همچون 745i، X5 4.4i Sport، 545i و 645Ci بکار رفت. یکی از داوران گفته بود این پیشرانه عملکردی جامع را به نمایش می‌گذارد. این نیروگاه آهنین در ادامه حجم ۴.۸ لیتری یافت و در خودروهای وایزمن GT و مورگان آئرو ۸ نیز نصب شد.

پیشرانه ۱.۳ لیتری رنسیس مزدا (سال ۲۰۰۳)

اتوکار در بررسی مزدا RX-8 کارکرده گفته بود پیشرانه روتاری هزینه نگهداری بالایی خواهد داشت حتی اگر در شرایط خوبی قرار داشته باشد. این پیشرانه همچنین مصرف سوخت بالایی را به مالک تحمیل خواهد کرد؛ اما داوران جوایز پیشرانه برتر سال مزدا را به خاطر شجاعت محض در پیگیری طراحی وانکل و کاربردی ساختن آن تحسین کردند و پیشرانه ۱.۳ لیتری یاد شده را نیروگاهی نرم و قوی، تمیز و جمع‌وجور دانستند.

پیشرانه ۱.۵ لیتری تویوتا (سال ۲۰۰۴)

جوایز پیشرانه برتر سال با سیستم هیبریدی بکار رفته در تویوتا پریوس همچنان به ژاپن اختصاص یافت. این خودرو برنده عنوان کلی و سه بخش مختلف شد. در دسامبر ۲۰۰۴ بود که پریوس در مجله اتوکار به عنوان خودروی سال ۲۰۰۵ اروپا انتخاب شد و از زمان برنده شدن اولین نسل فورد فوکوس تاکنون توانست جامع‌ترین پیروزی را به نام خود ثبت کند. از ۵۸ داور حاضر در مراسم ۳۷ نفر پریوس را به عنوان خودروی برتر انتخاب کرده بودند.

پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری بی ام و (سال ۲۰۰۵)

بی ام و در کل ۶۲ بار برنده کلی و بخش‌های مختلف جوایز پیشرانه برتر سال شده است. این برند اولین بار در سال ۱۹۹۹ برنده چنین جایزه‌ای شد و جایزه سال ۲۰۰۵ آن شروع کننده غلبه ۴ ساله بر این مراسم بود. نیروگاه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری الهام گرفته از فرمول یک جزو بهترین پیشرانه‌های تاریخ محسوب می‌شود. این نیروگاه در حالت عادی قدرت ۳۹۴ اسب بخاری داشت اما زمانی که دکمه M را فشار می‌دادید قدرت به ۵۰۰ اسب بخار می‌رسید. این نسل از بی ام و M5 آخرین نسلی بود که در بطن خود نیروگاهی تنفس طبیعی قرار داده بود.

پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری بی ام و (سال ۲۰۰۶)

پیشرانه ۱۰ سیلندر بی ام و به حدی خوب بود که سال ۲۰۰۶ نیز برنده جایزه شد. اتوکار درباره این پیشرانه گفته بود: “این پیشرانه دنده‌ها می‌جود و محدود کننده دور پیشرانه ۸۲۰۰ بسیار بدبینانه به نظر می‌رسد. راحتی فنی این پیشرانه فوق‌العاده بوده و یکی از پتانسیل‌های تردد روزمره خودرو به شمار می‌آید. علیرغم صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ادعایی ۴.۷ ثانیه‌ای و زمان ۱۵ ثانیه‌ای بسیار مضحک برای رسیدن از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، این خودرو کاملاً مطیع امر راننده بوده و شاسی بسیار خوبی دارد.”

پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی بی ام و (سال ۲۰۰۷)

سال ۲۰۰۷ برای بی ام و سال خوبی بود زیرا پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی آن پیروزی کلی را به دست آورد و پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری نیز توانست جایزه بهترین پیشرانه جدید را به خود اختصاص دهد. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری هم جایزه بهترین پیشرانه پرفورمنس را به خانه برد. اتوکار با بررسی بی ام و 335i گفته بود: “این پیشرانه اکثر اوقات کاملاً استثنایی عمل می‌کند. اگر نمی‌دانستید قطعاً می‌گفتید این پیشرانه اصلاً توربو ندارد.”

پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی بی ام و (سال ۲۰۰۸)

یک سال خوب دیگر برای بی ام و! پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی این برند برای دومین سال متوالی جایزه پیشرانه برتر سال را به خود اختصاص داد. همچنین این برند با پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری، پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری، پیشرانه ۲ لیتری توئین توربو دیزل و پیشرانه ۱.۶ لیتری مشترک با پژو-سیتروئن توانست جوایز بخش‌های مختلف را به خود اختصاص دهد. پیشرانه ۱.۶ لیتری مشترک با فرانسوی‌ها در خودروی مینی کوپر S و کلابمن، پژو ۲۰۷ و ۳۰۸ بکار رفته بود.

پیشرانه ۱.۴ لیتری TSI فولکس‌واگن (سال ۲۰۰۹)

حکمرانی بی ام و بر جوایز این رویداد مهم سرانجام با ظهور پیشرانه ۱.۴ لیتری فولکس‌واگن پایان یافت. این پیشرانه سوپرشارژردار و توربوشارژردار علاوه بر پیروزی کلی توانست بهترین پیشرانه سبز و بهترین پیشرانه در بخش ۱ تا ۱.۴ لیتری لقب گیرد. در تصویر این بخش می‌توانیم دکتر رودیگر زنگل مدیر بخش توسعه پیشرانه‌های بنزینی در گروه فولکس‌واگن را ببینیم که این جایزه را دریافت می‌کند.

پیشرانه ۱.۴ لیتری TSI فولکس‌واگن (سال ۲۰۱۰)

پیشرانه توئین شارژر فولکس‌واگن یک‌بار در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه پیشرانه برتر سال شد. استفاده از سوپرشارژر و توربوشارژر باعث حذف نقاط ضعف انتقال قدرت می‌شد و این نیروگاه حسی شبیه پیشرانه تنفس طبیعی قوی را داشت. در آن زمان پیشرانه موردبحث در خودروهایی همچون سئات ایبیزا FR و کوپرا، فولکس‌واگن پولو GTI و اشکودا فابیا vRS بکار رفت. پیشرانه ۱.۴ لیتری مولتی ایر فیات هم در آن سال جایزه پیشرانه جدید سال را کسب کرد.

پیشرانه ۸۷۵ سی‌سی توئین ایر فیات (سال ۲۰۱۱)

پیشرانه ۰.۹ لیتری توئین ایر فیات در سال ۲۰۱۱ خوش درخشید. این پیشرانه کاملاً جدید با توربوی عمودی قدرت ۸۴ اسب بخاری تولید می‌کرد. البته یک مشکل وجود داشت و آن‌هم مصرف سوخت بود. فیات مدعی مصرف سوخت خوش‌بینانه ۴ لیتری در هر صد کیلومتر بود اما مالکان در رسیدن به مصرف سوخت زیر ۸ لیتر به تقلا افتاده بودند.

پیشرانه ۱ لیتری اکوبوست فورد (سال ۲۰۱۲)

مهندس ارشد قوای محرکه فورد در سال ۲۰۱۲ گفته بود: “هیچ‌کسی در تاریخ یک پیشرانه ۳ سیلندر شبیه اکوبوست را نساخته است. این پیشرانه ۱ لیتری جزو پیشرفته‌ترین و کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌های تاریخ فورد به شمار می‌رود.” نیروگاه موردبحث تکنولوژی‌های زیادی را با خود به همراه داشت و در واقع بخشی از DNA پیشرانه‌های آینده فورد محسوب می‌شد. فورد بی مکس اولین محصول این خودروساز بود که پذیرای کوچک‌ترین پیشرانه تاریخ این خودروساز شد.

پیشرانه ۱ لیتری اکوبوست فورد (سال ۲۰۱۳)

پیشرانه اکوبوست فورد یک‌بار دیگر در سال ۲۰۱۳ جایزه پیشرانه برتر سال را به خود اختصاص داد. این نیروگاه ۳ سیلندر ۱ لیتری که کارهای طراحی و مهندسی‌اش در بریتانیا صورت گرفته بود بالاترین امتیاز را در تاریخ جوایز بین‌المللی پیشرانه برتر سال به دست آورد. فورد در آن زمان گفت تولید این پیشرانه را برای پاسخگویی به تقاضاها دو برابر می‌کند. اتوکار هم از این پیشرانه به عنوان تغییر دهنده قواعد بازی نام برد.

پیشرانه ۱ لیتری اکوبوست فورد (سال ۲۰۱۴)

فورد یک‌بار دیگر در سال ۲۰۱۴ این جایزه را کسب کرد و دین اسلانیچ که جزو مدیران ارشد جوایز پیشرانه برتر سال بود اظهار داشت: “پیشرانه ۱ لیتری اکوبوست فورد یکی از بهترین مهندسی‌های قوای محرکه به شمار می‌رود.” البته سال‌ها بعد فورد به هزاران مشتری آسیب دیده از خرابی‌های ناگهانی پیشرانه‌های اکوبوست غرامت داد. بی‌بی‌سی نیز بعدها با تحقیقات خود دریافت صداها پیشرانه اکوبوست فورد داغ کرده‌اند.

پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری بی ام و (سال ۲۰۱۵)

بی ام و در سال ۲۰۱۵ به صحنه بازگشت و پیشرانه ۳ سیلندر توربوی توئین پاور این شرکت برنده کلی لقب گرفت. این نیروگاه هیبریدی همچنین جایزه بهترین پیشرانه جدید و بهترین پیشرانه در کلاس ۱.۴ تا ۱.۸ لیتری را به خود اختصاص داد. از دیگر برندگان بخش‌های مختلف جوایز می‌توان به مرسدس-ای ام جی، تسلا، فراری و مک لارن اشاره کرد. فورد هم با پیشرانه اکوبوست خود پیروز بخش ۱ لیتری شد.

پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری فراری (سال ۲۰۱۶)

در سال ۲۰۱۶ و برای اولین بار شاهد پیروزی پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو در جوایز پیشرانه برتر سال بودیم. این کامیابی برای چهار سال پیاپی ادامه یافت. چهار جایزه برای فراری در نظر گرفته شده بود که شامل جوایز پیشرانه پرفورمنس سال، پیشرانه جدید سال، پیشرانه برتر کلاس ۳ تا ۴ لیتری و جایزه کی بود. گراهام جانسون مدیر ارشد این رویداد گفت: “این پیشرانه یک پیشرفت قابل‌توجه برای پیشرانه‌های توربو از نظر راندمان، پرفورمنس و انعطاف‌پذیری محسوب می‌شود.”

پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری فراری (سال ۲۰۱۷)

جانسون سخنان خود را این‌گونه ادامه می‌داد: “پیشرانه فراری واقعاً بهترین پیشرانه تولیدی امروز است و برای همیشه جزو بهترین پیشرانه‌های تاریخ خواهد بود.” ما این پیشرانه را به خاطر عدم وجود تأخیر قابل‌تشخیص و ماهیت دورگیری بالا تحسین می‌کنیم. چنین ویژگی‌هایی معمولاً در پیشرانه‌های تنفس طبیعی دیده می‌شوند. نیروگاه آهنین فراری قدرت ۶۶۱ اسب بخاری تولید می‌کند و درعین‌حال مصرف سوخت ترکیبی آن می‌تواند حدود ۱۱.۳ لیتر در هر صد کیلومتر باشد.

پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری فراری (سال ۲۰۱۸)

چنین پیشرانه‌ای شایسته توجه بیشتر است. نیروگاه F154 CB نصب ‌شده در فراری ۴۸۸ GTB از زاویه ۹۰ درجه‌ای استفاده می‌کند و دارای میل‌لنگ تخت، طراحی خاص سیلندر و توربوهای توئین اسکرول است. همان‌طور که گفته شد پیشرانه موردبحث قدرت ۶۶۱ اسبی را در دورهای ۶۲۰۰ تا ۸ هزار تولید می‌کند. ۴۸۸ GTB با این نیروگاه فوق‌العاده در عرض ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری فراری (سال ۲۰۱۹)

اتوکار می‌گوید: “دستاورد بزرگ‌تر فراری این است که ۴۸۸ GTB را به بهترین پیشرانه توربوی کنونی مجهز کرده است. چندین خودروساز از پیشرانه‌های تنفس طبیعی دل کنده و روی به نمونه‌های توربو آورده‌اند اما در بین آن‌ها پیشرانه ۴۸۸ به خاطر تأخیر کم توربو و شتاب فوق‌العاده برجسته می‌شود.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹۹ دیدگاه‌ها

  1. Sobhan

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    ماشالله بی ام و🤣🤣

    موافقم 98
    مخالفم 12
    1. Si

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      سلطانه

      موافقم 33
      مخالفم 11
    2. امیرمحمد

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      حالا فن ها بنز میان میگن دروغه پیشرانه ها بنز بهتره😂

      موافقم 43
      مخالفم 68
      1. حق گوی باطل

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        کاش فن های بنز بیان ولی ی عده نیان بگن حق تتا ۲ ضایع شد

        موافقم 44
        مخالفم 14
        1. 4wheeled

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (125 ديدگاه)

          حق کسی ضایع نشد،برای مثال مطلب درگ امروز بین اکورا و کامارو و جنسیس که الحق که پیشرانه های خوبی داشتن البته به جز اونی که تو همش سوم شد 💔

          موافقم 16
          مخالفم 21
        2. viper2

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اقا کو امریکایی ها . ها باشه ها المانی خوبه اصلا نه ال اس بدرد میخوره نه موتور وایپر نه موتور کایوت نه موتور ال کیو هیچ کدوم بدرد نمیخوره موتور همی هم بدرد نمیخوره . ها باشه . باشه . جرات دارین بیاین مسیر سلامت میدونش چنان براتون با شورلت نوا و بیوک دود کنیم (مال دوستمه) که نتونی وایسیا . این سوسول بازیا هم جم کنین

          موافقم 8
          مخالفم 64
        3. حق گوی باطل

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1037 ديدگاه)

          اونی که اول شد همونی نیست که آتیش میگرفت؟

          موافقم 13
          مخالفم 19
        4. حق گوی باطل

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1037 ديدگاه)

          ای بابا یادم رفت اول هم که نشد

          موافقم 11
          مخالفم 14
        5. حق گوی باطل

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1037 ديدگاه)
        6. سوشیانت

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          حق گفتی جناب وایپر موتور های آمریکایی تو قدرت موتور و تاپ اسپید رقیب ندارن البته دوج چلنجر دیمون هم تو شتاب هیچ آلمانی رقیبش نمیشه

          موافقم 2
          مخالفم 28
        7. GMA

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (849 ديدگاه)

          وایپر چرا حرص میخوری؟ 😂
          اتوکار بیاد مسیر سلامت میدونش دود لاستیک ببینه بعد جایزه بهترین پیشرانه سال رو به شما تقدیم کنه؟ 😂😂
          این کامنت شما میتونه کاندیدای جوک سال باشه نهایتا…

          موافقم 31
          مخالفم 6
        8. دانیال_Surrey،England

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          ((اقا کو امریکایی ها))
          اینا از لیست جوایز سالانه ی انجینه که از سال 1999 شروع به کار کرد.
          متاستفانه این زمان از تاریخ برای خودروسازی آمریکا اصلا جالب نبود و دوران افولشون بوده که دوستان اطلاع دارن.
          شاید اگه جوایز موتوری از سال 50 کارش رو شروع میکرد کلی آمریکایی تو لیست دیده میشد.
          از این جوایزی هم که میبینی تو gm که 3 تا گرفته که دوتاش کانسپت بوده یکیش هم سری Ecotec هستش که کاره اوپل و بیشترش کاره مهندسیه لوتوسه.
          این اکوبوست هم اونطور که من مطالعه کردم و متن هم گفته اکثر کارش تو واحد بریتانیا فورد صورت گرفته.
          و میشه گفت اینایی هم که تو لیست((international engine of the year)) هستن خیلی نمیشه آمریکایی دونستشون.
          البته به جز تسلا!!
          الانم که آمریکایی ها یه مقدار جون گرفتن بحث الکتریکی سازی پیش اومده.
          ..
          البته فعلا چند سالی هست جوایز سالانه به خاط کرونا برگزار نمیشه احتمالا سال آینده دوباره شروع به کار بکنه.

          موافقم 24
          مخالفم 5
        9. سوشیانت

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          اینکه اون موتور فورد تو کجا تولید شده اهمیتی نداره مهم اینه که فورد اون رو تولید کرده و با توجه بهواینکه فورد آمریکایی هست پس اون موتور هم آمریکایی هست

          موافقم 6
          مخالفم 19
        10. 4wheeled

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (125 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/toyota/toyota-subaru-recall-bzrx-solterra/

          https://www.pedal.ir/toyota/%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-chr/

          ولی اینا اصلا خیر نیستن🤣🤣🤣
          اولین بار تو تاریخ واحد هست که یه فراخوان اینقدر آبرو بر هست که باعث کاهش ارزش سهام میشه 🤣

          موافقم 3
          مخالفم 3
        11. بی خیال اسم

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آقای سوشیانت حرف خنده داری زدی
          هیچکس حریف موتور های آمریکایی از لحاظ قدرت و تاپ اسپید
          بعدش این دوج دیمن که بخاطر لوازمش هست که ۲.۳ می زنه تو پیست درگ بدون لوازمش دیدم ۲.۶ می زنه
          مثلا تو این سایت
          https://blog.dupontregistry.com/features/fastest-0-60-mph-production-cars/

          موافقم 9
          مخالفم 4
        12. سوشیانت

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          جنا بی خیال اسم حرف شما که بیشتر خنده دار بود شتاب خودرو با تمام لوازمش مهمه

      2. HesamS500

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (129 ديدگاه)

        نه عزیز من ، من فن بنزم ولی همینجا میگم آفرین به بی ام و همیشه داخل پیشرانه ها برتر بوده

        موافقم 17
        مخالفم 5
        1. بی خیال اسم

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          شاید آقا دانیال شاید

          موافقم 5
          مخالفم 4
        2. بی خیال اسم

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آقای سوشیانت جابجا نزنید
          تمام لوازم یعنی چی همه خودرو ها که این لوازم رو ندارند

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          جناب بی خیال اسم به خاطر کم کاری شرکت ها دلیل نمیشه شتاب دوج رو نادیده بگیریم

        4. بی خیال اسم

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          کم کاری شرکت ها یعنی چی
          خودتون هم می فهمید چی می گید🤣

        5. سوشیانت

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          بله من متوجه میشم چی میگم یه کمپانی برای اینکه بتونه خودرو بسازه که شتاب خوبی داشته باشه باید نهایت تلاشش رو بکنه

        6. بی خیال اسم

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          لوازم شد نهایت تلاش؟😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
        7. سوشیانت

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          مهم نتیجه هست که شتابش شده ۲.۳ این رو تو تمامی سایت ها نوشته شده

        8. بی خیال اسم

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آقای سوشیانت ۲.۳ با لوازم فیلتر هوا اسپرت بنزین اکتان بالا و…. هست
          در ضمن این رو هم داخل پیست درگ و هزار جور آت و آشغال هست
          بیاد تو آسفالت عادی یا معمولی بزنه

      3. TML BN

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        @امیر محمد
        از این به بعد از طرف خودت حرف بزن

        موافقم 16
        مخالفم 1
      4. بهراد

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (243 ديدگاه)

        من خودم بنز فنم ولی برتری بی ام و تو ساخت موتور قبول دارم. قرار نیست همه مثل بعضیا بگن سلطان یاتاقان ( تتا ۲ mpi ) بهترینه

        موافقم 13
        مخالفم 3
      5. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        امیر محمد ، اگر بنز نبود موتور احتراقی وجود نداشت

        موافقم 13
        مخالفم 8
    3. Muty

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      اگه کسی مسیرش به اشتوتگارت میخوره یه سراغی از مرسدس بنز بگیره …
      حالش خوبه انشاله

      موافقم 8
      مخالفم 9
    4. محمد هادی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      خب!!
      حالا ملوم شد کی باید پیشرانه ی طلاکاری شده ی F1 رو تحویل میداد؟؟
      برای عظمت این ناااام همه هوراااای بلند…
      عاااااشقتم پادشاه❤️❤️❤️

      1. Iman99

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        آره والا اون موقع که مکلارن F1 رو خواستن بسازن هیچکسی ساختن پیشرانه ا‌ون رو گردن نگرفت با اون مشخصات و پرفورمنسی که مکلارن میخاست فقط ب ام و بود که تونست همچین چیز شاهکاری بسازه
        ب ام و رکورد های زیادی داره که گفتنش اینجا جا نمیشه
        یکیش رکورد دار قویترین موتور در خودروهای فرمول یک هست که هنوزم دست خودشه این رکورد
        جالب اینه که اون رکورد با انجین چهار سیلندر ب ام و به دست اومده که بعد از ا‌ون با انجین های ۶ و ۸ سیلندر هم کسی نزدیکش نشد

        ب ام و برای اینکه بدونید چقدر متخصص و پیشرفته هست فقط بدونید که زمانی که توی.تا وجود نداشت ب ام و موتور هواپیما و هواپیما میساخت ببینید دیگه چقدر مهندسی و برتری داره این آلمانی
        در اینجا هم اصال کار انجین های بزرگ و عملکرد بالا متعلق به ب ام و و فراری از اروپا هستن و فقط امریکایی ها میتونن باهشون رقابت کنن و در حدشون باشن مثل فورد که همین انجین ۳ سیلندر رو توسعه داد و تبدیلش کرد به انجین ۶ سیلندر اف ۱۵۰ که در زمینه خودش برتر و اوله هرچند که در ۸ سیلندر ها هم بازم برتری خودشون رو دارن

        در کل ملاک اصلی انجین های بزرگ و عملکرد بالا هستن چون همه چیز رو برای مقایسه باید بالاترین سطح و سطح بالای اون زمینه در نظر بگیریم که در واقع ما مییبینیم که در این زمینه هم مثل همه چیزای دیگه دست برتر و و بهترین با فاصله زیاد اروپا و امریکا هستن که در همه چیز بهترین و سطح بالا و اول هستن تو این مورد هم همینطور
        خداییش بهترین انجین های آفرود و بادوام ترین انجین ها و بهترین انجین های پرفورمنس و بهترین انجین های تیونینگ و کلا خیلی چیزای دیگه و در کل در همه چیز همه متعلق به اروپا و امریکا هستن خداییش این برتری ها با علم به دست میاد و خودش خیلی پیچیده تر از گفتنشه

  2. Si

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    بی ام و و بنز و کادیلاک این 3 خودرو سازها تنهایی خودرو سازی رو بالا آوردن و اعتبار خودروسازی هستن

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. Payfast

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (808 ديدگاه)

      بوگاتی کونیگزگ فراری پورشه فورد تسلا (در زمینه الکتریکی ها)
      : آیا من یک لطیفه هستم برای تو؟

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Si

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        عزیزم گفتم خودروسازی نه هایپر و سوپر اسپرت

        موافقم 2
        مخالفم 2
    2. Prpr

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      بنظرم تویوتا هم هست

      1. Iman99

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نه نیست

        موافقم 3
        مخالفم 1
  3. حق گوی باطل

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    با تشکر از نویسنده عزیز خیلی جالب بود
    باز هم از اینها بذارید

    موافقم 21
    مخالفم 2
  4. nikzad

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    مطلب مفیدی بود
    به جرات میشه گفت بی ام و جز ۳ انجین ساز برتر دنیاست

    موافقم 37
    مخالفم 3
    1. GMA

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (849 ديدگاه)

      کاسورث،فراری و BMW بی شک بهترین ها هستند👌

      موافقم 24
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (3513 ديدگاه)

        انجین فقط انجین های دوج👌

        موافقم 2
        مخالفم 34
        1. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          خیلی خندیدم
          بیشتر بفرست

          موافقم 17
          مخالفم 3
        2. بی خیال اسم

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          خیلی خنده داشت😂😂

          موافقم 13
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          باشه این برای شما دو تا خنده داره ولی نمیتونین با مثال بگین که حرف من اشتباهه

          موافقم 1
          مخالفم 6
        4. بی خیال اسم

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          مثالش که همین مقاله هست داداش سوشیانت

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3513 ديدگاه)

      بی خیال اسم من با مقاله کار ندارم اعداد و ارقام مهمه دوج با موتور ۸۰۷ اسبیش نشون داد چقدر انجین خوبی داره

      1. بی خیال اسم

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        هرانجینی ۸۰۷ باشه یعنی دیگه خوبه🤣

        1. سوشیانت

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          هم ۸۰۷ اسب قدرتشه هم تاپ اسپیدش ۳۲۷ این ها کم چیزی نیست

        2. بی خیال اسم

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آره چیز کمی نیست و رقبایی هم هستن بهتر باشن انجین هایی هستن بهتر باشن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          اتفاقا نکته ای که هست اینه که هیچکدوم از رقباش با انجین ۸ سیلندر همچین قدرت و تاپ اسپیدی ندارن

        4. بی خیال اسم

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          هیچکدوم از رقباش؟😂😂😂

          سدان بهتر از چارجر هلکت ردآی داریم
          سریع تر هستن مثل آلپینا بی ۷
          و بنتلی
          کار با قدرت ندارم چون قدرت بیشتر داشتن یک چیز الکی هست شما باید بلد باشید چطوری از قدرتتون استفاده کنید

          موافقم 3
          مخالفم 1
  5. aMiRsHaYaN

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    الان در ایران‌خودرو: ای بابا موتور ef7 turbo ما چه شد پس

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. Si

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      همین اتوکار اعلام کرده زیرا این انجین فوق پیشرفته ترین در تاریخ بشریت هست هیچ جایزه ای در حد او نیست

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. محمد هادی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣👏👏👏👏

  6. MC20

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    https://www.youtube.com/watch?v=FSNMAtyUpp8 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………یک ویدیو از بخش برقی شرکت مازراتی که روی شاسی گریکاله مجری موتور وان داره توضیح میده … دیدنش شاید خالی از لطف نباشه … هرچند به زبان ایتالیایی هست ( از این بابت پیشاپیش شرمنده ) …

    1. Payfast

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (808 ديدگاه)

      مهم نیست بچه ها ایتالیایی شون فوله

  7. JDM lover

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    الحق که بی ام و انجین ساز قدریه
    ژاپنی ها هم خوب عمل کردن
    اگه بخوام بین اینا یدونه رو‌انتخاب کنم بدون شک انجین v8 فراری رو انتخاب میکنم 😍
    البته اون v10 بی ام و هم خیلی جذابه

    موافقم 26
    مخالفم 1
  8. Scuderia Ferrari

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    👑👑 BMW and Ferrari 👑👑
    سلطان بلامنازع انجین سازهای دنیا

    موافقم 27
    مخالفم 8
    1. GMA

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (849 ديدگاه)

      به همراه کاسورث البته..

      موافقم 10
      مخالفم 9
    2. AMD

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (249 ديدگاه)

      و مرسدس

      موافقم 13
      مخالفم 6
  9. M83

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بی ام و خوب ولی اونی ک اینارو انتخاب کرده قطعا ی عقده ای بوده

    موافقم 5
    مخالفم 34
    1. مازیار

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      معمولا داوری متشکل از یه تیم هست و پای “اونی که اینا رو انتخاب کرده” در میون نیست

      موافقم 5
      مخالفم 1
  10. downfall

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    هیوندا کوجاست ؟ انجین های انفجاری تتا هم میذاشتن تو لیست

    موافقم 19
    مخالفم 17
    1. Opinion

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      انفجار واقعا بد هست سر ماجرای راو۴ همه بهش پی بردیم اما بدتر از اون در رفتن چرخ هست که علاوه بر خود راننده به عابرین هم اسیب میزنه

      موافقم 12
      مخالفم 13
      1. downfall

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (126 ديدگاه)

        ماجرای در رفتن چرخ که توهمی بیش نبود ولی بدتر اینه ده سال منفجر بشی و مشکلت با چند ده میلیارد دلار فراخوان برطرف نشه، مشکل دزدیده شدن با usb هم اضافه بشه😂

        موافقم 10
        مخالفم 9
      2. Erfan

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (536 ديدگاه)

        حالا باز چرخ ماشینت در بره یه چیزی این که بری ماشین چند ده هزار دلاری بخری و باز باید قفل فرمون بزنی یه حرف دیگس😂.
        #usb
        ۲مهر باز سایت به تنظیمات اولیه بر میگرده.قراره مدارس باز بشه😅
        فن بوی ها برن مدرسه دیگه

        موافقم 14
        مخالفم 6
  11. PURIYA

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    بی ام و جایزه هارو درو کرد لامصب الکی نیست سر عملکرد ماشین هاشون قسم می خورن

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. محمد هادی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      داداش حالا یه عده بی سواد تو منلکت ما پیدا میشن میان میگن بی ام و خرابیاش بالاست
      خخخخ🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣👏👏👏

  12. Payfast

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    W16 بوگاتی کجاست؟ =|

    موافقم 11
    مخالفم 7
  13. امیر

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (171 ديدگاه)

    کره ای نمیبینم چرا ؟ 🤣🤣

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. سهیل

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      فراخوان زده همه رو برگردونن کارخونه. یکی از پیچ ها رو یادشون رفته ببندن

      موافقم 8
      مخالفم 4
    2. downfall

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (126 ديدگاه)

      چون بیست سال قبل بلد نبودن موتور بسازن😂 هنوزم بلد نیستن واسه همین بیشتر از همه از بابت الکتریکی شدن صنعت خودرو خوشحالن از این به بعد هیوندا از سامسونگ موتور لباسشویی می‌خره میندازه رو ماشبناش بدون خطر یا. تاقان زدن😂

      موافقم 14
      مخالفم 8
      1. phonix

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        سامسونگ هم یه مدت موبایلاش منفجر می شد

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. Payfast

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          با وجود سامسونگ فنیم به این موضوع اعتراف میکنم و قد علم بر میدارم (چی دارم میگم؟)

          موافقم 4
          مخالفم 1
  14. soulsmaster

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    با تشکر از نویسنده ولی ای کاش توضیحات بیشتری در مورد این موتور ها میدادید تا من که اطلاعات کمی دارم بتوانم بیشتر درک کنم چرا این موتور ها برنده ی این جوایز شده اند یا مثلا چرا موتور اکوبوست اینقدر خاص است و یا چه چیزی باعث داغ شدن موتور و خرابی های ناگهانی میشده.اگر امکانش وجود دارد توضیحات فنی بیشتری را در مقالات بگنجانید.

    1. phonix

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      هر کدوم از این موتور ها با توجه به پیچیدگی مهندسیشون میتونن یک مقاله کامل براشون بنویسن

  15. Amir mahdi @-1387

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ماشالله فراری

    موافقم 9
    مخالفم 2
  16. استاد میرفندرسکی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (198 ديدگاه)

    زد و بند هست تو انتخاب 8 سیلندر
    فراری برند مافیایی هست وگرنه 8 سیلندرهای به مراتب بهتر از فراری هستن
    قدرت بالاتر الایندگی کمتر بازدهی بیشتر استهلاک کمتر و …

    موافقم 6
    مخالفم 21
    1. بی خیال اسم

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      😂😂😂😂

      موافقم 9
      مخالفم 5
    2. Iman99

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تو همین مطلب این سه باره میگی مافیا و زد و بند و این حرفا که خودتم میدونی از روی هوا اینها و متعلق به پشت کوهه رو میگی از کجا تحت فشاری بماند ولی همین موضوع باعث شده که حقیقت رو نبینی

      در مورد انجین سال جزو اون چیزایی هست که انتخابش طوریه که اونهایی که اهل ماشین و ماشین باز هستن و اطلاعات کافی در این زمینه دارن میدونن که انجین سال چیزیه که همه جانبه و بدون مافیا و زد و بند و کاملا شفاف مشخص میشه و تعداد زیادی متخصص از سراسر جهان با دقیق ترین نتایج به اینها رای میدن
      چون روش و سیستم اون از زمانی که به وجود اومده شفاف و غیر قابل مافیایی هست

      از طرز نوشتنت هم معلومه که کلا مشکل داری
      ولی منم این جواب ها رو میدم تا بدونید نمیشه الکی هرچی میخواید بگید
      مثل پلیس میام بالاسر شما تا بدونید تو یه سایت تخصصی جای همچین نظراتی نیست

      موافقم 6
      مخالفم 1
  17. ارین صاحب جمعی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    این واقعیه می‌پرسین چرا ؟؟؟ چون هیچ بشری نمیتونه ادعا کنه که بی ام و انجین بد میسازه اما مطالعات جی دی پاور که مطالعش بخوره تو سرش دروغه چرا ؟؟؟ چون میلیاردها نفر هستند که میدونن موتورهای جنسیس و هیوندای آتیش میگیره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. PURIYA

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    آقای اشتری میگم هواوی هم پارسال یه ماشین معرفی کرد در موردش لطفا مقاله بگذارید ببینیم چکار کردن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  19. سوشیانت

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3513 ديدگاه)

    چرا انقدر کامنت های من دیر منتشر میشه؟؟؟
    هر وقت هم این رو میگم پدال کامنتم رو حذف میکنه😐😐😐😐😐

    مخالفم 10
  20. green

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    EF7

    موافقم 1
    مخالفم 5
  21. Reza Waffen SS

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    ماشاالله فراری

    موافقم 8
    مخالفم 3
  22. hadi6

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    همشون به کنار عالین 👌🏼
    ولی روتاری مزدا یه چیز دیگس 👌🏼🇯🇵😍

    موافقم 4
    مخالفم 3
  23. علی

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    توجه داشته باشید که موتورهای بی ام و عالین بشرطی که شرایط نگهداری اش و سرویس های دوره ای اش تمام و کمال انجام بشود و این یعنی هزینه های بالا ، در این رده بندی ها به مسایل اقتصادی توجه نمی‌شود و فقط مهندسی مطرح است .

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. استاد میرفندرسکی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (198 ديدگاه)

      همش مافیا بازیه وگرنه هشت سیلندر های مکلارن چندین و چند ساله هشت سیلندر های فراری له میکنن ولی در نهایت جایزه به فراری میرسه!
      واقعا جالبه.

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. Iman99

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        حرفت اشتباهه ربطی هم نداره مکلارن اصلا خودش موتور سازی شش دنگ مثل فراری نیست و موتور هایی هم که داره اصلا به پای فراری نمیرسن مکلارن موتور خوبی داره ولی موتور فراری خیلی بهتر و مهندسی و پرفورمنس بالاتری داره

        در مورد مافیا هم ربطی هم به مافیا نداره از نحوه انتخاب موتور سال اطلاع نداری نظر الکی نده لطفا
        جوایز موتور سال مثل انتخاب های مجلات و یک گروه و یکی دو نفر نیستن که بشه مافیا
        نه این انتخاب ها با کلی بررسی با تعداد زیادی بررسی کننده متخصص و خبرنگار و … انتخاب میشه و امکان تقلب و مافیا وجود نداره
        هرچی به نفعت نباشه نمیشه بگی مافیا بوده
        همه چیز که مافیا نیست تو بعضی موارد وجود داره منکرش نیستیم ولی این مورد اگه اطلاعاتت کافی باشه متوجه میشی که این حرفت رد میشه و حرف منم اثبات شده و متقن هست مثل روز روشن

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. استاد میرفندرسکی

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (198 ديدگاه)

          نمردیم و معنی به پای فراری نرسیدن رو فهمیدیم
          مهندس اگر به فراری نمیرسه پس چرا فراری رو شکست میداد ۴ سال متوالی تا اخر سر فراری دست به دامن ۴ چرخ متحرک و سیستم هیبریدی شد و با قدرت بیشتر تازه تونست ۷۲۰ رو شکست بده؟

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. Iman99

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          شکست و برنده شدن در درگ مترادف با مهندسی برتر انجین نیست
          یا خیلی ساده بین هستی ویا از روی ناراحتی و مخالفتی که از جایی دیگه سرچشمه گرفته میخوای نظر و ساز مخالف بزنی ولی نمیتونی
          در درگ عواملی دیگه غیر از موتور هم دخیل هستن
          مشکل شما از جایی دیگه میاد و نظراتت هم در سطح یک سایت تخصصی نیست پس جوابتو باید بگیری

          بحث انجین هست و در انجین مهندسی انجین های فراری خیلی بالاتر از مکلارن هست
          مکلارن هم خوبه و مهندسی عالی داره ولی برتریش در بخش های دیگه هست نه در بخش موتور
          اطلاعاتت که به حد نصاب رسید به این حرفا می رسی و دیگه فقط تایم درگ رو به همه چیز تعمیم نمیدی و هرچیزی رو اینقدر ساده نمیبینی تا اون موقع برو به سلامت

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. استاد میرفندرسکی

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (198 ديدگاه)

          پس با این حساب مهندسی مکلارن در جمع بندی چند پله بالاتر از فراریه
          همینو میخواستم از فن متعصب فراری بشنوم که شنیدم
          خوشحال شدم بابت این اعتراف

          موافقم 3
          مخالفم 4
        4. Iman99

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اعترافی نبوده و نیست دلت رو خوش نکن فن متعصب فراری نیستم نمیتونی حرف خودتو به کرسی بشنشونی
          چون من اجازه نمیدم از لابلای حرفام به نیت بدی که در سر داری برسی تمام حرفت هم رد شده و الانم رد میشه
          مهندسی موتور فراری به مراتب بالاتر از مکلارن بوده و هست لحث سر همین بود که گفتمش
          این وسط ولی تو دنبال چیزی دیگه هستی که مهم نیست به هدف پوچی که داری برسی یا نرسی در هر حال حالا حالا ها مونده تا به تصور درستی از دنیای خودرو برسی
          با این وضعی که در گفته هات داری
          چون تفاوت فلسفه ساخت و مهندسی خودرو ها رو نمیدونی و از روی اون نتیجه نادرست میگیری
          میتیونی بری

          موافقم 4
          مخالفم 1
  24. علی

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    اگه در این رتبه بندی ها هزینه های اقتصادی درنظر گرفته شود موتورهای آمریکایی و ژاپنی در صدر قرار دارند .

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Iman99

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      در همه چیز اروپایی ها و امریکایی ها پر صدر قرار دارن با فاصله بسیار زیاد

  25. JDM سابق

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    با کمال احترام این لیست و بندازید کنار
    بجا این حرفا برید از چهار تا مکانیک یا تیونر خبره بپرسید
    حاظرم اسم پنج تا انجین بیارم که خوده کمپانی ها و مکانیک ها و ماشین بازا روشون قسم میخورن ولی تو این لیست نیستن

  26. وی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (375 ديدگاه)

    فراری:
    8سیلندر 3.9 لیتری سال 2016
    8 سیلندر 3.9لیتری سال 2017
    8 سیلندر 3.9لیتری سال 2018
    8سیلندر 3.9لیتری سال 2019

    لامبورگینی:🗿

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. استاد میرفندرسکی

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (198 ديدگاه)

      متاسفانه توی کلاس سوپر اسپرت ها و هایپر ها چون مجلات و سایت های بررسی سیبیلشون حسابی چرب میشه توسط فراری
      بدون هیچ بررسی جایزه تقدیم فراری میکنن
      اگر جایزه بهترین انجین 12 سیلندر رو میبرد هیچ انتقادی بهش وارد نبود چون 12 سیلندرهاش بی نقصن ولی 8 سیلندر خیر
      بعد جالبه که تو همین 4 5 سال اخیر مکلارن با موتور 8 سیلندر 4 لیتری سلطان درگ و پیست بوده.

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Iman99

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        اطلاع ندارید نظر الکی نده لطفا
        انتخاب انجین سال در این زمینه اصلا شبیه جایزه ها و مجلات و اینها نیست
        روش انتخابش طوریه که اصلا سیبیل چرب کردن و این حرفا توش جواب نمیده
        و کلی متخصص و حرفه ای در این زمینه نظراتشون و آزمایشاتشون واضح و شفاف جمع آوری میشه و امکان تقلب وجود نداره

        در مورد فراری هم اتفاقا همون ۸ سیلندر فراری هم بی نقص و برتره تو پرفورمنس همونطور که ۸ سیلند های امریکایی در تیونینگ برتر و بی نقص هستن و بحثی درش نیست

        درمورد مکلارن هم مقایسه دوتا انجین با یه درگ به این سادگی نیست
        تو اون درگ هایی که دیدی مکلارن آیرودینامیک عالی رو با سیستم لانچ کنترلش و کلی چیزای دیگه ترکیب کرده تا مهندسی اون نتیجه داده انجین اون هم خوبه ولی به پای فراری نمیرسه
        فهمیدن اینها کار همون بررسی کننده ها و حرفه ای ها و متخصصان این زمینه هست و فقط هم یک مورد مشخص تعیین کننده نیست خیلی موارد دیگه هم هست

        موافقم 3
        مخالفم 1
  27. U.S.A

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا جدا از همه ی بحث ها انجین های امریکایی کم استهلاک ترینن نه روغن سوزی دارن نه روغن ریزی یه عمر کار میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا