در این نوشتار میخواهیم تمامی برندگان جوایز پیشرانه برتر سال را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. از پیشرانه کوچک و کممصرف ۱ لیتری گرفته تا نیروگاه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری، این لیست برندگان کلی جایزه بینالمللی پیشرانه سال را در برمیگیرد.
اتوکار در سال ۲۰۲۱ تعداد ۵۰ پیشرانه موردعلاقه خود از جمله نیروگاه ۸ سیلندر بلوک کوچک فورد، پیشرانه توئین کم لوتوس و نیروگاه ۶ سیلندر تخت و هوا خنک پورشه را انتخاب کرد. واقعیت این است که این نشریه میتوانست پیشرانههای بیشتری را نیز انتخاب کند اما در این صورت مجبور میشد مرزهایی را بین برخی جوایز خود قائل شود؛ اما در این لیست به دنبال معرفی بهترین پیشرانههای ۲۰ سال پیش خواهیم بود. این نیروگاههای آهنین را داوران مسابقه جوایز بینالمللی پیشرانه برتر سال انتخاب کردهاند. با ما همراه باشید.
پیشرانه ۱ لیتری تویوتا (سال ۱۹۹۹)
پیشرانه ۱ لیتری اتم تویوتا در مراسم انتخاب پیشرانه برتر سال کاملاً درخشید و جایزه کلی بخش زیر ۱ لیتری را به خود اختصاص داد. این نیروگاه ۹۹۹ سیسی قدرت ۶۷ اسب بخاری دارد و به خاطر مصرف سوخت بسیار کم و پرفورمنس مناسب تحسین شد. یکی از داوران گفت این پیشرانه عملکردی شبیه پیشرانههای پرحجمتر دارد اما بهطور باورنکردنیای کممصرف است. در اکتبر ۱۹۹۹ نسخه ۱.۳ لیتری این پیشرانه کوچک تولید شد.
پیشرانه ۱ لیتری IMA هوندا (سال ۲۰۰۰)
پیشرانه ۱ لیتری هیبریدی IMA (دستیار پیشرانه یکپارچه) هوندا اینسایت در سال ۲۰۰۰ بالاتر از نیروگاههایی همچون پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری فراری، پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری آلفارومئو و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی و ۸ سیلندر ۴ لیتری دیزلی بی ام و قرار گرفت. یکی از داوران این پیشرانه را راهحلی ظریف دانست که مردم عادی هم میتوانند آن را خریداری کنند. این پیشرانه جمعوجور ۳ سیلندری حجم ۹۹۵ سیسی داشت و میتوانست مصرف سوخت زیر ۳ لیتری در هر صد کیلومتر داشته باشد.
پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری بی ام و (سال ۲۰۰۱)
پیشتازی ژاپنیها در کسب جوایز پیشرانه برتر سال با حضور بی ام و پایان یافت. نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری خطی این خودروساز که در M3 E46 میدرخشید قدرت ۳۴۳ اسبی داشت. اتوکار درباره این پیشرانه گفته بود: “صدای هیجانانگیز چهار خروجی اگزوز در حالت درجا راننده را تشویق میکرد تا دور پیشرانه را به ردلاین برساند.”
پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بی ام و (سال ۲۰۰۲)
باواریایی ها در سال ۲۰۰۲ نیز یک پیروزی دیگر را به خانه بردند. این بار نوبت پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری N62 بود که نظر داوران را به خود جلب کند. این نیروگاه ۸ سیلندر تمام آلومینیومی و تنفس طبیعی از تکنولوژیهای پیشرفته زیادی سود میبرد که از جمله آنها میتوان به سیستم والوترونیک یا لیفت سوپاپ متغیر اشاره کرد. پیشرانه یاد شده در خودروهایی همچون 745i، X5 4.4i Sport، 545i و 645Ci بکار رفت. یکی از داوران گفته بود این پیشرانه عملکردی جامع را به نمایش میگذارد. این نیروگاه آهنین در ادامه حجم ۴.۸ لیتری یافت و در خودروهای وایزمن GT و مورگان آئرو ۸ نیز نصب شد.
پیشرانه ۱.۳ لیتری رنسیس مزدا (سال ۲۰۰۳)
اتوکار در بررسی مزدا RX-8 کارکرده گفته بود پیشرانه روتاری هزینه نگهداری بالایی خواهد داشت حتی اگر در شرایط خوبی قرار داشته باشد. این پیشرانه همچنین مصرف سوخت بالایی را به مالک تحمیل خواهد کرد؛ اما داوران جوایز پیشرانه برتر سال مزدا را به خاطر شجاعت محض در پیگیری طراحی وانکل و کاربردی ساختن آن تحسین کردند و پیشرانه ۱.۳ لیتری یاد شده را نیروگاهی نرم و قوی، تمیز و جمعوجور دانستند.
پیشرانه ۱.۵ لیتری تویوتا (سال ۲۰۰۴)
جوایز پیشرانه برتر سال با سیستم هیبریدی بکار رفته در تویوتا پریوس همچنان به ژاپن اختصاص یافت. این خودرو برنده عنوان کلی و سه بخش مختلف شد. در دسامبر ۲۰۰۴ بود که پریوس در مجله اتوکار به عنوان خودروی سال ۲۰۰۵ اروپا انتخاب شد و از زمان برنده شدن اولین نسل فورد فوکوس تاکنون توانست جامعترین پیروزی را به نام خود ثبت کند. از ۵۸ داور حاضر در مراسم ۳۷ نفر پریوس را به عنوان خودروی برتر انتخاب کرده بودند.
پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری بی ام و (سال ۲۰۰۵)
بی ام و در کل ۶۲ بار برنده کلی و بخشهای مختلف جوایز پیشرانه برتر سال شده است. این برند اولین بار در سال ۱۹۹۹ برنده چنین جایزهای شد و جایزه سال ۲۰۰۵ آن شروع کننده غلبه ۴ ساله بر این مراسم بود. نیروگاه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری الهام گرفته از فرمول یک جزو بهترین پیشرانههای تاریخ محسوب میشود. این نیروگاه در حالت عادی قدرت ۳۹۴ اسب بخاری داشت اما زمانی که دکمه M را فشار میدادید قدرت به ۵۰۰ اسب بخار میرسید. این نسل از بی ام و M5 آخرین نسلی بود که در بطن خود نیروگاهی تنفس طبیعی قرار داده بود.
پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری بی ام و (سال ۲۰۰۶)
پیشرانه ۱۰ سیلندر بی ام و به حدی خوب بود که سال ۲۰۰۶ نیز برنده جایزه شد. اتوکار درباره این پیشرانه گفته بود: “این پیشرانه دندهها میجود و محدود کننده دور پیشرانه ۸۲۰۰ بسیار بدبینانه به نظر میرسد. راحتی فنی این پیشرانه فوقالعاده بوده و یکی از پتانسیلهای تردد روزمره خودرو به شمار میآید. علیرغم صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ادعایی ۴.۷ ثانیهای و زمان ۱۵ ثانیهای بسیار مضحک برای رسیدن از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، این خودرو کاملاً مطیع امر راننده بوده و شاسی بسیار خوبی دارد.”
پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی بی ام و (سال ۲۰۰۷)
سال ۲۰۰۷ برای بی ام و سال خوبی بود زیرا پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی آن پیروزی کلی را به دست آورد و پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری نیز توانست جایزه بهترین پیشرانه جدید را به خود اختصاص دهد. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری هم جایزه بهترین پیشرانه پرفورمنس را به خانه برد. اتوکار با بررسی بی ام و 335i گفته بود: “این پیشرانه اکثر اوقات کاملاً استثنایی عمل میکند. اگر نمیدانستید قطعاً میگفتید این پیشرانه اصلاً توربو ندارد.”
پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی بی ام و (سال ۲۰۰۸)
یک سال خوب دیگر برای بی ام و! پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی این برند برای دومین سال متوالی جایزه پیشرانه برتر سال را به خود اختصاص داد. همچنین این برند با پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری، پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری، پیشرانه ۲ لیتری توئین توربو دیزل و پیشرانه ۱.۶ لیتری مشترک با پژو-سیتروئن توانست جوایز بخشهای مختلف را به خود اختصاص دهد. پیشرانه ۱.۶ لیتری مشترک با فرانسویها در خودروی مینی کوپر S و کلابمن، پژو ۲۰۷ و ۳۰۸ بکار رفته بود.
پیشرانه ۱.۴ لیتری TSI فولکسواگن (سال ۲۰۰۹)
حکمرانی بی ام و بر جوایز این رویداد مهم سرانجام با ظهور پیشرانه ۱.۴ لیتری فولکسواگن پایان یافت. این پیشرانه سوپرشارژردار و توربوشارژردار علاوه بر پیروزی کلی توانست بهترین پیشرانه سبز و بهترین پیشرانه در بخش ۱ تا ۱.۴ لیتری لقب گیرد. در تصویر این بخش میتوانیم دکتر رودیگر زنگل مدیر بخش توسعه پیشرانههای بنزینی در گروه فولکسواگن را ببینیم که این جایزه را دریافت میکند.
پیشرانه ۱.۴ لیتری TSI فولکسواگن (سال ۲۰۱۰)
پیشرانه توئین شارژر فولکسواگن یکبار در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه پیشرانه برتر سال شد. استفاده از سوپرشارژر و توربوشارژر باعث حذف نقاط ضعف انتقال قدرت میشد و این نیروگاه حسی شبیه پیشرانه تنفس طبیعی قوی را داشت. در آن زمان پیشرانه موردبحث در خودروهایی همچون سئات ایبیزا FR و کوپرا، فولکسواگن پولو GTI و اشکودا فابیا vRS بکار رفت. پیشرانه ۱.۴ لیتری مولتی ایر فیات هم در آن سال جایزه پیشرانه جدید سال را کسب کرد.
پیشرانه ۸۷۵ سیسی توئین ایر فیات (سال ۲۰۱۱)
پیشرانه ۰.۹ لیتری توئین ایر فیات در سال ۲۰۱۱ خوش درخشید. این پیشرانه کاملاً جدید با توربوی عمودی قدرت ۸۴ اسب بخاری تولید میکرد. البته یک مشکل وجود داشت و آنهم مصرف سوخت بود. فیات مدعی مصرف سوخت خوشبینانه ۴ لیتری در هر صد کیلومتر بود اما مالکان در رسیدن به مصرف سوخت زیر ۸ لیتر به تقلا افتاده بودند.
پیشرانه ۱ لیتری اکوبوست فورد (سال ۲۰۱۲)
مهندس ارشد قوای محرکه فورد در سال ۲۰۱۲ گفته بود: “هیچکسی در تاریخ یک پیشرانه ۳ سیلندر شبیه اکوبوست را نساخته است. این پیشرانه ۱ لیتری جزو پیشرفتهترین و کممصرفترین پیشرانههای تاریخ فورد به شمار میرود.” نیروگاه موردبحث تکنولوژیهای زیادی را با خود به همراه داشت و در واقع بخشی از DNA پیشرانههای آینده فورد محسوب میشد. فورد بی مکس اولین محصول این خودروساز بود که پذیرای کوچکترین پیشرانه تاریخ این خودروساز شد.
پیشرانه ۱ لیتری اکوبوست فورد (سال ۲۰۱۳)
پیشرانه اکوبوست فورد یکبار دیگر در سال ۲۰۱۳ جایزه پیشرانه برتر سال را به خود اختصاص داد. این نیروگاه ۳ سیلندر ۱ لیتری که کارهای طراحی و مهندسیاش در بریتانیا صورت گرفته بود بالاترین امتیاز را در تاریخ جوایز بینالمللی پیشرانه برتر سال به دست آورد. فورد در آن زمان گفت تولید این پیشرانه را برای پاسخگویی به تقاضاها دو برابر میکند. اتوکار هم از این پیشرانه به عنوان تغییر دهنده قواعد بازی نام برد.
پیشرانه ۱ لیتری اکوبوست فورد (سال ۲۰۱۴)
فورد یکبار دیگر در سال ۲۰۱۴ این جایزه را کسب کرد و دین اسلانیچ که جزو مدیران ارشد جوایز پیشرانه برتر سال بود اظهار داشت: “پیشرانه ۱ لیتری اکوبوست فورد یکی از بهترین مهندسیهای قوای محرکه به شمار میرود.” البته سالها بعد فورد به هزاران مشتری آسیب دیده از خرابیهای ناگهانی پیشرانههای اکوبوست غرامت داد. بیبیسی نیز بعدها با تحقیقات خود دریافت صداها پیشرانه اکوبوست فورد داغ کردهاند.
پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری بی ام و (سال ۲۰۱۵)
بی ام و در سال ۲۰۱۵ به صحنه بازگشت و پیشرانه ۳ سیلندر توربوی توئین پاور این شرکت برنده کلی لقب گرفت. این نیروگاه هیبریدی همچنین جایزه بهترین پیشرانه جدید و بهترین پیشرانه در کلاس ۱.۴ تا ۱.۸ لیتری را به خود اختصاص داد. از دیگر برندگان بخشهای مختلف جوایز میتوان به مرسدس-ای ام جی، تسلا، فراری و مک لارن اشاره کرد. فورد هم با پیشرانه اکوبوست خود پیروز بخش ۱ لیتری شد.
پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری فراری (سال ۲۰۱۶)
در سال ۲۰۱۶ و برای اولین بار شاهد پیروزی پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو در جوایز پیشرانه برتر سال بودیم. این کامیابی برای چهار سال پیاپی ادامه یافت. چهار جایزه برای فراری در نظر گرفته شده بود که شامل جوایز پیشرانه پرفورمنس سال، پیشرانه جدید سال، پیشرانه برتر کلاس ۳ تا ۴ لیتری و جایزه کی بود. گراهام جانسون مدیر ارشد این رویداد گفت: “این پیشرانه یک پیشرفت قابلتوجه برای پیشرانههای توربو از نظر راندمان، پرفورمنس و انعطافپذیری محسوب میشود.”
پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری فراری (سال ۲۰۱۷)
جانسون سخنان خود را اینگونه ادامه میداد: “پیشرانه فراری واقعاً بهترین پیشرانه تولیدی امروز است و برای همیشه جزو بهترین پیشرانههای تاریخ خواهد بود.” ما این پیشرانه را به خاطر عدم وجود تأخیر قابلتشخیص و ماهیت دورگیری بالا تحسین میکنیم. چنین ویژگیهایی معمولاً در پیشرانههای تنفس طبیعی دیده میشوند. نیروگاه آهنین فراری قدرت ۶۶۱ اسب بخاری تولید میکند و درعینحال مصرف سوخت ترکیبی آن میتواند حدود ۱۱.۳ لیتر در هر صد کیلومتر باشد.
پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری فراری (سال ۲۰۱۸)
چنین پیشرانهای شایسته توجه بیشتر است. نیروگاه F154 CB نصب شده در فراری ۴۸۸ GTB از زاویه ۹۰ درجهای استفاده میکند و دارای میللنگ تخت، طراحی خاص سیلندر و توربوهای توئین اسکرول است. همانطور که گفته شد پیشرانه موردبحث قدرت ۶۶۱ اسبی را در دورهای ۶۲۰۰ تا ۸ هزار تولید میکند. ۴۸۸ GTB با این نیروگاه فوقالعاده در عرض ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری فراری (سال ۲۰۱۹)
اتوکار میگوید: “دستاورد بزرگتر فراری این است که ۴۸۸ GTB را به بهترین پیشرانه توربوی کنونی مجهز کرده است. چندین خودروساز از پیشرانههای تنفس طبیعی دل کنده و روی به نمونههای توربو آوردهاند اما در بین آنها پیشرانه ۴۸۸ به خاطر تأخیر کم توربو و شتاب فوقالعاده برجسته میشود.”
Sobhan
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ماشالله بی ام و🤣🤣
Si
۱۳ شهریور ۱۴۰۱سلطانه
امیرمحمد
۱۳ شهریور ۱۴۰۱حالا فن ها بنز میان میگن دروغه پیشرانه ها بنز بهتره😂
حق گوی باطل
۱۳ شهریور ۱۴۰۱کاش فن های بنز بیان ولی ی عده نیان بگن حق تتا ۲ ضایع شد
4wheeled
۱۳ شهریور ۱۴۰۱حق کسی ضایع نشد،برای مثال مطلب درگ امروز بین اکورا و کامارو و جنسیس که الحق که پیشرانه های خوبی داشتن البته به جز اونی که تو همش سوم شد 💔
viper2
۱۳ شهریور ۱۴۰۱اقا کو امریکایی ها . ها باشه ها المانی خوبه اصلا نه ال اس بدرد میخوره نه موتور وایپر نه موتور کایوت نه موتور ال کیو هیچ کدوم بدرد نمیخوره موتور همی هم بدرد نمیخوره . ها باشه . باشه . جرات دارین بیاین مسیر سلامت میدونش چنان براتون با شورلت نوا و بیوک دود کنیم (مال دوستمه) که نتونی وایسیا . این سوسول بازیا هم جم کنین
حق گوی باطل
۱۳ شهریور ۱۴۰۱اونی که اول شد همونی نیست که آتیش میگرفت؟
حق گوی باطل
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ای بابا یادم رفت اول هم که نشد
حق گوی باطل
۱۳ شهریور ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/hyundai/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%B3-g80-g70/
ایشالا که خیره😂😂😂😂😂
سوشیانت
۱۳ شهریور ۱۴۰۱حق گفتی جناب وایپر موتور های آمریکایی تو قدرت موتور و تاپ اسپید رقیب ندارن البته دوج چلنجر دیمون هم تو شتاب هیچ آلمانی رقیبش نمیشه
GMA
۱۳ شهریور ۱۴۰۱وایپر چرا حرص میخوری؟ 😂
اتوکار بیاد مسیر سلامت میدونش دود لاستیک ببینه بعد جایزه بهترین پیشرانه سال رو به شما تقدیم کنه؟ 😂😂
این کامنت شما میتونه کاندیدای جوک سال باشه نهایتا…
دانیال_Surrey،England
۱۳ شهریور ۱۴۰۱((اقا کو امریکایی ها))
اینا از لیست جوایز سالانه ی انجینه که از سال 1999 شروع به کار کرد.
متاستفانه این زمان از تاریخ برای خودروسازی آمریکا اصلا جالب نبود و دوران افولشون بوده که دوستان اطلاع دارن.
شاید اگه جوایز موتوری از سال 50 کارش رو شروع میکرد کلی آمریکایی تو لیست دیده میشد.
از این جوایزی هم که میبینی تو gm که 3 تا گرفته که دوتاش کانسپت بوده یکیش هم سری Ecotec هستش که کاره اوپل و بیشترش کاره مهندسیه لوتوسه.
این اکوبوست هم اونطور که من مطالعه کردم و متن هم گفته اکثر کارش تو واحد بریتانیا فورد صورت گرفته.
و میشه گفت اینایی هم که تو لیست((international engine of the year)) هستن خیلی نمیشه آمریکایی دونستشون.
البته به جز تسلا!!
الانم که آمریکایی ها یه مقدار جون گرفتن بحث الکتریکی سازی پیش اومده.
..
البته فعلا چند سالی هست جوایز سالانه به خاط کرونا برگزار نمیشه احتمالا سال آینده دوباره شروع به کار بکنه.
سوشیانت
۱۳ شهریور ۱۴۰۱اینکه اون موتور فورد تو کجا تولید شده اهمیتی نداره مهم اینه که فورد اون رو تولید کرده و با توجه بهواینکه فورد آمریکایی هست پس اون موتور هم آمریکایی هست
4wheeled
۱۳ شهریور ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/toyota/toyota-subaru-recall-bzrx-solterra/
https://www.pedal.ir/toyota/%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-chr/
ولی اینا اصلا خیر نیستن🤣🤣🤣
اولین بار تو تاریخ واحد هست که یه فراخوان اینقدر آبرو بر هست که باعث کاهش ارزش سهام میشه 🤣
بی خیال اسم
۱۴ شهریور ۱۴۰۱آقای سوشیانت حرف خنده داری زدی
هیچکس حریف موتور های آمریکایی از لحاظ قدرت و تاپ اسپید
بعدش این دوج دیمن که بخاطر لوازمش هست که ۲.۳ می زنه تو پیست درگ بدون لوازمش دیدم ۲.۶ می زنه
مثلا تو این سایت
https://blog.dupontregistry.com/features/fastest-0-60-mph-production-cars/
سوشیانت
۱۴ شهریور ۱۴۰۱جنا بی خیال اسم حرف شما که بیشتر خنده دار بود شتاب خودرو با تمام لوازمش مهمه
HesamS500
۱۳ شهریور ۱۴۰۱نه عزیز من ، من فن بنزم ولی همینجا میگم آفرین به بی ام و همیشه داخل پیشرانه ها برتر بوده
بی خیال اسم
۱۳ شهریور ۱۴۰۱شاید آقا دانیال شاید
بی خیال اسم
۱۵ شهریور ۱۴۰۱آقای سوشیانت جابجا نزنید
تمام لوازم یعنی چی همه خودرو ها که این لوازم رو ندارند
سوشیانت
۱۵ شهریور ۱۴۰۱جناب بی خیال اسم به خاطر کم کاری شرکت ها دلیل نمیشه شتاب دوج رو نادیده بگیریم
بی خیال اسم
۱۵ شهریور ۱۴۰۱کم کاری شرکت ها یعنی چی
خودتون هم می فهمید چی می گید🤣
سوشیانت
۱۶ شهریور ۱۴۰۱بله من متوجه میشم چی میگم یه کمپانی برای اینکه بتونه خودرو بسازه که شتاب خوبی داشته باشه باید نهایت تلاشش رو بکنه
بی خیال اسم
۱۶ شهریور ۱۴۰۱لوازم شد نهایت تلاش؟😂
سوشیانت
۱۶ شهریور ۱۴۰۱مهم نتیجه هست که شتابش شده ۲.۳ این رو تو تمامی سایت ها نوشته شده
بی خیال اسم
۱۷ شهریور ۱۴۰۱آقای سوشیانت ۲.۳ با لوازم فیلتر هوا اسپرت بنزین اکتان بالا و…. هست
در ضمن این رو هم داخل پیست درگ و هزار جور آت و آشغال هست
بیاد تو آسفالت عادی یا معمولی بزنه
TML BN
۱۳ شهریور ۱۴۰۱@امیر محمد
از این به بعد از طرف خودت حرف بزن
بهراد
۱۳ شهریور ۱۴۰۱من خودم بنز فنم ولی برتری بی ام و تو ساخت موتور قبول دارم. قرار نیست همه مثل بعضیا بگن سلطان یاتاقان ( تتا ۲ mpi ) بهترینه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۳ شهریور ۱۴۰۱امیر محمد ، اگر بنز نبود موتور احتراقی وجود نداشت
Muty
۱۴ شهریور ۱۴۰۱اگه کسی مسیرش به اشتوتگارت میخوره یه سراغی از مرسدس بنز بگیره …
حالش خوبه انشاله
محمد هادی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱خب!!
حالا ملوم شد کی باید پیشرانه ی طلاکاری شده ی F1 رو تحویل میداد؟؟
برای عظمت این ناااام همه هوراااای بلند…
عاااااشقتم پادشاه❤️❤️❤️
Iman99
۱۵ شهریور ۱۴۰۱آره والا اون موقع که مکلارن F1 رو خواستن بسازن هیچکسی ساختن پیشرانه اون رو گردن نگرفت با اون مشخصات و پرفورمنسی که مکلارن میخاست فقط ب ام و بود که تونست همچین چیز شاهکاری بسازه
ب ام و رکورد های زیادی داره که گفتنش اینجا جا نمیشه
یکیش رکورد دار قویترین موتور در خودروهای فرمول یک هست که هنوزم دست خودشه این رکورد
جالب اینه که اون رکورد با انجین چهار سیلندر ب ام و به دست اومده که بعد از اون با انجین های ۶ و ۸ سیلندر هم کسی نزدیکش نشد
ب ام و برای اینکه بدونید چقدر متخصص و پیشرفته هست فقط بدونید که زمانی که توی.تا وجود نداشت ب ام و موتور هواپیما و هواپیما میساخت ببینید دیگه چقدر مهندسی و برتری داره این آلمانی
در اینجا هم اصال کار انجین های بزرگ و عملکرد بالا متعلق به ب ام و و فراری از اروپا هستن و فقط امریکایی ها میتونن باهشون رقابت کنن و در حدشون باشن مثل فورد که همین انجین ۳ سیلندر رو توسعه داد و تبدیلش کرد به انجین ۶ سیلندر اف ۱۵۰ که در زمینه خودش برتر و اوله هرچند که در ۸ سیلندر ها هم بازم برتری خودشون رو دارن
در کل ملاک اصلی انجین های بزرگ و عملکرد بالا هستن چون همه چیز رو برای مقایسه باید بالاترین سطح و سطح بالای اون زمینه در نظر بگیریم که در واقع ما مییبینیم که در این زمینه هم مثل همه چیزای دیگه دست برتر و و بهترین با فاصله زیاد اروپا و امریکا هستن که در همه چیز بهترین و سطح بالا و اول هستن تو این مورد هم همینطور
خداییش بهترین انجین های آفرود و بادوام ترین انجین ها و بهترین انجین های پرفورمنس و بهترین انجین های تیونینگ و کلا خیلی چیزای دیگه و در کل در همه چیز همه متعلق به اروپا و امریکا هستن خداییش این برتری ها با علم به دست میاد و خودش خیلی پیچیده تر از گفتنشه
Si
۱۳ شهریور ۱۴۰۱بی ام و و بنز و کادیلاک این 3 خودرو سازها تنهایی خودرو سازی رو بالا آوردن و اعتبار خودروسازی هستن
Payfast
۱۴ شهریور ۱۴۰۱بوگاتی کونیگزگ فراری پورشه فورد تسلا (در زمینه الکتریکی ها)
: آیا من یک لطیفه هستم برای تو؟
Si
۱۴ شهریور ۱۴۰۱عزیزم گفتم خودروسازی نه هایپر و سوپر اسپرت
Prpr
۱۶ شهریور ۱۴۰۱بنظرم تویوتا هم هست
Iman99
۱۷ شهریور ۱۴۰۱نه نیست
حق گوی باطل
۱۳ شهریور ۱۴۰۱با تشکر از نویسنده عزیز خیلی جالب بود
باز هم از اینها بذارید
nikzad
۱۳ شهریور ۱۴۰۱مطلب مفیدی بود
به جرات میشه گفت بی ام و جز ۳ انجین ساز برتر دنیاست
GMA
۱۳ شهریور ۱۴۰۱کاسورث،فراری و BMW بی شک بهترین ها هستند👌
سوشیانت
۱۳ شهریور ۱۴۰۱انجین فقط انجین های دوج👌
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۴ شهریور ۱۴۰۱خیلی خندیدم
بیشتر بفرست
بی خیال اسم
۱۴ شهریور ۱۴۰۱خیلی خنده داشت😂😂
سوشیانت
۱۴ شهریور ۱۴۰۱باشه این برای شما دو تا خنده داره ولی نمیتونین با مثال بگین که حرف من اشتباهه
بی خیال اسم
۱۵ شهریور ۱۴۰۱مثالش که همین مقاله هست داداش سوشیانت
سوشیانت
۱۵ شهریور ۱۴۰۱بی خیال اسم من با مقاله کار ندارم اعداد و ارقام مهمه دوج با موتور ۸۰۷ اسبیش نشون داد چقدر انجین خوبی داره
بی خیال اسم
۱۵ شهریور ۱۴۰۱هرانجینی ۸۰۷ باشه یعنی دیگه خوبه🤣
سوشیانت
۱۶ شهریور ۱۴۰۱هم ۸۰۷ اسب قدرتشه هم تاپ اسپیدش ۳۲۷ این ها کم چیزی نیست
بی خیال اسم
۱۶ شهریور ۱۴۰۱آره چیز کمی نیست و رقبایی هم هستن بهتر باشن انجین هایی هستن بهتر باشن
سوشیانت
۱۶ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا نکته ای که هست اینه که هیچکدوم از رقباش با انجین ۸ سیلندر همچین قدرت و تاپ اسپیدی ندارن
بی خیال اسم
۱۷ شهریور ۱۴۰۱هیچکدوم از رقباش؟😂😂😂
سدان بهتر از چارجر هلکت ردآی داریم
سریع تر هستن مثل آلپینا بی ۷
و بنتلی
کار با قدرت ندارم چون قدرت بیشتر داشتن یک چیز الکی هست شما باید بلد باشید چطوری از قدرتتون استفاده کنید
aMiRsHaYaN
۱۳ شهریور ۱۴۰۱الان در ایرانخودرو: ای بابا موتور ef7 turbo ما چه شد پس
Si
۱۳ شهریور ۱۴۰۱همین اتوکار اعلام کرده زیرا این انجین فوق پیشرفته ترین در تاریخ بشریت هست هیچ جایزه ای در حد او نیست
محمد هادی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣👏👏👏👏
MC20
۱۳ شهریور ۱۴۰۱https://www.youtube.com/watch?v=FSNMAtyUpp8 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………یک ویدیو از بخش برقی شرکت مازراتی که روی شاسی گریکاله مجری موتور وان داره توضیح میده … دیدنش شاید خالی از لطف نباشه … هرچند به زبان ایتالیایی هست ( از این بابت پیشاپیش شرمنده ) …
Payfast
۱۵ شهریور ۱۴۰۱مهم نیست بچه ها ایتالیایی شون فوله
JDM lover
۱۳ شهریور ۱۴۰۱الحق که بی ام و انجین ساز قدریه
ژاپنی ها هم خوب عمل کردن
اگه بخوام بین اینا یدونه روانتخاب کنم بدون شک انجین v8 فراری رو انتخاب میکنم 😍
البته اون v10 بی ام و هم خیلی جذابه
Scuderia Ferrari
۱۳ شهریور ۱۴۰۱👑👑 BMW and Ferrari 👑👑
سلطان بلامنازع انجین سازهای دنیا
GMA
۱۳ شهریور ۱۴۰۱به همراه کاسورث البته..
AMD
۱۳ شهریور ۱۴۰۱و مرسدس
M83
۱۳ شهریور ۱۴۰۱بی ام و خوب ولی اونی ک اینارو انتخاب کرده قطعا ی عقده ای بوده
مازیار
۱۳ شهریور ۱۴۰۱معمولا داوری متشکل از یه تیم هست و پای “اونی که اینا رو انتخاب کرده” در میون نیست
downfall
۱۳ شهریور ۱۴۰۱هیوندا کوجاست ؟ انجین های انفجاری تتا هم میذاشتن تو لیست
Opinion
۱۳ شهریور ۱۴۰۱انفجار واقعا بد هست سر ماجرای راو۴ همه بهش پی بردیم اما بدتر از اون در رفتن چرخ هست که علاوه بر خود راننده به عابرین هم اسیب میزنه
downfall
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ماجرای در رفتن چرخ که توهمی بیش نبود ولی بدتر اینه ده سال منفجر بشی و مشکلت با چند ده میلیارد دلار فراخوان برطرف نشه، مشکل دزدیده شدن با usb هم اضافه بشه😂
Erfan
۱۳ شهریور ۱۴۰۱حالا باز چرخ ماشینت در بره یه چیزی این که بری ماشین چند ده هزار دلاری بخری و باز باید قفل فرمون بزنی یه حرف دیگس😂.
#usb
۲مهر باز سایت به تنظیمات اولیه بر میگرده.قراره مدارس باز بشه😅
فن بوی ها برن مدرسه دیگه
PURIYA
۱۳ شهریور ۱۴۰۱بی ام و جایزه هارو درو کرد لامصب الکی نیست سر عملکرد ماشین هاشون قسم می خورن
محمد هادی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱داداش حالا یه عده بی سواد تو منلکت ما پیدا میشن میان میگن بی ام و خرابیاش بالاست
خخخخ🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣👏👏👏
Payfast
۱۳ شهریور ۱۴۰۱W16 بوگاتی کجاست؟ =|
امیر
۱۳ شهریور ۱۴۰۱کره ای نمیبینم چرا ؟ 🤣🤣
سهیل
۱۳ شهریور ۱۴۰۱فراخوان زده همه رو برگردونن کارخونه. یکی از پیچ ها رو یادشون رفته ببندن
downfall
۱۳ شهریور ۱۴۰۱چون بیست سال قبل بلد نبودن موتور بسازن😂 هنوزم بلد نیستن واسه همین بیشتر از همه از بابت الکتریکی شدن صنعت خودرو خوشحالن از این به بعد هیوندا از سامسونگ موتور لباسشویی میخره میندازه رو ماشبناش بدون خطر یا. تاقان زدن😂
phonix
۱۳ شهریور ۱۴۰۱سامسونگ هم یه مدت موبایلاش منفجر می شد
Payfast
۱۴ شهریور ۱۴۰۱با وجود سامسونگ فنیم به این موضوع اعتراف میکنم و قد علم بر میدارم (چی دارم میگم؟)
soulsmaster
۱۳ شهریور ۱۴۰۱با تشکر از نویسنده ولی ای کاش توضیحات بیشتری در مورد این موتور ها میدادید تا من که اطلاعات کمی دارم بتوانم بیشتر درک کنم چرا این موتور ها برنده ی این جوایز شده اند یا مثلا چرا موتور اکوبوست اینقدر خاص است و یا چه چیزی باعث داغ شدن موتور و خرابی های ناگهانی میشده.اگر امکانش وجود دارد توضیحات فنی بیشتری را در مقالات بگنجانید.
phonix
۱۳ شهریور ۱۴۰۱هر کدوم از این موتور ها با توجه به پیچیدگی مهندسیشون میتونن یک مقاله کامل براشون بنویسن
Amir mahdi @-1387
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ماشالله فراری
استاد میرفندرسکی
۱۳ شهریور ۱۴۰۱زد و بند هست تو انتخاب 8 سیلندر
فراری برند مافیایی هست وگرنه 8 سیلندرهای به مراتب بهتر از فراری هستن
قدرت بالاتر الایندگی کمتر بازدهی بیشتر استهلاک کمتر و …
بی خیال اسم
۱۳ شهریور ۱۴۰۱😂😂😂😂
Iman99
۱۵ شهریور ۱۴۰۱تو همین مطلب این سه باره میگی مافیا و زد و بند و این حرفا که خودتم میدونی از روی هوا اینها و متعلق به پشت کوهه رو میگی از کجا تحت فشاری بماند ولی همین موضوع باعث شده که حقیقت رو نبینی
در مورد انجین سال جزو اون چیزایی هست که انتخابش طوریه که اونهایی که اهل ماشین و ماشین باز هستن و اطلاعات کافی در این زمینه دارن میدونن که انجین سال چیزیه که همه جانبه و بدون مافیا و زد و بند و کاملا شفاف مشخص میشه و تعداد زیادی متخصص از سراسر جهان با دقیق ترین نتایج به اینها رای میدن
چون روش و سیستم اون از زمانی که به وجود اومده شفاف و غیر قابل مافیایی هست
از طرز نوشتنت هم معلومه که کلا مشکل داری
ولی منم این جواب ها رو میدم تا بدونید نمیشه الکی هرچی میخواید بگید
مثل پلیس میام بالاسر شما تا بدونید تو یه سایت تخصصی جای همچین نظراتی نیست
ارین صاحب جمعی
۱۳ شهریور ۱۴۰۱این واقعیه میپرسین چرا ؟؟؟ چون هیچ بشری نمیتونه ادعا کنه که بی ام و انجین بد میسازه اما مطالعات جی دی پاور که مطالعش بخوره تو سرش دروغه چرا ؟؟؟ چون میلیاردها نفر هستند که میدونن موتورهای جنسیس و هیوندای آتیش میگیره
PURIYA
۱۳ شهریور ۱۴۰۱آقای اشتری میگم هواوی هم پارسال یه ماشین معرفی کرد در موردش لطفا مقاله بگذارید ببینیم چکار کردن
سوشیانت
۱۳ شهریور ۱۴۰۱چرا انقدر کامنت های من دیر منتشر میشه؟؟؟
هر وقت هم این رو میگم پدال کامنتم رو حذف میکنه😐😐😐😐😐
green
۱۴ شهریور ۱۴۰۱EF7
Reza Waffen SS
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ماشاالله فراری
hadi6
۱۴ شهریور ۱۴۰۱همشون به کنار عالین 👌🏼
ولی روتاری مزدا یه چیز دیگس 👌🏼🇯🇵😍
علی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱توجه داشته باشید که موتورهای بی ام و عالین بشرطی که شرایط نگهداری اش و سرویس های دوره ای اش تمام و کمال انجام بشود و این یعنی هزینه های بالا ، در این رده بندی ها به مسایل اقتصادی توجه نمیشود و فقط مهندسی مطرح است .
استاد میرفندرسکی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱همش مافیا بازیه وگرنه هشت سیلندر های مکلارن چندین و چند ساله هشت سیلندر های فراری له میکنن ولی در نهایت جایزه به فراری میرسه!
واقعا جالبه.
Iman99
۱۵ شهریور ۱۴۰۱حرفت اشتباهه ربطی هم نداره مکلارن اصلا خودش موتور سازی شش دنگ مثل فراری نیست و موتور هایی هم که داره اصلا به پای فراری نمیرسن مکلارن موتور خوبی داره ولی موتور فراری خیلی بهتر و مهندسی و پرفورمنس بالاتری داره
در مورد مافیا هم ربطی هم به مافیا نداره از نحوه انتخاب موتور سال اطلاع نداری نظر الکی نده لطفا
جوایز موتور سال مثل انتخاب های مجلات و یک گروه و یکی دو نفر نیستن که بشه مافیا
نه این انتخاب ها با کلی بررسی با تعداد زیادی بررسی کننده متخصص و خبرنگار و … انتخاب میشه و امکان تقلب و مافیا وجود نداره
هرچی به نفعت نباشه نمیشه بگی مافیا بوده
همه چیز که مافیا نیست تو بعضی موارد وجود داره منکرش نیستیم ولی این مورد اگه اطلاعاتت کافی باشه متوجه میشی که این حرفت رد میشه و حرف منم اثبات شده و متقن هست مثل روز روشن
استاد میرفندرسکی
۱۵ شهریور ۱۴۰۱نمردیم و معنی به پای فراری نرسیدن رو فهمیدیم
مهندس اگر به فراری نمیرسه پس چرا فراری رو شکست میداد ۴ سال متوالی تا اخر سر فراری دست به دامن ۴ چرخ متحرک و سیستم هیبریدی شد و با قدرت بیشتر تازه تونست ۷۲۰ رو شکست بده؟
Iman99
۱۶ شهریور ۱۴۰۱شکست و برنده شدن در درگ مترادف با مهندسی برتر انجین نیست
یا خیلی ساده بین هستی ویا از روی ناراحتی و مخالفتی که از جایی دیگه سرچشمه گرفته میخوای نظر و ساز مخالف بزنی ولی نمیتونی
در درگ عواملی دیگه غیر از موتور هم دخیل هستن
مشکل شما از جایی دیگه میاد و نظراتت هم در سطح یک سایت تخصصی نیست پس جوابتو باید بگیری
بحث انجین هست و در انجین مهندسی انجین های فراری خیلی بالاتر از مکلارن هست
مکلارن هم خوبه و مهندسی عالی داره ولی برتریش در بخش های دیگه هست نه در بخش موتور
اطلاعاتت که به حد نصاب رسید به این حرفا می رسی و دیگه فقط تایم درگ رو به همه چیز تعمیم نمیدی و هرچیزی رو اینقدر ساده نمیبینی تا اون موقع برو به سلامت
استاد میرفندرسکی
۱۶ شهریور ۱۴۰۱پس با این حساب مهندسی مکلارن در جمع بندی چند پله بالاتر از فراریه
همینو میخواستم از فن متعصب فراری بشنوم که شنیدم
خوشحال شدم بابت این اعتراف
Iman99
۱۶ شهریور ۱۴۰۱اعترافی نبوده و نیست دلت رو خوش نکن فن متعصب فراری نیستم نمیتونی حرف خودتو به کرسی بشنشونی
چون من اجازه نمیدم از لابلای حرفام به نیت بدی که در سر داری برسی تمام حرفت هم رد شده و الانم رد میشه
مهندسی موتور فراری به مراتب بالاتر از مکلارن بوده و هست لحث سر همین بود که گفتمش
این وسط ولی تو دنبال چیزی دیگه هستی که مهم نیست به هدف پوچی که داری برسی یا نرسی در هر حال حالا حالا ها مونده تا به تصور درستی از دنیای خودرو برسی
با این وضعی که در گفته هات داری
چون تفاوت فلسفه ساخت و مهندسی خودرو ها رو نمیدونی و از روی اون نتیجه نادرست میگیری
میتیونی بری
علی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱اگه در این رتبه بندی ها هزینه های اقتصادی درنظر گرفته شود موتورهای آمریکایی و ژاپنی در صدر قرار دارند .
Iman99
۱۵ شهریور ۱۴۰۱در همه چیز اروپایی ها و امریکایی ها پر صدر قرار دارن با فاصله بسیار زیاد
JDM سابق
۱۴ شهریور ۱۴۰۱با کمال احترام این لیست و بندازید کنار
بجا این حرفا برید از چهار تا مکانیک یا تیونر خبره بپرسید
حاظرم اسم پنج تا انجین بیارم که خوده کمپانی ها و مکانیک ها و ماشین بازا روشون قسم میخورن ولی تو این لیست نیستن
وی
۱۵ شهریور ۱۴۰۱فراری:
8سیلندر 3.9 لیتری سال 2016
8 سیلندر 3.9لیتری سال 2017
8 سیلندر 3.9لیتری سال 2018
8سیلندر 3.9لیتری سال 2019
لامبورگینی:🗿
استاد میرفندرسکی
۱۵ شهریور ۱۴۰۱متاسفانه توی کلاس سوپر اسپرت ها و هایپر ها چون مجلات و سایت های بررسی سیبیلشون حسابی چرب میشه توسط فراری
بدون هیچ بررسی جایزه تقدیم فراری میکنن
اگر جایزه بهترین انجین 12 سیلندر رو میبرد هیچ انتقادی بهش وارد نبود چون 12 سیلندرهاش بی نقصن ولی 8 سیلندر خیر
بعد جالبه که تو همین 4 5 سال اخیر مکلارن با موتور 8 سیلندر 4 لیتری سلطان درگ و پیست بوده.
Iman99
۱۵ شهریور ۱۴۰۱اطلاع ندارید نظر الکی نده لطفا
انتخاب انجین سال در این زمینه اصلا شبیه جایزه ها و مجلات و اینها نیست
روش انتخابش طوریه که اصلا سیبیل چرب کردن و این حرفا توش جواب نمیده
و کلی متخصص و حرفه ای در این زمینه نظراتشون و آزمایشاتشون واضح و شفاف جمع آوری میشه و امکان تقلب وجود نداره
در مورد فراری هم اتفاقا همون ۸ سیلندر فراری هم بی نقص و برتره تو پرفورمنس همونطور که ۸ سیلند های امریکایی در تیونینگ برتر و بی نقص هستن و بحثی درش نیست
درمورد مکلارن هم مقایسه دوتا انجین با یه درگ به این سادگی نیست
تو اون درگ هایی که دیدی مکلارن آیرودینامیک عالی رو با سیستم لانچ کنترلش و کلی چیزای دیگه ترکیب کرده تا مهندسی اون نتیجه داده انجین اون هم خوبه ولی به پای فراری نمیرسه
فهمیدن اینها کار همون بررسی کننده ها و حرفه ای ها و متخصصان این زمینه هست و فقط هم یک مورد مشخص تعیین کننده نیست خیلی موارد دیگه هم هست
U.S.A
۲۹ آذر ۱۴۰۲اصلا جدا از همه ی بحث ها انجین های امریکایی کم استهلاک ترینن نه روغن سوزی دارن نه روغن ریزی یه عمر کار میکنن